Friday, June 30, 2017

چرا 'بچه‌بازی' در افغانستان همچنان رایج است؟



سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش خود در مورد خشونت‌های جنسی در مناطق جنگی از دولت افغانستان خواسته است که بچه‌بازی را جرم اعلام کند.‏ براساس گزارش‌ها، در افغانستان برخی از فرماندهان پیشین، جنگ‌سالاران و عده‌ای از سیاست‌مداران و افراد ثروتمند بچه‌بازی را نماد داشتن شأن و قدرت می‌پندارند.‏ بر اساس قانون کیفری افغانستان، تنها زنا و لواط جرم است و در مورد بچه‌بازی به‌صراحت چیزی گفته نشده است.‏ در این باره در چشم‌انداز بامدادی پنج‌شنبه هشتم تیر ۱۳۹۶ (۲۹ ژوئن ۲۰۱۷) گزارشی از حسیب عمار پخش شد. سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش خود در مورد خشونت‌های جنسی در مناطق جنگی از دولت افغانستان خواسته است که بچه‌بازی را جرم اعلام کند.‏ براساس گزارش‌ها، در افغانستان برخی از فرماندهان پیشین، جنگ‌سالاران و عده‌ای از سیاست‌مداران و افراد ثروتمند بچه‌بازی را نماد داشتن شأن و قدرت می‌پندارند.‏ بر اساس قانون کیفری افغانستان، تنها زنا و لواط جرم است و در مورد بچه‌بازی به‌صراحت چیزی گفته نشده است.‏ 
بی بی سی

هیات منصفه دادگاهی در نیویورک به مصادره «آسمانخراش متعلق به ایران» رای داد



هیات منصفه یک دادگاه فدرال در نیویورک روز پنحشنبه هشتم تیرماه اعلام کرد که یک بنیاد خیریه ایرانی- آمریکایی تحریم‌های جمهوری اسلامی را نقض کرده است و به ضبط یک «آسمانخراش متعلق به ایران» رای داد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیات منصفه دادگاهی در منهتن به این نتیجه رسید که وکلای دفاع دولت ایالات متحده ثابت کرده‌اند که بنیاد خیریه علوی نقش ایران در کنترل آسمانخراش شماره ۶۵۰ در خیابان پنجم منهتن نیویورک را مخفی نگه داشته بود.
به گفته این هیات منصفه، دولت آمریکا ثابت کرده است که این ساختمان در پولشویی و نقض تحریم‌ها دست داشته است.

Wednesday, June 28, 2017

هشدار درباره بدترین غذا که باعث پیری زودرس می‌شود



العربیه فارسی
در اثر واکنش‌های بیوشیمی که در اثر خوردن غذا در بدن اتفاق می‌افتد، بعضی از غذاها سرعت پیرشدن را زیاد می‌کنند، در حالیکه غذاهای دیگر با پیری زودرس می‌جنگند.
خوردن مرتب غذای‌ های نادرست می‌تواند ۱۰ سال شما را پیرتر از آنچه هستید نشان دهد، در حالیکه برعکس خوردن غذای مناسب به مرور از ۵ تا ۱۰ سال شما را جوان‌تر خواهد کرد.
۳ فرایند در داخل بدن ما تاثیر عمده‌ای بر پیر شدن ما دارد، که عبارت از «ترکیب قند، التهاب و اکسیداسیون» هستند.
وقتی ما از پیر شدن می‌گوییم منظورمان فقط چین و چروک صورت نیست. بسیاری از اثرات پیری مانند عملکرد اندام‌ها و یا فرسوده شدن مفاصل به چشم نمی‌آیند.
با توجه به عنوان این مقاله ممکن است شما حدس بزنید منظور از غذای بد شکر و چربی است. درست می‌گویید، این غذاها بد هستند، اما امروز ما می‌خواهیم از غذای بد دیگری حرف بزنیم که سرعت پیر شدن بدن شما را شتابان می‌کند.
بدترین غذایی که پیر شدن را شتابان می‌کند مشتقات گندم است.
قبل از آنکه در این باره توضیح دهم اول به فرایند «ترکیب قند یا Gycation» در بدن می‌پردازم که در اثر آن ماده‌ای به نام «محصول نهایی ترکیب قند یا AGE» می‌گویند. این ماده است که فرایند پیری را سریع می‌کند.
قند بالای خون باعث افزایش شدید این ماده در بدن می‌شود، بطوریکه مبتلایان به دیابت نوع ۲ اغلب بسیار پیرتر از آنچه هستند بنظر می‌رسند.
گندم، حتی نوع سبوس دار آن، نوع خاصی از هیدروکربور را دارد به نام آمیلوپکتین-آ که در بالابردن قند خون حتی از شکر قوی تر عمل می‌کند.
آمیلوپکتین-آ از هر هیدروکربور دیگر قند خون را بیشتر بالا می‌برد و به همین دلیل محصولاتی که با گندم تهیه می‌شوند مانند نان، برشتوک، شیرینی‌جات و تمام محصولات نانوایی قند خون را بسیار زیاد افزایش می‌دهند.
قند خون ۴۵ دقیقه بعد از خوردن ۲ برش نان از ۸۶ به ۱۵۵ واحد می‌رسد، در حالیکه خوردن یک کاسه جو دوسر، که همان میزان هیدروکربور دارد، قند خون را از ۸۶ به ۱۱۲ واحد افزایش می‌دهد.
هرچقدر قند خون بالاتر باشد میزان تولید ماده AGE در بدن بیشتر می‌شود و به همان نسبت سرعت پیرشدن افزایش می‌یابد.
شما حتما در باره اثرات مخرب گلاتن، یکی دیگر از مواد موجود در گندم، هم شنیده‌اید که باعث ایجاد التهاب در دستگاه گوارش می‌شود.
اگر غذاهای پایه گندم را از رژیم غذایی خود کم کنید و یا کاملا حذف نمایید، بدن شما از شما سپاسگزاری خواهد کرد و جوان تر به چشم خواهد آمد.
کاهش وزن یکی دیگر از اثرات دلپذیر کاهش مصرف مشتقات گندم در رژیم غذایی شما خواهد بود

