Thursday, November 30, 2017

سکوت 6 ساله دختر دبستانی شکست تجاوزهای سریالی فاش شد



بررسی پرونده تجاوزهای راننده سرویس مدرسهدر دادگاه جنایی
سکوت 6 ساله دختر دبستانی شکست  تجاوزهای سریالی فاش شد

| دختر نوجوان پس از گذشت سال‌ها راز تجاوزهای سریالی سرویس مدرسه‌اش را فاش کرد. این دختر که به‌ دلیل ٢‌سال تجاوز دچار افسردگی شده بود، درنهایت موضوع را با روانشناس خود در میان گذاشت. این درحالی است که راننده سرویس ٦٤ساله با رد این اتهام، مدعی شد که هیچ‌وقت به این دختر تجاوز نکرده است. اواخر ‌سال گذشته بود که این پرونده پیش‌ روی پلیس قرار گرفت. مردی با مراجعه به پلیس در شکایتی به ماموران گفت که دختر نوجوانش مورد آزار و اذیت یک راننده سرویس قرار گرفته است. با اعلام این شکایت تحقیقات در این رابطه آغاز شد و ماموران پلیس به سراغ دختر نوجوان رفتند. این دختر نیز با تأیید حرف‌های پدرش راز آزار و اذیت‌های چندین‌ساله را فاش کرد و گفت: «راننده سرویس مدرسه‌ام از كلاس سوم دبستان ‏بارها مرا به خانه‌اش برده و مورد آزار و اذیت قرار داده است، تا ٢ ‌سال یعنی از سن ١٠ تا ١٢سالگی. زمانی که کلاس پنجم بودم او راننده سرویسم بود و مرا آزار می‌داد. تا این‌که از آن مدرسه رفتم و او دیگر راننده من نبود. چون سن کمی داشتم و می‌ترسیدم، حرفی به کسی نمی‌زدم تا این‌که بالاخره تصمیم به شکایت گرفتم.»
ماموران پلیس با شنیدن اظهارات این دختر ١٦ساله، او را به پزشکی قانونی فرستادند و پزشکی قانونی نیز آثاری از تجاوز را تأیید کرد. بنابراین پرونده روی میز قضات دادگاه کیفری قرار گرفت و ‏راننده ٦٤ساله سرويس مدرسه به دادگاه ‏احضار شد. اين مرد اما در بازجویی‌ها منکر تجاوز و آزار و اذیت شد و ادعا کرد که هیچ‌وقت به این دختر تجاوز نکرده است. صبح دیروز جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در این جلسه که به ریاست قاضی اصغر عبداللهی برگزار شد، دختر نوجوان به هیأت قضائی گفت: «در مدت دو سالی که راننده سرویسم مرا مورد آزار و اذیت قرار می‌داد، پدر و مادرم اصلا از جریان خبر نداشتند و تصور می‌کردند که این راننده مرد خیلی خوبی است. به او اعتماد کامل داشتند. آن زمان خیلی بچه بودم و نمی‌توانستم زشتی کار این مرد را درک کنم. چندین‌بار مرا به خانه برد و آزارم داد. از ترسم به کسی حرفی نمی‌زدم. حتی یکی، دو بار تهدیدم کرد که اگر حرفی به کسی بزنم پدر و مادر و خودم را می‌کشد. برای همین چون می‌ترسیدم، حرفی نمی‌زدم تا این‌که دچار بیماری افسردگی شدم و مرا نزد روانشناس بردند. آن‌جا بود که به روانشناسم اعتماد کردم و موضوع را گفتم. روانشناس هم این موضوع را پدرم گفت و پدرم هم تصمیم به شکایت گرفت.»
در ادامه جلسه پدر این دختر نوجوان نیز به هیأت قضائی گفت: «من شنیده‌ام که این مرد به چند دانش‌آموز دیگر هم تجاوز کرده ولی خانواده آنها از ترس آبرویشان حاضر به شکایت نشده‌اند. من هم برای این‌که مانع کارهای این مرد شوم تصمیم به شکایت گرفتم.»
در ادامه متهم ٦٤ ساله در مقابل هیأت قضائی قرار گرفت. او باز هم جرم خود را انکار کرد و به قضات گفت: «چند سالی بود که راننده سرویس بودم. همه به من اعتماد داشتند. این دختر حرف‌هایش همه دروغ است. من فقط یک‌بار او را به خانه‌ام بردم و می‌خواستم به او کتاب هدیه بدهم. این دختر دچار بیماری روانی است و حرف‌هایش دروغ است. من هیچ تعرضی به او نکردم. آن یک‌بار هم چون این دختر درسش خوب بود، می‌خواستم به او جایزه بدهم. برای همین او را به خانه‌ام بردم و به او کتاب دادم.» در پايان اين جلسه قضات دادگاه ‏وارد شور شدند. آنها پس از مشورت، شاکی و متهم را برای بررسی‌های دقیق‌تر به پزشکی قانونی فرستادند. ‏\l " 

شهروند

Wednesday, November 29, 2017

عکس هایی خنده دار از مربی مرد تیم زنان تایلند با روسری در ورزشگاه گرگان برای حفظ بیضه اسلام





 بازیهای کبدی قهرمانی زنان آسیا در گرگان شاهد یکی از شگفت انگیزترین اتفاقات بود. انتشار عکسی از سر مربی مرد تیم دختران تایلند با روسری در داخل سالنی که فقط زنان اجازه حضور داشتند، واکنش گسترده کاربران اجتماعی را در پی داشت.

نکته جالب ماجرا که خبرگزاری ایلنا آنرا برجسته کرده و در عکسی که منتشر کرده قابل رویت است، نه تنها روسری سرکردن این مربی بلکه کلاه گیس داشتن اوست که مشخص نیست آیا به اجبار دست به چنین کاری زده یا فقط خواسته با این ترفند وارد سالن شود. 

ایلنا نوشته است: «دلیل حضور سرمربی که موی سر کمی داشته با کلاه گیس و روسری، ممنوعیت حضور مردان در سالن برگزار مسابقات بود و شواهد نشان می‌دهد او حداقل برای یکبار مجبور به انجام چنین کاری شده است.»

جام جم آنلاین از رسانه های صدا و سیمای ایران عکس این سرمربی با روسری را «عکس تکان دهنده روز» توصیف کرده است.

Monday, November 27, 2017

انقلاب م - سحر




انقلاب م - سحر

آنچه در اطراف ما می‌گذرد یعنی تروریسم و توحشی که دنیای معاصر را به مخاطره افکنده بی ارتباط با ماجراهایی نبوده و نیست که در سال ۱۳۵۷ در کشور ما رخ داد و اسلام سیاسی را به تخت نشاند و عالمگیر کرد طالبان و داعش و بوکوحرام و همه جنایتکارانی که اسلام را بهانه‌ای و ابزاری برای سروری بر مردم بیچاره کشورهای مسلمان نشین کرده‌اند همگی ادامه منطقی همان وقایعند.

اسلام سیاسی در ایران ملایان را به جای شاهان استبداد شرقی نشاند و به قدرت طلبان مدعی اسلام در منطقه این سرمشق ضد انسانی را داد و در وجود افراد متحجر تاریک اندیش و تشنگان قدرت این آز را بر انگیخت و به یاد شیاد‌های رذل منطقه آورد که می‌توانند از دین مردم برای کسب قدرت سیاسی و سوار شدن بر مردم سوء استفاده کنند.

در ایران ملاها همین کار را کردند و اکنون همه جناییتکاران اسلام گرای منطقه از ملاها سرمشق می‌گیرند و انواع و اقسام اسلام گرایی از نوع حزب الله شیعی تا داعش خونریز ضد بشر و بوکوحرام آدم خور غارنشین را در جوامع مسلمان نشین پیاده می‌کنند!

همکاری شاعر دربار آیت الله خامنه ای با خواننده لس انجلسی سیاوش قمیشی




ایران وایر

شعر می‌خواند و هر چند دقیقه یک بار صدای «احسنت احسنت» رهبر جمهوری اسلامی شنیده می‌شود. 
«رضا نیکوکار» را بسیاری از اهالی ادبیات، ترانه سراها و شعرا با اشعار مذهبی و آیینی او می‌شناسند. او یکی از شاعرانی است که در مراسم افطار و شعرخوانی بیت رهبری دعوت شده بود. نوبت شعر خوانی ‌او که ‌‌شد، ‌گفت:«این غزل را به ساحت مقدس نبی اکرم تقدیم می‌کنم.»
رضا نیکوکار دو سال پیش در نشست شاعران با علی خامنه‌ای، چفیه او را به یادگاری گرفت و عکس و فیلم شعرخوانی و صحبت این شاعر با رهبر جمهوری اسلامی بارها در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد. اما این روزها نامش در آلبوم جدید «سیاوش قمیشی» آمده است. او ترانه سرای آهنگ «قولِ» آلبوم «سرگذشت»، جدیدترین آلبوم سیاوش قمیشی، خواننده ساکن لس آنجلس معرفی شده است. ترانه «عاشقانه» او طرف‎داران زیادی هم پیدا کرده است در حالی که در سال‌های اخیر بسیاری از شاعران و ترانه سراهایی که برای خوانندگان لس آنجلسی ترانه گفته اند، ممنوع از کار شده‌اند. یکی از آن ترانه سراها به «ایران وایر» می‌گوید: «ممنوع الکار شدن هم خودی و ناخودی دارد. خیلی از ترانه سراهایی که با آن طرف آب کار کرده‌اند، هیچ وقت ممنوع‌الکار نشده‌اند. در عوض عده دیگری بدون کار کردن با خواننده‌های آن طرف آبی، ممنوع‌الکار هستند.»

