Monday, August 28, 2017

پستچی جعلی به 40 زن و دختر تجاوز کرد!



مردی جوانی که با جعل عنوان پستچی اقدام به تجاوز به ۴۰ زن و دختر جوان کرده و حکم اعدامش در دیوان عالی کشور نقض شده بود، دوباره محاکمه شد.
پرونده موسوم به پستچی متجاوز، در تیر ماه سال 91 با شکایت تعدادی از زنان و دخترانی که مورد آزار و اذیت جنسی و سرقت اموال واقع شده بودند، مطرح شد و نهایتاً پس از بررسی‌های پلیسی، متهم در یکی از روستاهای شهرستان صومعه سرا استان گیلان مورد شناسایی قرار گرفت و کارآگاهان اداره شانزدهم در ساعت 22 نوزدهم دی ماه سال 92  وی را در یک درگیری دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.
پس از انتشار تصویر متهم در رسانه‌ها، تعداد شکات این متهم به 40 نفر رسید و و بررسی زندگی خصوصی این متهم هم نشان داد که او صاحب دو همسر و دو فرزند است و مدتی قبل در کارهای ساختمانی فعالیت داشته است.
نهایتاً بعد از انجام بازجویی‌ها، پرونده در دادسرای ناحیه 21 بررسی شد و متهم به هر 40 فقره تجاوز اقرار کرد. متهم وقتی مقابل شاکیان قرار گرفت اتهام خودش را قبول کرد و گفت: شیشه مصرف می‌کردم و به همین دلیل چیزی به یاد نمی‌آوردم؛ چند روزی از بازداشتم گذشت و آثار شیشه از بین رفت همه چیز یادم آمد؛ تجاوزها را وقتی انجام می‌دادم که شیشه مصرف می‌کردم؛ شیشه باعث می شد همه چیز را فراموش کنم.  دنیا دیگر برایم شکل دیگری داشت.
پرونده این متهم با صدور کیفرخواست به اتهام افساد فی الارض از طریق ارتکاب اعمال منافی عفت و تعرض و تجاوز به 40 نفر از دختران و زنان شوهردار، برای رسیدگی به شعبه 71 دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد اما با توجه به اتهام افسادفی الارض برای متهم، قضات با صدور قرار عدم صلاحیت پرونده را به دادگاه انقلاب ارسال کردند.
رسیدگی به این پرونده به شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محول شد و نهایتاً پس از تشکیل چندین جلسه، دادگاه متهم را براساس ماده 286 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 مفسد فی الارض تشخیص داد و به اعدام در ملاءعام محکوم کرد.
پرونده با اعتراض متهم به حکم صادره به دیوان عالی کشور ارسال شد و شعبه دیوان نیز پس از بررسی، حکم صادره را نقض کرد و برای رسیدگی در شعبه هم عرض به دادگاه انقلاب بازگرداند.
یک مقام آگاه درباره آخرین وضعیت این پرونده اظهار کرد: محاکمه این متهم در شعبه  28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به عنوان شعبه هم عرض برگزار شده اما هنوز منتهی به صدور حکم نشده است

خبرگزاری تسنیم

Sunday, August 27, 2017

مسعود شجاعی از تیم ملی فوتبال ایران حذف شد



حاج صفی توبه کرد و خود را مطیع خامنه ای خواند
کارلوس کیروش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران، اسامی ۲۴ بازیکن مورد نظر خود برای بازی با تیم‌های کره جنوبی و سوریه در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را اعلام کرد که در این فهرست نام احسان حاج‌صفی دیده می‌شود اما اثری از نام مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی نیست.

شجاعی و حاج‌صفی بعد از بازی مقابل تیم مکابی اسراییل در لباس باشگاه یونانی‌شان در چارچوب لیگ اروپا، با خطر محرومیت از تیم ملی فوتبال ایران روبه‌رو شده بودند.