Sunday, June 25, 2017

رئیس سی‌آی‌اِی ایران را بزرگترین حکومت حامی تروریسم توصیف کرد



مایک پمپئو، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌اِی) جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین حکومت حامی تروریسم دانست.
آقای پمپئو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «MSNBC» اظهار عقیده کرد که ایران در طول ۶ – ۷ سال گذشته حوزه نفوذ خود را بسیار گسترش داده، وی موارد نفوذ ایران را اینگونه بر شمرد:
"نفوذ بر حکومت بغداد، افزایش قدرت حزب‌الله لبنان، همکاری با حوثی‌ها در یمن، شیعیان عراقی که اکنون در امتداد مرزهای سوریه می‌جنگند، و گروه‌های شیعه‌ای که در سوریه مشغول جنگند، ایران در همه جای خاورمیانه حضور دارد".
ایران در گذشته بارها اتهام حمایت از تروریسم و دامن زدن به اختلاف های مذهبی در کشورهای منطقه را رد کرده و متقابلا اتهام‌های مشابهی را متوجه واشنگتن کرده است.
رادیو فردا

Saturday, June 24, 2017

حمله انتحاری در نزدیک مسجدالحرام خنثی شد



عربستان سعودی می‌گوید نیروهای امنیتی این کشور توانسته‌اند یک حمله انتحاری در نزدیکی مسجدالحرام (قبله مسلمانان جهان) را خنثی کنند.
وزیر کشور عربستان گفته امروز (جمعه) در شهر مکه کسی که احتمالا قصد انجام یک حمله انتحاری را داشته، پس از محاصره یک ساختمان، ابتدا شروع به تیراندازی به سوی ماموران کرده و سپس ساختمان را منفجر کرده است.
به گفته وزیر کشور عربستان، صبح امروز (جمعه دوم تیر) هم پنج مظنون دیگر از جمله یک زدن در دو شهر مکه و جده بازداشت شده‌اند.
به گفته وزیر کشور عربستان، بر اثر این انفجار ساختمان فرو ریخته و ۱۱ نفر از جمله شش زائر و ۵ مامور امنیتی و پلیس مجروح شده‌اند.

