Monday, July 31, 2017

قیمت قبر در مشهد. با پول یک قبر در حرم چند خانوار را می توان صاحبخانه کرد؟




قیمت قبر در مشهد. با پول یک قبر در حرم چند خانوار را می توان صاحبخانه کرد؟

به سنگ قبرها بیشتر دقیق می‌شوم در انتهای هر ردیف افقی یک یا دو قبر با سنگی سفید وجود دارد، روی آنها عبارت سرداب حک شده و یا هیچ ننوشته اند احتمالا قبرهای پیش فروش و یا رزرو شده هستند. برای اطلاع از چند و چون کار تصمیم می‌گیرم به عنوان خریدار به دفتر آنجا مراجعه کنم. خانم کارمندی برگه قیمت پیش فروش قبرها را به دستم می‌دهد و می‌گوید قبرهای دو طبقه ۴ میلیون تومان و قبرهای یک طبقه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که می‌توان حدود یک سوم این مبلغ را پرداخت و مابقی آن را طی دو فقره چک در مدت یک سال پرداخت کرد. قبلا شنیده بودم که قبرهای سه طبقه هم در بهشت رضا وجود دارد کارمند بخش واگذاری قبور، پیش فروش قبرهای سه طبقه را که در جوار آرامگاه میرزا جواد آقای تهرانی است بین ۳۲ تا ۳۶ میلیون تومان عنوان می‌کند.
از خانمی که همزمان با ما در قسمت واگذاری قبور در حال خرید قبر به صورت پیش فروش بود می‌پرسم چرا در زمان حیات خود، قبر می‌خرد؟ می‌گوید در این بلوک پدرم آرمیده است، بر حسب علاقه قلبی خود دوست داشتم بعد از مرگ هم خانه آخرت مان به هم نزدیک باشد، ضمن اینکه حس خوبی دارم بدانم بعد از مرگ در چه جایی دفن خواهم شد.

Sunday, July 30, 2017

دیوان محاسبات: هفت حکم قطعی علیه احمدی‌نژاد در حال اجراست



پاکترین دولت تاریخ احمدی نژاد دزد از کار در آمد
براستی چه مقام دولتی در این مملکت دزد نیست . 

دادستان: بالاترین حکم اعدام اداری برای احمدی نژاد صادر شد
حکام صادر شده برای تخلفات مالی محمود احمدی نژاد
هفت هزار میلیارد تومان
واریز غیرقانونی به مجتمع‌های پتروشیمی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها
چهار هزار و ششصد میلیاردتومان
تعویض نفت خام با بنزین و میعانات دیگر


  فياض شجاعي، دادستان ديوان محاسبات در گفتگو با روزنامه اعتماد گفت:به تخلفات آقاي احمدي‌نژاد كه منجر به ضرر به بيت‌المال شده است [توسط دیوان محاسبات] رسيدگي شده، هفت حكم صادر شده است؛ ۵ پرونده نفتي و ۲ پرونده غيرنفتي بوده، همه هم قطعي و در حال اجرا هستند. همه آن موارد به مجلس اعلام شده است؛ مجلس دستش باز است و مي‌تواند در مورد ايشان تصميم بگيرد. به جهت اينكه آرا و ضرر و زيان‌هايي كه ناشي از تصميمات ايشان بود آنقدر بزرگ است كه زمينه اجراي آن را نداريم. خوب بايد چه كنيم؟! ايشان اصلا اموالي ندارد كه كفاف اين موارد را بكند. هيچ‌وقت آقاي احمدي‌نژاد به اندازه هفت هزارميليارد تومان مالي به دست نخواهد آورد كه بخواهيم آن را توقيف و به خزانه بازگردانيم. بنابراين شايد امكان اجراي حكم نباشد. البته از رقم ۴۸ هزار ميليارد تومان تخلفات دولت قبل در سال گذشته از قبل اجراي احكام رقم ۵ هزار و ۱۰۰ ميليارد تومان وصولي داشته‌ايم اما واقعيت اين است كه رقم تخلفات ۴۸ هزار ميليارد تومان هيچ‌وقت صفر نمي‌شود.
آقاي احمدي‌نژاد دستور مستقيم داده است. مثلا گردش كار گرفته‌اند و گفته‌اند فلان كار را نمي‌توانيم انجام دهيم اما ايشان نوشته: «بسمه تعالي اقدام شود!»… دفاع ايشان حضوري نبود. به صورت مكتوب دفاع كرد. شروع رسيدگي‌ها در زمان رياست‌جمهوري ايشان بود و همان زمان هم دفاعيات خودش را براي ما ارسال مي‌كرد. منتها آن زمان توضيحاتش را با اين لحن مي‌گفت كه خيلي به شما ارتباطي ندارد اما بعد از دوره رياست‌جمهوري‌اش به صورت جزيي و ريز موارد را توضيح مي‌داد.
آقاي احمدي‌نژاد در يك مورد به بيش از هفت هزار ميليارد تومان محكوم شده. در اين مورد راي صادر و قطعي شده و به مجلس هم اعلام شده است؛ بابت واريز غيرقانوني ۲۶ هزار ميليارد ريال از محل سهم هشتاد و پنج و نيم درصد بابت ميعانات گازي تحويلي به مجتمع‌هاي پتروشيمي و مبلغ ۴۴ هزار ميليارد ريال (كه جمع اينها هفتاد هزار ميليارد ريال مي‌شود) از محل احتساب سهم ۱۴ و نيم درصد شركت ملي نفت ايران و مواد ۱۶ و ۳۸ قانون ماليات بر ارزش افزوده به حساب سازمان هدفمندي يارانه‌ها. يعني ايشان تصميم گرفته اين مبالغ را به حساب سازمان هدفمندي يارانه‌ها واريز كند و تخلف كرده است.
مورد ديگر با موضوع جبران مبلغ ۴۶ هزار ميليارد ريال است. در اين مورد بر مبناي دستور ايشان نفت خام را با بنزين و ميعانات ديگر معاوضه كرده بودند. در حالي كه قانونگذار اجازه داده بود تا دو و نيم ميليارد دلار نفت خام بدهند و بنزين بخرند. باقي آن را شركت نفت بايد از منابع خودش تامين مي‌كرد و بعد از اينكه تامين كردند بايد آن قسمت از نفت را به قيمت آزاد توزيع مي‌كردند. در حالي كه ايشان دستور داده و همه اينها با نفت خام معاوضه و با قيمت يارانه صد تومان آن زمان توزيع شده بود.
علاوه بر اينها پرونده دیگری مربوط به عملكرد مالي سازمان هلال احمر هم هست. مبلغ آن ۱۵ ميليارد تومان است كه در اين مورد هم ايشان محكوم شده است.
پرونده دیگر مربوط به ۱۶ ميليارد توماني است كه با دستور ايشان به حساب دانشگاه ايرانيان كه دانشگاه خود ايشان است برداشت شده بود. ما اين رقم را به طور كامل وصول كرديم.
ي مربوط به عملكرد شركت ملي صنايع پتروشيمي است. در اينجا هم ۶۰۰ ميليارد تومان تخلف قطعي داشته است.

