Friday, March 31, 2017

فرمانده سنتکام: مردم ایران متفاوت از حکومت انقلابی آن هستند و در موردشان نگرانی نداریم



تقاطع: “جوزف ووتل” فرمانده “ستاد مرکزی ارتش امریکا” (سنتکام) می‌گوید «ایالات متحده در خصوص مردم ایران متفاوت از رهبری انقلابی ایران فکر می‌کند» و «در مورد مردم ایران نگرانی ندارد».
فرماندهی نیروهای ارتش امریکا در خاورمیانه، شرق افریقا و آسیای مرکزی روز چهارشنبه (۲۹ مارچ-۹ فروردین) در جلسه‌ی استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان این کشور گفت: «من موافقم که بعد از توافق هسته‌ای (برجام) فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران شدت گرفته است. ایران از طریق نیروهای نیابتی، تسهیل کمک‌های مرگ‌بار، و فعالیت‌های سایبری در حال بهره‌برداری از یک “ناحیه خاکستری” است.»
این ژنرال بلندپایه ارتش امریکا در این جلسه، حکومت ایران را «بزرگ‌ترین تهدید طولانی‌مدت برای ثبات تمام منطقه» توصیف کرد و افزود: «ما باید به فرصت‌هایی که در آن می‌توانیم اقدامات ایران را با ابزارهای نظامی یا سایر ابزارها مختل کنیم نگاهی داشته باشیم؛ هم‌چنین به فرصت‌هایی که می‌توانیم آن‌ها را افشا و به خاطر اقدامات بی‌ثبات‌کننده‌شان پاسخ‌گو کنیم.»
“جوزف ووتل” راه‌حل پایانی‌اش را «نشانه گرفتن ایدئوژی انقلابی» رهبران ایران عنوان کرد و گفت: «من می‌خواهم واضح بگویم که ما به مردم ایران متفاوت از رهبری انقلابی آن نگاه می‌کنیم. از نظر من این‌ها دو چیز کاملا متمایز هستند. و نگرانی ما نه در خصوص مردم ایران که درباره دولت انقلابی آن است.»

انتشار مجموعه یادداشت‌های مرتضی مطهری در انتقاد از انحراف و فساد روحانیت شیعه از سوی علی مطهری آغاز شد



انتشار مجموعه یادداشت‌های مرتضی مطهری در انتقاد از انحراف و فساد روحانیت شیعه از سوی علی مطهری آغاز شد.
این یادداشت‌های صریح و تند در جلد ۱۵ مجموعه آثار مرتضی مطهری به تازگی منتشر شده که با انتقاد‌هایی نیز در حوزه‌های علمیه مواجه شده است.
مطهری در این یادداشت‌ها انتقاد‌ها و حملات بسیار تندی متوجه روحانیت شیعه کرده که در تاریخ شیعه و جمهروی اسلامی این انتقاد‌ها کم‌سابقه است.
گزیده انتقاد‌های مطهری از روحانیت شیعه در سال ۱۳۳۸ شمسی به روایت رسول جعفریان:

یادداشت‌های مرتضی مطهری درباره فساد و انحراف روحانیت شیعه
آمدن مطهری به تهران {در سال ۱۳۳۸} به نوعی برای سرخوردگی از قم، اخلاقیات حاکم بر حوزه وبرخی از مناسبات موجود در سیستم جاری آن بود.
- یادداشت‌هایی که از مطهری از سال‌های ۳۷ تا ۴۰ مانده نشانگر تلاش وی برای یافتن پاسخ‌های تازه به مسائل و معضلات و از سوی دیگر در انتقاد به روحانیت است.
- مطهری: از وقتی که برای روحانیت دربار درست شده... دیدن رؤسای روحانی تمنای ریاست را در وجود طلاب بیدار می‌کند... همین وضع ریاست مآبی این آقایان است که اخلاق عمومی طلاب را فاسد کرده است.
- مطهری در انتقاد از «روح گریز از کار» در علما: تا کار به موضوع سهم امام و پیش نمازهای بیکار و تنبل کشید که هم خود عضو عاطل هستند و هم مانع و سد پیشرفت‌های دینی هستند.
- مطهری: شما اگر به روحیه ملاهای تهران آشنا باشید می‌دانید که فقط چشمشان به چهار تا بازاری قدیمی است.
- مطهری: وای به حال اجتماعی که ... واعظ و هادی‌های حقیقی ضعیف بشوند ولی انگل‌هایی از آخوندهای بیکاره و بی سواد، چاق و دارای بهترین زندگی‌ها بشوند.

- مطهری:روحانی امروز ما حال همان والی را دارند، فقط بلدند که گلوی ضعفایی از رعایا و یا هم صنفان خود را بگیرند و بفشرند.
- مطهری: تا وقتی که رابطه مسلمان با ملاها، رابطه دست بوسی و پابوسی و پول تحویل دادن و دست به سینه ایستادن باشد، کار مسلمانی درست نمی‌شود.
- مطهری: اصول تربیت روحانی بر شخص سازی و طبقه سازی و استخدام احساسات مذهبی و عمل اسلامی مردم به نفع اشخاص و افراد و طبقه معینه است، نه بر تعظیم و توقیر و تحکیم اصول و مبانی.
- مطهری: روحانیت از لحاظ طبقاتی، بی‌رنگی است و بی طبقگی، یعنی طبقه‌ای است برای ایجاد رابطه حسنه بین طبقات و برای از بین بردن مفاسد سایر طبقات، ولی در میان ما به صورت یک طبقه در آمده است.
- مطهری: در جامعه ما رواج القاب مطنطن دولتی و روحانی، نشانه‌ای از شیوع ظاهر پرستی و روح تملق در میان ماست. پیشرفت سریعی که در یک قرن اخیر ما کرده‌ایم این است که بر القاب روحانی افزوده‌ایم. یعنی سیر القاب در این دو سه قرن مساوی است با ده برابر ده قرن اول اسلامی. پس کی می‌گوید که ما پیشرفت نکرد‌ه‌ایم؟

دیگربان


ایران در آئینه آما



ایران در آئینه آمار(۲۳۰)
تهيه و تنظيم از مريم اسکوئی
زنان پرچم‌دار ورود به بازار کار در سال ۹۵:
دستمزد کمتر و حضور موثرتر در دانشگاه ها از جمله عوامل

ثروتمندترین کشورهای جهان کدامند؟ / ایران در رتبه ۷۰

در سال ۹۵ بیش از ۱۲۰۰ کارگر ساختمانی در حوادث کار جان باخته اند

۱۰ پرستار سالِ گذشته به‌خاطر کار زیاد جانشان را از دست داده‌اند

نرخ بیکاری ۱۲.۳ درصد/ در بین زنان ۲۰.۴ درصد

رشد جمعیت ایران ‹صفر نشده است

نزدیک به دو میلیون هکتار جنگل بلوط خشک شده است

۲۵۲ تالاب در ایران به علت تغییرات اقلیمی و دخالت انسانی در وضعیت قرمز قرار دارد

افزایش ۴۰ درصدی آمار آدم ربایی در سال جاری نسبت به سال ۹۴

در سال ۹۵ واردادت کاغذ سیگار ۳۴ ملیارد شد

هر ۷۱ دقیقه یک نفر در جاده‌ها می‌میرد

رشد منفی جمعیت در دو استان کشور

۹ فروردین :در سال ۹۵ واردادت کاغذ سیگار ۳۴ ملیارد شد

آیت الله جوادی آملی: در جامعه جهنمی (چمهورى اسلامى)، این به او ناسزا می‌گوید



آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قدردانی از این نظام و انقلاب بر همگان واجب است و باید پشتیبان این نظام باشیم اظهار کرد: به لطف الهی این نظام برکات فراوانی داشته و دارد، به لطف الهی کشور ایران خیلی ترقی کرده و این قابل انکار نیست.

وی اضافه کرد: ما از زمین به آسمان رفتیم. مرحوم شیخ مفید نقل کرد که در یکی از مسافرت‌ها وقت نماز که شد دیدند پیغمبر مرتب دارد آسمان را نگاه می‌کند، به حضرت عرض کردند چرا آسمان را نگاه می‌کنید؟ فرمود منتظرم ببینم چه وقت آفتاب از دایره نصف‌النهار می‌گذرد تا نماز بخوانیم. بعد حضرت این جمله را نقل کرد که ما قبلاً شتربان بودیم الآن شمس‌بانیم از زمین به آسمان رفتیم! کسانی که آن جاهلیت را ندیده بودند قدر این نظام را نمی‌دانند.

