Tuesday, October 31, 2017

اتهام تجاوز به دو زن توسط اسلام شناس سوئیسی و زلزله ای در اردوگاه مسلمانان اروپا



FEMEN Opposes Political Islam During the Speech of the Muslim Brother Tariq Ramadan 

اتهام طارق رمضان اسلام شناس سرشناس سوئیسی؛ تجاوز به دو زن 

به گزارش يورونيوز، ماجرا از آنجا آغاز شد که ایندا عیاری، ۲۰ اکتبر سال جاری شکایتی را مبنی بر اینکه از سوی طارق رمضان مورد تجاوز قرار گرفته است تسلیم دادگاه کرد.

او به روزنامه پاریزین گفته است که در سال ۲۰۱۰ و بعد از یک جدایی بسیار دشوار از همسرش که یک اسلامگرای سلفی بود، مجبور شده برای پیدا کردن کار روسری اش را بردارد. برداشتن روسری همواره برای او احساس شرم و گناه به همراه داشته است تا اینکه برای یافتن پاسخی برای احساس شرم و گناه مذهبی بودن و حجاب نداشتن، در فیسبوک با طارق رمضان آشنا می شود.

Monday, October 30, 2017

اقشار ضعیف جامعه در مرز انفجارند




هادی غفاری در گفتگو با آرمان
اقشار ضعیف جامعه در مرز انفجارند 
در شرایط کنونی باورهای مردم در حال فرو ریختن و ریزش است. اگر نگاهی به وضعیت نمازخواندن در ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس بیندازیم متوجه می‌شویم که عده‌ای اندک از کارمندان، دانشجویان و دانش آموزان در زمان نماز در مسجد حاضر می‌شوند و نماز می‌خوانند. اغلب این کارمندان و دانشجویان یا نماز نمی‌خوانند و یا کارهای روزمره را بر حضور در مسجد مقدم می‌دارند. در عرصه‌های دیگر نیز وضعیت به همین شکل است. در مراودات اقتصادی، رفتارهای اجتماعی و فرهنگی و همچنین رعایت حقوق دیگران نیز جامعه وضعیت مناسبی ندارد و با مشکلات ریشه‌های مواجه است که اغلب آنها نیز به ریزش باورهای مردم ارتباط پیدا می‌کند.

روحانی درخواست ترامپ را برای دیدار رد کرد



وزارت خارجه ایران: روحانی درخواست ترامپ را برای دیدار رد کرد
رادیو فردا
وزارت خارجه ایران مدعی است که حسن روحانی در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، درخواست دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را برای دیدار و گفت‌وگو رد کرده است.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران، شامگاه یکشنبه در واکنش به یادداشتی در خبرگزاری فارس در مورد رد درخواست دیدار دونالد ترامپ از سوی حسن روحانی، ادعا کرد که «چنین تمایلی از سوی طرف آمریکایی مطرح شد اما مورد تأیید رئیس‌جمهور ایران قرار نگرفت».
در سخنان آقای قاسمی در این زمینه اشاره‌ای به جزئیات بیشتر و زمان دقیق این موضوع نشده و مقام‌های آمریکایی تا کنون واکنشی به این ادعا نشان نداده‌اند

Saturday, October 28, 2017

دستگیری چند تن از فعالان تلگرامی به اتهام «توهین به مقدسات»




به دستور دادستان پردیس، چند تن از گرداننده کانال تلگرامی به اتهام «توهین به مقدسات» دستگیر شدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از میزان، با دستور دادستانی پردیس، چند تن از مدیران تلگرامی، به اتهام »هتاک به مقدسات و مقامات کشوری» توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.
حیدر فتاحی، اظهار کرد: «با رصدهای سربازان گمنام امام زمان (عج) در شرق تهران و دستورات دادستانی، متهمان اصلی چند شبکه اجتماعی که عموما از طریق تلگرام مبادرت به عضوگیری برای توهین به مقدسات و به مقامات کشوری می ‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.»
«دادستان پردیس به افرادی که فریب خورده نظام سلطه بوده و در جهت تشویش اذهان عمومی مباردت به تبلیغ علیه مقدسات اسلامی و نظام می‌نمایند هشدار داد و اعلام کرد که با اینگونه افراد برخورد قاطع صورت می‌پذیرد.»
وی تصریح کرد: «در این زمینه چند نفر زن و مرد که مدیر و ادمین بودند دستگیر شدند.»


