Tuesday, January 31, 2017

محبوبیت خامنه ای از نظر آخوند محمد یزدی



رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: ولی‌امر آنقدر در جامعه محبوب است که خواسته‌هایش بر زمین نمی‌ماند


محمد یزدی گفته که «ولی امر به‌عنوان نائب امام زمان، آن‌قدر در میان امت مقبولیت، محبوبیت و نفوذ دارد که هیچ‌گاه نمی‌گذارند چیزی از خواسته‌های ایشان بر زمین بماند.»

آقای یزدی اضافه کرده «ولایت‌فقیه به‌عنوان بحثی صرفاً تئوری نبوده و بحثی اجرایی و عملی است که باید در منظر و مرآی حاکمیت به‌طور کامل احساس و دیده شود.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفته که «نگرانی که در میان بسیاری از دلسوزان وجود دارد این است که گویا روند عمومی حوزه، به‌گونه‌ای پیش می‌رود که برخی می‌خواهند تحت عناوین خاص، حوزه را به دوران قبل از انقلاب برگردانند.»

به گفته وی «وقتی سخن از انقلابی ماندن حوزه به میان می‌آید باید حوزه‌های علمیه به‌ویژه حوزه علمیه قم به‌عنوان بزرگ‌ترین حوزه شیعی، مهم شمرده شود

دیگربان:

برخورد نظامی آمریکا با جمهوری اسلامی




همزمان با تصمیم های تنش آفرین ترامپ برای جلوگیری از سفر اتباع چند کشور اسلامی به امریکا، امروز رسانه و حزب متحد وی دو حرکت خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران را کلید زدند.

ابتدا نمایندگان کنگره مدعی شدند برای مهار قدرت تهران به زودی طرح برخورد نظامی با جمهوری اسلامی را در دستور کار قرار می دهند و سپس ارگان رسانه ای جمهوری خواهان در یک جنگ روانی مدعی شد که تهران یک موشک بالستیک آزمایش کرده است

به گزارش سهندنامه شبکه فاکس نیوز ساعاتی قبل مدعی شد حکومت ایران بطور مخفیانه موشک بالستیک ازمایش کرده است. این خبر تحریک کننده که همراستا با تصمیم های ترامپ علیه اتباع ایرانی منتشر شد از سوی برخی نمایندگان کنگره به عنوان مستمسکی برای اعمال فشار بر تهران مورد استفاده قرار می گیرد.

قبل از گزارش تحریک آمیز فاکس نیوز کنگره آمریکا لایحه استفاده از حمله نظامی علیه حکومت ایران را مطرح کرد. نمایندگان پیشنهاد دهنده این لایحه مدعی شده اند که طرح آنها هنوز به رای گذاشته نشده است اما در صورت تصویب همانند دوره بوش  به ترامپ اجازه می دهد بدون اجازه کنگره از حمله نظامی پیشگیرانه علیه جمهوری اسلامی استفاده کند

ایران آنلاین: 

Monday, January 30, 2017

شمار امضاکنندگان طومار مخالفت با سفر دونالد ترامپ رئيس‌جمهوری آمریکا به بریتانیا، از یک میلیون نفر گذشت



در هر دقیقه 1000 نفر به طومار مخالفت با سفر ترامب به بریتانیا می‌پیوندند

به گزارش بی بی سی تعداد امضاهای یک طومار اینترنتی در مخالفت با سفر رسمی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به بریتانیا به بیش از یک میلیون رسید.

امضاکنندگان این طومار از دولت بریتانیا خواسته‌اند دعوت از آقای ترامپ را لغو کند ولی دفتر نخست وزیری بریتانیا با درخواست آنها موافقت نکرده است.

تاریخ این سفر هنوز معلوم نشده ولی قرار است در سال جاری میلادی انجام شود.

بر اساس قوانین بریتانیا هر درخواستی که به امضای صد هزار نفر یا بیشتر برسد باید در مجلس این کشور به بحث گذاشته شود.

امضا کنندگان این طومار گفته‌اند سفر آقای ترامپ خاطر ملکه الیزابت را آزرده می‌کند.

اما دفتر نخست وزیری بریتانیا گفته است که دعوت‌نامه ارسال شده و آقای ترامپ هم آن را پذیرفته است.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا اولین رهبر بلندپایه خارجی بود که پس از پیروزی دونالد ترامپ به دیدار او در کاخ سفید رفت. 

Sunday, January 29, 2017

نماینده ارومیه و درخواست عفو از رهبری برای ایرانیان مقیم آمریکا





نماینده ارومیه : دولت از رهبری درخواست کند تا برای ایرانیان مقیم آمریکا به جز اعضای گروه‌های ملحد و خائنین به مملکت به باقی عفو عمومی عطا کنند تا آنها به ایران بازگردند
نماینده ارومیه با اشاره به قانون مصوب ترامپ برای ممنوعیت ورود ایرانی‌ها به آمریکا گفت: دولت از رهبری درخواست کند تا برای ایرانیان مقیم آمریکا به جز اعضای گروه‌های ملحد و خائنین به مملکت به باقی عفو عمومی عطا کنند تا آنها به ایران بازگردند.

به گزارش خبرآنلاين،‌ اجرايي شدن قانون ممنوعيت ورود مهاجر و پناهجو در آمريكا كه شامل حال ايراني‌ها نيز مي‌شود، در جلسه علني امروز مجلس-يكشنبه، 10 بهمن- واكنش‌هاي مختلفي را در پي داشت.

او گفت: تذكر به وزير با توجه با مصوبه ترامپ براي ممنوعيت ايراني ها به آمريكا است. خواهشمندم كه دولت از رهبري درخواست كند تا براي ايرانيان مقيم آمريكا به جز اعضاي گروه هاي ملحد و خائنين به مملكت به باقي عفو عمومي عطا كنند تا آنها به ايران بازگردند تا عزت ايراني ها حفظ شود

باز پس گرفتن گرین کارت ایرانیان در فرودگاه




 اجبار ایرانیان داری گرین کارت به امضای فرم 407 در فرودگاه
خبرگزاری ایرانشهر
شاهدان عینی می گویند تعدادی از دارندگان گرین کارت ایرانی تبار در فرودگاه بین المللی لس آنجلس پس از ساعت ها انتظار مجبور به امضای فرم شماره 407 امور مهاجرتی برای ورود به خاک آمریکا شده اند. امضای این فرم به منزله باز پس دادن داوطلبانه گرین کارت به ایالات متحده آمریکا است. 


صدور حکم ۱۵۴ ضربه شلاق برای دو خبرنگار در استان گیلان



به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری دو شهرستان رشت (۱۰۵ جزایی سابق)، به ریاست قاضی مهرانی، آقایان مصطفی براری و آرش شعاع شرق، مدیران مسئول دو سایت «گیلان نوین» و «گیلان نو» را با اتهامات «نشر اکاذیب» و «انتشار نشریه بدون پروانه»، به ترتیب به ۱۱۴ و ۴۰ ضربه شلاق و با اتهام “توهین” هر یک را به پرداخت یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرده است.

بر اساس این حکم، دستور قضایی مبنی بر مسدود شدن این وبسایت ها نیز صادر شده است.

یک منبع نزدیک به این دو روزنامه نگار گیلانی در مورد آخرین وضعیت پرونده به گزارشگر هرانا گفت: “آقای براری در ۲۰ روز نخست اعتراض نکرد. در واقع حکم به دست ایشان نرسیده بود و بعد هم اعتراض وی مورد قبول قرار نگرفت. آقای شعاع شرق نیز از طریق وکیل خود اعتراض کرده بود که این حکم در شعبه ۱۲ دادگاه تجدیدنظر استان تحت بررسی بوده، به وکیل وی گفته اند تایید شده اما هنوز تایید این حکم بدست او نرسیده است.”

این منبع مطلع در ادامه افزود: “در این پرونده با شکایت غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده رشت در مجلس، مسئولین سه سایت خزرآنلاین، گیلان نوین و گیلان نو بازداشت شدند. در بازجویی و بازپرسی هر سه نفر با هم بودند، اما پرونده مسئول سایت خزر آنلاین جدا و به شعبه دیگری فرستاده شد که این ایشان از اتهامات تبرئه شد.”

شایان ذکر است، آرش شعاع شرق، به دلیل فعالیت های مطبوعاتی خود پیش از این نیز سابقه چندین بازداشت که عمدتا بر پایه شکایت مسئولین شهر رشت بوده دارد.
آقای شعاع شرق، مورخ ۲۷ خرداد ۸۸ به مدت سه روز، در فروردین ماه سال ۹۰ به دلیل مصاحبه با رسانه های خارجی به مدت دو روز و آخرین بار با شکایت شهرداری رشت به دلیل عدم توانایی در تامین وثیقه به مدت ۴ روز بازداشت بوده است.

وی در این بازداشت، پس از پنج مرحله بازجویی و بازپرسی با قید وثیقه صدمیلیونی آزاد و نهایتآ در شبعه اول دادگاه انقلاب گیلان از سوی قاضی درویش گفتار تبرئه شده بود.

