Sunday, April 30, 2017

مدمدير گروه تلویزیونی GEM ساعتی قبل در تركيه به ضرب 27 گلوله ترور شد.




مدير گروه تلویزیونی GEM ساعتی قبل در تركيه به ضرب گلوله ترور شد. 
العالم به نقل از منابع خبری گزارش داد: كريميان در منطقه نظامي ماسلاك و در مركز خريد يونيك ترور شده و ٢٧ گلوله به بدن وي شليك شده و يكی از همراهانش هم كشته شده است. امیرعباس فخرآور، از نزدیکان سعيد كريميان، مدير گروه تلویزیونی GEM نیز خبر کشته شدن وی را تأیید کرده است. 

در پشت پرده ترور

پیش از این در ۱۶ آبان ۱۳۹۵ خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران ایران در گزارشی با نام «کادرسازی منافقین با نقاب شبکه جم» نوشته بود: «سعید کریمیان همه‌کاره شبکه جم سابقه عضویت در سازمان منافقین را دارد. پدر کریمیان از اعضای سازمان منافقین بود و اواخر جنگ همه اعضای خانواده‌اش را به‌صورت مخفیانه به پادگان اشرف برد تا همگی لباس نفاق بپوشند و در برابر مردم بی‌دفاع کشورشان سلاح به دست بگیرند و یاور صدام شوند.»


رادیو فردا 
منابع خبری مختلف از سوءقصد به سعید کریمیان، مدیرعامل گروه شبکه‌های تلویزیونی جم تی‌وی و کشته شدن وی بر اثر این رخداد گزارش داده‌اند. 
یکی از بستگان آقای کریمیان در گفت‌وگو با وبسایت رادیو فردا سوءقصد به آقای کریمیان و کشته شدن وی را تایید کرده است. 
این گزارش‌ها که در رسانه‌هایی مانند شبکه تلویزیونی العالم، متعلق به حکومت ایران، بازتاب یافته از این رخداد به عنوان «ترور» نام برده که در استانبول ترکیه انجام گرفته است و عامل یا عاملان آن ده‌ها گلوله به سوی سعید کریمیان شلیک کرده‌اند. 
شبکه تلویزیونی العالم عنوان کرده که آقای کریمیان در یک مرکز خرید ترور شده است، اما برخی گزارش‌ها می‌گوید که او در دفتر کار خود یا هنگام خروج از دفتر کارش مورد سوءقصد قرار گرفته است. 
گزارش رسانه‌های ترکیه‌ای از جمله خبرگزاری آناتولی جزییاتی بیشتری از ماجرا به دست می‌دهند. این گزارش‌ها عنوان می‌کنند که یکی از شرکای سعید کریمیان نیز لحظه این سوءقصد همراهش بوده که او هم کشته شده است. 
خبرگزاری آناتولی می‌نویسد که سوءقصد شامگاه شنبه ساعت ۲۱ به وقت محلی صورت گرفته و سعید کریمیان به همراه شریک خود که تبعه کویت بوده است سوار اتوموبیل خود بودند. 
اما هنوز مشخص نیست عامل یا عاملان این سوءقصد‌ چه کسانی بوده و چه انگیزه‌ای داشته‌اند. پلیس استانبول تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده است. 
گروه شبکه‌های تلویزیونی جم بیش از ۵۰ شبکه تلویزیونی را شامل می‌شود که بیشتر آنها به زبان فارسی است و برخی از آنها هم به زبان‌های کردی، ترکی و عربی. 


Wednesday, April 19, 2017

ابراهیم رئیسی: وضع فعلی کشور مناسب آبروی نظام نیست



ابراهیم رئیسی٬ نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفته که «وضع فعلی کشور مناسب اقتدار و آبروی نظام و شایسته مردم نیست.» 

آقای رئیسی افزوده «با حضور و اراده مردم می‌توان وضعیت و شرایط را به نفع مردم و حضور آنها در حوزه اقتصادی و اجتماعی تغییر داده و مدیریت و اقتصاد کشور را نیز نجات داد.» 

وی گفته «حق نبود کشوری با این همه منابع غنی و نیروهای متراکم فرهیخته و متخصص دچار این حجم از مشکلات باشد.» 

رئیسی اضافه کرده «متاسفانه امروز در بسیاری از حوزه‌های زندگی و معیشت، رفاه اجتماعی و کرامت مردم دچارآسیب شده و حل این مسائل جز با همکاری همه مردم و دلدادگان انقلاب امکان ندارد.» 

به گفته وی «مشکلات فزاینده در نظام بانکی، مالیاتی، صادرات و واردات و معیشت مردم موانعی را ایجاد کرده است.» 
رئیسی افزوده «ما معتقدیم در شرایط فعلی می‌تواند یک تغییر به نفع مردم و ارزش‌های انقلاب اسلامی صورت بگیرد که گام اول این تغییر در مدیریت اجرایی کشور است 

دیگربان

خامنه‌ای از «تلاش رسانه‌های دشمن برای خراب کردن انتخابات» خبر داد




دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران که از ثبت نام نامزدهای آن چند روزی بیشتر نمی‌گذرد قرار است روز ۲۹ اردیبهشت آینده، کمتر از یک ماه دیگر، برگزار شود.

رهبر جمهوری اسلامی که روز چهارشنبه به مناسبت روز ارتش در ایران برای عده‌ای از فرماندهان نیروهای مسلح سخنرانی می‌کرد از اهمیت انتخابات در ایران گفت و در ادامه این ادعا را مطرح کرد که رسانه‌های «دشمن» سعی می‌کنند این انتخابات را «خراب کنند».

به گفته خامنه‌ای، این رسانه‌ها که به نظر می‌رسد پیش از همه منظور از آنها رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور باشد «مطالبی وسوسه‌انگیز» منتشر می‌کنند و در حال «تلاش خصمانه‌ای» برای خراب کردن انتخابات هستند.

علی خامنه‌ای همچنین گفت که با برگزاری انتخابات در کشور «همه‌ ملت احساس می‌کنند که کلید کارهای کشور در دست خودشان است».

Monday, April 17, 2017

بازگشت حکم اعدام؛ اولین وعده اردوغان




زیتون-شام‌گاه گذشته (یکشنبه) نتایج همه پرسی قانون اساسی در ترکیه اعلام شد. پس از کارزاری طولانی و نزدیک به یک سال بستن دهان مخالفان، در نهایت اردوغان توانست با رایی شکننده، «آری» بگیرد.
تنها ۵۱.۳ رای دهندگان به دعوت رجب طیب اردوغان پاسخ مثبت دادند. اما همین نتیجه هم از سوی اپوزسیون به چالش کشیده شد. حزب ج‌ه‌پ (جمهوری‌خواه خلق) با اشاره به برخی از بی نظمی‌ها در روند همه‌پرسی و نزدیکی آرا موافقان و مخالفان شرکت‌کننده در رای‌گیری، نتیجه این همه‌پرسی و قانونی بودن آن را زیر سوال برده است.

