Friday, July 13, 2018

عکس - ایرانی ۵۵ساله‌ای که در ارتباط با پرونده انفجار در نشست «مجاهدین خلق» در پاریس بازداشت شد




 مهرداد عارفانی که یک ایرانی بلژیکی است در فرانسه دستگیر شده، شریک جرم شناخته شده است. او روز چهارشنبه در برابر دادگاه تحقیق موافقت کرده که به مقامات بلژیک مسترد شود.
این تروریست رژیم ایران که سالها در عضویت یک هسته خفته در ارتباط با دستگاههای اطلاعاتی رژیم ایران فعالیت کرده در سی‌ام ژوئن۲۰۱۸، روزی که مجاهدین خلق ایران در ویلپنت پاریس همایش سالانه خود را برگزار کردند دستگیر شد. در این همایش نیوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان و رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک دو تن از شخصیتهای نزدیک به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شرکت داشتند

حکم قاضی تحقیق بلژیکی
یک قاضی تحقیق بلژیکی روز سوم ژوئیه یک حکم بازداشت اروپایی برای "اقدام به‌قتل تروریستی" و "آماده‌سازی سوءقصد" علیه وی صادر کرده است.
این فرد حداکثر تا بیست روز دیگر مسترد خواهد شد ولی رژیم ایران به‌دلیل روابطی که در اتریش ایجاد کرده خواهان آن است که متهم هر چه زودتر به بلژیک فرستاده شود.
لیبراسیون همچنین می‌نویسد: قضات بر مبنای داده‌های دادگستری بلژیک می‌گویند مهرداد الف که (احتمالا) متحمل سی سال زندان خواهد شد به‌دنبال یک کار اطلاعاتی ناشناس در اتاق یک هتل دستگیر شده است. او یک تلفن دستی با سیم کارت اتریشی داشت. این تلفن تنها یک شماره تلفن داشت و آنهم هم اتریشی بود.
دو روز قبل از همایش مقاومت ایران دادستانی فرانسه تحقیقی را برای "شراکت در کارهای تروریستی جنایتکارانه" گشوده بود که به دستگاه امنیتی فرانسه محول شده است.
سایت مجاهدین خلق


یکی از این افراد «مهرداد عارفانی»،‌ ۵۵ ساله و شهروند فرانسه است. مهرداد عارفانی که شاعر و نویسنده است، سال‌هاست که در فرانسه اقامت دارد، اما هنوز به جز سازمان مجاهدین، هیچ منبع موثقی دستگیری او و پیوندش با ماجرای طرح حمله به همایش این سازمان را تأئید نکرده است.
یورو نیوز
ایرانی ۵۵ساله‌ای که در ارتباط با پرونده انفجار در نشست «مجاهدین خلق» در پاریس بازداشت شده و قرار است به بلژیک مسترد شود، مهرداد عارفانی، شاعر مقیم بلژیک نام دارد. از عارفانی چندین مجموعه شعر در داخل و خارج ایران منتشر شده است
ایران وایر