Saturday, July 29, 2017

طوسی ترکیه که به پسران قرآن آموز تجاوز میکرد به بیش از 200 سال زندان محکوم شد



حکم معلم قرآن متجاوز به پسران قرآن‌آموز در ترکیه صادر شد: ۲۰۳ سال و ۱۷۱ ماه و ۴۵ روز زندان

 این خبر، پرونده‌ی قاری معروف بیت رهبر ایران را به یاد همه‌ی ایرانیان می‌آورد. پرونده‌ای که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی آن را بست و بجای محکوم کردن مجرم، برخی از کودکان مورد تجاوز قرارگرفته را زندانی کرد!
این معلم قرآن ترکیه‌ای، تنها به مدت ۱۳ ماه یعنی از ژوئن ۲۰۱۵ تا ماه ژوئیه ۲۰۱۶ در این مدرسه قرآن فعالیت داشت و در طی همین مدت به ۹ کودک و نوجوان قرآن آموز تجاوز جنسی کرده است.
دادگاهی در استان "گیرِسون" ترکیه به پرونده جنجالی تجاوز جنسی به ۹ کودک و نوجوان قرآن آموز ۹ تا ۱۳ ساله رسیدگی و متهم پرونده را به بیش از ۲۰۰ سال زندان محکوم کرد.
به گزارش سی ان ان ترک، متهم این پرونده که "خلیل ابراهیم" نام دارد و یک کارآموز مفتی‌گری بوده است با احراز جرم تجاوز به ۸ کودک ۹ تا ۱۳ ساله در مجموع به ۲۰۳ سال و ۱۷۱ ماه و ۴۵ روز زندان محکوم شد.
دادگاه رسیدگی به مورد نهم پرونده را به دادگاه دیگری موکول کرده است و در صورت رسیدگی و صدور حکم نهایی ممکن است مدت زمان زندان فرد متهم به تجاوز افزایش یابد.
این پرونده از زمان مطرح شدن در تابستان سال گذشته جنجال زیادی به پا کرد و در ماه آگوست سال گذشته متهم اصلی آن دستگیر و روانه زندان شد.
گفتنی است متهم پرونده از کمک معلمان تدریس قرآن در مدرسه شبانه روزی پسرانه آموزش قرآن در شهر کوچک " آلوجرا" در استان گیرسون ترکیه بوده است. او هم کارمند شهرداری بوده و هم به منظور گذراندن دوره لازم برای کسب مقام مفتی گری و امامت جماعت می بایست ۵ سال در مدرسه قرآن به تدریس قرآن می پرداخته است.

شهروندیار

Thursday, July 27, 2017

یک خبر از جهان اسلام




تجاوز گروهی به دختر  در انتقام از تجاوز برادرش به یک دختر

ریش سفیدان یک روستا در پاکستان، برای مجازات فردی که به یک دختر نوجوان تجاوز کرده بود، دستور دادند که به خواهر نوجوان او در ملاء عام تجاوز گروهی شود.

به گزارش منابع محلی، اعضای خانواده های هر دو دختر در این تصمیم گیری دخیل بوده اند و در پی آن، خواهر فرد متجاوز در حضور والدین خود و سایر اعضای دهکده مورد تجاوز قرار گرفته است.
با این حال، مادران هر دو دختری که مورد تجاوز قرار گرفته اند، بعدا با حضور در پاسگاه پلیس به طرح شکایت علیه عاملان دو جنایت پرداخته اند.
محل این دو واقعه، روستای مظفرآباد در نزدیکی شهر مولتان در جنوب ایالت پنجاب بوده است.
آزمایش های پزشکی، وقوع تجاوز به هر دو دختر را مورد تایید قرار داده است.
یک افسر پلیس به بخش اردوی بی بی سی گفت نخستین دختری که مورد تجاوز قرار گرفته ۱۲ الی ۱۴ ساله بوده و دختری که در انتقام از این واقعه قربانی تجاوز شده ۱۶ یا ۱۷ سال داشته است.
این افسر خبر داد که به دنبال شکایت مادران، ۲۵ نفر دستگیر شده اند.
وی در عین حال افزود که عامل تجاوز اول، که تجاوز دوم در انتقام از آن صورت گرفته، متواری است. 
بی بی سی