با این وجود، حاج‌صفی در روزهای اخیر با ابراز ندامت از بازی با باشگاه اسراییلی، در صفحه اینستگرام خود نوشت که «در راه انقلاب و رهبری حرکت خواهد کرد».
 حال با انتشار فهرست جدید کارلوس کیروش، به نظر می‌رسد که تن ندادن شجاعی به فشارهای واردشده از سوی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش، در نهایت به حذف او از تیم ملی فوتبال ایران منجر شده است.
پیش‌تر نیز محمدرضا داورزنی، معاون وزارت ورزش دولت حسن روحانی در سخنانی صریح اعلام کرده بود که شجاعی و حاج‌صفی هیچ‌کدام به تیم ملی دعوت نخواهند شد.
منبع تقاطع



روزنامه کیهان شادمهر عقیلی خواننده مبتذل ساز و مستهجن و سارق است



روزنامه کیهان با ادبیاتی تند و دشنام آلود از صحبت های اخیر شادمهر عقیلی مبنی بر تکذیب بازی اش در فیلم ایرانی-هندی «دختر شیطان» انتقاد کرد.

این روزنامه نوشت: «چند روز قبل، یک مبتذل‌ساز با هدف بازارگرمی و ایجاد تبلیغ کاذب برای خود، خبر بی‌مبنایی را منتشر کرد و گفت که قصد دارد در قسمت جدید فیلم خود از یک خواننده لس‌آنجلسی استفاده کند! این درحالی است که برای همه آشکار است که بازیگری یک خواننده لس‌آنجلسی که سابقه زیادی در تولید ویدئوکلیپ‌های مستهجن دارد، در یک فیلم تولید داخل، از نظر قانونی امکان‌پذیر نیست. حتی وزارت ارشاد می‌تواند با این کارگردان بخاطر تلاش برای فریب افکار عمومی با خبرسازی جعلی برخورد کند.

اما این خواننده ورشکسته هم فرصت را برای ابراز وجود غنیمت شمرده است. وی که سال‌هاست ایران را ترک کرده و برغم همه دست‌وپا زدن‌ها و حتی دستاویز قرار‌دادن مبتذل‌ترین شیوه‌ها برای دیده شدن اما سال‌هاست که از همه ذهن‌ها فراموش شده، دست پیش گرفته است تا پس نیفتد! او در واکنش به خبر جعلی کارگردان مبتذل‌ساز در صفحه شخصی خود اعلام کرده که دیگر حاضر نیست که به سینمای ایران برگردد، گویی همه برای بازگشت او فرش قرمز پهن کرده‌اند و منتظرند تا با حضور خود باعث اعتلای سینما شود!

گفتنی است تاکنون حداقل چهار خواننده لوس‌آنجلسی با ارسال پیامهای محرمانه به تهران خواستار ورود به ایران شده‌اند. یکی از زنان خواننده در یکی از تلویزیون‌های فارسی‌زبان صراحتاً خواهان سفر به ایران ولو به قیمت توقف فعالیت -به اصطلاح- هنری خود شد.

اما خواننده هدف نظر در این خبر، که بر عدم بازگشت به سینمای ایران تأکید کرده است، یک سارق هنری ارزیابی می‌شود که در دهه هشتاد مجبور شد در سیاست شخصی خود به سرقت اعتراف کند. این فرد در جامعه خوانندگان پاپ داخلی به عنوان وطن‌فروش نیز شهرت دارد.

