Tuesday, June 12, 2018

رهبر کره شمالی خلع سلاح هسته‌ای را پذیرفت؛ بخش‌هایی از محتوای سند مشترک


ولایت فقیه در بن بست مرگبار
رهبر کره شمالی شاید پس از پذیرش خلع سلاح و امضای یک سند مشترک  راه برون رفت از بحران های مرگبار در کشورش را پیدا کند . اما جمهوری اسلامی راه برون رفتی ندارد و در بن بست کامل قرار دارد . اگر از آنسو صلح کند از اینسو مردم به جان آمده ایران سرنگونش می کنند.
 * * * * *
ساعتی بعد از امضای یک «سند مشترک» توسط رهبران آمریکا و کره شمالی، نخستین جزئیات این سند از پذیرش خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی توسط «کیم جونگ اون» خبر می‌دهد.
خبرگزاری فرانسه و اسوشیتدپرس تایید کرده اند که آقای کیم متعهد به خلع سلاح هسته‌ای شده است.

رئیس جمهوری آمریکا در حین امضای سند گفته بود که خلع سلاح هسته‌ای «خیلی زود» شروع می شود. آمریکا خواستار خلع سلاح است و گفته تا از حسن نیت کره شمالی مطمئن نشود، تحریم های سنگین علیه این کشور را بر نمی دارد.
خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد براساس توافق رهبران دو کشور، مذاکرات به ریاست وزیر خارجه آمریکا و یک مقام ارشد کره شمالی ادامه خواهد یافت.
امضای سند مشترک
کره شمالی و جنوبی از زمان جنگ ۱۹۵۳، تنها یک توافق ترک مخاصمه به همراه چین و آمریکا امضا کرده اند. سندی که پرزیدنت امروز امضا کرد به دلیل غیبت چین و کره جنوبی، عملا پیمان نیست و به همین دلیل یک سند جامع تلقی می شود که می تواند مسائلی چون خلع سلاح هسته‌ای، توقف برنامه موشکی و لغو تحریم ها را از سوی کره شمالی آمریکا در آن جا داد.
پرزیدنت ترامپ بعد از امضای این سند گفت آنچه امضا شد همه موارد را دربر می گیرد و من از امضای این سند جامع خوشحال هستم.
رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه «دیدار امروز صفحه‌‎ای نو در روابط میان دو کشور می گشاید» گفت پس از این دیدارها، جهان شاهد تغییرات بزرگی خواهد بود.
«کیم جونگ اون» بعد از امضای سند جامع از ترامپ تشکر کرد و گفت این دیدار پرونده گذشته را می بندد. دوره‌ای جدید آغاز خواهد شد و جهان، تغییر بزرگی خواهد دید.
دیدار تاریخی
دیدار تاریخی دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه به وقت محلی در هتل «کاپلا» در جزیره سنتوزا در سنگاپور برگزار شد. این نخستین دیدار سران دو کشور پس از پایان جنگ کره در سال ۱۹۵۳ میلادی است.
رهبران دو کشور در ابتدای این دیدار با یکدیگر دست دادند و پیش از آغاز مذاکرات خود، که پشت درهای بسته و تنها در حضور مترجمان برگزار شد، برای دقایقی کوتاه در برابر دوربین رسانه‌های مختلف جهان قرار گرفتند و با خبرنگاران گفت‌وگو کرد

صدای آمریکا