Sunday, July 1, 2018

پاسخ رضا پهلوی به آیت الله خامنه‌ای



 پاسخ رضا پهلوی به آیت الله خامنه‌ای
ایران را پس می‌گیریم
 در حالیکه رهبر جمهوری اسلامی ایران در تازه ترین اظهارنظر، کشورهای غربی و آمریکا را عامل مشکلات اقتصادی ایران معرفی کرد، شاهزاده رضا پهلوی در یک واکنش توئیتری به آیت الله خامنه‌ای،‌ نوشته است ملت ایران «سالهاست» که از نظام جمهوری اسلامی ایران «جدا شده اند» و به زودی قدرت را «پس» می گیرند.
شاهزاده رضا پهلوی شنبه شب بر روی توئیتر خود نوشت:‌ ملت ایران سال‌هاست که از «نظام»تان جدا شده‌اند. دیر نیست روزی که نیروهای نظامی و انتظامی نیز از شما جدا شوند و به ملت بپیوندند. #ایران_را_پس_میگیریم و دوباره می‌سازیم.
واکنش فرزند آخرین شاه ایران به اظهارات روز شنبه آیت الله علی خامنه‌ای است.
به دنبال افزایش اعتراض‌ها به نابسامانی اقتصادی در هفته‌های گذشته، رهبر جمهوری اسلامی مشکلات اقتصادی کنونی ایران را ناشی از اقدامات آمریکا دانست. این در حالی است که مردم در دهها تجمع، راهپیمایی و اعتراض ضعف و فساد مقام های جمهوری اسلامی را موجب مشکلات اقتصادی دانسته اند.
آیت الله خامنه ای روز شنبه ۹ تیر در مراسمی گفت که که هدف آمریکا از فشارهای اقتصادی به ایران، ایجاد شکاف و جدایی میان نظام و مردم است و اضافه کرد: «هدف از فشارهای اقتصادی کنونی، به ستوه آوردن مردم است.»

اشاره او به خروج دولت پرزیدنت ترامپ از برجام و بازگشت تحریم‌های امریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران است.
این سخنان رهبر جمهوری اسلامی در حالیست که در آخرین موج اعتراض‌های مردمی ایران، بازاریان تهران و چند شهر ایران به سوء مدیریت، فساد چهره های حکومتی و هزینه‌های سپاه پاسداران در سوریه اعتراض کرده و شعار می دادند: سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن.
اعتراض مردم ایران به وضعیت اقتصادی در روزهای گذشته واکنش وزیر خارجه ایالات متحده را در پی داشته است. کاخ سفید و وزیر خارجه آمریکا را در پی داشته است.
در یکی از آخرین موضع گیری‌ها، کاخ سفید روز جمعه توئیتی را منتشر کرد که ضمن حمایت از اعتراض‌های مردمی در ایران، اقدامات بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی ایران در منطقه را تقبیح و محکوم کرد.
این توئیت با تاکید بر اینکه رژیم جمهوری اسلامی ایران منابعی را که حق مسلم مردم ایران است به هدر می‌دهد، گفت که مردم ایران از این فساد و بی کفایتی خسته شده‌اند.

کاخ سفید همچنین یادآوری کرده است که آمریکا و جهان صدای مردم ایران را می‌شنوند.
این موضع گیری کاخ سفید بعد از چند رشته توئیت وزیر خارجه آمریکا در روزهای اخیر است.
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز جمعه نیز، در توئیتی یادآوری کرد که حمایت جمهوری اسلامی ایران از حوثی‌های یمن نه تنها به آنها قدرت حمله به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را می‌دهد، بلکه خطر بحران انسانی در یمن را نیز تشدید می‌کند.
آقای پمپئو دو روز پیش از آن نیز در توئیت دیگری نوشته بود: «رژيم فاسد ايران منابع کشور را با حمایت از اسد، حزب الله [لبنان]، حماس و حوثی‌ها [یمن] هدر می‌دهد و این در حالی است که خانواده های ايرانی زجر می‌کشند.»
او اضافه کرده بود: «کسی نباید از ادامه اعتراضات شگفت زده شود. مردم از فساد، بی‌عدالتی و بی کفایتی رهبران شان خسته شده‌اند. جهان صدای مردم [ایران] را می‌شنود.»
بازاریان در بازار بزرگ تهران و جمعی از کسبه خیابان جمهوری و لاله‌زار دوشنبه هفته گذشته در اعتراض به نابسامانی بازار ارز، گرانی، رکود و سردرگمی مشتریان و فروشندگان دست به اعتصاب و تجمع اعتراضی زدند.
تصاویر دیگری نیز حاکی بود که جمعی از کسبه مشهد، کرمانشاه، اراک، قشم و چند شهر دیگر نیز مغازه‌های خود را بستند.
بر اساس ویدئوهای منتشر شده، بازاریان پس از بستن مغازه‌ها راهپیمایی کرده و شعارهایی از جمله «دشمن ما همین جاست، دروغ میگن آمریکاست» و «مرگ بر مفت خور گردن کلفت» سر دادند. این تجمع در ادامه در برخی از مناطق با برخورد پلیس و شلیک گاز اشک آور مواجه شد. برخی از معترضان نیز شعار «رضا شاه، روحت شاد» سر می‌دادند.
اعتراض‌ها روز سه شنبه نیز در برخی از مناطق بازار تهران و خیابان‌های مرکزی تهران ادامه یافت.
​روز یکشنبه نیز در پی افزایش ناگهانی نرخ دلار آزاد فروشندگان تلفن همراه در دو بازار اصلی این کالا در تهران، پاساژ علاء‌الدین و چهارسو، در اعتراض به گرانی کالاها و نوسان نرخ ارز، مغازه های خود را بستند و تجمع کردند
صدای آمریکا