Saturday, August 26, 2017

مقر رسمی سفیر کانادا در ایرلند به تسخیر ارواح درآمده؟




کوین ویکرز، سفیر کانادا در ایرلند در مورد وجود ارواح در خانه‌اش ابراز نگرانی کرده است.
آقای ویکرز بخصوص در مورد روحی که احتمالا مقر رسمی سفیر را تسخیرکرده، نگران است.
او اخیرا در فیسبوکش از صداهای غیرمعمول مثل نفس کشیدن و قدم‌های سنگین در سالن‌های خانه‌اش نوشته است.
سفیر کانادا در ایرلند که به تاریخ علاقمند است گفته که این صداها احتمالا متعلق به روح یکی از رهبران شورش عیدپاک باشد که در سال ۱۹۱۶ اتفاق افتاد.
زمانی که برای اولین بار آقای ویکرز به این مکان آمد شایعاتی را درباره پاتریک پیرس ملی‌گرای ایرلندی شنید که زمانی در این خانه زندگی می‌کرد.
پاتریک پیرس یکی از سازماندهندگان شورش سال ۱۹۱۶ بود. این شورش با هدف سرنگونی تسلط بریتانیا و تاسیس جمهوری ایرلند به وقوع پیوست.
بیش از ۴۵۰ نفر در جریان این شورش مسلحانه کشته و دست کم ۲۶۰۰ نفر هم مجروح شدند.
این شورش شش روز طول کشید
پاتریک پیرس بعدا به خاطر نقشش در این شورش محاکمه و اعدام شد.
سفیر کانادا در ایرلند در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۶ گفته بود که شایعات درمورد زندگی پاتریک پیرس در این خانه، باعث شد که او به دنبال مدارکی به امضای آقای پیرس باشد که نشان می داد او این خانه را در حدفاصل سال های ۱۹۰۸ تا ۱۹۱۲ اجاره کرده بود.
آقای ویکرز گفته که او تا قبل از آمدن به این مکان به وجود ارواح اعتقادی نداشت.
سفیر کانادا در ایرلند گفته: "اگر کسی نسبت به صحت این داستان شک دارد، می‌تواند به این محل بیاید و یکی دو شبی را اینجا بگذراند."
آقای ویکرز در سال ۲۰۱۵ به عنوان سفیر کانادا در ایرلند انتخاب شد. 

بی بی سی 

Monday, August 21, 2017

هشدار دانشمندان: تا دیر نشده جلوی روبات‌های قاتل را بگیرید




یش از ۱۰۰ متخصص فناوری و هوش مصنوعی از سازمان ملل خواسته‌اند که مانع گسترش استفاده از ابزارهای هوشمند کشتار معروف به "روبات‌های قاتل" شود.
در این نامه پیشتازان تکنولوژی از جمله ایلان ماسک، بنیانگذار خودروی تسلا، درباره "انقلاب سوم در صنعت جنگ" هشدار داده‌اند.
آنها به طور مشخص خواسته‌اند که این فناوری به فهرست سلاح‌های ممنوعه کشتار جمعی سازمان ملل اضافه و توسعه و ساخت آن متوقف شود.
روبات کشنده یا قاتل، سلاحی تمام خودکار است که بدون دخالت انسان هدف خود را انتخاب می‌کند. در حال حاضر از این سلاح استفاده نمی‌شود اما دانشمندان به ساخت آن بسیار نزدیک شده‌اند.
در این نامه گفته شده که تکنولوژی "خودکار مرگبار" مانند "جعبه پاندورا" است. منظور جعبه‌ای اساطیری است که گفته می‌شود با گشودن آن، مصیبت‌ها و غم‌ها در زمین پراکنده شد.

Saturday, August 19, 2017

آتش زدن خودرو آخوند فضول امر به معروف در جیرفت




شب گذشته و در اقدامی مغرضانه عده ای ناشناس ، خودرو روحانی مسجد محله سرجاز جیرفت را به آتش کشیدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دقیانوس ما ، از چند ماه قبل این روحانی آمر به معروف کارهای گسترده فرهنگی در قالب طرح کرامت که با همکاری سپاه پاسداران و پایگاه مقاومت در محلات آسیب پذیر در حال اجرا است را برگزار می کند که با استقبال پرشور مردم این محله مواجه شده است.
از جمله اقدامات طرح کرامت سپاه می توان به ساخت یکی از بزرگترین سالن های فرهنگی ، ورزشی شهرستان ، طرح های اشتغالزایی ، جمع آوری برخی از افراد مبتلا به اعتیاد و معرفی آنها به کمپهای ترک اعتیاد ، برگزاری کلاسهای رایگان آموزشی اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی برای بانوان و … در محله سرجاز نام برد.

Thursday, August 17, 2017

راه اندازی یک «خانه فساد» به نام بازیکن تیم ملی فوتبال ایران



به گزارش تابناک ساکنان محله‌ای در شمال تهران پس از مشاهده رفت و آمد مشکوک زنان و دختران جوان به یک واحد مسکونی و همچنین آنچه آنان «سروصدای غیرمتعارف» توصیف کرده‌اند، به پلیس شکایت کردند.
تحقیقات پلیس نشان داد این واحد مسکونی به نام مهدی طارمی بازیکن تیم ملی فوتبال ایران و تیم پرسپولیس تهران و توسط فردی که خود را وکیل او معرفی کرده، اجاره شده است.
به گزارش رسانه‌های ایران به نقل از پلیس تهران، «آپارتمان مذکور به یک خانه فساد و همچنین محلی برای قمار تبدیل شده بود. پلیس فعالیت این خانه را متوقف کرده و فردی که ادعا می‌کند وکیل طارمی است را بازداشت کرد».
مهدی طارمی که در شهر بوشهر در جنوب ایران به دنیا آمده، در شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران عنوان مرد سال فوتبال ایران و بهترین گلزن این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.

منبع العربیه فارسی

Saturday, August 12, 2017

دیدار مریم رجوی با سه تن از سناتورهای ایالات متحده




به گزارش صدای آمریکا سه تـن از سناتورهای ایالات متحده، به محل حضور شماری از اعضای سازمان مجاهدین خلق در تیرانا، پایتخت آلبانی رفته و با مریم رجوی، از رهبران ارشد این سازمان، دیدار کردند.

سازمان مجاهدین خلق در بیانیه‌ای که در این مورد منتشر کرده می‌گوید در این دیدار در مورد آنچه «راه‌حل‌های پایان دادن به بحران منطقه و تغییر دموکراتیک در ایران» توصیف شده، گفت‌وگو شده‌است.

در این بیانیه گفته شده سناتورها از انتقال امن اعضای سازمان مجاهدین خلق در عراق به آلبانی استقبال کرده‌اند و در پیوند با «استقرار دمکراسی و حقوق بشر در ایران» برایشان «آرزوی موفقیت کرده‌اند».
در دیدار سناتورهای ایالات متحده با مریم رجوی، او از آنچه در بیانیه سازمان مجاهدین خلق «مواضع قاطع» قانونگذاران آمریکا در «قبال رژیم ایران» و تحریم‌های جدیدی علیه سپاه پاسداران و مقام‌های حکومت ایران توصیف شده، استقبال کرده‌است.
سناتور روی بلانت، نایب‌رئیس کنفرانس جمهوری‌خواهان در سنا، ریاست این هیئت را برعهده داشته است؛ جان كورنين سناتور ارشد جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس و سناتور تام تيليس، دیگر عضو حزب جمهوری‌خواه نیز سناتور بلانت را در این سفر همراهی کرده‌اند.

مصباح یزدی: در کشور هنوز افرادی ایران را دوست دارند و قائل به ایرانی گری هستند



محمد تقی مصباح یزدی، روحانی سرشناس شیعه، اعتقاد به «ناسیونالیسم و ایرانی‌گری» را «علیه» انقلاب اسلامی و بازگشت به «شعار شاه» دانست و از اینکه هنوز گروهی به این موضوعات اعتقاد دارند،انتقاد کرد.

به گزارش وب‌سایت انتخاب، آقای مصباح یزدی در جمع گروهی از روحانیون سپاه پاسداران با اشاره به حرکت‌هایی که «علیه» انقلاب اسلامی انجام می‌شود، افزود: «به عنوان نمونه، در کشور هنوز هستند افرادی با تفکراتی شبیه جبهه ملی، و قائل به ناسیونالیسم و ایرانی‌گری‌اند.»

وی اضافه کرد: «آیا آب و خاک و نیاکان بود که سبب اهمیت یافتن و پیدایش انقلاب شد، یا چیز دیگری موجب شد شهدا حاضر شوند جانشان را برای آن فدا کنند؟».

این روحانی سرشناس شیعه هشدار داد که «مبادا بعد از پرداخت این بهای گزاف برای انقلاب، به شعار شاه برگردیم، و قدم در راهی بگذاریم که روح آن ناسیونالیسم است».
وی همچنین بدون اشاره به جزئیات گفت که برخی از مسئولان ایرانی آرزو دارند که ایران مانند یکی از ایالت‌های آمریکا شود «چرا که سمبل پیشرفت را آمریکا می‌دانند».

امام جمعه کرج: کسانی که به عیادت کروبی رفتند باید مجازات شوند/ پای فتنه‌گران به البرز باز شود قلمشان خورد می‌شود



مام جمعه کرج گفت: در استان البرز برخی می‌خواهند پای فتنه‌گران را به استان باز کنند، اگر این اتفاق رخ دهد قلم پای آنها شکسته خواهد شد.

آفتاب‌‌نیوز: آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه کرج با انتقاد از عیادت برخی مسئولان از مهدی کروبی در بیمارستان گفت: دستگاه قضا باید با این اقدام برخورد کند؛ زیرا فتنه خط قرمز ماست.
به گزارش آفتاب‌نیوز، حسینی همدانی افزود: برخی می‌خواهند از فتنه حساسیت‌زدایی کنند.
وی ادامه داد: در استان البرز نیز برخی می‌خواهند پای فتنه‌گران را به استان باز کنند، اگر این اتفاق رخ دهد قلم پای آنها شکسته خواهد شد.
وی از سکوت مصلحتی خود گفت و اعلام کرد: برخی برای جولان دادن در استان معامله می‌کنند که از آن خبر داریم و اگر سخنی نمی‌گوییم به خاطر این است که منتظر عملکرد مسئولان هستیم.
امام جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌های خارجی و حتی داخلی با پررنگ کردن حاشیه‌های این مراسم قصد تحقیر ایران را داشتند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: دشمنان خارجی به کمک برخی از عوامل داخلی می‌خواهند سلفی گرفتن برخی نمایندگان با نماینده اتحادیه اروپا را دستمایه شیطنت خود کنند، ما باید هوشیار باشیم و در زمین دشمن بازی نکنیم.
حسینی همدانی ادامه داد: البته هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان باید کسانی که در شان ملت ایران رفتار نکرده‌اند را مواخذه کند.
امام جمعه کرج در بخشی دیگر از خطبه‌های این هفته گفت: آمریکا اعلام کرده که قصد دارد از مراکز نظامی ایران بازدید کند، آنها دلیل این خواسته را ارزیابی توافق هسته‌ای اعلام می‌کنند.
وی افزود: وزارت امور خارجه باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد.
حسینی همدانی در پایان با بیان اینکه عده‌ای بزدل داخلی به بهانه گرفتن امتیازات واهی می‌خواهند به این خیال خام تحقق بخشند، گفت: هیچ دولتی در دنیا اجازه نمی‌دهد کسی از حریم نظامی آنها بازدید کند.
 ایسنا

Tuesday, August 8, 2017

پهپاد ایرانی به 'سی متری جنگنده آمریکایی در خلیج فارس رسید'



زدیک شدن یک پهپاد ایرانی به یک جنگنده ‌ اف-۱۸‌-ای نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس، این جنگنده را مجبور به مانور اضطراری برای فرود بر ناو هواپیمابر نیمیتس کرد.
مرکز فرماندهی نیروی دریایی آمریکا با صدور بیانیه‌ای، اقدام پهپاد ایرانی را "خطرناک" و "برخلاف عرف و قوانین دریایی بین‌المللی" خواند و گفت این سیزدهمین باری است که در سال ۲۰۱۷، نیروی دریایی آمریکا با عملیات "خطرناک یا غیرحرفه‌ای" نیروهای ایران مواجه شده است.
در این بیانیه آمده که جنگنده هورنت آمریکایی قصد فرود از ارتفاع چند هزار پایی را بر عرشه ناو داشت اما حضور پهپاد باعث شد هواپیما برای فرود مجبور به مانور شود تا با پهپاد ایرانی، شصت متر افقی و سی متر عمودی فاصله بیندازد.
نیروهای آمریکایی چند بار از طریق یک خط رادیویی اضطراری به هدایت‌کنندگان پهپاد هشدار دادند اما گزارش شده که هشدارهای رادیویی نادیده گرفته شده؛ هر چند که کمی بعد پهپاد از منطقه دور شده است.
بنا بر گزارش‌ها به نظر می‌رسد این پهپاد مسلح نبوده است.