این مرجع تقلید در ادامه به ضرورت بهره‌برداری از تجربیات گذشته و سوق دادن نظام به سوی آرمان‌های انقلاب اشاره کرد و افزود: ما اگر از تجاربمان استفاده کنیم می‌توانیم این نظام را نظام بهشتی کنیم، این شدنی است، اگر شدنی نبود این کتاب آسمانی نازل نمی‌شد. قرآن آمده که ما را متمدن کند و زندگی ما را بهشتی کند. چهار مطلب را خدا در قرآن کریم فرمود یکی اینکه جهنم چیست و بهشت چیست؟ یکی اینکه جامعه جهنمی کدام است و جامعه بهشتی کدام است؟ این چهار مطلب را خوب مشخص کرده و فرمود جهنم جایی است که همه به جان هم می‌افتند جهنم جای فحش و بدگویی است، در بهشت هیچ بهشتی علیه بهشتی دیگر حرف نمی‌زند، جامعه اسلامی جهنمی این به او ناسزا می‌گوید و بدگویی می‌کند، چه رسانه، چه گفتار، چه قول و چه فعل تلاششان این است که یکدیگر را بکوبند. جامعه بهشتی این است که همه از یکدیگر حمایت می‌کنند، نقطه ضعفی دارند آرام به هم می‌گویند و اگر نقطه قوتی دارند که آن را ترویج می‌کنند. 

وی ادامه داد: در سوره حشر آمده مردان الهی که در بهشت دنیا زندگی می‌کنند می‌گویند خدایا این فیض را تو به ما دادی، تو کاری بکن که کینه کسی در دل من راه پیدا نکند، او اگر ترقی کرد، من خوشحال باشم و زیر پایش را نلغزانم، کار بدی کرد، فوراً او را حمایت و کمک کنم. ما می‌توانیم نظاممان را نظام بهشتی کنیم آنها که این فکر را ندارند دائما به فکر خونریزی‌ هستند.

آیت‌الله جوادی آملی بیان کرد: کشورهای غربی اکثر بودجه‌هایشان صرف آدم‌کشی می‌شود چون اینها مرگ را پوسیدن می‌دانند اما ما می‌گوییم که مرگ پوسیدن نیست بلکه از پوست به در آمدن است. یک بیان نورانی امام حسین (ع) دارد که یاران من! بدانید که مرگ پوسیدن نیست و مرگ پلی است که شما از آن گذر می‌کنید و ابدی می‌شوید .

وی در ادامه به تبیین معنای «نصیحت» و «ناصح» پرداخت و اضافه کرد: ما می‌توانیم طوری زندگی کنیم که جامعه را جامعه بهشتی کنیم. بخشی از روزنامه‌ها تمام تلاششان این است که از یکدیگر بدگویی کنند. ما نمی‌دانیم نصیحت یعنی چه خیال می‌کنیم آبرو بردن و نقد و آبروریزی این نصیحت است. اصلِ نصیحت را قدمای ما معنا کردند. نظام وقتی از عدل برهنه است جامه عدل به نظام بپوشاند، جامعه وقتی به کینه و اختلاف مبتلاست با این جامه وحدت این نظام را حفظ کند. آنکه لباس عزت بر بدن یک نظام و ملت می‌پوشاند او نصیحت کرده است وگرنه با سخنرانی و سفارش نه اقتصاد مقاومتی حاصل می‌شود نه با اختلاس می‌شود برخورد کرد


Thursday, March 30, 2017

آیا می دانستیدروزانه ۹۶۰ میلیون تومان خرج توزیع غذا در آستان قدس میشود تا جناب رئیسی فردی دلسوز و انقلابی نشان داده شود؟



نگام ، سیاسی _ ابراهیم رئیسی فردی که این روزها نام او برای نامزدی انتخاب ریاست جمهوری مطرح شده و برخی در تلاش هستند تا او گزینه اصلی اصول گرایان در این جایگاه باشد همزمان با انتصاب به عنوان تولیت آستان قدس رضوی و پیش از طرح نام او به عنوان نامزد ریاست جمهوری با حضور در مناطق حاشیه نشین و محروم مشهد و بازدید از منزل فقرا و انعکاس خبر آن در رسانه ها تلاش کرد خود را فردی دلسوز و حامی تهیدستان معرفی کند اما امروز شاید دلیل آن حرکات مشخص شده و آشکار گردیده که روزانه ۹۶۰ میلیون تومان خرج توزیع غذا در آستان قدس میشود تا جناب رئیسی فردی دلسوز و انقلابی نشان داده شود؟ !
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با دستور تولیت آستان قدس رضوی تلاش می کنیم تا ۱۵ فروردین، تمام زائران بارگاه منور رضوی حداقل یک بار از غذای متبرک حضرت رضا(ع) متنعم شوند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل: باید صدای کسانی مانند ندا آقاسلطان باشیم‎‎



انتقاد شدید نماینده آمریکا در سازمان ملل از بی‌توجهی جهانی به وقایع سال 88 ایران
سفیر آمریکا در سازمان ملل: باید صدای کسانی مانند ندا آقاسلطان باشیم‎‎
نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد، در نشستی در «شورای روابط خارجی»، در مورد لزوم تمرکز شورای امنیت سازمان ملل بر «حقوق بشر» سخن گفته است. او در این سخنرانی به اعتراضات پس از انتخابات ۸۸ در ایران نیز اشاره کرده و تاکید کرده آمریکا باید صدای کسانی مانند ندا آقاسلطان باشد.

نیکی هیلی، نـهم فروردین ماه در جریان سخنرانی خود در شورای روابط خارجی آمریکا در نیویورک، از فعالیت‌ها و اقدامات پیش‌روی خود به عنوان نماینده ایالات متحده در سازمان ملل و نیز ریاست دوره‌ای شورای امنیت سخن گفته است.

خانم هیلی در بخشی از سخنرانی یک‌ساعته خود به لزوم اقدامات و فعالیت‌های خود در ارتباط با پیشبرد «ارزش‌های» مورد نظر آمریکا پرداخته‌است.

Tuesday, March 28, 2017

جاسوس ایران" در آلمان به ۴ سال زندان محکوم شد




دادگاهی در برلین یک فرد پاکستانی‌تبار را به ۴ سال و سه ماه حبس محکوم کرد. به گفته منابع امنیتی آلمان او برای "نیروی قدس سپاه پاسداران" با هدف انجام عملیات تروریستی در آلمان و فرانسه دست به جمع‌آوری اطلاعات زده است.

فردی که به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر شده بود در دادگاهی در برلین در روز دوشنبه (۲۷ مارس ۷/ فروردین) به ۴ سال و سه ماه حبس محکوم شد. این فرد که پاکستانی‌تبار است به گفته مقامات قضایی آلمان در پی انجام عملیات تروریستی در آلمان و فرانسه بوده است.

سخنگوی دادگاه برلین این فرد را با نام "مصطفی حیدر س." معرفی و تاکید کرد که جرم وی برای قاضی اثبات شده است. وکیل "مصطفی حیدر س." گفت که موکلش این رای را نپذیرفته و درخواست رسیدگی به پرونده‌اش در دادگاه تجدید‌نظر را داده است.

اختلاس مالی در آستان قدس رضوی؛ برادر همسر واعظ طبسی متواری شد



 «مهدی عزیزیان» قائم مقام سابق آستان قدس رضوی، عضو هیئت امنای این آستان و مشاور فعلی عمرانی سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی شش ماه قبل از کشور خارج شده است.
این منبع آگاه می‌گوید: «بعد از فوت مرحوم واعظ طبسي، آقايان ترجيح دادند كه به احترام او، فرزندانش و آقاي عزيزيان را فقط ممنوع‌الخروج كنند و بعد از مدتي به پرونده مالی آنان رسيدگي كنند.آخرين چك به مبلغ ٣٦٠ ميليون تومان به عنوان تسويه حساب هم صادر و به مهدی عزيزيان پرداخت شد. پس از مدتی آقاي مرتضی بختياري كه خود دادستان انقلاب مشهد و بعد وزير دادگستري احمدي‌نژاد بود و حالا هم قائم مقام توليت آستان قدس است، شخصا مهدی عزيزيان را احضار و بازجويي کرد. قرار بود با وی برخورد هم بشود ولي ظاهرا به اين نتيجه رسيدند كه از كشور خارج شود تا عواقب مسائل اختلاس‌هاي مالي آستان‌ قدس رضوی سرو صدا نكند.»
گفتنی است پیش‌تر محمود رضا خاوری مدیرعامل اسبق بانک ملی و متهم ردیف اول اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، با همین روش توسط «غلام‌حسین محسنی اژه‌ای» و «یزدی» معاون اقتصادی وزارت اطلاعات در زمان حیدر مصلحی از کشور فراری داده شد.
ساعتی قبل آستان قدس رضوی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «مهدي عزيزيان برادر همسر مرحوم آيت‌الله واعظ طبسي مي‌باشند که در دوران توليت آن مرحوم در سمت قائم مقام مشغول به فعاليت بوده‌اند و در دوره توليت جديد هيچ‌گونه سمتي نداشته‌اند.»
تکذیب «عدم اشتغال» وی در تولیت جدید آستان قدس رضوی در حالی است که مهدی عزیزیان در تاریخ دوم خردادماه ۱۳۹۵ توسط ابراهیم رئیسی به عنوان مشاور عمرانی و عضو هیئت امناء آستان قدس رضوی منصوب شده است.


