Monday, October 31, 2016

علی شریعتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد




به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی شریعتی فعال سیاسی روز جاری بازداشت و به بند هشت زندان اوین منتقل شد.

یک منبع نزدیک به آقای شریعتی با اعلام این خبر در مورد نحوه بازداشت وی به گزارشگر هرانا گفت: “علی امروز برای انجام کاری به شهرداری رفته بود که در آن جا بازداشت و به بند هشت زندان اوین منتقل شد.”

علی شریعتی در بهمن ۹۳ بازداشت و مورخ۲۰ تیرماه سال ۹۴ بعد از ۵ ماه نگهداری در بازداشتگاه ۲۰۹ به بند ۸ منتقل شد. وی در شهریورماه ۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد. در مرحله تجدید نظر این حکم به ۵ سال حبس کاهش یافت.

اتهامات این زندانی سیاسی اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، توهین به رییس جمهور و نگهداری ماهواره عنوان شده بود.

این فعال سیاسی در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ نیز بازداشت شده بود. که در این رابطه به تحمل یکسال حبس محکوم شد.

شریعتی هم‌چنین سابقه بازداشت در «نیمه شعبان» سال ۹۳ به مدت یک هفته و مورخ ۲۹ بهمن سال ۹۳ را نیز در کارنامه خود دارد.

دادگاه تجدید نظر این فعال سیاسی در ۲۱ دی ماه سال ۹۴ در شعبه ۵۴ به ریاست قاضی بابایی برگزار شد. مدتی بعد در اردیبهشت ماه سال جاری و پس از ۱۵ ماه بازداشت، به مرخصی اعزام شده بود


Saturday, October 29, 2016

سعید طوسی در گفت‌وگو با صدای آمریکا: دیگر حیثیتی برایم نمانده است



سعید طوسی در گفت‌وگو با صدای آمریکا: دیگر حیثیتی برایم نمانده است 
از شرمندگی نمی توانم در خیابان بروم


سعید طوسی، قاری قرآن متهم به تعرض جنسی در گفت‌وگو با مهدی فلاحتی در برنامه «صفحه آخر» توضیح می‌دهد که افشاگری انجام شده در مورد او باعث شده تا در زندگی روزمره خود هم دچار مشکل شود.

در برنامه «صفحه آخر» جمعه ۷ آبان، مهدی فلاحتی به آخرین جزئیات پرونده سعید طوسی پرداخت
آقای طوسی در این مصاحبه از این که در برنامه ۲۳ مهر «صفحه آخر» صدای آمریکا حضور نداشته گلایه کرد و گفت: «از قدیم گفته‌اند یک طرفه به قاضی نروید.»

او مدعی شد که «دشمنی دیرینه با ما دارند؛ شکایتی همدارند.. خوب بود من هم صحبتی می‌کردم...»

آقای طوسی اضافه کرد: «در ایران حیثیتی برای ما نمانده است. البته آبرو و عزت دست خداست اما من الان می‌خواهم بروم سر کوچه نان بخرم اذیت می‌شوم.»

این قاری قرآن سرشناس سپس عنوان می‌کند که چون تلفنش کنترل می‌شود باید برای ادامه گفت‌وگو «استعلام» و «مشورت» کند اما بعد از آن دیگر به پاسخ‌های مهدی فلاحتی پاسخ نداد.



Friday, October 28, 2016

اقدام وقیحانه با کارگر بیهوش در کارگاه کچ بری



 رسیدگی به این پرونده از دوم خرداد ماه 89 به دنبال کشته شدن یک مرد 56ساله به نام جلیل در کارگاه کچ بری اش در بومهن در دستور کار پلیس قرار گرفت. پلیس که به محل جنایت رفته و در حال بررسی صحنه جرم بود با پسر 21ساله ای روبه رو شد که هراسان وارد کارگاه شد اما با دیدن ماموران قصد فرار داشت که بازداشت شد.

