Tuesday, May 30, 2017

احمدی‌نژاد برای دریافت کمک مالی حساب بانکی اعلام کرد



دفتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران شماره حسابی را برای دریافت کمک‌های مالی به منظور تأمین هزینه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود اعلام کرده است.
این شماره حساب پس از آن معرفی شده که نزدیکان آقای احمدی‌نژاد از تخلیه ساختمانی در نارمک با حکم قضایی خبر دادند که به گفته آنها، محل اقامت محافظان رئیس جمهور پیشین بوده و با فشار دولت حسن روحانی از آنها پس گرفته شده است.
وبسایت‌های خبری و حساب‌های کاربری نزدیکان و هواداران آقای احمدی‌نژاد در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از فیش‌های پرداخت به این حساب را منتشر کرده‌اند.
حساب مذکور یک حساب مشترک بانکی به نام آقای احمدی‌نژاد و حمید بقایی است.

مرگ یک جوان کورد در زیر شکنجه پس از بازگشت به ایران از اروپا



مروفایتی: بر پایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، دیاکو هاشمی، جوان ۲۴ ساله کورد، که پس از بازگشت از اروپا از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران در شهر کرج دستگیر شده بود، تحت شکنجه جان باخته است.
دیاکو هاشمی، ۲۴ ساله و اهل شهرستان روانسر می باشد که از سال ۲۰۱۱ در کشور فنلاند موفق به اخذ اقامت گردیده بود.
بر اساس این گزارش وی به عات مریضی و وخامت حال پدرش به ایران بازگشته بود اما از سوی اداره اطلاعات دستگیر شد.
ا ین شهروند جوان کورد مدت ۲ ماه در زیر شکنجه بوده است و پس از این مدت به خانواده اش گزارش داده شده است که وی در زندان جان باخته است.
ماموران اطلاعات خانواده این شهروند کورد را نسبت به رسانه ای نمودن خبر مرگ فرزندشان در زیر شکنجه مورد تهدید قرار داده اند.

پاسخ مهدی خزعلی به موحدی کرمانی: آرأیی که با فریب مردم، دروغ‌پردازی بدست آمده نه تنها حرام بلکه بانیانش باید به عنوان مفتری محاکمه شوند !



موحدی کرمامانی گفته بود : در جلسه‌ای بحث درباره یکی از کاندیداها (رئیسی) و آراء او بود و نظر بنده را می خواستند. بنده گفتم این ١٦ میلیونی که اعلام شده بر اساس اطلاعات واصله و این که احدی در صحت این آراء تشکیک نکرده آراء واقعی اوست و بنده این رأی بالای مردمی و حلال را به ایشان تبریک می گویم. در اینجا لازم می‌دانم کلمه حلال را معنا کنم: اگر در سبد رأی یک کاندیدا آراء واقعی او ریخته شود، این آراء پاک و حلال است و اگر آراء دیگری به اشتباه یا عمد در سبدش ریخته شود این آراء پلید و حرام است. تخلف در انتخابات یک امر طبیعی است و مرجع تشخیص، طبق قانون شورای محترم نگهبان است.

پاسخ مهدی خزعلی به موحدی کرمانی:

گران‌ترین فوتبالیست جهان به مکه رفت



- پل پوگبا، گران‌ترین فوتبالیست جهان به مناسبت آغاز ماه رمضان، برای ادای حج عمره به مکه، مکان مقدس مسلمانان, سفر کرد.
این ستاره فرانسوی دنیای فوتبال روز یکشنبه عکس خود را به اشتراک گذاشت و در شرح آن نوشت: "زیباترین چیزی است که تاکنون در زندگی‌ام دیده‌ام".
او همچنین در توییتر خود ماه رمضان را بر تمامی مسلمانان سراسر جهان "مبارک" گفت.
پل پوگبا ۲۴ ساله در تابستان گذشته با قیمت ۱۰۴ میلیون دلار به منچستریونایتد پیوست و تبدیل به گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال شد.
پوگبا چهارشنبه گذشته ۲۴ مه به همراه تیم منچستریونایتد، در فینال لیگ اروپا، با شکست آژاکس آمستردام، به قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت.
پس از پایان فصل مسابقات، پوگبا فیلم کوتاهی از خود همراه با چمدانش را به اشتراک گذشت و گفت که او برای شرکت در مراسم حج عمره راهی مکه شده است. بنا بر گزارش‌ها پوگپا پیش از این دست کم یک بار برای شرکت در مراسم حج تمتع به مکه سفر کرده است.
پل پوگبا ۲۴ ساله در تابستان گذشته با قیمت ۱۰۴ میلیون دلار به منچستریونایتد پیوست و تبدیل به گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال شد 

بی بی سی

رفع حصر پرخاشگری لاریجانی و واکنش حسن روحانی



سخنگوی دولت گفت: توصیه می کنم رئیس قوه‌قضائیه به جای کشاندن برخی مباحث به سطح جامعه آنها را در جلسه شورای عالی امنیت ملی که خود عضو ‌آن است مطرح کند.
وی افزود: جلسه شورای عالی امنیت ملی که رییس قوه قضاییه هم عضو آن است به صورت مرتب برگزار می‌شود اگر در جلسات شرکت کنند این جلسه بهترین جا برای طرح این مباحث است. نباید چنین مسائلی در رسانه‌ها مطرح شود تا مردم درگیر اتفاقات شوند.
شما چه‌کاره‌اید که بخواهید حصر را بشکنید؟
دیگربان: رئیس قوه‌ قضائیه با هشدار نسبت به آنچه «جریان‌سازی پوپولیستی برای ایستادن مقابل تصمیمات نهادهای قانونی کشور» نامیده٬ به اظهارات حسن روحانی مبنی بر اینکه «ما آمده‌ایم تا حصر را بشکنیم» واکنش نشان داد و گفت «شما چه کاره‌اید که بخواهید حصر را بشکنید؟»
صادق لاریجانی بدون اشاره به نام روحانی افزود «از اتاق‌های فکر آنان خبر می‌رسد که می‌گویند تا التهابات انتخاباتی باقی است و فضا داغ است، باقی منویات خود را دنبال کنیم و سخنان خود را به کرسی بنشانیم. بنده از چنین فضایی بوی فتنه استشمام می‌کنم.»
وی ماهیت سخنان روحانی در جمع هواداران خود را شبیه همان کاری دانسته که در سال ۸۸ صورت گرفت و اضافه کرد «عالی‌ترین نهاد امنیتی کشور در این زمینه تصمیمی را اتخاذ کرده است. رفع حصر نیز مانند سایر مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای معتبر بودن پروسه خاص خود را دارد و اینکه بخواهیم عواطف مردم را برای ایستادگی مقابل این قبیل تصمیمات قانونی تحریک کنیم همان روح و باطن فتنه ۸۸ است.»
رئیس قوه قضاییه همچنین به «رسانه‌ها و افرادی که تلاش می‌کنند به صورت زنجیره‌ای و همنوا چنین مسائلی را دائماً تکرار کنند و از این طریق فشار وارد آورند» هشدار داد که «این بساط را جمع کنند وگرنه قوه قضاییه با اقتدار، خود این بساط را جمع خواهد کرد.»
لاریجانی همچنین افزود که «به فرض که شورای عالی امنیت ملی مصوبه خود را ملغی کند و رفع حصر اتفاق بیفتد، در این صورت تازه کار قوه قضاییه برای رسیدگی قضایی به این موضوع آغاز می‌شود.»
اشاره وی به وعده دوباره حسن روحانی مبنی بر رفع حصر رهبران جنبش سبز است که در دور اول ریاست جمهوری خود موفق به تحقق آنها نشده بود.
وی نسبت به اظهارات نامزدها در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نیز انتقاداتی وارد کرد و تهدید کرد که «سخنان نامزد‌ها باید در جای خود مورد ارزیابی لازم قرار گیرد.»
رئیس قوه قضائیه در واکنش به پرسش‌های حسن روحانی و اسحاق جهانگیری مبنی بر اینکه «قوه قضاییه در مبارزه با فساد بویژه در دولت قبل چه کار کرده است» نیز گفت «دستگاه‌های اجرایی موظفند سرمنشأ فساد را از بین ببرند، اما متأسفانه برخی دستگاه‌ها می‌خوابند و بعد از قوه قضاییه توقع دارند که به فساد رسیدگی کند.»
صادق لاریجانی آنچه «تضعیف نهادهای حاکمیتی» نامید را «خلاف قواعد عقلانی و موازین امنیت ملی» عنوان کرد و افزود «برهمین اساس دادستان تهران و سایر دادستان‌های سراسر کشور موظفند موارد تخریب قوه قضاییه را به دقت رصد کنند و اگر به این نتیجه رسیدند که برخی اظهارات نهایتاً موجب آسیب رساندن به امنیت کشور می‌شود با قاطعیت با آن برخورد کنند.»
صادق لاریجانی و حسن روحانی پیش از این نیز با یکدیگر جدال لفظی پیدا کرده بودند.
پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی حسن روحانی٬ فشارها و تهدیدهای محافظه‌کاران علیه دولت و حتی صحت انتخابات افزایش یافته است

