Thursday, January 11, 2018

این زن زیبا از سوی سازمان سیا برای ملک حسین دام عشقی پهن کرده بود



تله عشقی سازمان سیا برای ملک حسین، پادشاه پیشین اردن
طبق اسناد آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا"، قرار بود سفر ملک ‌حسین، پادشاه پیشین اردن به آمریکا برایش آنقدر مطبوع باشد که هیچگاه فراموش نکند. سوزان کابوت، مامور تصاحب قلب پادشاه شد. 

اخیرا ۳۵ هزار صفحه اسناد آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که به پرونده "کندی" شهرت یافته از طبقه‌بندی سری خارج شده و اجازه انتشار یافته‌اند. دو برگ از این اسناد اما ماجرایی را فاش می‌کنند که در آن سوزان کابوت، هنرپیشه زیبا‌رو و "درجه دو" هالیود نقش اول را در کنار ملک حسین، پادشاه متوفی اردن هاشمی ایفا می‌کند
سازمان سیا از علاقه ملک حسین به زنان زیبا‌رو باخبر بود و مامور سابق اف‌بی‌آی به نام رابرت ماهیو (Robert Maheu) را مامور بدست آوردن دل پادشاه اردن می‌کند. رابرت ماهیو که روابط گسترد‌ه‌ای با سیاستمداران و ثروتمندان داشت، در اوائل ماه آوریل با همکاری "ادوین پاولی" که ثروت‌اش را از راه فروش نفت بدست آورده بود یک مهمانی برای پادشاه اردن در لس‌آنجلس ترتیب می‌دهد.

در اسناد سازمان سیا آمده است که این سازمان از سوزان کابوت خواسته است او با ملک حسین رابطه جنسی برقرار کند. کابوت اما از سویی به ملک حسین علاقه‌مند شده بود و از سوی دیگر نگران برملا شدن این رابطه در رسانه‌ها بوده است. پادشاه اردن ۱۸ آوریل آمریکا را ترک می‌کند. ملک حسین در سال ۱۹۶۱ با آنتوآنت آوریل گاردینر (ملکه مونا) ازدواج می‌کند.

دویچه وله آلمان