بی بی سی فارسی

بازهم تجاوز جنسی، پریا دختر۵ ساله




رئیس اورژانس اجتماعی گفت: شنبه (۷ مرداد ماه) گزارشی به اورژانس اجتماعی ارسال شد مبنی بر اینکه یک کودک ۵ ساله‌ای در ساوه دچار ضربه مغزی شده و به کما رفته است.
وی ادامه داد: پس از اعزام کارشناسان اورژانس اجتماعی و بررسی‌های لازم احتمال آزار جنسی و تجاوز به این کودک وجود داشته، اما تا این لحظه پزشکی قانونی آن را تأیید نکرده است.
اسدبیگی گفت: متأسفانه بر اثر ضربه وارده به سر این دختر بچه ۵ ساله به کما رفته بود که متأسفانه صبح امروز فوت کرد.
وی افزود: مادر پریای ۵ ساله هنوز در بازداشت به سر می‌برد و پزشکی قانونی باید بررسی‌های لازم را بر روی جسد این کودک انجام دهد.
کودکان زیادی در حال قربانی شدن هستند
بسیاری از آسیب‌ها رسانه‌ای نمی‌شود
وقتی کار از کار گذشت؛ ورود می‌کنیم

ندا امین، وبلاگ‌نویس ایرانی، در فرودگاه ترکیه دستگیر شد



 ندا امین، وبلاگ‌نویس و روزنامه‌نگار ایرانی در ترکیه، که امروز صبح قصد پرواز به‌سوی اسرائیل را داشت، درفرودگاه استانبول دستگیر شده است. دولت اسرائیل برای جلوگیری از اخراج ندا امین از ترکیه و بازگرداندن او به ایران، روز شنبه، به او پناهندگی اعطا کرده بود.
امین از فعالان حقوق زنان در ایران است که سال ۲۰۱۴، پس‌از گریختن از ایران، در ترکیه تقاضای پناهندگی کرده بوده است.
او در طول اقامت خود در ترکیه، به‌عنوان خبرنگار روزنامه‌ی «تایمز اسرائیل»، برای این رسانه مطالبی در مورد مبارزه‌ی زنان ایران برای آزادی‌های اجتماعی- سیاسی می‌نوشته است.
وزارت خارجه‌ی اسرائیل می‌گوید که با مقامات وزارت خارجه‌ی ترکیه، در حال گفت‌وگو برای آزادی و آوردن ندا امین به تل‌آویو است.
معاون وزیر خارجه‌ی اسرائیل، تسیپی هوتوولی (Tzipi Hotovely) به رادیوی Reshet Bet گفته است کنسولگری اسرائیل در استانبول، اخبار مربوط‌به دستگیری ندا امین را دنبال می‌کند و تأخیر او احتمالاً به‌خاطر برخی مسائل شخصی است و در روزهای آینده، وارد اسرائیل خواهد شد.

ایران اینترناشنال 

Saturday, August 5, 2017

مرد یک میلیارد دلاری آیت‌الله کیست؟



مرد یک میلیارد دلاری آیت‌الله کیست؟ 
دبی.العربیه، فارسی
مجله آمریکایی «پولیتیکو» در شماره ۱۴ ژوییه ۲۰۱۷ خود در باره یک تاجر آمریکایی- کره‌ای می‌نویسد که صادرات ماهی دارد و برای ایران پولشویی می‌کند.

در ماه اوت ۲۰۱۲ یک رولز رویس نقره‌ای رنگ در مقابل هتلی در شهر کلورادو اسپرینگز در آمریکا می‌ایستد و عروس و دامادی که به تازگی ازدواج کرده‌اند از آن پیاده می‌شوند. آنها از مراسم عقد می‌آیند و عروس خانم گردن‌بند و گوشواره و انگشتر الماس چشم‌گیری انداخته است. در مراسم شام یکی از مهمانان گیلاس خود را به سلامتی داماد، میچل زونگ، بلند می‌کند و می‌گوید او مردی است که «همیشه برای کمک به دوستان و خانواده‌اش آماده است».
۲ سال بعد ماموران پلیس آمریکا وارد خانه زونگ در جنوب کالیفرنیا می‌شوند و جواهرات عروسی و پول نقد موجود در خانه و تمامی دارایی‌ خانواده زونگ ضبط می‌شود. بنا به گزارش بازپرس آنچه که از خانه زونگ بدست می‌آید فقط بخش ناچیزی از ثروتی است که او از دورزدن غیرقانونی تحریم‌های ایران به ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار در ظرف شش ماه در سال ۲۰۱۱ به دست آورده است.

