Saturday, April 14, 2018

آمریکا: تاسیسات شیمیایی سوریه را مورد هدف قرار دادیم



آمریکا: تاسیسات شیمیایی سوریه را مورد هدف قرار دادیم
دبی.العربیه نت فارسی
جیمس متیس وزیر دفاع ایالات متحده روز شنبه ۱۴ آوریل ۲۰۱۸ اعلام کرد که جنگنده های این کشور پایگاه های نظامی سوریه که در حمله شیمیایی دست داشته اند را بمباران کردند. او گفت که تلاش می کنیم در این حملات شهروندان آسیبی نبینند.
وزیر دفاع آمریکا در یک نشست خبری در مقر پنتاگون به همراه ژنرال دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا حاضر شد و گفت که ادامه این عملیات نظامی به استفاده مجدد بشار اسد از تسلیحات شیمیایی منوط است.
پنتاگون اعلام کرد که حمله نظامی آمریکا مناطق مختلفی در سوریه را مورد هدف قرار داد. متیس گفت: «کارگاه های تولید گاز سارین در حمص را هدف قرار دادیم. اطلاعی درباره پاسخ پدافند هوایی سوریه نداریم.»
متیس در ادامه توضیح داد: «یک مرکز علمی پژوهشی در زمینه تسلیحات شیمیایی در دمشق را نیز بمباران کردیم. همه اهداف مورد نظر را منهدم کردیم و عملیات به پایان رسید.»
پنتاگون تاکید کرد که هیچ هماهنگی در زمینه حمله به سوریه با روسیه نداشته و هماهنگی ها تنها به موضوع عدم درگیری در آسمان سوریه محدود بوده است.
متیس گفت: «اهداف را با دقت کافی انتخاب کردیم. این اهداف با برنامه تسلیحات شیمیایی اسد در ارتباط هستند. ما فقط تاسیسات مرتبط با تسلیحات شیمیایی را هدف قرار دادیم. سلاحی که به کار بردیم دو برابر تعدادی است که در هجوم سال قبل استفاده شد.»