آمد نیوز

Monday, March 27, 2017

گوش هایش را بریدم تا مردی نگاهش نکند




زن به هر مصیبتی بود طلاق گرفت. در ولایت تخار زندگی می کرد ، جایی در شما افغانستان . جانش به لبش رسیده بود و دو کودکش شاهد خشونتی بودند که بر او می رفت .
پنجشنبه ۱۴ بهمن گرگ و میش صبح مرد راهی خانه زن شد که حوالی “تالقان ” زندگی می کرد. اسلحه اش را پنهان کرده بود تا همسایه ها مشکوک نشوند . در زد و صبر کرد تا بلکه زن در را باز کند و همین اتفاق هم افتاد . زن جوان که ۳۰ سال هم بیشترنداشت در را باز کرد وهمسر سابقش را رو در روی خود دید و فهمید که داستان پایان خوشی ندارد . مرد دست به ماشه برد و گلگدن را کشید . جلوی چشمانش را نفرت و انتقام و خون گرفته بود و شلیک کرد . زن آماج گلوله قرار گرفت و در خون غلطتید . زندگی اش در ۳۰ سالگی به جرم طلاق به پایان رسید در حالیکه که مرد در کمرکش کوچه خاکی گم شد وفرارکرد .

انتخابات آلمان: پیروزی در گام اول برای حزب مرکل



حزب آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در انتخابات ایالت سارلند که بسیاری آن را محکی برای پیش‌بینی انتخابات سراسری سپتامبر امسال می‌دانند، به راحتی پیروز شده است. 
خانم مرکل که قصد دارد برای دور چهارم صدراعظمی هم نامزد شود تحت فشار رقبای خود به ویژه از جناح چپ است. 
روز یکشنبه (۲۶ مارس - ششم فروردین) حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان (سی.دی.یو) موفق شد با کسب حدود ۴۱ درصد آرا در ایالت سارلند در برابر نزدیک‌ترین رقیبش یعنی حزب سوشیال دموکرات (اس.پی.دی) که حدود ۳۰ درصد آرا را کسب کرد، به راحتی پیروز شود. 
با ورود مارتین شولز از حزب چپ‌گرای سوشیال دموکرات آلمان و افزایش محبوبیت او در هفته‌های اخیر، اکنون خانم مرکل و حزبش برای پیروزی در انتخابات ۲۴ سپتامبر، احساس خطر می‌کنند.
با وجود این، انتخابات امروز در ایالت کوچک سارلند که تنها حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد، برای بسیاری نیمرخی از تمایل رای دهندگان بود.
انتخابات آلمان با توجه به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا و قوی‌تر شدن جریان‌های ملی‌گرایانه در نقاط مختلف اروپا، امسال با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود. 

بی بی سی

Sunday, March 26, 2017

یک مجری تلویزیونی لبنانی از نصرالله به اتهام آدم‌ربایی، تجاوز جنسی و آدم‌کشی شکایت کرد




ماریا معلوف، روزنامه‌نگار مجری تلویزیونی سرشناس لبنانی با ارائه شکایتی به دادستان عمومی این کشور، از حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به دلیل آدم‌ربایی، تجاوز جنسی و آدم‌کشی شکایت کرد.
در شکایت ماریا معلوف که روز جمعه 24 مارس 2017 در رسانه‌ها منشتر شد، آمده است که این شکایت علیه حسن نصرالله و هر کس دیگری که تحقیقات نشان دهد، مجری، مرتبط، شریک یا آمر جنایت‌های کشتار بوده و در عملیات آدم‌ربایی، شکنجه، تجاوز جنسی، آواره کردن مردم، جنایت‌های جنگی، کشتار دسته‌جمعی و جنایت علیه بشریت در سوریه، یمن، بحرین و عراق مشارکت داشته، تنظیم شده‌ است.
این روزنامه‌نگار مجری تلویزیونی همچنین نصرالله را به دامن زدن به اختلافات فرقه‌ای و مذهبی در لبنان، سوریه، عراق و یمن متهم کرده است. طارق شندب و آنطوان نعمه وکلای ماریا معلوف این شکایت را به نمایندگی از موکلشان تقدیم دادستان عمومی کرده‌اند.

کاظم صدیقی امام زمان غریب است و به آخوند نیاز دارد




کاظم صدیقی، در نخستین نماز جمعه‏ تهران در سال ۱۳۹۶ اظهار داشت 
تاسیس حوزه علمیه قم از عنایات خداوند متعال به کشورمان بوده است. یاران امام زمان در قم تربیت می‌شوند و مردم قم حجتی بر سایر شهرها هستند
امام زمان غریب است و قشون به اندازه کافی ندارد و از شما می‌خواهد که فرزندانتان را تشویق کنید به حوزه‌های علمیه بروند و از چند فرزندتان یکی را به آقاجان بدهید و او را به سلاح علم و دانش و قرآن مسلح کنید
جامعه ما تهدید به فساد و بی‌اخلاقی و کفر می‌شود، کفار دور ما را گرفته‌اند، شبکه‌های مجازی خطرهای جدی هستند. حوزه‌های علمیه نقش بیمارستان‌های اخلاقی را دارند و باید به آن توجه کنیم

تظاهرات در مخالفت با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا



 این راهپیمایی به مناسبت شصتمین سالگرد پایه گذاری اتحادیه اروپا برگزار شد. ترزا می، نخست وزیر بریتانیا قرار است چهار روز دیگر تصمیم کشورش به خروج از اتحادیه را رسما به این اتحادیه ابلاغ کند. شرکت کنندگان در راهپیمایی "اتحاد برای اروپا" در پایان در میدان مقابل پارلمان بریتانیا جمع شدند، یعنی جایی که روز چهارشنبه حمله ای مرگبار اتفاق افتاده بود

یک کشته و چندین زخمی در تیراندازی در یک کلوب شبانه در اوهایو



در تیراندازی در یک کلوب شبانه در ایالت اوهایو در آمریکا یک نفر کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند. گزارش شده است که در این تیراندازی حد اقل دو فرد مسلح دست داشته اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، تیراندازی حوالی ساعت ۱ بامداد به وقت محلی در یک کلوب شبانه در "سینسیناتی" رخ داد و هنگام تیراندازی صدها نفر عمدتا جوانان در این کلوب حضور داشتند.
یک مقام پلیس محلی به شبکه سی ان ان گفته است که حد اقل دو فرد مسلح در تیراندازی دست داشته اند اما احتمال دارد افراد بیشتری در این حمله دست داشته باشند. پیشتر گزارش شده وبد که تنها یک فرد مسلح اقدام به تیراندازی کرده است.
پلیس در حال تحقیق درباره این حادثه است و تا کنون کسی دستگیر نشده است.
در آخرین مورد حمله به کلوب های شبانه در آمریکا، در ماه ژوئن ۲۰۱۶ عمر متین آمریکایی افغان تبار به یک کلوب شبانه همجنسگرایان در اولاندو حمله کرد و عده ای را گروگان گرفت. در نتیجه این گروگان گیری ۴۹ نفر از جمله عمر متین کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه

Friday, March 24, 2017

اعلام نامزدی مهدی خزعلی برای انتخابات ریاست جمهوری



حسین علیزاده - نگام

در اقدامی برای بسیاری غیرمترقبه مهدی خزعلی در مصاحبه با یک تلویزیون اینترنتی نامزدی خود را برای ریاست جمهوری سال ۹۶ اعلام کرد. به طور قطع می توان باور داشت که نفس اعلام کاندیداتوری او (صرف نظر از این که به کجا بیانجامد) آرایش انتخابات پیش رو را تحت تأثیر قرار خواهد داد. به بیان دیگر، مهدی خزعلی به دلایل عدیده، این ظرفیت را دارد که یک تنه به "چهره ای جریان ساز" نه صرفاً در انتخابات ۹۶ بلکه در سپهر سیاسی ایران تبدیل شود. به عبارت دیگر، اگر اینک در سپهر سیاسی ایران جریان های اصلی درون نظام به دو دسته اصلاحطلب و اصولگرا تقسیم می شوند، مهدی خزعلی با اشراف بر هر دو این جریان ها از ظرفیتی برخوردار است که "جریان سومی" را رقم بزند.
از رصد کردن کنش های سیاسی مهدی خزعلی در سال های اخیر از جمله حمایت او از روحانی در انتخابات ۹۲، اصرار او بر مشارکت فعال در انتخابات ۹۴، انتقاد صریح از سردار سلیمانی به عنون اصلی ترین چهره ای که در اقدامی مغایر منافع ملی پای ایران را به حضور نظامی در سوریه کشاند، بیانیه اخیرش در فراخوان جهت "حضور نیافتن" در راهپیمایی ۲۲ بهمن، رویکرد انتقادی از انفعال روحانی در ۴ سال ریاست جمهوری اش به ویژه در پرونده حصر رهبران سبز، افشاگری در مورد به قتل رسیدن هاشمی رفسنجانی و... می توان دریافت که او و جمع همفکرانش برای خود یک برنامه کار سیاسی تعریف شده تا انتخابات ۱۴۰۰ در نظر دارند.
مهدی خزعلی کیست؟

حیرت هتلداران شهر «وان» از گردشگران ایرانی



، سیل ورود شهروندان ایرانی به شهر «وان» ترکیه در ایام نوروز موجب بهت و حیرت اهالی این شهر شده است.