واکنش ایران به دیدار سناتور مک‌کین با مریم رجوی



بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دیدار اخیر جان مک‌کین، سناتور آمریکایی با مریم رجوی، از رهبران سازمان مجاهدین خلق ایران و شماری از اعضای این سازمان در محل اقامتشان در تیرانا، پایتخت آلبانی را "کار خطایی" توصیف کرده که دولت آمریکا باید "تاوان" آن را بدهد.
آقای قاسمی گفته: "این نوع تماس‌ها چیز جدیدی نیست و عمدتا مقامات آمریکایی نشان داده‌اند که در دهه‌های اخیر نتوانسته‌اند از رفتارهای خود عبرت بگیرند و با سیاست‌های غلط و رفتارهای ناپسند در توسعه و گسترش تروریسم در منطقه تلاش کرده‌اند که این تماس هم در راستای همین زمینه است."
آقای مک‌کین روز جمعه در جریان سفر به آلبانی، با رهبران و گروهی از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران دیدار کرد که از عراق به تیرانا منتقل شده‌اند.
سناتور مک‌کین از جمله سیاستمداران آمریکایی بود که جریان انتقال اعضای سازمان مجاهدین خلق از قرارگاه اشرف به کمپ لیبرتی در بغداد و سپس انتقال اکثر آنها به آلبانی را پیگیری می کرد.

Sunday, April 16, 2017

دیدار سناتور مک کین با خانم مریم رجوی در آلبانی




  شورای ملی مقاومت، تشکل در برگیرنده چندین گروه مخالف جمهوری اسلامی از جمله سازمان مجاهدین خلق، با انتشار گزارشی با اشاره به بازدید سناتور جان مک‌کین از یکی از مراکز سازمان مجاهدین در آلبانی، از دیدار و گفت‌وگوی این سناتور ارشد جمهوری‌خواه با مریم رجوی رهبر این شورا خبر داده است.
در بیانیه‌ای مطبوعاتی که روز شنبه ۲۶ فروردین منتشر شده، شورای ملی مقاومت اعلام کرده که دیدار سناتور مک‌کین با مریم رجوی، روز جمعه ۲۵ فروردین برگزار شده و «آخرین تحولات ایران» و «مداخلات جنایتکارانه حکومت ایران در منطقه» محور گفت‌وگوی دو طرف بوده است.
علاوه بر این تصاویری که حضور سناتور مک‌کین در «یکی از مراکز سازمان مجاهدین خلق ایران در تیرانا» منتشر شده، این سناتور ارشد جمهوری‌خواه را در جمع صدها تن از هواداران این سازمان در پایتخت آلبانی نشان می‌دهد.
شماری از هواداران سازمان مجاهدین خلق که برای سال‌ها در اردوگاه اشرف و پس از آن لیبرتی در عراق ساکن بودند، از سال ۹۲ به این سو، تحت نظارت سازمان ملل در آلبانی مستقر شده‌اند و اواخر تابستان سال گذشته اعلام شد که انتقال این افراد از عراق به آلبانی به طور کامل انجام شده است.
در گزارشی که شورای ملی مقاومت از نشست روز جمعه در آلبانی منتشر کرده، آمده است که سناتور جان مک‌کین اعضای سازمان مجاهدین را کسانی توصیف کرده که «برای آزادی، حق زندگی آزاد، و حق انتخاب آینده» به پا خواسته و «مبارزه و فداکاری» کرده‌اند، و «نمونه‌ای» برای کسانی هستند که «در سراسر دنیا برای آزادی مبارزه می‌کنند».

رادیو فردا

نتیجه رفراندوم ترکیه: موافقان تغییر قانون اساسی در یک قدمی پیروزی



صندوق‌های رای در رفراندوم سرنوشت‌ساز تغییر قانونی اساسی ترکیه بسته شده و شمارش آرا شروع شده است.
شمارش حدود ۹۵ درصد از کل آرا در همه‌پرسی ترکیه نشان می‌دهد حدود ۵۲ درصد رای‌دهندگان به تغییرات قانون اساسی رای مثبت داده‌اند.
بیش از ۵۵ میلیون نفر از جمعیت ۸۰ میلیون نفری ترکیه برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده بودند.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در هنگام انداختن رای خود به صندوق گفت: " این یک همه پرسی معمولی نیست؛ این رفراندومی بسیار مهم است چون به سیستم اداره کشور مربوط می‌شود."
همه‌پرسی امروز تنها به دو گزینه آری و نه تقسیم‌بندی شده بود که مرتبط با ۱۸ تغییر در قانون اساسی ترکیه است.

Saturday, April 15, 2017

جشن قهرمانی پرسپولیس



تیم فوتبال پرسپولیس تهران روز شنبه 15 آوریل، با پیروزی 2 بر صفر در مقابل ماشین سازی تبریز، قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران را جشن گرفت.
قرمز پوشان تهران در حالی با کسب 62 امتیاز، قهرمانی لیگ برتر ایران را جشن گرفتند که هنوز سه هفته برای پایان این رقابت ها باقی مانده است.
مهدی طارمی که تاکنون در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار دارد، در دیدار با ماشین سازی تبریز باز هم گلزنی کرد. دیگر کل پرسپولیس را علی علیپور به ثمر رساند.
از سوی دیگر تیم فوتبال ماشین سازی تبریز در پی شکست امروز به لیگ دسته اول سقوط کرد تا بازگشت سریعی به این مسابقات داشته باشد و خیلی زود از لیگ برتر برود.
با معرفی پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر ایران، رقابت برای مکان های دوم، سوم و چهارم جدول جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیا، در روزهای آخر دیدنی تر خواهد بود.
هم اکنون تراکتور سازی تبریز و استقلال تهران در مکان های دوم و سوم جدول هستند
العربیه فارسی

Thursday, April 13, 2017

دادستان کل در واکنش به سخنان احمدی‌نژاد: به این دُمَل چرکین هم رسیدگی می‌کنیم



دادستان کل در واکنش به سخنان احمدی‌نژاد: به این دُمَل هم رسیدگی می‌کنیم
دادستان کل کشور در واکنشی تلویحی به اعتراض‌ها به سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در اهواز وعده داد که «نوبت» رسیدگی به این سخنان هم خواهد رسید و «باید این دُمل (نقطه چرکین) برسد، تا به آنها هم رسیدگی کنیم».
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدجعفر منتظری، دادستان کل، روز چهارشنبه، ۲۳ فروردین، در یک سخنرانی در یزد گفت: «گاهی به ما می گویند فلان آقایی در خوزستان فلان حرف‌هایی را زده است، فلان جا حرف های دیگری زده، ما می‌گوییم نوبت آنها هم می‌رسد و باید این دمل برسد تا به آنها هم رسیدگی کنیم».
وی در عین حال اعلام کرد که اقدامات قوه قضاییه جمهوری اسلامی تنها بر اساس قانون است و این قوه «هیچ گاه بی دلیل و بی مدرک» با افراد برخورد نمی کند.
واژه «دمل» به معنای جمع شدن چرک در نقطه‌ای از بدن است و در ادبیات سیاسی «سر باز کردن دمل» به معنای اتفاقی ناخوشایند و نیازمند رسیدگی به کار می‌رود.
اشاره دادستان کل کشور به سخنرانی یک چهره سیاسی در استان خوزستان می‌تواند سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در اهواز باشد که در هفته های گذشته اعتراض‌ها و انتقادهایی را به دنبال داشت.