Tuesday, July 25, 2017

دختر ۱۴ ساله ای که ۱۸۰ بار مورد تجاوز داعشی ها قرار گرفت



با اجداد ما هم مجاهدان صدر اسلام همین کار را کردند
دختر ۱۴ ساله ای که ۱۸۰ بار مورد تجاوز داعشی ها قرار گرفت
یک دختر ایزدی ۱۴ ساله اعلام کرد که پس از ربوده شدنش توسط اعضای داعش در عراق بیش از ۱۸۰ بار مورد تجاوز آنها قرار گرفته است.

 این دختر ایزدی ۱۴ ساله تاکید کرد که شش ماه است که از خانواده‌اش جدا شده و طی این شش ماه هر روز مورد تجاوز اعضای داعش قرار گرفته است. 
تعدادی از رسانه‌های غربی داستان این دختر ۱۴ ساله که نامش "اخلاص" است را منتشر کردند. او سعی داشت به تنهایی از طریق کوه‌های سنجار واقع در شمال عراق از دست داعشی ها فرار کند که مجددا به دست آنها اسیر می‌شود و نمی‌تواند فرار کند تا قربانی تجاوزات جنسی آنها شود.
داعش ایزدی‌های با اصالت کرد را در سال ۲۰۱۴ میلادی مورد هدف قرار داد.
اخلاص به یکی از رسانه‌های انگلیس گفت که طی این شش ماه هر روز مورد تجاوز قرار می‌گرفته و بارها دست به خودکشی زده است.
وی گفت که از او به عنوان برده جنسی استفاده می‌شده و از میان ۱۵۰ زن ایزدی ربوده شده قرعه به نام وی افتاد و یکی از داعشی‌ها صاحب او شد و هر روز به وی تجاوز می‌کرد.
این دختر ۱۴ ساله درباره این مرد متجاوز گفته است: او واقعا مانند حیوان وحشی پست و شنیع بود،‌ موهای بلندی داشت، بوی بدی می‌داد. من خیلی از او می‌ترسیدم و نمی‌توانستم نگاهش کنم.
اخلاص می‌افزاید، بعد از شش ماه ربوده‌ شدنش زمانی که صاحبش خارج از منزل و برای جنگ رفته بود توانست فرار کند.
او اکنون در آلمان در یکی از بیمارستان‌ها تحت مداوا و آموزش است و می‌خواهد وکیل شود.

 منبع ایسنا

Sunday, July 16, 2017

خامنه‌ای: فیلمی از قصاب اوین لاجوردی بسازید!



- خامنه‌ای به کارگردان «ماجرای نیمروز» توصیه کرده که فیلمی از قصاب اوین، اسدالله لاجوردی، بسازد!
علی خامنه‌ای در واکنش به فیلم «ماجرای نیمروز» گفته که سکانس محاصره خانه موسی خیابانی برایش «شیرینی آن روز» را تکرار کرده و از گروه سازنده‌ی این فیلم خواسته تا درباره اسدالله لاجوردی معروف به «قصاب اوین» نیز یک فیلم بسازند.
پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی به تازگی بخشی از سخنرانی علی خامنه‌ای رهبر سیاسی و مذهبی جمهوری اسلامی را پس از تماشای فیلم «ماجرای نیمروز» در اسفندماه سال گذشته منتشر کرده است.
این فیلم که رویدادهای بعد از عزل ابوالحسن بنی صدر، نخستین رییس جمهوری ایران، در سال ۱۳۶۰ را موضوع قرار داده، به شدت مورد حمایت و تایید حکومت قرار گرفته و در سی‌ و پنجمین جشنواره فیلم «فجر» برنده سیمرغ بلورین برای بهترین فیلم از «نگاه ملی» و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از «نگاه تماشاگران» و برنده سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس شد.
وابستگان به حکومت آن را نمایش واقع‌گرایانه‌ای از بحران تروریسم داخلی می‌نامند و مخالفان جمهوری اسلامی آن را فیلمی حکومتی می‌خوانند که ترور را در این مقطع تاریخی ایران یک‌جانبه و فارغ از عدالت و استناد تاریخی و بدون در نظر گرفتن موقعیت نیروی مخالف یعنی سازمان مجاهدین خلق به تصویر درآورده است. «ماجرای نیمروز» مانند دیگر «مستندات» و آثار ساخت جمهوری اسلامی آشکارا به تحریف واقعیت و رویدادها و همچنین «تاریخ‌سازی»‌ پرداخته است. از همین رو نیز مورد تایید و تشویق علی خامنه‌ای قرار گرفته است.
حالا، با ورود این فیلم به شبکه نمایش خانگی، پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی نظر مساعد خامنه‌ای را نسبت به این فیلم منتشر کرده است.
رهبر جمهوری اسلامی که معلوم نیست در کدام حوزه علمیه درباره هنر سینما کسب فضل کرده است، در واکنش به این فیلم گفته: «این فیلم بسیار خوب بود. همه اجزای فیلم عالی بود، کارگردانی عالی بود. بازی‌ها عالی، قصه عالی بود. فیلم خوش‌ساخت بود»
رهبر جمهوری اسلامی درباره سکانس محاصره و کشتار خونین صورت گرفته در خانه موسی خیابانی از رهبران سازمان مجاهدین خلق گفته است: «آن روزی که این قضیه (محاصره منزل موسی خیابانی) اتفاق افتاد من محضر امام بودم. بچه‌ها آمدند و گفتند، از جمله همین آقای سیف‌اللهی، آمدند و گفتند که قضیه تمام شده. آمدند که به امام گزارش بدهند.» وی با قساوتی وصف‌ناپذیر می‌افزاید: «با دیدن فیلم شیرینی آن روز تکرار شد.» بر اساس همین نگاه سیاسی- عقیدتی و جنایتکارانه است که وی به کارگردان «ماجرای نیمروز» توصیه می‌کند تا فیلمی نیز درباره «قصاب اوین» یعنی اسدالله لاجوردی بسازد.
خامنه‌ای به محمدحسین مهدویان کارگردان این فیلم گفته: «انشاءالله یک کاری هم برای آقای لاجوردی بکنید. ایشان از آن شخصیت‌هایی است که شایسته است برایشان کار انجام بشود. در این فیلم اسمش بود اما لاجوردی کسی است که از قبل از انقلاب ما به او می‌گفتیم «مرد پولادین».»
«ماجرای نیمروز» وقایعی چون اعلام مبارزه مسلحانه سازمان مجاهدین خلق، کشتار خونین آنها به نام مبارزه با تروریسم و انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و انفجار دفتر نخست‌وزیری را به تصویر کشیده است.
رهبر جمهوری اسلامی که هرگز نسبت به موفق‌های جهانی فیلم‌های مستقل ایرانی اظهار نظر نکرده، همواره نظر مساعدی نسبت به فیلم‌های ایدئولوژیک و حکومتی چون «مارمولک»، «طلا و مس»، «اخراجی‌ها»، «شیار۱۴۳»، «چ (چمران)» و «محمد» و «یوسف پیامبر»، داشته و آثار خارجی چون «تک تیرانداز»، «سیصد»، «آرگو» و «بدون دخترم هرگز» را مورد انتقاد قرار داده است.

کیهان لندن

کدوی تلخ قاتل سلولهای سرطانی




کدوی تلخ در بسیاری از نقاط آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی کاشته می‌شود و از زمان‌های قدیم مصرف دارویی داشته است. در هند، چین و آمریکای مرکزی از این گیاه برای درمان دیابت استفاده می‌کردند.
کدوی تلخ را معمولا هنگامی که هنوز سبز روشن یا زرد است می‌چینند. میوه جوان را نصف می‌کنند و تخم‌ها درون آن را بیرون می‌ریزند. این میوه را بصورت سبزی می‌خوردن و یا آب آن را می‌گیرند. این میوه سرشار از ویتامین ث است و از گیاه-مغذی‌های با ارزش است. این گیاه به تازگی به خاطر خواص درمانی آن مورد استقبال قرار گرفته شده است. پژوهش‌ها بر روی حیوانات نشان می‌دهد که کدوی تلخ گلوکز و کولسترول خون را پایین می‌آورد و به همین دلیل برای درمان دیابت و کاهش وزن بسیار مفید است.
این میوه برای درمان بیماری‌های عفونی مانند سرخک نیز مناسب است. در فیلیپین معتقدند که کدوی تلخ می‌توان جلوی شیوع مالاریا را نیز بگیرد. همچنین مواد موجود در کدوی تلخ می‌تواند به درمان HIV هم کمک کند.
خاصیت ضدسرطان کدوی تلخ
تحقیقات در باره خاصیت ضد سرطان کدوی تلخ بسیار زیاد است. کدوی تلخ در درمان سرطان پستان، لوزالمعده، پروستات، روده، جگر، معده و خون موثر است.
کدوی تلخ می‌تواند سلول‌های سرطانی را نه فقط در آزمایشگاه بلکه در حیوانات نیز از بین ببرد. تحقیقات دانشگاه کلرادو نشان می‌دهد که خوراندن کدوی تلخ به موش‌ها جلوی سرطان لوزالمعده را به میزان ۶۴ درصد می‌گیرد. این نتیجه‌ای درخشان است که پژوهشگران به دنبال آن هستند.
سرطان پستان در میان زنان غربی بسیار شایع است. در تحقیق دانشگاه سنت لویی در آمریکا عصاره کدوی تلخ در از میان بردن سلول‌های این بیماری بسیار موثر عمل می‌کند.
در این تحقیقات روشن شده که کدوی تلخ سلول‌های ضدسرطان را افزایش می‌دهد و از پیشرفت سرطان پروستات جلوگیری می‌کند.
العربیه

حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور ایران 'به زندان منتقل شد'



غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران خبر داده که حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهوری ایران به زندان منتقل شده است.
آقای محسنی اژه‌ای امروز در کنفرانس خبری گفته است: "دیروز برای ایشان قرار تامین صادر شد و چون تامین نشده، به زندان منتقل شده است. یعنی این قرار بازداشت موقت نیست و قرار تامین وثیقه است و هرگاه قرار تامین شود، او از زندان آزاد می‌شود."
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاران گفته که از مبلغ وثیقه اطلاع ندارد و پرونده آقای فریدون در حال رسیدگی است.
به گفته آقای محسنی‌اژه‌ای در پرونده برادر رئیس‌جمهور، افراد دیگری نیز "مورد تحقیق" قرار گرفته‌اند که بعضی از آنان "بازداشت" هستند.
حسین فریدون، دستیار ویژه حسن روحانی، تابستان سال گذشته در ماجرای جنجال فیش‌های حقوقی، به دخالت در تعیین رئیس بانک رفاه کارگران متهم شده بود. اتهامی که به شدت آن را تکذیب کرد. 