شعاع شرق از روزنامه نگاران گیلانی است که فعالیت رسانه ای خود را از سال۸۶ بعنوان خبرنگار، عضو تحریریه و سردبیری با روزنامه های محلی و سپس سراسری آغاز کرد.


Saturday, January 28, 2017

در ۹ ماهه نخست سال؛ مرگ ۲ هزارتن به دلیل سوء مصرف مواد مخدر



این مملکت اسلامی ما باز هم رکورد زد

خبرگزاری هرانا ـ سازمان پزشکی قانونی از مرگ ۲هزار و ۳۶۱ تن براثرسوء مصرف مواد مخدر ازابتدای فروردین تا پایان آذرماه سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، سازمان پزشکی قانونی در ۹ ماهه سالجاری ۲هزار و ۳۶۱ تن براثر زیادی روی مصرف و سوءمصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست دادند، این شمار مرگ درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته با آمار تلفات ۲ هزار و ۲۷۴ تن ۳.۸ درصد افزایش یافته است.
از کل تلفات اعتیاد در کشور در ۹ماهه امسال ۲ هزار و ۱۰۳ تن مرد و ۲۵۸ تن زن بودند.

دراین مدت استان های تهران با ۵۶۹، فارس ۱۹۴ و خراسان رضوی با ۱۷۱ تن بیشترین و استانهای خراسان جنوبی با ۶، ایلام با ۷ و بوشهر با ۱۳ فوتی کمترین آمار تلفات سوء مصرف مواد مخدر را در برمی‌گیرند.

در ۹ ماهه امسال از کل تلفات سوءمصرف مواد مخدر، یک هزار و ۳۹۹ تن به دلیل مسمومیت حاد، ۶۲۷ تن به دلیل مصرف طولانی مدت و ۳۳۵ تن بر اثر مصرف روانگردان ها جان خود را از دست داده اند.

در ۹ماهه امسال براساس آمارهای موجود همچنین بیشترین تلفات سوء مصرف مواد مخدر با ۳۰۹ تن در شهریور ماه و کمترین آن با ۲۱۵ تن در فروردین ماه به ثبت رسیده است

نامه نازنین زاغری از زندان اوین به فرزند خردسالش



 ضجه‌های شبانه مادرانه مرا که گوش هزاران هزار نفر را در دنیا کر کرده، دریغا که اینجا، در کشوری که در آن زاده شده‌ام، به گوش نمی‌رسد

*** 
گیسوی من، دخترک شیرینم، مرا ببخش برای همه دوری‌ها و دلتنگی‌هایی که هر دوی ما و بلکه هر سه ما در این مدت ۱۰ماه متحمل شدیم. مرا ببخش برای تمامی شب‌هایی که کنارت نبودم تا دستان کوچک و گرمت را بفشارم تا به خواب‌ روی. مرا ببخش برای همه لحظاتی که آغوش مادرت را کم داشتی. برای همه شب‌هایی که از درد دندان تب کردی و من کنارت نبودم، مرا ببخش. طلا گیسوی من، برای اولین هفته دوری‌مان که هیچ‌یک از ما نمی‌دانستیم چه شده و چه چیزی در انتظارمان است و تو به نشانه اعتراض دوری از آغوش مادر یک هفته در تب سوختی، مرا ببخش. برای اینکه نه‌تنها از مادر بلکه از پدرت هم دورت کردند، مرا ببخش.

باور کن نمی‌دانستم در کشوری که مادرت در آن به دنیا آمده و بزرگ شده، چنین سرنوشت هولناک و دردناکی را برایت رقم زده است، که اگر می‌دانستم، لحظه‌ای در بستن چمدان سفر دو هفته‌ای‌مان به تهران در اسفند ۹۴، تعجیل نمی‌کردم. لحظه خداحافظی ما، پدرت در فرودگاه لندن، آن روز سرد آخر زمستان که با شیرینی و شیطنت تمام در آغوشش جای گرفتی و بوسه خداحافظی را بر گونه‌اش نهادی، چه می‌دانستم که در تقدیرمان دوری طولانی رقم خورده باشد؟

روزی که تو را از آغوش و سینه‌ام که تا چند روز پیش از آن شیر می‌خوردی، در نهایت بی‌عدالتی و بی‌انصافی جدا کردند و امید صبح آزادی را دادند، نمی‌دانستم و نمی‌فهمیدم، در قاموس کدام دین و اخلاق و انسانیت، چنین ظلمی به مادر و فرزند خردسالش رواست؟ روزی که امید صبح آزادی، تنها دروغی بیش نبود.

پس از دستور ترامپ مسافران ایرانی در فرودگاه‌های آمریکا دیپورت شدند


دبی-العربیه.نت فارسی

دستور اجرایی جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورها به این کشور، ساعت 4:30 بعدازظهر جمعه 27 ژانویه به وقت واشینگتن به امضا رسید.

برپایه این دستور، قانون اتباع هفت کشور از جمله ایران امکان دریافت ویزا برای سفر به آمریکا را از دست می دهند و البته دارندگان ویزا هم از ورود به این کشور منع می شوند.

خبرگزاری‌های ایران گزارش که اجرای دستور جدید به محض امضای ترامپ آغاز خواهد شد ولی با این وجود مسافران ایرانی پروازهای مختلف به مقصد آمریکا امیدوار بودند تا شاید چند روزی فرصت داشته باشند و بتوانند پس از دردسرهای فراوانی که برای کسب ویزا و دیدار خانواده و یا ادامه تحصیل در آمریکا متحمل شده اند، وارد این کشور شوند.

اما خبرهای ارسالی از آمریکا چنین نیست و به نظر می رسد روند دیپورت مسافران ایرانی ساعاتی پس از امضای ترامپ عملیاتی شده است.

این گزارش‌ها می‌افزاید کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی در موارد متعددی نوشته‌اند در فرودگاه های لس آنجلس، بوستون، نیویورک و آتلانتا چندین مسافر با حضور در پای باجه های چک گذرنامه، با ارائه گذرنامه ایرانی و بدون اینکه ویزای آنها چک شود، به قسمت پروازهای خروجی راهنمایی شده و از همانجا به ایران و یا کشور مبدا بازگردانده شده اند.

در یکی از موارد تمام اعضای خانواده ای که تنها یک ماه قبل ویزای مهاجرتی به آمریکا را گرفته بودند، بدون عبور حتی از باجه کنترل گذرنامه در تگزاس، ناچار به بازگشت به تهران شده‌اند.

البته در ساعات اولیه امضای فرمان عده ای با ویزای غیرمهاجرتی موفق به ورود شده اند اما با گذشت زمان و احتمالا تکمیل تشریفات اداری در فرودگاه ها برای اجرای فرمان جدید، شمار مسافران دیپورت شده رو به افزایش گذاشته است.

گزارش‌های تایید نشده از دیپورت برخی از دارندگان گرین کارت خبر می‌دهد، هرچند که قبلا گفته شده بود دارندگان گرین‌کارت آمریکا از قانون جدید مستثنی هستند. شاید در روزهای آتی خبرهای بیشتری در مورد سرنوشت مسافران آمریکا که حتی دارای گرین کارت هستند شنیده شود.


Friday, January 27, 2017

ترامپ: آمریکا، عراق را به سود ایران و داعش ترک کرد



دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلفزیونی «ای‌ بی‌ سی» با انتقاد از مقامات سابق کشورش، گفت که آمریکا، عراق را به سود ایران و داعش ترک کرد و اکنون ایرانی‌ها و عوامل داعش در آنجا هستند.

ترامپ افزود :«عراق قدرتی نظامی مساوی با ایران داشت. این دو کشور برای سال‌ها با هم جنگیدند. این جنگ‌ها می‌توانست ادامه یابد. اما آمریکا اشتباه فاحشی مرتکب شد، هنگامی که وارد عراق شد و آن را به ایران تسلیم کرد.»

وی در همین زمینه گفت:« نباید عراق را ترک می‌کردیم، ما یک خلأ را در آنجا بوجود آوردیم و ایران و داعش آن خلا را پُر کردند.»

رئيس‌جمهوری آمریکا بر این باور است که از زمان خروج آمریکا از عراق تاکنون حکومتی در این کشور تشکیل نشده است. ایالات متحده باید در آن کشور می‌ماند و نفت عراق را در دست می‌گرفت تا در دست داعش نیفتد.

دونالد ترامپ در نخستین روز ریاست جمهوری‌اش در سخنانی که در سازمان سیا ایراد کرد، گفته بود که به نظر او آمریکا می‌بایست نفت عراق را در اختیار بگیرد. رئیس‌جمهوری آمریکا سپس به کارکنان آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا گفته بود: «شاید یک فرصت دیگر داشته باشید».

دیوید میور مجری شبکه تلفزیونی «ای‌ بی‌ سی» از ترامپ پرسید که منظور دقیقش در مورد «شاید یک فرصت دیگر» چیست؟

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «من در حوزه نظامی، نمی‌خواهم بحث در مورد گزینه‌ها را پیش از اقدامی علمی آغاز کنم».

دبی - العربیه فارسی

دستگیری ۱۶ نفر به جرم مدلینگ در تبریز



رییس پلیس امنیت عمومی استان آذربایجان‌شرقی از انهدام «باند مدلینگ لباس» و پلمب پنج واحد صنفی متخلف در تبریز خبر داد.

محمد حسن پاشا گفته ۱۶ نفر «که به صورت گروهی و باندی نسبت به ترویج مد و لباس فرهنگ غربی در فضای مجازی فعالیت می‌کردند»، شناسایی و دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس پلیس امنیت گفته که در بازدید و بازرسی از ۱۵ واحد صنفی پوشاک و البسه، به ۱۰ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت ضوابط و مقررات اماکن عمومی برگ اخطاریه داده شده و پنج واحد صنفی متخلف نیز برابر ماده ۲۷ قانون نظام صنفی پلمب شدند.

مدتی است دستگیری مدل‌ها، عکاسان و صاحبان برندهای تجاری آغاز شده است و در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران و شیراز و مشهد گروهی دستگیر شده‌اند.

مبارزه با برند و مدلینگ به دنبال هشدارها و سخنرانی‌های رهبر جمهوری اسلامی درباره برند، سبک زندگی و ولنگاری فرهنگی شدت گرفته است.

منبع : زمانه

نتانیاهو: ترامپ به سکوت جهان در برابر خطر ایران پایان خواهد داد




نخست وزیر اسرائیل یکشنبه دوم بهمن در دومین روز ریاست جمهوری دونالد ترامپ با او گفت و گوی تلفنی کرد؛ ترامپ گفت و گو را «بسیار دلپذیر» توصیف کرده بود.

کاخ سفید تایید کرد، «تهدید ایران» در مکالمه تلفنی ترامپ- نتانیاهو مطرح شد و این مذاکرات، ماه آینده در سفر نتانیاهو به واشینگتن، میان دو رهبر ادامه خواهد یافت.

نخست وزیر اسرائیل در سخنان پنجشنبه خود گفت، مقامات ایران به طور دایم خواهان «پاک کرن اسرائیل از نقشه جغرافیا» هستند، «اما واکنش جامعه جهانی سکوتی کر کننده است».

به گفته نتانیاهو، «نفرت از قوم یهود، بزرگ‌ترین خطری که اسرائیل با آن دست و پنجه نرم می کند، از شرق، از ایران می آید».

Thursday, January 26, 2017

حضرت آدم به چه زبانی سخن می گفتند؟



در خصوص زبانی که حضرت آدم(ع) با آن صحبت می کردند، روایات تاریخی در دست نیست، اما به شکل خداوند هنگام وحي و سخن گفتن با انبياء قطعا بايد به يكي از زبان ها با آنان سخن می گفتند. قرآن نسبت به كيفيت ارسال پيامبران و ابلاغ پيام‏هاي خويش مي فرمايد: "و ما أرسلنا مِن رسول إلاّ بلسان قومه ليبين لهم ...؛ (۱)

ما هر فرستاده اي را با زبان مردمش فرستاديم تا بتواند حقايق را براي آنان به روشني بيان كند".

ممکن است زبان سخن گفتن خداوند با حضرت آدم، همان زبان محاوري آدم و حوا باشد.

با توجه به توضیحات بالا، نظرات گوناگونی در خصوص زبان حضرت آدم(ع) بیان شده است.

نخست اینکه برخي مي گويند، خداوند همه زبان ها را به آدم(ع) آموخت. قرآن مى گويد: «و علّم الادم الأسماء كلّها؛ (۲) خداوند همه نام ها را به او آموخت... » برخى از مفسران در تفسير آيه گفته اند: "خداوند جميع لغاتى را كه فرزندان آدم تا روز قيامت به آن تكلّم مى كنند، به او آموخت. (۳)

دیگر اینکه برخي مي گويند: زبان سرياني قديم، يعني مادر زبان هاي سامي و عربي زبان آدم ابو البشر است. (۴)

سومین گروه می گویند که احتمال مي رود با توجه به اين كه در برخي روايات عنوان شده كه اهل بهشت با زبان عربي سخن مي گويند و روايت شده كه زبان حضرت آدم(ع) عربي بوده ..»،(۵) بتوان اين احتمال را دادكه ایشان با زبان عربي سخن مي گفتند.

پي نوشت ها:
۱ ابراهيم (۱۴) آيه ۴.
۲ بقره (۲) آيه ۳۱.
۳ علامة المجلسي، بحار الأنوار، بيروت، دار إحياء التراث العربي، ۱۴۰۳ - ۱۹۸۳ م، ج ۱۱، ص ۱۴۶.
۴ عبدالحجت‏ بلاغي، حجه التفاسير و بلاغ الاكسير، ناشر: موسسه تحقيقات و نشر معارف اهل البيت، ج۱، ص۷.

منبع  باشگاه خبرنگاران جوان

کینه جویی های رهبری نسبت به برادر و نزدیک ترین اقوام


هادی خامنه ای

نگام، حکایت فراموشی حجت الاسلام خامنه ای نسبت به الطاف افرادی که در گذشته ی او نقشی داشته اند حکایت تازه ای نیست، هم چون حکایت بسیاری از زمامدارانی که پس از رسیدن به قدرت حتی نزدیک ترین افراد به خود را به فراموشی سپرده و محبت های آنان را در حق خود به یاد نیاورده بلکه در برخی از موارد حتی در حق آنان بدی و ظلم روا داشته اند ، در این قسمت به نحوه برخورد کینه جویانه ی حجت الاسلام خامنه ای با برادر و اقوام نزدیک وی خواهیم پرداخت ، و از دوستان عزیز خواهشمندیم چنان چه موارد مستند و قابل انتشاری از این دست مطالب سراغ دارند ، برای تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی عمومی برای ما ارسال نمایند تا در بخش های بعدی از آن استفاده شود.
سید هادی خامنه ای

حجت الاسلام و المسلمین سیدهادی خامنه‌ای متولد ۱۳۲۶ برادر کوچک‌تر حجت الاسلام سید علی خامنه‌ای است که در اکثر مبارزه‌های پیش از پیروزی انقلاب همگام و همراه یکدیگر بوده‌اند.

سیدهادی خامنه ای به دلیل مجالست بیشتر با پدرش آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای، و بهره گیری فراوان‌تر از او درمباحثات علمی، مسلط تر از برادر بزرگ‌تر درشناخت مفاهیم فقهی و اصولی و کتب حوزوی بوده، و به همین لحاظ برادر بزرگتر، به تسلط علمی او اقرار دارد.

هم زمان با تغییر رئیس هیات مدیره ناظر بر پخش برنامه های صدای آمریکا




سونامی در صداى آمريكا

ده ها تن از كارمندان صداى آمريكا خواهان بركنارى ستاره درخشش شدند
مدير کل صداى آمريكا با بالا گرفتن ميزان انتقادات بدون دادن پاسخ جلسه را ترک كرد

به گزارش پایگاه خبری امروز نما،هم زمان با تغییر رئیس هیات مدیره ناظر بر پخش برنامه های صدای آمریکا، ده ها تن از کارکنان بخش فارسی صدای آمریکا، در جلسه ای با حضور مدیر کل این سازمان، خواهان برکناری ستاره درخشش شدند .

به گزارش امروز نما، رييس جديد و موقت هيات مديره شورای اطلاع رسانی بین المللی ایالات متحده آمریکا ( بى بى جى BBG ) که صدای آمریکا و رادیو فردا زیر نظر این شورا برنامه های خود را پخش می کنند، (۱) تعيين شد.

ترامپ صدور ویزا برای شهروندان ایران را لغو کرد




ساعتی بعد از گزارش رویترز، آقای ترامپ در توئیتی نوشت چهارشنبه یک «روز بزرگ» برای امنیت ملی آمریکا خواهد بود. به نوشته این خبرگزاری، انتظار می رود برای چند ماه اجازه ورود پناهجویان به ایالات متحده و همچنین صدور ویزا برای شهروندان کشورهای سوریه، عراق، ایران، لیبی،‌ سومالی، سودان و یمن متوقف شود.

    Big day planned on NATIONAL SECURITY tomorrow. Among many other things, we will build the wall!
    — Donald J. Trump (@realDonaldTrump) January 25, 2017

روزنامه واشنگتن پست نیز روز سه شنبه در گزارشی تایید کرد که این تصمیمات آقای ترامپ بعد از دیدار با کارکنان وزارت امنیت داخلی در روز چهارشنبه اعلام خواهد شد.

محدودیت دوباره ویزا برای شهروندان ایران

Tuesday, January 24, 2017

جیغ های بنفش و واکنش دختر میرحسین به سخنان نتانیاهو



ای کاش این زن بسیجی یک کلمه از جنایت های جمهوری اسلامی که دشمن اصلی مردم و دستش تا مرفق در خون ایرانیان فرو رفته است به زبان می آورد . نتانیاهو هر که هست با زبان مهربانی با مردم ایران سخن گفت .


* * *

- درد مصیبت فرو ریختن و آتش سوزی پلاسکو و شهدای مظلومش و فکر عواقب تلخ آن این روزها امان از جان‌ها برده است‌. خداوندا به فرشتگان بال سوخته و شهید آتش‌نشان اجر و رحمت و خنکای چشمه‌های بهشتی و به خانواده‌های دردمند صبر و آرامش عطا کن و به دل‌های سوزان ما نیز.

۲- نتانیاهو خود را محق دانسته، جای مردم تصمیم گرفته و کشورش را دوست مردم ایران دانسته است. من جای مردم صحبت نمی‌کنم. اما با شناختی که از هموطنانم دارم، ایرانیان مردمان شرافت و نجابتند و مهربانی، در نتیجه و در افق بالای نگاهی که دارند، و تاریخ گواه صلح‌جویی ایرانیان است، آنها که نانجیبانه حاکمند را و آنها که دست به اشغال سرزمین‌های مردم فلسطین زده‌اند را و آنها که خون کودک و بزرگ فلسطین را ریخته‌اند و آنها که چشم طمع به سرزمین و جغرافیای خاورمیانه و جهان اسلام و غیره دارند را دوست نمی‌دانند.

و جنبش سبز، جنبش مهربانی و حیات و بخشش است. بنابراین نمی‌تواند صاحبان مرگ و نیستی را دوست بدارد.

اصولا جنبش سبز نسبتی با بیگانه ندارد چنان‌که با خشونت‌ورزان نسبت ندارد، چنان‌که با ربایندگان و تاراج‌برندگان ثروت ملی نیز نسبتی ندارد.

محصوران که اسیرند اما علی‌رغم کتمان‌های غیر‌صادقانه و مغرضانه، خوشبختانه متن مصاحبه‌ها و بیانیه‌های آنها، بی‌کم و کاست در دست هست که تا چه حد بر استقلال‌جویی جنبش سبز تاکید داشته‌اند.

به خاطر دارید که مادر رنجدیده ندای شهید در مصاحبه‌ای در همان سال در رابطه با سفر نامزد دختر بیگناهش به اسراییل غاصب چنین گفته بود: ‌”با این کار خودت را خراب کردی، ندا را خراب نکن و از نام ندا سوء‌استفاده نکن و بگذار روحش در آرامش باشد… من به او گفتم که اسرائیل جایگاهی بین مردم ایران ندارد و تو با این کار خودت را منفور و وجهه‌ات را خراب کردی… به کاسپین گفتم که اگر ندا شهید نمی‌شد او را نه به اسرائیل و نه هیچ جای دیگری دعوت نمی‌کردند و بهتر است بیش از این وجهه خود را خراب نکند.”

دستان ما به یمن با هم بودن آنقدر پر است که آشکار و پنهان به سوی بیگانه درازش نکنیم. این ما هستیم که خط سرخ شهیدانمان را فراموش نکرده و نمی‌کنیم. “جمال چهره آنان حجت موجه ماست” تجربه سال‌ها سال آزادیخواهی و آزادگی این را به همه، به خاطره تاریخی و وجدان جمعی آموخته است که اگر عاقلانه در دامن ماجراجویی و جنگ‌طلبی نمی‌افتیم‌، اما راهی برای فرصت‌‌طلبان بیگانه هم باز نخواهیم کرد. ما روی پای خود ایستاده‌ایم و باز هم می‌ایستیم.

نیازی نیست تا بیگانه با نامی آغشته به بدی‌ها دلسوزی‌مان کند، درد ما داخلی‌ست. یک دلسوز هرگز غریبه را وارد مشکلاتش نمی‌کند. غریبه‌ای که از دیوار حیات یک ملت بالا رفته و مدعی داروغگی هم هست آن‌هم با دستانی پرخون و با گنجینه اسلحه و کلاهک هسته‌ای و با روش‌های مخوف شکنجه

دیوان عالی بریتانیا درباره روند خروج از اتحادیه اروپا علیه دولت رای داد




امروز، سه‌شنبه ۲۴ ژانویه (۵ بهمن) دیوان عالی بریتانیا درباره روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا علیه دولت رای داد و اعلام کرد که دولت نمی‌تواند بدون بحث در پارلمان درباره روند خروج از اتحادیه اروپا را آغاز کند.

دولت محافظه‌کار ترزا می می‌خواست بدون بحث در پارلمان روند خروج را آغاز کند اما مخالفان می‌گفتند آغاز روند خروج باید به تایید پارلمان برسد.

پیش از این دادگاه عالی این کشور رای داد که دولت نمی‌تواند بدون رای پارلمان ماده ۵۰ پیمان لیسبون، مربوط به خروج اعضا را به جریان بیندازد. دولت بریتانیا در دیوان عالی خواهان تجدید نظر درباره این مسئله شد اما با رای امروز دیوان عالی در تجدیدنظرخواهی خود نیز شکست خورد.

Monday, January 23, 2017

مرجعیت شیعه، در "چنبره مافیای سازمان‌های اطلاعاتی"



یکی از کارکنان دادگاه ویژه روحانیت، با ارسال نوشته‌ای برای «آمدنیوز»، از تأسیس معاونت سری «حوزه و مراجع تقلید» در وزارت اطلاعات پس از وفات امام خمینی پرده برداشته و نوشت: «این معاونت وظیفه شناسایی و پرونده‌سازی برای کنترل مراجع تقلید و همراهی آنان با آیت‌الله خامنه‌ای را بر عهده دارد.»

متن ارسالی این مقام امنیتی شاغل در دادگاه ویژه روحانیت را که به «شرط افشا نشدن نام» درخواست انتشار آن‌را مطرح کرده، به شرح زیر است:

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، و مشخصا، بعد از رحلت امام خمینی(ره)، روحانیت شیعه در ایران، وارد فاز جدیدی گردید؛ به طوری که سازمان‌های اطلاعاتی، برای کنترل مراجع تقلید مستقل و روحانیون غیر وابسته، دست به اقدامات گسترده‌ای زدند.

در سال ۱۳۶۸، بعد از وفات امام راحل، معاونتی سری، به نام «حوزه و مراجع تقلید» در وزارت اطلاعات تاسیس گشت؛ عمده فعالیت این معاونت شناسایی و تحت نظر گرفتن مراجع تقلید و روحانیون برجسته مستقل بود، تا در موقع لزوم، با پرونده سازی‌های مختلف بتواند، ایشان را کنترل کند؛ همچنین از مخالفت‌های احتمالی با رهبری جدید، ممانعت به عمل آورده شود!

با گذر زمان، و ظهور برخی دولت‌ها، شکاف میان دولت و نظام بالا گرفت؛ وزارت اطلاعات در موارد بسیاری در امور مربوط به تقابل نظام، مراجع و روحانیون مستقل ورود پیدا نمی‌کرد؛ و حاکمیت چاره این‌کار را در تقویت سازمان اطلاعات سپاه پاسداران دید، تا خلاء ناشی از عدم ورود وزارت اطلاعات، در این موارد را پر کند.

بعد از وفات آیت‌الله العظمی اراکی، نیروهای اطلاعاتی، تلاش بسیاری را در جهت فیلترینگ مرجعیت شیعی انجام دادند، که با نفوذ نیروهای اطلاعات سپاه در تمامی بیوت، این امر به تثبیت کامل رسید.

آمد نیوز

مسعود بارزانی: اگر نوری مالکی برگردد اعلام استقلال می‌کنیم




 مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دوشنبه ۴ بهمن‌ماه، در حاشیه اجلاس جهانی داووس سوئیس در گفتگو با روزنامه "الشرق الأوسط" چاپ لندن، به این مطلب اشاره کرد و گفت: اگر مالکی نخست وزیر شود، استقلال کردستان را اعلام می‌کنم.
وی افزود:"دقیقا لحظه‌ای که نوری المالکی به عنوان نخست وزیر عراق معرفی شود، استقلال کردستان را بدون نظرخواهی از کسی اعلام خواهم کرد و هر اتفاقی می‌خواهد بیفتد".

رئیس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: "بودن در عراقی که تحت حکمرانی مالکی است، ممکن نیست".

مسعود بارزانی درباره روابط اقلیم کردستان عراق با دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا تصریح کرد: مسئولان اقلیم کردستان عراق با رئیس جمهور جدید آمریکا روابط خوبی دارند.

وی گفت: ادامه حمایت آمریکا از کُردها را پیش‌بینی می‌کنیم.

بارزانی همچنین تصریح کرد: "به نظر من آمریکا در عراق نفوذ ندارد و این ایران است که بیشترین نفوذ را در عراق دارد".

وی تصریح کرد که به حیدر العبادی نخست وزیر عراق و مسئولان دولت بغداد به صراحت گفته است که عراقی‌ها در ایجاد یک نظام مبتنی بر شراکت سیاسی واقعی شکست خوردند و بهتر است که ما همسایه‌های خوبی برای یکدیگر باشیم.

وی اظهار کرد: امکان بازگشت به عراق یکپارچه بسیار بسیار سخت و مشکل است.

روز گذشته، شبکه "العربیة" به نقل از یک عضو دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد: نمایندگان ۵ حزب کُرد و نمایندگانی از ترکمن‌ها، کلدانی‌ها، آشوری‌ها جهت بررسی امکان استقلال کردستان از عراق به بغداد سفر کرده‌اند.