رادیو فردا

Wednesday, April 12, 2017

امام جمعه موقت اصفهان: خوف این را دارم که با کاندیداتوری احمدی نژاد فتنه ای داخلی به راه افتد



 محمدتقی رهبر ضمن انتقاد از کاندیداتوری احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری، نسبت به وقوع «فتنه» در کشور هشدار داد.
عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار سیاسی «انتخاب» اظهار داشت: ما انتظارمان این بود که احمدی نژاد پس از اینکه گفت من سرباز ولایتم و وارد نمی شوم، به عهدش وفادار بماند. 
وی افزود: بهتر این بود که احمدی نژاد این کار را نمی کرد، شورای نگهبان باید با براساس ضوابط پرونده کاندیداها را بررسی کند.
محمدتقی رهبر ضمن ابراز نگرانی از کاندیداتوری احمدی نژاد اضافه کرد: خوف این را دارم که این اقدام منجر به یک شکاف و فتنه داخلی شود. خوب بود اقایان متانت به خرج می دادند و صرف نظر می کردند که نکردند. این کاندیداتوری به صلاح نظام و کشور نیست و خلاف منویات رهبری  است، هر عاقلی می فهمد که ایشان نظر مساعدی نسبت به کاندیداتوری احمدی نژاد نداشتند.
رهبر در پاسخ به سئوالی در مورد رد صلاحیت احمدی نژاد گفت: این تصمیم با شورای نگهبان است. البته برای احمدی نژاد محرز شد که «آقا» تمایلی ندارند و حتی پیش بینی یک دو قطبی را می دادند. احمدی نژاد باید التزام خود به رهبر معظم انقلاب را نشان می داد.


نامزدی احمدی‌نژاد و تقابل تمام‌عیار با آیت‌الله خامنه‌ای



بی بی سی، جمشید برزگر: ثبت نام محمود احمدی‌نژاد برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری را باید یکی از شگفت‌انگیزترین اقدامات کسی دانست که به انجام کارها و گفتن سخنان غیرمنتظره شهره است. اهمیت اقدام آقای احمدی نژاد، به طور مشخص در نادیده گرفتن تمام عیار نظر آیت‌الله علی خامنه‌ای است. اما او چرا باید دست به اقدامی بزند که پیش‌بینی نتیجه‌اش دشوار نیست؟
فارغ از اینکه منع نامزدی او از سوی آقای خامنه‌ای یک دستور یا یک توصیه قلمداد شود، نادیده گرفتن نظری که ابتدا به طور خصوصی و سپس به طور علنی و با تاکید از سوی آقای خامنه‌ای مطرح شده، اقدامی نامتعارف در جمهوری اسلامی به حساب می‌آید.

Tuesday, April 11, 2017

وضعیت پزشکی رهبری به شدت وخیم است



ترس نظام از جریان انحرافی در دوران پساخامنه‌ای

یک منبع نزدیک به گروه پزشکی رهبر جمهوری اسلامی با وخیم گزارش کردن وضعیت عمومی آیت‌الله خامنه‌ای به «آمدنیوز» گفته درمان‌های جدید در مداوای سرطان ایشان دیگر جوابگوی روند درمانی وی نیست و به نظر نمی‌رسد ایشان تا پایان سال جاری بتواند در برابر بیماری سرطان پروستات خود مقاومت کند.
به گزارش «آمدنیوز» این منبع مرتبط با تیم پزشکی بیت رهبری ضمن اعلام خبر فوق افزود: «هر چند که تیم پزشکی دست از تلاش برنداشته ولی سرطان تمام بدن را فرا گرفته و گویا خود اعضای تیم پزشکی نیز اذعان دارند که دیگر تلاش برای جلوگیری از گسترش سرطان بیهوده است.»
هفته گذشته نیز، یک پیشگوی معروف و صاحب‌نام ساکن قم با نام س.م.تنکابنی در کانال تلگرامی خویش نوشت:« به زودی، از بهار تا تابستان امسال، برخی پادشاهان خاورمیانه عصای شهریاری را به دیگران واگذار خواهند کرد!» این پیشگوی معروف پیش از این نیز در قالب چند پیشگویی در زمان های متعدد، به صورت کنایه وار از

اعتراض طلاب به «فساد گسترده» ائمه جمعه




رادیوفردا - روحانیون و طلاب معترضی که در اعتراض به «فساد» ائمه جمعه ایران با پای پیاده از بروجرد عازم تهران هستند، ابعاد دیگری از «فساد» امام جمعه این شهر را فاش کردند.
این روحانیون در تازه‌ترین بیانیه خود از وجود «فساد گسترده» در شهرداری بروجرد خبر داده و می‌گویند حسن ترابی، امام جمعه این شهر در این «فساد» دست دارد.
این روحانیون معترض در بیانیه خود همچنین آورده‌اند که «بسیاری از ائمه جمعه کشور همچون امام جمعه فعلی بروجرد خود به عامل فساد و نکبت» تبدیل شده‌اند.
در این بیانیه از امامان جمعه سایر شهرهای ایران به عنوان «بانی و پشتیبان اصحاب قدرت و ثروت» نام برده شده و معترضان می‌گویند که «این وضع قابل تحمل نیست.»
روحانیون معترض از امام جمعه شهر بروجرد به عنوان «عقبه فسادهای وسیع سیاسی و مالی» نام برده‌اند.
آنها می‌گویند که امام جمعه بروجرد به همراه برخی اعضای شورای این شهر «زدوبندها و معاملات کثیفی برای کسب و حفظ و توسعه قدرت نامشروع‌شان داشته‌اند.»
این روحانیون معتقدند این امام جمعه، «برای حفظ حاکمیت و مدیریت بر تمام ساختارهای تصمیم‌گیری و اداری» این شهر با شهرداری «زدوبند» کرده است.
آن‌طور که معترضان می‌گویند امام جمعه بروجرد به همراه برخی اعضای شورای شهر در «زدوبندهای» خود با شهرداری بروجرد اقدام به استخدام «غیرمجاز» ۷۰۰ نیرو کرده‌اند.
آنها همچنین از اهدای «غیرقانونی» یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ از سوی شهرداری به امام جمعه شهر بروجرد سخن به میان آورده‌اند.
آن‌طور که این روحانیون معترض گفته‌اند تابلوهای تبلیغاتی شهر بروجرد نیز در یکی از این «زدوبندها» با قیمتی نازل به پسر امام جمعه این شهر واگذار شده است.
گروهی از روحانیون و طلاب بروجرد در استان لرستان در اعتراض به «فساد» امام جمعه این شهر و سایر امامان جمعه در ایران از هفته گذشته با پای پیاده از بروجرد عازم تهران شده‌اند.
دو کانال تلگرامی این معترضان به نام‌های «مقاومت در لرستان» و «مقاومت در بروجرد» اطلاعیه‌ها، اخبار و تصاویر این پیاده‌روی اعتراضی را منتشر می‌کنند.
این روحانیون معترض در نخستین بیانیه خود از حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، به عنوان فرد «نالایق و نااهلی» یاد کرده‌اند که «سال‌هاست با لگدکوب کردن ارزش‌ها و ترویج فساد و نکبت در بروجرد در حق مردم خیانت می‌کند.»
در این بیانیه از آقای ترابی به عنوان یکی از مسئولان «پرادعای ظالمی» در استان لرستان نام برده شده که «مانع بزرگ و اصلی پیشبرد گفتمان و تحقق اهداف انقلاب» هستند.
بیانیه اعتراضی این روحانیون در روزهای اخیر از سوی خبرگزاری بسیج و تعداد دیگری از وب‌سایت‌های محافظه‌کار نیز پوشش داده شده است.
رادیو فردا

وزیر کشور: بر طبق قوانین مقدس اسلام ، رجل سیاسی شامل زنان نمی‌شود



با پایان یافتن مهلت ثبت نام داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ایران روز نخست، وزارت کشور اعلام کرد که ۱۲۶ نفر در این روز ثبت نام کردند.
بر اساس آماری که خبرگزاری های ایران سه شنبه ۲۲ فروردین به نقل از ستاد انتخابات وزارت کشور منتشر کردند، در میان ۱۲۶ داوطلب ثبت نام شده، شش زن نیز حضور دارند.
ثبت نام این زنان برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری در حالیست که شورای نگهبان تاکنون با تفسیر قانون اساسی که «رجل سیاسی» بودن را از شروط نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دانسته است، داوطلبان زن را فاقد این شرط دانسته و صلاحیت آنان را رد کرده است.
روز سه شنبه در آغاز ثبت نام از داوطلبان عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور جمهوری اسلامی نیز در مورد ثبت نام از زنان و تایید صلاحیت آنان گفت: «تاکنون تفسیری که از قانون شده٬ رجل سیاسی شامل خانم‌ها نمی‌شود.»