جرقه ای برای بروز ناآرامی در ایران



یادداشتی از مایکل روبین در کامنتری مگزین
 بخش عمده ای از دیپلمات ها و کارشناسان و خود مردم ایران انقلاب پنجاه و هفت را پیش بینی نمی کردند. آن ها نمی دانستند شاه سرطانی کشنده دارد و به تظاهرات مردم واکنشی ضعیف نشان خواهد داد.

بسیاری از مردم حرف آیت الله خمینی را درباره اصلاحات و عدم علاقه به کسب قدرت باور کردند.

جنگ عراق برای خمینی هدیه ای بود تا افکار عمومی را از ناکامی هایش منحرف کرده و مردم را دور پرچم کشور بسیج کند. در پایان جنگ هشت ساله او قدرت را در جمهوری اسلامی تحکیم کرده بود. اما رژیم همچنان بی ثبات باقی مانده است؛ قیام دانشجویی ۱۳۷۸ و تظاهرات سراسری به تقلب در انتخابات ۱۳۸۷ شوک هایی برای آن بود.

تنها حدود ده درصد از مردم ایران به کارآمدی جمهوری اسلامی باور دارند. این ها تندروها هستند. پانزده درصد دیگر معتقدند خمینی ایده های خوبی داشت، اما انقلاب از مسیر خارج شد. این ها اصلاح طلبان هستند. سه چهارم باقیمانده جامعه ایران نظام سیاسی خمینی را نظامی شکست خورده می دانند که قابل ترمیم نیست. بخش عمده ای از این افراد انقلابی نیستند ولی بی تفاوت هم نیستند و اعتراضات گسترده می تواند آن ها را به خیابان بکشاند.

حسن روحانی وعده داد همکاران سابق اش را از حصر نجات دهد ولی چنین نکرد و میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد با وجود وضع جسمی نامناسب پس از شش سال همچنان مغضوب نظام هستند. آزادی آن ها می تواند به عنوان نشانه ای از ضعف نظام برداشت شود، اما مرگ آن ها در بازداشت می تواند جرقه ناآرامی باشد که در سراسر ایران گسترش خواهد یافت.
صدای آمریکا

Tuesday, August 1, 2017

حمدالله کریمی، نماینده بیجار در مجلس یک مأمور پلیس راهور را کتک زد و بینی او را شکست



 در فرودگاه مهرآباد تهران حمدالله کریمی، نماینده بیجار در مجلس یک مأمور پلیس راهور را کتک زد و بینی او را شکست.
رسانه‌های ایران دلیل این کتک‌کاری را همراه نداشتن مدارک شناسایی این نماینده مجلس و ممانعت مأمور پلیس از ورود او عنوان کرده‌اند.
بنا به این گزارش‌ها این نماینده با دو همراه خود قصد ورود به منطقه ویژه فرودگاه مهرآباد را داشت.
گفته می‌شود نماینده بیجار تهران را به ‌مقصد کردستان ترک کرده است.

رسانه‌های ایران ابتدا حمدالله کریمی را با نام مخفف «ح - ک» معرفی کردند اما پس از گذشت ساعاتی نام کامل او افشا شد.

پس از روشن شدن هویت این نماینده مجلس، او گفت: «مأمور راهنمایی و رانندگی در مقابل من به همسرم توهین کرد و من برای حفظ حرمت ناموسم با مأمور درگیر شدم.»
نیروی انتظامی نیز گفته است به خاطر پیشگیری از «حادثه تروریستی» در فرودگاه مهرآباد مجبور بوده خودرو کریمی را متوقف کند.
خبرگزاری تسنیم هم نوشته که نیروی انتظامی علیه این نماینده مجلس شکایت کرده است.
حمدالله کریمی از نمایندگان حزب اعتدال و توسعه است. این حزب در سال ۱۳۷۸ به رهبری حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران بنیان گذاشته شد.
کریمی پیش از این فرماندار بیجار بود.

رادیو زمانه