به نوشته روزنامه «حریت» با آغاز تعطیلات نوروزی که تا شروع ماه آوریل طول می‌کشد، مسافران ایرانی به شهر «وان» در شرق ترکیه سرازیر شده‌اند. آن طور که این روزنامه گزارش کرده اهداف برخی جهانگردان ایرانی تفریحات و انجام خریدهای ارزان قیمت است.

از دو سال قبل یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به بیکاران افزوده شده است



به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری شامگاه چهارشنبه در مصاحبه با بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه اول سیما از محل باغ فتح آباد کرمان با اشاره به این که اشتغال و مقابله با چالش بیکاری از مهم ترین دغدغه های مردم است، گفت: ملت بزرگ ایران اطلاع دارند که اقتصاد ایران ظرفیت اشتغال مشخصی داشته و در سال های ۷۴ تا ۸۴ که بیشترین شغل ایجاد شده، میزان آن حدود ۶۰۰ هزار شغل در سال بوده است.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: در بازه زمانی ۸۴ تا ۹۲ میزان شغل خالص ایجاد شده در کشور صفر بوده زیرا در مقابل اشتغالی که ایجاد شده، افرادی نیز بیکار شده اند و این موضوع میزان اشتغال در این سال ها را صفر کرده است.
وی اظهار کرد: از ۲ سال قبل حجم نیروهای جویای کار به میزان چشمگیری افزایش یافته و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به افراد جویای کار در کشور اضافه شده است.

Thursday, March 23, 2017

حکم اعدام سینا دهقان در دیوان عالی کشور به اتهام توهین به مقدسات تایید شد.




یک منبع مطلع به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت حکم اعدام سینا دهقان، جوان ۲۱ ساله زندانی در اراک به اتهام سب النبی (توهین به پیامبر اسلام) در دیوان عالی کشور تایید شده است.
این منبع به کمپین گفت که دیوان عالی کشور اوایل بهمن ماه ۱۳۹۵ حکم اعدام سینا دهقان را که در شعبه اول دادگاه کیفری اراک صادر شده بود، عینا تایید کرده است.
به گفته این منبع سینا دهقان در هیچ یک از مراحل بازجویی، بازپرسی و دادگاه دسترسی به وکیل انتخابی نداشته و وکیل تسخیری که از طرف دادگاه انتخاب شده نیز به خوبی از او دفاع نکرده و درباره اطلاع‌رسانی نسبت به وضعیت موکلش نیز کوتاهی کرده است.
سینا دهقان به دلیل نوشتن مطالب انتقادی در شبکه اجتماعی لاین در ۲۹ مهرماه ۱۳۹۴ در آخرین روزهای خدمت سربازی‌اش در پادگانی در تهران، از سوی سپاه پاسداران بازداشت و به زندان اراک منتقل شد و همچنان زیر سایه اعدام در این زندان نگهداری می‌شوند.

خدمات جنسی به زنان پولدار توسط مردان تن فروش



در سالهای اخیر بازار فحشا شکل جدیدی پیدا کرده است.علاوه بر زنان و دختران در بخش‌هایی از تهران دیده شده است که پسران نیز در ازای دریافت پول،خود را به زنان متمول می‌سپارند.حتی خانه‌های تیمی‌پسران نیز شکل گرفته است. این موضوع متاسفانه روز به روز رو به پیشرفت است و بعضی ازمردان و پسران با این کار امرار معاش می‌کنند.به نظر می‌رسد پسران و مردانی که به تن فروشی روی می‌آورند درآمد بیشتری نسبت به زنان دارند اما سعی می‌کنند، کارخود را پنهان ‌کنند. ازدواج‌های نامتعارف در بعضی از خانواده‌ها باعث شده است که این شکل از تن فروشی شکل گیرد و ریشه این مسائل را می‌توان در فقر فرهنگی و مالی جستجو کرد.
به گزارش هرانا، روزنامه مردم سالاری گزارشی تحقیقی درباره پدیده مردان تن فروش منتشر کرده که در ادامه میخوانید؛
عقربه‌های ساعت وقتی از ۹ شب می‌گذرد، در خیابان‌های کد دار شهر کنار خرید و فروش لباس و مواد غذایی و دیگر اقلام مصرفی، بازار دیگری نیز شکل می‌گیرد.
بازاری که در آن تن، خرید و فروش می‌شود. در این بازار ماراتن ماشین‌ها و انسان‌هایی را می‌توان دید که برای خرید بهتر به رقابت می‌پردازند و پس از معامله غیر‌قانونی اما علنی، با افتخار از خرید خود از جلوی دیدگان دور می‌شوند. در این میان این بازار به میزان فراوانی پر درآمد و گسترده شده که خانه‌های تیمی‌فراوانی در شهر شکل گرفته است. افراد زیادی به عنوان رابط‌های موتورسوار نیز در این بازار درآمدهای فراوانی کسب می‌کنند. یک بازار پنهان در دل شب، که به صورت غیر قانونی اما علنی به کار خود ادامه می‌دهد و در نقاط مختلف شهر نفوذ کرده است.
بر همین اساس سعی کردیم از زندگی این قبیل افراد سر در بیاوریم و عمق فاجعه‌ای را که در شب‌های تاریک این شهر رخ می‌دهد به تصویر بکشیم.
پرده اول

Wednesday, March 22, 2017

فرهادی در گفتگو با نشریه اسراییلی هاآرتص: امید من به مردم است نه سیاست‌مداران




روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» همزمان با نمایش «فروشنده» در سینماهای اسرائیل، گزارشی در ارتباط با این فیلم به همراه گفتگو با اصغر فرهادی را منتشر کرده است.
یوری کلین، منتقد این نشریه با اشاره به موفقیت فروشنده در اسکار و حواشی آن و انتشار متن پیام فرهادی که توسط انوشه انصاری پس از دریافت اسکار خوانده شد، به شرح دیدارش در زمان برگزاری جشنواره فیلم کن در بهار سال گذشته می‌‌پردازد که به گفته او در فضایی متفاوت انجام شد.
بیشتر این گفتگوی سنت شکنانه به جز بخش آخر آن پیرامون سینما بوده و فرهادی

مصطفی بدرالدین به دستور ایران کشته شد




رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل ادعا کرده است که به دستور ایران و توسط حزب‌الله لبنان مصطفی بدرالدین معروف به الیاس صعب، فرمانده کل شاخه نظامی حزب‌الله لبنان به قتل رسیده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، ژنرال ایزن کوت درباره نحوه قتل پرابهام مصطفی بدرالدین گفته است: «او به دستور بالادستی‌هایش به قتل رسید. این نشان می‌دهد که تا چه حد رابطه ظالمانه، پیچیده و پرتنشی بین حزب‌الله لبنان و حامیان ایرانی‌اش وجود دارد.»

این جماعت ضد ایرانی در تخت جمشید چه می کنند



 این طرح با عنوان «خیمه معرفت آرامش بهاری» با همکاری اوقاف و اداره میراث شهرستان مرودشت با همت گروه تبلیغی میثم از 29 اسفند سال جاری شروع به کار می‌کند، روحانیون در بخش‌های مختلف نظیر غرفه کودک موضوعات دینی و اجتماعی را در قالب شعر، بازی و مسابقه به صورت غیر مستقیم در خدمت گردشگران کودک ارایه می‌دهند، همچنین بازدیدکنندگان در غرفه مشاوره می‌توانند در زمینه تربیت کودک، خانواده و پاسخ به سؤالات اعتقادی و شرعی بهره ببرند.

