Wednesday, June 13, 2018

دلار از مرز ۷۰۰۰ تومان گذر کرد



 دلار از مرز ۷۰۰۰ تومان گذر کرد
برخی کانال‌ها و گروه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی مختلف که اخبار مربوط به تغییر و تحولات قیمت انواع ارز را در بازار آزاد منتشر می‌کنند، روز سه‌شنبه، از گذرکردن قیمت هر دلار آمریکا از مرز ۷۰۰۰ تومان خبر می‌دهند.
با انتشار اخبار مربوط به دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، و کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی، ارزش دلار در بازارهای جهانی در برابر دیگر ارزها، افزایش یافت.
همزمان کانال‌های تلگرامی که تحولات بازار آزاد ارز را در تهران رصد می‌کنند از رسیدن قیمت هر دلار آمریکا به هفت هزار و ۲۰۰ تومان خبر دادند.
شماری از خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های خبری نیز روز سه‌شنبه، قیمت یورو را در محدوده قیمتی بالاتر از ۸ هزار و یکصد تومان گزارش می‌کردند. بر اساس اعلام وب‌سایت خبری «اقتصادنیوز»، قیمت یورو در روز سه‌شنبه حتی تا هشت هزار و ۳۰۸ تومان نیز افزایش یافت که با توجه به برابری جهانی ارزش دلار آمریکا در برابر یورو، قیمت دلار آمریکا هفت هزار و ۵۰ تومان ارزیابی می‌شد.
این قیمت اگرچه بیشتر قیمت اسمی تلقی می‌شود تا اینکه مبنای دادوستدها و خرید و فروش قرار بگیرد، اما رکوردی تاریخی برای نرخ دلار آمریکا محسوب می‌شود که در بازار غیررسمی ارز ایران و در کوچه و پس‌کوچه‌های فردوسی و چهارراه منوچهری تهران زمزمه می‌شد.
رادیو فردا