Sunday, November 26, 2017

فتوای آیت الله خامنه ای برای حلال شدن رابطه در فضای مجازی می توان صیغه عقد خواند




فتوای آیت الله خامنه ای برای حلال شدن رابطه در فضای مجازی می توان صیغه عقد خواند
آیت الله خامنه‌ای در پاسخ به این استفتاء که «آیا خواندن صیغه عقد موقت در فضای مجازی ـ برای حلال شدن رابطه مجازی ـ صحیح است؟» نوشت:
«نوشتن کافی نیست اما خواندن عقد به صورت تلفنی و امثال آن با رعایت شرایط لازم اشکال ندارد.»
او در ادامه این استفتاء درباره اینکه «برای خواندن عقد حتماً باید طرف مقابل را بشناسیم؟» پاسخ داد:
«فی نفسه لازم نیست؛ همین که در عقد مخاطب شما معلوم باشد، کفایت می کند.»
عالی‌ترین مقام فقهی ایران در استفتائی دیگر به این پرسش مذهبی پاسخ داد که آیا «فالو یا لایک کردن جنس مخالف در فضا مجازی حرام است؟»، «صحبت یا شوخی با نامحرم به شکل صوتی، تصویری یا نوشتاری» چطور؟
«به طور کلی ارتباط با نامحرم که مستلزم مفسده بوده یا خوف وقوع در حرام در میان باشد، جایز نیست.»
در ادامه رهبر ۷۸ ساله ایران مجدداً به موضوع دوچرخه‌سواری زنان پرداخته و در فتوایی نوشته است:
«دوچرخه سواری زنان در مجامع عمومی و نیز در جایی که در معرض دید نامحرم است، جایز نیست.»
بحث بر سر دوچرخه‌سواری زنان در شهریورماه سال ۱۳۹۵ بالا گرفته بود. دوم شهریور ماه آن سال گروهی از شهروندان تهرانی با دوچرخه‌هایی که از قول علی خامنه‌ای روی آنها نوشته شده بود: «دوچرخه سواری زنان هم شرعی است هم قانونی»، در خیابان ولی عصر و انقلاب دوچرخه‌سواری کردند.
در آن زمان روزنامه وقایع اتفاقیه هم در گزارشی از دوچرخه‌سواری زنان، فتوایی از رهبر جمهوری اسلامی منتشر کرده بود که می‌گفت دوچرخه‌سواری زنان با شرایطی جایز است. بعدتر شهیندخت مولاوردی، معاون وقت امور زنان ریاست جمهوری هم این فتوا را در توییتر خود منتشر کرد. اما سرانجام در اواخر شهریورماه ۱۳۹۵، پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای نظر فقهی او مبنی بر حرام بودن دوچرخه‌سواری زنان در مجامع عمومی را منتشر کرد.

رادیو زمانه

سوراخ اوزون در حال کوچکتر شدن است




سوراخ اوزن در حال کوچکتر شدن است
علمای بزرگوار جهان اسلام و دانشمندان حوزه علمیه قم علت را در بدحجابی و رویگردانی جوانان از دین دانسته اند .


سازمان فضایی آمریکا، ناسا، می‌گوید سوراخ لایه اوزون درحال کوچکترشدن است و هم اکنون به کوچکترین اندازه خود از سال ۱۹۸۸ تاکنون رسیده است.
با این حال به گفته ناسا نگرانی‌ها درباره این سوراخ و خطرات ناشی از آن همچنان ادامه دارد.
بر اساس گزارش ناسا آخرین باری که این سوراخ به اندازه کنونی‌اش بود سال ۱۹۸۸ بوده است.
نقش لایه اوزون به عنوان یک لایه محافظتی در دور کره زمین در جلوگیری از ورود اشعه ماورای بنفش خورشید به زمین بسیار مهم است و به گفته کارشناسان در صورت نابودی اوزون، کره زمین دیگر قابل سکونت نخواهد بود.
این سوراخ برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ کشف شد و از آن پس دانشمندان به طور مرتب تغییرات آن را رصد می‌کنند.
«پل نیومن»، دانشمند مرکز پرواز فضایی ناسا می‌گوید: «البته این اتفاق شگفت‌انگیز نیست و پیش از این به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی و بالا رفتن درجه حرارات هوا در منطقه سوراخ، کوچک شدن آن پیش‌بینی می‌شد.»
ناسا می‌گوید کوچک شدن سوراخ به معنی بهبود کامل آن نیست و هنوز نزدیک به ۲۰ میلیون کیلومتر مکعب از زمین به دلیل این سوراخ بدون لایه حفاظتی است.
از زمان کشف سوراخ لایه اوزون تا کنون تلاش‌های بین المللی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای برای حفاظت از این لایه و جلوگیری از بزرگتر شدن سواخ لایه اوزون ادامه دارد.
به گفته ناسا دانشمندان انتظار دارند این سوراخ در سال ۲۰۷۰ به اندازه خود در سال ۱۹۸۰ بازگردد .

من و تو

سوراخ لایه اوزن در حال کوچکتر شدن است



علمای بزرگوار جهان اسلام و دانشمندان حوزه علمیه قم علت را در بدحجابی و رویگردانی جوانان از دین دانسته اند .

سازمان فضایی آمریکا، ناسا، می‌گوید سوراخ لایه اوزون درحال کوچکترشدن است و هم اکنون به کوچکترین اندازه خود از سال ۱۹۸۸ تاکنون رسیده است.
با این حال به گفته ناسا نگرانی‌ها درباره این سوراخ و خطرات ناشی از آن همچنان ادامه دارد.
بر اساس گزارش ناسا آخرین باری که این سوراخ به اندازه کنونی‌اش بود سال ۱۹۸۸ بوده است.
نقش لایه اوزون به عنوان یک لایه محافظتی در دور کره زمین در جلوگیری از ورود اشعه ماورای بنفش خورشید به زمین بسیار مهم است و به گفته کارشناسان در صورت نابودی اوزون، کره زمین دیگر قابل سکونت نخواهد بود.
این سوراخ برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ کشف شد و از آن پس دانشمندان به طور مرتب تغییرات آن را رصد می‌کنند.
«پل نیومن»، دانشمند مرکز پرواز فضایی ناسا می‌گوید: «البته این اتفاق شگفت‌انگیز نیست و پیش از این به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی و بالا رفتن درجه حرارات هوا در منطقه سوراخ، کوچک شدن آن پیش‌بینی می‌شد.»
ناسا می‌گوید کوچک شدن سوراخ به معنی بهبود کامل آن نیست و هنوز نزدیک به ۲۰ میلیون کیلومتر مکعب از زمین به دلیل این سوراخ بدون لایه حفاظتی است.
از زمان کشف سوراخ لایه اوزون تا کنون تلاش‌های بین المللی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای برای حفاظت از این لایه و جلوگیری از بزرگتر شدن سواخ لایه اوزون ادامه دارد.
به گفته ناسا دانشمندان انتظار دارند این سوراخ در سال ۲۰۷۰ به اندازه خود در سال ۱۹۸۰ بازگردد.

آیت الله خامنه ای دوچرخه سواری و موتورسواری زنان را جایز ندانست




به گزارش خبرگزاری ایسنا، آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر مرتجع و ضدزن آخوندها در پاسخ به استفتایی که روز یکشنبه پنجم آذر در این خبرگزاری منتشر شد، همچنین تاکید کرد که دوچرخه‌سواری زنان «در جایی که در معرض دید نامحرم است، جایز نیست».

روزنامه وقایع اتفاقیه روز چهارم شهریور سال گذشته به نقل از یکی از اعضای واحد «استفتائات» دفتر رهبر جمهوری اسلامی درباره «حکم دوچرخه‌سواری زنان بالغ» نوشته بود که آیت‌الله خامنه‌ای «درباره دوچرخه‌سواری و موتورسواری می‌فرمایند در صورتی که به‌گونه‌ای نباشد که جلب نظر نامحرم شود یا مفسده‌ای به آن مترتب نباشد جایز است، بنابراین باید شخص توجه کند که در چه شرایطی اقدام به دوچرخه‌سواری می‌کند و این کار چه صورتی دارد. اگر نکات گفته‌شده رعایت شود، جایز است».

