Thursday, November 16, 2017

رئیس بسیج: ایست‌ بازرسی‌های بسیج را به گشت‌های محله‌ای تبدیل می‌کنیم




به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج گفت که علت گشت‌های محله‌ای توسط بسیج، امنیت کشور و یاری به نیروهای انتظامی است.
او درباره شیوه این گشت‌زنی‌ها گفت: «چارچوب این گشت‌های محله‌ای این است که افراد اول با شرایط احراز انتخاب می‌شوند، سپس در دوره‌های آموزشی قرار می‌گیرند و با هماهنگی قوه قضاییه و نیروی انتظامی فعالیت خواهند کرد.»
رئیس سازمان بسیج در ادامه گفت: « آنها مسلح نخواهند بود و به حریم خصوصی افراد وارد نخواهند شد و فقط تامین امنیت را بر عهده می‌گیرند.»
بسیج که حدود چهل دهه در حال فعالیت است در سطح نظامی، اقتصادی، فرهنگی و علمی حضور داشته و همواره یکی از ابزارهای کنترل و سرکوب حکومت بوده است.
سال گذشته عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی خبر داد که ازین پس بسیج سایبری کنترل سایت‌ها و شبکه‌های مجازی توسط را به عهده خواهد داشت. به گفته او ۱۸هزار داوطلب بسیجی فضای مجازی را رصد می‌کنند.
همچنین، در تیرماه سال جاری، رئیس سازمان بسیج گفت که قرار است بخش نظامی بسیج تقویت شود. مهم‌ترین وظیفه این بخش مقابله با شورش‌های مردمی بدون سلاح گرم و تهدیدات اقتصادی – سیاسی داخلی و خارجی است.