دیگربان:

Saturday, May 27, 2017

خالد مشعل: آماده سازش هستیم



خالد مشعل: آماده سازش هستیم 
خالد مشعل، رئیس سابق دفتر سیاسی حماس که به تازگی این مقام را واگذار کرده است، در یک مصاحبه روی خط مشی و رویکرد عمل‌گرایانه جدید این سازمان تاکید کرده است. مشعل می‌گوید حماس آمادگی پذیرش کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ را دارد.‌
خالد مشعل اعلام کرده که اگر حماس احساس کند که اسرائیل اراده‌ای جدی برای صلح دارد، متقابلا آماده سازش است. او با این همه، از مقاومت در اشکال خشونت‌آمیز آن دفاع کرده و گفته است: «این برای ما خشونت نیست.»

اعدام کشتی‌گیر معروف به جرم تجاوز به يك زندانى ديگر



 حجت‌اللە تدرو، یکی از کشتی‌گیران مطرح شهرستان اسلام‌آباد در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه اعدام شد.
برخی رسانه‌های داخلی ایران گزارش داده‌اند که این کشتی‌گیر سحرگاه روز گذشته، پنج‌شنبە ۴ خرداد‌ماه اعدام شده است.
حجت‌اللە تدرو، نزدیک به ١٠ سال پیش یکی از برجسته‌ترین کشتی‌گیران وزن ۷۴ کیلوگرم ایران بود و در سطوح مختلف سنی سابقه قهرمانی داشت.
تدرو نفر اول نیروهای مسلح و حتی انتخابی تیم ملی بزرگسالان بود. او در اوج دوران موفقیت‌اش کشتی‌گیران نامدار ۷۴ کیلوی ایران مانند هادی حبیبی، رضا رمضان‌زاده و صادق گودرزی را شکست داده بود.
او پس از آن‌کە چندین سال پیش بە زندان افتاد از سوی مسئولان زندان و دستگاه قضایی بە اتهام «تجاوز بە یک زندانی» بە اعدام محکوم شد. یک منبع نزدیک به حجت‌اللە تدرو او را قربانی یک توطئە خوانده و گفته است تدرو چنین جرمی را مرتکب نشده بود.

رادیو زمانه 

Thursday, May 25, 2017

کردستان عراق: برگزاری همه پرسی استقلال را به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کردیم




کابینه منطقه کردستان عراق اعلام کرد که به طور رسمی به شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره قصد برگزاری همه پرسی استقلال از عراق اطلاع داده است.

به گزارش عصرایران ، "دیندار زیباری" یکی از سخنگویان کابینه منطقه کردستان عراق در گفتگو با رسانه‌ها گفت: نماینده سازمان ملل در عراق در سخنرانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که منطقه کردستان عراق به دنبال برگزاری همه پرسی استقلال از عراق است. 
نماینده سازمان ملل در عراق به تازگی با مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق دیدار کرده بود.

سخنگوی کابینه منطقه کردستان عراق افزود: سازمان ملل از طریق نماینده ویژه خود در عراق نقش مهمی را در این کشور ایفا می‌کند و در این مدت از طریق ارتباط با کشورها صدای کردستان عراق را به گوش همه رسانده است.

"نچیروان بارزانی" نخست وزیر منطقه کردستان عراق روابط اقلیم با دولت مرکزی بغداد را به رابطه "موجر ومستأجر" تشبیه کرد و گفت باید به جای رابطه فعلی، رابطه بهتری را بنا نهاد.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز این خواسته کُردهای عراق را به رسمیت شناخته است و آن را حق اقلیت کُرد در عراق توصیف کرده بود.
آمریکا حامی و پشتیبان اصلی استقلال اقلیم کردستان عراق به شمار می‌رود.

منطقه کردستان عراق شامل 4 استان اربیل، سلیمانیه، دهوک و حلبچه هم اکنون به صورت فدرالی اداره می شود. این منطقه دارای پارلمان، کابینه، دستگاه قضایی و پلیس ویژه خود است.

سردار حاجی‌زاد: سومین کارخانه زیرزمینی تولید موشک در سپاه تاسیس شد




فرمانده نیروی هوافضای سپاه از تاسیس سومین کارخانه زیرزمینی تولید موشک در ایران توسط سپاه پاسداران خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران به مناسبت چهارم خرداد ماه روی پایداری و مقاومت مردم دزفول طی سخنرانی در این شهر اظهار داشت: ما کمتر شهری را مانند دزفول در جهان سراغ داریم که همزمان با آتش توپخانه، بمباران هوایی و موشک مورد تهاجم قرار بگیرد و مردم دزفول در اوج مظلومیت در چنین شرایطی مقاومت کردند.

حاجی‌زاده اظهار داشت: این مقاومت در حالی بود که همزمان رزمندگان دزفولی در جبهه‌های نبرد حضور داشنتد و مردم این شهر نیز میزبان دیگر رزمندگان از شهرهای مختلف بودند.

وی با اشاره به روند آغاز جنگ توسط ارتش رژیم بعثی گفت: در تمام جنگ‌ها زد و خورد و تبادل آتش طبیعی است اما ما در 40 ماه اول جنگ امکان پاسخگویی متوازن به حملات عراق را نداشتیم.