Monday, April 10, 2017

دل‌نوشته نرگس محمدی در پی اجرای حکم جدید زندانش



زنان در جنگ با آیت الله ها

دل‌نوشته نرگس محمدی در پی اجرای حکم جدید زندانش: ترجیح 
می‌دهم به‌جای مادر همنشین با دختر و پسر به خاکستر نشسته در فردای ایران، مادر ایستاده بر تضمین حقوق انسانی فرزندان فردای سرزمینم، هر چند محبوس در اوین باشم
سایت کانون مدافعان حقوق بشر 
بوی بهار می‌آید. زمستانی سرد می‌رود و بهاری دل‌انگیز می‌رسد. حکم ۶ سال حبس من در این زمستان سرد در ۲۴ اسفند ۹۵ پایان پذیرفته و در همان لحظه آزادی، محکومیت ۱۶ساله از راه می‌رسد. لحظه پایان حکم پیشین قلاب به آغاز محکومیت جدید انداخته و زنجیره طویل حبس را محکم می‌کند. زنجیر به زنجیر می‌بندند. به خیال خودشان فرصتی حتی یک روزه برای تنفس آزادی نمی‌دهند.
عقل و دلباختگان قدرت، گمان می‌برند که کارکرد زندان پشیمان‌سازی و

کشف شگفت‌انگیز نحوه حفظ خاطره در مغز



یک گروه از پژوهشگران آمریکایی و ژاپنی پی برده‌اند که مغز از هررویدادی در زندگی یک فرد دو نسخه خاطره ذخیره می‌کند که یکی برای حال و دیگری برای تمام عمراست.
تاکنون چنین تصور می‌شد که هررویدادی در زندگی فرد، اول به صورت خاطره کوتاه مدت ذخیره و سپس با مرور زمان به آرامی به خاطره درازمدت تبدیل می‌شود.
متخصصان می‌گویند که این کشف نه تنها شگفت‌انگیز بلکه "زیبا و قانع کننده" است.
دو بخش از مغز در یادآوری تجربیات شخصی ما نقش اساسی دارند.
"هیپوکامپ" محل حفظ خاطرات کوتاه مدت و "کورتکس" مغز جایی برای حفظ خاطرات درازمدت است.
این نقطه نظر پس از آن معروف شد که در سال ۱۹۵۰ فردی به اسم هنری مولیسن تحت عمل جراحی صرع قرار گرفت و بخش هیپوکامپ مغزش آسیب دید. این عارضه باعث شد که او نتواند از رویدادهای جدید خاطره بسازد اما قادربه یاد آوری خاطرات خود قبل از عمل جراحی بود.
به همین دلیل این فرضیه قوت گرفت که بخش هیپوکامپ مغز محل ذخیره خاطره‌های کوتاه مدت است که بعدتر با تبدیل به خاطره‌های درازمدت در بخش کورتکس مغز ذخیره می‌شود.
اما گروهی از پژوهشگران موسسه فناوری ماساچوست در آمریکا (ام آی تی) به دنبال مطالعاتی تازه، به پیشرفتی شگفت انگیز برای رد این فرضیه دست یافته‌اند.
بی بی سی

روسیه و ایران: از این پس به هر حمله آمریکا به سوریه پاسخ خواهیم داد



مرکز فرماندهی عملیات مشترک در سوریه که روسیه و ایران و گروه‌های شبه‌نظامی حامی بشار اسد رئیس نظام سوریه در آن حضور دارند، در بیانیه مشترکی اعلام کرد از این پس به هر «تجاوزی» پاسخ خواهد داده خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این بیانیه، یکشنبه 9 آوریل در واکنش به موشک باران پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص سوریه توسط آمریکا صادر شده است.
در بیانیه مرکز فرماندهی عمالیات مشترک آمده است: «حمله آمریکا به پایگاه هوایی در سوریه، همه خطوط قرمز را نقض کرد».
در این بیانیه تاکید شده است: «از این پس به هر تجاوز پاسخ داده خواهد شد و میزان حمایت از اسد افزایش خواهد یافت».
بامداد جمعه 7 آوریل، پایگاه هوایی الشعیرات، هدف 59 موشکی قرار گرفت که از دو ناوشکن آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه شلیک شد.
این واکنش در اقدام به حمله شیمیایی صورت گرفت که سه‌شنبه 4 آوریل، شهرک خان‌شیخون در استان ادلب را هدف قرار داد و در نتیجه آن، حدود 100 غیر نظامی کشته و 400 تن دیگر مصدوم شدند.
کشورهای غربی، ترکیه و برخی کشورهای عربی، نظام بشار اسد را عامل این حمله شیمیایی می‌دانند. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد که اطمینان یافته حمله توسط جنگنده بمب‌افکن‌های ارتش نظام سوریه صورت گرفته است. 

دبی-العربیه.نت فارسی

احمد منتظری: کاندیداتوری رئیسی توهین به ملت ایران است



احمد منتظری: کاندیداتوری رئیسی توهین به ملت ایران است؛ مسئولین سعه صدر پیدا کنند بقیه فایل‌ها منتشر می‌شود 
احمد منتظری، فعال سیاسی - مذهبی و فرزند آیت الله حسینعلی منتظری در مصاحبه با کمپین حقوق بشردر ایران گفت که کاندیداتوری ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر به یک شوخی شبیه است و توهین به ملت ایران است.
خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری ایران از قطعی شدن کاندیداتوری ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران که ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد خبر داده‌اند.
ابراهیم رئیسی از سال ۱۳۸۳ تا سال ۱۳۹۳ به مدت ۱۰ سال معاون اول قوه قضائیه بود و از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ نیز دادستان کل کشور شد. او ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۴ با حکم آیت‌الله خامنه‌ای به تولیت آستان قدس رضوی یکی از ثروتمندترین و قدرتمندترین نهادهای غیرشفاف در جمهوری اسلامی منصوب شد. اما بیشترین بخش از دوران مسئولیت‌‌های اداری‌اش در قوه قضائیه جمهوری اسلامی سپری شده است. او از ابتدای دهه شصت در سمت‌های قضائی-امنیتی مشغول به کار بود. در جریان اعدام‎ زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ او از اعضای گروه موسوم به «هیات مرگ» بود و درباره مرگ و زندگی زندانیان سیاسی تصمیم گیری می‌کرد.

Sunday, April 9, 2017

رضا پهلوی خواستار "انقلاب" در ایران شد



رضا پهلوی در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس خواستار انقلاب در ایران شد. به گفته او، این انقلاب باید مسالمت‌‌آمیز باشد و می‌تواند با اعتصاب‌های سراسری کارگری آغاز شود.

