Monday, April 3, 2017

60 تشکل دانشجویی اصولگرا: ابراهیم رئیسی آیت الله قاتل ،‌ نامزد انتخابات شود



همزمان با افزایش درخواست‌های اصولگرایان از ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس، برای نامزدی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ۶۰ اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه‌ای، از او دعوت کردند در این انتخابات نامزد شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، این تشکل‌ها روز دوشنبه، ۱۴ فروردین، از ابراهیم رئیسی خواستند «به عنوان فردی مومن و انقلابی» در عرصه انتخابات حاضر شود و «گام‌های مستحکمی در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی بردارد».
ابراهیم رئیسی هنوز به درخواست‌های نامزدی خود پاسخ نداده است؛ اما وب سایت انتخاب، به نقل از« منابع نزدیک» به تولیت آستان قدس رضوی، اعلام کرده است که
او روز ۱۸ فروردین تصمیم خود را اعلام خواهد کرد.
با این حال به رغم سکوت آقای رئیسی، تحرک تبلیغاتی او بیش از سایر نامزدهای جریان‌های اصولگرا بوده و کارزاری با عنوان «رئیسی بیا» به منظور راضی کردن او برای حضور در این رقابت‌ها در شبکه های اجتماعی به راه افتاده است.
ابراهیم رئیسی نیز سفرهایی به برخی مناطق از جمله استان خوزستان داشته است و پس از همین سفر وی، «صدها تُن آرد» در این استان توزیع شد.
خبرگزاری مهر روز۱۰ فروردین گزارش داد که در دومین مرحله از عملیات بزرگ «نسیم کرامت» از سوی بنیاد کرامت امام رضا در استان خوزستان، بیش از صدها تُن «آرد تبرکی در میان محرومان نقاط مختلف این استان توزیع شد».
«بنیاد برکت» آستان قدس رضوی توسط رئیسی اداره می شود. چنین اقدامی واکنش‌های زیادی داشت و برخی فعالان سیاسی آن را اقدامی انتخاباتی تعبیر کردند.
محمود صادقی، نماینده تهران در صفحه توئیترش به کنایه نوشت: «آغاز عملیات بزرگ مردمی توزیع صدهاتُن "آرد تبرکی" در بین مردم خوزستان؛ آرد از سیب زمینی مغذی‌تر است؟!»
اشاره آقای صادقی به توزیع مجانی سیب زمینی در آستانه انتخابات توسط محمود احمدی‌نژاد بود.
به علاوه، برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی خبر دادند که آستان قدس رضوی در تعطیلات نوروزی از مسافران پذیرایی می‌کرد.
«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» معروف به «جمنا»، نام ابراهیم رئیسی را به عنوان یکی از ۱۴ نامزد اولیه این گروه برای انتخابات ریاست‌ جمهوری قرار داده است.
قرار است در دومین مجمع ملی این جبهه در روز ۱۷ فروردین، از میان ۱۴ نامزد اولیه این گروه پنج تن انتخاب شوند و این نامزدها در مقابل حسن روحانی در مناظره‌های انتخاباتی قرار گیرند.
با اینکه جبهه پایداری، از فهرست انتخاباتی جمنا حمایت نکرده است، اما حسین‌علی حاجی دلیگانی، نماینده مجلس، خبر داد آیت الله محمدتقی مصباح یزدی به اعضای این جبهه توصیه کرده است برای حضور ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش کنند.
برخی فعالان سیاسی می‌گویند ابراهیم رئیسی تنها چهره اصولگرایان برای رقابت با حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است.

ابراهیم رئیسی در اسفند ۹۴ و پس از درگذشت آقای واعظ طبسی از سوی رهبر جمهوری اسلامی به سمت تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد.

آستان قدس رضوی یکی از نهادهای مالی بزرگ زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی است.

پیشتر ابراهیم رئیسی، به عنوان معاون وقت دادستان در کمیته تصمیم‌گیری اعدام‌های دهه ۶۰ عضویت داشت. آیت الله حسینعلی منتظری در این مورد در یک فایل صوتی که سال گذشته از سوی احمد منتظری، ‌فرزندش، منتشر شد، به نقش او اشاره کرده بود. اما تاکنون از سوی وی پاسخی به این موضوع داده نشده است.

انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا، ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود