Wednesday, December 27, 2017

کیانا عبدی‌پور" قهرمان ۱۲ساله ژیمناستیک ایران به دلیل انتشار این عکس‌ها در آستانه محرومیت قرار دارد




"کیانا عبدی‌پور" قهرمان ۱۲ساله ژیمناستیک ایران به دلیل انتشار این عکس‌ها از یک دوره تمرینی در کشور ارمنستان، به کمیته انضباطی فدراسیون ژیمناستیک احضار شده است و در آستانه محرومیت قرار دارد.
خبرگزاری تسنیم روز دوشنبه (۴ دی/ ۲۵ دسامبر) نوشت: «اخیراً تصاویری از حضور یک ژیمناست دختر ایرانی در رقابت‌هایی به میزبانی شهر کوالالامپور در کشور مالزی منتشر شده که در آنها حجاب و پوشش مناسبی از سوی این دختر نوجوان دیده نمی‌شود. لباس مخصوص ژیمناستیک این ورزشکار دختر درست مانند همان لباسی است که ورزشکاران غیرمسلمان در زمان مسابقه بر تن می‌کنند.»



خامنه ای: این کسانی که کشور در اختیارشان هست یا بوده، دیگر حق ندارند علیه کشور حرف بزنند




آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه ۶ دی، افرادی را متهم کرد که «کار دشمن را در داخل انجام می‌دهند» و گفت: «کسانی که همه امکانات کشور دستشان هست یا بوده حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند.»
به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی این مطلب را بامداد چهارشنبه در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد.
علی خامنه‌ای در سخنان خود از فرد یا افراد مشخصی نام نبرد اما این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران، به همراه نزدیکان خود، در پی رویارویی با مشکلات دادگاهی و قضایی، با قوه قضائیه دچار درگیری لفظی شده و حالت اپوزیسیونی به خود گرفته‌اند.
علی خامنه‌ای در سخنان تازه خود گفت: «این‌ها دشمن را شاد می‌کنند به قیمت ناامید کردن مردم و نسل جوان؛ بخصوص کسانی که همهٔ امکانات مدیریتی، یا امروز دستشان است یا دیروز دستشان بوده، فرقی نمی‌کند؛ تمام امکانات دست این‌ها بوده یا هست و آن‌وقت به قول فرنگی‌مآبان، نقش اپوزیسیون به خود می‌گیرند.»
آیت‌الله خامنه‌ای افزود: «این کسانی که کشور در اختیارشان هست یا بوده دیگر حق ندارند علیه کشور حرف بزنند. اینها باید پاسخگو باشند.»
او در ادامه گفت: «بنده‌ای که امکانات در اختیارم است نمی‌توانم مدعی باشم، باید پاسخگو باشم که چه کردم با این امکانات. به جای اینکه پاسخگویی کنم، نقش مدعی را علیه این و آن بازی کنم، مردم قبول نمی‌کنند این را. حالا ممکن است کسی فکر کند در مردم تأثیر می‌گذارد. مردم هم آگاهند و نمی‌پذیرند این را.»
رهبر جمهوری اسلامی تأکید کرد: «این‌ها تقوا ندارند؛ آن کسانی که کار دشمن را در داخل انجام می‌دهند تقوا ندارند. این‌ها دینشان سیاسی است؛ به‌جای آنکه سیاستشان دینی باشد، دینشان سیاسی‌کاری است.»
این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که محمود احمدی‌نژاد گفته است که «مردم» صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، را «نمی‌خواهند» و «فریاد مردم از ظلم برخی عناصر قضایی به آسمان است».
رئیس جمهور پیشین ایران همچنین پیش از این در نامه‌ای به علی خامنه‌ای از عملکرد قوای سه‌گانه کشور انتقاد کرده بود.
آیت‌الله علی خامنه‌ای روز چهارشنبه در ادامه سخنانش گفت: «اینکه برداریم همین‌طوری بی‌هوا این قوه و آن قوه را بدون هیچ تمییزی محکوم کنیم، اینکه هنری نیست. هر بچه‌ای هم می‌تواند سنگ بردارد و شیشه‌ها را بشکند؛ اینکه هنری نیست. هنر این است که انسان منطقی و منصفانه حرف بزند و برای قدرت‌یابی حرف نزند و خدا را در نظر داشته باشد.»
او در ادامه با ذکر این‌که « تهمت و لجن‌پراکنی حرام است»، افزود: «نمی‌شود که انسان یک دهه همه‌کاره کشور باشد، بعد در دهه بعدی تبدیل شود به مخالف‌خوان کشور.»

پرونده‌های قضایی سه تن از نزدیکان احمدی‌نژاد که در دولت‌های قبلی او دست‌اندرکار بودند هم‌اینک با اتهامات مالی و غیره در دست بررسی است و همین امر انتقاد شدید احمدی‌نژاد و نزدیکان او در وضعیت کشور را در پی داشته است.

رادیو فردا



رییس پلیس پایتخت گفت: دیگر هیچ‌کس برای بدحجابی بازداشت نمی‌شود



رییس پلیس پایتخت گفت: دیگر هیچ‌کس برای بدحجابی بازداشت نمی‌شود و به بازداشتگاه نمی‌رود

 به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در نخستین جشنواره تهران شهر امن گفت: بهترین و مهمترین نیاز جامعه امنیت است و مسوولیت برقراری نظم و امنیت از وظایف اصلی و بنیادی حاکمیت است او ادامه داد:
«ما به جای دستگیری مجرمانی که تخلفات و جرائمی را در سطح پایین مرتکب شده‌اند، آموزش‌هایی را برای اصلاح رفتارشان ارائه می‌دهیم.»