رضا پهلوی که در ماه‌های اخیر و در پی انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا فعال‌تر از پیش شده است در مصاحبه با خبرگزاری ‌‌آسوشیتدپرس خواستار جایگزین کردن رژیم روحانیون در ایران با رژیم پادشاهی پارلمانی شد‌؛ رژیمی که در آن به حقوق بشر احترام گذاشته می‌شود، اقتصاد دولتی مدرنیزه می‌شود و می‌تواند حسن نیت خود را به غرب و همسایگان سنی ‌خلیج فارس ثابت کند تا سوء ظن به مقاصد ایران به خاطر نقشی که در عراق، سوریه و یمن ایفا کرده از بین برود.
فرزند ارشد آخرین شاه ایران می‌گوید، جمهوری اسلامی به خاطر "ماهیتش" اصلاح‌پذیر نیست و مردم امید خود به اصلاحات را از دست داده‌اند و فکر می‌کنند باید "تغییری بنیادی" اتفاق بیافتد. او گفت: «این که این تغییر چگونه می‌تواند رخ دهد پرسش بزرگی است.»

Friday, April 7, 2017

معجزات پیامبران چه فرقی با شعبده‌بازی دارد؟




آیا معجزه حقیقت دارد؟ پیامبران برای رساندن پیام خود یا پیام خداوند، چرا به معجزه نیاز دارند؟ چه دلایلی داریم که معجزه را از جادو و شعبده متمایز بدانیم؟ اگر امروز کسی بگوید بدون برقراری رابطه جنسی باردار شده، یا عصایی دارد که دریا را می‌شکافد، آیا این ادعاها را از او می‌پذیریم؟

در تابوی این هفته با این پرسش‌ها میزبان مجید محمدی، جامعه‌شناسی که تحصیلات حوزوی هم دارد، از نیویورک و حجت‌الاسلام محمد هدایتی، دبیرکل جمعیت روحانیون سنتی ایران، از کالیفرنیا هستیم.

قصـری در کامرانیـه تـهران - فقط ٢٦ میلیون دلار



مجتمع روما رزیدنس در زمینی با مساحتی بالغ بر 7000 مترمربع در خیابان کامرانیه شمالی، واقع شده است. این مجتمع با 47000 متر مربع زیربنا شامل 32000 مترمربع مساحت مفید واحدهای مسکونی، 1000 مترمربع واحدهای تجاری و 14000 مترمربع فضاهای تفریحی و مشاعات می باشد که به بهترین نحو سرانه مکانهای تفریحی و مشاعات را به ازای هر مترمربع از واحد مسکونی برای ساکنین در نظر گرفته است. روما رزیدنس شامل 65 واحد مسکونی در 15طبقه است که محیط کلیه طبقات مسکونی به صورت چلیپا طراحی شده تا تمامی واحدها از نور مناسب برخوردار شوند.


ده‌ها شهروند هلندی ترک‌تبار با تابعیت دوگانه به اتهام همکاری با نهضت گولن از خروج از ترکیه و بازگشت به هلند منع شده‌اند.




این خبر ابتدا در شبکه تلویزیونی «ان او اس» هلند بازتاب پیدا کرد، سپس یک سخنگوی وزارت خارجه هلند آن را تأیید کرد.

شبکه تلویزیونی «ان او اس» گزارش داده که بیش از ۱۰۰ شهروند هلندی که در ترکیه متولد شده‌اند و تابعیت دوگانه دارند، هنگام بازگشت از ترکیه ممنوع‌الخروج شده‌اند.

Thursday, April 6, 2017

حمله موشکی ناوهای آمریکایی به پایگاه هوایی سوریه



آمریکا می گوید که در واکنش به حمله شیمیایی اخیر در سوریه یک پایگاه هوایی ارتش سوریه را بمباران کرده است. در این حمله از موشک های کروز توماهاک استفاده شده است.
پنتاگون می گوید دو ناو آمریکایی از شرق دریای مدیترانه یک پایگاه هوایی در غرب سوریه را هدف ۵۹ فروند موشک کروز قرار داده است.
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که پایگاه شعیرات، واقع در استان حمص، را بمباران کرده که آمریکا می گوید حمله شیمیایی در استان ادلب از آن پایگاه انجام شده بود.
این اولین بار است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، دستور اقدام مستقیم نظامی علیه نیروهای وفادار به بشار اسد رئیس جمهور سوریه را صادر می کند.
رئیس جمهوری آمریکا که برای دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین به فلوریدا سفر کرده است، خبر اقدام نظامی را به مردم آمریکا اعلام کرد.
آقای ترامپ بشار اسد را دیکتاتور خواند و او را متهم کرد که در واقعه اخیر با گاز اعصاب مردم بیگناه از جمله "کودکان زیبا" را بی رحمانه به قتل رسانده است.
دونالد ترامپ گفت: "بر سر این که سوریه از تسلیحات شیمیایی ممنوعه استفاده کرده است هیچ بحثی نیست."

ابراهیم رئیسی عضو هیئت مرگ ، نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ایران را اعلام کرد



سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی رسما نامزدی خود برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد. 
به گزارش خبرگزاری ایلنا، صولت مرتضوی نماینده آقای رئیسی در مجمع «نیروهای مردمی انقلاب اسلامی» (جمنا) روز پنجشنبه گفت: «نظر به درخواست متعدد از ایشان، حجت الاسلام رییسی با استعفا از هیات نظارت مرکزی انتخابات رسما پذیرش داوطلبی خود را اعلام کردند. حضور ایشان حضور جدی است و ان‌شالله با قوت و قدرت و حمایت شما نقش‌آفرینی کنیم.»
آقای رئیسی در دومین مجمع ملی جمنا شرکت نکرده است. نماینده وی در این گردهمایی سیاسی گفته است که زلزله دیروز مشهد دلیل این عدم حضور بوده است. قرار است ائتلاف اصولگرایان، نام پنج نامزد مورد نظر خود را امروز، پنجشنبه هفدهم فروردین اعلام کند. از میان این پنج نفر، هفته آینده نام کاندیدای نهایی اعلام خواهد شد. 

زنانی که برای حفظ ازدواجشان با مردان غریبه سکس دارند



تحقیقات بی‌بی‌سی نشان می‌دهد در بریتانیا خدمات اینترنتی‌ به وجودآمده که از زنان مسلمان برای پیداکردن "محلل" هزاران دلار پول می‌گیرند. بعضی زنان مومن پول می‌دهند تا با مردان غریبه ازدواج کنند، همبستر شوند و بعد طلاق بگیرند و بتوانند به شوهر اولشان برگردند.
شوهر فرح را یکی از دوستان خانوادگی به او معرفی کرد، در آن زمان او بیست و چند ساله بود. با هم ازدواج کردند و خیلی زود بچه‌دار شدند. اما فرح می‌گوید کم‌کم آزارها شروع شد.
دادگاهی در هند 'سه طلاقه' کردن همسر را مغایر قانون دانست

صدها گاوپرست یک راننده کامیون مسلمان را کشتند



 پیهلو خان 55 ساله ، راننده مسلمان هندی روز شنبه در جاده منطقه الوار در ایالت راجستان با کامیونش چند راس گاو را حمل می کرد که ناگهان چند صد نفر از گاوپرستان به کامیون حمله کردند. آنها راننده را به اتهام حمل گاو زیر مشت و لگد گرفتند. مرد نگونبخت به علت شدت جراحات دو روز بعد در بیمارستان جان سپرد.

پلیس منطقه الوار پرونده ای را برای قتل گشوده اما هنوز به دلیل اصلی مرگ این راننده مسلمان اشاره ای نکرده است. راهول پراکاش، رئیس پلیس الوار گفت: ما منتظر گزارش پزشک قانونی هستیم اما فقط می توانم بگویم مقتول دچار شکستگی های زیادی شده بود.