Wednesday, June 21, 2017

مطهری: می‌توانستیم مشابه اقدام تروریستی در مجلس را در عربستان انجام دهیم



 علی مطهری نماینده مردم تهران و نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه تروریست‌های تکفیری داعش، اظهار داشت: این حق جمهوری اسلامی ایران بوده که از خودش دفاع کند و در مقابل عملیات تروریستی تهران عکس‌العمل نشان دهد و تروریست‌ها را در هر جای دنیا مجازات کند.
*از نظر حقوق بین‌الملل ایرادی به کار جمهوری اسلامی ایران وارد نیست
وی با بیان اینکه از نظر حقوق بین‌الملل ایرادی به کار جمهوری اسلامی ایران وارد نیست، افزود: کیفیت عملیات موشکی سپاه هم قابل توجه است، چرا که ما می‌توانستیم عملیات مشابهی مانند اقدام تروریستی در مجلس شورای اسلامی را در عربستان انجام دهیم و مردم کوچه و بازار آنجا را ترور کنیم، همان کاری که داعش در تهران انجام داد، ولی ایران می‌رود و مقرّ فرماندهی تروریست‌ها در سوریه را هدف قرار می‌دهد، این موضوع به نظر بنده اهمیت زیادی دارد، خصوصاً‌ که از داخل ایران و از فاصله بسیار دور هدف خودش را مورد اصابت قرار می‌دهد، اقدام سپاه یک واکنش منطقی بود و ارزش نظامی داشت در حالی که اقدام تروریست‌ها در تهران ارزش نظامی نداشت.

Tuesday, June 20, 2017

مرد ۱۲۸ ساله ادعا می‌کند آدولف هیتلر است




مرد کهنسالی در شهر سالتا در کشور آرژانتین ادعا می‌کند که دیکتاتور معروف آلمان آدولف هیتلر است که در ۷۰ سال گذشته مخفی شده بوده.
در مصاحبه با روزنامه دست‌راستی «ال-پاتریوت»، یک تبعه سابق آلمان می‌گوید که در سال ۱۹۴۵ با پاسپورتی به نام هرمن گونتربرگ از آلمان به آرژانتین مهاجرت کرده است.
او ادعا می‌کند که پاسپورت او جعلی بوده و از سوی گشتاپو در روزهای آخر جنگ صادر شده و او رهبر سابق نازی‌ها آدولف هیتلر است.
او می‌گوید بعد از آنکه سرویس جاسوسی اسراییل در سال گذشته به سیاست تعقیب مجرمان جنگی نازی خاتمه داد تصمیم گرفته که از مخفیگاه خارج شود.

Sunday, June 18, 2017

رشد 16.6 درصدی تلفات مسمومیت با قرص برنج در سال 95



آمار تلفات با قرص برنج در سال 95، با رشد 16.6 درصدی نسبت به سال پیش از آن همراه بوده است.
به گزارش ایسنا، در سال گذشته از کل تلفات قرص برنج در کشور 381 نفر مرد و 217 نفر زن بودند این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر مسمومیت با قرص برنج در سال 1394، 336 و تعداد زنان 177 نفر بود.
بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های تهران با 149، گیلان با 75 و مازندران با 67 فوتی بیشترین آمار مرگ ناشی از مسمومیت با قرص برنج را داشته‌اند، همچنین در سال گذشته آمار تلفات قرص برنج در بیش از نیمی از استان‌ها کمتر از 10 نفر و در تعدادی نیز صفر گزارش شده است.
قرص برنج هیچ پادزهری ندارد
با توجه به اینکه تاکنون مکانیسم دقیق بروز اثرات سمی فسفید آلومینیوم در انسان شناخته نشده است، هیچ پادزهر اختصاصی در درمان مسمومیت حاد با آن وجود ندارد و اقدامات درمانی تنها شامل اقدامات حمایتی ـ علامتی است. از لحاظ زمان بروز علائم و نشانه‌های بالینی نیز بعد از 15-10 دقیقه از مصرف خوراکی قرص فسفید آلومینیوم، علائم و نشانه‌های مسمومیت ظاهر می‌شوند و مرگ در مدت کمتر از 6 ساعت ممکن است رخ دهد.
در صورت مسمومیت خوراکی، علائم تحریکی دستگاه گوارش شامل تهوع، استفراغ و دردهای شکمی است. بیشتر مرگ و میرها در خلال 12 تا 24 ساعت اولیه مسمومیت اتفاق افتاده و معمولاً ناشی از ایست قلبی ـ تنفسی است و مرگ و میر بعد از 24 ساعت اغلب ناشی از نارسایی کبدی و کلیوی است. علائم بالینی در این نوع مسمومیت، ناشی از درگیری سیستم قلبی ـ عروقی، گوارشی، عصبی و ریوی است.