Tuesday, December 26, 2017

دانش‌آموز دبستانی در جنوب ایران به دلیل تنبیه از سوی معلم خودکشی کرد



دانش‌آموز دبستانی در جنوب ایران به دلیل تنبیه از سوی معلم خودکشی کرد
دبی- العربیه فارسی
یک دانش‌آموز 12 ساله در شهرستان حویزه در شمال غربی اهواز پس از آنکه از سوی معلم تنبیه شد، خود را حلق‌آویز کرده و به زندگی خود پایان داد.
به گزارش کانال تلگرامی خبرگزاری پانا، خبرگزاری دانش‌آموزی ایران، یک دانش‌آموز 12 ساله اهل حویزه به نام الیاس شریفی روز دوشنبه 25 دسامبر 2017 پس از آنکه از سوی معلم مدرسه تنبیه شد، دست به خودکشی زد و به زندگی خود پایان داد.

Friday, December 22, 2017

اینشتین دیگری در راه است؟



اینشتین دیگری در راه است؟
به نوشته فیگارو، سابرینا گنزالس پاسترسکی تنها ۱۴ سال داشت که به تنهایی یک هواپیمای تک موتوره ساخت و با آن بر فراز دریاچه میشیگان پرواز کرد. حالا او در سن ۲۳ سالگی، نامزد دریافت دکترای فیزیک از دانشگاه هاروارد است.
سابرینا ستاره تازه دنیای فیزیک است. فیزیکدانان برجسته‌ای چون استیون هاوکینگ به مقالات وی ارجاع داده اند. بعضی‌ تا آن حد جلو رفته‌اند که به وی لقب اینشتین تازه داده اند. او به طور مشخص به مطالعه سیاه‌چاله‌ها و مسئله زمان و فضا با تاکید بر گرانش در کوانتم فیزیک علاقه دارد.
سابرینا پاسترسکی در یک خانواده کوبایی آمریکایی در سال ۱۹۹۳ در شهر شیکاگو متولد شد. او در سال ۲۰۱۰ دیپلم دبیرستانش را گرفت و سپس به دانشگاه ام. آی. تی رفت. او دوره کارشناسی را در این دانشگاه با بالاترین معدل ممکن در سه سال به اتمام رساند و سپس برای دریافت مدرک دکترا به دانشگاه هاروارد دعوت شد. دانشگاه به او اختیار تام داده است که بدون دخالت اساتید یا مسئولین دانشگاه به طور آزاد به تحقیق بپردازد
خانم پاسترسکی در سال ۲۰۱۵ توسط مجله فوربس به عنوان یکی از سی فرد برتر زیر سی سال که مسیر دنیا را تغییر خواهند داد، انتخاب شد. این درحالی است که دانشگاه‌ام آی تی هم در سال ۲۰۱۲ او را به عنوان یکی از سی دانشمند برتر زیر سی سال در آمریکا انتخاب کرده بود. 
سابرینا در شبکه‌های اجتماعی حضور ندارد. به گزارش یاهو، او از تلفن‌های هوشمند استفاده نمی‌کند. اما در وب سایتش (فیزیکسگرل)‌ می‌توانید فهرست بلند بالایی از موفقیت‌هایش را ببنید. او می‌گوید که عادت به شکستن مرزها، او را به سمت فیزیک کشانده است. او دوست پسر ندارد، الکل نمی‌نوشد و سیگار نمی‌کشد. او در ایمیلی به یاهو گفته است که ترجیح می‌دهد ذهن متمرکزی داشته باشد و در راه رسیدن به آنچه می‌خواهد تلاش کند.
خانم پاسترسکی صدها هزار دلار جایزه از سوی موسسه هرتز، بنیاد اسمتسونین و همینطور بنیاد علم آمریکا دریافت کرده است. جف بیزوس موسس و رئیس آمازون هم گفته است که هر زمان که اراده کند، در گروه هوا و فضای آمازون شغلی برای وی خالی خواهد بود.

رادیو فردا

Thursday, December 21, 2017

اسلام اصلاح پذیر نیست؛ اسلام همین است که می بینیم!؛ ف. م. سخن



بحث اصلاح پذیری اسلام بحث تازه ای نیست. دستکم از زمان قاجاریه این بحث مطرح بوده و به اَشکال مختلف، در سطح جامعه ی فرهنگی مورد تایید و نقد قرار گرفته است.
با چهره نمایاندن صورت سیاسی و تروریستی اسلام، این بحث در سطح مجامع سیاسی و بین المللی نیز مطرح شده و نظرهایی در رد و قبول آن اظهار شده است.
در مورد اسلام و اصلاح آن اهم نکات، از این قرار است:
-هر گروهی که اسلام خود را درست و اسلام دیگران را نادرست می داند، معتقد است که اسلام راستین چیزی ست که او بدان اعتقاد دارد.
-هر گروهی که اسلام خود را درست و اسلام دیگران را نادرست می داند، در صدد اصلاح اسلام طرف مقابل است.