اقدام تحریک آمیز سپاه با پهبادها




یک تحلیلگر روس در یادداشتی نوشته گشت‌زنی پهپادهای سپاه پاسداران بر فراز ناوهای هواپیمابر آمریکایی، موجب عصبی‌شدن نیروهای پنتاگون شده است.
به گزارش فارس، «ایلیا پلکانوف»، تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی برای اسپوتنیک نوشته پرواز پهبادهای سپاه بر فراز ناو یواس‌اس جورج دبلیو بوش که برای انجام مأموریت در آبهای خلیج فارس حضور دارد به امری روزمره تبدیل شده است. 
وی می‌نویسد: «آمریکایی‌ها از این ناو برای انجام حملات به مواضع داعش در عراق و سوریه استفاده می‌کنند. ایرانی‌ها با پهپادهایشان این عملیات‌ها را تحت نظر دارند- موضوعی که باعث خشم نظامیان آمریکایی می‌شود که به سبب حضورشان در آب‌های بین‌المللی نمی‌توانند کاری در این مورد انجام دهند.»
ویل پنینگتون، یکی از فرماندهان ناو جورج بوش چند هفته پیش گفته بود که پهپادهای ایرانی، هواپیماهای کوچک با کنترل رادیویی نیستند، بلکه هواپیماهایی هستند که برای شناسایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 
این مقام پنتاگون به علاوه گفت ناوی که او فرماندهی‌اش را بر عهده دارد به ابزارهای متعددی برای محافظت از خودش مجهز است، که مواردی همچون سامانه‌های پدافند تعبیه‌شده در داخل ناو، بالگرد و قایق‌های اسکورت را شامل می‌شوند.
علی‌رغم این تحلیلگر روسی می‌گوید: «با وجود اینها، این اتفاقات به وضوح باعث ایجاد حالت عصبی برای پنتاگون شده است. هر بار که یک پهپاد به ناو نزدیک می‌شود، نیروهای ناو فکر می‌کنند که در وضعیت جنگی قرار گرفته‌اند. پنینتگتون، آمادگی شلیک به سمت این پهپادها را هم ندارد چرا که چنین اقدامی می‌تواند به بدتر شدن روابط تهران و واشنگتن که همین حالا هم پرتنش است منجر شود و اوضاع در منطقه را به نحو محسوسی تغییر بدهد.»

ایران پرس نیوز

Wednesday, May 24, 2017

اخراج شش پناهنده ایرانی از استرالیا به جرم سفر به ایران



 دادگاه تجدید نظر استرالیا تصمیم اداره مهاجرت این کشور برای لغو ویزای شش پناهنده ایرانی را به دلیل سفر به ایران پس از دریافت روادید اقامت پناهندگی تایید کرده است. این افراد گفته بودند در کشور خود امنیت جانی ندارند اما بلافاصله پس از اخذ اقامت به ایران سفر کرده بودند.
بنابر گزارش روزنامه "هرالد سان" ملبورن، این افراد که با پرداخت پول به قاچاقچیان انسان خود را به استرالیا رسانده بودند، در فرم‌های مربوط به تقاضای پناهندگی عنوان کرده بودند که "جانشان در ایران در خطر است" اما بلافاصله پس از دریافت ویزای پناهندگی با گذرنامه ایرانی به کشورشان سفر کردند.
اداره مهاجرت استرالیا با پی بردن به "سفرهای مکرر" این افراد، ویزای پناهندگی آنها را لغو کرد. اما پس از شکایت اولیه با حکم دادگاه بدوی این افراد توانستند به اقامت در استرالیا ادامه دهند ولی با اعلام رای نهایی دادگاه تجدید نظر اخراج آنان از استرالیا قطعی شده است.
بر اساس گزارش هرالد سان، یکی از این افراد پس از دریافت پناهندگی سه بار به ایران سفر کرد که "یکی از این سفرها به منظور ازدواج با همسر ایرانی" بوده است.
یک زن و شوهر ایرانی هم که به کشورشان سفر کرده بودند پیش از دریافت مدارک اقامتی در استرالیا گفته بودند در صورت برگشت به کشورشان ممکن است اعدام شوند.
این شهروندان ایرانی بین سال‌ها ی ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ میلادی خود را به استرالیا رسانده بودند

خبرگزاری ایرانشهر 

Monday, May 22, 2017

سرمایه گذاری "نت فلیکس" در پروژه ای که ایران ادعای مالکیت آن را دارد




 کمپانی معتبر پخش اینترنتی فیلم و سریال Netflix در آمریکا به تازگی اعلام کرده است علی الرغم منازعات حقوقی و ادعای مقامات دولتی ایران در خصوص پروژه نیمه کاره ای از اورسن ولز، در تکمیل این پروژه سرمایه گذاری می کند.
کمپانی «نت­فلیکس» قصد دارد تا با سرمایه‌گذاری بر روی‌ فیلم «روی دیگر باد» آخرین ساخته ناتمام «اورسن ولز»، کارگردان افسانه‌ای تاریخ سینما پس از حدود۴۰ سال از شروع ساخت، آن را به پایان رسانده، ترمیم و اکران کند.
در این فیلم «جان هیوستون» در نقش کارگردانی کهنه‌کار بازی می‌کند که در تلاش است آخرین فیلم خود را تکمیل کند و در عین حال با دسته‌ای از کارگردانان جوان نیز رقابت زیادی دارد. در این فیلم مرحوم «دنیس هوپر» و «پیتر بوگدانویچ» نیز بازی کرده‌اند که بوگدانویچ در پروژه ترمیم و تکمیل این فیلم پس از ۴۰ سال نیز همکاری خواهد کرد.
ولزتولید این فیلم را در سال ۱۹۷۰ آغاز کرد و مراحل فیلمبرداری آن تا شش سال به دلیل تغییر بازیگران، فیلمنامه و همچنین مسائل مالی به طول انجامید اما پس از پایان فیلمبرداری، نگاتیوها بایگانی شدند و منازعات حقوقی بر سر این که مالک اصلی فیلم چه کسی است، «اورسن ولز» را از ادامه کار و نهایی کردن فیلمش بازداشت و او تنها ۴۰ دقیقه از فیلم را تدوین کرد .اختلافات پیرامون مالکیت نگاتیوها تا همین چندی پیش ادامه داشت.
در زمان ساخت «روی دیگر باد» شرکت فیلمسازی ایرانی­­­­فرانسوی «L'Astrophore» سرمایه­گذار اصلی تولید این فیلم بود. «مهدی بوشهری» شوهر اشرف پهلوی، خواهر شاه فقید ایران، سهامدار عمده آن شرکت فیلمسازی بود که مدعی مالکیت نگاتیوهای روی دیگر باد بوده است. به این ترتیب با وقوع انقلاب در ایران، ماجرای تملک نگاتیوها پیچیده­تر شد؛ دولت جمهوری اسلامی با ادعای مالکیت بر نگاتیوها، تلاش کرد تا آن­ها را به نفع خود مصادره کند و این منازعه حقوقی که در طرف دیگرش یکی از دختران اورسن ولز، بئاتریس ولز، قرار دارد تاکنون ادامه یافته است. 
اورسن ولز تا زمان مرگش، یادداشت‌های بسیاری را برای ادامه کار به جا گذاشت که اکنون تیم سازنده جدید فیلم از آن­ها برای تکمیل پروژه استفاده خواهد کرد. کمپانی «نت­فلکیس» در تلاش است تا جای ممکن به دیدگاه «ولز» در این اثر پایبند باشد.
اورسن ولز روز دهم اکتبر ۱۹۸۵ در سن ۷۰ سالگی در لس‌آنجلس درگذشت. فیلم «همشهری کین» او "عنوان بهترین فیلم اول" یک کارگردان در تاریخ سینما را در اختیار دارد .

خبرگزاری ایرانشهر

ترامپ بزرگترین قربانیان ایران مردم این کشور هستند



 دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت در ریاض در جمع سران دهها کشور عربی از خاورمیانه و آفریقا گفت ایران که سوخت تنش و اختلاف در خاورمیانه را فراهم می کند و به گروه های تروریستی کمک می کند. او از سران کشورهای عربی خواست که ایران را منزوی کنند.
وی افزود: «شما به سوریه نگاه کنید. ایران است که به اسد کمک می کند و همانطور که دیدید ما رفتار اسد را تحمل نمی کنیم.»
رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: «کشورهای دنیا باید کمک کنند بحران سوریه حل شود.»
ترامپ درباره ایران همچنین افزود: «بزرگترین قربانیان ایران، مردم این کشور هستند. ایران یک تمدن بزرگ است اما مقام های ایران به مردم شان بی توجه هستند.»