این پسر 21ساله که حامد نام دارد به قتل صاحب کارش اعتراف کرد و گفت: از مدتی پیش در کارگاه جلیل کار می کردم. یک روز که سر درد شدیدی گرفته بودم جلیل به من یک قرص مسکن داد. بعد از خودرن قرص بیهوش شدم و وقتی به هوش آمدم متوجه شدم صاحب کارم مرا آزار داده است. به او حرفی نزدم و کارگاه را ترک کردم. تصمیم گرفته بودم دیگر به آنجا برنگردم که جلیل با من تماس گرفت و از من خواست برای تسویه حساب پیش او بروم. به کارگاه جلیل رفته بودم که فهمیدم بار دیگر نیت شومی در سر دارد. من او را هل دادم که سرش به دیوار برخورد کرد و بیهوش شد. دست و پای او را به صندلی بستم و با آنکه گواهی نامه نداشتم سوار ماشین جلیل شدم تا فرار کنم. با دستپاچگی رانندگی می کردم که پلیس ماشینم را متوقف کرد و چون من مدارک ماشین را که داخل داشبورد بود به آنها نشان دادم مرا رها کردند. از ترسم بار دیگر به کارگاه برگشتم تا ببینم صاحب کارم زنده است یا نه که با ماموران روبه رو شدم.

مشروح نامه شاکیان پرونده سعید طوسی به قوه قضاییه




سم الله الرحمن الرحیم

(انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون)

حضرت آیت الله آملی لاریجانی
رئیس محترم قوه قضائیه

سلام علیکم
باسلام و درود به پیشگاه قدسی حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و نایب برحقش حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی و باسلام حضور حضرتعالی؛

با احترام نظر به وقایع تأسف بار و لطمات وارده بر بدنه جامعه قرآنی کشور و در خصوص پرونده فردی با شناسه قاری بین‌المللی قرآن کریم که قلوب بسیاری از عاشقان قرآن علی‌الخصوص قلب رئوف رهبرمان را نیز متألم نموده است، ذکر چند نکته را به اختصار لازم دانسته عاجزانه از حضرتعالی درخواست رسیدگی به این پرونده را داریم.

ما (خانواده یکی از ۳ شاکیان اصلی پرونده در کنار دیگر شاکیان موجود در پرونده) ضمن اعلام برائت از اقدامات اخیر شبکه‌های معاند خصوصا بوق فرسوده صدای شیطان بزرگ که در عداوت بالذات آن‌ها با قرآن تردیدی نیست؛ و نیز ضمن محکومیت هرگونه تحاکم الی الطاغوت و دادخواهی از اجانب که مع الاسف از سوی چند تن از شاکیان (که احتمالا بعلت اطاله صورت گرفته در روند رسیدگی قضایی) سر زده است، ذکر چند نکته را لازم می‌دانیم.

اولاً قبل از هر کلامی اعلام می‌داریم که باتمام وجود معتقد به «حفظ» نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و آن را به فرموده حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه از اوجب واجبات می‌دانیم.

Thursday, October 27, 2016

قتل عمد فرهنگ امیری شهروند بهایی




به گزارش اختصاصی خبرگزاری بهائي نیوز قتل فرهنگ امیری شهروند بهائي ساکن یزد به دلایل مذهبی صورت گرفته و ضاربین ضمن اعتراف به قتل، عمل به قتل را به دلایل مذهبی عنوان کرده اند.

بنابر این گزارش به نقل از یک منبع مطلع در هفته گذشته دادسرای شهر یزد ضمن تماس با خانواده فرهنگ امیری جهت مطالعه پرونده به انتشار جزئیات قتل این شهروند بهائي پرداخت.

این منبع مطلع به خبرنگار بهائي نیوز عنوان کرد که " قاتلین اعتراف کردند که صرفا بدلیل مسائل اعتقادی دست به این عمل وحشیانه زده اند و چون آقای امیری بهائي بوده و بهائي ها از نظر ایشان کافر هستند به استناد آیه ای از قرآن که خودشان هم نمیدانستند کدام آیه است، دست به این کار زده اند، هدف آنها کشتن یک بهائي بوده و مهم نبوده که آن فرد چه کسی باشد"

Wednesday, October 26, 2016

مرد مسلمان نروژی به دخترش تجاوز کرد



به گزارش«محبت نیوز»در نروژ مرد مسلمانی به دلیل تجاوز به دختر خود بازداشت شد. این مرد به این دلیل به دختر خود تجاوز کرد که فکر کرد او زیاده از حد « غربی شده است».

به نوشته تارنمای خبری thegreatmiddleeast، مردی ۴۰ ساله پس از آنکه در خانه خود در شهر « فریدریکستال» به دخترش حمله کرد متهم به تجاوز به دختر خود شد. دختر به مأموران پلیس گفت که پدرش به دلیل سبک زیاده از حد غربی زندگی او، به عنوان تنبیه به او تجاوز کرد.