Tuesday, December 19, 2017

قم؛ پایتخت آخوندها کارنامه جمهوری اسلامی



قم؛ کارنامه جمهوری اسلامی

رادیو فردا
«قم» را می‌توان پایتخت مذهبی جمهوری اسلامی نامید؛ شهری که هرچند «واتیکان شیعه» نیست اما در مقام بازتولید ایدئولوژی و مشروعیت‌بخشی به نظام ولایت فقیه جایگاهی بس ویژه دارد. 
قم با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، به‌مثابه یکی از مصادیق برجسته کارنامه جمهوری اسلامی قابل ارزیابی مستقل است؛ چراکه حکومت ابتناء‌یافته بر ولایت مطلقه فقیه به‌دلیل اهمیت ویژه قم، تلاشی معنادار و هزینه‌کردی نجومی برای توسعه و آبادانی آن در چهار دهه اخیر مبذول کرده است. 
با وجود تمام هزینه‌کردها (که خود را ازجمله در اختصاص صدها میلیارد تومان اعتبار به نهادهای مذهبی و حوزوی مستقر در قم متبلور می‌کند) و به‌رغم حمایت‌های پیدا و پنهان و گوناگون حکومت، نتیجه ـ مبتنی بر داده‌های رسمی ـ تأمل‌برانگیز و بلکه اسف‌بار است.
در زیر به برخی از آسیب‌های اجتماعی و نیز پاره‌ای شاخص‌های اقتصادی اشاره می‌شود؛ داده‌هایی که هرچند در جمع‌بندی نهایی و همه‌جانبه باید در کنار شاخص‌های اثباتی و ایجابی مورد ارزیابی نهایی قرار گیرند، اما به‌قدر لازم در خور مداقه هستند. 
«سونامی» طلاق

Saturday, December 16, 2017

فروش زنان به اسم ازدواج در ایران



فروش زنان به اسم ازدواج در ایران
پروانه سلحشور، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفته «در برخی مناطق کشور دختران به عنوان ازدواج فروخته شده و مورد معامله قرار می‌گیرند».
پروانه سلحشور این اظهارات را پنجشنبه ۱۴ آذر، در دیدار با آیت‌الله محمدعلی گرامی از مراجع شیعی در قم عنوان کرده است.
رئیس فراکسیون زنان ایران با انتقاد از افزایش ازدواج دختران در دوران کودکی گفت: «۵۰ درصد ازدواج‌هایی که در سنین کودکی انجام می‌شود، مرگ زودهنگام مادر و یا فرزند را در پی دارد و میزان ابتلای چنین مادرانی به بیماری سرطان تا ۷۰ درصد افزایش پیدا می‌کند».
به گفته سلحشور، فراکسیون زنان مجلس از یک سال پیش در دیدارهای خود با مراجع شیعی در خصوص موضوع ازدواج کودکان از آنان درخواست کمک کرده بود
در سال گذشته معاونت امور زنان ریاست جمهوری بررسی‌هایی را جهت تدوین راهکارهای فقهی برای «مقابله با ازدواج زودهنگام دختران» آغاز کرده بود. همزمان در فراکسیون زنان هم نمایندگان قصد داشتند سن ازدواج را در قانون مدنی ایران اصلاح کنند.
اما اکنون رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی می‌گوید با توجه به مشروعیت ازدواج کودکان در احکام شرعی، تصویب قانونی علیه این گونه ازدواج‌ها در مجلس بی‌فایده خواهد بود.
بر اساس قانون مدنی ایران، سن قانونی ازدواج برای دختران ۱۳ سال و برای پسران ۱۵ سال تعیین شده است. با این حال در ماده ١٠۴١ قانون مدنی آمده است: «عقد نکاح دختر قبل از رسیدن به سن ١٣‌ سال تمام شمسی و پسر‌ قبل از رسیدن به سن ١۵‌سال تمام شمسی منوط است به اذن ولی به شرط رعایت ‌مصلحت با تشخیص دادگاه صالح.»
ازدواج کودکان به خصوص دختربچه‌ها در ایران رواج دارد. آمارهای سازمان ثبت احوال ایران نشان می‌دهد که از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ نزدیک به ۴۲۰ هزار دختر زیر ۱۵ سال ازدواج کرده‌اند

رادیو زمانه



Friday, December 15, 2017

مردی به خاطر اهانت به چنگیزخان به یک سال زندان محکوم شد


مجسمه چنگیزخان در مغولستان

دادگاهی در مغولستان داخلی که منطقه‌ای خودمختار در چین است، مردی را به خاطر اهانت به چنگیزخان به یک سال زندان محکوم کرده است.
این مرد از خود فیلمی گرفته بود که در آن روی تصویر چنگیزخان، بنیانگذار و فرمانرواى معروف امپراتورى مغول‌ها پا می‌کوبید.
این مرد در دادگاه به خاطر تحریک نفرت قومی محکوم شده است.
ویدیویی که او منتشر کرد در شبکه‌های اجتماعی به سرعت پخش شد اما این ویدیو اکنون توسط دستگاه سانسور اینترنت چین حذف شده است.
بسیاری از مغول‌ها با دیده احترام به چنگیز خان می‌نگرند که در قرن سیزدهم میلادی، بانی امپراتوری وسیعی در شمال شرقی آسیا شد.
بی بی سی

