Tuesday, March 21, 2017

این ما هستیم که به دلیل ایستادن در برابر نقض قانون مجازات مى شویم؛ نامه آتنا دائمی به خواهرانش



خبرگزاری هرانا – روز ۲۲ اسفند ۹۵، جلسه رسیدگی به اتهامات آتنا دائمی و خواهرانش انسیه و هانیه دائمی در شعبه ۱۱۶۲ مجتمع قضایی قدس برگزار شد. آتنا دائمی مدافع حقق بشر زندانی در نامه ای به خواهرانش بعد از برگزاری این دادگاه، با شرح مختصری از « تخلفات و ظلم ها» در دو سال گذشته در پرونده اش، از «گم شدن» نامه اعتراض به رای منع تعقیب سپاه در دفتر رئیس زندان خبر داده است.
متن کامل این نامه را به نقل از هرانا در ادامه بخوانید؛
“براى خواهرانم؛
مدتى پیش یکى از همبندیان غیر ایرانى که نوشتن به زبان فارسى را نمى دانست گفت که برایش نامه اى بنویسم پرسیدم خطاب به چه کسى؟! در پاسخ گفت (حاج آقاى بزرگ) با کسانى که در اطرافمان بودند خندیدیم. گفتم خیلى ها در این مملکت حاج آقا هستند. حالا برخى بزرگند، برخى خیلى بزرگ و برخى کوچک تو به کدامشان می خواهى بنویسى؟! گفت من ٢ بازجو داشتم و هر دو همدیگر را حاج آقا صدا می کردند. یکى مسن تر و دیگرى جوان تر، حالا من با حاج آقاى بزرگتر که بازجوى اصلى بود کار دارم. از آن روز حاج آقاى بزرگ تبدیل به طنز شد در بند. اما طنزى تلخ، تلخ از این جهت که ما چه مجرمانى هستیم که هم خطرناکیم هم وجودمان انکار می شود و مدام انواع و اقسام مسئولین میفرمایند ( ما زندانى سیاسى نداریم). تلخ از آن جهت که اگر ما واقعاً مجرم هستیم چرا از ارائه توضیحات در خصوص بازداشت و حکم هایمان امتناع میکنند، چرا از احراز هویت خود و حتى از معرفى ما به اذهان عمومى تا این حد واهمه دارند؟! همه شان یا سید هستند یا حاجى یا علوى هستند یا موسوى.
اینها را گفتم تا بازگردیم به روزى که آمدند براى بار دوم بازداشتم کنند و از آن روز پاى شما هم به دادگاه و دادسرا باز شد. با وجود اینکه آدرس را ٢ روز قبل به مامورشان اعلام کردم و در خانه را به رویشان باز کردم، باز حریصانه به داخل خانه حمله کردند و حتى اجازه ندادند که حجاب اختیار کنیم. همه خوب میدانند که من اعتقادى به حجاب ندارم، اما عجیب بود کسانى که همیشه دیگران را مجبور به رعایت حجاب مى کنند، اینبار اجازه اختیار کردنش را ندادند. گویى مجرمانى بودند که از معرفى خود خجالت میکشیدند یا شاید مى ترسیدند!! سرو رویشان با ماسک و کلاه پوشیده بود و گفتند مامور قانون اند (مامور سپاه). اما بر خلاف قانون از ارائه کارت و حکم بازداشت خوددارى کردند. آنقدر امتناع کردند که مجبور شدند مرا کتک بزنند.
من به عنوان مجرم خطرناک به عنوان کسى که امنیت کشور را بر هم زده!! در برابر بى قانونى آنها ایستادم. بازداشت شدم و شکایت کردم، اما هیچ مامور قانونى به این تخلفات رسیدگى نکرد و در نهایت مجدداً به عنوان متهم به دادسرا احضار شدم، فیلمى برایم پخش کردند که غیر قانونى و پنهانى از منزلمان از ماى بى حجاب از عکسهاى شما به دیوار ضبط شد. پنج اتهام به من تفهیم کردند.٢هفته بعد شما را هم احضار کردند، ضبط و پخش فیلم را انکار کردند و گفتند اتهامى تفهیم نشده. اما نمیدانم از کجا روى برگه نوشته شده بود، هم قرار منع تعقیب صادر شد. بیشتر از من وشما پدر و مادرمان بودند که خوشحال شدند از اینکه قرار نیست ٢ دختر دیگرشان هم همچون آتنا گرفتار عدالت ناعادلانه قضات شوند، اما مجدداً همین چند روز پیش دادگاه احضار شدیم دوباره هر ٣ با هم انسیه، آتنا، هانیه.
حتى قاضى متعجب شد از اینکه ٣ خواهر را با هم مجازات مى کند! گفتند براى بخشى از پرونده که به من تفهیم نشده بود، اما گویا شده بود قرار منع تعقیب صادرشده بود و براى بخشى دیگر با وجود إقرار چندین و چند باره قاضى اجراى احکام دادسراى اوین (نصیر پور)، معاون دادستان کل کشور(آقاى فیروزى)، رئیس دفتر دادستان کل کشور (آقاى بختیارى)، بازپرس شعبه ۴ دادسراى اوین (محمد حسنى) و کادر زندانبان، مبنى بر تخلف سپاه در عدم ارائه حکم بازداشت و کارت شناسایى ضابط قضایى. باز این ما هستیم که به دلیل ایستادن در برابر نقض قانون مجازات مى شویم.
عزیزانم در این ٢ سال و نیم که گرفتار بیدادگاه هاى عالیجنابان شده ام، خودتان شاهد تخلفات و ظلم هایشان بوده اید. شما هم حالا قربانى کینه اینان نسبت به من شده اید. در جایى گرفتار شده ام که به دلیل بى کفایتى مسئولین، نامه هایمان نیز به راحتى گم مى شوند. البته فقط نامه هاى ما زندانیان همیشه انکار شده. ٢١روزپیش به قرار منع تعقیب صادر شده براى شکایتم علیه سپاه اعتراض کردم اما گم شد. به راحتى رئیس زندان که به جاى رسیدگى به امور زندان و وضعیت لغو اعزام هاى درمانى در پرونده ها مداخله و نامه اى را که در ٢٠ روز گذشته بازها گفته شده در دفتر وى مى باشد را انکار و ادعا مى کند چنین نامه اى از دفتر بند زنان خارج نشده است! به همین راحتى و به همان راحتى که در ۵ دقیقه دادگاه حکم ١۴سال حبس را برایم صادر کردند.
هیچ کس در قبال هیچ چیز پاسخگو نیست، فقط ما هستیم که هر وقت بخواهند زندانى مى شویم، دادگاهى مى شویم و حتى کشته مى شویم. مطمئن باشید که با تمام وجود در کنارتان خواهیم ایستاد واجازه نمى دهم به خاطر من شما را مورد اذیت و آزار قرار دهند. شیوه شان این است ما را قربانى مى کنند. براى هم و به خاطر هم دیگر، اما همانطور که خواهرانه در این سخت ترین روزهاى زندگیمان کنارم ایستادید، من هم با شما هستم و از حقوق بر حق تان دفاع خواهم کرد.
کاشکى آخر این سوز بهارى باشد
آتنا دائمى
١٣٩۵/١٢/٢۵
بند زنان زندان اوین”