Friday, November 24, 2017

قیمت نان را ٣٢ درصد افزایش دادند نه ١٥ درصد




محمد محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: بر اساس مصوبه تنظیم بازار کشور قیمت نان باید حداکثر 15 درصد و آن هم به طور اختیاری افزایش پیدا کند. یعنی اگر لازم است در استان ها این اتفاق بیفتد باید حداکثر 15 درصد از قیمت های مصوب سال 1393 بیشتر شود. 
به گزارش تسنیم وی گفت : آنچه در تهران رخ داده این است‌ که علاوه بر افزایش 15 درصدی قیمت نان وزن چانه یا خمیر نان را هم نسبت به سال 1393 کاهش داده‌اند و با بررسی دقیق به این نتیجه می رسیم که با کاهش وزن چانه و افزایش 15 درصدی قیمت به طور میانگین، قیمت نان حدود 32 درصد افزایش یافته است. 
آنچه به مردم اطلاع‌رسانی می شود با آنچه در واقعیت اتفاق افتاده متفاوت است و ما انتظار داریم که مسئولان به مردم اطلاعات غیرواقعی ندهند.

می شود بعد از مرگ آدمها را زنده کرد!



 مرگ و اتفاقاتی که هنگام و بعد از آن برای انسان رخ می‌دهد از موضوعاتی است که سالیان سال است ذهن دانشمندان را درگیر کرده و سوالات زیادی را برای بشر به وجود آورده است. برخی از دانشمندان می‌گویند بعد از مرگ مغز انسان کار نمی‌کند و در واقع غیرممکن است که هنگام مرگ بتوانیم به چیزی آگاه باشیم. از سویی بسیاری از تجربیات فردی انسان‌ها با این یافته‌های علمی متناقض است و افراد بسیاری می‌گویند هنگامی که سکته کرده‌اند به نحوی آگاه بوده‌اند. مثلا گذشته را به طور کامل به یاد آورده‌اند، صداهای پزشکان را شنیده‌اند و دهها مورد مشابه دیگر.

برای پاسخ به این سوالات افراد زیادی اقدامات مختلفی انجام داده‌اند. سام پرنیا استادیار پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه استونی بروک یکی از این افراد است. او مدیر پروژه‌ای از دانشگاه ساوهامپتون برای بررسی هوشیاری پس از مرگ بود، پروژه‌ای که «آگاه» نام داشت و حال مشغول انجام مرحله دوم این پروژه برای رسیدن به اطلاعات قطعی‌تری است.

نتایج این تحقیق پرنیا را به نتیجه‌ای متفاوت برای توجیه تجربیات هنگام مرگ رساند؛ آگاهی انسان از مغز او جدا است.

سام پرنیا از نتایج عجیب و متفاوت پروژه «آگاه» به زبان ساده‌تری گفته است؛ نتایجی که به گفته‌ او برخلاف همه‌ یافته‌ای علمی انسان تاکنون هستند.

دکتر پرنیا چند وقت پیش شما در مصاحبه‌ای با ایندیپندنت گفتید که بعد از اینکه مرگ تا مدتی به هر چیزی که اطرافمان هست آگاه هستیم، می‌توانید این موضوع را به صورت ساده‌تری توضیح دهید؟ و این آگاهی تا چه مدت بعد از مرگ وجود دارد؟
شواهد تا الان نشان می‌دهند که چیزی که ما الان آن را نهاد یا آگاهی می‌نامیم، که در واژگان قدیمی‌ یونانی‌ها به آن روان می‌گفتند و بعدها این کلمه به اسم روح ترجمه شد، وقتی که فردی می‌میرد از بین نمی‌رود.ما این موضوع را فقط زمانی می‌توانیم مطالعه کنیم که کسی از مرگ نجات پیدا کند و در حال حاضر مدت زمان این موضوع به ده ها دقیقه تا چند ساعت محدود می‌شود.

بر این اساس آیا می‌توانیم بگوییم ما وقتی می‌میریم که آگاهی خود را از دست بدهیم نه زمانی که قلب کار نکند؟
مرگ در پزشکی همیشه زمانی تعریف می‌شود که قلب دیگر کار نکند. چون وقتی این اتفاق بیافتد فرد دیگر نمی‌تواند نفس بکشد و مغز او غیرفعال می‌شود. در این حالت یک آدم دیگر بدون حرکت و بدون زندگی است.

در این زمان بخشی از مغز که باعث می‌شود با تنفس زنده بمانیم هم از بین می‌رود و 2 تا 20 ثانیه بعد از ایست قلبی میزان الکتریسیته‌ای که مغز تولید می‌کند هم به صفر می‌رسد. در این حالت وقتی اقدامات مربوط به احیا قلب هم انجام شود فقط 15 درصد حالت عادی خون به مغز وارد می‌شود، این میزان برای نجات فرد کافی نیست.

ولی علم به این نتیجه رسیده که وقتی می‌میریم سلول‌های بدن هم وارد فرایند مرگ خودشان می‌شوند و این فرایند برای چندین ساعت طول می‌کشد. به همین دلیل ما می‌توانیم کسی را ده ها دقیقه و یا حتی ساعت‌ها بعد از مرگ دوباره زنده کنیم. تا زمانی که سلو‌ل‌های مغز به طور غیرقابل بازگشتی آسیب ندیده‌اند ما می‌توانیم جان برخی افراد را نجات دهیم.

پس چرا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد؟
امروزه این اتفاق انجام نمی‌شود چون فناوری‌ها بسیار ساده هستند و یا اینکه بیمارستان‌ها راه بهینه را برای انجام این اقدامات پیدا نکرده‌اند. ما نمی‌گوییم که بعد از ایکه فردی می‌میرد او زنده است یا هنوز مغز یا دیگر اعضای بدن او کار می‌‌کنند، نکته این است که سلول‌ها فورا متلاشی نمی‌شوند.

در واقع چند ساعتی طول می‌کشد تا سلول‌ها غیرقابل احیا شوند. پس موضوع اصلی تحقیق ما این است. بعد از اینکه فردی وارد دوره اول مرگ می‌شود اگر بتوانیم قلب را قبل از زمانی که سلول‌ها وارد فرایند غیرقابل بازگشتی شوند احیا کنیم و در کنار آن اقداماتی انجام دهیم تا آسیب‌های سلولی در مغز کاهش پیدا کند، می‌توانیم بدون هیچ آسیب مغزی‌ای فرد را دوباره به زندگی برگردانیم. این کار پیچیده اما ممکن است.

به همین دلیل بسیاری از رسانه‌ها به شما لقب "مردی که می‌تواند شما را از مرگ نجات بدهد" داده‌اند، آیا می‌توانید به طور دقیقتری توضیح دهید که چگونه می‌توانید چنین کاری را انجام بدهید؟

این مسئله پیچیده‌ای است که بتوانم آن را با جزئیات توضیح بدهم، اما اطلاعات دقیق آن در کتابی به نام پاک کردن مرگ وجود دارد. اگرچه به طور خلاصه می‌توانم گویم که پزشکان برای اینکار از دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند تا قلب را احیا کنند و از سویی مطمئن شوند که خون بیمار با اکسیژن آمیخته می‌شود.

شما در ابتدای مصاحبه گفتید که وقتی می‌میریم آنچه که نام آن نهاد یا آگاهی است از بین نمی‌رود، اما از سویی گفتید که با ایست قلبی مغز دیگر کار نمی‌کند، چطور ممکن است که مغز کار نکند اما آگاهی وجود داشته باشد؟ آیا این ربطی به این باور شما که ذهن توسط مغز تولید نمی‌شود دارد؟

این یک باور نیست، شواهد علمی که پس از سال‌ها تحقیق به وجود آمده نشان می‌دهد چیزی که ما آن را نهاد یا خود می‌نامیم ممکن است یک وجود علمی جداگانه ناشناخته باشد. به همین دلیل این وجود علمی ناشناخته وقتی مغز کار نمی‌کند و تا مراحل اولیه مرگ به کار کردن ادامه می‌دهد. 

چه شد که به این نتیجه رسیدید؟
ما فهمیدیم که برای مطالعه فرایندهایی که منجر می‌شود پزشکان جان افراد را بعد از سکته قلبی نجات دهند باید فرایندهای مغز را بعد از مرگ افراد مطالعه کنیم. در این مدت بسیاری از مردم که تجربه سکته قلبی داشتند گزارش دادند که در طول زمانی که پزشکان می‌خواستند آنها را نجات دهند قادر به دیدن یا شنیدن وضعیت اطراف خود بودند.

در واقع آنها داشتند وارد دوره مرگ می‌شدند اما زنده ماندند و از تجربه خود گفتند، اینکه داشتند از گوشه‌ی اتاق می‌دیدند که پزشکان دارند روی آنها کار می‌کنند یا از مکالمات واقعی پزشکان و پرستاران گفتند. به همین دلیل بخشی از تحقیق ما مربوط به فهم پدیده آگاهی و هوشیاری در دوره‌ی سکته قلبی است؛ فهم بخشی که ما را هر که هستیم می‌کند و اسم آن را روان یا روح گذاشتند.

ما می‌خواهیم بدانیم بعد از اینکه فردی از آستانه مرگ می‌گذرد چه اتفاقی برای روانش می‌افتد. برای فهم این موضع ما تحقیقی را انجام دادیم که در نوع خودش بزرگترین تحقیق بود و شامل 2060 داوطلبی بود که در حال تجربه سکته قلبی بودند.

نتیجه این تحقیق چه بود؟
از میان افراد که بعد از این تحقیق زنده ماندند (101 نفر) حدود 40 درصد گفتند که تجربه چیزی به نام آگاهی را در هنگام ایست قلبی داشته‌اند. البته آنها نمی‌توانستند اطلاعات بیشتری بدهند. این افراد فقط حس می‌کنند که آگاه بوده‌اند ولی آن آگاهی یادشان نمی‌آید. 10 درصد این افراد یک تجربه عرفانی داشتند، آنها می‌گفتند که نور درخشان به سمت آنها می‌آمد، خویشاوندانشان که مرده بودند از آنها استقبال می‌کردند و یا تصویر کل زندگی‌شان را دیده‌اند. بیش از 2 درصد این افراد هم گفتند که آگاهی دیداری و شنیداری کاملی از اتفاقاتی که اطرافشان رخ می‌داد داشته‌اند.

از کجا مطمئن شدید چیزی که این افراد دیده یا شنیده‌اند واقعیت دارد؟
ما برنامه بیمارستان‌ها را دیدیم و از تیم‌های پزشکی سوالاتی پرسیدیم و تایید می‌کنیم که چیزهایی که افراد از 3 تا 5 دقیقه بعد از مرگشان به یاد می‌آورند واقعا رخ داده است. در نتیجه دوره‌ زمانی افراد به طوری هوشیار و آگاه بودند که‌ می‌توانند موضوعاتی را به یاد بیاورند قبل از مرگ آنها نیست بلکه در دوره زمانی است که ما انتظار داریم مغز غیرفعال باشد.

این برخلاف هر چیزی است که علم تاکنون کشف کرده است. ما وقتی این تحقیق را انجام دادیم انتظار داشتیم که بعد از مرگ هیچ آگاهی وجود نداشته باشد، چون بر اساس مدل‌های علمی شما فقط وقتی می‌توانید آگاهی داشته باشید که مغز کار کند، پس وقتی مغز کار نمی‌‎کند نباید چنین تجربه‌هایی داشته باشید.

علم همچنین می‌گوید این تجربیات در هنگام مرگ رخ نمی‌دهد بلکه بعد یا قبل از آن رخ می‌دهد، د ولی تحقیق ما می‌گوید که هیچ کدام از این حرف‌ها درست نیست و این تجربیات و خاطرات درست هنگام مرگ و درست زمانی که مغز کار نمی‌کند رخ داده است .

روزنامه همشهری


شکست دهنده داعش، قاسم سلیمانی یا سهیل حسن؟





وزارت دفاع روسیه می‌گوید ارتش سوریه کنترل منطقه غرب رود فرات را به زودی از دست گروه داعش خارج خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری تاس یک مقام وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه با اعلام این مطلب بازپس گیری کامل منطقه غرب رود فرات توسط نیروهای تحت امر ژنرال سهیل حسن، یکی از فرماندهان ارتش سوریه ملقب به «پلنگ» را تکمیل کننده عملیات نابودی گروه داعش در شرق این کشور دانست.
به گفته این مقام دولت روسیه واحدهای ارتش سوریه به فرماندهی سهیل حسن طی ۲۴ ساعت آینده روستایی در غرب رود فرات را که تحت کنترل داعش قرار دارد، تصرف خواهند کرد.

ارتش سوریه و متحدانش با حمایت نیروی هوایی روسیه چند روز پیش موفق شدند جنگجویان داعش را از البوکمال، آخرین پایگاه این گروه در سوریه بیرون برانند.
وزارت دفاع روسیه همچنین بر اهمیت نقش ژنرال سهیل حسن در بازپس گیری شهرهای حلب، دیرالزور و البوکمال و دهها روستا در استان‌های حمص و حما تاکید کرده است. این وزارتخانه اشاره‌ای به نقش قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران نکرده است.
این در حالی است که قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به دنبال تصرف البوکمال توسط ارتش سوریه و متحدانش در نامه‌ای به علی خامنه‌ای، رهبر ایران شکست داعش را به وی تبریک گفته بود.
در نامه او اشاره‌ای به نقش روسیه در سوریه نشده بود و تنها به «نقش محوری» حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان اشاره شده بود. رهبر ایران در پاسخ به نامه فرمانده سپاه قدس هر چند از «ریشه کنی» و «متلاشی» شدن داعش سخن گفت اما بر لزوم «حفظ هوشیاری» در برابر این گروه تاکید کرد.
شبکه المیادین روز یکشنبه ویدئویی از حضور قاسم سلیمانی در البوکمال منتشر کرده بود. صداوسیمای ایران حضور و فرماندهی قاسم سلیمانی در عملیات بازپس گری البوکمال را تائید کرده است.
بسیاری از مقامات و نهادهای حکومتی ایران به دنبال اعلام شکست داعش از سوی قاسم سلیمانی با انتشار پیام هایی از نقش او تجلیل کرده‌اند.
به نظر می‌رسد روسیه و عراق رویکرد محتاطانه تری نسیت به ایران در قبال اعلام رسمی غلبه بر گروه داعش در پیش گرفته‌اند. حیدر عبادی، نخست وزیر عراق روز سه شنبه از نابودی داعش از نظر نظامی در کشورش سخن گفته بود. با این حال وی افزوده بود که عراق تنها پس از ردیایی جنگجویان این گروه افراط گرا در بیابان پیروزی نهایی خود را اعلام خواهد کرد

یورو نیوز

Wednesday, November 22, 2017

فلسفه در ایران و سقوط اسلامی، جلال ایجادی




فلسفه در ایران و سقوط اسلامی، جلال ایجادی

پویایی فلسفه غرب
مباحث فلسفی در جامعه یک امر اساسی است. اگر فلسفه را در تنوع آن در نظر داشته باشیم و فیلسوفان را گوناگون بدانیم، بنابراین بآسانی می‌توان تمامی گرایش‌ها و سلیقه‌ها و بینش‌ها در عرصه فلسفه را مورد توجه قرار داد و امکان ترویج آن را در جامعه فراهم ساخت. در عرصه فلسفه، هدف تقویت پرسشگری و نقد فکری است. هر کسی نمی‌تواند اندیشه کند. اندیشه گری و پیگیری مقولات و تحلیل مسائل پیچیده جهان، قدرت فکری و تلاش انتزاعی و تربیت ذهنی و استدلال و گفتگوی متضاد و بازنگری تجربه، می‌طلبد.

در جامعه حاضر و همیشگی پیش روی ما، برای به عمق رفتن ما نیازمند فکر جامعه شناسی و اندیشه فلسفی هستیم. فلسفه به ذهن منطق می‌دهد و قابلیت و توانایی می‌بخشد. جامعه بدون فلسفه سطحی و غیر متفکر و بی بنیاد است. در جامعه ایران فرهنگ دیرینه‌ای وجود دارد ولی فلسفه ریشه تنومندی ندارد و یکی از علت‌های این آسیب بزرگ و ساختاری، دین اسلام است. دائره المعارف فلسفه آکسفورد صحبت از «فلسفه ایرانی» می‌کند و ریشه آن را به افکار باستانی هند و اروپایی و آئین زرتشت می‌رساند. بنا برهمین منبع دانشگاهی فلسفه زرتشتی وارد یهودیت شده و سپس در نظرات افلاتون منعکس می‌شود. این عرصه‌های پرسشی پژوهش‌های گسترده‌ای را می‌طلبد و ما فاقد پژوهش دانشگاهی و آکادمیک چشمگیر هستیم. ولی پرسش اینجاست که در تاریخ ما و در شرایط کنونی ما، چند فیلسوف ایرانی دارای اندیشه بوده و اثر تولید کرده‌اند؟ اگر جایگاه فلسفه در ایران ضعیف است، باید علل تاریخی و فرهنگی و جامعه شناسانه آنرا جست. با دگماتیسم و یکجانبه نگری و قاطعیت کور نمی‌شود توضیح قانع کننده‌ای پیدا کرد. فلسفه در غرب از یونان تا امروز خط تنومند و پررنگی از فیلسوفان و اندیشه فلسفی است، پس جایگاه ما کجاست؟

حسن نصرالله خودش را محکوم کرد




حسن نصرالله رهبر گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان شامگاه دوشنبه ۲۰ نوامبر ۲۰۱۷ درباره نقش نظامیان تحت رهبری‌اش در سوریه، عراق و یمن سخن گفت.
نصرالله در این سخنرانی با نادیده گرفتن توافق داعش و حزب‌الله در ماه آگوست ۲۰۱۷، ایالات متحده آمریکا را متهم‌ کرد که داعش را در نزدیکی شهر البوکمال سوریه و در شرق فرات حمایت کرد.
براساس توافق حزب‌الله و داعش در آگوست ۲۰۱۷، نیروهای داعش با حمایت پیکارجویان حزب‌الله و ارتش سوریه، با اتوبوس مرزهای لبنان و سوریه را ترک کردند.
العربی فارسی

Tuesday, November 21, 2017

قیمت نان در ایران ۳۵ درصد افزایش یافت



به گزارش خبرگزاری مهر، محسن بهرامی ارض قدس، دبیر این ستاد گفته است: "افزایش قیمت نان از اول آذرماه اجرایی می‌شود و در این شرایط، قیمت آرد برای نانوایی‌های سنتی همان ۶۶۰ تومان سابق و برای نانوایی‌های صنعتی ۹۰۰ تومان است."
او همچنین گفته: "نرخ مصوب نان سنگک ۸۲۰ تومان است اما با افزوده شدن خشخاش کمتر از ۱۵۰۰ تومان خریداری نمی‌شود و قیمت نان بربری با وجود آنکه ۵۵۰ تومان است در شهری مانند تهران کمتر از ۱۰۰۰ تومان به فروش نمی‌رسد."