Thursday, December 14, 2017

ورود و خروج پول نقد به ایران بیش از 1200 دلار ممنوع شد




ورود و خروج پول نقد به ایران بیش از 1200 دلار ممنوع شد
ایرانشهر
یک نهاد حکومتی در ایران تحت عنوان «شورای پول و اعتبار» که به ریاست رییس بانک مرکزی اداره می‌شود، در جلسه مورخ 14 دسامبر 2017 خود، مصوب کرد که هیچ شهروند ایرانی در هنگام خروج از مرزهای زمینی و هوایی ایران و نیز هیچ مسافری اعم از ایرانی و خارجی در هنگام ورود به ایران حق ندارد بیش از 5 میلیون تومان، معادل حدودا 1200 دلار آمریکا پول به همراه داشته باشد. 
از سوی دیگر پلیس فرودگاه در ایران که وابسته به سپاه پاسداران است، اعلام کرد این مصوبه شورای پول و اعتبار را همزمان با آغاز دیماه 1396 (ایام کریسمس پیش‌رو) به اجرا خواهد گذاشت و همچنین متذکر شد تخلف از این محدودیت تازه، مشول مجازات‌های مندرج در ماده 42 قانون پولی و بانکی ایران خواهد بود.
این ماده تصریح دارد ورود یا خروج ارز یا پول رایج ایران بدون رعایت ‌مقرراتی که دولت اعمال می‌کند، جرم محسوب شده و با مجازات‌هایی از جزای نقدی، مصادره وجوه کشف شده و زندان روبرو خواهد بود.
کارشناسان اقتصادی در گفتگو با خبرگزاری ایرانشهر با تحلیل هزینه‌های زندگی و سفر در ایران، اعمال محدودیت تازه را به نوعی بستن درهای ایران به روی توریست‌های خارجی و البته شهروندان ایرانی ساکن در خارج از کشور توصیف کرده‌اند که به تناوب به خانواده‌های خود در ایران سرکشی می‌کنند.
تحلیل‌گران معتقدند با اینکه مشابه این محدودیت‌ها در خصوص ارقام به بالاتر، پیش این نیز در قانون وجود داشته اما همواره از اعمال آن خودداری شده‌بود. با این حال این‌بار، همزمان با افزایش هزینه آنچه حکومت ایران «عوارض خروج از کشور» می‌نامد، اعمال محدودیت تازه به منزله تلاش حکومت برای جلوگیری از  تردد فرامرزی ایرانیان با اهداف غیر مشخص است. شرایطی که نهایت به قوانین سختگیرانه کره شمالی برای مسافرت شهروندانش شباهت دارد. 

جنتی: وقتی فردی توسط رهبری به ریاست قوه قضاییه انتخاب شده، آیا مصلحت است که کسی او را زیر سؤال ببرد



احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در جمع کارکنان این شورا با اشاره به فعالیت‌هایی که در هفته وحدت صورت گرفته است، این اقدامات را مفید برشمرد و اظهار امیدواری کرد روزی فرا برسد که کمترین تفرقه‌ای در میان مسلمانان جهان وجود نداشته باشد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که قوه قضائیه نهاد مرجع رسیدگی به تظلمات مردم است، اضافه کرد هر حرکتی که باعث شود جایگاه دستگاه قضایی کشور و مسئولان آن تضعیف شود، در حقیقت به اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی خدشه وارد کرده است و باید از چنین اقداماتی خودداری شود.
رئیس مجلس خبرگان با اشاره به اصل ۱۵۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که اجتهاد، عدالت، آگاهی به امور قضایی و مدیر و مدبر بودن را از ویژگی‌های رئیس قوه قضائیه برمی‌شمارد، اضافه کرد وقتی فردی با چنین ویژگی‌های مهمی توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده است، آیا مصلحت است که کسی او را با صراحت زیر سؤال ببرد و هتک حرمت کند؟ 
وی افزود: البته من قصد ورود به این قضیه را ندارم و به عنوان نهی منکر این مطالب را بیان می‌کنم

خانواده کیلور ناواس با حجاب در مسجد ابوظبی



خانواده کیلور ناواس در مسجد ابوظبی

همسران و خانوده بازیکنان رئال مادرید اسپانیا که در امارات متحده عربی به سر می‌برند، به دیدار مسجد شیخ زاید در ابوظبی رفته‌اند.
به گزارش سایت «سوپر کورا» بازیکنان رئال مادرید اسپانیا که برای شرکت در جام قاره‌ای باشگاه‌های جهان به امارات سفر کرده‌اند، همسران و دوست‌دختران خود را به همراه خود آورده‌اند.

Tuesday, December 12, 2017

تماشای مسابقات کشتی مردان توسط زنان «حرام» و «برنامه اسراییلی‌ها» است


آیت الله حسن ممدوحی، عضو پیشین مجلس خبرگان رهبری و عضو کنونی "جامعه مدرسین حوزه علمیه قم" :
 تماشای مسابقات کشتی مردان توسط زنان «حرام» و «برنامه اسراییلی‌ها» است


۲ هزار بیوه در سنین کودکی از ۹ تا ۱۲ سال در کشور




 ۲ هزار بیوه در سنین کودکی از ۹ تا ۱۲ سال در کشور

پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ۲ هزار بیوه در سنین کودکی از ۹ تا ۱۲ سال در کشور، گفت که بیش از یک سال است که مساله ازدواج کودکان را در مجلس مطرح کرده ایم اما متاسفانه برای حل این مشکل مخالفت از سوی برخی از زنان که دارای مسئولیت هستند، بیشتر است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، پروانه سلحشوری، عصر دوشنبه در همایش حقوق زن، حقوق بشر، که در شیراز برگزار شد، افزود: “برای افزایش سن ازدواج دختران ما به حمایت همه زنان نیاز داریم، نه اینکه عده‌ای با عنوان‌های مختلف از این امر جلوگیری کنند”.