Wednesday, October 25, 2017

اعتراف تازه زن آمریکایی ربوده شده توسط طالبان در مورد تجاوز بر وی



اعتراف تازه زن آمریکایی ربوده شده توسط طالبان در مورد تجاوز بر وی 
دبی.العربیه، فارسی 
کیتلان کولمن، زن آمریکایی ربوده‌ شده توسط طالبان اعتراف کرد که توسط آنان مورد تجاوز قرار گرفته و همچنان ادعای پاکستان مبنی بر این‌که آنان در افغانستان نگهداری می‌شدند را دروغ خواند.
به گزارش روزنامه "استار"، این زن امریکایی اعتراف کرد که در زمان ربوده شدنش حامله بوده و پس از آن‌که شوهرش درخواست هم‌کاری با طالبان را رد کرده، طفلش را با ریختن مواد سقط‌ کننده در غذایش سقط کردند.
کیتلان کولمن با شوهرش جاشوا بویل در ماه اکتوبر 2012 در افغانستان توسط طالبان ربوده شدند و سپس به پاکستان انتقال یافته مدت 5 سال در آن کشور نگهداری شدند.
این زوج آمریکایی حدود دوهفته قبل طی عملیاتی در پاکستان آزاد شدند.
او در مصاحبه با روزنامه کانادایی "استار" گفت که طالبان دخترش را از او گرفتند و سپس بر خودش تجاوز کردند.
مقام‌های پاکستانی گفته بودند که این زوج آمریکایی را در جریان انتقال از افغانستان به پاکستان، در مرز آزاد کردند و آنان طی این پنج سال در افغانستان نگداری می‌شدند.
اما آنان این ادعا پاکستان را رد کردند و گفتند، از همان اول که ربوده شدند از افغانستان به "میران شاه" پاکستان انتقال داده شدند و این 5 سال در خاک پاکستان نگهداری می‌شدند.

Friday, October 20, 2017

روزنامه لس‌آنجس‌ تایمز: ايران؛ ركورددار فروش اعضای بدن به خاطر فقر





روزنامه لس‌آنجس‌ تایمز: ايران؛ ركورددار فروش اعضای بدن به خاطر فقر 
بهارنیوز:
روزنامه لس‌آنجس‌تایمز كه از معتبرترين و پرتيراژترين روزنامه‌هاي آمريكاست در گزارشی از افزايش عجيب خرید و فروش کلیه در ایران خبر داده و نوشته است كه از کشورهای خلیج فارس حتی عربستان با شناسنامه جعلی برای پیوند کلیه به ایران می‌آیند! ترجمه اين گزارش تاسفبار و قابل تامل «خصوصا جهت اطلاع مسوولان خدمتگزار!!» در ادامه مي‌آيد:

این تبلیغات روی برخی دیوارها، باجه‌‌های تلفن و پیاده‌روهای تهران چسبانده شده است؛ «کلیه برای فروش». اين جمله به همراه شماره تلفن و گروه خوني، تنها نوشته‌ای است که روی آنها وجود دارد. تقریبا هر روز تبلیغات جدیدتری هم اضافه می‌شود، تبلیغاتی که پشت هر یکی از آنها روایتی وحشتناک وجود دارد. داستان‌هایی از بیکاری، بدهی و ... در کشوری که ناامیدی اقتصادی آن را احاطه کرده است.
در سایه درختی در نزدیکی یکی از بیمارستان‌های پیوند تهران، علی رضایی یک نصب کننده سیستم تهویه هوا ایستاده است، او می‌گوید: اگر بتوانم کلیه‌ام را بفروشم می‌توانم بدهی‌ام را پرداخت کنم، حاضرم کبدم را هم بفروشم. ایران تنها کشوری است که به شهروندانش اجازه می‌دهد به طور قانونی کلیه‌های خود را بفرشوند، از سال 1993 میلادی تاکنون 30 هزار عمل پیوند کلیه در این کشور انجام شده است؛ یک سازمان دولتی خریداران و فروشندگان را ثبت نام می‌کند و برای خرید هر کلیه بیش از 15 میلیون تومان پول به اهدا کننده می‌دهد.

