Tuesday, December 26, 2017

دانش‌آموز دبستانی در جنوب ایران به دلیل تنبیه از سوی معلم خودکشی کرد



دانش‌آموز دبستانی در جنوب ایران به دلیل تنبیه از سوی معلم خودکشی کرد
دبی- العربیه فارسی
یک دانش‌آموز 12 ساله در شهرستان حویزه در شمال غربی اهواز پس از آنکه از سوی معلم تنبیه شد، خود را حلق‌آویز کرده و به زندگی خود پایان داد.
به گزارش کانال تلگرامی خبرگزاری پانا، خبرگزاری دانش‌آموزی ایران، یک دانش‌آموز 12 ساله اهل حویزه به نام الیاس شریفی روز دوشنبه 25 دسامبر 2017 پس از آنکه از سوی معلم مدرسه تنبیه شد، دست به خودکشی زد و به زندگی خود پایان داد.
پانا گزارش کرد این دانش‌آموز که در شهر سوسنگرد (خفاجیه) درس می‌خواند و صبح روز دوشنبه توسط معلم تنبیه و به نوشتن جریمه وادار شده بود، پس از بازگشت به منزل پدری در حویزه با استفاده از روسری خود را به دستگیره کمد حلق‌آویز کرد. علیرغم تلاش مادر این کودک برای نجات جان او، این دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی دقایقی پس از رسیدن به درمانگاه جان خود را از دست داد.
تنبیه دانش‌آموزان از سوی اولیای مدارس در ایران بارها تکرار شده است. در 4 نوامبر 2017 و همزمان با بزرگداشت روز دانش‌آموز در ایران، دانش‌آموزان یک مدرسه ابتدایی دخترانه در حومه اهواز به دلیل صحبت کردن به زبان عربی در کلاس، از سوی معلم تنبیه و ناچار به صد بار نوشتن جمله از "صحبت کردن در کلاس به زبان عربی پرهیز کنیم" شدند.
فعالان اهوازی گزارش کردند که دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی دخترانه حمزه در روستای بیت‌ محارب در حومه شهر اهواز به دلیل عربی صحبت کردن با یکدیگر، از سوی معلم مدرسه که از او با نام "خانم شوشتری" یاد شده مورد اهانت و تنبیه قرار گرفته و از آنها خواسته شد که صد بار بنویسند از "صحبت کردن در کلاس به زبان عربی پرهیز کنیم".
پیش از آن نیز در 11 فوریه 2017 تنبیه یک دانش آموز در شهرستان رودبار جنوب توسط معلمش، باعث فرو رفتن مداد در سر او شد. خبرگزاری ایلنا درباره این اتفاق گزارش داد: «معلم قصد تنبیه دانش‌آموز را داشته که دانش آموز به علت ترس دستش را روی سرش می‌گذارد و با برخورد دست معلم با دست دانش‌آموز، مدادی که در دست دانش‌آموز بوده، به داخل سرش فرو می‌رود.»
رحیم میرشاه‌ولد، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ایران در این باره گفته است: «در دو سال گذشته هزار و 924 شکایت درباره تنبیه بدنی دانش‌آموزان در مدارس ثبت شده که هزار و 274 شکایت به حق بوده است.»