آمار عجیب فرار مغزها از ایران در یک سال




آمار عجیب فرار مغزها از ایران در یک سال
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: خروج ۱۸۰ هزار نفر از دانش‌آموختگان کشور در سال ۱۳۹۴ و مهاجرت به دیگر کشورها از جمله کانادا برابر است با مجموع درآمد نفت که فاجعه‌ای برای کشور است.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی همدان پدیده فرار مغزها از کشور را فاجعه‌بار دانست.
به گزارش آفتاب‌نیوز، دکتر رشید حیدری مقدم در هیجدهمین جشنواره پژوهش و فن‌آوری این دانشگاه و در جمع اساتید و پژوهشگران گفت: خروج ۱۸۰ هزار نفر از دانش‌آموختگان کشور در سال ۱۳۹۴ و مهاجرت به دیگر کشورها از جمله کانادا برابر است با مجموع درآمد نفت که فاجعه‌ای برای کشور است.
وی افزود: بدترین اتفاق در پدیده فرار مغزها فرار ژن از کشور است که به احتمال زیاد کشور در دهه آینده با پدیده پایین آمدن آی‌کیو یا فکر خلاق و نوآور مواجه خواهد شد.
این فرد مسئول با تاکید بر اینکه نیازمند تغییر نگاه در روند فعالیت دانشگاه‌ها هستم، گفت: باید فرصت‌ها را تشخیص دهیم و دانشگاه‌ها را به سوی خلق ثروت از علم سوق دهیم. در غیر این‌ صورت علاوه‌ بر مشکل‌دار شدن وضعیت آموزش عالی و دانشگاهی، جایگاه اول علمی کشور در منطقه را به ترکیه و عربستان واگذار خواهیم کرد.
منبع: روزنامه جمهوری اسلامی

Monday, December 11, 2017

پول ایران تبدیل به پهن شد و بی ارزش ترین پول جهان لقب گرفت



پول ایران تبدیل به پهن شد و بی ارزش ترین پول جهان لقب گرفت . 

یک دالر آمریکایی برابر با 42.018 ریال ایران است، از هنگام جنگ ایران و عراق سیر نزولی ارزش ریال ایران آغاز و با تهدید هسته‌ای این کشور و اعمال مجازات گسترده اقتصادی بین‌المللی و تحریم سیستم بانکی این کشور شتاب گرفت. این عوامل باعث شده که ایران نتواند وارد بازارهای جهانی شود و پول این کشور همچنان بی‌ارزش‌ترین پول جهان شناخته شده است.
العربیه فارسی -  قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد ایران باز هم رکورد شکست و روز یکشنبه با 14 تومان افزایش به 4217 تومان در مقابل هر دلار رسید. نرخ دلار در لایحه بودجه سال 1397 در ایران، از سوی دولت روحانی، 3500 تومان پیشنهاد شده است.

Saturday, December 9, 2017

احمد خاتمی: هم موشک داریم، هم می‌سازیم



احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: در دنیای امروز که گرگ های مستکبر زیادی وجود دارد، نمی‌توان مسلح نبود. باید مسلح و مقتدر باشیم، اما این مقتدر بودن ما با مقتدر بودن آنان متفاوت است، اقتدار آنان برای تجاوزگری است، اما اقتدار ما برای بازدارندگی است.
خاتمی تصریح کرد: ما موشک داریم و موشک هم می سازیم و تا جایی که بتوانیم برد آن را افزایش می‌دهیم. تا هزاران کیلومتر هم افزایشش می دهیم تا خواب را از چشمان کاخ سفیدنشینان بگیریم.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه ما بمب اتمی نمی سازیم چون پیامبر ما را از ساخت سلاح کشتار جمعی منع کرده است، گفت: جدای از ساخت بمب اتمی که از آن صرف نظر کرده ایم، به خواست خدا در عرصه فناوری موشکی به حرکت خود ادامه می‌دهیم تا اگر روزی دیوانه ای به اسم رژیم صهیونیستی هوس کاری کند، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم.
وی با اشاره به اقدام اخیر ترامپ برای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس، اظهار کرد: انتقال پایتخت اسرائیل از تل آویو به قدس شریف فریاد جهان را درآورده، نه تنها جهان اسلام، بلکه همپیمانان آمریکا هم دادشان درآمده است. البته خود هم حزبی های رییس جمهور آمریکا گفته اند که او مشکل روانی دارد و باید این روانی را هرچه زودتر درمان کرد وگرنه کار دست جهانیان می دهد.

Thursday, December 7, 2017

چرا آستان قدس مالیات نمی‎دهد؟



پاسخ دیرهنگام رییسی: چندبرابر مالیات، به مناطق محروم کمک می‎کنیم! 

 ابراهیم رئیسی ادعا کرد: «اتهامات زیادی به ما زده میشود که اگر بخواهیم پاسخ دهیم باید دیگر کارها را تعطیل کنیم.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه امام رضا برگزار شد ادعا کرد:
 «مردم علیه آستان قدس سخن نمی گویند و چند سایت خاص موضوعاتی از جمله مالیات را مطرح می کنند. امام راحل دستور دادند آستان قدس و شرکت های تابعه از مالیات معاف هستند.»
رئیسی گفت: «ما هم اکنون مالیات ارزش افزوده و تکلیفی را پرداخت و چند برابر مالیات در مناطق محروم خدمت رسانی می کنیم. در راستای شفافیت، موسسه ای خارج از آستان قدس را مامور به حسابرسی کردیم و مجامع عمومی همه مجموعه های وابسته را تشکیل دادیم. شفافیت اقدامات آستان قدس به میزانی است که تلاش می کنیم میزان درآمد و هزینه کرد موقوفات را اعلام کنیم.»
وی گفت: «میزان نذورات آستان قدس در انتهای سال ۹۵ بیش از ۲۱ درصد افزایش یافته و دلیل آن ارائه خدمات به محرومان و اعتماد خیران و مردم بوده است.»
رئیسی گفت: «در شان زائر امام رضا اقامت در کمپ نیست و برای حل این مشکل ساخت زائر سراها را آغاز کردیم. خیلی ها می گفتند برخی اقدامات را نمی شود انجام داد که ما با اقداماتمان نشان دادیم می شود بسیاری از کارها را انجام داد.»
وی تاکید کرد: «تازمانی که اقتصاد مقاومتی اجرا نشود صحبت از رفع محرومیت شعار است. اتهامات زیادی به ما زده می شود که اگر بخواهیم پاسخ دهیم باید دیگر کارها را تعطیل کنیم.»

Wednesday, December 6, 2017

مشاور وزیر راه: ۱.۵ میلیون ایرانی درصف مهاجرت به استرالیا و کانادا هستند



مشاور وزیر راه: ۱.۵ میلیون ایرانی درصف مهاجرت به استرالیا و کانادا هستند

"۱.۵ میلیون ایرانی درصف مهاجرت به استرالیا و کانادا هستند. افرادی که بدون شک کارشناس و نیروهای ورزیده محسوب می شوند و خروج آنها به اقتصاد ملی آسیب فراوان خواهد زد."
این بخشی از گفته های تازه مشاور وزیر راه و شهرسازی است. حسین عبده تبریزی بنیان‌گذار بانک اقتصاد نوین و رئیس بورس اوراق بها دار تهران بوده است. او سازمان وبنگاههای پرشماری را در بخش خصوصی راه اندازی کرده و در حال حاضر بعنوان مشاور وزیر راه وشهرسازی در کابینه دولت حسن روحانی قرار دارد.
او روز دوشنبه ۱۳آذرماه سال جاری در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان قرار داد که اگر چه در نوع خود جالب است اما بسیار خطرناک محسوب می شود.

۱.۵ میلیون ایرانی درصف مهاجرت

به پیشوازِ ۱۶ آذر؛ روز دانشجو



به پیشوازِ ۱۶ آذر؛ روز دانشجو
دوشنبه ۱۳ آذر ۹۶ دانشجویان دانشگاه تهران در پاسخ فراخوان برگزاری مراسم روز دانشجو، دست به یک تجمع اعتراضی زدند. آنها به زندان‌سازی دانشگاه و اعمال سیاست‌های سرکوبگرانه اعتراض کردند.
دست‌نوشته‌ها و شعارهای دانشجویان به این صورت بود: 
« با سنوات و وامها شدیم برده بانکها»
«یا تهدید و یا احضار ساکت نمی‌شیم این‌بار»
«مسکن و کار و درمان آموزش رایگان خواسته زحمتکشان»
«آموزش و سلامت در خدمت تجارت»
در دانشگاه بیگاری بعد از تحصیل بیکاری»
«از بابل تا آبادان سرکوب دانشجویان»
«خوابگاه دخترانه زندانه زندانه»
«تبعیض جنسیتی محکوم است محکوم است»
دانشجویان تظاهرکننده خطاب به سایر دانشجویان شعار می‌دادند:
«دانشجوی باغیرت حمایت حمایت»
«ما تماشاگر نمی‌خواهیم به ما ملحق شوید»

Tuesday, December 5, 2017

آیت الله سبحانی حضور زنان در ورزشگاه ها باعث فحشا می شود



آیت الله سبحانی: حضور زنان در ورزشگاه‌ها با عفت آنان سازگار نیست

 ‌ آیت‌الله جعفر سبحانی صبح چهارشنبه در درس خارج خود در مسجد اعظم قم با بیان اینکه طبق فرمایش امام علی(ع) واجبات و فرائض در مرتبه بالاتری نسبت به مستحبات هستند، گفت: در شرایطی که آمار اعتیاد و طلاق در میان زنان بالا رفته است مطرح کردن ورود آنان به ورزشگاه‌ها چه جایگاهی دارد؟
این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: امروز دخترانی در سن بالا در خانه بخت مانده‌اند و شرایط ازدواج ندارند و در چنین وضعی، طرح حضور آنان در ورزشگاه نه تنها جزء فرائض نیست بلکه جزء مستحبات هم نیست.
وی با بیان اینکه ورود زنان به ورزشگاه‌ها با عفت آنان سازگار نیست، اظهار کرد: به جای اینکه برای این کارها طرح بدهند باید فکری برای ازدواج آنان بکنیم و طرحی برای کاهش طلاق و اعتیاد داشته باشند.
آیت الله سبحانی با شعاری خواندن این طرح‌ها، اظهار داشت: اگر دنبال رضایت خدا هستیم باید دنبال رفع مشکلات زنان برویم و اگر شعار می‌خواهیم موضوع دیگری است.

منبع مهر

Sunday, December 3, 2017

صادق لاریجانی، سخنان احمدی نژاد علیه قوه قضائیه را «بالاترین خیانت»‌ خواند



صادق لاریجانی، سخنان احمدی نژاد علیه قوه قضائیه را «بالاترین خیانت»‌ خواند
رئیس قوه قضائیه ایران سخنان محمود احمدی نژاد علیه این نهاد را «بالاترین خیانت» خواند و رئیس‌جمهوری سابق ایران را متهم کرد که «علیه نظام شمشیر کشیده» و در مدت چند دقیقه «۵۰ دروغ» گفته است.
به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آیت‌الله صادق لاریجانی روز یکشنبه ۱۲ آذر، در یک سخنرانی گفت که «متاسفانه علاوه بر دشمنان بیرونی، عده‌ای در درون کشور آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و دروغ های عجیب و غریبی مطرح می‌کنند» و «از پشت به کشور خنجر می‌زنند».
صادق لاریجانی اضافه کرد: «آقایی که خود زمانی در کشور مسئول بود، ظرف چند دقیقه ۵۰ دروغ علیه قوه قضاییه گفته است».
وی تاکید کرد که «عده ای خود را منجی می‌دانند و می‌خواهند برای خود کاسبی بسازند».
رئیس قوه قضائیه اعلام کرد که «این افراد متوجه نمی‌شوند که این اقدامات خیانت به جمهوری اسلامی و آرمان انقلاب است».
همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، او همچنین گفت: «عده ای برای دفاع از همراهان‌شان بال بال می‌زنند و نظام را زیر سئوال می‌برند و برای تخریب رئیس قوه قضاییه، دستگاه قضا را تخریب می‌کنند».