سرنشینان یک خودرو به زن جوانی که مورد تجاوز قرار گرفته و به آنها پناه آورده بود، تجاوز کردند




روزنامه ایران در شماره روز شنبه (۲۷ خرداد) خود گزارش کرده این زن در راه خانه از سوی یک راننده ربوده شده و در بیابان‌های جنوب تهران مورد تجاوز قرار گرفته بود.
آن‌طور که این روزنامه دولتی نوشته، زن جوان پس از رهایی به دو سرنشین خودروی سواری پناه می‌برد که از سوی آنها نیز مورد تعرض قرار می‌گیرد.
«ایران» نوشته این دو فرد «بی‌توجه به چشمان گریان و التماس‌های» این زن، او را «به یک گاوداری کشاندند و پس از تعرض در بیابان تاریک رهایش کردند.»
این زن افزوده رانندهٔ نخست، پس از تجاوز، «پول، مقداری طلا و وسایل با ارزشی که به همراه» داشته را نیز به سرقت برده است.
وی گفته پس از وقوع این حادثه خود را به جاده‌ای خلوت رسانده و از سرنشینان یک خودرو درخواست کمک می‌کند که دوباره مورد تجاوز قرار می‌گیرد.

این زن اضافه کرده که «یکی از سرنشینان این خودرو که سیامک نام داشت وقتی مقاومت مرا دید خواست خفه‌ام کند که همدستش مرا از دست او نجات داد.»
این زن جوان در نهایت با کمک فردی که وی را «یک راننده جوانمرد» نامیده، خود را به کلانتری رسانده و به شرح ماجرایی پرداخته که برایش رخ داده است.
براساس این گزارش در پی شکایت این زن، کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران یکی از سرنشینان خودروی دوم به نام «بابک» را شناسایی و بازداشت کرده‌اند.
بابک در اعترافات خود گفته که «با اصرار دوستش سیامک مرتکب چنین اشتباه بزرگی شده است». پس از این اعتراف مأموران پلیس موفق به بازداشت سیامک نیز شدند.
بابک نیز در اعترافات خود تأیید کرده در تجاوز به این زن دست داشته و پیش از این نیز «به اتهام شرکت در نزاع منجر به قتل» بازداشت شده بود.
مزاحمت‌های خیابانی منجر به تجاوز در ایران از جمله جرایمی است که سالیانه تعداد قابل توجهی از زنان قربانی آن می‌شوند.
آبان ماه سال ۱۳۹۴ حسین قنبرنژاد، نماینده معاونت راهبردی قوه قضائیه، از افزایش ناگهانی ۲۰۰ تا ۳۰۰ موردی «تجاوز به عنف» نسبت به سال ۱۳۸۹ خبر داده و آمار این جرم در سال ۱۳۹۳ را حدود هزار و ۳۱۳ مورد اعلام کرده بود.
این مقام مسئول، آمار مزاحمت‌های خیابانی برای زنان و دختران در سال ۱۳۸۹ را حدود ۷۲ هزار مورد و در سال ۱۳۹۳ نزدیک به ۱۴۳ هزار و ۹۳۳ مورد اعلام کرده که افزایشی ۹۸ درصدی داشته است.
این در حالی است که حسین ساجدی‌نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران گفته که چنین گزارشی «واقعیت» ندارد و سخنگوی قوه قضائیه نیز حاضر نشده این آمار را تأیید کند

رادیو فردا


Wednesday, June 14, 2017

پیشنهاد ۱۵ میلیون یورویی والنسیا برای خرید سردار آزمون



مدیران والنسیا برنامه ریزی ها را برای تقویت تیمشان برای فصل آینده آغاز کرده اند که یکی از گزینه هایی که پیرامون این تیم مطرح شده سردار آزمون، مهاجم تیم ملی ایران و روستوف است.
به گزارش وبسایت نود، رسانه های روسیه از تماس های پی در پی مدیران والنسیا برای خرید این مهاجم ۲۲ ساله خبر داده اند. قرارداد فعلی آزمون با روستوف تا سال ۲۰۱۸ اعتبار دارد. این فصل آزمون در ۴۱ بازی در روستوف ۱۲ گل زد و ۱۲ پاس گل داد و شایعاتی پیرامون انتقال وی به باشگاه های ایتالیایی و فرانسوی وجود داشته است.
گفته می شود که مبلغ پیشنهادی والنسیا برای خرید آزمون ۱۵ میلیون یورو خواهد بود
وبسایت رسمی برنامه نود 