Sunday, November 19, 2017

وزارت خزانه‌داری آمریکا دارایی‌های خامنه‌ای، روحانی و ۸۰ مقام رژیم را اعلام می‌کند




 وزارت خزانه‌داری آمریکا موظف شد دارایی‌های علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و ۸۰ نفر از دیگر مقامات رژیم از جمله فرماندهان سپاه پاسداران را اعلام کند.
کمیته امور مالی مجلس نمایندگان آمریکا در مصوبه‎ای وزارت خزانه‌داری آمریکا را مکلف کرده دارایی‌های منقول و غیرمنقول علی خامنه‌ای، حسن روحانی رییس‌جمهوری و اعضای شورای نگهبان، اعضای مجلس خبرگان، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزیر اطلاعات، حسین طائب رییس سازمان اطلاعات سپاه، فرماندهان سپاه از جمله علی جعفری و قاسم سلیمانی را مشخص و اعلام کند.
این قانون «شفاف‌سازی دارایی‌های رهبران ایران» نام دارد و چهارشنبه ۱۵ نوامبر ۲۰۱۷ با ۴۳ رای موافق و ۱۶ رای مخالف تصویب شد.
در این گزارش تاکید شده علاوه بر میزان این دارایی‌ها، شیوه رسیدن به آنها نیز بررسی شود
همچنین طبق این گزارش، وزارت خزانه‎داری آمریکا باید فهرست دارایی‌های این مسوولان را با زبانی که برای عموم مردم ایران قابل مطالعه باشد در وبسایت وزارت خزانه‎داری به صورت آنلاین در دسترس قرار دهد.
در بخشی از این قانون تاکید شده رهبران سیاسی و نظامی و نهادهای امنیتی و دولتی و سپاه با فساد و اختلاس و در نتیجه فساد فراگیر در نهادهای دولتی، به اموال کلانی دست یافته‎اند.
بروس پولیکوین، نماینده جمهوری‌خواه و طراح این لایحه گزارش داده افزایش ناگهانی فقر در ایران با فساد گسترده در این کشور و فساد گسترده در طبقه حاکم و مستبد ارتباط مستقیم دارد.
سپتامبر ۲۰۱۷ موسسه غیردولتی بورگن که به موضوع مبارزه با فقر در سرتاسر جهان می‌پردازد اعلام کرد که سطح فقر در این در نتیجه فساد دولتی و چنبره طبقه حاکم بر ثروت‌های کشور، به شدت بالا رفته است.
براساس آمارها تنها ۵ درصد از جمعیت ایران که شامل رهبر و خانواده او و اطرافیان و وابستگان آنها همه ثروت کشور را در دست دارند و ۹۵ درصد جمعیت کشور در فقر به سر می‌برند. موسسه بورگن ثروت رهبر نظام حاکم بر ایران را حدود ۹۵ میلیارد دلار برآورد کرد.
در رابطه با همین قانون طرح منع فروش هواپیما به ایران در حال بررسی است و باید مشخص شود کدام شرکت‌ها از هواپیماهای خود برای نقل و انتقال نیروهای نظامی و تسلیحات استفاده کرده‎اند.

کیهان لندن


Friday, November 17, 2017

گردشکار ۹ صفحه‌ای سازمان اطلاعات سپاه برای بازداشت احمدی‌نژاد



گردشکار ۹ صفحه‌ای سازمان اطلاعات سپاه برای بازداشت احمدی‌نژاد

آمد نیوز:
با زلزله‌ی مهیب غرب کشور و توجه افکار عمومی برای یاری رساندن به آسیب‌دیدگان این زلزله، صادق لاریجانی زمینه را بیش از پیش برای بازداشت محمود احمدی‌نژاد مهیا دیده است. رئیس پر حاشیه قوه قضائیه معتقد است تا نگاه مردم به سمت مناطق زلزله‌زده است، بازداشت تیم احمدی‌نژاد باید سریعا انجام شود.
یک منبع آگاه به خبرنگار «آمدنیوز» اطلاع داده است که صبح امروز گردش کار نه صفحه‌ای سازمان اطلاعات سپاه به همراه فایل‌های صوتی و تصویری از اقدامات محمود احمدی‌نژاد و تیم همراه وی، برای «عباس جعفری دولت‌آبادی» دادستان تهران ارسال شده و اکنون این گزارش در انتظار دستور دادستان مانده است.
بنا بر این گزارش، «شش تیم عملیاتی هفت نفره» برای بازداشت محمود احمدی‌نژاد و برخی یارانش با استفاده از عناصر عملیاتی سازمان اطلاعات سپاه و حفاظت اطلاعات قوه قضائیه تشکیل شده است.
این شش تیم قرار است علاوه بر بازداشت نفرات یاران احمدی‌نژاد و وی، به برخی اماکنی که اسناد و اطلاعات محرمانه در آن مخفی شده ورود کرده و این محل‌ها را از اسناد پاک‌سازی نمایند. هم‌چنین بر اساس این طرح قرار است ساختمان دفتر بنیاد ایرانیان نیز پلمپ شود.
روز گذشته نیز وب‌سایت دولت بهار در داخل کشور توقیف شد که چون دامنه آن بر سرورهای جهانی قرار گرفته بود، این وب‌سایت در خارج کشور در دسترس است. هم‌چنین صبح امروز وب‌سایت «احمدی‌نژاد دات آی آر» نیز توسط کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مسدود گردید.
بر اساس تقسیم‌بندی عملیاتی، قرار است سازمان اطلاعات سپاه «هدایتِ تأمین» عملیات را عهده‌دار باشد و عملیات بازداشت مستقیما با هدایت «صادق لاریجانی» و «عباس جعفری دولت‌آبادی» انجام شود. عناصر حفاظت اطلاعات قوه قضائیه نیز عملیات بازداشت را انجام خواهند داد.
هم‌چنین تیم عملیات برون‌مرزی هم برای این عملیات طراحی شده که قرار است این تیم، چهار نفر از نزدیکان احمدی‌نژاد را که اسناد و مدارک محرمانه‌ی نظام را در اختیار دارند، در یکی از کشورهای همسایه ایران ترور کنند.
تمامی شش تیم عملیات داخلی در مقر عملیاتی حفاظت اطلاعات قوه قضائیه واقع در خیابان حجاب، بلوار کشاورز مستقر شده‌اند و آماده دستور برای انجام عملیات بازداشت هستند. تیم عملیات خارجی نیز در یکی از کشورهای همسایه ایران حضور دارد و قرار است با تأیید نهایی شناسایی محل سوژه‌ها، عملیات‌ها همزمان در داخل و خارج کشور انجام شود.
ساعتی قبل یک نماینده از سپاه حفاظت انصارالمهدی به مدت ۴۵ دقیقه با سر تیم حفاظتی محمود احمدی‌نژاد دیدار گفت‌وگو کرده و پس از این ملاقات، سرتیم حفاظتی احمدی‌نژاد برای ملاقات با وی به محل اقامت او مراجعه کرده و با وی دیدار کرده است. از محتوای سخنان رد و بدل شده در این جلسه جزییاتی در دست نیست.
از سوی دیگر «اسماعیل خطیب» رئیس سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه طی گزارشی، آخرین اطلاعات پرونده و برنامه‌ریزی‌ها برای بازداشت احمدی‌نژاد را در اختیار آیت‌الله علی خامنه‌ای قرار داده است. این در حالی است که صادق لاریجانی با ارسال این گزارش از سوی خطیب برای رهبری مخالفت کرده است.
این منبع آگاه می‌گوید: «بست نشینی» تیم احمدی‌نژاد در حرم حضرت عبدالعظیم واقع در شهرری از بیست روز قبل توسط سردار زیبایی‌نژاد (نجات) در سازمان اطلاعات سپاه طراحی شده و عناصر نفوذی در دفتر احمدی‌نژاد با هدایت تصمیم‌گیران این دفتر، وی را در سناریوی طراحی شده توسط اطلاعات سپاه قرار داده‌اند.
چندی قبل محمود احمدی‌نژاد با اعزام واسطه‌ای به رهبری اطلاع داده است که اگر سپاه و قوه قضائیه بخواهند برای «بازداشت ما» اقدام کنند و رهبری ممانعتی از این امر نکند، مسئولیت واکنش‌های احتمالی و عواقب این اقدام بر عهده آیت‌الله خامنه‌ای خواهد بود.
رهبری در مقابل این پیغام احمدی‌نژاد راه سکوت را انتخاب کرده و تا کنون پاسخی به پیغام وی نداده است.
این گزارش آخرین تحولات پرونده بازداشت احمدی‌نژاد را شامل می‌شود و در صورت اخذ تصمیمات بعدی، موارد جهت اطلاع مردم منتشر خواهد شد. ممکن است با رسانه‌ای شدن این پرونده، برخی زمان‌بندی‌ها برای اجرای عملیات بازداشت احمدی‌نژاد تغییر پیدا کند