رادیو فردا

نظر سرمربی پرتغال در باره تیم ملی فوتبال ایران



«فرناندو سانتوس» سرمربی پرتغال، دوست و هم‌وطن «کارلوس کی روش» در قبال همگروهی با ایران، مراکش و اسپانیا گفته است:
 «اسپانیا همواره مدعی است، این را همیشه گفته‌ام. اما اجازه بدهید در مورد ایران صحبت کنم. ایران در مقدماتی جام جهانی عالی کار کرد و دومین بار  پیاپی است که راهی جام جهانی می‌شود. آنها مربی باتجربه‌ای در اختیار دارند، شاید یکی از باتجربه‌ترین مربیان جام جهانی. آنها نمایش‌های عالی داشتند و بدون شکست مقدماتی جام جهانی را به‌پایان رساندند. همچنین تا بازی نهایی که صعودشان پیش از آن قطعی شده بود گلی دریافت نکرده بودند. کار سختی پیش روی ما خواهد بود. باید به ایران به‌شدت دقت کنیم و مراقب آنها باشیم»

نامه رئیس سی‌آی‌ای به قاسم سلیمانی



 رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا روز ۱۱ آذر ماه در جریان یک سخنرانی گفته‌است او به قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، نامه نوشته‌است. پیش از این رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی به نقل از قاسم سلیمانی گفته بود او «نامه را نمی‌گیرد و نمی‌خواند».
مایک پومپئو در جریان سخنرانی در نشستی دفاعی در سیمی‌ولی، ایالت کالیفرنیا، گفته‌است با وجود این‌که نامه هرگز باز نشده، اما او قصد ارسال آن را داشته چراکه سلیمانی گفته بود نیروهای تحت رهبری‌اش ممکن است منافع آمریکا را در عراق، تهدید کنند.
آقای پومپئو افزوده است که آقای سلیمانی «از گشودن نامه خودداری کرد؛ و رو راست بگویم دل من را نشکست».
اسوشیتدپرس از رئیس سازمان سی‌آی‌ای نقل کرده است که «آنچه به او در نامه گفتیم این است که ما، او (قاسم سلیمانی) و ایران را مسئول می‌دانیم... و می‌خواستیم مطمئن شویم، به شکل کاملا واضح و روشن، او و دستگاه رهبری ایران متوجه این موضوع هستند».
قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس است؛ نیروهایی که شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران ایران به‌شمار می‌روند و شماری از افراد و سازمان‌های مرتبط با آن هدف تحریم‌های ایالات متحده قرار دارند.
پیش از این در نهم آذر ماه، خبرگزاری فارس بخشی از سخنان رئیس دفتر آیت‌الله خامنه‌ای که مربوط به این نامه می‌شد را بازتاب داده بود. محمد محمدی گلپایگانی، در آن زمان گفته بود: همین اواخر زمانی که قاسم سلیمانی در بوکمال بود، رئیس سازمان سیا به وسیله یکی از رابطان خود در منطقه، نامه‌ای برای سردار سلیمانی فرستاد اما ایشان گفت «نامه تو را نمی‌گیرم و نمی خوانم و اصلا با این افراد صحبتی ندارم».
خود قاسم سلیمانی، روز ۳۰ آبان‌ماه در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی از «پایین کشیدن» پرچم گروه موسوم به حکومت اسلامی در در شهر بوکمال و «پایان سیطره داعش»، سخن گفته بود. 
بوکمال در شرق سوریه قرار دارد، در نزدیک مرز عراق، که از آخرین سنگرهای گروه حکومت اسلامی در منطقه به‌شمار می‌رفت. در نبرد شهر ابوکمال، چند ایرانی از جمله دو عضو ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران کشته شدند.
مایک پومپئو، که از منتقدان توافق اتمی میان تهران، دولت بارک اوباما و پنج کشور دیگر به شمار می‌رود، در سخنرانی روز شنبه خود گفته است تهران از نظر فنی، برنامه جامع اقدام مشترک را رعایت کرده‌است.
نیروهای ایالات متحده در جریان نبرد علیه گروه داعش از دولت عراق حمایت می‌کنند. شبه‌نظامیان عراقی مورد حمایت ایران و نیروهای سپاه پاسداران نیز از دولت عراق در حریان این نبردها حمایت کرده‌اند. ایالات متحده، فرانسه و شماری دیگر از حامیان دولت مرکزی عراق خواستار خلع سلاح شبه‌نظامیان عمدتا شیعه گروه «حشد الشعبی» شده‌اند.
رکس تیلرسون، وزیر خارجه ایالات متحده، دو هفته پیش از مستشاران نظامی ایرانی و نیز شبه‌نظامیان مورد حمایت تهران خواسته بود «به خانه بازگردند و بگذارند که مردم عراق کنترل اوضاع را در دست گیرند».
یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته‌است منظور از این سخنان تیلرسون، نیروهای «حشد الشعبی» و اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران بود.
رسانه‌های ایالات متحده اخیرا گزارش داده‌اند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، قصد برکناری تیلرسون و سپردن وزارت خارجه به پومپئو را دارد. کاخ سفید آمریکا و رکس تیلرسون این گزارش‌ها را رد کرده‌اند.

رادیو فردا

Saturday, December 2, 2017

جنگنده های اسرائیل ادعا دارند که پایگاه نظامی ایران در دمشق را بمباران کرده اند.