علی مطهری: آتش به اختیار دو طرفه



نایب رئیس مجلس با بیان اینکه عبارت "آتش به اختیار" شامل همه حوزه ها اعم از فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می شود، تصریح کرد: آتش به اختیار دو طرفه است.
علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت درباره عبارت "آتش به اختیار" در فرمایشات اخیر رهبر انقلاب گفت: فکر می کنم مقصود مقام رهبری از تعبیر "آتش به اختیار" این است که اگر مسئولان به وظایف خود عمل نکردند، دانشجویان و سایر اقشار موظف اند که خود اقدام کنند؛ این امر شامل همه حوزه ها می شود، اعم از فرهنگی، سیاسی و اقتصادی.
نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: مثلا اگر در دانشگاهی مسئله نظارت بر پوشش اسلامی نادیده گرفته و منجر به ولنگاری شد، دانشجویان موظف اند خود وارد عمل شوند. یا اگر آزادی بیان مخدوش شد و به منتقدان حکومت اجازه اظهار نظر داده نشد یا افرادی را بدون حکم قضایی و بر خلاف قانون اساسی حصر خانگی کردند و یا مدیران کانال‌های تلگرامی پرمخاطب را قبل از انتخابات بدون هرگونه توضیحی بازداشت طولانی مدت کردند یا دانشجویان و خبرنگارانی را به اتهامات واهی و با انگیزه سیاسی بازداشت یا ستاره‌دار کردند، در اینجا دانشجویان و بلکه سایر اقشار مردم آتش به اختیارند چون مسئولان به وظیفه خود عمل نکرده اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت تصریح کرد: فکر می کنم مقام رهبری برای حراست از احکام دین و استقلال فرهنگی و احترام به آزادیها این تعبیر را به کار بردند که آثار آن، هم متوجه دولت و هم متوجه همه نهادهای حکومتی است. به عبارت دیگر مخاطب این دستور در دانشگاه ها، هم بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشگاهیان هستند که صرفا از نظام دفاع می‌کنند و هم انجمن‌های اسلامی که انتقادهایی به نظام دارند. در واقع دو طرف آتش به اختیارند

یک عضو ارشد از حزب جمهوری‌خواهان آمریکا هدف تیراندازی قرار گرفت



 A gunman opened fired near Washington as Republican members of a congressional baseball team held a practice.
به گزارش راديو فردا فرد مسلح روز چهارشنبه، ۲۴ خرداد، به سوی یک زمین بیس‌بال که شماری از نمایندگان و اعضای حزب جمهوری‌خواه آمریکا در آن مشغول تمرین بودند آتش گشود.
در جریان این تیراندازی، این عضو ارشد حزب جمهوری‌خواه و شماری دیگر زخمی شدند.
اسکالیز نماینده ایالت لوئیزیاناست و گلوله به ناحیه لگن او اصابت کرده که به گفته منابع پزشکی و درمانی، وضعیت او باثبات گزارش شده است.
موریس جکسون بروکس، نماینده جمهوری‌خواه آلاباما که از حاضران در این تمرین بیس بال بوده به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «دست‌کم پنج نفر در جریان تیراندازی مجروح شده‌اند.»
بروکس در بیان جزئیات حادثه، گفت که به گمان او تنها یک مرد به سوی زمین تمرین، شلیک کرده است.
پلیس الکساندریا، منطقه ای که این تیراندازی در آن انجام شده به رویترز گفته است، شمار افرادی که از صحنه تیراندازی، به بیمارستان منتقل شده‌اند، پنج تن اعلام کرده است.
نماینده ایالت آلاباما همچنین گفت که حدود ۲۰ تا ۲۵ نفر از اعضای حزب جمهوری‌خواه شامل نمایندگانی از این کنگره، در حال تمرین در این زمین بیس بال در ویرجینیا بودند.
همچنین تاکید کرد که از وضعیت اسکالیز خبر دقیقی ندارد، اما به نظرش نمی‌رسد که جراحت او خطر جانی ایجاد کرده باشد.
پلیس می‌گوید که یک مظنون در ارتباط با تیراندازی امروز بازداشت شده است. به گزارش سی بی اس، فرد مظنون، خود هدف شلیک قرار گرفته و زخمی شده است.
رسانه‌های محلی از حضور گسترده نیروهای پلیس در محل تیراندازی خبر می‌دهند. 

Tuesday, June 13, 2017

خامنه ای : شرکت در انتخابات یعنی مشروعیت دادن به نظام ولایت فقیه



خامنه ای : نباید سال ۵۹ تکرار شود که رئیس جمهور وقت جامعه را دو قطبی کرد
آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار روسای قوای سه گانه و دیگر مقامات ارشد حکومت گفت: "در سال ۵۹، رئیس جمهور وقت جامعه را دو قطبی، و مردم را به دو دسته مخالف و موافق تقسیم کرد که نباید این تجربه تکرار شود."
او روز دوشنبه ۲۲ خرداد، در مهمانی افطار سالانه خود با حضور مسئولان ایران، با انتقاد از "برخی افراد که با تفسیرهای غلط به دنبال تقسیم کردن مردم هستند" تاکید کرد: "نباید با بگومگوها و تقسیم کردن مردم، کار بزرگ ملت در انتخابات را خراب و ضایع کرد."