اسناد ابوت آباد: بن‌لادن می‌کوشید شرایط ظهور مهدی منتظر را فراهم کند




اسناد ابوت آباد: بن‌لادن می‌کوشید شرایط ظهور مهدی منتظر را فراهم کند
اسناد و دست‌نوشته‌های اسامه بن‌لادن که توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا منتشر شد نشان می‌دهد که او بر اساس خوابی که خود یا یکی از افرادش دیده، باور کرده که "القحطاني اليماني" است و وظیفه فراهم کردن شرایط برای ظهور مهدی منتظر بر عهده اوست.
این سند که یک دفتر یادداشت و نویسنده آن مریم دختر بن لادن از یکی از همسرانش به نام سهام صابر است، حین جلسات خانوادگی بن لادن و گفتگوی او با همسران و فرزندانش نوشته شد. در آن جلسه بن لادن درباره نظرات و اندیشه‌هایش درباره انقلاب‌ها و اوضاع القاعده صحبت کرد. در این سند همچنین پیش‌نویس چند نامه از جمله "بیانیه انقلاب‌ها" و سخنرانی به مناسبت گذشت 10 سال از انفجار برج‌های دوقلو در آمریکا بود.
العربیه فارسی

Thursday, November 16, 2017

رئیس بسیج: ایست‌ بازرسی‌های بسیج را به گشت‌های محله‌ای تبدیل می‌کنیم




به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج گفت که علت گشت‌های محله‌ای توسط بسیج، امنیت کشور و یاری به نیروهای انتظامی است.
او درباره شیوه این گشت‌زنی‌ها گفت: «چارچوب این گشت‌های محله‌ای این است که افراد اول با شرایط احراز انتخاب می‌شوند، سپس در دوره‌های آموزشی قرار می‌گیرند و با هماهنگی قوه قضاییه و نیروی انتظامی فعالیت خواهند کرد.»
رئیس سازمان بسیج در ادامه گفت: « آنها مسلح نخواهند بود و به حریم خصوصی افراد وارد نخواهند شد و فقط تامین امنیت را بر عهده می‌گیرند.»
بسیج که حدود چهل دهه در حال فعالیت است در سطح نظامی، اقتصادی، فرهنگی و علمی حضور داشته و همواره یکی از ابزارهای کنترل و سرکوب حکومت بوده است.
سال گذشته عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی خبر داد که ازین پس بسیج سایبری کنترل سایت‌ها و شبکه‌های مجازی توسط را به عهده خواهد داشت. به گفته او ۱۸هزار داوطلب بسیجی فضای مجازی را رصد می‌کنند.
همچنین، در تیرماه سال جاری، رئیس سازمان بسیج گفت که قرار است بخش نظامی بسیج تقویت شود. مهم‌ترین وظیفه این بخش مقابله با شورش‌های مردمی بدون سلاح گرم و تهدیدات اقتصادی – سیاسی داخلی و خارجی است.

Wednesday, November 15, 2017

هشدار 1500 محقق بین المللی در مورد سرنوشت انسان و زمین


.

به گزارش ایرنا از روزنامه دیلی میل، در این هشدار، محققان از تداوم تهدیدهای فراروی زمین خبر می دهند و می گویند تغییر وضعیت اقلیمی زمین، جنگل زدایی، کمبود دسترسی به آب آشامیدنی، انقراض گونه ها و رشد کنترل نشده جمعیت انسانی همه آینده انسان و زمین را تهدید می کنند.

محققان در این نامه که اصل آن در سال 1992 نوشته و به امضای هزار و 500 محقق رسید، استدلال می کنند که تاثیر فعالیت های انسان بر جهان طبیعی به 'بدبختی گسترده انسان' و سیاره ای منجر شده که به طور جبران ناپذیری ویران شده است.

حال و 25 سال پس از امضای گزارش مزبور توسط محققانی که اکثر آنها برندگان جایزه نوبل بودند، دیدگاه جامعه علمی جهان درباره آینده زمین ناامیدکننده تر شده است.

در هشدار دومی که به تازگی به صورت آنلاین منتشر شده است و در واقع به روز رسانی همان هشدار اولیه است، محققان استدلال می کنند که به غیر از سوراخ لایه ازن که اکنون تثبیت شده است، سایر تهدیدهای بزرگی که در سال 1992 به آنها اشاره شده بود، بدتر شده اند.

به گفته این محققان، در 25 سال گذشته، از سال 1992 تا کنون میزان آب آشامیدنی قابل دسترس برای هر نفر از جمعیت جهانی 26 درصد کاهش یافته است.

-شمار 'مناطق مرده' اقیانوس - مناطقی که حیات دریایی اندکی به دلیل آلودگی و کمبود اکسیژن وجود دارد - به میزان 75 درصد افزایش یافته است.

- حدود 300 میلیون هکتار جنگل از بین رفته است که بیشتر آنها برای راه اندازی زمین های کشاورزی بوده است.

- انتشار کربن در جهان و متوسط دمای هوا بطور مدام افزایش های قابل توجه نشان داده اند.

-جمعیت انسانی به اندازه 35 درصد افزایش یافته است

و در مجموع شمار پستانداران، خزندگان، دوزیستان، پرندگان و ماهی در جهان 29 درصد کاهش یافته است.

Tuesday, November 14, 2017

چرا زنان کشورهای کمونیستی از سکس لذت بیشتری می بردند؟




چرا زنان کشورهای کمونیستی از سکس لذت بیشتری می بردند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از "نیویورک تایمز"، معلومات آمریکایی ها در باره شیوه زندگی مردم در شوروی و کشورهای بلوک شرقی سطحی بوده و آنها در باره زندگی خانواده ها و وضع زنان اطلاعات کمی داشتند.
این در حالی است که زنان بلوک شرقی دارای چنان حقوق و برتری هایی بودند که زنان جوامع لیبرال غربی فقط در آرزوی آنها بودند. دولت های کشورهای سوسیالیستی که زنان را نیروی کارگری جامعه سوسیالیستی می دانستند، آنها را از لحاظ آموزش و آماده سازی حرفه ای و تخصیص پول های ویژه پرورش کودکان و دیگر مزایای اجتماعی کاملا تامین کرده و زنان بخش مستقل این جوامع بودند. ولی زنان کشورهای سوسیالیستی یک برتری دیگر هم داشتند ، اینکه در مقایسه با زنان غربی از سکس لذت بیشتری می بردند.

Monday, November 13, 2017

یک خبر از بیداری اسلامی در غرب کافر



یک سوری در باغ وحش کودکان برلین به یک پونی تجاوز کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بیلد» یک سوری در باغ وحش کودکان در برلین به یابو تجاوز کرد.
مطابق با اطلاعات نشریه نامبرده مرد جوان 23 ساله به یابو نزدیک شد و به او تجاوز کرد. کارمند باغ وحش متوجه این رابطه جنسی بین مرد جوان و یابو شد. کارمند باغ وحش چند عکس از او گرفت.  مردجوان وقتی متوجه  شد کارمند باغ وحش دارد از او عکس می گیرد فرار کرد.
هویت مرد سوری مشخص شد. او را متهم به آزار و اذیت حیوانات و نقض نظم عمومی کردند.
در ماه اوت 4 پناهنده از اریتره با قول نشان دادن جای بطری ها، به زن 56 ساله آلمانی تجاوز کردند.  آنها متهم به تجاوز به پیرزن 89 ساله ای شدند که چند روز قبل از آن رخ داد.
تابستان 2016 مرد 40 ساله از اریتره به بازنشسته 79 ساله آلمانی در قبرستان تجاوز کرد که سر خاک خواهرش رفته بود.