جنگنده های اسرائیل ادعا دارند که پایگاه نظامی ایران در دمشق را بمباران کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسکی نیوز، هواپیماهای جنگنده اسرائیلی اقدام به پرتاب موشک هوایی به یک پایگاه نظامی متعلق به ایران نزدیک شهر الکسوه، در جنوب غربی دمشق نموده اند.
به نقل از این منبع خبری، این موشک ها از طریق آسمان لبنان اقدام به بمباران بخش جنوبی دمشق در سوریه کرده اند.
از سوی دیگر رسانه های ایرانی من جمله تسنیم و العالم با پوشش دادن این خبر، اعلام نموده اند که موشک های اسرائیلی یکی از انبارهای تسلیحاتی وابسته به ارتش سوریه را مورد هدف قرار داده بودند.
به گزارش العالم، جنگنده های اسرائیل از آسمان لبنان، 5 موشک به سمت انبار مهمات ارتش سوریه بین دو منطقه صحنایا و الکسوه در غوطه غربی دمشق شلیک کردند.
جزئیات بیشتری از این بمباران به انتشار نرسیده است. 

Friday, December 1, 2017

از اسلام برگشته‌ها یا مرتدهایی که در دانشگاه‌های آمریکا تور می‌گذارند



سارا ۱۵ یا ۱۶ ساله بود که از اسلام برگشت 


مسلمانانی که ترک مذهب می‌کنند، در بسیاری از موارد مرتد محسوب می‌شوند و هدف آزار و خشونت قرار می‌گیرند. اما در آمریکا گروهی از اسلام برگشته در دانشگاه‌ها تور گذاشته‌اند و کارشان را تبلیغ و تشریح می‌کنند.
محمد سید ده سال پیش ترک مذهب کرد و به یک "مسلمان سابق" تبدیل شد. او در آمریکا به دنیا آمده و در پاکستان و با اعتقاد کامل به اسلام بزرگ شده است.
او می‌گوید: "شما با هیچ گونه شک و تردیدی روبرو نمی‌شوید... اطراف شما همه معتقدند."
اما در سال ۲۰۰۷ او متوجه یک واقعیت شد: این که او دیگر اعتقاد ندارد.
محمد از کودکی به "ستاره‌شناسی، برنامه‌های فضایی، سریال پیشتازان فضا و فیلم‌های جنگ ستارگان" علاقه‌مند بود. او که والدینش هر دو دکترا دارند خودش را یک لیبرال می‌داند.
اوایل بیست سالگی، چند ماه قبل از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ به آمریکا برگشت و آمریکا که به جنگ رفت به جمع معترضان ضد جنگ پیوست.
هم‌زمان بعضی از دوستان پاکستانی او به مسلمانان "فوق محافظه‌کار" تبدیل شدند.
"یک نفر بود که او را از زمان دبیرستان می‌شناختم... با هم در یک دانشکده درس خواندیم و خیلی به هم شبیه بودیم، او هم مانند من لیبرال بود. بعد از مدتی نیم متر ریش گذاشت."
سر و شکل دوست محمد او را "ترساند".
"او از عذاب و فشار شب اول قبر حرف می‌زد... و می‌گفت این یک مسئله واقعی است که کسانی آن را مشاهده کرده‌اند - تفکری به شدت خرافاتی."
"با پیشینه علمی که داشت صحبت درباره این چیزها برایم عجیب بود. همین باعث شد که حدود یک سال برای نگاه دوباره به مذهب وقت گذاشتم."
محمد قرآن و حدیث و روایت خواند. "قبل از آن دیدگاهم این بود که اسلام دینی انسان‌گرا و علمی است، حرف‌هایی که مرتب می‌‍شنوید."

طاهر احمدزاده درگذشت




 طاهر احمدزاده، فعال ملی - مذهبی در دوران پهلوی دوم و در دوران زمامداری جمهوری اسلامی بارها بازداشت شده و سال‌های زیادی از زندگی‌اش را پشت میله‌های زندان سپری کرده بود.
طاهر احمدزاده پدر مسعود و مجید احمدزاده، دو چریک فدایی خلق ایران است. مسعود که همکلاس امیر پرویز پویان بود با کتاب «ت‍ح‍ل‍ی‍ل‍ی از ش‍رای‍ط ج‍ام‍ع‍ه‌ای‍ران: م‍ب‍ارزه م‍س‍ل‍ح‍ان‍ه ه‍م اس‍ت‍رات‍ژی ه‍م ت‍اک‍ت‍ی‍ک» نقش مهمی در شکل‌بخشیدن به مبارزات چریکی نسلی از جوانان ایرانی در سال‌های پیش از انقلاب بهمن ۵۷ ایفا کرد. او بعد از عملیات سیاهکل دستگیر شد و پس از تحمل شکنجه‌های بسیار که در محافل بین‌المللی آن زمان هم بازتاب داشت، ۱۱ اسفند ۱۳۵۰ همراه با عده دیگری از چریک‌های فدایی خلق ایران، از جمله برادرش مجید به جوخه اعدام سپرده شد.
مجتبی پسر کوچک‌تر طاهر احمدزاده نیز در ۸ آبان ۱۳۶۰ در زندان اوین اعدام شد.
طاهر احمدزاده یکی از ۱۱۲۶ زندانی سیاسی بود که در آبان ۵۷ از زندان آزاد شدند. او آخرین بار در سال ۱۳۸۰ در سن هشتاد سالگی از زندان آزاد شد، اما در منزل زیر نظر ماموران امنیتی جمهوری اسلامی قرار داشت.

دختر ایرانی 50 جراحی پلاستیک انجام داد تا آنجلینا جولی شود اما


Sahar Tabar
جراحی پلاستیک دختر ایرانی  او بیش از 50 جراحی پلاستیک انجام داده تا شبیه آنجلینا جولی شود اما وی به شخصیت کارتون عروس مرده معروف شد