وی افزود: رانندگان و کمک راننده های چند کامیون دیگر نیز در این حادثه مجروح شده اند.
در بسیاری از مناطق شمال و غرب هند، گروه های خودسر حامیان گاوها در محورهای جاده ای پرسه زده و راه را بر کامیون های حمل چارپایان می بندند. گاو پرستان می گویند که فقط می خواهند از کشتار گاو ها جلوگیری کنند کاری که در برخی از ایالت های هند ممنوع است

بنابراین ، گاو پرستان در توجیه اقدام خود راننده های کامیون های حمل گاو را می کشند. دستکم تا کنون 10 راننده مسلمان توسط گاو پرستان هندی به قتل رسیده و تعداد زیادی نیز مجروح شده اند.
از زمان به قدرت رسیدن ناراندا مودی ، نخست وزیر هندو مذهب ملی گرا در سال 2014 گاو پرستان نیرویی مضاعف یافته اند. مودی که مدتها در برابر این پدیده سکوت کرده بود سرانجام سال گذشته میلادی این گروه های خودسر را متهم کرد که با سوء استفاده از مذهب مرتکب جنایت می شوند.
در ایالت اوتارپرادش ، پرجمعیت ترین ایالت هند ، دولت محلی جدیدی که رهبری آن را یک هندوی افراطی به عهده دارد مقابله علیه صنعت گوشت گاو که به طور سنتی در اختیار مسلمانان است ، به راه انداخته است.

 جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس،

Wednesday, April 5, 2017

اردوغان: پرچم کردستان را پایین بکشید وگرنه مجبور به این کار خواهید شد




رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه مقام‌های اقلیم کردستان عراق تهدید کرد که اگر پرچم کردستان را از بالای ساختمان‌های دولتی در استان کرکوک پایین نکشند، مجبور به این کار خواهند شد.
این در حالی است که نمایندگان ترکمن پارلمان عراق، با برگزاری همه‌پرسی تعیین سرنوشت در کرکوک و برافراشتن پرچم کردستان بر ساختمان‌های دولتی این استان، مخالفت کردند.

Tuesday, April 4, 2017

روایت احمد منتظری از دستور خامنه ای برای آزادی اش



ایران وایر
فروردین ماه 1368 آیت الله «حسینعلی منتظری» از سمت قائم مقامی رهبری برکنار شد. روح‌الله خمینی در نامه‌ای تند خطاب به او نوشت: «شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آن‌ها، به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید.»
در جواب این نامه، حسینعلی منتظری از مقام خود استعفا داد و بلافاصله پذیرفته شد. از جمله اختلاف نظرهای میان او و خمینی، مسایل حقوق بشری و اعتراض منتظری به برخوردهای انجام شده با زندانیان سیاسی در سال 67 بود. 
تابستان سال گذشته «احمد منتظری» یک فایل صوتی از جلسه پدرش با «هیات

Monday, April 3, 2017

60 تشکل دانشجویی اصولگرا: ابراهیم رئیسی آیت الله قاتل ،‌ نامزد انتخابات شود



همزمان با افزایش درخواست‌های اصولگرایان از ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس، برای نامزدی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ۶۰ اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه‌ای، از او دعوت کردند در این انتخابات نامزد شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، این تشکل‌ها روز دوشنبه، ۱۴ فروردین، از ابراهیم رئیسی خواستند «به عنوان فردی مومن و انقلابی» در عرصه انتخابات حاضر شود و «گام‌های مستحکمی در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی بردارد».
ابراهیم رئیسی هنوز به درخواست‌های نامزدی خود پاسخ نداده است؛ اما وب سایت انتخاب، به نقل از« منابع نزدیک» به تولیت آستان قدس رضوی، اعلام کرده است که

شناسایی ۷۸۰ نوزاد و کودک معتاد در ۹ ماهه اول سال 95



رئیس اورژانس اجتماعی ایران روز دوشنبه ۱۴ فروردین، از شناسایی ۷۸۰ نوزاد و کودک مسموم‌شده با موادمخدر در ۹ ماهه اول سال ۹۵ خبر داد.
حسین اسدبیگی که با خبرگزاری ایسنا گفت و گو کرده، همچنین خبر داده است که ۳۹۲ تن از این کودکان، دختر و بقیه پسر هستند. بنابراین گزارش، بیش از نیمی از این تعداد - ۳۸۴ نوزاد- معتاد به دنیا آمده‌اند. در این گزارش هیچ اشاره‌ای به سن نوزادان و کودکان معتاد نشده است.
به گفته رئیس اورژانس اجتماعی، این کودکان یا از مادر معتاد متولد شده‌اند، یا در خانه به آنها مواد و یا داروهای ترک اعتیاد خورانده شده است.
«مصرف تصادفی مواد مخدر» از جمله مواردی است که از دلایل «مسمومیت به مواد مخدر» عنوان شده است. با این همه آقای اسدبیگی تاکید کرد که در عین حال که ممکن است مسمومیت با مشروبات الکلی در میان کودکان و نوزادان وجود داشته باشد، با این همه هنوز گزینه الکل در بررسی مسمومیت‌های این گروه لحاظ نشده است.
چهار استان، بالاترین آمار مسمومیت کودکان به مواد مخدر 
بنابراین گزارش چهار استان تهران، کرمان، کرمانشاه و خراسان جنوبی بالاترین آمار مسمومیت نوزادان با مواد مخدر را دارند؛ در این میان در بررسی ۷۷ مورد مسمومیت در استان کرمانشاه، مشخص شده است که ۶۰ مورد از موزادان و کودکان، دچار مسمومیت با متادون (داروی ترک اعتیاد) بودند.
رییس اورژانس اجتماعی همچنین خبر داد که ۲۸۱ تن از این کودکان و نوزادان با دستور قضایی به بهزیستی ارجاع و تحویل داده شدند و ۴۵۰ مورد آنها به خانواده بازگردانده شدند و کفالت ۳۶ تن آنها نیز به علت عدم صلاحیت والدین به اقوام شان واگذار شد و ۱۳ مورد آنها نیز فوت شدند.
مقام‌های ایران برای کنترل و مقابله با پدیده نوزاد فروشی، دستورالعملی جدید تصویب کرده‌اند که براساس آن نوزاد یا نوزادان بعد از تولد به بهزیستی تحویل داده شده و مادران آنها نیز به مراکز ترک اعتیاد فرستاده خواهند شد.
خبر ابلاغ این دستور‌العمل به دانشگاه‌های علوم پزشکی را محمدهادی ایازی٬ معاون امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی وزیر بهداشت در گفت‌و‌گو با ایسنا اعلام کرده است.
پیش از این، شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری ایران، از افزایش میزان اعتیاد در میان دختران انتقاد کرده و گفته بود ۹ درصد معتادان در ایران زن هستند.
وی افزوده بود که «تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از مواد سنتی به صنعتی و روانگردان‌ها به ویژه در میان دختران نگران‌ کننده است.»
در این میان، در گزارش رسانه های ایران، از بیکاری نیز به عنوان یکی از عوامل گسترش مصرف مواد مخدر در میان دختران و پسران نام برده می‌شود.
«جلوی فروش کودکان معتاد گرفته شد» 
رئیس اورژانس اجتماعی همچنین به فروش نوزادان معتاد اشاره کرده و گفته است:«ممکن بود تعداد کمی از نوزادان معتاد که از مادران معتاد متولد شده بودند، توسط مادرانشان که برخی از آنها کارتن خواب هستند به فروش برسند که با نظارت اورژانس اجتماعی از این مساله جلوگیری شد».
پیش از این، سیاوش شهریور٬ مدیرکل اجتماعی استانداری تهران، خواستار عقیم‌سازی زنان معتاد کارتن‌خواب با رضایت خودشان شده و گفته بود که «برخی از این زنان علاوه بر اعتیاد و کارتن‌خوابی و توسعه فحشا، عین ماشین جوجه‌کشی بچه تولید می‌کنند و چون بچه‌ها سرپرست ندارند، به‌فروش می‌رسند».
این موضوع که پس از انتشار گزارش‌های مربوط به گورخوابی در گورستان نصیرآباد شهریار در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود٬ واکنش‌های منفی گسترده‌ای را به دنبال داشت.

