Monday, July 23, 2018

افزایش کلاهبرداری از کاربران اینترنتی با اپلیکیشن‌های صیغه‌یاب!



افزایش کلاهبرداری از کاربران اینترنتی با اپلیکیشن‌های صیغه‌یاب!
کیهان لندن
-یک مقام پلیس فتا گفته که باوجود بازداشت باندهای فعال، شمار کلاهبرداری‌هایی از این جنس رو به افزایش است!
-در این شیوه، کاربر رمز کارت بانک و اطلاعات‌ شخصی‌اش را در اختیار کلاهبرداران قرار می‌دهد.
-صیغه که در جامعه به «فحشای شرعی» معروف است در شهرهای مذهبی مانند قم و مشهد به ویژه در بین زائران بسیار رایج است و حکومت برایش تبلیغ هم می‌کند!

دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ برابر با ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۸

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا به کاربران اینترنتی نسبت به کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن‌های جعلی صیغه‌یاب و دوست‌یاب هشدار داد. مجرمان با تبلیغ و انتشار لینک‌ برنامه‌های غیرقانونی، اطلاعات و رمز کارت بانک افراد را به سرقت می‌برند!

مصطفی نوروزی رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا در اطلاعیه‌ای از افزایش اپلیکیشن‌های که تحت عناوین مختلف نظیر صیغه‌یاب، دوست‌یاب، ماهواره جیبی، آپ شو و… از کاربران سوء استفاده می‌کنند، هشدار داد.
این مقام پلیس فتا همچنین گفته که باوجود دستگیری اعضای باندهای مجرمانه در این رابطه، متاسفانه تعداد قربانیان این شگرد رو به افزایش است.
مصطفی نوروزی رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی پلیس فتا گفته که برخی از کاربران در فضای مجازی خواسته یا ناخواسته وارد سایت‌هایی می‌شوند که دارای محتوای نامناسب و فریبنده بوده و گاهی اقدام به دانلود کردن برخی فایل‌های به اشتراک گذاشته شده توسط این سایت‌ها می‌کنند، غافل از اینکه در اکثر موارد، فایل‌هایی که روی این سایت‌ها قرار دارد آلوده به انواع بدافزارهاست.
رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا همچنین گفته که مجرمان با تبلیغ و انتشار لینک برنامه‌های غیرقانونی، کاربران را به درگاه جعلی هدایت و ضمن سرقت اطلاعات و رمز کارت، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها می‌کنند.
به گفته مصطفی نوروزی، عدم اطلاع کاربران از قوانین اینترنتی سبب عدم مسئولیت آنان در قبال قانون نیست؛ وی گفته، به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه می‌کنم حتما قانون جرایم رایانه‌ای را مطالعه نموده و هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند.
صیغه یا ازدواج موقت در دین اسلام حلال و در جامعه به «فحشای شرعی» معروف است و به ویژه در شهرهای مذهبی چون قم و مشهد امری رایج و پرطرفدار بین زائران است! همین کلاه شرعی برای روسپیگری باعث رونق وبسایت‌ها و همچنین بنگاه‌های صیغه‌یابی شده است.