Wednesday, July 11, 2018

کریستیانو رونالدو به یوونتوس پیوست



کریستیانو رونالدو به یوونتوس پیوست
باشگاه رئال مادرید با انتقال کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی‌ به یوونتوس ایتالیا موافقت کرد.
با توافق دو باشگاه دوران حضور ۱۰ ساله رونالدو در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به پایان رسید و یوونتوس ۱۱۲ میلیون یورو برای رونالدو پرداخته است. این بازیکن ۳۳ ساله در دوران حضور در مادرید ۴ بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد ولی به نظر می‌رسد که رابطه‌اش با فلورینتینو پرس، رئیس باشگاه به گرمی گذشته نیست.
انتقال رونالدو، رکورد نقل و انتقالات تاریخ باشگاه یوونتوس را می‌شکند. گران‌ترین بازیکن یوونتوس تا قبل از حضور رونالدو، گونزالو ایگواین بود که با ۷۵ میلیون و ۳۰۰ هزار پوند از ناپولی راهی یووه شد.
رونالدو در سال ۲۰۰۹ با مبلغ ۸۰ میلیون پوند از منچستر یونایتد به رئال مادرید رفت. او در این مدت با ۴۵۱ گل تبدیل به بهترین گلزن تاریخ باشگاه شد و پنج بار توپ طلای فوتبال اروپا را تصاحب کرد.
رونالدو همچنین به رئال مادرید کمک کرد تا در پنج سال اخیر چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود و در فینال سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴ هم گل زد.
با این وجود رئال مادرید به رغم نمایش قدرتمندانه اروپایی در لیگ اسپانیا عملکرد درخشانی نداشته و فصل گذشته را با ۱۷ امتیاز اختلاف نسبت به بارسلونا، قهرمان لیگ به پایان رساند.
رئال مادرید در بیانیه‌ای اعلام کرد: "کریستیانو رونالدو همیشه یکی از نمادهای باشگاه رئال مادرید باقی می‌ماند. رئال می‌خواهد از بازیکنی که در یکی از روشن‌ترین دوره‌های باشگاه ثابت کرد در جهان بهترین است، قدردانی کند. رئال مادرید همیشه خانه تو باقی خواهد ماند."
قهرمان ۳۳ دوره لالیگا حالا قصد دارد تا با هدایت یولن لوپتگی، سرمربی پیشین تیم ملی اسپانیا دوران تازه‌ای را شروع کند. ضمن این که گفته می‌شود این باشگاه به دنبال جذب نیمار، ستاره برزیلی یا امباپه ستاره فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن است.