پاسخ تند آیت الله نمیرالمومنین حنتی به شایعه مرگش



سخنگوی شورای نگهبان به شایعه درگذشت آیت‌الله جنتی در روز سیزده فروردین واکنش نشان داد.
به گزارش خبرآنلاین عباسعلی کدخدایی درباره شایعه درگذشت آیت‌الله جنتی در روز سیزده فروردین در کانال تلگرامی خود نوشت:
باسمه تعالی
دروغ_تر_از_دروغ!
شایعه عبارت است، از یک گزاره ویژه که ملاک‌های اطمینان بخش رسیدگی برای آن وجود نداشته باشد ومعمولاً به صورت شفاهی از فردی به فرد دیگر انتقال می‌یابد. به نظر می‌رسد که دو شرط «اهمیت» و «ابهام» در انتقال شایعه، قانون اصلی شایعه را تعیین می کند. بدین معنا که فرمول حدت و شدت شایعه را می‌توان به این صورت تعریف کرد: میزان رواج شایعه تقریباً برابر است با حاصلضرب اهمیت در ابهام موضوع مطروحه در آن شایعه.
در علم ارتباطات، شایعه را گفتمان‌های غیررسمی و نامعتبر و در نتیجه نهایی اطلاعات وارسی نشده می‌دانند که در چند مرحله در چارچوب نظام ارتباطی پرورانده شده‌ است و از آنجایی که اطلاعات در هر مرحله دست به دست شده‌ است، اغلب تحریفاتی در آنها صورت می‌گیرد. ممکن است بعد از چندین بار تحریف، محصول نهایی به کلی با آنچه در ابتدای کار منتقل شده متفاوت باشد.
یکی از دلایل اهمیت بررسی شایعه‌ها این است که «چه کسی از رواج این شایعه سود می‌برد.» این امر برای درک منشاء این شایعه‌ها سودمند است.
دیگر اهمیت شایعه‌ها در این است که، رواج یک شایعه می‌تواند اطلاعاتی از میزان زودباوری مردم آن جامعه نسبت به خبری که شک‌برانگیز و اثبات‌ نشده‌ است، در اختیار کارشناسان و همچنین دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بیگانه گذاشته و در زمان بحران و یا در چهارچوب جنگ‌های روانی_و رسانه‌ای برایشان مفید باشد.
از قبل از ظهر امروز نیز دروغی در قالب خبر مانند سال های گذشته منتشر شد که علاقه‌مندان به دبیر محترم‌ شورای‌نگهبان را نگران کرد و از من و یا سایر دوستان جویای احوال ایشان می‌شدند.
لازم به ذکر است، دیروز عصر به اتفاق برخی مسئولان توفیق زیارت ایشان را داشتیم و بسیار سرحال بودند و امروز نیز در چند نوبت با ایشان تماس تلفنی داشتم اما بهترین پاسخ به این شایعات را از زبان خود ایشان بشنویم: «این موضوع قطعا برای من یک توفیق است. جمله‌ای حضرت امام فرمودند که اگر آمریکا از ما خوشحال بود در خودمان شک کنیم. اگر او با ما دشمنی کرد حقانیت خودمان را باور کنیم. به نظر من اگر کسانی که تخریب می‌کنند حزب‌اللهی باشند نماز شب‌خوان باشند آدم باید در خودش شک کند اما اگر افراد بی‌مبالات تخریب می‌کنند این اتفاقا مایه خوشحالی است. انسان از مذمت افراد صالح باید برای خود نگران شود.»

احتمال رد صلاحیت حسن روحانی



 سخنگوی شورای نگهبان بار دیگر درباره احتمال رد صلاحیت حسن روحانی گفت که صلاحیت رئیس جمهور محدود به چهارسال است و او برای دوره بعدی باید دوباره تائید صلاحیت شود.
عباسعلی کدخدایی در مصاحبه با هفته نامه «مثلث» که روز یکشنبه، ۱۳ فروردین، در وب سایت انتخاب بازنشر شد، درپاسخ به سئوالی درباره اعلام نامزدی حسن روحانی پس از دیدار با رهبر جمهوری اسلامی گفت که «ما راه خودمان را می رویم».
آقای کدخدایی اعلام کرد که تائید صلاحیت همه نامزدهای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری «به همان دوره چهار ساله محدود است».
وی اضافه کرد که اظهار نظر سابق شورای نگهبان درباره صلاحیت رئیس جمهور، برای چهار سال گذشته بوده است.
سخنگوی شورای نگهبان درعین حال اعلام کرد که سخنانش، طرح یک موضوع «کاملا حقوقی» است و نباید از آن برداشت سیاسی شود.
عباسعلی کدخدایی روز ۱۵ دی ۹۵ نیز گفته بود بود که این شورا همواره صلاحیت رؤسای جمهوری «مستقر» را نیز در دوره دوم نامزدی آنان بررسی می‌کند و «هیچ تضمینی» نیست که رئیس‌جمهور «مستقر» دوباره تأیید صلاحیت شود.
۱۰ روز پس از این سخنان نجات‌الله ابراهیمیان، دیگر عضو شورای نگهبان، گفت که از نظر حقوقی فرقی میان رئیس‌جمهور و دیگران نیست، و ممکن است صلاحیت رئیس‌جمهور هم رد شود.

این قبیله آدمخوارها به هیچکس رحم نمی کنند



 باور اینکه در سال ۲۰۱۷ هنوز هم قبیل های آدمخوار و بدوی در گوشه و کنار دنیا زندگی می کنند کمی سخت است.
به نقل از دیلی میل، یک قبیله بومی در شمال جزیره سنتینل واقع در اقیانوس آرام زندگی می کنند، قبیله ای که گفته می شود از شش هزار سال پیش تاکنون ساکن آنجا هستند. از سال ۱۹۶۰ تاکنون با وجود پیشرفت های شگرف فناوری ارتباط این قبیله با دنیای بیرون از جزیره حتی محدودتر هم شده است.
اخیرا به منظور اطلاع از وضع زندگی این قبیله هواپیمایی به بالای این جزیره رفت و یکی از سرنشینان این هواپیما موفق شد تصاویر و فیلم هایی در شرایط بد جوی از ساکنان بگیرد. ساکنان بومی این جزیره به محض رویت این هواپیما با سنگ به آن حمله کردند و چوب هایی را که مشتعل شده بود به طرف آنها پرتاب می کردند.
پیش از این در سال ۲۰۰۶ دو فرد کنجکاو که وارد این منطقه شده بودند به دست همین بومی ها کشته شدند. روایت ها حاکی از این است که بومی ها پس از قتل این دو نفر گوشت بدنشان را خورده بودند.
دولت هند با توجه به اینکه ساکنان این جزیره بسیار بی رحم و وحشی هستند به هیچ شهروند هندی اجازه ورود به این جزیره را نمی دهد.

