Saturday, April 14, 2018

احمدی‌نژاد را به امامزاده صالح راه نمی‌دهند



احمدی‌نژاد را به امامزاده صالح راه نمی‌دهند
زمانه
ه گزارش خبرگزاری فارس عبدالعلی گواهی تولیت آستان امام‌زاده صالح گفته است که از این به بعد حضور احمدی‌نژاد و هواداران او را در این مکان تحمل نخواهد کرد.
او با بیان اینکه «کسی که ۸ سال مسئول بوده باید پاسخگو باشد»،گفته است: «از امروز به بعد این‌طور افراد را راه نمی‌دهیم تا امنیت و آرامش زائران تأمین شود».
محمود احمدی‌نژاد و گروهی از هواداران او در اعتراض به محکومیت حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی از ۱۰ فرودین  در این مکان مذهبی بست نشسته‌اند.
این اقدام پس از آن صورت گرفت که علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی نامه احمدی‌نژاد که خواستار صدور دستور آزادی حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی شده بود، را بی‌پاسخ گذاشت.

حضور احمدی‌نژاد و گروهی از هواداران او در محل امامزاده صالح تجریش تهران طی روزهای گذشته به درگیری میان مخالفان و حامیان رئیس دولت پیشین ایران انجامیده است.
در ویدئویی که از حضور احمدی‌نژاد در این مکان منتشر شده، مسئولان امامزاده صالح همزمان با حضور او به اجرای مراسم مذهبی می‌پردازند. حامیان احمدی‌نژاد اما با گرفتن میکروفون از مداح مانع از ادامه اجرای برنامه می‌شوند.
آنها با شعارهای «مرگ بر انگلیس»، «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا»، « درود بر احمدی‌نژاد» به شعارهای مخالفان که آنان را «مزدور» و «ضد ولایت‌فقیه» می‌خوانند پاسخ می‌دهند.
حاضران در این تجمع همچنین نام تعدادی از حامیان احمدی‌نژاد را که در یک ماه گذشته دستگیر و زندانی شده‌اند، بر کاغذ نوشته و خواستار آزادی آنان شده‌اند.
به گزارش «دولت بهار» حدود ۱۰۰ تن از هواداران احمدی‌نژاد در شهرهای مختلف طی ماه‌های گذشته بازداشت شدند.
گروهی از هواداران رئیس دولت سابق جمهوری اسلامی در نامه‌ای سرگشاده به علی خامنه‌ای از او خواستند که امکان اصلاحات اساسی را فراهم کند و اجازه حذف احمدی‌نژادی‌ها از عرصه سیاست‌ورزی را ندهد.
علی خامنه‌ای به این نامه نیز پاسخی نداد، اما ۴۳ تن از مدیران دولت احمدی‌نژاد در نامه‌ای عمومی از او اعلام برائت کردند.
قوه قضائیه جمهوری اسلامی اسفند سال گذشته حمید بقایی معاون اجرایی احمدی‌نژاد در دولت دهم را به ۱۵ سال حبس محکوم کرد.
اتهام بقایی حیف و میل ۳,۵ میلیون یورو از منابع سپاه پاسداران اعلام شده است. او اما در نامه‌ای که پیش از زندانی شدن منتشر شد، این اتهام را رد کرد و خواستار رسیدگی به نقش فرماندهان سپاه در این اتهام شد.

بر اساس اعلام سخنگوی قوه قضائیه بقایی ۳,۵ میلیون یورو از سپاه قدس به منظور توزیع در میان سران کشورهای افریقایی دریافت اما این مبلغ را توزیع نکرده است.
اسفندیار رحیم‌مشایی دیگر عضو هئیت وزیران در دوره احمدی‌نژاد نیز به فاصله کوتاهی پس از دستگیری بقایی، بازداشت و زندانی شد.
به گزارش رسانه‌ای ایران بقایی از هنگام ورود به زندان اعتصاب غذا کرده و به دلیل وخامت وضعیت جسمی به بیمارستان منتقل شده است. ماموران زندان پس از مداوا اما بقایی را به زندان بازگرداند.
بقایی پیش از دستگیری نیز اعلام کرده بود که از هنگام ورود به زندان اعتصاب غذا خواهد کرد.