نام عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق که این مطلب را به العربیه اعلام کرده است، معلوم نیست

عصر ایران

Sunday, January 22, 2017

بازداشت مجدد همسر آرش و انتقال به اوین




 ساعاتی پیش (امروز یکشنبه) گلرخ ابراهیمی ایرایی، همسر آرش صادقی، هنگام خروج از منزل توسط ماموران سپاه ثارالله بازداشت و به اجرای احکام زندان اوین منتقل شد. بازداشت خانم ایرایی درحالی انجام شد که سعید اقبالی از دوستان این زوج نیز همراه او بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیش از ظهر امروز سوم بهمن ماه ۹۵، برخلاف وعده های مطرحه از سوی دادستانی گلرخ ابراهیمی ایرایی جهت تحمل ادامه حبس توسط ماموران سپاه ثارالله بازداشت و به اجرای احکام زندان اوین منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده ایرایی با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا توضیح داد: “قبل از ظهر آرش صادقی برای انجام آزمایشاتی به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شده بود. خانم ایرایی نیز برای دیدار با وی همراه سعید اقبالی از دوستانشان عازم بیمارستان بود که توسط نیروهای سپاه ثارالله بازداشت شدند.”

این منبع مطلع در ادامه تاکید کرد: “خانم ایرایی را به اجرای احکام زندان اوین منتقل کرده اند و طی تماسی که با مادرش داشته، خواسته است وسایلش را به زندان بیاورد. از سوی دیگر آقای اقبالی را از وی جدا کرده و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.”
شایان ذکر است، آرش صادقی زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین ظرف روزهای گذشته به دلیل «حالت تهوع و بالا آوردن خون آبه» به بهداری منتقل و با دستگاه اکسیژن و سرم به وی رسیدگی شده بود.

از آقای صادقی آزمایش خون و مدفوع و ادرار گرفته شده که در مدفوع وی خون دیده شده و به گفته پزشک بهداری خونریزی معده وی همچنان ادامه دارد.

یک منبع نزدیک به این زندانی بیمار در مورد نحوه رسیدگی پزشکی به وی به گزارشگر هرانا تاکید کرد: ” فقط برای آرش داروی ضد تهوع تجویز میشود که به گفته پزشک برای وضعیت وخیم جسمانی وی عوارض بدی را بهمراه دارد.”

خبرگزاری هرانا

Saturday, January 21, 2017

"ادامه ی کینه جویی های حجت الاسلام خامنه ای"؟



نگام - کینه جویی های حجت الاسلام خامنه ای ادامه دارد و گویا ترس و وحشت از بزرگی سایه و نام و محبوبیت آیت الله هاشمی هم چنان گریبانگیر افکار اوست ، این در حالی است که به تازگی استاد سید حسین میردامادی دایی حجت الاسلام خامنه ای در نامه ای خطاب به او نوشته بود : آسید‌علی آقای عزیز! تا دیرتر از این نشده و دوران شما پایان نیافته و شیرازه امور به کل از‌هم‌نپاشیده و مُلک و ملت از دست نرفته، مشی خود را تغییر دهید ، اما گویا تداوم این رفتارها حکایت از عدم تمایل حجت الاسلام خامنه ای بر ایجاد گشایش در فضای سیاسی و شنیدن نصحیت مشفقان دارد.

شاید هم منظور سید محمد خاتمی از اشاره به وفاق نسبی با محوریت رهبری بعد از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی عبارت دیگر همان حرف مهندس بازرگان در دادگاه نظامی شاه است که :ما آخرین نسلی هستیم که : ما آخرین کسانی هستیم که از راه قانون اساسی به مبارزه سیاسی برخاسته ایم. ما از رییس دادگاه انتظار داریم این نکته را به بالاتریها بگویند ، شاید هم سید محمد خاتمی می خواسته بگوید ما اصلاح طلبان آخرین نسلی هستیم که هم بقای این نظام را می خواهیم و هم به اصلاح می‌اندیشیم.

Friday, January 20, 2017

پارلمان آلمان به مصرف ماری‌جوانا رای مثبت داد



به گزارش دویچه وله، بر اساس طرحی که  روز پنچشنبه (۱۹ ژانویه / ۳۰ دی) با رای اکثریت مطلق نمایندگان پارلمان آلمان تصویب شد، پزشکان آلمان از ماه مارس مجاز خواهند بود برای درمان موقت یا دائمی برخی بیماری‌ها کانابیس تجویز کنند.

به این ترتیب بیمه‌های درمانی موظف می‌شوند، هزینه درمان از راه کانابیس را به عهده بگیرند.

البته هنوز اکثر نمایندگان محافظه‌کار پارلمان با آزادسازی کانابیس برای مصرف عادی افراد مخالف هستند.

این گیاه که با نام‌های گوناگونی مانند "ماری‌جوانا"، "گراس" و "علف" در اغلب کشورهای جهان تولید و مصرف می‌شود مزایای زیادی، از جمله برای درمان بیماری‌های گوناگون، از‌بین‌بردن حالت تهوع به‌ویژه هنگام شیمی‌درمانی و همچنین کاهش درد مفصل دارد.

ماری جوانا طبی یا "کانابیدیول" گروهی از گیاهان شاهدانه به‌شمار می‌روند که دارای ماده تتراهیدروکانابینول و مواد شیمیایی دیگری هستند.

کنترل دولتی
قرار است کنترل تولید و مصرف کانابیس در آلمان به یک آژانس تخصصی واگذار شود که وابسته به "انستیتوی دولتی مواد دارویی و تولیدات پزشکی" خواهد بود. این آژانس کانابیس تولیدشده را می‌خرد و در اختیار شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها می‌گذارد.

پزشکانی که کانابیس تجویز می‌کنند موظف خواهند بود، نتایج این شیوه درمانی را در اختیار آژانس مذکور بگذارند.

علاوه بر این قرار است، پژوهش در زمینه تاثیرات درمانی کانابیس در آلمان گسترش یابد
مصرف ماری‌جوانا برای تفنن همچنان ممنوع است.

وزیر ارشاد : "۱۶۰ هزار کانال الحادی و ضد آخوند شناسایی و مسدود شده است




به گزارش رادیو فرانسه، وزیر ارشاد سپس ادعا کرد که نیاز امروز جوانان کشور به دین بیش از هر زمان دیگر است و به همین خاطر او از روحانیان خواست که برای مقابله با "تهاجم فرهنگی" بیش از گذشته در فضای اینترنتی و شبکه های اجتماعی فعال شوند.

وزیر ارشاد خطاب به روحانیان گفت : "در گذشته اگر ما حرفی می زدیم تنها عده خاصی شنونده بودند، اما امروز میلیون ها تریبون همزمان سخن می گویند و ما شنونده هستیم."

او خطاب به روحانیان حوزه های علمیه قم تأکید کرد که "اکنون تنها در یک شبکۀ اجتماعی بیش از یک میلیون کانال روزانه بیش از سه میلیون خبر تولید و بازتولید می کنند و بیش از نیمی از مصرف کنندگان این خبرها در داخل کشور هستند." وی همچنین اظهار داشت که ۲۷ میلیون جوان ایرانی در شبکه های اجتماعی عضو هستند و طی یک سال گذشته دولت "۱۶۰ هزار کانال الحادی" را شناسایی و مسدود کرده است.

وزیر ارشاد از روحانیان خواست که متناسب با نیازهای دورۀ حاضر در شیوه های تبلیغ خود بازنگری کنند. او گفته است که ۲۳ هزار کانون مساجد فعال و راه اندازی شده اند، اما، همین تعداد کانون و یا اختصاص ۵۰ میلیارد تومان بودجه به آنها برای مقابله با نفوذ فکری شبکه های اجتماعی کفایت نمی کنند.


Thursday, January 19, 2017

نامه استاد میردامادی (دایی رهبر) به آیت‌الله خامنه‌ای: تا شیرازه مملکت از هم نپاشیده به نصیحت‌ها گوش کنید



هفته گذشته رویداد تکان‌دهنده‌ای در ایران به وقوع پیوست، و آن درگذشت یکی از ارکان عمدۀ انقلاب اسلامی ایران، زنده‌یاد آقای اکبر هاشمی رفسنجانی بود. رویدادی که نه تنها ایران را دچار شوکه کرد، که جهان را تحت‌تاثیر قرار داد. بی‌تردید مبارزات مرحوم هاشمی رفسنجانی در زمان شاه و خدمات ایشان به انقلاب و کشور عزیزمان ایران بر هیچ کس از مطلعان پوشیده نیست و این روزها از زبان دوست و دشمن، موافق و مخالف، زیاد گفته شده است که اینجا جای تکرار آن نیست.

با این همه، نکته‌ای که ذهن مرا مشغول ساخته اما به خاطر تقیّه و سانسور کمتر در مورد آن سخن گفته شده است، رفتار دوگانه نظام و رهبری قبل و پس از درگذشت این مرد بزرگ است. پرسش این‌جاست: چرا در مورد آقای هاشمی رفسنجانی که به یقین می‌توان ادعا کرد فرد دوم انقلاب بوده است، چنین رفتاری روا داشته شد که همه می‌دانیم و نیازی به تفصیل نیست؟

به ویژه آنکه، از نظر تاریخی، در رابطه با برکشیده شدن و ارتقای شخص آقای خامنه‌ای –چنان‌که این روزها کرارا از زبان مرحوم هاشمی در رسانه‌های ایران پخش شده است- این نکات در خور توجه است: فراخواندن آقای خامنه‌ای از مشهد به تهران در بدو انقلاب و ورود ایشان به شورای انقلاب و امام جمعه شدن وی البته با کمک و پیشنهاد آیت‌الله العظمی منتظری و سلسله مراتب پیشرفت آقای خامنه‌ای در مسؤلیت‌های کلان تا رسیدن به جانشینی حضرت امام‌(ره) همه و همه با تاییدات و حمایت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بوده است. ولی با این‌همه شاهد رفتار بی‌مهر و حذف آقای هاشمی از سوی نظام و رهبری بوده‌ایم، که اوج آن در ردصلاحیت آقای هاشمی بود، ردصلاحیتی که بدون دخالت و یا دست‌کم سکوت رهبر ممکن نبود.

انسداد ۱۶۰ هزار «کانال الحادی و فساد» اینترنتی در یک سال گذشته




وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بسته شدن بیش از ۱۶۰ هزار «کانال فساد» در فضای مجازی خبر داد و سپاه استان آذربایجان غربی هم اعلام کرد با ۶۸ مدیر «شبکه مدلینگ» برخورد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس٬ رضا صالحی‌ امیری، وزیر فرهنگ، شامگاه چهارشنبه، ۲۹ دی، در سومین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم گفت که این کانال‌های «الحادی» و «فاسد» در یک سال اخیر بسته شده‌اند.

وی افزود که «۲۷ میلیون جوان تنها در یک شبکه اجتماعی در کشور تبادل اطلاعات می‌کنند» و کانال‌‌های مذکور با هدف جلوگیری از «بمباران فرهنگی» جوانان بسته شده‌اند.

Wednesday, January 18, 2017

شما گوشت می خورین؟ گوشت چیه




 گزارشی از کپرنشینان قلعه گنج كرمان؛


به گزارش عصر ایران، روزنامه اعتماد نوشت: خِيري كنار جاده ايستاده. با چند زن و دختر بچه. ظاهر همه شان مندرس است. لباس‌هاي كهنه، چادرهاي رنگ باخته. شنيده‌اند كه «دولتي‌ها» مي‌آيند «مارز»، مي‌آيند آخر دنيا را ببينند، آنها هم كنار جاده ايستاده‌اند منتظر دولتي‌ها. وقتي وانت‌ها ترمز مي‌زنند روي شانه جاده، اول همه‌شان ساكتند. خنده‌هاي خفه و نگاه‌هاي دزديده و شانه‌هاي خجالت زده، بعد از چند ثانيه، انگار همه‌شان به دگمه‌اي وصل شده‌اند و دهان همه‌شان همزمان باز مي‌شود.

«نداريم... فقيريم... كمك كنين... بدبختيم...»

خيري، دولتي‌ها را نگاه مي‌كند. كنار صديقه و سميه ايستاده. صديقه ١٥ ساله است. قد و جثه‌اش اندازه يك بچه ١٠ ساله است. سميه ١٢ ساله است. قد و جثه‌اش اندازه يك بچه ٧ ساله است. خيري دستش را مي‌گيرد سمت دره. «خانه‌ها» توي دره است. روي حاشيه مسطح پايين دامن كوه، ٧، ٨ كپر قوز كرده، مثل تاول، چسبيده به خاك خشك. كپرها، مثل صاحب‌هايش، مندرس. مجموع اين كپرها، روستاي «ماه مانَك» است؛ يكي از ده‌ها روستاي فقر زده جنوب كرمان. خرده ريگ را زير پايمان جا مي‌گذاريم تا انتهاي سراشيبي برسد به محوطه «خانه‌ها». كپرها، هر كدام، ٤، ٥ متر از هم فاصله دارد.

Tuesday, January 17, 2017

نیمی از ثروت جهان در اختیار ۸ تن از ثروتمندان



خبرگزاری فرانسه :
در آستانه نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در "داووس" سوئیس، سازمان بشردوستانه "اوکسفام"* در تازه‌ترین گزارش از شکاف عمیق ثروت در سال ۲۰۱۶ پرده برداشت.

سازمان بشردوستانه "اوکسفام"* با اعلام این گزارش که ۸ تن از ثروتمندان جهان بیش از نیمی از ثروت جهانی را در اختیار دارند، اعلام کرد شکاف ثروت بیش از گذشته در جهان گسترش یافته است. این سازمان بشردوستانه خواستار اقدام برای محدود کردن شکاف میان فقرا و ثروتمندان در جهان شد.

جدیدترین محاسبات این سازمان نشان می دهد که در سال ۲۰۱۰ مجموع دارایی‌های ۴۳ ثروتمند جهان برابر با ثروت نیمی از فقیرترین مردم جهان بوده است.

برپایه گزارش اوکسفام، اگر آمار جدید پیش از این موجود بودند، نشان می دادند که ۹ نفر در سال ۲۰۱۶ به همان میزان ۳.۶ میلیارد نفری که فقیرترین مردم جهان را تشکیل می دهند، ثروت در اختیار دارند.

نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد از روز سه‌شنبه ۱۷ ژانویه تا روز ۲۰ ژانویه در "داووس" با حضور سیاست‌گذاران اقتصادی، رهبران سیاسی جهان و ابرثروتمندان برگزار می‌شود.

گزارش اوکسفام که در آستانه برگزاری نشست داووس منتشر شده است، حاکی از آن است که نابرابری در سال‌های اخیر مورد توجه سیاست‌گذاران قرار گرفته است.

ماکس لاوسون*، مدیر سیاسی در اوکسفام با اشاره به گزارش اخیر می‌گوید: واکنش‌های زیادی را نسبت به این موضوع (بی‌عدالتی) مشاهده می کنیم که از آن جمله پیروزی دونالد ترامپ و برکسیت است اما هنوز جایگزین مناسبی برای نظام کنونی وجود ندارد.

Monday, January 16, 2017

نماینده تهران: آیت‌الله هاشمی در استخر مجموعه سعدآباد سکته کرد



در این میان حتی عده‌ای تلاش کردند تا سناریوهای دیگری را بچینند. اما احمد مازنی، نماینده تهران با قاطعیت می‌گوید که این موضوع از اساس کذب است. او می‌گوید آیت‌الله هاشمی در استخری در مجموعه سعدآباد بوده و در حین شنا سکته کرده است؛ اما چون آیت‌الله هاشمی عادت داشته هنگام شنا همه را از استخر بیرون کند موقع بروز این اتفاق کسی در استخر نبوده تا سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهد. متن گفت‌وگو با نماینده تهران را در ادامه بخوانید.

درباره نحوه درگذشت آیت‌الله هاشمی روایت‌های متفاوتی وجود دارد. مثلا برخی می‌گویند ایشان در خودرو وقتی در حال برگشت به منزل بوده دچار سکته قلبی شده و برخی می‌گویند ایشان درون استخر دچار حادثه شده است. شما روایت موثقی از این موضوع دارید؟ خبری که من از منابع موثق شنیدم این است که اتفاقی که برای آقای هاشمی افتاد در محل کارش بود.

‌ یعنی در همان سعدآباد؟ بله. مجمع تشخیص مصلحت نظام دفتری در مجموعه سعدآباد دارد که ایشان دو روز در هفته در آنجا مستقر می‌شدند و هم ملاقات‌ها و هم برخی جلسات خودشان را در آنجا برگزار می‌کردند. 

این تصمیم به این دلیل بود که با توجه به شرایط سنی که ایشان داشت به نوعی استراحتی داشته باشند. در همان ساختمان محل کار که متعلق به مجمع بود این امکان برای‌شان تدارک دیده شده بود. برای استفاده از امکانات ورزشی آنطور که برای من نقل شده ایشان همیشه تنها می‌رفتند و ورزش می‌کردند. 

موقع شنا همه را از استخر بیرون می‌کردند. آن روز هم به همین صورت رفتند داخل استخر. خودشان گفته بودند نزدیک اذان بیرون می‌آیند که برای نماز مغرب آماده شوند. همه محافظان هم بیرون استخر منتظر بودند تا طبق روال همیشگی همان موقعی که گفته‌اند خودشان بیرون بیایند. اما محافظین ایشان متوجه می‌شوند که تاخیری پیش آمده وقتی مراجعه کردند دیدند آن اتفاقی که نباید رخ داده است. ایشان متاسفانه سکته کرده بود. 

در حالی که همه فکر می‌کردند مثل همیشه باید در آب و مشغول شنا باشند. این اتفاق و همینطور کهولت سنی که ایشان داشته باعث بروز این حادثه شد. هرچند این اتفاق تلخ بود اما امیدوارم همانطور که حیات ایشان عامل وحدت و مانع رشد تضادها بوده است رحلت ایشان هم عامل انسجام بیشتر مردم و جناح‌ها باشد

منبع اعتماد



Saturday, January 14, 2017

علی شریعتی پس از 73 روز به اعتصاب غذای خود پایان داد




به گزارش کلمه، خانواده علی شریعتی خبر دادند که این زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، ظهر امروز به اعتصاب غذای خود پایان داد.