Friday, May 19, 2017

بیش از ۱۵۰ نماینده پارلمان اروپا انتخابات ریاست جمهوری ایران را «تقلبی» توصیف کردند




بیش از ۱۵۰ تن از نمایندگان پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران، این انتخابات را «غیرآزاد»، «غیرمنصفانه» و «تقلبی» نامیدند.
این بیانیه با اشاره به فضای سیاسی ایران و مسیری که انتخابات ریاست جمهوری تاکنون طی کرده است، می‌گوید: «انتخابات در ایران آزاد و منصفانه نیست. فعالیت اپوزیسیون ممنوع شده است. همه نامزدها باید اعتقاد قلبی خود را به مفهوم ولایت فقیه اعلام کنند. شورای نگهبان که نهادی غیرانتخابی است و اعضای آن را آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی تعیین کرده، اکثریت نامزدها را ردصلاحیت کرده است.»
پارلمان اروپا از ۷۵۱ نماینده از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا تشکیل شده، و این بیانیه به امضای ۱۵۶ از آنان رسیده است.
در این دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، صدها نفر برای نامزدی ثبت نام کردند که شماری از آنان فعالان سیاسی شناخته‌شده منتقد حکومت ایران هستند؛ از جمله اعظم طالقانی و قاسم شعله‌سعدی.
همچنین از داخل حکومت نیز چهره‌هایی محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق و معاون او حمید بقایی، و نیز اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایانی مانند محسن رهامی و علیرضا زاکانی ثبت‌نام کردند که شورای نگهبان همه را ردصلاحیت کرد تا تنها شش نفر باقی بمانند.

Wednesday, May 17, 2017

آیت الله خامنه ای به روحانی هشدار داد



رادیو فرانسه: دو روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران، آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت، گفت: "در بحث‌های انتخاباتی گاهی یک حرف‌هایی زده شد که شایسته‌ی ملت ایران نبود." 
رهبر جمهوری اسلامی، با این ادعا که در ایران "فضای آزاد" وجود دارد، بدون ذکر نام نامزد خاصی گفت: "بعضی ناسپاسی می‌کنند و از همین فضای آزاد استفاده می‌کنند و آزادی را نفی می‌کنند. این ناشکری است."
خامنه‌ای گفت صرفنظر از این که چه کسی در انتخابات رأی بیاورد، "برنده‌ اصلی در این ماجرا نظام جمهوری اسلامی است."
این اظهارات رهبر جمهوری اسلامی در حالی است که او هفته گذشته در یک سخنرانی شدیدا هشدار داده بود که "اگر کسی بخواهد علیه امنیت کشور قیام کند، قطعاً با عکس‌العمل و واکنش سخت مواجه خواهد شد".

رادیو فرانسه

دكتر محمد ملكى در مصاحبه "العربيه.نت": به جاى انتخابات بايد رفراندوم برگزار شود



دكتر محمد ملكى در مصاحبه "العربيه.نت": به جاى انتخابات بايد رفراندوم برگزار شود

دبی.العربیه 
در راستاى سلسه مصاحبه هاى " العربية.نت " با فعالان سياسى و صاحبنظران داخل إيران ، دكتر محمد ملكى، فعال حقوق بشر و اولين رئيس منتخب دانشگاه تهران بعد انقلاب 1357، طى مصاحبه اى تلفنى ، ضمن " غير دمكراتيك " و " بى فايده " توصيف كردن انتخابات ریاست جمهوری پيش رو در ایران ، خواستار رفراندوم عمومى درباره نظام سياسى كشور و يك قانون اساسى جديد براى ايران شد.
متن مصاحبه:

کانال رسمی حامیان ابراهیم رئیسی در تلگرام: احتمال ترور یکی از نامزد‌ها وجود دارد٬ رهبر دستور آماده‌باش داده است




کانال رسمی حامیان ابراهیم رئیسی در تلگرام: احتمال ترور یکی از نامزد‌ها وجود دارد٬ رهبر دستور آماده‌باش داده است 

کانال رسمی حامیان ابراهیم رئیسی در تلگرام با اعلام اینکه علی خامنه‌‌ای به نیرو‌های نظامی دستور «آماده‌باش» داده٬ از حامیان این نامزد ریاست جمهوری خواست در صورت وقوع برخی ترور‌ها٬ هیچ تحرکی نداشته باشند.

این کانال در هشدار خود اعلام کرده که «دشمن برای ضربه زدن به نظام و انقلاب در حال طراحی تروری دیگر است تا آن را بر گردن انقلابیون بیاندازند و کشور را دچار آشوب» کند.

این کانال نوشته «خبر‌ها حاکی از ان است که شخصی که قرار است ترور شود یکی از کاندیدا‌های فعلی انتخابات یا دو تن از رؤسای جمهور سابق هستند.»

این کانال از حامیان رئیسی خواسته «هیچ تحرکی انجام ندهید هر اتفاقی افتاد گوشتان به دهان امام خامنه‌ای باشد ببینید ایشان چه می‌گویند

منبع دیگربان

Tuesday, May 16, 2017

نسل تازه عروسک‌های جنسی، می‌توانند حرف بزنند




نسل تازه عروسک‌های جنسی، می‌توانند حرف بزنند
هامونی، یک عروسک جنسی جدید است که می‌تواند حرکت کند و حرف بزند. هرچند حرکت سر، پلک‌ها و لب او تا حدی ناپخته است و دایره کلماتش هم برای حرف زدن محدود است. با این حال، این عروسک بخشی از انقلاب رباتیکی است که در زمینه ترکیب هوش مصنوعی با بدنی به شدت شبیه بدن انسان رخ داده است.
در یک کارگاه تولیدی ساده در حومه سان مارکوس کالیفرنیا بدن انسان در حال بازسازی است.

در بخش پذیرش، دو عروسک در اندازه طبیعی یک انسان، از شما استقبال می‌کنند؛ اینها تنها عروسک‌های این تولیدی هستند که به جای لباس زیر، لباس فرم به تن دارند. دیوار سالن انتظار هم پر از عکس‌های زنانی زیباست که فقط اگر خیلی از نزدیک آنها را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که عروسک هستند.
مت مک‌مولن، مدیر اجرایی "آبیس کرییشن" است؛ شرکت تولیدکننده "ریل‌دال" که یک عروسک جنسی در ابعاد انسان است. مت سابقه هنری و مجسمه‌سازی دارد.
قبل از آن که مصاحبه من با هارمونی، عروسک جنسی سخنگو، شروع شود، مت کلاه‌گیس روی سر او را مرتب می‌کند. از شیوه برخورد مت می‌شود حدس زد که او شیفته ظاهر عروسک است: "خیلی از کسانی که ممکن است ریل‌دال را به خاطر ظرفیت‌های جنسی آن بخرند، متوجه می‌شوند که این (عروسک) چیزی بیش از یک وسیله سرگرمی جنسی است."
مت می‌گوید: "این عروسک به خانه‌های آنها (خریداران) می‌رود، بخشی از فضا را اشغال می‌کند و آنها برایش یک شخصیت در نظر می‌گیرند. اکنون، هوش مصنوعی به افراد این امکان را می‌دهد که این شخصیت را در عمل و در واقعیت تجربه کنند."

بداخلاق، عصبانی و صمیمی و بامحبت

حسن روحانی موسوی و کروبی را آزاد می کنیم



روحانی در جواب خواسته مردم برای رفع حصر: من به شما سربسته قول می‌دهم آنچه می‌خواهید شدنی است 
حسن روحانی سکوت خود را شکست و در واکنش به شعارهای یکپارچه مردم تبریز برای رفع حصر گفت که آنچه می‌خواهید شدنی‌است و من حاضرم برای برخی کارها ده بار دست رهبری را ببوسم، اما با رای ۵۱ درصد نمی‌شود.