بی بی سی

Friday, July 14, 2017

ماراتن دوباره‌ مریم برای مبارزه با سرطان




ایران وایر
همه چیز خوب پیش رفته بود. همین زمستان گذشته دکتر به صورتش لبخند زده و گفته بود: «دیدی سرطان را شکست دادی؟ هیچ اثری از سرطان سینه در بدنت نیست.» 
«مریم» هم خندیده و به همسرش گفته بود: «احساس می‌کنم آن قدر قوی شده‌ام که اگر ده بار دیگر سرطان برگردد، باز هم می‌جنگم و آن را شکست می‌دهم.»
اما هرگز فکرش را نمی‌کرده به همین زودی دوباره سر و کله سرطان در زندگی‎اش پیدا شود: «با خودم می‌گفتم یک سال پی گیری‌های درمانی و شیمی‌درمانی، حسابی من را از زندگی نرمال دور کرده است. باید سریع برگردم، از همه جا عقب مانده‌ام. کارم را که به خاطر بیماری رها کرده بودم، دوباره از سر گرفتم. کالج را هم که از زمان شیمی‌‌درمانی و با همه سختی‌هایش شروع کرده بودم، ادامه می‌دادم و از این که به روزهای عادی زندگی برگشته‌ام، خوشحال بودم.»

۲۳ تن از نیروها و کادرهای سپاه پاسداران بازداشت شدند



آمدنیوز
بازداشت این ۲۳ تن پس از آن صورت گرفت که «آمدنیوز» بعد از هشدارهای مکرر به سازمان اطلاعات سپاه پاسداران برای توقف فعالیت‌های مغایر با منافع ملی، برای جلوگیری از وضع تحریم‌های بیشتر علیه ملت ایران، سند آفند سایبری معاونت سایبری سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به کشور را ترکیه را منتشر کرد.
با انتشار این سند «خیلی محرمانه»، حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران تحت فشار فزاینده سازمانی قرار گرفت تا بتواند منابع خبری «آمدنیوز» را بازداشت کند.
پس از ناتوانی سازمان اطلاعات سپاه در یافتن منابع خبری «آمدنیوز»، سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران (ساحفاسا)، بیست و سه تن از نیروهای کادر مرتبط با این سازمان را بازداشت کرده است
اتهام این افراد مانند بقیه‌ی بازداشتی‌ها «ارتباط با روح‌الله زم» روزنامه‌نگار افشاگر عنوان شده است.

در میان بازداشتی‌ها افرادی چون «محسن خانی»، «مهدی شکری»، «اسماعیل صالحی» (سازمان اطلاعات سپاه)، «مقداد رئوف»، «زهرا مهدوی»، «علی صداقت» و «حمید مهدوی» حضور دارند.
پس از افشای ۶۳ حساب شخصی صادق آملی لاریجانی رئیس قوه‌ی قضائیه در آبان‌ماه سال گذشته و افشای دریافت سودهای کلان مالی توسط «آمدنیوز»، پرونده‌ی ویژه‌ای توسط صادق لاریجانی در حفاظت اطلاعات قوه قضائیه تشکیل شد و شعبه دوم دادسرای رسانه به ریاست بیژن قاسم‌زاده، برای صدور احکام بازداشت و زندان برای روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای و مدنی بی‌گناه تعیین شد.
در بسیاری از موارد مشاهده شده است افرادی‌ هم که مورد خصومت قضات و بازجویان قرار داشته‌اند، تحت عنوان «ارتباط با رسانه‌ها» بازداشت شده‌اند و این پرونده مانند «پروژه عنکبوت» (بازداشت روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب با اتهام بی‌اساس ارتباط با بی بی سی)، به محل عقده‌گشایی و تسویه‌حساب‌های سیاسی نهادهای امنیتی و مدیران قضایی تبدیل شده است.
به طوری‌که چندی قبل حسام‌الدین آشنا مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور اعلام کرد: «پروژه‌ای تعریف کرده‌اند و با هر کس که دشمنی دارند، او را در این پروژه بازداشت می‌کنند

Tuesday, July 11, 2017

وزیر دفاع آمریکا : تفاوت آشکاری بین مردم ایران و رژیم آدمکش آن میباشد



 “تِدی فیشر” دانش‌آموز دبیرستان “مرسر آیلند” در ایالت واشینگتن امریکا توانسته مصاحبه‌ای را با “جیمز متیس” وزیر دفاع پرنفوذ این کشور انجام دهد و این مصاحبه را در نشریه دانش‌آموزی “آیلندر” (The Islander) متعلق به این دبیرستان منتشر کند.
“فیشر” نوجوان، از روی عکسی که در روزنامه واشینگتن‌پست منتشر شده بود، شماره تلفن “ژنرال متیس” را پیدا کرد و سپس در کمال ناباوری موفق شد مصاحبه‌ای ۴۵دقیقه‌ای را درباره مسائل دفاع و سیاست خارجی امریکا با وی انجام دهد.
وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در بخش‌هایی از این مصاحبه‌ی کم‌سابقه به موضوع ایران پرداخته و از جمله تاکید کرده که میان رژیم ایران و مردم این کشور تفاوت آشکاری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

تقاطع

نیروهای داعش، خبر مرگ ابوبکر البغدادی را تاييد کردند.