همچنین مبلغان مسلط به زبان خارجی هم در غرفه توریست، آنان را با ایران و اسلام آشنا می‌سازند، در کنار این حضور، تبلیغ چهره به چهره نیز صورت می‌گیرد که مبلغان این بخش که مسلط به تاریخ ایران باستان به خصوص دوره هخامنشیان هستند، به سؤالات و شبهات پیرامون پاسخ می‌دهند، این خیمه تا روز 13 فروردین سال آتی در خدمت گردشگران است.

فارس


دونالد ترامپ در بیانیه‌ای نوروز را تبریک گفت



دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای عید نوروز را به ایرانیان و ملت‌های تمام کشورهایی که آن را جشن می‌گیرند تبریک گفته است.
آقای ترامپ در این بیانیه گفته است: " این هفته بهترین‌ها را برای برای همه کسانی که در سراسر جهان عید باستانی نوروز را جشن می‌گیرند آرزو می‌کنم. در دهه‌های گذشته، میلیون‌ها نفر از میراث ایران، ترکیه، جنوب آسیا و آسیای میانه به همراه خانواده‌های خود دور هم جمع شده‌اند تا ورود بهار را جشن بگیرند."
در این بیانیه همچنین آمده: "نوروز در زبان فارسی به معنی روز جدید است و مناسبتی است برای جشن گرفتن آغازهای جدید ، حسی که به خصوص برای بسیاری از ایرانیانی که طی چند دهه گذشته به آمریکا آمده‌اند تا در سرزمین آزادی شروع تازه‌ای را تجربه کنند، پر معنی است." 

بی بی سی فارسی

۴۵ میلیون ایرانی در تنگنای معیشتی قرار دارند



رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق می‌گوید که درآمد سرانه کنونی در ایران نسبت به سال ۱۳۵۵ حدود ۳۰ درصد کاهش داشته٬ رفاه مردم به نسبت ۴۰ سال پیش دچار «چالش» شده و ۴۵ میلیون شهروند ایران در «تنگنای معیشیتی» قرار دارند.

یحیی آل اسحاق روز سه‌شنبه، اول فروردین، به وب‌سایت «قدس‌ آن‌لاین» گفت که «متاسفانه درآمد سرانه و قیمت‌های ثابت در حال حاضر به حدود ۷۰ درصد درآمدهای سال ۱۳۵۵ کاهش یافته است.»

آل اسحاق این کاهش درآمد سرانه را نشانه به چالش کشیده شدن رفاه مردم ارزیابی کرده و افزود که بیش از ۶۰ درصد مردم ایران «نمی‌توانند هزینه‌هایشان را با درآمد‌هایشان تطبیق دهند.»

به گفته وی، در حال حاضر ۴۵ میلیون نفر از مردم ایران که جزء «طبقه متوسط» هستند٬ در تنگنای معیشتی قرار دارند.

آل‌ اسحاق همچنین گفت که ایران دو تا هشت میلیون نفر بیکار دارد و ساکنان شهر‌های بزرگ «دوسوم حقوق خود را صرف اجاره بهای مسکن می‌کنند.»

این فعال اقتصادی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که در حال حاضر ۹۴ درصد واحد‌های تولیدی در ایران «در بدترین وضعیت موجود قرار دارند.»

به گفته وی، «افزون بر ۷۰ درصد واحدهای تولیدی کوچک و متوسط هم تعطیل است یا با ظرفیت ۳۰ درصدی مشغول فعالیت هستند.»

اقتصاد ایران سال‌هاست دچار تورم٬ نقدینگی بالا٬ بیکاری و رکود بالا است و همین عوامل به گواه کارشناسان به آسیب‌های اجتماعی٬ نارضایتی‌ها و فساد گسترده در کشور دامن زده است.

در سال ۱۹۷۷ میلادی درآمد سرانه ايران ٢,١٤٦ دلار بود که در سال ۲۰۱۲ به ٤,٥٢۵ دلار رسید و نسبت به سایر کشور‌های همسایه کشور از جمله ترکیه بیانگر رشدی ناچیز است.

بر اساس آمار دولتی، حدود ۴۰ ميليون ايرانی زير خط فقر مطلق و نسبی زندگی می‌کنند و ايران در ميان ۱۸ کشوری است که بيشترين بيکار را در جهان دارند.

از لحاظ فضای کسب و کار نیز رتبه ايران در جهان ۱۵۲ است و ارزش پول ملی، که پيش از جمهوری اسلامی از معتبرترين واحدهای پولی جهان بود، به شدت کاهش يافته و پول ايران جزء سه پول بی‌ارزش قلمداد می‌شود.

از حيث فساد دولتی نيز، ايران رتبه ١٤٤ را در جهان دارد و از نظر آزادی اقتصادی، رتبه جهانی ايران ١٧٣ است.

خروج سرمايه از ايران هم روندی رو به رشد داشته و، به گفته محمدرضا خباز در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در سال ۹۲، تنها در هشت سال پیش از آن بيش از ۶۰۰ ميليارد دلار از کشور خارج شده بود.

بسياری از صنايع کشور، از جمله صنايع برق و خودروسازی و چای و گاز و بيمه در آستانه ورشکستگی‌ قرار گرفته‌اند.

در زمينه توان رقابت اقتصادی کشورها و توانايی‌شان در تأمين رفاه برای شهروندانشان نیز ايران در رتبه ٨٨ جهان قرار گرفته است
رادیو فردا

سوال ترامپ از نخست‌وزیر عراق: به نظر شما چرا اوباما برجام را امضا کرد؟



دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری پس از دیدار با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق از او پرسیده است که به نظر او باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا، به چه دلیل حاضر به امضا توافق هسته‌ای با ایران شده است؟ و اضافه کرد که او یک روز به دلیل این مساله پی خواهد بود.
توافق هسته‌ای یا همان «برنامه جامع اقدام مشترک» که به اختصار «برجام» نامیده می‌شود، ژوئیه 2014 میان ایران و گروه 1+5 (آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان) امضا شد.
برپایه این توافق، در مقابل محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور به خاطر این برنامه، لغو شد.
ترامپ از مخالفان این توافق است و آن را «بدترین توافق ممکن» ارزیابی کرده است.
به گزارش خبرگزاری‌ها، دونالد ترامپ دوشنبه 20 مارس پس از نخستین دیدار خود با حیدر العبادی در جمع خبرنگاران به انتقاد از توافق نامه هسته‌ای میان ایران و 5 کشور جهان پرداخت.
وی بیان کرد که در گفت‌وگو با العبادی از او پرسیده است که به نظر نخست‌وزیر عراق چرا رئیس‌جمهوری قبلی آمریکا حاضر به امضا توافق نامه هسته ای با ایران شده است؟
وی افزود: «ظاهرا هنوز هیچ کس نمی داندکه او به چه دلیل حاضر به امضا این توافق نامه شده است» اما او یک روز به دلیل این کار پی خواهد برد».
ترامپ در ادامه با بیان این‌که آمریکا نمی‌بایست از ابتدا به عراق حمله می‌کرد ابراز امیدواری کرد که او بتواند مشکل خلایی را که در اثر خروج به نظر او نابهنگام نیروهای آمریکایی از عراق در این کشور بوجود آمده حل کند.
در سال 2003 در دوره ریاست‌جمهوری جورج بوش در آمریکا، ائتلاف بین‌الملل به رهبری واشینگتن با حمله به عراق، نظام صدام حسین رئیس جمهوری اسبق این کشور را سرنگون کرد. در سال 2011 باراک اوباما، نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کرد.
العبادی نیز طی سخنانی در این کنفرانس خبری، با اشاره به این که کشورش نیرومندترین نیروهای ضدتروریستی را در اختیار دارد، گفت که با این همه به همکاری های مشترک میان عراق و آمریکا نیاز دارد.