Wednesday, October 18, 2017

اعزام بیکاران ایرانی به ۴ کشور



دیر کل دفتر هدایت نیرو و کاریابی ها درباره اعزام نیروی کار به خارج از کشور گفت: در کشورهای استرالیا ، عمان، ترکیه و تاجیکستان دفاتر اعزام نیرو به خارج از کشور را راه اندازی کردیم.

محمد اکبرنیا، مدیر کل دفتر هدایت نیروی و کاریابی ها در گفت و گو با تسنیم، با اشاره به برگزاری نمایشگاه کار از سوی استان ها گفت: قصد داریم در راستای این نمایشگاه ارتباطی را بین کارجویان،کارفرمایان و کاریابی ها با مشارکت اداره کل کاریابی ها برقرار کنیم.

وی به اعزام نیروی کار به خارج از کشور اشاره کرد و گفت: با همکاری وزارت امور خارجه و سفارتخانه ها و نمایندگی های جمهوری اسلامی در کشورهایی که احتمال اعزام نیروی کار به آنجا وجود دارد هماهنگی های لازم صورت گرفت.

اکبرنیا بیان کرد:خوشبختانه هماهنگی هایی صورت گرفته است و موفق شدیم 4 دفترکاریابی در کشورهای استرالیا، عمان ، ترکیه و تاجیکستان راه اندازی کنیم و از این طریق بتوانیم نیرو به آن کشورها اعزام کنیم.

مدیر کل دفتر هدایت نیروی و کاریابی ها بیان کرد:این دفاتر اعزام نیروی کار را تسهیل می بخشند،در کنار این موضوع برنامه حمایت از شاغلین ایرانی نیز طراحی شده است که این دفاتر بتوانند با همکاری وزارت امور خارجه از شاغلین در این کشورها حمایت های حقوقی و اجتماعی داشته باشد

Monday, October 16, 2017

قاچاق ٨٠٠ دختر توسط یک باند



قاچاق ٨٠٠ دختر توسط یک باند 

 عوامل یک باند بزرگ قاچاق دختران که اقدام به قاچاق بیش از 800 دختر کرده بود، چندی پیش با اقدام نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، دستگیر و برای متهمان آن، در دادسرای جرایم رایانه‌ای پرونده قضایی تشکیل شد. 

در کیفرخواست صادره از سوی دادسرا، مشارکت در راه‌اندازی خانه فساد، قاچاق انسان و قوّادی برای متهمان این پرونده نظر گرفته شده بود.

نهایتاً قاضی صلواتی پس از برگزاری جلسات محاکمه، هر کدام از متهمان این پرونده را به تحمل 10 سال حبس محکوم کرد و پرونده با اعتراض متهمان به حکم صادره، به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شد.

جلسه دادگاه تجدیدنظر هم چند روز پیش برگزار شد اما هنوز حکم قطعی و نهایی درباره متهمان این پرونده صادر نشده است.

سرشبکه این باند بزرگ قاچاق دختران متواری است و برای وی پرونده جداگانه‌ای تشکیل شده است

خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم،

قصه ناتمام کارگران جنسی در ایران



قصه ناتمام کارگران جنسی در ایران

آیدا قجر 
«با دوستم رفته بودیم دبی. یک شب برای سکس به یکی از محله‌های معروف رفتیم. از قبل می‌دانستیم که دخترهای ایرانی به خاطر آزار و اذیت‌هایی که از طرف مشتریان هم‌وطن‌ می‌شوند، ملیت‌ خود را پنهان می‌کنند اما از لهجه دختر معلوم بود ایرانی است. برای یک گپ سر میز، ۵۰ یورو از ما گرفت. بعد هم گفت برایهر رفتار جنسی اضافه، شارژ می‌شویم. گران می‌شد، بی‌خیالش شدیم.»
دبی، اقلیم کردستان، آنتالیا، مالزی یا کشورهای حاشیه خلیج فارس؛ فرقی نمی‌کند، قوانین و محله‌ها مشخص هستند و مشتریان برای هم‌خوابگی راه سختی پیش رو ندارند. فقط کافی‌ است اسم منطقه را بدانند. در میان زنان کارگر جنسی، تعداد چشم‌گیری دختران و زنان ایرانی هستند که بنا به روایت‌های خودشان یا مشتریان، ملیت‌شان را ابراز نمی‌کنند؛ زنانی که خودخواسته یا به اجبار مورد خشونت و استثمار قرار می‌گیرند.

