Monday, April 30, 2018

درخواست از پلیس بین‌الملل برای بازداشت مجری ری‌استارت


درخواست از پلیس بین‌الملل برای بازداشت مجری ری‌استارت
بی بی سی
عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران از درخواست دادسرای پایتخت از پلیس بین‌الملل (اینترپل) برای بازداشت و استرداد محمد حسینی، مجری سابق تلویزیون دولتی ایران و مجری برنامه "ری‌استارت" خبر داده است.
به گزارش خبرگزاری میران، وابسته به قوه قضائیه، آقای دولت آبادی امروز یکشنبه (۹ اردیبهشت) در جلسه دادستانی تهران گفته است: "درخواست دادسرای تهران از پلیس بین‌الملل برای دستگیری و استرداد این سرکرده گروهک ری‌استارت (محمد حسینی) عملاً آن‌ها را در چرخه آزمایش قرار داده است."
"آنها باید به این سوال پاسخ دهند که چگونه است که اگر کسی در ایران کوچکترین اقدامی می‌کند، رسانه‌های دنیا پر می‌شود اما امروز سرکرده این گروهک در آمریکا نشسته و دستور غارت، تخریب و تحریق اموال عمومی و خصوصی را می‌دهد و هیچ کس به او کاری ندارد."

آقای دولت آبادی همچنین از صدور ۲۸ فقره کیفرخواست و ۱۸ فقره حکم علیه اعضای یک "گروهک معاند" خبر داد. با این که دادستان تهران به نام این گروه اشاره‌ای نکرد اما از توضیحاتی که داد به نظر می‌رسد اشاره او احتمالا به "ری استارت" بوده است:
"متهمی تحت تاثیر این گروهک، مسجدی در تهران، یک کیوسک راهنمایی و رانندگی و یک پمپ بنزین را آتش زده و فیلم مربوط به اقدامات مجرمانه خود را در فضای مجازی منتشر کرده است. هم‌چنین شب‌نامه علیه نظام تهیه و منتشر کرده و اقدام دیگر وی شعارنویسی گسترده در سطح شهر بوده است."

دادستانی خراسان رضوی نیز در اسفند ماه پارسال (۱۳۹۶) گفته بود ۱۱ نفر در این استان به اتهامات مختلف از جمله "آتش زدن مسجد" و "عضویت در گروه معاند" به حبس های یک تا ۱۴ ساله محکوم شده‌اند.
معاون دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی در آن زمان گفته بود که متهمان تحت تاثیر برنامه "ری استارت" که محمد حسینی، مجری سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی، در خارج از کشور اداره می کند دست به "خرابکاری" زدند.
در یکی از ویدیوهایی که از این "خرابکاری"‌ها در فضای مجازی منتشر شد، جوانی با صورت پوشیده دیده می‌شد که ابتدا عبارت "ری‌استارت" را با اسپری در مقابل مسجد می‌نویسد و بعد مایعی آتش‌زا را به در ورودی آن می‌پاشد و آن را به آتش می‌کشد.
در آذر ماه در باشگاه پرسپولیس هم آتش سوزی اتفاق افتاد که باعث مصدومیت نگهبان این باشگاه شد.
بعدا فیلمی از آتش گرفتن باشگاه پرسپولیس در شبکه‌های مجازی منتشر شده که نشان می‌داد شخص آتش‌افروز همراهی داشته که از او فیلمبرداری می‌کند و می‌گوید که "ری استارت تنها راه نجات ایران است".
در مهر ماه هم ویدیویی از حمله به مسجد "جوادالائمه" در شرق تهران با مواد آتش‌زا در شبکه‌های مجازی منتشر شد که به ری استارت نسبت داده شد.
آقای حسینی در مواردی هم از مخاطبان خود خواسته بود که با سنگ یا تفنگ ساچمه‌ای شیشه بانک‌ها، ادارات و خودروهای دولتی را بشکنند و نارضایتی خود را از حکومت نشان دهند.
ری‌استارت نام برنامه‌ای است که محمد حسینی، مجری پیشین تلویزیون ایران آن را اجرا و بصورت صوتی یا تصویری در فضای مجازی منتشر می‌کند.
آقای حسینی هدف از فراخوان خود را مقابله با حکومت ایران عنوان کرده است.
وی تا سال ۱۳۸۴ از مجریان معروف صدا و سیمای جمهوری اسلامی بود و سپس از ایران خارج شد.