دبی-العربیه.نت فارسی 

Tuesday, March 21, 2017

تفاوت‌ پیام‌های نوروزی رهبر و رئیس جمهوری اسلامی



تفاوت‌ پیام‌های نوروزی رهبر و رئیس جمهوری اسلامی
خامنه ای من می گم نره حسن روحانی می گوید بدوش

زمانه ـ تأکید ماه‌های اخیر مخالفان دولت بر مشکلات اقتصادی، در پیام نوروزی رهبر جمهوری اسلامی نیز مشهود بود. او از توافق هسته‌ای نیز سخنی نگفت و بر امنیت تأکید کرد. در حالی‌که حسن روحانی در پیام خود از موفقیت‌های دولتش به‌ویژه در عرصه اقتصادی حرف زد و از اجرای توافق هسته‌ای در سالی که گذشت نیز یاد کرد.
به رسم هر سال، در آغاز سال ۱۳۹۶ نیز رهبران جمهوری اسلامی خطاب به مردم ایران پیام‌های نوروزی دادند و یک سال گذشته را مرور کردند.
«فاصله زیاد بین کارهای انجام‌شده و انتظارات مردم»

بي بي سي در مورد ايرانيان لوس انجلس سياه نمايي مي كنند



بي بي سي در مورد ايرانيان لوس انجلس سياه نمايي مي كنند
یک ترجمه از ناقص و البته یک گرازش مغرضانه از بی بی سی فارسی دامنه گسترده ای از اعتراصات را در پی اشته است. با اینکه سابقه چنین رفتارهای غیر حرفه ای از بی سی سی فارسی تازگی ندارد، اما اینبار ایرانیان ساکن غرب آمریکا در تلاشند تا اسناد جدی در بی اعتباری ادعاهای بی بی سی فارسی و تفاوت بین حقیقت و آنچه بی بی سی به عنوان حقیقت جا می زند را به دید دیگر هموطنان خصوصا کسانی که در ایران زندگی می کنند برسانند.
ين جا تهران جلس نيست اما لوس انجلسي هم نيست كه تعريفش را شنيده ايد. ايرانيان اين شهر امسال نوروز را به ميان بي خانمانها و كارتن خوابهاي لوس انجلس برده اند
اردوان مفيد: وقتي سالي يك بار نوروز از را مي رسد ايرانيها دور هم جمع مي شوند و غذاشون را با آنهايي كه محتاج هستند تقسيم مي كنند تا بهشون حس خوب و انرژي بده .

این ما هستیم که به دلیل ایستادن در برابر نقض قانون مجازات مى شویم؛ نامه آتنا دائمی به خواهرانش



خبرگزاری هرانا – روز ۲۲ اسفند ۹۵، جلسه رسیدگی به اتهامات آتنا دائمی و خواهرانش انسیه و هانیه دائمی در شعبه ۱۱۶۲ مجتمع قضایی قدس برگزار شد. آتنا دائمی مدافع حقق بشر زندانی در نامه ای به خواهرانش بعد از برگزاری این دادگاه، با شرح مختصری از « تخلفات و ظلم ها» در دو سال گذشته در پرونده اش، از «گم شدن» نامه اعتراض به رای منع تعقیب سپاه در دفتر رئیس زندان خبر داده است.
متن کامل این نامه را به نقل از هرانا در ادامه بخوانید؛
“براى خواهرانم؛

Monday, March 20, 2017

پناهجوی ایرانی به جرم خشونت و آزار یک افسر زن پلیس به زندان محکوم شد



پناهجوی ایرانی‌ در دادگاه استرالیا: فرهنگ ایرانی مقصر است
خبرگزاری ایرانشهر - مرد پناهجوی ایرانی‌تبار در استرالیا به جرم خشونت و آزار یک افسر زن پلیس در دادگاه بدوی ملبورن به هفت ماه زندان محکوم شد. او گناه اعمالش را به گردن فرهنگ زن‌ستیز ایرانی خود انداخت.

به گزارش روزنامه هرالدسان چاپ استرالیا، «جواد احمدپور» 26 ساله که پنج سال پیش از ایران به استرالیا پناهنده شده است، به جرم مزاحمت و آزار یک زن توسط دادگاه بدوی ملبورن گناهکار تشخیص داده شد.

قربانی که افسر پلیس است، هنگامی‌که شب‌ها برای ورزش و پیاده‌روی خارج از زمان کاری‌اش، در محوطه اطراف منزلش مشغول دویدن بوده با جواد احمدپور برخورد داشته و مرد ایرانی‌تبار سعی کرده تا با کمین در مسیر پیاده‌روی این زن و نیز با استفاده از شماره موبایل وی که بر روی بیزنس کارتش درج شده بود با او ارتباط بر قرار کند. احمدپور پس از این‌که با جواب رد قربانی برای ایجاد رابطه دوستانه مواجه می‌شود، تلاش می‌کند تا با تهدید و ارعاب وی به مجبور به داشتن رابطه با خود کند.
شب یازدهم اکتبر گذشته در شهر کلاید در حومه جنوب‌خاوری ملبورن، جواد با تعقیب زن تا منزلش، سعی می‌کند به زور وارد خانه قربانی شود. زن ناگزیر با سه صفر (شماره امداد و پلیس استرالیا) تماس می‌گیرد و حتی با اینکه به احمدپور گوشزد می‌کند که افسر پلیس است، او محل را ترک نمی‌کند و به رفتار خشونت‌آمیز خود ادامه می‌دهد.
در صدور حکم هفت ماه زندان جواد احمدپور، رییس دادگاه رفتار خشونت‌آمیز مجرم را محکوم کرد و گفت:«در جامعه ما خشونت علیه زنان قابل تحمل نیست.»

پناهجوی ایرانی‌تبار در جلسه دادگاه در مقام دفاع از خود، تاثیرپذیری از فرهنگ ایرانی زن‌ستیز را عامل اصلی رفتارهای خشونت‌آمیزش علیه قربانی دانسته است.

احمدپور پیش از این، حکم 12 ماه زندان تعلیقی برای آزار و اذیت دوست‌دختر سابقش را نیز در پرونده دارد. جواد در زمان دستگیری و بازپرسی پلیس گفته بود، می‌داند همه به آن زن حق خواهند داد زیرا استرالیا کشور تحت سلطه زنان است.

Saturday, March 18, 2017

دخترم یک نابغه است، اعدام حقش نیست



 – مادر مرجان داوری محقق و مترجم محکوم به اعدام به هرانا گفت “دخترش قرار بود تبرئه شود اما نمی‌داند در این میان چه اتفاقی افتاد”. وی ضمن شرح فرازهایی از موقعیت مرجان ابراز امیدواری کرد این حکم در دیوانعالی کشور مورد تجدیدنظر قرار گیرد. مرجان داوری ۵۰ ساله در اوایل بهمن ماه، به اعدام محکوم شده است. یکی از اتهامات خانم داوری عضویت در جنبش نوپدید عرفانی “اکنکار” است.

حضور یازده خواننده زن ایرانی در فستیوال "آواز زنان" برلین



در شرایطی که زنان هنرمند ایرانی در داخل کشور اجازه اجرای برنامه در کنسرت های موسیقی را ندارند، در چارچوب "فستیوال آواز زنان ایران" که در برلین در حال برگزاری است، یازده خواننده زن ایرانی از استان های مختلف کشور برای صدها شنونده علاقمند برنامه اجرا می کنند.

در آستانۀ عید نوروز، نخستین فستیوال آواز زنان ایرانی با تلاش "یلدا یزدانی" دانشجوی رشته موسیقی اقوام دانشگاه کلن در برلین در حال برگزاری است. اپرای معاصر برلین و جشنواره معاصر تانگو از این فستیوال پشتیبانی مالی و فنی کرده اند.

Friday, March 17, 2017

رستم قاسمی٬ وزیر سابق نفت: برخی خزانه کشور را با خزینه اشتباه گرفته‌اند




رستم قاسمی٬ وزیر سابق نفت گفته که «برخی خزانه کشور را با خزینه اشتباه گرفته‌اند و رشد اقتصادی ۱۱.۶ درصد شوخی‌‌ بیش نیست.»

آقای قاسمی این مطالب را در واکنش به گزارش اخیر بانک مرکزی در مورد رشد اقتصادی ۱۱.۶ درصدی ایران در سه ماهه بیان کرده است.

وی گفته «در تاریخ ایران و حتی جهان چنین چیزی را سراغ ندارم، بنا بر اصول برای هر درصد از رشد اقتصادی اصولاً باید ۱۰۰ هزار مورد شغل ایجاد شده باشد.»

قاسمی اضافه کرده «رشد اقتصادی بدون احتساب نفت آن‌طور که من شنیدم بر اساس آمار چند موسسه خارجی زیر دو درصد بوده است.»

وزیر سابق نقت همچنین درباره نتیجه انتخابات آینده ریاست جمهوری گفته «بحث وضع اقتصادی بد بوده و تبدیل به پاشنه آشیل دولت شده است.»

وی افزوده که «بعضی‌ها خزانه را با خزینه اشتباه گرفته‌اند، درآمدها و هزینه‌های هر دولتی مشخص است.»