Friday, October 13, 2017

نواندیشان دینی ، مدافعان اسلام استعماری - نواندیشان دینی، مبلغ خرافات و علیه مدرنیته، جلال ایجادی




نواندیشان دینی ، مدافعان اسلام استعماری
تجاوز استعماری اسلام و نقش روحانیت
بررسی علمی و هرمنوتیک اسلام و قرآن، بیش از یک سده در غرب آغاز شده و یکی از نتایج آن مشخص کردن تاریخ و معنای اجتماعی و فرهنگی قرآن و قداست زدایی از قرآن است. این بررسی علمی اجازه داد تا دین شناسی علمی از اسلامگرایی مجزا شده و این شرایط نوین فهم ریشه های تئولوژیکی و آنتروپولوژیکی و تاریخی و جامعه شناسی را مهیا ساخت. فرهنگ توضیح و تفسیر حاکم در ایران معتقد بر الهی و آسمانی بودن قرآن و برتری این نوشتار و کامل بودن آن برای تمام تاریخ بشریت بوده و می باشد. حال آنکه قرآن محصول تاریخ است و پیام آن ضرورت اطاعت از الله است. در واقع این کتاب و دین اسلام و تمامی سنت محمد تسلط بر دیگران را تعقیب می کرد. اسلام دین رستگاری نمی توانست باشد بلکه اجباری برای نفی هویت غیر سامی بود. از نظر علم تاریخ، هجوم به ایرانزمین، بیانگر تسلط کاست امت عرب برای تصرف سرزمین های دیگران بود. غنیمت گیری و چپاول و بردگی مردمان غیر عرب و رواج تبعیض و خشونت دینی، انگیزه مهاجمان بود و این منطق با خواست گسترش استعمار و برقراری قدرت سیاسی عرب بر ملل دیگر بود. افزون بر آن از آنجا که این نظام استعماری بر پایه یک اراده امپریال و کشورگشایی وسیع و نابودی امپراتوری های موجود مانند شاهنشاهی پارس و امپراتوری بیزانس قرار داشت بنابراین یک استعمار امپریالیستی بود. دین اسلام از آغاز پیدایش دارای هدف سیاسی و خط مشی خشونتگرا و خواستار نفی هویت دیگری است و در روند تاریخی دارای ماهیتی استعماری و امپریالیستی می باشد زیرا سیطره بر قلمرو گسترده از ایرانزمین تا خاورمیانه و سپس آفریقای شمالی و بالاخره تا اسپانیا و بخش جنوبی فرانسه بیانگر اراده سیادت طلبانه و برده گیری و نفی هویت فرهنگی و اجتماعی ملل دیگر بود. در این زمینه به مقاله های پیشین من «اسلام، دین استعماری و توتالیتاریسم»، «درماندگی روشنفکران در برابر دین و تروریسم اسلامی»، و آثاری مانند «دریای خلفا» از کریستف پی کار، «اسلام و تمدن اش» از آندره میکل، «تاریخ خاورمیانه» از برنارد لوئیس، مراجعه کنید. این آثار با نگاهی تاریخی به امپراتوری سازی متکی بر عربیسم پرداخته و سیاست استعماری خلیفه گری را مورد بررسی قرار می دهند. شکل استعماری امپرایالیستی اسلام از خشن ترین سیاست های استعماری

