Sunday, February 12, 2017

١١ نشانه جنگ قریب الوقوع آمریکا با ایران از یک تحلیل گر ضد اسراییلی




 " ماکیا فریمن " نویسنده و تحلیلگر ضد اسراییلی که بنا به دلایل نامعلوم در سال های گذشته تصویری از خود در رسانه ها منتشر نمی کند، با انتشار مقاله ای تحلیلی به بررسی 11 نشانه جنگ قریب الوقوع آمریکا با ایران پرداخته و مدعی شده است در صورت آغاز یک حمله نظامی آمریکا علیه ایران، این حمله می تواند به سرعت به یک درگیری جهانی در ابعاد جنگ جهانی سوم منجر شود، چون به گفته او روسیه و چین نیز وارد این درگیری محتمل نظامی خواهند شد.

این نویسنده در مقدمه مقاله خود به بررسی شرایط کنونی آمریکا و موقعیت شکننده ترامپ در میان بخش اعظمی از افکار عمومی آمریکایی ها پرداخته و دو قطبی به وجود آمده در جامعه آمریکا را بزرگ تر از آن چیزی دانسته که بتوان با اقدامات و سیاست های داخلی مرتفع کرد و از این رو به نظر " ماکیا فریمن" حمله به ایران تا حدود زیادی می تواند موقعیت ترامپ را در داخل آمریکا تحکیم بخشیده و دوقطبی موجود در فضای سیاسی و اجتماعی آمریکا را به حاشیه براند.

او سپس در مقدمه خود سوال " چرا ایران ؟ " را پرسیده و خود در پاسخ دو دلیل عمده برای آن ذکر کره و نوشته است ؛ نخستین دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران به طور جدی برتری جویی عربستان - اسراییل را در منطقه خاورمیانه به چالش کشیده است، وانگهی به نظر این نویسنده ایران و عربستان دو قطب رقیب (سنی و شیعه) برای کسب موقعیت رهبری در جهان اسلام هستند.
موقعیت پایگاه ها و محل تجمع نظامیان آمریکایی در کشورهای همسایه ایران
به نوشته این نویسنده ضد اسراییلی، ترامپ تا مغز استخوان و رشته های " دی ان ای " خود یک جامی صهیونیست است و دنباله رو سیاست های اسراییل در منطقه است و از سوی دیگر با نیاوردن نام عربستان سعودی در لیست ممنوعیت اتباع 7 کشور از ورود به خاک آمریکا ، نشان داد تا چه میزان با نادیده گرفتن واقعیت های جاری تهدیدات تروریستی در کمین آمریکا، تنها نگران از دست دادن منافع رابطه خاص و سنتی آمریکا – سعودی است.

دومین دلیل به نظر این نویسنده حمایت بی چون و چرای جمهوری اسلامی از گروه های تهدید کننده اسراییل همچون حزب الله و حماس و نیز جنگ این کشور با گروه تروریستی "داعش" که از نظر این نویسنده ضد اسراییلی، فرزند نامشروع آمریکا و مورد حمایت عربستان سعودی است.
به همین دو دلیل نویسنده مقاله معتقد است " جمهوری اسلامی ایران " هدف ماجرا جویی نظامی دولت ترامپ قرار خواهد گرفت.

او در ادامه " 11 نشانه شوم" را که از نظر او موید حمله نظامی قریب الوقوع آمریکا به ایران است، را با شرح و تفصیل برشمرده است:

1- نشانه اول : دنباله روی آمریکا از طرح اندیشکده صهیونیستی "بروکینگز" . به نظر نویسنده، موسسه بروکینگز در سال 2009 مقاله ای تحت عنوان " راه ورود به ایران کدام است ؟ گزینه های رویکرد جدید آمریکا در قبال ایران " را منتشر کرد که در آن مقاله به دستگاه سیاست خارجی آمریکا توصیه شده به دلیل اینکه حمله نظامی بدون بهانه به ایران با مخالفت های شدید بین المللی مواجه می شود، نخست تلاش کند با ایران بر سر اختلافات "توافقی" حاصل کند و سپس با طرح بحث " دبه ایران " پای بندی ایران به بخش یا بخش های مهمی از توافق حاصل شده زیر سوال برده و بهانه و مشروعیت بین المللی لازم برای مقابله نظامی با ایران حاصل شود.

به گمان نویسنده مقاله "برجام" همان توافقی است که تلاش شد در دولت اوباما حاصل شود و حالا پای بندی ایران به توافق در قالب بحث هایی چون آزمایش های موشکی و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت ، از سوی آمریکا مطرح شده است.

2- نشانه دوم : وجود ایران در لیست ممنوعیت ورود اتباع به آمریکا و بیرون ماندن عربستان! به گمان نویسنده این مقاله گذاشتن نام ایران در لیست ممنوعیت ورود به آمریکا و نبود نام عربستان سعودی در این لیست خود نشان ای دیگر از خصومت و زمینه چینی محافظه کاران آمریکایی برای برخورد نظامی احتمالی با ایران است.

3- نشانه سوم : عزم ایران برای خارج کرن دلار از معاملات نفتی. دولت ایران اعلام کرده از ابتدای سال خورشیدی آینده (21 مارس 2017) نغت خود را با ارزهای دیگری به جز دلار معامله خواهد کرد. سابقه تاریخی نشان داده دولت آمریکا به چالش کشیده شدن دلار در معاملات جهانی را به هیچ وجه تحمل نمی کند. دولت قذافی در لیبی نیز طرح مشابهی برای معامله نفت با طلا به جای دلار داشت که نتیجه آن حمله نظامی آمریکا و کشورهای موتلف غربی به لیبی و سقوط حکومت قذافی بود.

4- مایکل فلین مشاور امنیت ملی دولت ترامپ اعلام کرده ایران را به دلیل انجام آزمایش موشکی اخیرش زیر ذزه بین قرار داده است (دروغ نخست : مغایرت آزمایش های موشکی ایران با برجام و قطعنامه 2231) سابقه نشان داده جنگ ها – ی آمریکا- غالبا با فریب و دروغ آغاز می شوند. این ادعای آمریکا که موشک های بالستیک ایران برای پرتاب کلاهک های هسته ای توسعه می یابند نخستین دروغ و زمینه چینی دولت واشنگتن برای کسب بهانه به منظور حمله به ایران است.

5- ادعای آمریکا درباره حمله ایران به ناو آمریکایی در سواحل یمن. (دروغ دوم ) دولت آمریکا به دروغ مدعی است حوثی های تحت پشتیبانی ایران در یمن به ناو آمریکا در سواحل یمن شلیک کرده اند. آنها مدعی اند ایران در این کار دست داشته و موشک هایی در اختیار حوثی های یمن قرار داده است. این ادعاها بدون ارایه مدارک مستدل مطرح می شود و نکته مهم تر اینکه آمریکا خبر حمله حوثی ها به ناو عربستانی در سواحل یمن را به " حمله ایران به ناو آمریکایی " تحریف کرده است.

6- ایران بزرگ ترین حامی تروریسم بین المللی (دروغ سوم) : "جیمز ماتیس" وزیر جدید دفاع آمریکا که لقب "سگ دیوانه " را یدک می کشد سومین دروغ را در سلسه دروغ های منتهی به حمله به ایران بر زبان می راند و مدعی است ایران بزرگ ترین حامی ترویسم در جهان است. او به هیچ وجه به سابقه رفتارهای اسراییل و سیاست های عربستان سعودی در حمایت از گروه های تروریستی و نیز سابقه خود آمریکا در قالب کودتاها و توطئه های سازمان "سیا " در اقضی نقاط جهان در دهه های گذشته اشاره ای نمی کند.

7- تحریم جدید ایران در دولت ترامپ : پس از آزمایش موشکی اخیر ایران دولت ترامپ در 3 فوریه سال جاری 25 فرد و نهاد مرتبط با فعالیت های موشکی ایران را تحریم کرد. وانگهی با مواضع ضد ایرانی ترامپ و بسیاری از اعضای کابینه او ، اعمال تحریم علیه ایران از پیش از ورود او به کاخ سفید قابل پیش بینی بود.

8- مواضع ضد روسی "نیکی هالی" سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل: با وجودی که ترامپ موضع نرمی نسبت به پوتین و روسیه دارد اما بسیاری از اعضای کابینه او مواضع ضد روسی شدیدی دارند و اخیرا نیکی هالی سفیر آمریکا در سازمان ملل گفته است مادامی که روس ها شبه جزیره کریمه را تحت اشغال خود دارند، تحریم های آمریکا علیه این کشور به بهانه اوکراین لغو نخواهد شد.

9- سخنان ضد چینی وزیر امور خارجه جدید آمریکا : موضع منفی اعضای ارشد اجرایی دولت ترامپ تنها به ایران و روسیه محدود نمی شود و چین نیز جزء لیست بدها است. "رکس تیلرسون" وزیر امور خارجه کابینه ترامپ اخیرا در سخنانی ساخت جزیره های مصنوعی از سوی دولت چین در دریای جنوبی چین و سپس اعزام نیروها و ادوات نظامی در آنجا را محکوم دانسته و با اشغال شبه جزیره کریمه از سوی روسیه مقایسه کرده و گفته است واشنگتن باید پیامی روشن و صریح به پکن بدهد مبنی بر اینکه آمریکا اجازه استفاده نظامی آنها از این جزایر را نخواهد داد.

10- اظهارات " استیو بنن " استراتژیست و تغذیه دهنده ترامپ درباره جنگ احتمالی آمریکا با چین در 5 تا 10 سال آینده

11- رزمایش مشترک اخیر آمریکا ، بریتانیا، فرانسه و استرالیا در آب های خلیج فارس: با وجودی که مقامات آمریکایی و بریتانیایی گفته اند رزمایش " یونیفاید تریدنت " ارتباطی با ایران ندارد ، اما این رزمایش در نزدیک سواحل ایران در خلیج فارس بار معنایی خود را دارد.

و در نهایت به گمان نویسنده کوک کردن سازهای جنگی بین آمریکا و ایران در دوران دولت ترامپ شدت بسیاری بیشتری گرفته است. این جنگ با اقدامات و فریب ها و دروغ های دولت واشنگتن روز به روز نزدیک تر و محتمل تر می شود.

به گمان نویسنده هر گونه جنگی علیه ایران ، احتمال دارد آمریکا را به یک رویارویی مستقیم با چین و روسیه نیز بکشاند و این گونه جرقه جنگ سوم جهانی روشن شود

عصر ایران