Friday, June 9, 2017

حمایت از داعش در مقابله با جمهوری اسلامی



نماینده جمهوری‌خواه ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در اظهاراتی 'عجیب' از 'فواید حمایت از طراحان حملات تهران' با هدف مقابله با حکومت ایران سخن گفته است.
آقای روراباکر که روز گذشته، پنجشنبه، در جریان یک جلسه استماع درباره حزب الله لبنان در کنگره آمریکا و با کارشناسان سخن می‌گفت با اشاره به حملات روز چهارشنبه در مرکز تهران، رو به حاضران در جلسه کرد و گفت: "شاید این فکر بدی نباشه که آمریکا از سنی‌هایی که به حزب الله و شیعه‌های دشمن ما حمله می‌کنند، حمایت کنه، این فکر خوبی نیست؟"
او پس از طرح این اظهار‌نظر با پاسخ یکی از کارشناسان حاضر در جلسه روبرو شد که می‌گوید: "این حملات از سوی داعش صورت گرفته و ما نباید به هیچ وجه از آن حمایت کنیم و باید آن را محکوم می‌کنیم."
با وجود این، آقای روراباکر با ذکر مثالی می‌گوید: "مثلا می‌دانستیم که جوزف استالین که آدم بدی بود و هرگز نباید با او همکاری می‌کردیم، اما با وجود اذعان به بد بودنش برای از پای درآوردن هیتلر... شاید بد فکری نباشه که اجازه دهیم گروه‌های رادیکال اسلامی به جان هم بیافتند."
در پاسخ به این اظهار نظر هم یکی دیگر از کارشناسان حاضر در جلسه می‌گوید: "این یعنی حمایت از داعش. ما باید داعش را نابود کنیم."
دینا روراباکر، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، که از ناحیه ساحلی در جنوب غربی شهر لس‌آنجلس به کنگره راه یافته است، به اظهارات جنجالی به ویژه در زمینه سیاست خارجی آمریکا شهرت دارد.
اظهارات این نماینده کنگره آمریکا با مخالفت‌هایی مواجه شده است. شورای ملی ایرانیان آمریکا، نایاک، با انتشار ویدئو سخنان آقای روراباکر از سخنان او شدیدا انتقاد کرده و طی بیانیه ای رسما از او خواسته نسبت به این اظهارات "عذرخواهی کند".
او پیش‌تر هم به علت اظهارنظر درباره "حق شبه جزیره کریمه برای پیوستن به خاک روسیه" در رسانه‌های آمریکا مورد انتقاد وسیع قرار گرفته است.
از آقای روراباکر که از حامیان جدی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست به عنوان یکی از گزینه‌های احراز پست وزیر خارجه صحبت به میان آمده بود.
در حملات روز چهارشنبه به ساختمان ملاقات مردمی مجلس ایران و آرامگاه آیت‌الله خمینی، بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در این کشور، ۱۷ نفر کشته و بیش از ۴۰ نفر مجروح شدند.

بی بی سی

Thursday, June 8, 2017

اسید پاشی در تهران




 قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در گفت‌گو با خبرگراری فارس با اعلام این مطلب افزود: شب گذشته میان یک مرد 40 ساله و اعضای یک خانواده در پارک فداییان اسلام درگیری لفظی رخ می‌دهد.
وی افزود: این مرد با مخالفت خانواده حاضر در پارک مواجهه می‌شود و بحث شدیدی میان آنها در میگیرد.

شهریاری گفت: پس از این اتفاق مرد 40 ساله متهم به اسیدپاشی به منزل خود باز می‌گردد و با یک دبه اسید به پارک رفته و فارغ از اینکه چه افرادی در مقابلش هستند شروع به اسیدپاشی می‌کند.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران با اشاره به این مطلب که این فرد در همان محل دستگیر شده و اعتراف کرده است گفت: مصدومان جراحت سطحی برداشته اند و حال عمومی آنها خوب گزارش شده است.

قاضی شهریاری با رد هرگونه ارتباط این حادثه با حوادث روز گذشته تهران گفت: این موضوع یک موضوع کاملا شخصی بوده است.

