Tuesday, November 14, 2017

چرا زنان کشورهای کمونیستی از سکس لذت بیشتری می بردند؟




چرا زنان کشورهای کمونیستی از سکس لذت بیشتری می بردند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از "نیویورک تایمز"، معلومات آمریکایی ها در باره شیوه زندگی مردم در شوروی و کشورهای بلوک شرقی سطحی بوده و آنها در باره زندگی خانواده ها و وضع زنان اطلاعات کمی داشتند.
این در حالی است که زنان بلوک شرقی دارای چنان حقوق و برتری هایی بودند که زنان جوامع لیبرال غربی فقط در آرزوی آنها بودند. دولت های کشورهای سوسیالیستی که زنان را نیروی کارگری جامعه سوسیالیستی می دانستند، آنها را از لحاظ آموزش و آماده سازی حرفه ای و تخصیص پول های ویژه پرورش کودکان و دیگر مزایای اجتماعی کاملا تامین کرده و زنان بخش مستقل این جوامع بودند. ولی زنان کشورهای سوسیالیستی یک برتری دیگر هم داشتند ، اینکه در مقایسه با زنان غربی از سکس لذت بیشتری می بردند.
نظرسنجی جامعه شناسان از ساکنان آلمان شرقی و آلمان غربی در 1990 پس از متحد شدن دو آلمان نشان داد که تعداد ارگاسم های زنان بخش شرقی از بخش غربی دو برابر بیشتر بود. دانشمندان تحقیق و بررسی کردند که این پدیده را چطور می توان توضیح داد؟ زنان آلمان غربی پس از جنگ جهانی دوم کار نمی کردند و برای کارهای خانگی از لوزم پیشرفته زیادی استفاده می کردند و اما زنان شرقی شاغل بودند و لوازم خانگی نداشتند اما در عوض رابطه جنسی بهتر و رضایت بیشتری داشتند. 
برای نمونه یک زن بلغارستانی را مورد تحقیق قرار دادند. خانم "آنا دورچوا" در سال 2011 شصت و پنج سال داشت و 43 سال در نظام کمونیستی زیست و درزمان رژیم جدید و بازار آزاد گله داشت که این رژیم به او امکان نمی داد مناسبات عاشقانه آزاد را برقرار کند. خانم "دورچوا" پس از ازدواج، شوهر خود را ترک کرد و با استفاده از مزایای کشور سوسیالیستی به زندگی با دختر خود که متولد سال های هفتاد بود، ادامه داد. این خانم گفت

البته همه چیز نظام کمونیستی خوب نبود ولی من کار مطمئن داشتم و به حمایت شوهر احتیاج نداشتم و به دلخواه خود روابط عاشقانه برقرار می کردم". او در باره دختر خود که حالا بزرگ شده و کار می کند چنین تعریف کرد: "او فقط کار می کند و خسته می شود. دخترم ازدواج کرده، حالا شب هر دو از کار برمی گردند و زورشان فقط به تماشای تلویزیون می رسد. وقتی من سنشان بودم من از زندگی لذت بیشتری می بردم". "دورچوا" در پایان گفت: "بلغارستان سوسیالیستی به من آزادی داد و دموکراسی کنونی بخشی از این آزادی را از من گرفت".

خانم "کاترینا لیسکووا" استاد دانشگاه "ماساریک" جمهوری چک گفت که سکس شناسان چکوسلواکی در 1952 به تحقیق ارگاسم زنان پرداخته و در سال 1961 در کنفرانس مربوطه به اهمیت برابری مردان با زنان در خانواده اشاره کرده و گفتند که برای سکس خوب لازم است که مردان و زنان کارهای خانگی یکسانی انجام داده و به تربیت کودکان توجه بیشتری بکنند.
زنان کشورهای سوسیالیستی احتیاج حتمی به ازدواج نداشته و در ازای پول سکس نمی کردند زیرا کشورهایی مانند بلغارستان، لهستان، مجارستان، چکوسلواکی برای حمایت از مادران تنها و زنان مطلقه و بیوه ها پول های مستمری تخصیص می دادند. آموزش روابط جنسی و سقط جنین نیز در این کشورها قابل دسترس بود.
پس از فروپاشی شوروی بر اثر برچیده شدن رژیم های سوسیالیستی در این کشورها بسیاری از دستاورد های اجتماعی زنان لغو شدند.