Tuesday, October 10, 2017

ممنوع‌الخروجی هشت زن ملی‌پوش از سوی همسرانشان



نماینده مردم تهران در مجلس از ممنوع‌الخروجی هشت زن ملی‌پوش به وسیله همسرانشان خبر داد
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، طیبه سیاوشی گفته است: «اکنون گزارش‌های رسیده به فراکسیون زنان نشان از آن دارد که هشت زن ملی‌پوش به وسیله همسرانشان ممنوع‌الخروج شده و از شرکت در بازی‌های بین‌المللی بازمانده‌اند. البته این را هم بگویم که زنان دیگری نیز هستند که حاضر نشده‌اند اسمشان بیاید.»
طرح خروج زنان این هفته در کمیسیون فرهنگی مجلس موردبررسی قرار گرفت و البته با مخالفت برخی نمایندگان مواجه شد.
بر اساس ماده ۱۸ قانون گذرنامه ایران، زن شوهردار «ولو کمتر از ۱۸ سال» تنها با موافقت کتبی شوهر یا در موارد اضطراری اجازه دادستان شهرستان محل درخواست گذرنامه، می‌تواند گذرنامه دریافت کند.
ماده ۱۹ همین قانون نیز تصریح کرده است در صورتی که«موانع صدور گذرنامه بعد از آن حادث شود»، «از خروج دارنده گذرنامه جلوگیری و گذرنامه تا رفع مانع ضبط خواهد شد»
در شهریورماه سال ۹۳ با ممنوع‌الخروج شدن کاپیتان تیم فوتسال زنان ایران، تیم ملی فوتسال بدون حضور نیلوفر اردلان، در مسابقات جام ملت‌های آسیا شرکت کرد.

Monday, October 2, 2017

زهرا لاریجانی به اتهام جاسوسی برای بریتانیا بازداشت شد/ خطر معامله سپاه با صادق لاریجانی



پس از انتشار اولین گزارش «آمدنیوز» و افشای محتویات جلسه مورخه ۳۱ مردادماه ۹۶ مجمع عالی فرماندهان سازمان اطلاعات سپاه پاسداران که با حضور نماینده حفاظت اطلاعات قوه قضائیه تشکیل شد، برای نخستین‌بار از «پرونده فوق سری جاسوسی زهرا لاریجانی به نفع سفارت انگلستان» برای مردم ایران و سایر مسئولین کشور رونمایی شد. پیش از این گزارش تنها شش نفر از این پرونده اطلاع داشتند که دو تن از آنان «خسروی» و «میلانی» دو مأمور «تعقیب و مراقبت» (ت.م) حفاظت اطلاعات قوه قضائیه بودند که مدت ۵ ماه است در بند ۲۴۱ زندان اوین متعلق به قوه قضائیه، تحت شدیدترین شکنجه‌های جسمانی قرار دارند.
افشای پرونده فوق سری جاسوسی «زهرا لاریجانی» دختر رئیس قوه قضائیه از سوی «آمدنیوز»، از این منظر حائز اهمیت است که پدر او «صادق لاریجانی»، از سال گذشته، بیش از ۳۰۰ نفر را به اتهام همکاری با «آمدنیوز» و «روح‌الله زم» به عناوین واهی جاسوسی متهم و آنان را در زندان‌های طویل‌المدت انفرادی شکنجه و نگهداری کرد تا علیه خود و دیگران تن به اعتراف اجباری دهند.

Sunday, October 1, 2017

واکنش شورای ملی ایران به همه پرسی استقلال در کردستان عراق




واکنش شورای ملی ایران به همه پرسی استقلال در کردستان عراق
 شورای ملی ایران با انتشار بیانیه‌ای به همه پرسی استقلال در کردستان عراق با تاکید بر احترام به تمامیت ارضی ایران واکنش نشان داده است.
بیانیه این شورا می‌گوید همزمان با برگزاری این همه‌پرسی، ذهنیت بسیاری از هم‌میهنان ایرانی و ساکنان کشورهای همسایه را درگیر خود کرده است، چرا که تغییر «جغرافیای سیاسی» این بخش از منطقه به دنبال خود می‌تواند تنش‌های دیگر را به همراه داشته باشد.
شورای ملی ایران در بیانیه خود یادآور شده است که از دیدگاه یک ایدئولوژی و یا با اتکا بر نظریه‌ای مبتنی بر تیره و تباری ویژه «فراتر از حق تعیین سرنوشت برای مردمان یک منطقه» ضمانتی برای تامین رفاه،‌ امنیت و حقوق مدنی به جهت مردمان آن سرزمین ایجاد نمی‌شود. حقوق شهروندی نه فقط با تغییر و تعیین مرزها به دست نمی‌آید، بلکه تنها با برپایی حکومتی قانونی مبتنی بر حقوق بشر و دموکراسی تضمین می‌شود.
متن کامل بیانیه شورای ملی ایران: