Tuesday, February 28, 2017

دستور محرمانه برای جلوگیری از «بروز هرگونه نارضایتی صنفی» در آستانه انتخابات




سندی با مهر «محرمانه» در فضای مجازی پخش شده که نشان می‌دهد فرمانداری شهرستان لنجان از مدیران چهار کارخانه واقع در استان اصفهان خواسته است مطالبات معوقه و پایان سال کارگران را بپردازند تا «مانع بروز هرگونه نارضایتی صنفی در آستانه انتخابات» شوند.
به گزارش زمانه نامه با مهر محرمانه روی سربرگ فرمانداری شهرستان لنجان نوشته شده و مدیران عامل کارخانه‌های ذوب آهن اصفهان، شرکت پالایش قطران ذغال سنگ، شرکت فرآورده‌های نسوز آذر و شرکت لوله و پروفیل کچوئیه را مورد خطاب قرارداده است.


Saturday, February 25, 2017

هلال احمر ایران: فرکانس زلزله تهران بسیار نزدیک است و بالای 200 هزار کشته خواهد داشت



هلال احمر ایران: فرکانس زلزله تهران بسیار نزدیک است و بالای 200 هزار کشته خواهد داشت
امیر حسن ضیائی رئیس جمعیت هلال احمر ایران درباره تلفات زلزله تهران گفت: فرکانس زلزله تهران خیلی نزدیک است و حداقل بالای ۲۰۰ هزار نفر کشته می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن، ضیائی پنجشنبه 23 فوریه با اشاره به اینکه بنده به عنوان رییس جمعیت هلال احمر نخستین کاری که کردم تشکیل کارگروه برای زلزله تهران بود چون اتفاق آن فاجعه ملی است، اظهار داشت: «هر چند که بسیاری از مسئولان به این مسئله باور ندارند، ولی اگر بخواهیم به لحاظ تاریخی و علمی به پدیده زلزله نگاه کنیم می‌بینیم که در هر زلزله ای یک بازگشتی وجود دارد، ممکن است زمان مشخص نباشد ولی اگر بخواهیم فرکانس منطقی را در نظر بگیریم باید گفت خیلی نزدیک است».

وی قدرت این زلزله را بالا پیش بینی کرد و گفت: «ما نیاز به ترس مدیریت شده؛ داریم؛ چه در مردم و چه در مسئولان، اما متاسفانه هیچ کدام به این مسئله توجهی ندارند و نمی‌دانند که بر روی بمب ساعتی نشستیم که خود را برای مقابله با آن آماده نکردیم».

وی مسئول رسیدگی به حوادثی چون زلزله در تهران را شهرداری دانست و گفت: «این مسئولیت از سوی هیات دولت به شهرداری واگذار شده است. حال اینکه چقدر شهرداری در این زمینه آمادگی دارد معلوم نیست».

ضیائی در پاسخ به این پرسش که «در صورت وقوع زلزله آمار تلفات در تهران چه میزان خواهد بود؟»، افزود: «حداقل بالای ۲۰۰ هزار نفر کشته خواهد داشت و بازسازی تهران نیز بسیار طولانی خواهد بود».

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با اشاره به اینکه آمادگی مردم و مسئولان برای مقابله با زلزله احتمالی در تهران بسیار کم است، گفت: «نمی توان از وقوع زلزله در تهران بی توجه گذشت واقعا فکر این زلزله شب‌ها به یکی از دغدغه‌های من تبدیل شده است که اگر چنین اتفاقی بیفتد ما چه کاری در مقابل آن می‌توانیم انجام دهیم».
العربیه فارسی

سند ویکی‌ لیکس: دیدار یک آمریکایی با خمینی




کمتر از یک ماه قبل از بازگشت امام خمینی به ایران، یک شهروند آمریکایی در روز ۱۵ دی ۱۳۵۷ در نوفل‌لوشاتو به دیدار ایشان رفت و متن گفت‌وگوی خود را از طریق سفارت ایالات متحده در پاریس به وزارت خارجه منتقل کرد.

در این سند که سایت ویکی‌لیکس منتشر کرده، لئونارد فریمن پیام امام خمینی به مقامات آمریکایی را اینگونه نقل کرد: «این حقیقت ندارد که ما قصد داریم از فروش نفت به آمریکا خودداری کنیم. ما استقلال می‌خواهیم و نمی‌خواهیم کسی در امور داخلی کشورمان دخالت کند ولی خواهان روابط حسنه با آمریکا هستیم.»

این برای نخستین بار است که متن کامل گفت‌وگوی امام خمینی با این شهروند آمریکایی منتشر می‌شود:

تاریخ: ۵ ژانویه ۱۹۷۹
از: پاریس
به: وزارت امور خارجه

۱. صبح روز ۵ ژانویه یک شهروند آمریکایی که خود را لئونارد فریمن، رئیس صنایع جی‌ال‌تی از نورثویل نیوجرسی معرفی کرد با سفارت تماس گرفت و گفت که می‌خواهد گزارش دیدار مهم یک ساعت و نیمه‌ شب قبل با [آیت‌الله] خمینی را ارائه دهد. او با یک شهروند ایرانی به نام م. نوربخش به سفارت آمد، در کارت نوربخش نوشته شده بود که با صنایع AMTRON در جریکوی نیویورک همکاری می‌کند (بعد از گفت‌وگو مشخص شد که او طرفدار خمینی است). او از شرکای تجاری فریمن است و دیدار با خمینی را ترتیب داده است. فریمن گفت که به درخواست نوربخش به پاریس آمده تا با خمینی دیدار کند.

۲. دکتر یزدی - دستیار شخصی خمینی - تنها کسی بود که در دیدار خمینی با فریمن و نوربخش حضور داشت و از گفت‌وگوها یادداشت برمی‌داشت. در پایان ملاقات فریمن از خمینی پرسید که آیا می‌تواند یک نسخه از گفت‌وگوها را در اختیار مقامات آمریکایی قرار دهد. خمینی موافقت کرد و سپس یزدی یادداشت‌های جلسه را خواند تا بر یک نوار صوتی ضبط شود. فریمن این نوار را به سفارت آورد و ما با دقت جزئیات این نوار را یادداشت کردیم. در پاراگراف سوم نکات اصلی این مکالمه آمده است که فریمن آن را یک اختصار خوب و موجز می‌داند.

Friday, February 24, 2017

پیش‌بینی‌های شوکه کننده درباره 10 اقتصاد برتر جهان در سال 2050



-پیش‌بینی‌های انجام گرفته درباره 10 اقتصاد برتر جهان در سال 2050 میلادی، سه شگفتی بزرگ به همراه داشته است. چین جای آمریکا را در رده اول خواهد گرفت، یک کشور اسلامی به جمع 10 اقتصاد برتر جهان خواهد پیوست و بریتانیا از رده پنجم فعلی، به رده دهم سقوط خواهد کرد.
این پیش‌بینی‌ها که توسط شرکت‌های متخصص در زمینه اقتصاد و بازار جهانی صورت گرفته است، نشان می‌دهد نقشه اقتصاد جهانی در سی سال آینده کاملا دچار تغییر خواهد شد.
به گزارش روزنامه ایندپندنت، شرکت PwC، یکی از شرکت‌های مشهور در زمینه تحلیل بازار با ارائه تحلیلی درباره 33 سال آینده اقتصاد جهانی، از سه شگفتی بزرگ پرده برداشت. سه شگفتی که در راس هرم اقتصاد جهان و در رده‌بندی 10 اقتصاد برتر جهان رخ خواهد داد.
براساس این پیش‌بینی‌ها چین به رده اول فهرست 10 اقتصاد برتر جهان صعود کرده و آمریکا را کنار خواهد زد. هند در جای دوم خواهد ایستاد و آمریکا با فاصله بسیار زیاد از دو کشور اول و دوم، به جایگاه سوم سقوط خواهد کرد.
شگفتی دوم ورود یک کشور مسلمان به فهرست 10 کشور برتر است. اندونزی به عنوان بزرگ‌ترین کشور مسلمان، در سال 2050 در رده چهارم برترین اقتصادهای جهان خواهد ایستاد. شگفتی سوم نیز به بریتانیا تعلق دارد. این کشور که شهروندانش به خروج از اتحادیه اروپا رای داده‌اند، با پنج پله سقوط از جایگاه پنجمی فعلی، در رده دهم 10 اقتصاد برتر جهان خواهد ایستاد.
در این گزارش که تحت عنوان «چشم‌انداز دور، اقتصاد جهان در سال 2050 چه تغییری خواهد کرد؟» منتشر شده است، کارشناسان اقتصادی شرایط 32 اقتصاد برتر جهان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و کشورها را براساس سرانه درآمد محلی و نسبت رشد آن رده‌بندی کرده‌اند. بر این اساس 10 کشور زیر در سال 2050 در 10 رده اول بزرگترین اقتصادهای جهان قرار خواهند گرفت

1. چین، 58.499 تریلیون دلار
2. هند، 44.128 تریلیون دلار
3. آمریکا، 34.102 تریلیون دلار
4. اندونزی، 10.502 تریلیون دلار
5. برزیل، 7.540 تریلیون دلار
6. روسیه، 7.131 تریلیون دلار
7. مکزیک، 6.863 تریلیون دلار
8. ژاپن، 6.779 تریلیون دلار
9. آلمان، 6.138 تریلیون دلار
10. بریتانیا، 5.369 تریلیون دلار

منبع العربیه فارسی

روسیه از پشت به ایران خنجر زد



ویکی لیکس: روسیه کد موشک‌های ایران را به اسرائیل لو داده است.

در راستای سیاستها و ائتلاف بین المللی برای مبارزه با توسعه طلبیهای جریان افراطی حاکم برنظام ایران، روسیه کد موشک‌های ایران را به اسرائیل لو داده است.
تازه ترین اسناد منتشر شده از سوی ویکی‌لیکس حاکی از آن است که اسرائیل و روسیه سال‌ها پیش قراردادی را منعقد کرده‌اند که به موجب آن اسرائیل کد «سیستم‌های یو ای وی» که به گرجستان فروخته بود را در اختیار روسیه گذاشته و در مقابل آن کدهای سیستم دفاع هوایی ایران را از روسیه دریافت کرده است.
ویکی‌لیکس با انتشار ایمیل‌های فرستاده شده بین کارمندان شرکت استرتفورد (شرکت جاسوسی بین المللی در آمریکا) مدعی شده که این ایمیل‌ها نشان می‌دهد روسیه و اسرائیل برای دسترسی به کد سیستم‌های نظارتی و دفاعی ایران و گرجستان قراردادی متقابل منعقد کرده‌اند.

Wednesday, February 22, 2017

نامه اعتراضی شیما بابایی به آیت الله خامنه‌ای



شیما بابایی روز ۵ خرداد ماه ۹۵ توسط ماموران اطلاعاتی دستگیر و روز ۱۱خرداد همان ماه با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومنی آزاد شد.
متن نامه
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای علی خامنه‌ای رهبر خود منتسب جمهوری اسلامی!
من شیما بابایی فرزند ابراهیم یکی از مردم ایران هستم

سخنان شما را که شنیدم احساس کردم هیچ‌گاه در جامعه‌ای که ادعای رهبری آن را دارید زندگی نکرده و درک درستی از شرایط زندگی در آن را ندارید، لازم دیدم تنها قسمتی از سرگذشت خود را برایتان روایت کنم شاید درک بهتری از شرایط پیرامون به شما بدهم، هر چند قلم ناتوان است از بازگویی رنجی که در این ۳۸ سال بر من و خانواده‌ام و این مردم تحمیل شد!
پدر من در سن ۱۷ سالگی در اوایل دهه شصت تنها به دلیل نگهداری چند کتاب که در حکومت اسلامی جرم محسوب می‌شد به مدت یک سال تحت شدیدترین شکنجه‌های روحی و جسمی در زندان مرکزی شهر ساری محبوس بود!
پس از آزادی از زندان، کشور درگیر جنگی بود که نظام و رهبر سابق به مردم ایران تحمیل کرده بودند تصمیم گرفت برای دفاع از خاک میهن و هم‌وطنانش در لباس مقدس سربازی جلوی دشمن بایستد و البته که ایستاد، اما با پایی که در آن یک ترکش جا خوش کرده بود و اعصابی که دچار موج گرفتگی شد! در نهایت با ۴۵ درصد جانبازی برگشت!

وکیل آیت الله خمینی درپاریس پس از ۳۸ سال می گوید اشتباه کرده است



- لیبراسیون روزنامۀ چپ گرای صبح پاریس به سراغ «کریستیان بورگه» وکیل مدافع فرانسوی رفته است که بدنبال اخراج آیت الله خمینی از عراق و ورود او به فرانسه وکالت وی را بعهده گرفت و در رویدادهای دوران اقامت او در این کشور و ماجرای گروگان گیری در سفارت آمریکا در تهران نیز ایفای نقش کرد.
«کریستیان بورگه» با شرح نظرات و برداشت های خود را از آیت الله خمینی و انقلاب اسلامی به لیبراسیون می گوید تا کنون حاضرنبوده است درمورد خاطرات و نظرات خود درباره آن دوران حرفی بزند، اما اینک اعتراف می کند که از این که درآن انقلاب شرک داشته و به آن کمک کرده است امروزانگشت تاسف به دندان می گزد.
کریسیتان بورگه یاد آوری می کند که نه تنها در پاریس درکنارخمینی بوده، بلکه درتهران نیز او را همراهی کرده و درماجرای گروگان گیری درسفارت آمریکا نیزهمچنان درکنار رهبران انقلاب باقی مانده است.
کریستیان بورگه تعریف می کند که امیدی که او را وادار کرد در ۱۹۷٨ درکنارخمینی قرارگیرد و درفرانسه و صحنه بین المللی او را برای سرنگونی شاه و رسیدن به قدرت یاری کند درسال ۱۹۸۲ به سراب ختم شد. او بکفاۀ خود دریافت که آنچه که او به خاطر آن فعال بوده نهایتاً سرابی بیش نبوده و از این روست که اینک از کردۀ خود ابراز تاسف می کند.
رادیو فرانسه 

زمین دیگر تنها نیست



یک منظومۀ تازه مرکب از ۷ سیاره و یک ستارۀ کوتوله کشف شد 
یک گروۀ بین‌المللی از اختر‌شناسان از کشف یک منظومۀ تازه مرکب از ۷ سیارۀ هم اندازۀ زمین و یک ستارۀ کوتوله پرده برداشت. بر اساس نخستین مشاهدات، سه سیّارۀ این منظومۀ تازه دارای اقیانوس‌های آب مایع بوده و بنابراین احتمال بسیار می‌رود که در آنها حیات وجود داشته باشد. این کشف تازه، روز چهارشنبه ۲۲ فوریه/ ۴ اسفند، توسط ناسا (سازمان ملّی هوانوردی و فضائی آمریکا) اعلام شد و همزمان در مقاله‌ای بقلمِ گروه اختر شناسانِ شرکت کننده در این طرح تحقیقاتی، در پایگاۀ اینترنتی نشریۀ علمی پر اعتبار «نیچِر» به چاپ رسید.
این ۷ سیّاره که درجۀ حرارت آنها نزدیک به دمای زمین است حول یک ستارۀ کوچک کم نور و سرد در گردش‌اند و بیرون از منظومۀ شمسی در کهکشان و «تنها» در فاصلۀ ۴۰ سال نوری از زمین قرار دارند.
«میکائل ژِلون»، از دانشگاه «لییِژ» در بلژیک و رئیس گروه تحقیق و مولف اصلی مقاله‌ای که در نشریۀ «نیچر» به چاپ رسیده، می گوید «این نخستین بار است که این تعداد سیّارۀ هم اندازۀ زمین که شماری از آنها بالقوه «زیست پذیرند» کشف و ترکیب اتمسفر آنان تعیین و تحقیق در جهت دست یافتن به نشانه‌های شیمیائی حیات در آنها در حال انجام است».
این کشف بگفتۀ «دیدیه کِلوز» از دانشگاه ژنو و یکی از مولفین مقالۀ یاد شده، «بدون تردید یکی ازمهمترین یافته‌های بشر در زمینۀ سیارات خارج منظومۀ شمسی محسوب می‌شود». هر چند تا کنون ۳۴۴۹ سیّاره خارج از منظومۀ شمسی شناسائی شده است، امّا این نخستین بار است که ۷ سیاره در یک منظومه واحد کشف می‌شود.
«آموری ترییو»، پژوهشگر در دانشگاه کمبریچ و یکی دیگر از اعضای گروه اکتشاف منظومۀ تازه که «تراپیست ۱» نام گرفته، می گوید با این کشف «اینک زمینۀ پژوهش حیات در خارج از منظومۀ شمسی» بصورت دقیق‌تری فراهم آمده است.
پیش از این سه سیارۀ این منظومه توسط تلسکوپ «تراپیست» ساخت بلژیک که در رصدخانۀ شیلی مستقر شده، کشف گردیده بود. این بار با استفاده از تلسکوپ فضائی «اسپیتزر» مجهز به تابش فروسرخ که توسط ناسا ساخته شده است، کلیۀ این مجموعه کشف و مشاهده شد.
آنچه برای اختر شناسان جالب توجه است، اندازۀ تقریباً یکسان این هفت سیاره است. دورۀ سال با این حال در سیّارات این منظومه بسیار کوتاه تر از سال کرۀ زمین است: زمان گردش شش سیّارۀ این منظومه بدور «خورشید خود» بین یک روز ونیم تا دوازده روز بیشتر بطول نمی‌انجامد. بعلاوه این سیّارات بروی خود نمی‌گردند و بنا براین هر یک از آنها همواره یک نیمۀ تاریک دارد. این ۷ سیارۀ همچنین بسیار بیکدیگر نزدیک هستند و به گزارش ناسا، اگر فردی بر روی یکی از آنها بایستد، می تواند ابرهای سیارۀ پهلوئی را مشاهده کند.
تحقیقات همچنین نشان می دهد که شش سیارۀ نخست جامد بوده و از مواد معدنی و سنگ تشکیل شده است.ترکیب سیارۀ آخر هنوز کاملاً مشخص نشده است.
ناسا و اخترشناسان شرکت کننده در این طرح تحقیقاتی اینک امیدوارند که با استفاده از تلسکوپ های جدید که زودی به فضا فرستاده خواهند شد، بتوانند ناشناخته‌های دیگر این سیّارات را کشف کنند. تلسکوپ «جیمز وب» قرار است سال آینده توسط ناسا به فضا فرستاده شود.
خبرگزاری فرانسه

خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی سهند یک روز پس از آزادی از زندان اطلاعات کرمانشاه



مهندس مهدیس میر قوامی بلافاصله بعد از بیرون آمدن از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات کرماشان، به گفته‌ی یک منبع “به دلیل تجاوز ماموران اطلاعاتی به وی” به زندگی خود پایان داد.
مهدیس میرقوامی روز سه‌شنبه ٥ بهمن به اداره‌ی اطلاعات احضار و به مدت دو روز در این اداره در بازداشت بود، که بلافاصله بعد از بیرون آمدن از بازداشگاه اقدام به خودکشی کرد و به زندگی خود پایان داده است.
وبسایت هنگاو نیز ضمن انتشار این گزارش اعلام کرده است که این مهندس جوان با استفاده از قرص برنج اقدام به خودکشی کرده، که بعد از مدت کمی در جانش را از دست داده است.
همزمان با خودکشی مهندس مهدیس میرقوامی نیروهای اطلاعاتی خانواده‌ی وی را مورد تهدید جدی قرار داده بودند، که از اعلام خبر خودکشی فرزندشان خودداری کنند، که به دلیل تهدیدات وزارت اطلاعات این خبر رسانه‌ای نشده بود.
پیشتر نیز حنانه”شلیر” فرهادی دارای مدرک لیسانس و از اهالی کرماشان که به مدت ٤ ماه در بازداشت نیروهای اطلاعاتی بود، بلافاصله بعد از آزادی از بازداشتگاه اطلاعات کرماشان به زندگی خود پایان داد.
در رابطه با اینکه مأمورین وزارت اطلاعات رژیم ایران به منظور اعتراف‌گیری از متهمین به تجاوز و تهدید به تجاوز متوصل می‌شوند، تاکنون دهها گزارش از رسانه‌‌ها و منابع حقوق بشری منتشر شده است.
انتظار می‌رود انتشار خبر تجاوز مأمورین وزارت اتلاعات به این مهندس جوان کرماشانی، واکنش تند فعالان مدنی و مدافعین حقوق زنان را در پی داشته باشد.

مروفایتی

صدای پای فاشیسم اسلامی در ترکیه


  
ترکیه ممنوعیت حجاب برای زنان را در ارتش لغو کرد.
خبرگزاری دولتی آنادولو روز چهارشنبه ۲۲ فوریه اعلام کرده این تغییر که از سوی وزارت دفاع ترکیه اعمال شده، شامل تمام افسران زن شاغل در بخش‌های عمومی و ستادهای فرماندهی و شاخه‌های آن می‌شود.
زنان می‌توانند زیر کلاه خود روسری‌هایی همرنگ یونیفرم‌شان بپوشانند و این پوشش نباید صورت‌شان را بپوشاند.
اصلاحات به اجرا در آمده در روزنامه رسمی منتشر شده است. هنوز مشخص نیست که این موضوع شامل زنان در حال ماموریت هم می‌شود یا نه اما برای دانشجویان زن معتبر است.
حزب عدالت و توسعه که حزب حاکم برترکیه است، مدت‌هاست که به دنبال لغو محدودیت‌ها برای زنان محجبه است.
در سال ۲۰۱۰ ممنوعیت حجاب در دانشگاه‌ها لغو شد و در سال ۲۰۱۳ پوشیدن روسری در ادارات دولتی آزاد شد.
در سال ۲۰۱۴ پوشیدن روسری در دبیرستان‌ها مجاز دانسته شد و در اوت سال گذشته زنان پلیس مجاز به داشتن روسری شدند.
منتقدان اردوغان او را به نقض اصول سکولاریسم در ترکیه مدرن که مصطفی کمال آتاتورک آن را در سال ۱۹۲۳ بنا نهاد، متهم می‌کنند. دولت این انتقادها را نمی‌پذیرد و می‌گوید این کار آزادی عقیده را برای شهروندان ترکیه فراهم می‌کند.
در زمان تصویب لغو ممنوعیت روسری برای نیروهای پلیس، رسانه‌های طرفدار دولت چنین استلال می‌کردند که اکنون حتی در غرب هم به زنان پلیس اجازه داده شده روسری سر کنند.
ارتش ترکیه به شکل سنتی سنگر حفظ ارزش‌های سکولار حکومت و دشمن اسلامی شدن نهادهای حکومتی بوده است اما کنترل دولت بر ارتش پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ که ترکیه می‌گوید با حمایت جنبش فتح الله گولن انجام شده، بیشتر شده است
رادیو زمانه

احمد منتظری بازداشت شد




کانال تلگرام بیت آیت‌الله منتظری روز چهارشنبه (۴ اسفند/ ۲۲ فوریه) در اطلاعیه‌ای از بازداشت احمد منتظری، فرزند ارشد آیت‌الله منتظری خبر داد. احمد منتظری در ارتباط با انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری درباره اعدام‌های تابستان ۱۳۶٧ به دادگاه روحانیت احضار شده بود.
در این اطلاعیه گفته شده: «به دنبال انتشار فایل صوتی مربوط به دیدار آیت‌الله منتظری با هیأتی كه عهده‌دار اعدام‌های تابستان ۱۳۶٧ بودند و برخوردهای غیرمنصفانه و شانتاژهای رسانه‌ای و مغلطه‌گری حتی كسانی كه بسیاری از مردم به آنها دل بسته بودند، امروز صبح حجت‌الاسلام والمسلمین احمد منتظری بدون هیچ گونه احضاریه رسمی برای ابلاغ حکم دادگاه تجدیدنظر دادگاه ویژه روحانیت فراخوانده شد و پس از ساعتی اطلاع داد که: "ماندگار شده‌ام".»
دادگاه ویژه روحانیت روز هفتم آذرماه (۲۷ نوامبر ۲۰۱۶) احمد منتظری را به حبس طولانی مدت و خلع لباس متهم کرده بود.
کانال تلگرام بیت آیت‌الله منتظری در همان زمان نوشت: «بر اساس این حكم آقای احمد منتظری به اتهام اقدام علیه امنیت ملى به تحمل ده سال حبس تعزیرى و به جهت انتشار فایل صوتى داراى طبقه بندى سرى به تحمل ده سال حبس تعزیرى و به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یک سال حبس تعزیرى جمعاً به تحمل ٢١ سال حبس تعزیرى محكوم شده است.»
بیشتر بخوانید: حکم احمد منتظری؛ "دفاع شخصی مافیای قدرت و ثروت"
در حکم ویژه روحانیت قم آمده بود: «با توجه به ارزش و حرمت خون برادر شهیدش و با عنایت به سن و سال و وضعیت خاص وى و فقد سابقه محكومیت كیفرى، با احصاء میانگین حداقل و حداكثر مجازات‌ها در مقام اجرا فقط ٦ سال از حبس‌هاى مورد حكم اجرا می‌گردد و نظر به اینكه مجموع اقدامات متهم خلاف شأن روحانیت تشخیص داده شد، متهم را به خلع لباس روحانیت محكوم می‌نماید و با توجه به انتساب به خانواده شهید، خلع لباس ایشان به مدت ٣ سال تعلیق می‌گردد.»
فایل صوتی آیت‌الله منتظری هم‌زمان با بیست و هشتمین سالگرد اعدام‌های تابستان ۱۳۶۷ در ایران منتشر شد. مضمون این فایل صوتی ۴۰ دقیقه‌ای که به فاصله‌ی کوتاهی پس از انتشار و به خواست وزارت اطلاعات از پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی آیت‌الله منتظری برداشته شد، گفت‌وگوی آیت‌الله منتظری است با اعضای هیأتی که در تابستان ۱۳۶۷ مأمور صدور حکم اعدام برای زندانیان سیاسی بودند.


صدور دو فرمان جدید مهاجرتی؛ روند اخراج مهاجران غیرقانونی از آمریکا تشدید شد




وزارت امنیت داخلی آمریکا با صدور دو فرمان جدید در روز سه‌شنبه سوم اسفند روند اخراج مهاجران غیرقانونی را تشدید می‌کند، اقدامی که در نهایت حدود ۱۱ میلیون خارجی در ایالات متحده را هدف قرار می‌دهد.
این دو فرمان که به امضای جان کلی، وزیر امنیت داخلی آمریکا، رسیده است اولویت‌بندی‌های پیشین در رابطه با اخراج مهاجران غیرقانونی را تغییر می‌دهد و شمار بیشتری از آنها را در خطر اخراج فوری از خاک آمریکا قرار می‌دهد.
در این فرامین نه تنها آن دسته از مهاجرانی که مرتکب جرم شده‌اند برای اخراج از کشور در اولویت قرار گرفته‌اند، بلکه کسانی هم که متهم به ارتکاب جرم هستند یا به‌طور بالقوه در مظان اتهام قرار دارند، باید به سرعت به کشورهای خود بازگردانده شوند.
این در حالی است که در دولت پیشین آمریکا آن دسته از مهاجرانی که مرتکب جرم نشده بودند برای اخراج از کشور در اولویت قرار نداشتند، اما فرامین جان کلی به جز «برخی موارد به شدت استثنایی» از جمله مواردی که پای کودکان در میان باشد، آن اولویت‌بندی پیشین را نقض می‌کند و تقریبا همه ۱۱ میلیون مهاجر غیرقانونی در خاک آمریکا را در بر می‌گیرد.
در این فرامین تاکید شده است: «همه آن کسانی که از قوانین مهاجرتی تخطی کرده‌اند» می‌توانند مشمول اجرای دستورالعمل‌های جدید شوند.
جان کلی همچنین دستور داده که برنامه‌ریزی و ساخت دیوار مرزی میان ایالات متحده و مکزیک به سرعت آغاز شود.
وی در عین حال فرمان داده که پنج هزار افسر دیگر به استخدام آژانس محافظت از مرزها و امور گمرکات و ده هزار افسر نیز به استخدام آژانس اجرایی مهاجرت و گمرک در آیند.
وزارت امنیت داخلی آمریکا پیش از این هزینه ساخت دیوار مکزیک را ۲۱.۶ میلیارد دلار و زمان لازم برای بنای آن را بیش از سه سال ارزیابی کرده بود
رادیو فردا

Monday, February 20, 2017

یک کودک کار توسط ۱۱ تن ربوده شد و در پی تجاوز دسته‌جمعی جان باخت.



در تماس تلفنی فردی ناشناس با مرکز فوریت‌های پلیسی از وقوع یک جنایت پرده برداشت. این مرد آدرس ساختمانی نیمه‌کاره در منطقه پردیس را داد و اعلام کرد در زیرزمین آنجا جنازه یک پسربچه رها شده است.
دقایقی بعد ماموران کلانتری ۲۰۷ تهران به محل اعلام‌شده رفتند و در زیرزمین با دنبال کردن ردی از خون به یک تیرک چوبی رسیدند که جنازه پسری نوجوان به آن بسته شده بود. آنها قبل از هر اقدامی بازپرس ویژه قتل را از ماجرا باخبر کردند و به دستور او تیمی از کارآگاهان جنایی موظف به تحقیق در این رابطه شدند.
کارآگاهان از زیرزمین مخوف چند لباس زنانه پیدا کردند و در برابر این احتمال قرار گرفتند که شاید این پسر نوجوان تنها قربانی نباشد و افراد دیگری نیز در این محل به کام مرگ کشانده شده باشند، البته جست‌وجوهای مقدماتی در این زمینه به کشف جسدی دیگر منجر نشد.
افسران جنایی در گام بعدی فهمیدند نگهبان این ساختمان نیمه‌کاره مردی افغان به نام غدیر است که فراری شده. به این ترتیب تلاش‌ها برای دستگیری وی آغاز شد. همزمان با این اتفاق کارآگاهان هویت قربانی را نیز فاش کردند و فهمیدند او نوجوان ۱۵ ساله‌ای به نام سعید است.
پدر سعید چهار روز قبل گم شدن او را به پلیس گزارش داده و تحقیقاتی نیز برای یافتن وی صورت گرفته بود. کارآگاهان در حالی به بازجویی از پدر سعید پرداختند که خود این مرد نیز از طریق یک تماس تلفنی ناشناس در جریان کشف جسد فرزندش قرار گرفته بود. او به ماموران گفت: «به خاطر مشکلات مالی پسرم به من در تامین هزینه‌های زندگی کمک می‌کرد و معمولا هر روز وقتی از دبیرستان به خانه برمی‌گشت، بساطش را برمی‌داشت و در خیابان‌ها سبزی می‌فروخت.
هیچ‌وقت هم مشکلی پیش نیامده بود تا اینکه سه‌شنبه‌شب هر چه منتظر شدیم، سعید به خانه برنگشت. برای همین از پلیس و بسیج کمک خواستیم و ماموران دنبال پسرم گشتند، ولی نتوانستند او را پیدا کنند و از آن به بعد از سعید خبری نبود تا اینکه فردی با تلفن همراهم تماس گرفت و با دادن نشانی ساختمان نیمه‌کاره گفت جسد سعید آنجاست.»
کارآگاهان در ادامه تحقیقات‌شان فهمیدند همان شامگاه سه‌شنبه فردی سعید را مشاهده کرده و موضوع را به پلیس اطلاع داده بود. او به ماموران گفته بود پسر نوجوان را در حال مشاجره با چند مرد افغان دیده و مشاهده کرده است افاغنه او را به زور به ساختمانی نیمه‌کاره بردند، اما ماموران ساختمان موردنظر را اشتباه گرفتند و به مکانی دیگر رفتند.
آنها چند افغان را نیز بازداشت کردند اما چون مدرکی علیه‌شان وجود نداشت، آنها را آزاد کردند. با افشای این موضوع، شاهد حادثه بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و اطلاعاتی را به پلیس ارایه داد که به سرنخی برای دستگیری متهمان تبدیل شد و کارآگاهان در دو روز گذشته توانستند ۱۰ نفر را در این خصوص دستگیر کنند، اما از غدیر ردپایی به دست نیامد. این ۱۰ افغان که از کارگران غیرمجاز هستند، در بازجویی‌ها اعتراف کردند پسر نوجوان را به قصد تعرض ربودند و دسته‌جمعی به وی تجاوز کردند و این پسر ناگهان از حال رفت و فوت شد. متهمان ادعا کردند جسد را در یک پتو پیچیدند و در زیرزمین خانه پنهان کردند.
در همین حال متخصصان پزشکی قانونی با انجام معاینه و آزمایش‌های تخصصی علت مرگ سعید را تجاوز دسته‌جمعی اعلام کردند. بنا بر این گزارش در حال حاضر تلاش‌ها برای دستگیری غدیر در حالی ادامه دارد که بازجویی‌ها از ۱۰ متهم دیگر هنوز به پایان نرسیده است و با توجه به البسه کشف‌شده در قتلگاه این احتمال که زنانی نیز قربانی جنایت‌های این گروه شده باشند، پابرجاست
جام نیوز

Saturday, February 18, 2017

بازگشت جنگنده های روسی به ‌قرارگاه های ایران، آیا جنگ تازه ای در خاورمیانه در راه است؟



جنگنده های روسی به ‌قرارگاه های ایران باز می گردند
مناسبات تهران و مسکو بر اساس اهداف مشترک منطقه ای گسترس یافته است. بهمین دلیل جمهوری اسلامی ایران به روسیه اجازه خواهد داد تا از فضای این کشور برای مقابله با گروه های تروریستی استفاده کند.
معاون وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته از مسکو دیدار کرد. قرار است روسیه در آستانه بهار موج تازه ای از حملات علیه گروه های تروریستی را آغاز کند به همین منظور آسمان ایران در اختیار این کشور قرار خواهد گرفت.
گفته می شود ایران به روسیه اجازه می دهد تا از پایگاه های هوایی نیز استفاده کند. در تابستان گذشته ایران به روسیه اجازه داده بود تا از پایگاه هوایی نوژه در ۱۷۰ کیلومتری تهران و در شهر همدان برای انجام عملیات های خود علیه داعش استفاده کند.
حضور مجدد نیروهای روسی در ایران در حالی صورت می گیرید که آمریکا به دنبال افزایش تنش های منطقه ای با جمهوری اسلامی است.
کارشناسان می گویند: آیا جنگ تازه ای در خاورمیانه در راه است؟
خبرگزاری شبستان

ستاره پیشین منچستر یونایتد به دلیل سفر به ایران از ورود به آمریکا منع شد



به گزارش بی بی سی، یورک ۴۵ ساله که شهریور گذشته به ایران سفر کرده بود تا با پیراهن تیم ستارگان جهان به مصاف ستارگان ایران برود، گفت به این دلیل که مهر ورود به ایران در پاسپورتش خورده بود، آمریکا به او اجازه ورود نداد.
تیم فوتبال ستارگان فوتبال جهان سال گذشته با حضور بازیکنانی مانند لوئیس فیگو، فرناندو هیه‌رو، بودو ایلنگر، فرناندو کوتو، فابیو کاناوارو، روبرتو کارلوس، یاری لیتمانن، ویتور بایا، میشل سالگادو و دوایت یورک به تهران سفر کرد و در ورزشگاه آزادی در یک مسابقه خیریه با تیم فوتبال ستارگان ایران که بازیکنانی مانند احمد‌رضا عابدزاده، علی کریمی و خداداد عزیزی را در اختیار داشت بازی کرد.
یورک که هفته گذشته برای همکاری با شبکه "بین اسپوترز" به قطر سفر کرده بود، قصد داشت از راه میامی آمریکا به کشورش، ترینیداد و توباگو بازگردد.
آقای یورک گفت: "درست باورم نشد که چه اتفاقی افتاد. آن قدر به آمریکا سفر کرده‌ام که تعدادش از دستم در رفته. عاشق این کشور هستم اما این بار کاری کردند که احساس جنایتکار بودن به من دست داد. بلیت را خریدم و در آستانه سوار شدن به هواپیما بودم که دو مامور جلویم را گرفتند. با خودم گفتم، چه خبر است؟ آن‌ها گفتند که مشکل ویزا وجود دارد و به دلیل مهر ورود به ایران علامت قرمز جلوی اسم من قرار گرفته است. من برای شرکت در بازی اسطوره‌ها آن جا رفتم و حتی شب هم نماندم."

جمهوری اسلامی اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان است



مایک پنس، معاون اول رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ ایران را "اصلی‌ترین کشور حامی تروریسم در جهان و منطقه خاورمیانه" معرفی کرد. 
پنس گفت: «امروز اصلی‌ترین کشور حامی تروریسم به رفتارهای خود برای برهم زدن ثبات خاورمیانه ادامه می‌دهد.»

معاون دونالد ترامپ افزود: «به لطف برداشته‌شدن تحریم‌های اقتصادی در قالب برجام و توافق هسته‌ای، اکنون ایران منابع اضافی و بیشتری برای تقویت این رفتارهای خود دارد.»

خیرت ویلدرز هلندی مراکشی ها را 'تفاله' خواند



خیرت ویلدرز، رهبر حزب راست افراطی "آزادی" هلند، در نخستین روز از فعالیت های انتخاباتی خود مراکشی ها را "تفاله" خواند.
به گزارش بی بی سی آقای ویلدرز امروز شنبه ۱۸ فوریه (۳۰ بهمن) تاکید کرد: "تعداد زیادی تفاله مراکشی در هلند وجود دارند که خیابان ها را ناامن کرده اند." او خطاب به رای دهندگان گفت: "اگر می خواهید که کشورتان را پس بگیرید تا هلند دوباره مال هلندی ها شود، تنها به یک حزب [آزادی] می توانید رای بدهید."

مطابق سرشماری سال ۲۰۱۱ هلند، بیش از ۱۶۷ هزار نفر از ساکنان این کشور متولد مراکش هستند که سومین جمعیت مهاجر به این کشور را از خارج از اتحادیه اروپا تشکیل می دهند. این رقم شامل نسل دوم یا سوم مهاجران مراکشی نمی شود. 

آب جوش روی آلت تناسلی مردان باند صیغه، شکنجه




در مشهد صیغه خانه و یا خانه ای كه مردان برای صیغه به آنجا برده می شدند کشف شده که در آن انواع جنایات صورت می گرفته است. دادستان عمومی مشهد گوشه ای از ماجرا را به سبک خود فاش کرده و گفته است:
یک زن جوان، مردان میانسال را برای صیغه به این خانه که در منطقه گلشهر مشهد قرار داشته می کشانده است. در این خانه مردان را عریان کرده، آنها را به شکلی فجیع شکنجه داده و از این صحنه ها به قصد اخاذی فیلمبرداری می کردند. شکنجه با تیغه چاقو و قمه داغ صورت می گرفته و سپس روی آلت تناسلی مرد شکنجه شده آب جوش می ریخته اند.
تاکنون سه شاکی که قربانی شکنجه هم شده اند شناسائی شده اند که یکی از آنها به علت شدت شکنجه در بیمارستان بستری است. تاکنون یک مرد جوان تبعه خارجی به همراه یک زن دستگیر شده اند و از محل فعالیت آنها انواع ابزار شکنجه خون آلود نظیر تیغ، قمه، چاقو و چماق کشف و ضبط شده است.

پیک نت

Friday, February 17, 2017

ضرب و شتم دختر 14 ساله به دلیل شلوار در ایران آخوندها



روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»
زهرا دختر ۱۴ ساله‌ای که در شیراز به همراه دوستانش جشن تولد خود را جشن گرفته بود به دلیل اینکه شلوار جین مد روز «پاره پاره» پوشیده بود مورد حمله وحشیانه پلیس منکرات ایران قرار گرفت.
ایندیپندنت از قول زهرا می‌نویسد: « وی هفته گذشته در حالی که جشن تولد خود را با دوستانش جشن گرفته بود. پلیس گشت ارشاد به سمت آنها می‌رود و زهرا و دوستانش را به زور به داخل یکی از ماشین‌های ون‌ خود می‌کشاند».

زهرا در توصیف جزییات ماجرا می‌گوید: «دو زن و دو مرد از نیروهای گشت ارشاد سعی کردند که من و دوستانم را به داخل ون بزرگی بکشانند و وقتی که ما در برابر پلیس مقاومت کردیم مورد ضرب و شتم پلیس واقع شدیم».

منبع سایت من و تو

حذف ناگهانی گوینده مشهور خبر از تلویزیون



رضا حسین‌زاده ناگهان معلق شد
رضا حسین زاده می گوید:
* من به‌ مدت دو سال درگیر داستان‌هایی شدم و چند ماهی است بدون هیچ دلیلی از کار معلق شده‌ام.
روزنامه «صبا» نوشت: او می‌گوید به‌دلیل ساختار سیاسی که این شغل دارد متاسفانه محدودیت‌هایی را به‌ وجود می‌آورد: «من به‌ مدت دو سال درگیر داستان‌هایی شدم و چند ماهی است بدون هیچ دلیلی از کار معلق شده‌ام. من برای دوری از سیاه‌نمایی مورد نظر و تاکید مقام معظم رهبری سکوت محض کردم تا خدایی نکرده آب به آسیاب دشمن ریخته نشود و شبکه‌های ماهواره‌ای از حرف‌هایم سوءبرداشت نکنند. من خودم را سرباز این نظام و افسر جنگ نرم آن می‌دانم و تنها درخواستم این است که با ریاست‌ سازمان دکتر علی‌عسگری ملاقات کنم و حرف‌هایم را فقط و فقط به خودشان بزنم چراکه «گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش ...». از وی می‌خواهم به تنها نامه من که روی میزشان است رسیدگی کنند.»
حسین‌زاده می‌گوید: «من قرارداد همکاری تا پایان امسال را نیز داشتم اما بدون هیچ دلیلی از کار معلق شدم.»
او می‌افزاید: «من اصلا عنوان بازنشستگی را قبول نمی‌کنم و آن را به‌شدت تکذیب می‌کنم و به آن اعتراض دارم. به عقیده من بازنشستگی برچسبی است برای کمرنگ نشان‌دادن زشتی خانه‌نشینی یک خبرخوان که یک سیاستمدار است. اگر در تاریخچه خبر صداوسیما نگاه کنید هیچ گوینده‌ای در ۴٨ سالگی بازنشسته نشده است. مگر برای وکلای مجلس یا یک سیاستمدار، بازنشستگی معنا دارد؟ تا کی آزمون و خطا؟ ١٨ ساله بودم که وارد‌ سازمان صداوسیما شدم و 30 سال است که در این حوزه فعالیت می‌کنم و درست در زمانی که یک گوینده به پختگی و اوج بلوغ رسانه‌ای رسیده، برند شده است و می‌توان از تجربیات او بهترین استفاده را کرد، کنار گذاشته می‌شود.»

Wednesday, February 15, 2017

امنیتی شدن جو دادگاه ویژه آخوندها



در پی انتشار خبر محرمانه درگذشت مشکوک حجت‌الاسلام «علی ملاکریمی» در زندان اوین توسط «آمدنیوز»، جو این دادگاه از صبح روز سه‌شنبه امنیتی شده است.
حجت‌الاسلام «علی ملاکریمی» که برادرانش از سرداران ارشد سپاه پاسداران هستند و به دلیل اتهامات مالی به هفت سال زندان محکوم شده بود، صبح روز شنبه ۲۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۵، به دلایل مشکوکی در این زندان درگذشته است.
خبر این درگذشت با تأکید صریح مقامات ارشد دادگاه ویژه روحانیت قرار بود «محرمانه» بماند، اما تنها یک‌روز پس از تأکید این مقامات، «آمدنیوز» این مرگ مشکوک را رسانه‌ای کرده است.
در پی انتشار این خبر، از صبح روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن ماه جو دادگاه ویژه روحانیت مستقر در خیابان مقدس اردبیلی تهران «امنیتی شده است.»
یک مقام ارشد دادگاه ویژه روحانیت به خبرنگار «آمدنیوز» گفته است که حفاظت اطلاعات این دادگاه از صبح روز سه‌شنبه تلفن‌های همراه تمامی کارکنان را ضبط و پس از حدود دو ساعت گوشی‌ها را به صاحبان آنان عودت داده است.
هم‌چنین از خروج معاونان دادستان و دادیاران تا ساعت ۲۱ شب سه‌شنبه جلوگیری شده و لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای این افراد مورد تجسس قرار گرفته است.
بر اساس قوانین حفاظتی وضع شده، احضار و انتقال متهمین روحانی به دادگاه ویژه روحانیت نیز در روز چهارشنبه ۲۷ بهمن‌ماه لغو و در این روز هیچ پرونده‌ای مورد رسیدگی قضایی قرار نمی‌گیرد.
آمد نیوز

بازیکن آلمانی تیم والیبال شهرداری تبریز به ایرانی های بیسواد باید توضیح دهم چرا طرفدار هیتلر نیستم



به گزارش ایسنا و به نقل از برلین مورگن پست، دیرک وستفال بازیکن آلمانی تیم والیبال شهرداری تبریز قصد دارد قرارداد خود را با این تیم تمدید کند تا به حضور خود در ایران تداوم بخشد. او در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۴ همراه آلمان در رده دوم قرار گرفت. او به عنوان اولین آلمانی تاریخ لیگ والیبال ایران در تیم شهرداری تبریز بازی می‌کند.

وستفال که ۷۸ بازی ملی در کارنامه دارد می‌گوید مجبور است در ایران به همه افراد توضیح دهد که چرا طرفدار آدولف هیتلر نیست. او درباره این موضوع می‌گوید: "بله اینجا باید توضیح دهم چرا طرفدار آدولف هیتلر نیستم! خصوصا برخی افراد کم سواد در ایران هستند که هیتلر را یک قاتل نمی‌دانند بلکه یک سیاستمدار و متخصص و رزم‌آور می‌دانند.

برلین مورگن پست می‌نویسد، وستفال علاوه بر مشکلاتی خارج از زمین مسابقه، باید با مسائلی که مرتبط به نظم و سازماندهی در ایران هست نیز مقابله کند. به همین خاطر بود که در ست پنجم بازی شهرداری تبریز و تیم صدرنشین یعنی بانک سرمایه، فناوری ویدئو چک برای دقایقی از کار افتاد و در ادامه تیم تبریزی بازنده شد و حالا در صورتی که فصل برای او و تیمش به پایان برسد، او برای تعطیلات به آلمان باز می‌گردد. این بازیکن ۲ متر و ۳ سانتیمتری آلمانی با این حال تمایل دارد که قرارداد خود را با شهرداری تبریز تمدید کند.

او درباره این موضوع گفت: والیبال در ایران بعد از فوتبال محبوب‌ترین ورزش محسوب می‌شود. اکثر بازی‌ها در لیگ به صورت زنده از تلویزیون پخش می شود. بهترین بازیکنان چیزی در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار در هر فصل دریافت می‌کنند. ۶ بازیکن میلیونر در تیم من وجود دارند. این مقدار دریافتی را اگر با ساعت کاری مقایسه کنید بیشتر از قبل جلوه می‌کند. خیلی جالب است که لیگ فقط ۴ ماه در ایران طول می‌کشد و شما می‌تواند باقی سال را با پولی که به دست آوردید در خانه زندگی کنید.

او در اظهاراتی عجیب درباره وضعیت زنان در ایران نیز گفته است: "زنان ایرانی وقتی در هواپیما هستند و هواپیما وارد مرز ایران می‌شود بلافاصله روسری های خود را بر سر می‌گذارند، البته روسری را خیلی به حالت شل روی سر خود می‌گذارند.

وستفال ادامه داده است: هم‌چنین زنان نمی‌توانند در ایران بازی‌های والیبال را با حضور در ورزشگاه تماشا کنند. فقط تعدادی محدود خبرنگار زن می توانند در ورزشگاه ها حضور داشته باشند و البته هیچ تماشاگر مردی نیز نمی تواند بازی‌های والیبال زنان را نگاه کند. اینجا یک دنیای متفاوت را شاهد هستیم".

او در اظهاراتی عجیب‌تر مدعی شده که مردم ایران بیش از آنکه اروپایی‌ها فکر می‌کنند اروپایی هستند و دوست دارند رابطه مستقیمی با اروپا و غرب داشته باشند.


Tuesday, February 14, 2017

بیانیه سیاسی هالیوود علیه «ترامپ» به نفع «فروشنده»




هالیوود ریپورتر در شماره امروز خود در مطلبی نوشت: ۲۶ فوریه سال ۲۰۱۲، اصغر فرهادی در میان افزایش گرایش‌های ضداسلام و در عین حال افزایش تنش میان ایران و آمریکا به روی صحنه مراسم اسکار رفت و با دریافت جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی همه را دعوت به صلح کرد و گفت: با افتخار این جایزه را به مردم سرزمینم تقدیم می‌کنم، مردمی که علیرغم خصومت‌ها و رنجش‌ها، به همه فرهنگ‌ها و تمدن‌ها احترام می‌گذارند.
صحبت‌های آن روز کارگردان فیلم «جدایی» موجب شد حاضرین در سالن از جمله «استیون اسپیلبرگ» برای تشویق فرهادی از جا برخیزند، اما مطمئنا «دونالد ترامپ» از آن دسته از افرادی بود که تحت تاثیر این حرف‌ها قرار نگرفت.
اصغر فرهادی امسال و یک‌بار دیگر و در سایه دستور دیوانه‌وار «دونالد ترامپ» مبنی بر ممانعت از ورود اتباع ۷ کشور مسلمان شامل ایران، در کانون توجهات قرار گرفته است.
وی که امسال با فیلم «فروشنده» یک بار دیگر به جمع پنج نامزد نهایی شاخه بهترین فیلم خارجی راه یافته است، پس از این که در ابتدا قصد شرکت در مراسم اسکار را داشت، اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد احتمال حضورش در مراسم اسکار با اما و اگرهایی همراه است که برای وی قابل قبول نیست، حتی اگر برای سفر به آمریکا برایش استثناء قائل شوند، در این مراسم شرکت نمی‌کند.

Monday, February 13, 2017

با گاز سمی قصد کشتن مهدی خزعلی را داشتند




 طبق گفته دکتر مهدی خزعلی ، وی حدود ساعت ١١/۵ صبح از زندان اوین به بیمارستان اعزام شده و این در حالی است که ساعت ٣ به بیمارستان طالقانی رسیده است.

به گفته مهدی خزعلی وی را به مدت یک ساعت در داخل آمبولانس در مقابل درب های اوین تنها رها کرده و تمامی درب ها ، قفل و بدون دستگیره بوده اند که ناگاه گازی شروع به پخش شدن کرده و وی دچار تنگی نفس شده و احساس خفگی می کند.

دکتر خزعلی برای رهایی از این وضعیت کشنده و بغرنج حوله ای خیس را که معمولا برای خنک کردن خود و التیام جراحات ناشی از جانبازی جنگ به همراه داشته جلوی بینی خود را می گیرد وبا زحمت زیاد و کوبیدن خود به درب آمبولانس نهایتا موفق می شود یکی از درب ها را باز کند و با تنفس هوای آزاد خود را از خفگی برهاند.

پس از رها شدن دکتر خزعلی از خطر کشته شدن طبق سناریوی طراحی شده توسط نیروهای امنیتی ، به ناچار وی را به بیمارستان بقیه الله منتقل می کنند چرا که دکتر خانی پزشک بهداری زندان اوین اصرار بر انتقال وی به این بیمارستان داشته است.

اما بیمارستان بقیه الله از پذیرش دکتر خزعلی خود داری کرده لذا به ناچار او را به بیمارستان طالقانی منتقل می کنند.

حال با این شرایط عجیب و مرموز پیش آمده ، سوال این ماجرا این است که چرا بیماری را بر اساس تشخیص و اعلام پزشکان هر لحظه احتمال وقوع سکته قلبی دارد، ٣/۵ ساعت در ماشین آمبولانس در شهر چرخانیده شده و بعد به اورژانس رسیده است؟

نگام

خودکشی 400 نهنگ ظرف 3 روز در نیوزیلند



 هفته گذشته صدها فعال محیط زیست روانه قتلگاه نهنگ ها شدند و ابزارهای مختلف سعی کردند این حیوانات را از سواحل به قسمت های عمیق دریا هدایت کنند اما تلاش آنها نتیجه ای در پی نداشت.

این گزارش حاکی است که از روز جمعه تا یکشنبه(دیروز) جسد 400 نهنگ مرده به ساحل آب آورده شده است. تصاویر زیر از یکی فاجعه های مرگ غمبار این حیوان دریایی حکایت دارد.در تصاویر زیر شماری از فعالان محیط زیست و مقام های مسئول نیوزیلند دیده می شود که برای جلوگیری از انفجار جسد نهنگها تلاش می کنند. جسد نهنگها بعد از مردن به دلیل گاز متراکم در شکم آنها منفجر می شود حال مسولان زیست محیطی نیوزیلند با ایجاد سوراخی در جسد آنها مانع از این انفجار و اتفاق تلخ می شوند.

ایران آنلاین به نقل از سی ان ان

Sunday, February 12, 2017

اجرای طرح تذکر لسانی گروهی در اطراف قبر اما رضا



هر ماه ۶٠ نوزاد در مشهد مقدس شهر علم الهدی رها می شوند
ماهانه مسئولان بهزیستی با ۵٠تا‌۶٠ کودک سرراهی در مشهد مواجه هستند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی از اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر در قالب تذکر لسانی به صورت گروهی در اطراف حرم رضوی خبر داد.
به گزارش ایرنا، سید عبدالله ارجاعی روز شنبه در مراسم آغاز دوره آموزشی مقدماتی امر به معروف و نهی از منکر ویژه طرح 'تذکر لسانی در اطراف حرم رضوی' در مشهد افزود: تاکنون دستگاه ها و نهادها مختلف و مردم در حد توان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کرده اند اما نتیجه موثر و دلخواه حاصل نشده از این رو تصمیم بر آن شد تا فعالیت همه بخش ها در این زمینه در قالب طرح مدون انسجام یافته و سامان دهی شود.
وی اظهار کرد: در این راستا طرح تذکر لسانی با 2 قید 'تذکر گروهی' و مهارت 'بگو و برو' با حضور 200 نفر در محدوده اطراف حرم امام رضا  اجرا می شود.

١١ نشانه جنگ قریب الوقوع آمریکا با ایران از یک تحلیل گر ضد اسراییلی




 " ماکیا فریمن " نویسنده و تحلیلگر ضد اسراییلی که بنا به دلایل نامعلوم در سال های گذشته تصویری از خود در رسانه ها منتشر نمی کند، با انتشار مقاله ای تحلیلی به بررسی 11 نشانه جنگ قریب الوقوع آمریکا با ایران پرداخته و مدعی شده است در صورت آغاز یک حمله نظامی آمریکا علیه ایران، این حمله می تواند به سرعت به یک درگیری جهانی در ابعاد جنگ جهانی سوم منجر شود، چون به گفته او روسیه و چین نیز وارد این درگیری محتمل نظامی خواهند شد.

Saturday, February 11, 2017

دامنه تماس‌های آمریکایی‌ها با محمد بهشتی در اسناد جدید




 داستان انقلاب ایران روایت‌های ناگفته زیادی دارد، گوشه‌های تاریکی که بعد از گذشت حدود چهار دهه با انتشار اسناد طبقه بندی شده دولت آمریکا به تدریج در حال روشن‌تر شدن است.

پیام های دیپلماتیک جدیدی که سایت افشاگر ویکی‌لیکس منتشر کرده حاوی اطلاعات بحث برانگیزیست و تصویری تازه ای از وقایع پشت پرده انقلاب ارائه می دهد.

بنا بر یک سند، ویلیام سالیوان، سفیر آمریکا در تهران، یک روز قبل از خروج شاه از کشور، به واشنگتن گزارش می‌دهد که فرماندهان ارتش شاهنشاهی به فرستاده نظامی کارتر در ایران - ژنرال رابرت هایزر - گفته اند که به طور اصولی با رئیس جمهور شدن مهدی بازرگان مشکلی ندارند.

Thursday, February 9, 2017

عشق به رهبری در داخل و خارج ایران حس می‌شود



غلامعلی حدادعادل٬ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته «عشق به رهبری در میان مردم کشورهای داخلی و خارجی به خوبی قابل احساس است.»

حداد عادل اضافه کرده «گاهی خارجی‌ها قدر این نعمت را بیشتر از ایرانی‌ها می‌دانند و این دستاورد نشان از عزت انقلاب اسلامی است.»

وی همچنین گفته «مردم حق دارند با شنیدن موضوع حقوق‌های نجومی ناراحت شوند چرا که انتظار دارند دولت و قوه قضائیه از تبعیض جلوگیری کنند.»

حداد عادل افزوده «در شرایط کنونی آزادی در کشور وجود دارد٬ اما در دوران قبل از انقلاب برخی از افراد به علت انتقاد٬ جان خود را از دست می‌دادند.»

وی گفته «عربستان فکر می‌کند با سلاح می‌تواند به پیروزی برسد در حالی که عنصر اصلی پیروزی نیروی انقلابی و ایمان به خداوند متعال است

دیگربان

بسیج ۱۸ هزار نفر ساندیس خور برای تخلفات فضای مجازی در ایران




عبدالصمد خرم آبادی روز چهارشنبه ۱۹ بهمن اعلام کرد که این ۱۸ هزار نفر به صورت داوطلبانه فضای مجازی را رصد می‌کنند و در مواردی که شاهد ارتکاب تخلف از سوی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی باشند به دادستانی کل کشور گزارش می‌کنند.

به گفته او، یکی از منابع اصلی برخورد کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با سایت‌های متخلف، گزارش‌های داوطلبانه مردمی است.
دو روز پیش نیز وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی با بیان اینکه وزارت اطلاعات بر شبکه‌های اجتماعی اشراف دارد اعلام کرده بود که ۱۸۰ هزار کانال تلگرام در ایران رصد شده‌اند.
خبرگزاری مهر

Tuesday, February 7, 2017

دو ایرانی میلیونر به علت تجاوز جنسی در سوئد محکوم شدند



دبی-العربیه.نت فارسی
دو ایرانی ثروتمند و شناخته‌شده ساکن سوئد که با خوراندن مواد روانگردان به دختران نوجوان به آنها تجاوز کرده و ده‌ها هزار فیلم و عکس از قربانیان خود تهیه کرده بودند، به زندان محکوم شدند.
به گزارش روزنامه پرتیراژ اکسپرسن چاپ استکهلم، یک رستوران‌دار و یک جوان ایرانی به جرم تجاوز به دختران نوجوان و دانش‌آموز سوئدی، به 6 و 9 سال زندان محکوم شدند. مرد جوان دختران را اغفال کرده و آنها را به آپارتمان مرد رستوران‌دار می‌کشاند و در آنجا با همدیگر به قربانیانشان تجاوز می‌کردند.
یکی از محکومین این پرونده که یک جوان 26 ساله ایرانی ساکن شهر گوتنبورگ سوئد است و فرد محکوم دیگر یک رستوران دار 51 ساله ایرانی تبار و صاحب حداقل پنج کلوپ شبانه بزرگ و مشهور شهر گوتنبورگ سوئد است.
ماجرا در ماه مارس سال 2016 آغاز شد که یک دختر نوجوان به پلیس اعلام نمود مورد تجاوز قرار گرفته است. پلیس جوان 26 ساله ایرانی را جهت بازجویی فراخواند و در جریان بازجویی و سپس تفتیش تلفن موبایل او، 41 هزار تصویر و 1700 فیلم که توسط خود او از دختران نوجوان تهیه شده بود پیدا شد. به گفته پلیس بسیاری از فیلم ها و تصاویر موجود بدون اطلاع قربانیان و بصورت مخفی عکسبرداری و فیلمبرداری شده است. به نوشته اکسپرسن یکی از فیلم‌های بدست آمده، افشاگر یک تجاوز سنگین به دو دختر 16 ساله است که بصورت مشترک توسط این دو در یکی از آپارتمان‌های لوکس متعلق به رستوران دار ایرانی در خیابان اعیان نشین و گران «آوه – نی» در گوتنبورگ صورت گرفته است.

کولبرهای فوق لیسانس




نزدیک به ١٠ روز می‌گذرد، ١٠ روزی که سخت گذشت؛ سخت برای خانواده‌های ٤ کولبری که در ارتفاعات سردشت، بهمن‌گیر شدند و جانشان را از دست دادند. همان‌ها که کمرهایشان خم شد بس که یخچال و تلویزیون و ماشین ظرفشویی و لباسشویی را بر پشت‌شان بستند و از تپه‌ها و راه‌های سخت بالا رفتند و پایین آمدند و آخر سر هم تن‌های خسته یخ‌زده‌شان با همان کوفتگی، زیر خاک سرد آرمید.

، پسرعموی شیرزاد عبدالهی، کولبری که ١٠ روز پیش زیر بهمن جان داد، می گوید: بعد از اتفاقی که برای کولبران افتاد، تعدادی از نمایندگان مجلس وعده داده‌اند تا ازخانواده این کولبران حمایت کنند ، اما هنوز این اتفاق نیفتاده، بعد از آن اتفاق، هیچ اقدامی در این منطقه انجام نشده است.