نیروهای داعش، خبر مرگ ابوبکر البغدادی را تاييد کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از منبع خبری "السومریه"، گروه تروریستی داعش موسوم به "دولت اسلامی"، خبر کشته شدن ابوبکر بغدادی را تایید نموده است.
روز سه شنبه کانال تلویزیون "السومریه" به نقل از منابع محلی در استان عراق در نینوا، خبر کشته شدن البغدادی را تایید نموده است.
به نقل از این منبع خبری، شبه نظامیان داعش در بیانیه ای کوتاهی ضمن اعلام خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی، نام خلیفه جدید را نیز منتشر نمودند. 

Sunday, July 9, 2017

یک ایرانی خرپولدار 5 مبلیون دلار به دانشگاه ایالتی پورتلند در آمریکا کمک کرد



خبرگزاری ایرانشهر - روز پنجشنبه ششم جولای دانشگاه ایالتی اورگان در پورتلند طی بیانیه­ ای اعلام کرد، یکی از پشتیبانان مالی ایرانی­ تبار مبلغ پنج میلیون دلار برای بازسازی و توسعه فضای آموزشی این دانشگاه کمک مالی کرده است.

به گزارش ایستگاه رادیویی KUOW، مهندس «فریبرز مسیح» سرمایه­ گذاری که خود فارغ­ التحصیل PSU (دانشگاه ایالتی پورتلند) است، مبلغ پنج میلیون دلار برای بازسازی یک ساختمان کلیدی دانشگاه به نام نیوبرگرهال کمک مالی کرده است. مهندس مسیح که یکی از منتقدان فرمان مهاجرتی ممنوعیت سفر ایرانیان (و اتباع پنج کشور دیگر) به آمریکا توسط رییس جمهور دانلد ترامپ است، از فرصت بدست آمده در مراسم خیریه اهدای هدیه مالی چند میلیون دلاری خود به دانشگاه ایالتی پورتلند استفاده کرد و ضمن انتقاد از فرمان مهاجرتی رییس جمهوری از مواضع منتقدانه ریاست سابق PSU، ویم ویوئل، در این باره قدردانی کرد.
فریبرز مسیح که در جمع مدیران دانشگاه پورتلند و خبرنگاران سخن می­ گفت، فرمان مهاجرتی رییس جمهور آمریکا را با تبعیض­ های تاریخی علیه یهودیان، رنگین پوستان و همجنسگرایان مقایسه کرد و دستورهای او را به زیان مکزیکی­ ها و مسلمانان دانست.

Saturday, July 8, 2017

حکومت خامنه ای و سالهای آخر اتحاد شوروی



روزنامه آمریکایی واشنگتن پست روز چهارشنبه 5 ژوئیه 2017 مقاله‌ای به قلم ری تکیه، عضو ارشد مرکز پژوهش‌های کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا منتشر کرد که در آن نویسنده گفته بود که باید برای لحظه سقوط رژیم ایران آماده شد.
نویسنده این مقاله به سخنان رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در نشست اخیر کنگره این کشور استناد کرد و آن را یک سخن منطقی توصیف کرد. در این نشست تیلرسون گفت: « سیاست ما نسبت به ایران حمایت از عوامل داخل کشور است تا به انتقال قدرت مسالمت‌آمیز دولت منجر شود».
علیرغم اینکه تیلرسون مشخص نکرد مقصودش از عوامل داخل کشور، دیدگاه‌ها، باورها و هویت قومی این نیروها چیست، لیکن این سخنان واکنش شدید مقامات ایرانی را به دنبال داشت.
ری تکیه در ادامه نوشت: «به نظر می‌آید که رسانه‌ها و حکومت ایران از این سخنان شگفت‌زده شده‌اند. این در حالی است که آمریکا سال‌ها که برای ایجاد تغییرات دموکراتیک دست به دامان نیروهای فعال می‌شود. در طول سال‌های حکومت کمونیستی در اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا اسرای پشت دیوار آهنین را حمایت کرد تا آزادی‌شان را به دست آوردند».
او افزود: «ایران امروز تحت حکومت آیت‌الله خامنه‌ای که مردی کهنسال است قرار دارد و آمریکا باید برای انتقال قدرت [در ایران] آماده باشد؛ موضوعی که می‌تواند به فروپاشی رژیم بیانجامد».
لازم به ذکر است که علی حسینی خامنه‌ای متولد 17 ژوئیه 1939 است. او به عنوان رهبر و ولی‌فقیه براساس قانون اساسی ایران اختیارات وسیعی دارد؛ اختیاراتی که او را به عنوان رهبر مطلق رژیم و فرمانده ارشد نیروهای مسلح ایران قرار داده‌اند.
ری تکیه در مقاله‌اش با مقایسه ایران با کشورهای منطقه که از مشکل رنج می‌برند، ایران را "جزیره ثبات" توصیف کرد لیکن بر این موضوع نیز تاکید کرد که تاریخ جمهوری اسلامی ایران مملو از ناآرامی و مبارزه میان رژیم ستمگر و ملت انقلابی آزادی‌خواه بوده است. او در این زمینه به اتفاقات سال 2009 در ایران که به جنبش سبز معروف شده و مشروعیت را از چهره نظام زدود، استناد کرد؛ جنبشی که به شدت توسط رژیم ایران سرکوب شد.
به باور ری تکیه: «در این زمینه تردیدی نیست که در آینده ایران، این اعتراضات بار دیگر به سطح آمده و سرنگونی رژیم را خواستار خواهند شد».
نویسنده مقاله واشنگتن پست در ادامه گفت: « رژیم ایران مانند اتحاد جماهیر شوروی شده و روزهای آخر عمر خود را سپری می‌کند. در حوزه‌های علمیه قم نیز این باور وجود دارد که اسلام از این حکومت آسیب فراوان دیده است».
او افزود: « جوانان به مسجد نمی‌روند، هیچ کس دخترش را به عقد آخوندی در نمی‌آورد، رژیم توان خود را برای انتقال طبیعی قدرت از شخصی به شخص آخر از دست داده است، در میان خود گروه‌های حکومت نیز اختلافات زیادی وجود دارد، با همه این احوال رژیم توانست تنها یک امتیاز کسب کند و آن توافق هسته‌ای با جامعه جهانی است».
به باور ری تکیه، رژیم ایران برای کسب امتیازات بیشتر به برخی سیاستمداران آمریکا امید بست؛ آنها که به دروغ نقض حقوق بشر در ایران را محکوم می‌کنند ولی مانع تشدید تحریم‌ها علیه این کشور می‌شوند.
او در پایان گفت: «تیلرسون زمانی که درباره ایران سخن می‌گوید، این دوگانگی را به چالش می‌کشد. واشنگتن باید از همین الان برای سرنگونی رژیم ایران آماده شود، زیرا هنگامی که لحظه تغییر رخ می‌دهد، برای اینکه آمریکا بتواند نقشی در تحولات ایفا کند، دیر خواهد بود».
العربیه فارسی