به گزارش کلمه، ساعتی پیش مردم شهر تبریز هم مانند دیگر شهرهای ایران در روزهای اخیز با استقبال پرشور از حسن روحانی، با شعارهای یکپارچه خود درباره رفع حصر، بار دیگر فریاد کردند که رفع حصر یک مطالبه ملی است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

حسن روحانی در واکنش به شعار رفع حصر مردم در تبریز گفت: ما هر استانی که می رویم با مهربانی مردم مواجه می شویم اما در خیابان های تبریز یک حال دیگری داریم.

رییس‌جمهور کشورمان در ادامه افزود: برخی کارها را دولت قانونی من نتوانسته انجام دهد. سخنی که با واکنش حاضران روبرو شد و جمعیت یکپارچه فریاد می‌زد: عیبی یوخ

روحانی در جمع مردم تبریز و پس از شعارهای یاحسین میرحسین جمعیت با تاکید بر اینکه «برخی کارها است که با رای ۵۱ درصد نمی‌شود انجام داد.» گفت: من به شما سربسته قول می‌دهم آنچه می‌خواهید شدنی است.

او همچنین ادامه داد: من حاضرم برای برخی کارها ۱۰ بار دست رهبری را ببوسم. شرطش حضور همه پای صندوق رای است

کلمه – گروه خبر

Monday, May 15, 2017

مهدی کروبی به حسن روحانی رای می دهد



مهدی کروبی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ که در حصرخانگی به سر می‌برد اعلام کرد که در انتخابات پیش‌رو به حسن روحانی رای می‌دهد. 
وی که مانند میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصرخانگی به سر می‌برد و امکان گفت‌وگو با خبرنگاران و رسانه‌ها را ندارد گفته است: «با روی کارآمدن آقای روحانی کشور در مسیر صحیح و روال عادی خود قرار گرفت اما گویا علی رغم فاجعه ی آن هشت سال عده ای هنوز نمی توانند بازگشت آرامش و مسیر تدریجی پیشرفت کشور را ببینند و می خواهند کشور را مجدداً به همان مسیر انحرافی بازگردانند.»
رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی از سوی جناح اصول‌گرای حاکمیت جمهوری اسلامی از سران «فتنه» لقب گرفته و به اعلام آمادگی‌اش برای حضور در دادگاهی علنی پاسخ داده نشده است. به گزارش سحام نیوز آقای کروبی با اشاره به دو انتخابات ریاست جمهوری سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۸ که منجر به ریاست محمود احمدی‌نژاد بر قوه مجریه شد گفته است: «نتایج عدم به رسمیت شناختن حق مردم را دیدیم. این روزها بحمدلله زوایای مختلف آن فاجعه که مهمترین نکته اش نادیده گرفتن رأی مردم بود بر همه روشن شده است.»
آقای کروبی که در دوران پیش از انقلاب ۱۳۵۷ و نیز در دهه ۶۰ خورشیدی از چهره‌های نزدیک به روح‌الله خمینی بوده است از انتخابات پیش‌رو به عنوان «تقابلی سخت میان جمهوری اسلامی حقیقی و جمهوری اسلامی فرمایشی» یاد کرده و خواستار مشارکت شهروندان شده است. 
سحام نیوز، وب سایت نزدیک به این رهبر جنبش سبز به نقل از وی نوشت «از نیروهای امنیتی مستقر در منزل خواستم که صندوق رأی را در ساعات قانونی به محل حصر ببرند تا او بتواند رأی خود را در زمان قانونی به صندوق بیاندازد، نه آنکه همچون انتخابات سال گذشته مجلس صندوق رأی ساعت یک و نیم بامداد شنبه به همراه نماینده دادستان به محل حصر برده شود.»

یورو نیوز

مشتریان یک موسسه مالی مدیرغارتگر را کشتند



دادستان عمومی و انقلاب کرج از به قتل رسیدن یکی از روسای شعب موسسه مالی و اعتباری آرمان در کرج خبر داد.

به گزارش تسنیم، شاکرمی اظهار داشت: رئیس یکی از شعبات موسسه مالی و اعتباری آرمان در کرج در منزل مسکونی خود به دست ضاربان ناشناس به قتل رسید.

وی افزود: این حادثه دو شب قبل در کرج به وقوع پیوسته و ضارب یا ضاربان با ورود به منزل وی و بستن دست وپای وی اقدام به قتل این فرد کرده‌اند.

شاکرمی با بیان اینکه تحقیقات در مورد این قتل در حال انجام است، تصریح کرد: احتمال اینکه مشتریان این موسسه مالی در این حادثه دست به قتل زده باشند وجود دارد.

Sunday, May 14, 2017

ترکیه ساخت دیوار امنیتی را در مرز با ایران آغاز کرد




دبی.العربیه
ارگون توران رئیس اداره مجتمع‌های مسکونی وابسته به نخست وزیری ترکیه (TOKİ) در خصوص پروژه احداث دیوار در مرز با ایران به خبرنگار آناتولی گفت که دیوار حائل در مرز ترکیه و ایران در استان‌های ایغدیر و آغری و به طول 144 کیلومتر احداث خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی توران شنبه 13 مه افزود: «در طول این دیوار نیز راهی برای دسترسی احداث خواهیم کرد».
وی در این زمینه همچنین اظهار داشت: «این پروژه در 5 مرحله انجام خواهد شد که مناقصه آن انجام شده است. در حال حاضر عملیات ساخت کارگاه های ساخت و ساز و تملک و تحویل اراضی مورد نظر را انجام می‌دهیم. مرحله اول پروژه اکتبر امسال به پایان خواهد رسید».
او ادامه داد: «پانزده درب در طول این دیوار ساخته خواهد شد. برای ساخت این درب‌ها از مطمئن‌ترین مواد و تجهیزات استفاده می‌کنیم. شیشه‌های ضد گلوله در این درب‌ها تعبیه خواهد شد. همچنین دیوارها قابلیت حمل و نقل دارند و برای ساخت این دیوارها از بتن‌ با سطح مقاومت بالا به شکل بلوک استفاده کرده‌ایم».
ارگون توران گفت: «دیوار حائلی نیز بین ترکیه و سوریه احداث خواهد شد. در این پروژه 511 کیلومتری، 97.27 کیلومتر دیوار در استان ختای، 67.41 کیلومتر در استان کیلیس، 38.10 کیلومتر در استان غازی عنتپ، 194.84 کیلومتر در استان شانلی‌اورفا، 66.81 کیلومتر در استان ماردین و 47.34 کیلومتر دیوار در استان شرناق احداث خواهد شد».
رئیس اداره مجتمع‌های مسکونی افزود: «تاکنون مجموعا 290 کیلومتر در مرزهای استانی به پایان رسیده که این دیوارها 2 متر عرض، 3 متر ارتفاع و 7 تن وزن دارند و ارتفاع دیوارها با سیم‌خاردار به 4 متر می‌رسد».

شلاق بر بدن دانش‌آموز لرستانی توسط معلم قرآن



تنبیه بدنی دانش آموز لرستانی از سوی معلمش موجب شکایت والدین این دانش آموز در کلانتری و همچنین پیگیری موضوع در پزشکی قانونی شد. به گفته پدر این دانش آموز، فرزندش توسط دبیر قرآن و آمادگی دفاعی با کابل برق شدیدا تنبیه شده است.