او از سختی کار کولبران گفت: کولبران از سر ناچاری و فقر و نداری، راهی مسیرهای سخت می‌شوند، ٩٠‌درصد مسیر صعب‌العبور است؛ خیلی از کولبران، خودشان بخشی از مسیرها را صاف کرده‌اند، هیچکس برایشان این کار را نکرده است. کار کولبران سخت است، خیلی‌هایشان دچار سرمازدگی می‌شوند، دیسک کمر می‌گیرند، پاهایشان تاول می‌زند، مسیری که آنها می‌روند را حتی کوهنوردان حرفه‌ای هم نمی‌توانند بروند. در راهی که می‌روند، خطر حمله گراز و مار وجود دارد.»

عبدالهی از وضع دانش‌آموزانی گفت که صبح‌ها سر کلاس درس می‌نشینند و شب تا صبح، در مسیر مرز، کولبری می‌کنند: «اگر کسی مجبور نباشد، کولبری نمی‌کند و این بار سنگین، ٥٠، ٦٠ کیلویی را روی دوشش نمی‌گیرد، اگر برای اینها شرایط کار در شهر خودشان یا شهرهای اطراف باشد، قطعا استقبال می‌کنند، در شهرهای مرزی، حتی آنهایی که در تابستان کار دارند، زمستان بیکار می‌شوند و به جمعیت کولبران اضافه می‌شوند.

وی افزود: ما الان لیسانسه‌هایی داریم که کپسول گاز پر می‌کنند، ما فوق لیسانس بیکار داریم که تنها تابستان‌ها، کارگری می‌کند، خیلی از خانواده‌ها در سردشت فقیر هستند و نان شب ندارند، آنها برای فرار از این وضعیت، کولبری می‌کنند

شهروند 

قبل و بعد از انقلاب




Monday, February 6, 2017

افشای پول‌های پرداختی مجاهدین خلق به مقامات دولت ترامپ



خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، "فاکس نیوز" و بسیاری از رسانه‌های آمریکایی، امروز یکشنبه ۱۷ بهمن/ ۵ فوریه، گزارش دادند که یکی از وزرای دولت ترامپ و چند تن از مشاوران و نزدیکان وی به خاطر سخنرانی در محافل و اجتماعات سازمان مجاهدین خلق، مبالغ قابل توجهی از این گروه پول دریافت کرده‌اند؛ "رودی جولیانی" و "نیوت گینگریچ" از جمله مشاوران و نزدیکان ترامپ هستند که برای سخنرانی علیه ایران از سخاوتمندی‌های سازمان مجاهدین خلق سود جسته‌اند. "الین چائو" وزیر حمل و نقل کابینه دونالد ترامپ، اعلام کرده که سازمان مجاهدین خلق برای ایراد فقط یک سخنرانی ۵ دقیقه‌ای، به او مبلغ ۵۰ هزار دلار پرداخت کرده است.

"جان گامبرل" گزارشگر "آسوشیتدپرس"، در گزارشی بر موارد بسیار زیادی از دریافت‌های مقامات دولت ترامپ و همچنین مقامات پیشین جمهوری‌خواه و دموکرات، نمایندگان و سناتورهای آمریکایی، انگشت گذاشته است که همگی آنان از سخاوتمندی‌های سازمان مجاهدین خلق بهره برده‌اند.

"الین چائو" وزیر حمل و نقل دولت ترامپ که چند روز پیش از سوی مجلس سنا تأیید صلاحیت شد، گفته که برای یک سخنرانی ۵ دقیقه‌ای در سال ۲۰١۵ در یکی از مجالس سازمان مجاهدین خلق، رقمی بالغ بر۵۰ هزار دلار دریافت کرده است.

"رودی جولیانی" شهردار سابق نیویورک و از افراد نزدیک به دونالد ترامپ و از مشاوران حلقه درونی وی برای ایراد چندین سخنرانی در محافل و مجالس سازمان مجاهدین خلق، مبالغ هنگفتی دریافت کرده است؛ او که یکی از مخالفان سرسخت جمهوری اسلامی ایران است دریافت پول از این سازمان را رد نمی کند و با توجه به اینکه از سال ۲۰۰۸ هنوز دریافت‌های خود را رسماً به اداره مالیات گزارش نداده است، میزان دقیق دریافتی او از این سازمان مشخص نیست

منبع: رادیو فرانسه

Saturday, February 4, 2017

ممنوعیت بردن نام هاشمی در سیما



غلامعلی رجایی در یادداشتی تلگرامی از ممنوعیت بردن نام هاشمی در سیما خبر داد.
یاداشت غلامعلی رجایی :
این روزها کارم شده است، مصاحبه و سخنرانی درباره دهه مبارکه فجر و ویژگی ها و ابعاد گوناگون شخصیتی هاشمی عزیز. صبح تا ظهر چهارشنبه سه مصاحبه داشتم با سایت تاریخ ایرانی و خبرگزاری ایرنا و رادیو ایران و شب هم سخنرانی درجمع تعدادی از دوستان بهشهری درتهران و دیشب هم سخنرانی در جمع ماهانه بعضی از مبارزین قبل از انقلاب در شرق تهران.
در دو هفته آینده هم به مناسبت فرا رسیدن چهلم هاشمی عزیز، به شش استان سفر خواهم داشت.
گفته بودم به زودی بی مهری ها نسبت به هاشمی بزرگ از سرخواهد گرفته شد.
دیشب حدود ساعت یازده شب پس از سخنرانی که به محضر عارفی شتافتم بعضی از دوستان همدل به سراغم آمدند و با تعجب گفتند هنوز چهلم آیت الله هاشمی تمام نشده است که صدا و سیما حتی ازبردن نام ایشان هم ابا می کند.
پرسیدم: مگرچه شده است؟ گفتند: دراخبارساعت ۱۴ دیروز سیما، وقتی گوینده خبر می خواند که در دوازدهم بهمن ماه  رهبری به رسم همه ساله بر سر مزار امام حاضر شد در ادامه گفت رهبری همچنین بر مزار رییس فقید مجمع تشخیص حاضر شد و در عبارتی معنادار بدون آنکه بگوید رهبری بر مزار دوست شصت ساله اش قرآن خواند، افزود: و برای ایشان از خداوند طلب عفو کرد!

Friday, February 3, 2017

داستان اولین ترور جمهوری اسلامی در خاک امریکا




 علی‌اکبر طباطبایی‌، وابسته‌ی مطبوعاتی و سخنگوی سفارت ایران در امریکا در دوره حکومت پهلوی بود. او بعد از انقلاب اسلامی، "بنیاد آزادی ایران" را در واشینگتن پایتخت امریکا تاسیس کرد و با برپایی تظاهرات اعتراضی و شرکت در مصاحبه‌های تلویزیونی با رسانه‌های انگلیسی‌زبان به یکی از مخالفان صریح خمینی در خارج از کشور تبدیل شد.
طباطبایی یک سال و نیم بعد از انقلاب اسلامی در حالی که تنها ۴۹سال داشت، توسط یک امریکایی افریقایی‌تبار مسلمان‌شده به نام "داوود صلاح‌الدین" در مقابل منزلش در شهر "بتزدا"ی ایالت مریلند ترور شد.


"صلاح‌الدین" که نامش پیش از تغییر دین، "دیوید بلفیلد" بود، قبل از انقلاب اسلامی از طریق آشنایی با دانشجویان انقلابی ساکن امریکا مسلمان شد. او بعد از انقلاب و بسته شدن سفارت ایران در واشینگتن، به عنوان محافظ در دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی در سفارت الجزایر مشغول به کار شد. در آنجا بود که وی با پیشنهاد حکومت ایران برای قتل مخالفانش در امریکا روبه‌رو شد. کارفرمای "صلاح‌الدین" در مرحله‌ی اول، لیستی ۵نفره را به همراه ۵۰۰۰ دلار دستمزد به وی می‌دهد که در صدر این لیست نام علی‌اکبر طباطبایی به چشم می‌خورد.


او در ۳۱ تیرماه ۱۳۵۹ در نقش یک پستچی و با ماشین اداره پست به سمت خانه طباطبایی رفت و زنگ خانه را به صدا درآورد. وقتی دستیار طباطبایی در را باز کرد، صلاح‌الدین به او گفت که برای تحویل دادن دو بسته، نیاز به امضای صاحب‌خانه دارد. دقایقی بعد، طباطبایی به دم در آمد و صلاح‌الدین ۳ بار به سوی او شلیک کرد و از محل گریخت. علی‌اکبر طباطبایی ۴۵دقیقه بعد در بیمارستان جان سپرد.


صلاح‌الدین پس از قتل طباطبایی از طریق سوییس به ایران گریخت و از آن زمان، تحت حمایت جمهوری اسلامی در تهران زندگی می‌کند. او در سال ۱۳۸۰ در فیلم "سفر قندهار" به کارگردانی محسن مخملباف در نقش «پزشکی انسان‌دوست» بازی کرد.


در سال ۲۰۰۶ "ژان دانیل لافوند"، فیلم‌ساز فرانسوی-کانادایی مستندی را با عنوان "امریکایی فراری: حقایق درباره حسن" از زندگی صلاح‌الدین ساخت. او در این مستند جزییات کشتن طباطبایی با حکم روح‌الله خمینی را فاش کرده است .

منبع تقاطع