اسپوتنیک

Wednesday, June 7, 2017

یک مقام ارشد امنیتی: عاملان حمله در تهران «ایرانی» بودند



 معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران چهارشنبه شب ۱۷ خرداد به طور رسمی هویت عاملان حمله به مجلس شورای اسلامی و آرامگاه خمینی را «ایرانی» معرفی کرد.
به گزارش رادیو فردا، رضا سیف‌اللهی در گفت‌وگو با شبکه دوم تلویزیون ایران گفت: «هویت این افراد از بعضی مناطق ایران است که به داعشی‌ها پیوسته بودند و در آن مناطقی که داعش اعلام خلافت کرده بود با آنها همکاری می‌کردند».
وی تصریح کرد: «با توجه به ضربات اخیر بر پیکر داعش و مسئله خاتمه خلافت که اینها اعلام کردند و خود را در معرض اضمحلال می‌دیدند، و نقش استراتژیک جمهوری اسلامی در این زمینه، چه به لحاظ خدمات مستشاری و چه نظامی و انتظامی، اینها در مراجعت به کشورهای خود و کشور ما از این نقش خائنانه برخوردار شدند و این اقدامات را انجام دادند».
معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی به طور مشخص اشاره نکرد که این افراد متعلق به کدام منطقه ایران هستند، ولی برخی گزارش‌ها حاکی است که احتمالا مهاجمان روز چهارشنبه به مجلس و آرامگاه خمینی از گروه‌های سلفی در استان کردستان باشند.
هنوز جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است.
دو تیم از افراد مسلح روز چهارشنبه به مجلس شورای اسلامی و آرامگاه روح‌الله خمینی در تهران حمله کردند که طی این حملات جمعاً ۱۳ نفر کشته و حدود ۴۳ نفر نیز مجروح شدند و مهاجمان نیز به قتل رسیدند.

در ویدئویی که «اعماق»، سایت گروه داعش، از صحنه حمله مهاجمان در داخل مجلس ایران منتشر کرده است، آنها به زبان عربی حرف می‌زنند که بر اساس برخی تحلیل‌ها، نحوه صحبت کردن آنها نشان می‌دهد این زبان را یاد گرفته‌اند.
گروه داعش روز هفتم فروردین‌ماه امسال با انتشار ویدئویی به زبان فارسی با عنوان «بلاد فارس؛ از دیروز تا امروز»، ایران را تهدید کرده بود.
در این ویدئوی ۳۶ دقیقه‌ای، مردی که صورت خود را پوشیده بود پیامی را خطاب به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، قرائت کرده و می‌گوید: «ای خامنه‌ای، ای فرد نفرین‌شده‌ای که کنترل به اصطلاح جمهوری اسلامی را در دست داری، مطمئن باش که خیلی زود خانه‌ات را بر سرت خراب خواهیم کرد».
پیشتر، محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، گفته بود که نیروهای این وزارتخانه «در سال ۹۵ با ضربه به ۳۰ تیم تروریستی که قصد عملیات در مناسبت‌ها و در میان اماکن پرجمعیت را داشتند و در سال‌های ۹۳ و ۹۴ با انهدام حدود ۴۵ تیم تروریستی، امان از تروریست‌ها بریدند و اجازه کوچکترین اقدام ضدامنیتی را به آنان ندادند و امکان عمل را از آنان سلب کردند».

رادیو فردا 

سر جدا شده عامل انتحاری در محوطه قبر خمینی + 18




 - یکی از مهاجمان مسلح به مجلس کشته شد



سر جدا شده عامل انتحاری در محوطه قبر خمینی + 18 





Tuesday, June 6, 2017

بازگرداندن اسماعیل عبدی از بیمارستان به زندان اوین



اسماعیل عبدی که در سی و هشتمین روز اعتصاب غذای اعتراضی به سر می برد، امروز از بیمارستان امام خمینی تهران به زندان اوین بازگردانده شد. این زندانی شنبه هفته جاری، برای انجام معاینات تخصصی به بیمارستان منتقل شده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اسماعیل عبدی زندانی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در سی و هشتمین روز اعتصاب غذای اعتراضی، امروز سه شنبه ۱۶ خرداد ماه ۱۳۹۶ از بیمارستان امام خمینی تهران به زندان اوین بازگردانده شد.
اسماعیل عبدی در حالی که در وضعیت جسمی نامناسبی به سر می برد، روز شنبه ۱۳ خردادماه ۱۳۹۶، برای انجام آزمایشات پزشکی به بیمارستان خمینی تهران منتقل شد.
گفتنی است، ۱۴ خردادماه ۱۳۹۶، فاطمه سعیدی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پی اعزام اسماعیل عبدی به بیمارستان امام خمینی تهران، با حضور در این بیمارستان با این معلم زندانی ملاقات کرد.

