Monday, May 21, 2018

چگونه مانع هک‌ شدن واتساپ توسط هکرها و باج‌بگیران شویم؟



چگونه مانع هک‌ شدن واتساپ توسط هکرها و باج‌بگیران شویم؟
العربیه نت فارسی
امروزه برنامه‌های پیام‌رسان به بخش غیرقابل تفکیک زندگی بسیاری از افراد تبدیل شده و در تلفن هوشمند هر یک از کاربران یک یا چند برنامه پیام‌ربا 634 هزار پیام در ثانیه است. بخش قابل توجهی از این پیام‌ها، گفتگوهای خصوصی و محرمانه افراد است که ممکن است با پیام صوتی، عکس و فیلم نیز همراه باشد.

وجود چنین حجم قابل توجهی از داده‌های خصوصی بسیاری از هکرها، نفوذگران و حتی باج‌بگیران را به فعالیت برای نفوذ و هک کردن حساب‌های کاربران واتساپ ترغیب می‌کند. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چگونه مانع هک‌شدن پیام‌رسان واتساپ شد؟
فعال کردن تایید شماره‌ دو مرحله‌ای مهم‌ترین و مطمئن‌ترین روش برای ایمن‌سازی حساب کاربری در مقابل نفوذ هکرهاست. تایید شماره دو مرحله‌ای یک ویژگی اختیاری است که به حساب کاربران امنیت بیشتری اضافه می‌کند. هنگامی که تایید شماره دو مرحله‌ای فعال باشد، هر تلاشی برای تایید شماره کاربر در واتساپ نیاز به شماره رمزی خواهد داشت، که کاربر با استفاده از این ویژگی ایجاد کرده است.
اداره مخابرات پادشاهی عربی سعودی با انتشار دستورالعملی از همه کاربران واتساپ خواست که گزینه تایید شماره دومرحله‌ای را فعال کرده از افشا شدن محتوای خصوصی پیام‌هایشان جلوگیری کنند. برای اینکار واتساپ را باز کنید، به بخش تنظیمات بروید، گزینه حساب کاربری را انتخاب کنید، امکان تایید شماره دو مرحله‌ای را فعال کنید.
این اداره همچنین توصیه کرد از باز کردن لینک‌های ناشناس خودداری شود. بر اساس رهنمودهای اداره مخابرات پادشاهی عربی سعودی کاربران نباید داده‌های شخصی و شماره تلفن خود را در وبگاه‌های ناشناس وارد کنند.

واتساپ معروف‌ترین و محبوب‌ترین این برنامه‌هاست که بر اساس آمار رسمی تعداد کاربرانش در فوریه 2018 از مرز یک میلیارد و نیم گذشت. در هر 60 ثانیه بیش از 38 میلیون پیام بین کاربران واتساپ رد و بدل می‌شود. این رقم برابر