عکس هایی از زنان بی حجاب ایرانی در ترکیه



شهروندان ایران هتل های شهر وان ترکیه را پر کردند 
Why Iranians take holidays in turbulent Turkey
زنان ایرانی در بدو ورود روسری ها را در مستراح می اندازند و سیفون را می کشند

آمار کشته‌های زلزله کرمانشاه به ۳۲۸ نفر رسید




آمار کشته‌های زلزله کرمانشاه به ۳۲۸ نفر رسید

به گزارش ایلنا، پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اعلام صدور ۳۲۸ جواز دفن تا این لحظه (ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه) برای جان باختن زلزله شب گذشته، تعداد جان باختگان شهرستان‌ها را به این شرح اعلام کرد: کرمانشاه ۱۰ نفر، اسلام آباد ۲۲ نفر، کرند ۱۴ نفر، سرپل ذهاب ۲۳۶ نفر، قصر شیرین ۲۸ نفر، ثلاث ۱۵ نفر، جوانرود ۳ نفر


اردوغان ما اسلام معتدل نداریم



 خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی که جمعه شب در جمع اعضای سازمان همکاری اسلامی عنوان شد با اشاره به سخنان محمد بن سلمان ولیعهد عربستان که عنوان کرده بود قصد بازگشت به اسلام معتدل را داریم گفت: یک موضوع را دوباره نبش قبر کردند؛ اسلام معتدل. کلمه اسلام معتدل را غرب اختراع کرده و کسی که این کلمه را به کار برده فکر می‌کند به او مرتبط است اما به تو مرتبط نیست.
وی ادامه داد: اسلام معتدل و غیر معتدل نیست؛ اسلام تک است و کسی نمی‌تواند برای تنوع در آن ورود کند. تو از اسلام میانه حرف می‌زنی در حالکیه اجازه نمی‌دهی یک زن رانندگی کند. آیا این در اسلام معنا دارد؟ خیر. می‌گویند که بعد از این اجازه خواهند داد؛ تا به حال چنین چیزی نبوده است. چنین فهمی(از اسلام) شدنی نیست.
رئیس جمهور ترکیه در ادامه با اشاره به بحران میانمار اظهار داشت: آیا در جهان اسلام صدایی از این موضوع به گوش می‌رسد، خیر. صدها هزار نفر کشته می‌شوند؛ برادران مسلمان کشته می‌شوند و برای کسی اهمیتی ندارد. در سازمان ملل موضوع میانمار را مطرح کردیم و تنها ما بودیم و ایران. به عنوان نخست وزیر نیز تنها بنگلادش حضور داشت. آیا چنین موضوعی به این اندازه ساده گرفته می‌شود؟ اگر هیچکس هم نیاید، ما آنچه را در توان داشته باشیم انجام خواهیم داد.

Sunday, November 12, 2017

ترور احمد نیسی در هلند توسط نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران انجام شده است



آمدنیوز

«احمد نیسی» فعال عرب اهوازی مستقر در شهر لاهه هلند، توسط عوامل نیروی قدس سپاه پاسداران ترور شده است.
یک منبع آگاه در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به خبرنگار «آمدنیوز» اطلاع داده است: «احمد نیسی» فعال عرب اهوازی در شهر لاهه هلند، که شامگاه چهارشنبه ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۶ در مقابل درب منزل خود به ضرب ۳ گلوله به سر و سينه از سوى مهاجمان به قتل رسید، به دست عوامل نیروی قدس سپاه پاسداران و برای ضربه زدن به سیاست عربستان در مقابل ایران ترور شده است.
این در حالی است که نیروی قدس سپاه و دولت ایران به اتحادیه اروپا تعهد داده بودند که پس از ماجرای ترور رهبران کرد در رستوران میکونوس، در حریم جغرافایی این مناطق، هیچ‌گونه عملیات تروریستی را انجام ندهند تا اروپا نیز پیگیری پرونده میکونوس را مسکوت نگاه دارد.
بنا بر این گزارش، «احمد نیسی» یک‌ماه پیش از ترور، در شهر ژنو با «بندر بن سلطان بن عبدالعزیز» رئیس پیشین سازمان استخبارات (اطلاعات و امنیت) عربستان سعودی ملاقات محرمانه‌ای را انجام داده است.
در این ملاقات، «بندر بن سلطان» در خصوص تخصیص امکانات و لجستیک نظامی برای تجهیز نیروهای «الأحوازیون» در جنوب ایران با «احمد نیسی» مذاکره و از وی خواسته است که در صورت حمله نظامی احتمالی کشورهای منطقه به ایران، این رهبر جدایی‌طلب عرب، با همراهی و همکاری نیروهای جدایی‌طلب «الأحوازیون»، ضمن تشدید تحرکات نظامی در جنوب ایران، زمینه شورش و جدایی این بخش از کشورمان را فراهم نمایند.
گفتنی است بخش عمده‌ای از ذخیره‌ی نفت و گاز ایران در جنوب کشور قرار دارد که به دلیل محرومیت شدید اقتصادی و عدم بازسازی مناسب ویرانه‌های ناشی از جنگ هشت ساله‌ی ایران و عراق، و هم‌چنین عدم تخصیص امکانات مالی مناسب توسط دولت، نارضایتی مردم این مناطق افزایش یافته است.
افزایش فشارهای امنیتی بر خانواده احمد نيسى و تشدید جو امنيتى در شعيبيه شوشتر
پس از انتشار خبر ترور «احمد نيسى» در لاهه هلند، پدر این فعال عرب اهوازی توسط اداره‌ی اطلاعات اهواز بازداشت شد. مأموران از «مولى نيسى» خواسته‌اند كه مراسمی برای فاتحه‌خوانى پسرش برگزار نکند که این درخواست با مخالفت وی مواجه و به همین دلیل براى ساعاتى تحت بازداشت قرار گرفته است.
بر اساس گزارش‌ها، روز پنج‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه نيز دو برادر «احمد نيسى» به نام‌های «حمد» و «حسن» توسط مأموران امنیتی بازداشت شدند که تا آخرین ساعات شب گذشته، تنها «حمد» توسط مأموران آزاد شده است.
«حسن نيسى» برادر «احمد مولى نيسى» نیز تا لحظه تنظیم این گزارش در بازداشت نیروهای امنیتی قرار دارد. وی پیش‌تر نیز در سال ۱۳۸۵ بازداشت و براى چندين سال به دليل فعاليت‌هاى سياسى در زندان كارون اهواز زندانی بود.
برخی از افرادى كه براى تسليت به منزل پدری «احمد مولی نیسی» رفته‌اند، به حضور نيروهاى امنیتی در منطقه اشاره کرده و گفته‌اند: «حتى چادرها و داربستى كه براى اين مراسم آماده شده بود، توسط نيروهاى امنيتى و لباس شخصی‌ها تخریب شد.»


Friday, November 10, 2017

دختر جوان مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی توهمات خود را نقاشی میکند



قتل یکی از رهبران «جدایی‌طلب» عرب خوزستان در هلند



رهبر جدایی طلب خوزستان با کمک لانه جاسوسی آخوندها در هلند و تروریست های اعزامی ترور شده است .
هلند این روزها تبدیل به بهشت تروریست های اسلامی بویژه آدمکشان جمهوری اسلامی ایران شده است . 
مخالفان رژیم توسط سفارت آخوندها در این کشور مرتب تحت تعقیب قرار دارند و نقشه های ترور آنها توسط همین جنایتکاران کشیده می شود .

* *  * * *

تلویزیون دولتی هلند گزارش داد «احمد مولا ابوناهض» مشهور به «احمد نیسی» یکى از رهبران گروهی موسوم به «جنبش آزادى‌بخش الأحواز» چهارشنبه ۱۷ آبان در مقابل منزل اش در شهر لاهه به ضرب گلوله کشته شده است.
در حالیکه هنوز تحقیقات پلیس ادامه دارد، نزدیکان احمد نیسی می‌گویند او توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی ایران ترور شده است. به گفته آنها، جمهوری اسلامی ایران سالها پیش نیز سعی کرده بود از طریق پلیس بین الملل، احمد نیسی را به ایران بازگرداند و محاکمه کند.
درباره آقای نیسی گفته شده، او «جنبش آزادی‌بخش الاحواز» را سال ۱۳۷۶ تشکیل داد و هدف این گروه را «رهایی خوزستان، بوشهر و هرمزگان و جزایر خلیج فارس» اعلام کرد. این گروه به مبارزه مسلحانه با جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد و مسئولیت چند مورد حمله به پاسگاه پلیس از جمله در فروردین ۱۳۹۴، در شهرستان حمیدیه را بر عهده گرفته است.
جمهوری اسلامی ایران این گروه را «جدایی طلب و تروریستی» می داند.
اقای نیسی (مولا) از سال ۲۰۰۵ به هلند مهاجرت کرد.
نزدیکان او می گویند روز چهارشنبه فردی که صورت خود را پوشانده بود، بعد از پیاده شدن از یک بنز سیاه، با کلت کمری مجهز به صدا خفه کن، از پشت به سر آقای نیسی شلیک کرد و پس از افتادن او به زمین، دو گلوله به سینه او شلیک کرد. ضارب در تلاش برای فرار کلت خود را جا گذاشت.
هنوز جمهوری اسلامی ایران به مرگ او واکنشی نشان نداده و مقام های هلند نیز اشاره ای به نقش ایران در این قتل نکرده است. در گذشته، جمهوری اسلامی ایران در ترور و قتل مخالفان از جمله شاپور بختیار نقش داشت.

