Saturday, July 14, 2018

یک گزارش در نشریه دیلی بیست : آدمکشان جمهوری اسلامی برای انتقام بازگشته‌اند



مقاله ای از برزو درگاهی در نشریه دیلی بیست
صدای آمریکا : مقام های امنیتی و کارشناسان ضد تروریسم می گویند عناصری از سرویس های مخفی ایران با انجام تحرکات جسورانه و به طور بالقوه خطرناکی در سراسر اروپا و آفریقا در ماموریت های دیپلماتیک خارجی به نمایش قدرتی دست می زنند که از سال های ۱۹۹۰ به این سو مشاهده نشده است.
موارد ادعایی این فعالیت ها شامل توطئه قتل، اتهام قصد بمبگذاری و گزارش های حاکی از مسلح کردن گروه های شورشی در کشورهای دور دست است. این تحولات به ابعاد نگران کننده تنش بین تهران و ایالات متحده بر سر برنامه هسته ای ایران، توسعه فناوری موشکی و حمایت از شبه نظامیان در خاورمیانه افزوده است.
این هفته مقامات آلمان یک دیپلمات ایرانی را به طرح ریزی برای توطئه بمبگذاری در فرانسه در «گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران» متهم کردند. از جمله افراد حاضر در آن نشست رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ و شهردار سابق نیویورک، بوده است.
به گفته دادستان ها در آلمان، اسدالله اسدی، کنسول سوم ایران در وین، به یک زوج ایرانی بلژیکی در لوکزامبورگ دستگاه انفجاری با نیم کیلو مواد منفجره داده بود تا در روز ۳۰ ژوئن در همایشی در حومه پاریس کار بگذارند. ایران بر مبنای مصونیت دیپلماتیک خواستار آزادی اسدی شده و دشمنان را به توطئه در یک عملیات جعلی متهم کرده است. اسدی و زوج دستگیر شده کماکان در بازداشت هستند.
چند روز بعد، در اول ژوییه، مقامات هلند تایید کردند که یک ماه قبل دو دیپلمات ایرانی را از سفارت ایران در لاهه به دلایلی نامشخص اخراج کرده اند. چنین اخراج هایی در هلند که روابطی نزدیک با ایران دارد، به ندرت اتفاق می افتد. ماه نوامبر گذشته، احمد مولا نیسی، یک ایرانی عرب، توسط یک آدمکش یا چند آدمکش در لاهه به قتل رسیده بود. پرونده او هنوز حل نشده باقی مانده است. نیسی هدف سه گلوله به سر و دو گلوله به قلب قرار گرفته و در پیاده رویی در پایتخت هلند جان سپرد. او از جمله رهبران جنبش آزادی اهواز و از مخالفان رژیم ایران بود.
در اوائل ماه مه، ناصر بوریتا، وزیر خارجه مراکش، ایران را به قاچاق اسلحه به جبهه پولیسارو متهم کرده بود.