به گزارش خبرگزاریهرانا به نقل از مهر، یکی از دانش آموزان مدرسه روح الله قاضی ناحیه دو خرم آباد از سوی معلمش مورد تنبیه بدنی قرار گرفت و این امر موجب شد تا والدین این دانش آموز موضوع را از طریق دستگاه انتظامی و پزشکی قانونی مورد پیگیری قرار دهند.
پدر این دانش آموز در سخنانی مدعی شد: فرزندم دانش آموز دبیرستان روح الله قاضی ناحیه ۲ شهرستان خرم آباد در استان لرستان بوده که توسط دبیر قرآن و آمادگی دفاعی با کابل برق شدیدا تنبیه و کتک کاری شده است.
وی که نخواست نام فرزندش در این خبر اعلام شود در سخنانی گفت: “لطفا این موضوع از طریق رسانه ها به اطلاع مسئولان و مردم رسانده شود”.

Saturday, May 13, 2017

ضرب و شتم شهرام شب پره در مالزى توسط افراد مزدور




در کجای دنیا هنرمند کشورشان را ضرب و شتم میکنند ؟
با کمال تاسف اطلاع یافتیم که هنرمند محبوب کشورمان آقای شهرام شب پره بهمراه ارکستر اختصاصی خود در کشور مالزی پس از اجرای برنامه توسط چند نفراز ایرانیان مزدور مورد حمله واقع شدند وبشدت مصدوم شدند.
کلیه افراد ارکستر پس از معاینه و مداوا مرخص شدند ولی چون شدت جراحات وارده به شهرام خیلی وخیم گزارش شده بود بر خلاف میلش اورا در بیمارستان بستری کردند. حادثه توسط پلیس مالزی پیگیری گردید و تمامی متهمین در این عمل غیرانسانی دستگیر شدند و پیگرد های قانونی توسط همسرشهرام و وکلایشان ادامه دارد.
شهرام که با شکستگی سرو استخوانهای بدنش در حالت خوبی بسر نمیبرد و تازه به امریکا برگشته است فعلا در منزل بستری است و طی پیامی به ما اطلاع داد که متاسفانه قادر به اجرای برنامه در مسابقه دختر شایسته ایران در ۲۹ جولای نخواهد بود.
ما از طرف شبکه جهانی خانه ایران و کانون فرهنگ و هنر خانه ایران این عمل وحشیانه را محکوم کرده و صحت و سلامتی سریع ایشان را آرزو داریم.

سایت بالاترین

Wednesday, May 10, 2017

شوهر شما (ابراهیم رئیسی) قاتلِ همسر من است



خانم جمیله علم‌الهدی؛
از شما به عنوان همسر یک قاتل، پرسشی ساده دارم.
من همسر یک اعدامی هستم.
همسر ۳۵ ساله‌ی من شاپور، به دست شوهر ۲۸ ساله‌ی شما، اعدام شد.
چه احساسی دارید از اینکه شوهر شما که قاتل همسر من است می‌خواهد رئیس‌جمهور همه‌ی مردم ایران شود؟!
من عفت ماهباز، زندانی سیاسی در سالهای ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۹ و همسر یک اعدامی در فاجعه‌ی تابستان ۶۷ هستم.
همسرم علیرضا اسکندری (شاپور)، همراه با صدها جوانِ بی‌گناه دیگر که نه خودشان به مشیِ مسلحانه معتقد بودند نه سازمان‌شان، در شامگاه ۵ مرداد سال ۱٣۶۷ جزو اولین سریِ اعدام‌شدگان بودند.!
آیا می‌دانید همسر شما آقای ابراهیم رئیسی که در آن زمان ۲۸ ساله بود، حکم مرگ این صدها جوان را صادر کرد؟
این عده، از گروه‌های مختلفِ چپ در زندان بودند.
هنوز تعدادِ کسانی که در این روز و در این سال اعدام شده‌اند، مشخص نشده است!!
همسرم را در گورهای جمعی در خاوران به خاک سپرده‌اند.
خاوران را می‌شناسید؟
خاوران گورستانی است در ۱۴ کیلومتری تهران در جاده خراسان، خطه جنوب شرقی در کنار گورستان ارامنه و هندی‌ها.
دولتِ وقت از سال ۱۳۵۹ – ۱۳۶۰، قطعه زمینی را در آن مکان، “لعنت آباد” نامید. آن را قبرستانی کرد، برای دگراندیشانِ سکولار و بهایی‌ها.
آنها هزاران زندانی عقیدتی‌سیاسی که شوهر شما یکی از صادرکنندگان حکم اعدام‌شان بود را در سال ۶۷ مخفیانه و بدون نام و نشان در این مکان در گورهای دسته‌جمعی مدفون کردند!!
آیا از آن روزهای داغ و درد از قتل عام در تابستان ۶۷ چیزی شنیده‌اید؟ آیا از مادرانی که شبانه گورها را شکافتند و عزیران خود را در کنار هم در گورهای دسته‌جمعی مدفون شده دیدند، حکایتی خوانده‌اید؟
خانم جمیله علم‌الهدی؛
شما امروز در دانشگاه‌های ایران مدرس فرزندان این مرز و بوم هستید، برایم بسیار عجیب است که به مردی عشق می‌ورزید و او را الگوی فرزندانت قرار می‌دهی که صادر کردن حکم قتل را از نوجوانی آغاز کرده!!
حتماً می‌دانید که شوهرتان از بیست سالگی، همزمان دادستان کرج و همدان بوده است و حکم مرگِ جوانان را صادر می‌کرده است؟
در چنین شرایطی شما چگونه به مردی که یک قاتل است، عشق می‌ورزید؟
مردی که امروز آمده و می‌خواهد رئیس‌جمهور همه‌ی ما شود!!
نمی‌دانم شما چند فرزند دارید؟
من اما به دلیل شرایط، فرزندم به دنیا آمد و مرد!!
متأسفانه به دلیل زندان و اعدامِ صادر شده از جانب همسرت، شانسِ آن را نداشتم که از ثمره‌ی عشقم فرزندی داشته باشم.
من در ۲۲ شهریور سال ۱۳۵۸ عاشقانه با همسرم ازدواج کردم اما تنها ۵ سال در کنار آن انسان بزرگ و نازنین زندگی کردم.
همسرم مهندس شیمی و فارغ‌التحصیل دانشگاه پلی‌تکنیک بود. او در دوران کوتاه کاریش توانسته بود چند اختراع در زمینه‌ی کارش به ثبت رساند.
من از آن ۵ سال زندگی مشترک، عشق بزرگِ او و خاطره‌هایش برایم به یادگار مانده است.
آیا می‌دانید چند صد زن چون من در فراق یار و فرزند، به خاطر احکام شوهرتان زندگی‌شان از هم پاشیده است؟ هزاران مادر در این سی و اندی سال خون گریسته‌اند!!
نمی‌ترسید از آه و نفرین این زنان؟
شما به عنوان همسر یک قاتل چه احساسی دارید؟ چقدر به ابعاد این فجایع اندیشیده‌اید؟
این تنها، پرسش من نیست!!
صدها زن دیگر که همسران‌شان بی دفاع و بی‌گناه در دادگاه‌های چند دقیقه‌ای محاکمه شدند و حکم اعدام‌شان را همسرتان ابراهیم رئیسی صادر کرده است، از شما به عنوان همسر یک قاتل، می‌پرسند، احساس شما چیست؟
آیا شما هم، چون او با وجدانِ راحت، سر به بالین می‌گذارید؟
به گمانم تداوم زندگی‌تان با یک قاتل در این سال‌ها نشان می‌دهد که متأسفانه نخواهید توانست درکی از زندگی ما و فقدان زندگیی که نکرده‌ایم را داشته باشید!
اگر از فاجعه ۱٣۶۷، اگر از خاوران و داغ درد مادرانِ خاوران چیزی نشنیده‌اید حتماً کتاب خاطرات آیت‌الله منتظری را خوانده‌اید.
و یا اخیراً نوار صوتی او را شنیده‌اید.
در آن نوار صوتی آیت‌الله منتظری، خطاب به هیئت مرگ: حسینعلی نیری، مرتضی اشراقی، مصطفی پورمحمدی و از جمله همسرتان، ابراهیم رئیسی می‌گوید:
“بزرگ‌ترین جنایتی که در جمهوری اسلامی شده و در تاریخ ما را محکوم می‌کنند به دست شما انجام شده و [نام] شما را در آینده جزو جنایت‌کاران در تاریخ می‌نویسند”
دهها زن و دختر جوان را در تابستان ۶۷ تنها به جرم نخواندن نماز، روزانه پنج بار شکنجه کردند!
من به عنوان یک زندانیِ شکنجه شده در سال ۱۳۶۷، شهادت می‌دهم که در دادگاهِ شکنجه‌ی نماز برای من و سهیلا درویش‌کهن، همسرتان یکی از آن پنج نفری بودند که در محاکمه‌ی ما شرکت داشتند.
شکنجه‌گر: حلوایی
و هیئت مرگ:
حسینعلی نیری، مرتضی اشراقی، مصطفی پورمحمدی و همسرتان، ابراهیم رئیسی
عفت ماهباز
۱۶ اردیبهشت ۹۶