علی شریعتی که بیش از ۷۰ روز بود دست به اعتصاب غذا زده بود، با درخواست خانواده و جمعی از فعالین سیاسی و همچنین توصیه مشفقانه آقای خاتمی و پس از صحبت با مسولان زندان، اعتصاب غذای خود را شکست.

علی شریعتی ضمن اعلام این خبر به خانواده خود، تاکید کرده است که از درخواست‌های به حق خود نخواهد گذشت و درخواست‌های خود همچون بررسی مجدد و عادلانه پرونده و درخواست در دیوان و همچنین درخواست مرخصی تا زمان اتمام رسیدگی مجدد را از طرق دیگر پیگیری خواهد کرد. 


افزایش ۳۵ درصدی قیمت گوشت گوسفند در مدت ۸ ماه»




در ۸ ماهه ابتدایی سال جاری، قیمت گوشت گوسفندی در ایران در هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان گران شده و به سقف ۳۹ هزار تومانی رسیده است.


بنا به گزارش تسنیم قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی بدون دنبه در اردیبهشت‌ماه سال جاری حدود ۲۸ هزار تومان به فروش می‌رسید و دام زنده ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان قیمت داشت، این محصولات امروز به ترتیب ۳۸ تا ۳۹ هزار تومان و ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

با این حساب گوشت گوسفندی در مقایسه با گذشته از سبد خانوار طبقه متوسط و ضعیف جامعه بیشتر خارج شده است.

علی اصغر ملکی، رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در مردادماه سال جاری گفته بود «خروج غیرقانونی دام از مرزهای کشور و کمبود دام در میادین از جمله دلایل گرانی گوشت به شمار می‌رود» و اگر به شرایط موجود رسیدگی نشود قیمت‌ها باز هم افزایش خواهند یافت.

به دلیل ضعف پول ایران، قاچاق گوسفند به کشورهای عربی و به عراق رونق پیدا کرده است. دلالال و قاچاقچیان بیشترین بهره را می‌برند، دامداران همچنان در مضیقه‌اند

Monday, January 9, 2017

خاطره محرمانه از آیت الله هاشمی رفسنجانی



 اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه در شبکه یک گفت: بعد از قضایای 15 خرداد به این نتیجه رسیدیم که به جهاد مسلح نیاز داریم و توانستیم 7 سلاح کمری با 7 فشنگ تهیه کنیم. یکی از این اسلحه ها که حسن علی منصور نخست وزیر رژیم شاه و تصویب کننده لايحه حقارت بار «كاپيتولاسيون» را به درک واصل کرد، توسط آقای هاشمی رفسنجانی داده شد. تا زمانی که آقای هاشمی زنده بود قرارمان نبود که فاش کنیم ایشان این اسلحه را دادند

باشگاه خبرنگاران

احمد فناییان شهروند بهایی پس از به قتل رسیدن، سوزانده شد




به نقل از منابع مطلع احمد فناییان یکی از شهروندان بهایی ساکن سمنان دوشب پیش در تاریخ ۱۸دی ۱۳۹۵ به دلیل نامعلومی به دست افرادی ناشناس به قتل رسید و جسد وی سوزانده شد.
بنابرگزارش مجموعه خبری بهایی نیوز این شهروند بهایی که بیش از ۶۰ سال سن دارد در کویر استان سمنان در حالی سوزانده شده است که تاکنون دلایل این اقدام معلوم نشده است.
به گفته شاهدان عینی پس از قتل آقای فناییان به گزارشگر بهایی نیوز " دامداری همسایه آقای فناییان پیش از آنکه دید گوسفندهای دامداری آقای فناییان بیرون هستند و بدون صاحب می چرخند و در ماشین او هم باز است و سوییچ روی ماشین است و هیچ اثری از او نیست با برادر وی تماس می گیرد و وقتی برادرشان چند بار با وی تماس میگیرد و جواب نمیدهد به همراه پسرشان به دامداری آقای فنائیان می روند و با جنازه سوخته شده وی روبرو می شوند."
به گفته منابع مطلع جنازه به قدری سوزانده شده بود که تشخیص جسد دشوار بود و پس از آزمایش دی ان ی مشخص می شود که آقای فناییان می باشد
تاکنون انگیزه قتل و قاتل و یا قاتلین این حادثه مشخص نشده است و گفته می شود که همچنان ۴۴ کارگر این شهروند بهایی همچنان دیده نشده اند.
لازم به یادآوری است که تحقیقات درخصوص قتل ایشان همچنان مورد پیگیری است و به گفته بعضی منابع مجموعه بهایی نیوز دلایل مذهبی بودن و یا غیرمذهبی بودن قتل وی معلوم نشده است.

خبرگزاری بهایی نیوز

مهدی هاشمی رفسنجانی: پدرم را کشتند




فرزندان هاشمی رفسنجانی نیز که طی سالهای اخیر به بهانه های متفاوت ممنوع الخروج و حتی زندانی شده اند.
مهدی هاشمی رفسنجانی در هنگام مرگ پدر، در زندان اوین، دوران حبس خود را می گذراند و اکنون جهت شرکت در مراسم دفن پدر از زندان خارج شده است.
برخی از منابع غیررسمی می گویند، مهدی هاشمی رفسنجانی، پسر بزرگ هاشمی مقابل درب بیمارستان شهدای تجریش تهران، در میان تجمع کثیر طرفداران هاشمی در آن محل، با صدای بلند گفته است: “پدرم را کشتند”.
از دیگر سو، طرفداران هاشمی رفسنجانی در همان لحظات اول اعلام مرگش، تقاضای کالبدشکافی وی را مطرح نموده اند که با مخالفت صریح سران نظام روبرو شده است.

روژی کورد

Saturday, January 7, 2017

تابعیت ایرانی افراد دوتابعیتی لغو می‌شود"




تابعیت ایرانی افراد دوتابعیتی لغو می‌شود"
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس پذیرش تابعیت مضاعف را عملی "مجرمانه" نامید. حسین نقوی حسینی گفت، تابعیت ایرانی این‌گونه افراد لغو می‌شود و آن‌ها حق داشتن اموال غیر منقول را نیز ندارند.
خبرگزاری قوه قضائیه ایران از لغو تابعیت ایرانی افراد دوتابعیتی خبر داد. حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میزان گفت، این اقدام "مطابق قانون مدنی" انجام می‌شود و افراد دوتابعیتی که تابعیت کشور دیگری را می‌پذیرند "در اصل یک تابعیتی"‌اند و "حتی حق داشتن اموال غیر منقول را هم ندارند."
او تدوین قانونی جامع در مورد تابعیت را ضرورت خواند و گفت، مانع اصلی در اقدام علیه دوتابعیتی‌ها "خلاء قانونی" است. او تصریح کرد: «ما باید از این طریق همه مفاهیم را تعریف و حدود آن را مشخص کنیم و ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های آن را قید کنیم تا تکلیف افراد مشخص شود.»
نقوی حسینی یکی از خلاءهای قانونی را "لزوم جداسازی مفهومی بین اصطلاحات تابعیت مضاعف، گرین کارت و حق اقامت" خواند و تأکید کرد که حدود حقوق و تکالیف هر کدام باید به طور مجزا مشخص شود.

برنامه‌ریزی جاسوس ایران برای ترور سیاستمدار آلمانی؟



 به گفته دادستانی آلمان راینهولد روبه از حزب سوسیال دمکرات آلمان و رئیس پیشین انجمن آلمان در اسرائیل به این خاطر از سوی ایران مورد جاسوسی قرار گرفته تا در اقدامی احتمالی ترور شود.
به گزارش سایت اینترنتی شبکه اول تلویزیون آلمان (ARD) یک دانشجوی پاکستانی که سال گذشته میلادی به عنوان جاسوس احتمالی سازمان اطلاعات جمهوری اسلامی بازداشت شده بود، زندگی روزمره این سیاستمدار آلمان را بررسی کرده و مسیرهای آمد و رفت او را تحت نظر داشته است.

امام‌جمعه شهرری: آمار بالای طلاق در ايران تقصير رضا خان است !



امام‌جمعه شهرری به سران سه قوه توصیه کرد به جای طرح اختلافات خود در رسانه‌های گروهی، مشکلات را در محضر مقام معظم رهبری حل کنند!

آخوند سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرری تصریح کرد: "مسئولان باید بدانند مردم مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیادی دارند و طرح مشکلات و اختلافات بدین شکل در رسانه‌ها، به هیچ عنوان به نفع نظام و جامعه نیست و موجب بی اعتمادی مردم خواهد شد."

وی که گويی تصور می کند مردم هنوز به رژيم آخوندی اعتماد دارند، با اشاره به اينکه "با این قبیل اقدامات مردم نسبت به نظام بی اعتماد می‌شوند"، اظهار کرد: "اینکه مسئولان قوا، مشکلات و اختلافات موجود را به سطح جامعه و رسانه‌ها می‌کشانند، درست نیست چراکه موجب اضطراب و تشویش مردم خواهد شد."