روز عروسی‌ به من تجاوز گروهی کردند'




وقتی تری گوبانگا در مراسم عروسی‌ا‌ش غایب بود. هیچکس نمی‌توانست تصور کند که او ربوده شده و پس از تجاوز گروهی، کنار جاده‌ای رها شده تا بمیرد. این اولین اتفاق وحشتناک از دو اتفاق غم‌انگیزی بود که پشت سرهم برای این کشیش جوان نایروبیایی افتاد. اما او از آنها جان سالم به در برد.
عروسی خیلی بزرگی بود. من کشیش بودم به همین دلیل همه اعضای کلیسای ما و همچنین فامیل و بستگان شرکت می‌کردند. من و هری، نامزدم، خیلی هیجان‌زده بودیم. مراسم ازدواج را در کلیسای جامع آل‌سنتز نایروبی گرفته بودم و یک لباس زیبا هم کرایه کرده بودم.
شب قبل عروسی متوجه شدم که بعضی از لباس‌های هری، از جمله کراوات او پیش من است. او بدون کراوات نمی‌توانست برای عروسی حاضر شود، برای همین، یکی از دوستانم که شب پیش من مانده بود، گفت که وسایل هری را اول صبح برای او می‌برد. صبح زود بیدار شدیم و او را تا ایستگاه اتوبوس همراهی کردم.
وقتی به طرف خانه برمی‌گشتم، از مقابل مردی گذشتم که به کاپوت یک خودرو تکیه داده بود. ناگهان او من را از پشت گرفت به روی صندلی عقب ماشین انداخت. دو مرد دیگر داخل ماشین بودند. ماشین به راه افتاد. همه اینها در کمتر از یک ثانیه اتفاق افتاد.
تکه پارچه‌ای توی دهانم فرو کرده بودند. مشت و لگد می‌زدم و سعی می‌کردم فریاد بزنم. وقتی توانستم پارچه را از دهانم خارج کنم، فریاد کشیدم: "امروز روز عروسی منه!" و اولین ضربه را خوردم. یکی ازمردها به من گفت: "همکاری می‌کنی یا می‌میری".

Friday, July 7, 2017

اماکن تروریستی یعنی مساجد در فرانسه بسته میشوند




قانونگذاران فرانسوی با تمدید وضعیت فوق العاده در این کشور برای شش ماه دیگر موافقت کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت کشور فرانسه اعلام کرده که به عنوان بخشی از تدابیر اتخاذ شده، سه مسجد دیگر بسته می‌شود.
تحت قوانین وضعیت فوق العاده در فرانسه، اختیارات بیشتری به نیروهای امنیتی این کشور برای انجام عملیات شناسایی و بازداشت مظنون وابسته به گروه‌های تروریستی داده می‌شود.
وزیر کشور فرانسه اعلام کرد: بسیار مهم است که مردم ما در ایمنی و امنیت به سر ببرند. از آغاز سال جدید ما هفت حمله تروریستی را که می‌توانست موجب کشته شدن بسیاری شود، خنثی کرده‌ایم.
وی ادامه داد: وضعیت فوق العاده به دولت این امکان را می‌دهد که مساجدی را که در آن افراد به "ترویج افراط گرایی و تروریسم" می‌پردازند، تعطیل کند. این تعطیلی به مدت شش ماه خواهد بود. از زمان آغاز وضعیت فوق العاده در فرانسه تاکنون شانزده مسجد تعطیل شده است.

در این راستا ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه اعلام کرد، دولتش تدابیر لازم را برای وضعیت فوق‌العاده اتخاذ خواهد کرد. 

Thursday, July 6, 2017

12 میلیون نفر در ایران زیر خط فقر مطلق هستند



 محمد مخبر دزفولی، رئیس نهاد موسوم به «ستاد اجرایی فرمان امام»، روز پنج‌شنبه گفت:
دوازده میلیون تن در کشور زیر خط فقر مطلق، و نزدیک به سی میلیون تن نیز زیر خط  فقر نسبی قرار دارند.
 شتاب فقر در کشور شیب بسیار پیدا کرده و به گفته او «ظرف هفت - هشت سال گذشته این شیب بسرعت پیش رفته است».
پیش از این محمدباقر قالیباف، نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، در کارزار انتخابات گفته بود ۱۰ درصد جمعیت کشور در فقر مطلق هستند و گرسنه می‌خوابند.

