Sunday, May 6, 2018

دلار ۷۰۰۰ تومان شد! روباه بنفش لبخند می زند



دلار ۷۰۰۰ تومان شد!
روباه بنفش لبخند می زند

به گزارش اقتصادنیوز، روز یکشنبه اشتیاق مردم عادی برای خرید ارز از دلالان که به دلیل شکست چند مرز مقاومتی رخ داده بود، محرکی بود تا دلالان قیمت دلار را به شدت افزایش دهند. با گذر قیمت دلار از مرز 7 هزار، عرضه ارز در بازار شدت گرفت.
رادیو زمانه، نرخ دلار در بازار آزاد تهران و دیگر شهرهای ایران به نزدیکی هفت هزار تومان رسید. شاهدان عینی می‌گویند: صرافی‌ها از خرید و فروش دلار منع شدند. رئیس بانک مرکزی همچنان وضعیت بازار ارز را «مطلوب» می‌خواند و رئیس جمهوری در خراسان از مردم خواسته درباره قیمت ارز نگران نباشند.
حدود یک‌ماه از اعلام تصمیم جدید دولت جمهوری اسلامی برای ساماندهی بازار ارز می‌گذرد. سامانه ارزی نیما که قرار است تمامی مبادلات ارزی از مسیر آن انجام شود، راه‌اندازی شده اما روند صعودی نرخ دلار متوقف نشده است.
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تنها چند ساعت پس از اظهارات حسن روحانی در سبزوار که همانند گذشته وضعیت اقتصادی را مطلوب توصیف و درآمدهای ارزی را میلیاردها دلار اعلام کرد و از مردم خواست نگران کمبود منابع ارزی نباشند، نرخ دلار در تهران و دیگر شهرها از مرز ۷۰۰۰ تومان عبور کرد.
کاربران شبکه‌های اجتماعی از توقف خرید و فروش ارز در تمامی صرافی‌ها خبر دادند. خبرگزاری تسنیم که به سپاه پاسداران نزدیک است هم گزارش کرد: بانک مرکزی صرافی‌ها را از خرید و فروش دلار منع کرده است