صدای آمریکا

Wednesday, November 8, 2017

استیون هاوکینگ: زمین تا سال 2600 به یک گلوله آتش تبدیل خواهد شد




پروفسور استیون هاوکینگ، کیهان‌شناس مشهور، در آخرین اظهارنظر خود گفته است که انسان‌ها تا سال 2600 کره زمین را به یک گلوله بزرگ آتشین تبدیل خواهند کرد.
آفتاب‌‌نیوز : هاوکینگ طی یک پیام ویدیویی در اجلاس Tencent WE در پکن گفت: مصرف بیش از حد و روزافزون انرژی باعث می‌شود زمین تا چند قرن آتی غیرقابل سکونت شود.
به گفته روزنامه سان، هاوکینگ گفت که برای جلوگیری از این سرنوشت، انسان باید به دنبال یک سیاره قابل سکونت در جاهای دیگر باشد.
هاوکینگ عضوی از برنامه "Breakthrough Starshot" است که قصد دارد فضاپیمای پرانرژی فوق‌العاده سریع بسازد که می‌تواند سیارات قابل سکونت را که ممکن است در نزدیکی ستاره آلفا قنطورس(Alpha Centauri) باشند، جستجو کند.
هاوکینگ در این رویداد گفت: چنین سیستمی می‌تواند در کمتر از یک ساعت به مریخ برسد یا طی چند روز به پلوتو برسد. در عرض کمتر از یک هفته از کاوشگر Voyager عبور کند و طی حدود بیش از 20 سال به آلفا قنطورس برسد.
الون ماسک، مدیر عامل اسپیس‌ایکس، در اظهار نظری مشابه گفته است که در آینده نزدیک نوعی انقراض جمعی، بشریت را بر روی زمین نابود خواهد کرد. در واقع وی گفته است که او این شرکت را با این هدف نهایی در ذهن خود تاسیس کرده که انسان را در چندین سیاره سکونت دهد.

دعوای زن و شوهر ایرانی باعث فرود اضطراری پرواز قطر - اندونزی



 به گزارش خبرگزاری فرانسه یک خانم ایرانی که همراه با همسر خود در حال پرواز از قطر به اندونزی بود، در بین راه متوجه شد که همسرش به او خیانت کرده است؛ او آن قدر همسرش را کتک زد که هواپیما مجبور به فرود اضطراری شد و این زوج را در شهر چنای هند پیاده کرد!
همچنین این خانم در میانه پرواز زمانی که همسرش در خواب بوده با استفاده از اثر انگشت وی قفل گوشی‌اش را باز کرده و متوجه خیانت همسرش می‌شود.

وی به قدری از این اتفاق خشمگین شد که شروع به کتک زدن شوهرش کرد و حتی کارمندان کابینه هواپیما نیز نتوانستند وی را آرام کنند و در نهایت خلبان در شهر چنای جنوبی مجبور به فرود اضطراری شد و در ادامه این زن، شوهر و فرزندش از هواپیما خارج شدند.

یک مقام امنیتی گفت: این خانواده روز یکشنبه را در فرودگاه چنای گذراند و با یک پرواز باتیک ایر به کوالالامپور فرستاده شدند.

خبرآنلاین

Tuesday, November 7, 2017

اتهام پزشک ایرانی در کانادا: تعرض جنسی به ۹ زن




آرش عزیزی - ایران وایر
یک پزشک ایرانی‌تبار ۵۱ ساله در شهر وینیپگِ کانادا به اتهام تعرضی جنسی به حداقل ۹ زن توسط پلیس دستگیر شد. دکتر امیر هوشنگ مظهری‌روش که به «دکتر امیر رَوِش» معروف بود با شكايت ۹ زن بین سنین ۱۹ تا ۶۹ مواجه است که از سال ۲۰۱۳ تا همین ماه گذشته با او برخورد داشته‌اند.
قضیه از جایی شروع شد که دختری ۱۹ ساله در روز ۱۹ اکتبر با مراجعه به پلیس وینیپگ علیه دکتر مظهری‌روش شکایت کرد. این دختر گفته بود دکتر روش به او «تعرض جنسی جدی» کرده است.
پلیس مطابق معمول با انتشار بیانیه مطبوعاتی از سایر قربانیان خواست پا پیش بگذارند و بدين ترتيب نام هشت زن دیگر كه بين ۲۴ تا ۶۹ سال دارند، به پرونده اضافه شد.

Monday, November 6, 2017

اعلان جنگ ایران علیه سعودی



ائتلاف عربی به رهبری سعودی روز دوشنبه 6 نوامبر 2017 با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، در واکنش به شلیک موشک از خاک یمن به ریاض پایتخت سعودی توسط حوثی‌ها، این ائتلاف تصمیم گرفته تا تمام راه‌های زمینی، دریایی و هوایی یمن را به طور موقت ببندد.
ائتلاف عربی در این بیانیه اعلام کرد که تحویل موشک‌های بالستیک به حوثی‌ها بجهت پرتاپ به سوی ریاض، به مثابه دشمنی مستقیم و اعلام جنگ ایران علیه پادشاهی سعودی دانسته است. 

به گزارش العربیه نت فارسی در بیانیه ائتلاف عربی تاکید شده که پادشاهی سعودی حق پاسخگویی در زمان مناسب برای دفاع از سرزمین خود را طبق ماده 51 منشور سازمان ملل متحد، محفوظ می‌دارد. لذا ائتلاف عربی در راستای دفاع از امنیت و ثبات سرزمین خود همه راه‌های هوایی، دریایی و زمینی یمن را به طور موقت می‌بندد.

فرماندهی ائتلاف عربی از جامعه جهانی خواسته تا ایران را به خاطر نقض قوانین بین‌المللی مجازات کند.

این ائتلاف از هیئت‌های دیپلماتیک خواست تا در مناطقی که تحت کنترل دولت قانونی یمن نیست حاضر نداشته باشند. ائتلاف عربی همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کرد تا ایران را به دلیل نقض آشکار قطعنامه 2216 و ارسال تسلیحات به حوثی‌ها مجازات کند.
ائتلاف عربی از همه طرف‌های ذینفع مرتبط با نهادهای بین‌المللی دعوت کرد تا جهت ورود و خروج از یمن به مراکز بازرسی رسمی تحت کنترل دولت قانونی این کشور مراجعه کنند. ائتلاف همچنین از مردم یمن خواست تا به امدادرسانانی که در ماموریت‌های انساندوستانه وارد مناطق مختلف یمن می‌شوند بخواهند تا از مناطق عملیاتی و مراکز تجمع شبه‌نظامیان حوثی دور شوند.

Saturday, November 4, 2017

تازه‌عروس ۱۷ نفر را کشت




 یک تازه‌عروس در پاکستان که از ازدواجش ناراضی بود، برای خلاص شدن از شوهر خود، تصمیم گرفت او را مسموم کند. 
به گزارش فرارو، پلیس پاکستان یک تازه‌عروس را به اتهام ارتکاب قتل، در منطقه پنجاب این کشور بازداشت کرد. آسیه بیبی، به اتهام قتل ۱۷ نفر به مدت دو هفته تحت بازجویی بود. 
سهیل حبیب تاجاک، رئیس پلیس منطقه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته این واقعه هفته گذشته رخ داده و پلس زن متهم و دوست پسرش را در رابطه با این پرونده قتل بازداشت کرده است. 
آسیه برخلاف میل خود در سپتامبر گذشته در روستایی نزدیک شهر علیپور استان پنجاب، مجبور به ازداوج شده بود. 
این زن هفته گذشته، سم را از طریق دوست پسر خود تهیه کرد و آن را با شیر مخلوط کرد. اما شوهر او از نوشیدن آن امتناع کرد.
مادر شوهر که از این شیر سمی شده، اطلاع نداشت آن را برای تهیه ماست به کار برد و سپس ماست را به ۲۷ نفر داد. این افراد پس از مصرف ماست بیهوش شده و به بیمارستان منتقل شدند. 
از مسموم شدگان ۱۷ نفر جان خود را از دست داده و ۱۰ نفر دیگر همچنان در بیمارستان هستند. 
تازه‌عروس پس از حضور در دادگاه به قاضی گفت که از تصمیم والدین خود مبنی بر ازدواج اجباری او خشمگین بوده است. 
این زن از درگذشت افراد متوفی ابراز پیشیمانی کرد و گفت که هدف او کشتن این افراد نبوده بلکه او می‌خواسته فقط شوهرش را به قتل برساند

فرارو