«ستاد اجرایی فرمان امام» مدیریت اموال در اختیارِ رهبر جمهوری اسلامی را بر عهده دارد. این اموال و فعالیت‌ها از نظارت مجلس بیرون است و به بودجه عمومی کشور وابسته نیست .

ایرنا

Wednesday, July 5, 2017

ویلای محمد پروین پسر علی پروین مصادره شد



پسر یکی از فوتبالیست‌های مشهور تیم ملی فوتبال که خود نیز سابقه بازی در تیم‌های مختلفی را دارد، بابت خرید برنج وارداتی از دولت به صورت ترهینی حدود ۲۵ میلیارد تومان از سال ۱۳۹۳ به شرکت بازرگانی دولتی باید پرداخت می‌کرد اما با توجه به خلف وعده و نپرداختن آن بالاخره دولت موفق شد به گفته یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی ویلای ۳۵ میلیاردی او واقع در لواسان را مصادر کند.
از سال گذشته پرونده بدهی ۲۵ میلیاردی پسر فوتبالیست مشهور و اسبق تیم ملی در رسانه‌ها مطرح شد که این چهره فوتبالی از دولت و وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۳۹۳ حدود ۲۵ میلیارد تومان برنج به صورت ترهینی و از طریق به رهن گذاشتن ویلای خود در لواسان خریداری کرده و فروخته بود اما همچنان پول دولت را بابت خرید و فروش این برنج‌ها پرداخت نکرده است.
در پی انتشار این خبر مسئولان وزارت جهاد کشاورزی نیز در قالب مصاحبه‌های متعدد در این زمینه اعلام کردند که دولت مطالبه خود را به صورت قانونی از این فوتبالیست بازپس می‌گیرد و اگر این فوتبالیست تا تاریخ مشخص شده بدهی خود را نپردازد ویلای او که به رهن گذاشته شده، به نفع دولت مصادره خواهد شد.
علی قنبری- مدیرعامل وقت شرکت بازرگانی دولتی- در این باره به ایسنا گفته بود در دولت گذشته برنج مانند دیگر محصولات کشاورزی به دلیل آنکه واردات آن در اختیار وزارت جهاد کشاورزی نبود، بدون توجه به نیاز و احتساب تولید داخلی وارد شد اما با توجه به وجود مازاد بیش از حد آن تصمیم گرفته شد که براساس قانون بودجه سال ۱۳۹۳ این محموله‌ها را با انتشار فراخوانی به صورت ترهینی به متقاضیان بفروشیم و براین اساس هر متقاضی ملکی را برای خرید این برنج‌ها به رهن گذاشت.
به گفته وی، براین اساس به اندازه ۷۰ درصد ارزش واقعی ملک به رهن گذاشته شده به آن‌ها برنج فروختیم و در این میان عده‌ای به وعده‌شان عمل کردند و عده‌ای دیگر علی‌رغم فروش محصول، هنوز بهای آن را به دولت پرداخت نکرده‌اند و علت آن را نداشتن نقدینگی برای تامین اعتبار آن اعلام کردند. به همین دلیل ملک به رهن گذاشته پسر این فوتبالیست معروف را به همراه دیگر بدهکاران به اجرا گذاشتیم و در حال مزایده و فروش آن برای تامین مطالبات دولت هستیم.
اما پس از این مصاحبه نیز اتفاقی نیفتاد و بدهکار فوتبالی بدهی‌اش را به دولت پرداخت نکرد که البته به گفته یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی اخیرا و با حکم قضایی ویلای پسر این فوتبالیست مشهور و اسبق تیم ملی واقع در لواسان به نفع دولت مصادره شد که بر اساس قانون فروش اموال دولتی به صورت ترهینی باید ارزشی بیش از ۳۵ میلیارد تومان داشت.

ایسنا

Sunday, July 2, 2017

بازداشت 12 تن در تجمع اعتراضی سالروز «بابک خرمدین» در قلعه‌بابک



بنا بر گزارش هرانا، تجمعی در دفاع از حق آموزش به زبان مادری و اعتراض به حبس سیامک میرزایی، فعال ترک (آذری) در سالروز بابک خرمدین در قلعه بابک برگزار شد. تجمع‌کنندگان با در دست‌داشتن پلاکارد و سردادن شعار خواهان آزادی این زندانی در حال اعتصاب غذا بودند که تجمع آنها با مداخله نیروهای امنیتی و بازداشت ۱۲ تن پایان یافت.
میرزایی آذرماه سال گذشته از سوی مأموران وزارت اطلاعات در پارس‌آباد مغان، نزدیک مرز ایران با جمهوری آذربایجان بازداشت شد. او از سوی دادگاه به ۱۰ سال حبس و دو سال تبعید محکوم شد. او از چهارم تیرماه دست به اعتصاب غذا زده است.

اتهام اصلی میرزایی «اقدام علیه امنیت ملی» به دلیل شرکت در یک مراسم روز جهانی زبان مادری در سال ۱۳۹۵ است.
بازداشت‌شدگان تجمع سالروز بابک خرمدین به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز و نیز زندان اهر منتقل شده‌اند. کودک ۱۱ ساله بازداشت‌شده نیز پس از ۱۵ ساعت بازداشت، شنبه صبح به خانواده‌اش تحویل داده شد.