Saturday, June 3, 2017

کشته شدن یک پناهنده کورد در آلمان به علت روزه خواری




هانا: بنا بر گزارشات منتشره تایید شده از سوی هانا، عصر روز پنج شنبه 11 خردادماه 1396 شمسی، یک مرد پناهنده کورد اهل کوردستان سوریه (کوردستان غربی) در شهر اولدینبورگ آلمان به علت روزه خواری از سوی دو پناهجوی دیگر عرب در آلمان، کشته شده است.

به گزارش زمانه این پناهجوی کورد که متاهل و دارای فرزند می باشد، اهل کوردستان سوریه بوده و پس از جنگ داخلی سوریه و یورش گروه تروریستی داعش به کشور آلمان پناهنده شده بود.
عبدالحنان یعقوب، پناهنده کورد اهل روستای بابلیت از توابع شهر عفرین، به اتهام کشیدن سیگار در ماه رمضان که در بین مسلمانان به روزه خواری مشهور است، توسط دو پناهجوی دیگر عرب مسلمان به ضرب چاقو کشته شد.
تاکنون از دستگیری و بازداشت قاتلین خبری در دست نیست.
بنا بر این گزارش، تعداد متعددی چاقو بر بدن این پناهنده کورد در آلمان وارد آمده است که منجر به قتل وی شده است.
کشور آلمان اعلام کرده است که حدود 80 تا 100 هزار پرونده پناهجویان را که بیشتر آنها از سوریه و افغانستان می باشند را مورد بازبینی قرار خواهد داد.
طی سه سال گذشته و با ورود بیشمار پناهجویان مسلمان به کشورهای اروپایی، میزان ترور در این کشورها که قسمت اعم آن از سوی مسلمانان انجام می شود، بوقوع پیوسته است.


Thursday, June 1, 2017

تخریب گور‌های جمعی مربوط به اعدام‌های تابستان ۶۷ موجب نابودی آثار جرم خواهد شد



عفو بین‌الملل و عدالت برای ایران در اطلاعیه‌ای مشترک از تخریب یک گور جمعی در اهواز، جنوب غربی ایران که حاوی بقایای حداقل ۴۴ نفر که در تابستان ۱۳۶۷ به صورت فرا قضایی اعدام شدند است، ابراز نگرانی کرده و هشدار داده‌اند که این اقدامات موجب از بین رفتن شواهد جرم و امکان دادخواهی خواهد شد.

فیلم‌ها و عکس‌هایی که به سازمان غیردولتی عدالت برای ایران رسیده و توسط عفو بین الملل بررسی شده نشان می‌دهد که در حال حاضر بولدوزرها بر روی یک پروژه‌ی ساخت و ساز درست در کنار گورهای دسته‌جمعی در اهواز مشغول به کار هستند و تپه‌ایی از خاک و زباله اطراف گور دسته جمعی را فراگرفته است. اگر چه مقامات ایران هیچ اظهار نظر رسمی در این‌باره نکرده‌اند، خانواده‌های قربانیان از طریق یکی از کارگران در محل مطلع شده‌اند که قرار است بلوک‌های سیمانی که نشان گورهای دسته جمعی است با خاک یکسان شده و آن منطقه به منظور احداث یک «فضای سبز» یا مرکز تجاری پاکسازی شود.

سگ آزار دیده ایرانی به کالیفرنیا رسید



فریاد از این کافران بی خدا 

شبکه خبری ای بی سی ‌لس‌آنجلس ضمن انتشار عکسها و پست‌های اینستاگرام در مورد این سگ نوشت « ایزابلا با 30 هزار فالوور در شبکه‌های مجازی امروز از رسیدن پاگی از ایران به ‌لس‌آنجلس خبر داد.» 
این شبکه از ایزابلا با نامی موسوم به « ملکه پاگی» که مصداق نجات دهنده‌ای برای حیوان است یادکرد. 
پاگی سگ رنج دیده‌ای بوده که در کنار یکی از جاده‌های ایران در حالی که خودرویی او را زیر گرفته بود از ناحیه گردن دچار آسیب جدی بوده است. 
ایزابلا می‌گوید یکی از ایرانیان عاشق حیوانات که از نیواورلئان به تهران سفر کرده بود مسئولیت اخذ ویزای پاگی و آوردن او به ‌لس‌آنجلس را متقبل شد. 
ایزابلا می‌گوید در تمام مدت پروازهای طولانی از تهران به فرانکفورت و سپس از آن گذرگاه به ‌لس‌آنجلس انتظار ملاقات پاگی را داشته است.