روزگاران

Sunday, April 2, 2017

حمله وحشیانه به پناهجوی ایرانی در لندن




پلیس لندن ۶ نفر را در ارتباط با حمله به یک پناهجوی کرد ایرانی و دو نفر دیگر در جنوب این شهر بازداشت کرده است.
این افراد به ظن تلاش برای قتل این نوجوان ۱۷ ساله دستگیر شده اند.
گفته شده که این پناهجو جمعه شب به همراه دو دوستش در یک ایستگاه اتوبوس در منطقه کرویدن در جنوب لندن ایستاده بود که هدف حمله یک گروه ۸ نفره قرار گرفت.
این گروه پس از آن که درمی یابند که این افراد درخواست پناهندگی کرده اند، آنها را به شدت کتک زدند.
به گفته پلیس لندن، جمجمه این پناهجوی ۱۷ ساله شکسته و خون در مغزش لخته شده است.
به گفته پلیس او در شرایط بحرانی، اما با ثبات قرار دارد.
دو نفر دیگری که همراه او مورد حمله قرار گرفتند هم دچار جراحاتی شده اند.
پلیس گفته که تاکنون ۴ مرد و ۲ زن را به ظن دخالت در این حمله بازداشت کرده است.

احمدی‌نژاد٬ رحیم‌مشایی و بقایی دلقک هستند



معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت احمدی نژاد: 
احمدی‌نژاد٬ رحیم‌مشایی و بقایی دلقک هستند
به گزارش انصاف نیوز، «محمدعلی رامین» نوشت:
 حسرت و تاسف و بلکه حیرت عمیق خودم را نمی توانم کتمان کنم، وقتی همه حمایت های دائمی چهارده ساله خودم از احمدینژاد، امروز با رفتار غیرعقلایی او، جدا با هر عقل سلیمی قابل سرزنش شده اند، بخصوص هنگامی که دیگر هیچ خیرخواهی شخصی و تذکر محرمانه ای سودی نمی دهد.
 صدها نیروی مخلص و پر تلاش انقلابی و ولایی در دولت های نهم و دهم که بار سنگین خدمات را بر دوش کشیدند، بخاطر رفتار حماقت بار اخیر احمدنژاد بشدت اسیب پذیر شده اند.

ترانه علیدوستی و نیکی کریمی در لیست 30 بانوی زیبا و موفق دنیا



ترانه علیدوستی و نیکی کریمی در لیست 30 بانوی زیبا و موفق دنیا قرار گرفتند.
به گزارش اسپوتنیک، این روزها خبری در شبکه های اجتماعی مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است که در آن دو بازیگر بانوی معروف ایرانی، "ترانه علیدوستی" و "نیکی کریمی" جزو 30 بانوی زیبا و موفق قرار گرفتند.
بر اساس اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی، مجله هنری Buzznet که گفته می شود هالیوودی است، هر ساله 30 بانوی پرتلاش، موفق و زیبا را طی یک نظرسنجی انتخاب ی کند و امسال برای اولین بار نام دو هنرمند بانوی ایرانی را در فهرست 30 نفری بازیگران زیبای زن جهان قرار داده است. در این فهرست، ترانه علیدوستی در مقام 28 و نیکی کریمی در مقام 14 قرار دارند. گفته شده است که این لیست براساس نظرسنجی جهانی انتخاب شده است و ملاک‌هایی همچون جذابیت، زیبایی، فعالیت زیاد در سینما، کسب جایزه و استقبال از نمایش فیلم‌ها برای انتخاب بازیگران مدنظر بوده است

آیت الله قتل عام" خادم اسرائیل و سازنده تمدن نوین اسلامی از راه خون ریزی



آیت الله قتل عام" خادم اسرائیل و سازنده تمدن نوین اسلامی از راه خون ریزی
آیت الله منتظری به ابراهیم رئیسی و دیگر اعضای "هیأت مرگ" قتل عام زندانیان سیاسی و عقیدتی در تابستان ۱۳۶۷ گفت که نام شما به عنوان "جنایتکاران تاریخ" ثبت خواهد شد. با توجه به نقش مستقیم او در کشتار چند هزار زندانی سیاسی و عقیدتی، "آیت الله قتل عام" نامیده شد.
هدف نوشتار کنونی بازگشت به گذشته و توضیح جنایات ابراهیم رئیسی نیست، هدف آینده نگری است و آن چه این نامزد جانشینی آیت الله خامنه ای برای ایران و ایرانیان پدید خواهد آورد.
"آیت الله قتل عام" و اسرائیل

Saturday, April 1, 2017

فاحشه خانه در آمبولانس در کپنهاک



در کپنهاک یک آمبولانس دست دوم با تغییر کاربری تبدیل به جایی شده است که کارگران جنسی می‌توانند مشتریان‌شان را ببینند. هدف این است که به افرادی که در معرض خطر خشونت و سوء استفاده هستند کمک شود و این تازه ترین مورد از فهرست بلند فکرهای یک کارآفرین اجتماعی دانمارکی است.
مایکل لودبرگ مرا به داخل آمبولانسی قدیمی دعوت می‌کنند که مدت‌هاست از آن استفاده نمی‌شود.
می‌پرسم: "خوب این‌جا چه اتفاقی می‌افتد؟"
به سرعت جواب می‌دهد: "سکس" و چشمانش از خنده برق می‌زند.
موقعی که وارد می‌شوم محیط چندان جذابی به نظر نمی‌رسد - با دیوارهایی خاکستری و صندلی‌هایی آبی‌رنگ. و داخل‌اش سرد است - دما منفی یک درجه است و بیرون هم برف می‌بارد.
ولی این آمبولانس قدیمی - که "سکسلانس" نام دارد - جایی امن برای کارگران جنسی کپنهاک است. آن‌ها می‌توانند مشتریان‌شان را این‌جا بیاورند با علم به این‌که داوطلبانی هستند که اگر اوضاع ناجور شود، دخالت می‌کنند.
آمارها نشان می‌دهد که خیلی اوقات چنین اتفاقاتی می‌افتد.

بریتانیای بزرگ کوچک می شود



دولت محلی اسکاتلند رسما خواهان برگزاری همه‌پرسی استقلال از بریتانیا شد
نیکلا استرجن، وزیر اول اسکاتلند، یک روز پس از شروع روند برگزیت از سوی 'ترزا می'، در نامه‌ای به نخست وزیر انگلیس، رسما خواهان آن شد که دولت محلی اسکاتلند بتواند همه‌پرسی استقلال از بریتانیا را برگزار کند.

به گزارش ایرنا، استرجن در این نامه که قرار است متن آن روز جمعه منتشر شود، از 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس خواسته است که انتقال قدرت به دولت محلی اسکاتلند برای برگزاری این همه پرسی را آغاز کند.
وزیر اول اسکاتلند در این نامه گفته است که با توجه به محدود بودن زمان، ترجیح می دهد که زمینه برگزاری این همه پرسی طی 18 ماه آینده فراهم شود.
نمایندگان پارلمان محلی اسکاتلند موسوم به 'هالیرود'،که اکثریت کرسی های آن در اختیار اسکات های ملی گرا است، روز سه شنبه و یک روز قبل از فعال شدن ماده 50 پیمان لیسبون توسط دولت 'ترزا می'، به برگزاری مجدد همه‌پرسی جدایی از بریتانیا رای دادند.
نمایندگان پارلمان اسکاتلند، با 69 رای موافق در برابر 59رای مخالف، از پیشنهاد برگزاری مجدد همه‌پرسی جدایی این منطقه از بریتانیا حمایت کردند.

منبع ایران پرس نیوز