Sunday, June 18, 2017

سرنشینان یک خودرو به زن جوانی که مورد تجاوز قرار گرفته و به آنها پناه آورده بود، تجاوز کردند




روزنامه ایران در شماره روز شنبه (۲۷ خرداد) خود گزارش کرده این زن در راه خانه از سوی یک راننده ربوده شده و در بیابان‌های جنوب تهران مورد تجاوز قرار گرفته بود.
آن‌طور که این روزنامه دولتی نوشته، زن جوان پس از رهایی به دو سرنشین خودروی سواری پناه می‌برد که از سوی آنها نیز مورد تعرض قرار می‌گیرد.
«ایران» نوشته این دو فرد «بی‌توجه به چشمان گریان و التماس‌های» این زن، او را «به یک گاوداری کشاندند و پس از تعرض در بیابان تاریک رهایش کردند.»
این زن افزوده رانندهٔ نخست، پس از تجاوز، «پول، مقداری طلا و وسایل با ارزشی که به همراه» داشته را نیز به سرقت برده است.
وی گفته پس از وقوع این حادثه خود را به جاده‌ای خلوت رسانده و از سرنشینان یک خودرو درخواست کمک می‌کند که دوباره مورد تجاوز قرار می‌گیرد.

این زن اضافه کرده که «یکی از سرنشینان این خودرو که سیامک نام داشت وقتی مقاومت مرا دید خواست خفه‌ام کند که همدستش مرا از دست او نجات داد.»
این زن جوان در نهایت با کمک فردی که وی را «یک راننده جوانمرد» نامیده، خود را به کلانتری رسانده و به شرح ماجرایی پرداخته که برایش رخ داده است.
براساس این گزارش در پی شکایت این زن، کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران یکی از سرنشینان خودروی دوم به نام «بابک» را شناسایی و بازداشت کرده‌اند.
بابک در اعترافات خود گفته که «با اصرار دوستش سیامک مرتکب چنین اشتباه بزرگی شده است». پس از این اعتراف مأموران پلیس موفق به بازداشت سیامک نیز شدند.
بابک نیز در اعترافات خود تأیید کرده در تجاوز به این زن دست داشته و پیش از این نیز «به اتهام شرکت در نزاع منجر به قتل» بازداشت شده بود.
مزاحمت‌های خیابانی منجر به تجاوز در ایران از جمله جرایمی است که سالیانه تعداد قابل توجهی از زنان قربانی آن می‌شوند.
آبان ماه سال ۱۳۹۴ حسین قنبرنژاد، نماینده معاونت راهبردی قوه قضائیه، از افزایش ناگهانی ۲۰۰ تا ۳۰۰ موردی «تجاوز به عنف» نسبت به سال ۱۳۸۹ خبر داده و آمار این جرم در سال ۱۳۹۳ را حدود هزار و ۳۱۳ مورد اعلام کرده بود.
این مقام مسئول، آمار مزاحمت‌های خیابانی برای زنان و دختران در سال ۱۳۸۹ را حدود ۷۲ هزار مورد و در سال ۱۳۹۳ نزدیک به ۱۴۳ هزار و ۹۳۳ مورد اعلام کرده که افزایشی ۹۸ درصدی داشته است.
این در حالی است که حسین ساجدی‌نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران گفته که چنین گزارشی «واقعیت» ندارد و سخنگوی قوه قضائیه نیز حاضر نشده این آمار را تأیید کند

رادیو فردا