Monday, May 14, 2018

دستگیری داعشی که خلبان اسیر اردنی را زنده زنده سوزاند





دستگیری داعشی که خلبان اسیر اردنی را زنده زنده سوزاند
دبی-العربیه.نت فارسی
عراق هفته گذشته از دستگیری پنج تن از رهبران ارشد سازمان تروریستی «داعش» خبر داد. پروسه دستگیری این افراد که از ستون فقرات اصلی گروه داعش به شمار می روند، سه طول کشید.
بازداشت گروهی این فرماندهان ارشد و بسیار خطرناک داعش که در سوریه و ترکیه مخفی شده بودند، موفقیت بسیار بزرگی در زمینه امنیتی برای عراق تلقی می‌شود.
مرکز اطلاع رسانی ملی عراق، روز جمعه گذشته اعلام کرد، پنج نفر از برجسته ترین رهبران داعش را دستگیر شدند.
این افراد عبارتند از صدام عمر یحیی ملقب به «ابورقیه الانصاری» امیر ولایت فرات و فرمانده لشکر شرق، این شخص یکی از متمان اصلی سوزاندن معاذ الکساسبه خلبان اسیر اردنی به شمار می رود. محمد حسین حضر، ملقب به «ابوسیف الشعیطی» امیر منطقه «المیادین». عصام عبدالقادر عاشور الزوبعی ملقب به «ابو عبدالحق العراقی» امیر نیروی ضربتی گردان فتح. عمر شهاب حماد الکربولی ملقب به «ابوفحص الکربولی» امیر اطلاعات داعش. اسماعیل علوان سلمان العیثاوی ملقب به «ابوزید العراقی» یکی از معاونان البغدادی و رئیس کمیته ارزیابی اساسنامه‌ها و قوانین داعش بود.

مرکز اطلاع‌رسانی عراق افزود: «دستگیری پس از یک عملیات اطلاعاتی در داخل خاک سوریه در منطقه مرزی با عراق انجام شد و تحقیقات با این افراد منجر به درز اطلاعات دقیق‌تری برای اجرای یک حمله هوایی برای هدف قرار دادن جلسه فرماندهان جنگ گروه داعش و کشته شدن نزدیک به 40 تن از آنها از جمله عمر عبد حمد الفهداوی ملقب به «ابو طارق الفهداوی» مسئول کمیته جنگ داعش شد.
دستگیری متهم به سوزاندن خلبان اردنی
صدام الجمل، سوری الاصل که بارها در کنار سرهای بریده قربان عکس می انداخت و در رسانه‌ها داعش منتشر می کرد. او در قتل و اعدام در میان داعشی‌ها پر آوازه بود الجمل یکی از عوامل داعش که در اعدام خلبان اسیر اردنی الکساسبه متهم است.

الجمل سال 2013 در البوکمال سوریه به داعش ملحق شده بود. در سال 2016 رسانه‌های مختلفی خبر از کشته شدنش منتشر کردند اما بعدها مشخص شد که او کشته نشده است.
الجمل در اعترافات خود گفته است که نیروهای باقی مانده داعش پس از ضربات سختی که متحمل شدند در حالتی از سردرگمی و بلاتکلیفی از سرنوشت خود به سر می برند.
او گفت داعش در وضعیت بسیار بدی به سر می برد. به گفته او بسیاری از فرماندهان میدانی داعش حاضر به ادامه جنگ و درگیری با ارتش‌های مجهز نیستند.
الجمل در سال 1978 در خانواده‌ای فقیرد که از 9 نفر تشکیل شده است در منطقه البوکمال سوریه به دنیا آمد.
او به دلیل موقعیت جغرافی منطقه محل زندگی اش در قاچاق دخانیات بین مرز عراق و سوریه فعال بود و برای همین چندین بار بوسیله نیزوهای سوری دستگیر شده بود.

ا آغاز اعتراض‌های سال 2011 او در تظاهرات علیه اسد که در البوکمال برگزار می‌شد شرکت کرد و توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد.
او پس از خروج از زندان به اسلحه روی آورد ابتدا با گروههای مسلح کوچک فعالیت کرد تا اینکه در سال 2013 با داعش بیعت کرد.
در آخر سال 2013 در یک ویدیویی که داعش آن را پخش کرد الجمل ظاهر شد و ارتش آزاد سوریه را به داشتن ارتباط با سازمان‌های اطلاعاتی بین المللی متهم کرد.
الجمل در سال 2014 اولین حمله داعش به البوکمال را فرماندهی کرد. در این حمله که منجر به کشته شدن 70 تن از نیروهای ارتش آزاد سوریه شد، نادر الجمل برادر صدام الجمل نیز کشته شد. برخی از نیروهای ارتش آزاد پس از به اسارت در آمدن اعدام شدند