دیگربان

Thursday, March 16, 2017

حمید رسایی: شش وزیر کابینه ثروتی از ۳۰۰ تا هزار میلیارد تومان دارند‌




 حجت‌الاسلام حمید رسایی مدیر مسئول هفته‌نامه نه دی، چهارشنبه شب در جلسه روشنگری و بصیرت که در مسجد امام جواد(ع) خیابان اوحدی اصفهان برگزار شد، گفت: گریه های شبانه حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر(ص) دارای پیام سیاسی برای مسلمانان در دفاع از اسلام و مبارزه با جریان باطل و انحراف بود.
حضرت زهرا(س) برای دفاع از ولایت در سیاست دخالت می کرد
وی ادامه داد: دلیل گریه های روشنگرانه حضرت زهرا(س) رحلت حضرت رسول نبود، بلکه ایشان برای اسلام و انحراف در آن نگران بودند، وصیت به دفن شبانه و مخفیانه حضرت زهرا(س) پیام سیاسی ایشان برای بصیرت و آگاهی نسل های بعدی است، حضرت فاطمه(س) برای دفاع از ولایت که نیاز جامعه و مردم بود در سیاست دخالت می‌کرد.
مدیر مسؤول هفته نامه نه دی افزود: مهم‌ترین شاخصه حضرت زهرا(س) دفاع از ولایت بود، برخی الان می‌گویند ما امروز کاری به سیاست و انقلاب اسلامی نداریم و اسلام را تبلیغ می کنیم و هر وقت امام زمان(عج) ظهور کردند ما هم در پیروی از حضرت فاطمه(س) از ولایت امام معصوم(ع) دفاع می کنیم.
‌رسایی بیان داشت: برخی از افراد ایراد می کنند که ولی فقیه معصوم نیست و برای همین هم ما کاری به دفاع از ولایت فقیه نداریم، اما سؤال اینجاست که آیا مسلم ابن عقیل معصوم بود، حضرت مسلم معصوم نبود اما مردم کوفه موظف بودند تا از او حمایت و اطاعت کنند، ۱۱ امام معصوم ما الان در دنیا نیستند و رحلت کرده اند و هیچ کدام از ۱۱ امام ما به دلیل بیماری یا کهولت سن یا سوانح طبیعی از دنیا نرفته اند، بلا استثناء همه ۱۱ امام معصوم ما شهید شده اند

منبع تسنیم

اتحادیه اروپا: ۱۸۳هزار افغان در ۲۰۱۶ درخواست پناهندگی دادند




گزارش تازه اتحادیه اروپا درباره میزان درخواست پناهندگی به این اتحادیه در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که ۱۸۳هزار شهروند افغانستان برای اولین بار تقاضای پناهندگی را در این مدت ارائه داده‌‌اند که بیشترین این درخواست را آلمان دریافت کرده است.
براساس این گزارش، تعداد شهروندان افغانستان که برای پناهندگی در ۲۸ کشور اتحادیه اروپا درخواست داده‌اند، نسبت به سال ۲۰۱۵ چندان تغییری نکرده اما در مقایسه با ۲۰۱۴، افزایش ۴۰۰ در صدی داشته است. 
به گزارش اتحادیه اروپا، از مجموع ۱۸۳هزار درخواست پناهندگی شهروندان افغانستان در سال ۲۰۱۶، بیش از ۷۰ درصد آنها را آلمان دریافت کرده است.
شهروندان سوریه که بر اساس روال قانونی برای اول بار درخواست پناهندگی خود را ارائه داده‌اند، با ۳۳۴هزار درخواست در رده اول قرار دارند. این رقم برای عراقی‌های متقاضی پناهندگی ۱۲۷هزار بوده که در رده سوم قرار دارند.
شهروندان ایران با درج بیش از۴۰ هزار درخواست پناهندگی در سال ۲۰۱۶، جایگاه ۶ را در این فهرست از آن خود کرده‌اند. 

بی بی سی

جشن بیست‌هزار نفری چهارشنبه‌سوری در استکهلم سوئد



در ایران بی آخوند 80 میلیون در جشن چهارشنبه سوری شرکت خواهند کرد و جشنهای ایرانی جای گریه و ناله های اسلامی را خواهد گرفت


جشن چهارشنبه‌سوری، برای هشتمین سال پی‌درپی، در پارک باغ شاه (Kungsträdgården) واقع در مرکز شهر استکهلم پایتخت کشور سوئد برگزار شد. بنا بر اعلام برگزار کنندگان این جشن بیش از بیست هزار نفر در برنامه امسال شرکت کرده‌اند. 

جشن چهارشنبه‌سوری، برای هشتمین سال پی‌درپی، در پارک باغ شاه (Kungsträdgården) واقع در مرکز شهر استکهلم پایتخت کشور سوئد برگزار شد. بنا بر اعلام برگزار کنندگان این جشن بیش از بیست هزار نفر در برنامه امسال شرکت کرده‌اند. 
در سال‌های گذشته، برنامه چهارشنبه‌سوری استکهلم، از تلویزیون‌های فارسی زبان خارج از ایران پخش مستقیم می‌شد. اما امسال این برنامه، علاوه بر این شبکه‌ها، برای اولین‌بار به طور کامل از شبکه ۲ و ۲۴ تلویزیون سوئد پخش مستقیم شد.
در سوئد این جشن آرام آرام از جشنی که تنها ویژه فارسی‌زبانان باشد و در حاشیه شهر برگزار شود، به قلب چند شهر بزرگ سوئد ازجمله استکهلم، گوتنبرگ و مالمو کشیده شده است. به طوری که در چند سال اخیر، علاوه بر فارسی‌زبانان، مهاجران غیر فارسی‌زبان و سوئدی‌های علاقه‌مند به فرهنگ و موسیقی هم از این جشن استقبال کرده‌اند.
جشن چهارشنبه سوری، از نخستین جشن‌های خیابانی و مردمی در سوئد به شمار می‌رود که در ماه مارس، با برگزاری آن به استقبال بهار می‌روند. از این رو این جشن با گذشت زمان در رسانه‌های سوئدی نیز مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت جشن چهارشنبه‌سوری در سال‌های اخیر به حدی بوده که هر سال یکی از وزیران کابینه دولت سوئد در این برنامه در شهرهای مختلف شرکت کرده است. از جمله سال‌های گذشته، وزرای فرهنگ، وزیر امور خارجه و نخست وزیر سوئد در این جشن حاضر شدند یا آن را افتتاح کردند.
امسال نیز این برنامه با خوش‌آمدگویی «مگنوس آسپه‌گرن» رئیس تئاتر ملی سوئد و «اردلان شکرآبی» وزیر امور مدنی سوئد افتتاح شد. سپس مجموعه‌ای از خوانندگان و هنرمندان ایرانی و غیر ایرانی در روی سن بزرگ این پارک برنامه خود را اجرا کردند. 
در بخشی از محل برگزاری جشن در باغ شاه، آتش چهارشنبه سوری تا پایان برنامه روشن ماند تا علاقه‌مندان از روی آن بپرند. آتش‌بازی و رقص نور نیز در خلال برنامه اجرا می‌شد. 
امسال نیز همچون سال‌های گذشته، جشن چهارشنبه‌سوری با آتش‌بازی و نورافشانی آسمان مرکز شهر استکهلم خاتمه پیدا کرد.

رادیو زمانه

دادگاه فدرال هاوایی دستور مهاجرتی تازه ترامپ را معلق کرد



مملکتی که ولایت فقیه ندارد همینطور می شود و دادگاه های مستقل  دستور ترامپ را معلق می کند

قاضی دادگاهی فدرال در ایالت هاوایی دستور تازه مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را در سراسر این کشور معلق کرده است. این دومین بار است که دستور مهاجرتی دولت ترامپ که کشورهای عمدتا مسلمان را هدف می گیرد در دادگاه ها معلق می شود.
شکایات مطرح شده علیه این دستور تازه روز چهارشنبه در دادگاه هایی در سه ایالت مریلند، هاوایی و واشنگتن بررسی شد. دو دادگاه دیگر هنوز حکم خود را اعلام نکرده اند.
دستور تازه مهاجرتی دولت آمریکا قرار بود با شروع پنجشنبه به اجرا گذاشته شود اما حکم قاضی مانع اجرای آن خواهد شد.
براساس فرمان مهاجرتی تازه قرار بود صدور ویزا برای شهروندان شش کشور ایران، لیبی، سودان، سومالی، سوریه و یمن برای ۹۰ روز به حالت تعلیق در ‌آید. در فرمان مهاجرتی قبلی، عراق هم در فهرست این کشورها بود. این فرمان همچنین ورود پناهجویان به آمریکا را برای ۱۲۰ روز معلق می کرد.
قاضی دریک واتسون در دادگاه هاوایی به "شواهد سوال برانگیز" در این استدلال دولت اشاره کرد که این ممنوعیت برای امنیت ملی لازم است.
آقای ترامپ عصر چهارشنبه در تجمعی در شهر نشویل در ایالت تنسی گفت که این حکم باعث می شود آمریکا "ضعیف جلوه کند."
او گفت این پرونده را "تا جایی که باید" حتی تا دیوان عالی پیش خواهد برد و افزود: "ما برنده خواهیم شد." 
هاوایی در روز ۹ مارس اولین ایالتی شد که دستور جدید را به چالش ‌کشید. داگ چین، دادستان هاوایی، گفته بود که نسخه جدید فرمان دونالد ترامپ اساسا همان فرمانی است که بار اول صادر شده بود.