Monday, May 8, 2017

ممنوع‌الخروجی ورزشکار زن توسط همسرش



 زنم میخواهد طلاق بگیرد برای همین او را ممنوع‌الخروج کرده‌ام

زهرا نعمتی پرچمدار بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و قهرمان پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در رشته تیر و کمان از سوی همسرش ممنوع‌الخروج شد.

رهام شهابی‌پور، همسر زهرا نعمتی افزود: بعد از بازی‌های پارالمپیک ریو زهرا نعمتی بنا به دلایلی منزل را ترک کرده و تا این لحظه با وجود این که چندین‌بار خواستار بازگشت او به منزل بودم از زندگی با من امتناع کرده و حتی درخواست طلاق داده است. پس از این اتفاق او را ممنوع‌الخروج کرده‌ام تا نتواند در هیچ تورنمنت برون‌مرزی شرکت کند. اگرچه نمی‌دانم با چه مجوزی توانست به عنوان نماینده سازمان ملل کشور را ترک کند و عازم سوییس شود.

شهابی‌پور خاطرنشان کرد: به هر صورت یکسری مسائل و مشکلات خانوادگی پیش آمده که قابل حل است و نیاز نیست تا حد طلاق به آن دامن زده شود. متاسفانه مسائل پیش آمده به مسائل و مشکلات دیگری دامن زده که اگر نعمتی بخواهد به همین روال به مسائل دامن بزند مطالبی را عنوان می‌کنم که می‌تواند تبعاتی داشته باشد
ایسنا

هاوکینگ ۱۰۰ سال به بشریت فرصت داد




هاوکینگ ۱۰۰ سال به بشریت فرصت داد
- استیون هاوکینگ، کیهان‌شناس سرشناس، معتقد است که بشر باید خود را برای کوچ قریب‌الوقوع به سیاره‌های بیگانه آماده کند. به گفته او ۱۰۰ سال بعد، زمین دیگر سیاره‌ای قابل سکونت نبوده و بشر باید به فکر زندگی در جایی دیگر باشد.
سرشناس‌ترین پژوهشگر جهان نگران آینده سیاره ماست. او هشدار می‌دهد که خطر تغییرات اقلیمی، برخورد سیارک‌ها به زمین، بیماری‌های همه‌گیر و رشد جمعیت می‌تواند زمین را غیر قابل سکونت کند.
هاوکینگ به شبکه جهانی بی‌بی‌سی گفته است، موجودیت بشر می‌تواند در ۱۰۰ سال آینده با خطرات جدی مواجه شود، به همین دلیل هم انسان‌ها بایستی به‌زودی به فکر نقل مکان به سیاره‌های بیگانه باشند.
امکان زندگی در منظومه‌های دیگر
این نخستین بار نیست که هاوکینگ پیشنهاد کوچ انسان‌ها به زیستگاهی دیگر در فضا را می‌دهد. او نوامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) پیش‌بینی کرده بود که زمین هزار سال بعد دیگر قابل سکونت نخواهد بود. سرشناس‌ترین کیهان‌شناس جهان اینک از صد سال دیگر سخن می‌گوید.
اما به کجا باید رفت؟ هاوکینگ نوامبر گذشته پیشنهاد ساخت جوامع خودکفا بر مریخ را داده بود. اما دهه‌ها طول می‌کشد تا نخستین نقل مکان امکان‌پذیر شود. گرچه سازمان‌های فضایی همچون ناسا مدت‌هاست مریخ را هدف مأموریت‌های با سرنشین خود قرار داده‌اند، اما هنوز هم برنامه مشخصی برای این امر وجود ندارد.
کیهان‌شناس بریتانیایی اما فراتر از منظومه خورشیدی ما فکر می‌کند. او از برنامه شلیک نانوفضاپیماها با کمک نیروی محرکه لیزری به ستارگانی با فاصله سال‌های نوری دور از زمین حمایت می‌کند.
سفری ۳۰ هزار ساله، تنها در ۲۰ سال
پروژه موسوم به Breakthrough Initiatives با سرمایه‌گذاری یوری میلنر، میلیاردر روس، نخستین منظومه پس از منظومه شمسی ما، آلفا قنطورس را به عنوان هدف خود برگزیده است.
این منظومه ۳/ ۴ سال نوری از زمین فاصله دارد. سفر یک کاوشگر از زمین به این منظومه با فناوری‌های موجود ۳۰ هزار سال طول می‌کشد. اما فضاپیماهای کوچک مورد نظر هاوکینگ قرار است همین فاصله را با کمک نیروی محرک لیزری تنها در ۲۰ سال بپیمایند.
اشعه لیزری فضاپیمای کوچکِ مسلح به بادبانی عظیم را هدف قرار داده و به سرعت آن شتاب می‌بخشد.
تا زمانی که چنین کاری بخواهد در مورد کاوشگر‌های فوق سبک انجام گیرد، توان کوتاه‌مدتی برابر با حدود ۵۰ نیروگاه اتمی مورد نیاز است. اما چنانچه بخواهیم به همین شکل فضاپیماهای با سرنشین را به حرکت در آوریم، به هزاران نیروگاه مولد انرژی نیاز داریم.
کسی چه می‌داند، شاید هم دانشمندان روزی تکنیک‌های کاملا متفاوتی برای ایجاد نیروهای محرکه بیافرینند که بشریت بتواند به کمک آنها به سفرهای میان‌ستاره‌ای بپردازد.