شاهچراغی گفت: "دشمنان نظام در خارج از مرزهای ایران اسلامی در کمین نشسته اند تا با بزرگ‌نمایی مشکلات و اختلافات ناچیز، به اصل انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند."

شاهچراغی همچنین به 17 دی ماه {سالروز آزادی زنان ايرانی از چادر و چاغچور} اشاره کرد و گفت: "رضاخان به صورت علنی با روحانیت، علما و مجالس عزاداری سیدالشهدا مقابله می کرد و از همه بدتر، چادر و حجاب را از سر زنان این کشور برداشت."

اين آخوند که خود از مسئولين کشاندن جامعه ايرانی به نهايت فقر و فحشا زير سلطه نظام اسلاميست، اظهار کرد: "ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی کشور مانند آمار بالای طلاق در بی عفتی و بدحجابی به عنوان دستاورد اقدام زشت و منفور رضاخان است

پیک ایران


Thursday, January 5, 2017

واکنش تند خانواده کروبی به اظهارات محسن رضایی



به گزارش سحام، محسن رضایی در سالگرد تجمع حکومتی ۹ دی در اظهاراتی درباره حوادث سال ۸۸ و اعتراض آقایان کروبی و موسوی به مهندسی انتخابات، گفته است:‌”خود من تلاش بسیار زیادی کردم و حتی از آبرویم خرج کردم و با این دو نفر ( رهبران جنبش سبز ) صحبت کردم و از آنها خواستم به شورای نگهبان مراجعه کنند ولی بعد از چند ساعت دیگر جواب من را ندادند.” محسن رضایی در ادامه اظهارات خود گفته که “محاکمه این دو نفر باید به صورتی انجام شود که در تاریخ باقی بماند.”
در پی این اظهارات، خانواده مهدی کروبی نامه ای را برای انتشار در اختیار سحام قرار دادند که متن آن بدین شرح است:

الملک یبقی مع‌الکفر ولا یبقی مع‌الظلم
مردم شریف و بزرگ ایران
شش سال از حبس و حصر خودسرانه سه عزیز محصورمان می گذرد. در این شش سال مدعیان دروغین حکومت علوی، یکطرفه اهانت ها و فرافکنی های بی شرمانه ای علیه عزیزان دربندمان از رسانه ملّی، خطبه های نماز جمعه و دیگر تربیون های حاکمیت بدون به رسمیت شناختن قدرت دفاع و سخن گفتن برای آنان یا خانواده و یا یارانشان مطرح ساختند. حضرات در این سال ها گناهی را با گناه دیگری می‌شویند و دروغی را با دروغ دیگر تکمیل می‌کنند زیرا ظاهرا بر این باورند که هدف وسیله را توجیه می‌کند- تنها نکته ای که اندیشه ماکیاولی آموخته‌اند.
در این گذر فرومایگانی نظیر جناب محسن رضایی پرده وقاحت را از دیگر رقبای سنتّی خود نظیر آقایان احمد جنتی، علم الهدی و صدیقی ربوده و مجدداً زبان بر اهانت گشوده است. او پیشتر بی شرمانه (در بهمن ۱۳۸۹ و سپس در ۲۴ اسفند ۱۳۹۱) آقایان کروبی و موسوی را “عمله آمریکا” خوانده بود و اخیراً هم سخن از محاکمه تاریخی این دو عزیز به نحوی که در تاریخ ماندگار شود، کرده است. این روزها بارها در مقابل پرسشی قرار گرفته ایم که چرا او و امثال او اینگونه کرامت انسانی خود را از اوج عزّت به حضیض ذلّت می رسانند و از قلّه رفیع منزلت و کرامت بـه دره پـسـتـی و رذیـلت مـی افتند؟
در پاسخ به این پرسش باید بگوییم جناب رضایی فرمانده سپاه در دوران جنگ از مریدان پروپاقرص مهندس موسوی نخست وزیر آن دوران واز مخالفین رئیس جمهور وقت بود. او در آن ایام نامه نگاری هایی صریحی با آقای خامنه ای رییس جمهور وقت پیرامون ضرورت تداوم کار نخست وزیر دارد و در این گذر با رایزنی با امام شرط توفیق در جبهه ها را منوط به حضور ایشان در این پست می داند.
جناب رضایی و تیم همراهش در سپاه در اواخر خرداد و تیرماه ۱۳۶۷ که رئیس جمهور برای حفظ روحیه رزمندگان به مناطق جنگی در جنوب کشور رفته بود اوج بی توجهی و بی اعتنایی را نسبت به این مقام مرتکب می شود ، غافل از آنکه چرخ روزگار در خرداد ۱۳۶۸ آنچنان می چرخد که چند دهه بعد او برای جبران آن بی اعتنایی به حراج کرامت و شأن انسانی اش بپردازد. وقتی جناب فیروزآبادی بدون سبقه نظامی ارشدترین مقام نظامی کشور شد او بخت خود را در خروج از سپاه جستجو کرد. رضایی اندکی پس از دوم خرداد لباس نظامی را کنار گذاشت و رسماً وارد سیاست شد اما عدم توفیق اش در جلب نظر مردم در انتخابات های مختلف مانند مجلس ششم و ریاست جمهوری نهم و دهم و یازدهم موجب شد تا پس از دو دهه دوباره لباس نظامی با امیدهای تازه بر تن کند چراکه از قدیم گفته اند “آرزو بر جوانان عیب نیست”.
اگر توهین و گزافه گویی به بزرگوران در حصر گره ای از گره کور جناب سردار باز کند و او همچون احمدی نژاد یک شبه شاهین طلایی بر شانه هایش بنشیند یا از این گذر به ولایت ری برسد ما را ملالی نیست، اما می دانیم که حاکمیت سقف اعتمادش به او بیش از دبیری مجمع نیست. محسن رضایی باید به این حقیقت پی ببرد که به اندازه شهرام غیب پرور دیروز، غلامحسین غیب پرور امروز هم نیست که بر فرماندهی نهادی همچون بسیج گمارده شود.
اللّهمّ أحسن عاقبتنا فی الامور کلّها و أجرنا من خزی الدّنیا و عذاب الآخره؛ (خدایا در همه کارها عاقبت ما را بخیر کن و ما را از خوارى دنیا و عذاب آخرت نگهدار).



مرخصی درمانی برای آیت‌الله کاظمینی بروجردی پس از ۱۱ سال حبس مستمر




به گزارش وبسایت «بام آزادی»، در پی وخامت شدید وضعیت جسمی آقای سید حسین کاظمینی بروجردی زندانی عقیدتی و وادار ساختن ایشان به پذیرش شروط سنگین دادگاه ویژه روحانیت از جمله سپردن وثیقه سیصد میلیون تومانی و قرار کفالت توسط دو نفر کفیل، ایشان صبح امروز چهاشنبه پانزدهم دی ماه برای مدت محدودی به مرخصی درمانی اعزام شده‌اند.
به نوشته‌ی این وبسایت، هر چند دوران حبس آقای کاظمینی بروجردی در انتهای سال ۱۳۹۴ به پایان رسیده بود و می‌بایست آزاد می‌شدند، لیکن تا کنون نه تنها به درخواست آزادی وی ترتیب اثر داده نشد، بلکه مقامات حکومت مکررا با درخواست مرخصی درمانی ایشان نیز موافقت نمی‌کردند.
با توجه به این که آقای بروجردی در یازدهمین سال اقامت مستمرشان در زندان به سر می‌بردند و از ابتدای دوران حبس از دسترسی به دارو و درمان محروم بودند، دچار بیماری‌های متعدد از جمله تنفسی و قلبی شده و از عوارض ناشی از شکنجه‌های دوران حبس طولانی‌مدت رنج می‌بردند و اخیرا وضعیت جسمی ایشان بسیار وخیم و بحرانی شده بود، با این حال اکنون تنها با مرخصی درمانی ایشان آن هم به صورت مشروط موافقت شده است.
وبسایت «بام آزادی» که پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله بروجردی است، از پزشکان یاری خواسته و نوشته است، با توجه به وضعیت اضطراری ایشان، به این وسیله از پزشکان متخصص در زمینه‌های مغز و اعصاب، قلب، کلیه، دستگاه تنفسی، ارتوپد، چشم و دندان دعوت می‌شود جهت معالجات پزشکی، ایشان را یاری نمایند

کیهان لندن

Wednesday, January 4, 2017

سگی که 24 ساعت با پوتین است


به گزارش ایزوستیا لابرادور ویژگی های ضد تروریستی خاصی دارد و به عنوان نمونه، بوی مواد منفجره را از فاصله 255 متری استشمام می کند.این سگ همچنین بوی هر نوع سم و زهری را تشخیص می دهد. لابرادور همچنین هر غذایی را که پوتین در کرملین یا سوچی – ییلاق و قشلاقش یا کشورهای دیگر می خورد، قبلاً بو می کند تا پوتین با خیال راحت آن را بخورد .