فوتبالیست برزیلی.. دوست دخترش را کشت، طعمه سگ‌ها کرد و به بازی بازگشت




در فوتبال برزیل این روزها جنجالی آغاز شده است. منشا آن دروازه‌بان سابق اتلتیکو مینیرو و فلامینگو این کشور است. او «برونو فيرنانديز داس دوريس دي سوزا» که به اختصار به «برونو» معروف است. این بازیکن به اتهام قتل دوست دختر و خوراندن اجزای بدن وی به سگ‌ها 7 سال در زندان بود و اخیرا از زندان آزاد شده ‌است.
ماه مارس 2013، دادگاهی برزیلی قاطعانه برونو را به 22 سال و 3 ماه حبس محکوم کرد. او به اتهام قتل دوست دخترش در سال 2010 بازداشت و برای تکمیل تحقیقات روانه زندان شده بود.
بنا به گزارش روزنامه‌های برزیلی، برونو پس از قتل دوست دخترش، در تلاش برای مخفی کردن جنایت خود، اجزای بدن قربانی خود را طعمه سگ‌ها کرد.
مشکل میان برونو و دوست دخترش الیزا، زمانی آغاز شد که الیزا راضی به سقط جنین نشده و تصمیم گرفت فرزند غیر شرعیش از برونو را به دنیا آورد.
برونو که با زن دیگری ازدواج کرده، پس از متولد شدن فرزند، دوست دخترش الیزا را در سال 2010 ربود و به همراه شماری از دوستان و همسرش، الیزا را شکنجه کرذ، سپس وی را کشت و اجزای بدنش را به منظور مخفی کردن جنایت خود، به سگ ها داد.
قاضی که در آن زمان، حکم برونو را صادر کرد، این پرونده را « نفرت انگیز و کاملا وحشیانه» توصیف کرد.
برونو پس از طی کردن 7 سال در زندان، در پی درخواست تجدید نظر، آزاد شد. او خواهان بازگشت به میدان فوتبال شده است. نخستین تیمی که پذیرفته برونو دروازه بان سابق اتلتیکو مینیرو و فلامینگو را در خدمت بگیرد، پوا اسپورتی دسته دومی برزیل است.
این دروازه‌بان گفته که شایسته دادن فرصتی دیگر است. او اعلام کرده که رویای پیوستن به تیم ملی برزیل را در سر دارد. این در حالی است که تیم پوا اسپورتی پس از اعلام آمادگی برای بستن قرار داد با برونو، سه پشتیبان مالی خود را از دست داد.

العربیه.نت فارسی 


Wednesday, March 15, 2017

حکم اعدام مرجان داوری برای ترجمه چند کتاب در مملکت آخوندها




به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شعبه پانزده دادگاه انقلاب مرجان داوری، محقق و مترجم ۵۰ ساله را به “افساد فی‌الارض” متهم کرده و برای وی حکم اعدام صادر کرده؛ “رابطه نامشروع”، “اجتماع و تبانی علیه نظام” و “عضویت در فرقه عرفانی اکنکار” به دلیل کتاب‌هایی که ترجمه کرده، ازجمله مصادیقی است که در این حکم عنوان شده است.

جلسات دادگاه این مترجم پیش تر در مهر و آذرماه سال جاری در شعبه پانزده دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی تشکیل شده بود.

ویلدرز : اسلام میانه رو وجود ندارد



ویلدرز : مسلمان میانه رو وجود ندارد آنها دروغگو هستند

امروز مردم هلند در انتخابات سراسری شرکت می‌کنند، انتخاباتی که نوعی دماسنج افکار عمومی در اروپا کمی پیش از یکی از مهمترین رای‌گیری‌های این قاره تلقی می‌شود، یعنی انتخابات فرانسه. مهمترین سوال در هر دو انتخابات این است: آیا نامزد راست افراطی ضد مهاجرت و ضد اسلام و طرفدار ترامپ برنده انتخابات خواهد شد؟
حتی اگر نظرسنجی‌ها نشان دهند که این نامزدها شانس ندارند (که اینطور نیست)، همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا به همه یادآوری می‌کند آنچه غیر محتمل به نظر می‌رسیده ممکن است اتفاق بیفتد.
از این رو انتخابات هلند به عنوان پیش‌درآمد انتخابات در فرانسه دیده می‌شود که یکی از ستون‌های اصلی اتحادیه اروپاست.
رقابت بین دو نفر است، مارک روته نخست وزیر فعلی و رهبر "حزب مردم برای آزادی و دموکراسی" و چهره‌ای بسیار جنجالی به نام خیرت ویلدرز، رهبر "حزب آزادی"، از دوستان و حامیان سرسخت دونالد ترامپ، مارین لوپن و نایجل فاراژ.
ظهور چهره‌ای مثل خیرت ویلدرز در کشوری که همیشه به فرهنگ تساهل و مدارای خود افتخار می‌کرده حاکی از بحران هویتی است که سرزمین گل و آسیاب‌بادی دچار آن شده.

Tuesday, March 14, 2017

مصاحبه با یک بچه سوسول



مصاحبه با یک بچه سوسول خارجه نشین که به ایران رفته است تا شوشول آخوند حسن روحانی را در انتصابات چرب کند . او می گوید که انتخابات در ولایت مطلقه فقیه دموکراتیک است . او همچنین ایرانیان را بچه سوسول می نامد و تروریست ها و آدمکشان جمهوری اسلامی را در سوریه و دیگر مناطق جهان مدافعان حرم یا رزمندگان اسلام نام می برد . 


هوشنگ امیراحمدی: اگر جنگی رخ دهد بچه های مدافع حرم باید بجنگند نه"سوسولهای" تهران
 هوشنگ امیراحمدی استاد دانشگاه راتگرز ایالت نیوجرسی آمریکا، مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه این دانشگاه و رییس و بنیاگذار شورای ایران-آمریکاست. وی از روز پنجشنبه ۱۹ اسفند برای انجام برخی دیدارهای غیررسمی و خانوادگی به زادگاهش در دهستان شیخ نشین شاندرمن در شهرستان ماسال استان گیلان سفر کرده است. یکی از مهم ترین برنامه های امیراحمدی در این سفر کوتاه، گفتگوی اختصاصی از قبل برنامه ریزی شده وی با پایگاه خبری تحلیلی ۸دی، است. این گفتگوی مفصل یک ساعت و نیمه، شامگاه روز شنبه گذشته انجام شد و مطالب جالبی درباره وضعیت آینده کشور آمریکا، آینده روابط ایران و آمریکا و برجام را به مخاطبان ارایه می کند:

۸دی: معمولا مرداد ماه شما را ملاقات می کردیم و مصاحبه های قبلی ما در این تاریخ انجام شده است این بار اسفند ماه تشریف آوردید؟ ضمن اینکه شنیده ایم که دیداری چند ساعته با برخی مسئولان سیاست خارجی داشتید؟ آیا این موضوع صحت دارد؟

من با وزارت امور خارجه برنامه ای نداشتم. یک جلسه دیگری بود که ربطی به وزارت امور خارجه نداشت و در واقع یک جلسه غیرسیاسی بود. در گذشته هم گاهی در این فصل می آمدم اما این دفعه البته در لندن جلسه و سخنرانی داشتم و گفتم سری هم به ایران بزنم. به شوخی یکی از بچه ها از من پرسدند چرا آمدید گفتم آقای روحانی در مصاحبه اخیرشان گفتند انتخابات در ایران آزاد و دموکراتیک است ما هم تشویق شدیم که بیاییم اسممان را در انتخابات بیاوریم (با خنده).

۸دی: یعنی برنامه ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دارید؟

الان که زمان ثبت نام نیست. الان هم اعلام نمی کنم. اگر بخواهم وارد این جریان شوم بخاطر حرف آقای روحانی است. عین کلمه ایشان است که انتخابات ایران یک انتخابات دموکراتیک است. حتما ایشان معنای دموکراتیک را می دانند.

۸دی: البته قانون برای افراد دو تابعیتی منعی ایجاد کرده است

یعنی برای ما دموکراتیک نیست.

۸دی: به هر حال در قانون این موضوع تصریح شده است.

Monday, March 13, 2017

اعترافات قاتل قهرمان بدنسازی ایران: هر شب دخترم را کتک می زد




ورزشکاران باشگاه بدنسازی در غرب شهر اصفهان در تماس با پلیس از قتل یکی از ورزشکاران با ضربات چاقوی فردی دیگر خبر دادند. بلافاصله ماموران پلیس در محل حاضر و تحقیقات خود را آغاز کردند. بررسی های اولیه مشخص شد مقتول محسن مکتوبیان یکی از قهرمانان پرورش اندام ایران است که به علت اصابت ضربه چاقو به قتل رسیده است.