Wednesday, May 24, 2017

اخراج شش پناهنده ایرانی از استرالیا به جرم سفر به ایران



 دادگاه تجدید نظر استرالیا تصمیم اداره مهاجرت این کشور برای لغو ویزای شش پناهنده ایرانی را به دلیل سفر به ایران پس از دریافت روادید اقامت پناهندگی تایید کرده است. این افراد گفته بودند در کشور خود امنیت جانی ندارند اما بلافاصله پس از اخذ اقامت به ایران سفر کرده بودند.
بنابر گزارش روزنامه "هرالد سان" ملبورن، این افراد که با پرداخت پول به قاچاقچیان انسان خود را به استرالیا رسانده بودند، در فرم‌های مربوط به تقاضای پناهندگی عنوان کرده بودند که "جانشان در ایران در خطر است" اما بلافاصله پس از دریافت ویزای پناهندگی با گذرنامه ایرانی به کشورشان سفر کردند.
اداره مهاجرت استرالیا با پی بردن به "سفرهای مکرر" این افراد، ویزای پناهندگی آنها را لغو کرد. اما پس از شکایت اولیه با حکم دادگاه بدوی این افراد توانستند به اقامت در استرالیا ادامه دهند ولی با اعلام رای نهایی دادگاه تجدید نظر اخراج آنان از استرالیا قطعی شده است.
بر اساس گزارش هرالد سان، یکی از این افراد پس از دریافت پناهندگی سه بار به ایران سفر کرد که "یکی از این سفرها به منظور ازدواج با همسر ایرانی" بوده است.
یک زن و شوهر ایرانی هم که به کشورشان سفر کرده بودند پیش از دریافت مدارک اقامتی در استرالیا گفته بودند در صورت برگشت به کشورشان ممکن است اعدام شوند.
این شهروندان ایرانی بین سال‌ها ی ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ میلادی خود را به استرالیا رسانده بودند

خبرگزاری ایرانشهر