وکیل آنت سون گفت که قبل از تجاوز ، دعوایی بین پدر و دختر درگرفت. پدر خشمگین شده بود، زیرا دخترش نمی خواست سبک زندگی اسلامی را رعایت کند.

    بیشتر بخوانید: طبق آیات قرآن داعش می تواند به زنان اسیر تجاوز کند

پس از این ماجرا، دختر از خانه فرار کرد و همه چیز را به پستچی که از آنجا عبور می کرد گفت. پستچی به پلیس خبر داد. پدر دختر گفت که نمی فهمد چرا او را متهم به چنین جنایتی می کنند و از نتیجه آزمایش « دی. ان. ای» که پلیس انجام داده بود، شوکه شد.

مرد اعتراف کرد که روی تخت دخترش نشسته بود و به این ترتیب سعی کرد نتیجه تست « دی. ان.ای» را بدون تماس مستقیم با دخترش توضیح بدهد.



عرب‌ها یک شهر اروپا را "اشغال" کردند



یک سایت اینترنتی اعلام کرد، شهری در بوسنی به نام اوسنیک وجود دارد که مالک همه منازل آن عرب هستند و بوسنیایی‌ها و صرب‌ها در فصل تابستان حق ورود به آن را ندارند.

سایت انترنتی بیزنس اینفو در گزارشی نوشت: این موضوع مربوط به روستایی می شود که دیوارهای بلند آن را از هرطرف احاطه کرده اند و دستگاه های امنیتی ویژه از آن محافظت می کنند؛ این روستا در منطقه هادزیچی در نزدیکی سارایوو قرار دارد.

به نوشته این سایت مالکان منازل این شهرک همگی عرب هستند و تمایلی به درآمیختن با اهالی اصلی این منطقه، ندارند. آنها لباس، رفتار و راه و روش خاص خود را دارند و نمی خواهند کسی وارد زندگیشان شود یا با چشم غریبه به آنها نگاه کند.

Tuesday, October 25, 2016

پاسخ نرگس محمدی به دادستانی: سخت مشتاقم تخلفاتم را برملا کنید



پاسخ نرگس محمدی به دادستانی: سخت مشتاقم تخلفاتم را برملا کنید

به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، متن نوشته نرگس محمدی خطاب به دادستان کل کشور به شرح زیر است
جناب آقای جعفر منتظری
دادستان محترم کل کشور
با سلام و احترام

فرمایشات حضرتعالی را در تاریخ بیست و نهم مهرماه سال ۱۳۹۵ در یکی از جراید خواندم. حضرتعالی با کلامی عتاب‌آلود و تهدیدآمیز نسبت به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که نامه‌ای برای رسیدگی مجدد به پرونده‌ام مرقوم فرموده بودند، مرا "ضلع شوم مثلثی" ( فرضی از منظر جنابعالی)، فردی که "پرونده‌ای دارم که از وضعیت مناسبی برخوردار نیست" و "عنصر مطرود" خطابم کرده‌اید. تهدید کرده‌اید که "اگر قوه قضائیه اسناد تخلفم را بر ملا نمی‌کند دلیل بر این نیست که انسان خوبی هستم" و با الفاظی که نه در شأن نمایندگان و منتخبان ملت است و نه شنوندگان فرمایشات دادستان کل، نمایندگان و مسئولانی را که انتقاد می‌کنند را مسئولانی دانسته‌اید "که از سر جهل و غفلت حرکت می‌کنند و جامعه و نظام را دچار مصیبت بزرگی می‌کنند." بی‌مقدمه خدمتتان عرض می‌کنم، سخت مشتاقم و درخواست عاجل دارم هر آنچه نسبت به تخلفات شرعی، قانونی، انسانی اینجانب در دست دارید، از طریق تمام رسانه‌هایی که در اختیار دارید، برملا بفرمائید. به‌یاد داشته باشید، او که اصرار برعلنی بودن دادگاه داشت، من متهم بودم و آنکه اصرار بر خفا و پنهان بودن آن داشت، قوه قضائیه بود.

امروزه 'زنان هم تقریبا به اندازه مردان' مشروب می‌خورند





نتیجه تحقیقی که در باره میزان مصرف نوشیدنی‌های الکلی در کشورهای مختلف دنیا انجام شده نشان می‌دهد که اکنون زنان هم تقریبا به اندازه مردان مشروب می‌خورند.

بررسی حدود چهار میلیون نفر که بین سال‌های ١٨٩١ و ٢٠٠١ متولد شده بودند نشان داد که مردان به مقدار قابل توجهی بیش از زنان مشروب الکلی می‌نوشیده‌اند اما در نسل امروزی، زنان هم تقریبا پا به پای مردان دمی به خمره می‌زنند.