دویچه وله 

Sunday, May 7, 2017

شاهپور غلامرضا پهلوی، آخرین فرزند بازماندۀ رضاشاه، درگذشت



شاهپور غلامرضا پهلوی، آخرین فرزند بازماندۀ رضاشاه، درگذشت
بیانیه شاهزاده رضا پهلوی
به مناسبت درگذشت شاهپور غلامرضا پهلوی
شاهپور غلامرضا پهلوی عموی عزیزم و آخرین فرزند رضا شاه بزرگ امروز در بستر بیماری با زندگی بدرود گفت و ما را در غم خود باقی گذاشت. او همیشه به ایران میهن عزیز خود عشق میورزید تا در انتظار آزادی و دیدن وطن خویش چشم از جهان فروبست.
من با اندوهی فراوان خود را در غم بازماندگان ایشان همسر مهربان و وفادارشان و الا حضرت منیژه و عموزاده هایم،بهمن،مریم،آذر و بهرام سهیم میدانم و از صمیم قلب مصیبت وارده را به آنها تسلیت میگویم.
رضا پهلوی

* * *
به گزارش رادیو فرانسه شاهپورغلامرضا پهلوی که پیش از انقلاب با درجۀ

Tuesday, May 2, 2017

مدیر مقتول شبکه جم از سوی ایران تهدید به ‘مرگ’ شده بود»



نزدیکان سعید کریمیان، مدیر شبکه تلویزیون فارسی جم، در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که او در ماه‌های اخیر پیوسته از سوی افرادی در ایران مورد تهدید قرار گرفته بوده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، خانواده سعید کریمیان به بی‌بی‌سی گفته اند که او اخیرا از جانب «رژیم ایران» تهدید به «مرگ» شده است و به همین علت قصد داشت از ترکیه به بریتانیا نقل مکان کند.
مدیر ۴۵ ساله شبکه جم شامگاه شنبه نهم اردیبهشت‌ماه در استانبول با شکلیک گلوله ترور شد.
سعید کریمیان به‌تازگی با حکم غیابی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به ۶ سال حبس محکوم شده بود.


جامعه مدرسین: رئیسی آیت الله قاتل اصلح است؛



جامعه مدرسین: رئیسی اصلح است؛ از او حمایت می کنیم /جامعه روحانیت هم پشت سر رئیسی ایستاد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای از آخوند رئیسی به عنوان کاندیدای "اصلح" انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، متن بیانیه به شرح زیر است:

ملت شریف مؤمن و انقلابی ایران اسلامی

سلام علیکم و رحمة الله

با احترام، در پی درخواست‌های مکرر مردم متدین و انقلابی، طلاب و فضلا، بزرگان و علمای بلاد نسبت به معرفی نامزد اصلح از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی به‌ استحضار می‌رساند؛ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم براساس تکلیف شرعی و وظائف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و طبق دوره‌های گذشته موضوع را در دستور کار کمیسیون سیاسی این نهاد مقدس قرار داد و پس از برگزاری جلسات متعدد، و ارتباط با علمای اعلام و هم‌اندیشی با گروه‌های مختلف و رعایت همه جوانب و معیار‌ها، و ارائه گزارشات در جلسات شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سرانجام موضوع در جلسه روز جمعه مورخ 1396/02/08 مطرح و با اکثریت قاطع آراء حاضرین حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید ابراهیم رئیسی «دامت توفیقاته» به عنوان نامزد اصلح شناخته شد، که به شما ملت همیشه در صحنه نیز معرفی می‌گردد.

امید است مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی با عنایت خداوند متعال و در ظل توجهات حضرت بقیة‌الله الاعظم (ارواحنا له الفداه) و همچنین با لبیک گفتن به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای «مدظله‌العالی» با حضور پرشور و انقلابی خود در انتخابات 29 اردیبهشت باردیگر نقشه شوم استکبار جهانی را نقش برآب کرده و عظمت ملت ایران را به جهانیان نشان دهند و با انتخاب نامزد اصلح موجبات تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی، عدالت اجتماعی، مبارزه با فقر وفساد و تبعیض و رشد و پیشرفت کشور را فراهم نمایند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 

همچنین به گزارش مهر آخوند حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، عنوان کرد: "در جلسه آخر جامعه روحانیت مبارز تصمیم نهایی بر این شد که در انتخابات آتی ریاست جمهوری از حجت الاسلام رئیسی حمایت کنیم."

وی درباره اینکه براساس چه شاخص هایی از این کاندیدا اعلام حمایت خواهید کرد، افزود: "آقای رئیسی شخصیت شناخته شده ای هستند و قطعا ما از وی حمایت خواهیم کرد."

ابراهیمی با اشاره به رایزنی هایی که بین جامعه روحانیت و جامعه مدرسین درحال انجام است تصریح کرد: "جامعتین تلاش می کنند در نهایت به 
گزینه واحدی برای انتخابات ریاست جمهوری رسیده و از آن حمایت کنند." 

حماس تشکیل کشور مستقل فلسطین درون مرزهای ۱۹۶۷ را پذیرفت




حماس با اعمال تغییراتی به اساسنامه اش، اعلام کرده که تشکیل کشور فلسطین در چارچوب مرزهای ۱۹۶۷ را می پذیرد.

گروه فلسطینی حماس، دوشنبه 1 مه از تصویب سندی جدید خبر داد که مواضع این گروه را در قبال مسائل گوناگون تبیین کرده و همچنان بر حق بازگشت پناهجویان فلسطینی به سرزمین خود تاکید می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، حماس در سند خود، با برپایی کشور موقت فلسطین در مرزهای 1967 موافقت کرده است اما در عین حال، حق موجودیتی برای اسرائیل به رسمیت نشناخته است.
سازمان ملل متحد، برپایی کشور فلسطین در مرزهای پس از جنگ 1967 را به رسمیت شناخته که شامل کرانه باختری رود اردن و نوار غزه به پایتختی بیت‌المقدس شرقی می‌شود.
سند جدید سیاسی حماس همچنین فراخوان صریح برای نابودی اسرائیل را حذف کرده است. در این سند، حماس به طور علنی، ارتباط خود را با گروه اخوان المسلمین نفی می‌کند؛ اقدامی که به نظر می‌رسد برای حفظ ارتباط با مصر باشد.
قرار است خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس، شامگاه دوشنبه بندهای سند را به طور کامل اعلام کند. این گروه همچنین طی روزهای آینده، نتایج انتخابات داخلی خود را اعلام خواهد کرد. 
العربیه فارسی


Monday, May 1, 2017

تجاوز به کودکان در فوتبال و مدارس مملکت اسلامی ایران



 «کودک آزاری» عبارت است از هرگونه فعل یا ترک فعلی که باعث آزار روحی و جسمی و ایجاد آثار ماندگار در وجود یک کودک شود. برخی از این آثار می تواند مخفی باشد: ممانعت از حاضر شدن در کلاس درس، محروم کردن او از غذا، حبس در حمام یا زیرزمین، اشکال مخفی کوک آزاری است.

به گزارش سلامت نیوز، ماهنامه دنیای فوتبال در گزارشی نوشت: «کودک آزاری» عبارت است از هرگونه فعل یا ترک فعلی که باعث آزار روحی و جسمی و ایجاد آثار ماندگار در وجود یک کودک شود. برخی از این آثار می تواند مخفی باشد: ممانعت از حاضر شدن در کلاس درس، محروم کردن او از غذا، حبس در حمام یا زیرزمین، اشکال مخفی کوک آزاری است.

تنبیه بدنی و تجاوز جنسی به کودک هم از انوع کودک آزاری فیزیکی است. کودک آزاری در فوتبال، موضوعی است که بیش تر در مورد تعرضات و تجاوزهای جنسی به کودکان علاقه مند به فوتبال اطلاق می شود. با اطلاعاتی که اخیرا فاش شده، مشخص شده است که این موضوع هیچ حد و مرزی ندارد و افراد در تمام کشورها و در تمام مکان ها می توانند مورد تعرض قرار بگیرند. در این پرونده قصد داریم نگاهی جزیی تر به این مقوله داشته باشیم و تبعات جدی آن را در چند فصل مورد بررسی قرار دهیم.

فصل اول: چرا کودک آزاری؟
پدوفیلیا، یک انحراف جنسی و یک اختلال روانی است که در آن، فرد از لحاظ جنسی جذب کودکان می شود و می توان گفت این نوع جذب شدن، غیرطبیعی و غیرعادی است. در محافل عمومی، کم تر در مورد این موضوع بحث می شود و عدم آگاهی افراد، به خصوص نوجوانان و خردسالان، باعث سوءاستفاده هایی از آنان می شود.