این تحقیق نشان داد که مردانی که در اوایل دهه ١٩٠٠ میلادی متولد شده بودند:

    دو برابر زنان ممکن بوده نوشیدنی الکلی مصرف کنند
    سه برابر زنان احتمال داشته در حد مشکل ساز مشروب بنوشند
    ٣.٦ برابر زنان احتمال داشته دچار بیماری‌های ناشی از مصرف بی‌رویه الکل مثل سیروز کبد بشوند

اما در دهه‌های بعد بتدریج این اختلاف کم شده و در پایان قرن بیستم:


محکومیت یک دوتابعیتی {رضا شاهینی} به 18 سال حبس




محکومیت یک دوتابعیتی {رضا شاهینی} به 18 سال حبس
روابط عمومی سپاه نینوا اوایل شهریور اعلام کرده بود که سازمان اطلاعات سپاه نینوا استان گلستان، فردی با دو تابعیت ایرانی - آمریکایی را دستگیر کرد.

فرد مذکور در اواخر تیر در گرگان به اتهام همکاری با دولتهای متخاصم، اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با عناصر و رسانه‌های ضد انقلاب، به محض ورود به کشور شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

به دنبال انتشار این خبر بود که رسانه‌ها نام این فرد مذکور را «رضا روبین شاهینی» اعلام کردند.

گلرخ ابراهیمی ایرایی بازداشت و به اوین منتقل شد





خبرگزاری هرانا – گلرخ ابراهیمی ایرایی صبح امروز با «شکستن درب منزل» توسط نیروهای امنیتی و بدون احضاریه کتبی جهت حکم شش سال حبس بازداشت شد. نام این فعال مدنی در لیست زندانیان جدیدالورود زندان اوین ثبت نشده بنابراین احتمال می رود به بند دو-الف سپاه در این زندان منتقل شده باشد. آرش صادقی همسر زندانی وی نیز با نوشتن نامه‌ای به این اقدام واکنش نشان داده است. از سوی دیگر سازمان عفو بین الملل در قالب بیانیه ای این بازداشت بدون احضاریه و خشونت‌آمیز را محکوم و خواستار آزادی و لغو محکومیت خانم ایرایی شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز سوم آبان‌ماه گلرخ ابراهیمی ایرایی جهت اجرای شش سال حکم حبس بدون دریافت احضاریه کتبی و با شکستن درب منزل توسط ماموران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، اما نام او در لیست زندانیان جدیدالورود زندان اوین ثبت نشده بنابراین احتمال می رود به بند دو-الف سپاه در این زندان منتقل شده باشد.

سازمان عفو بین الملل در قالب بیانیه ای با عنوان «بازداشت نویسنده ایرانی با حمله به منزلش جهت اجرای حکم حبس برای نوشتن داستانی در مورد سنگسار» این بازداشت بدون احضاریه و خشونت‌آمیز را محکوم و خواستار آزادی و لغو محکومیت خانم ایرایی شد.

Monday, October 24, 2016

امام جمعه همدان: ٣٢ درصد زنان و مردان جوان کشور




نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: 32 درصد زنان و مردان جوان کشور عقیم هستند، و یکی از دلایل عقیم شدن مردان، پوشیدن لباس‎های تنگ است.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، ظهر امروز در گردهمایی ائمه جماعات بخش مرکزی همدان با موضوع نقش حفظ کاربری اراضی کشاورزی در اقتصاد مقاومتی، با انتقاد از ساخت ویلاهای مجلل در باغ‎های همدان، گفت: با جمع‎آوری پولی که برای ساخت ویلاها هزینه شده، امکان ایجاد چندین کارخانه در استان فراهم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک نفر با لباس دین بر تن طبیب‌الدوار نباشد به خود، مردم و دین خدا لطمه زده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: اگر هر باید و نباید و تکلیف اجتماعی، سیاسی، اخلاقی، تربیتی و... در کپسول دین به خورد مردم ارائه شود مردم بهتر آن را می‎پذیرند.

وی با اشاره به اینکه ارائه مسائل با چاشنی دین به مردم بسیار اثرگذار است، ادامه داد: باید هر روحانی و طلبه به همه مسایل اشراف داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه در کشور در بسیاری از قسمت‎ها از جمله آب اسراف وجود دارد، افزود: بسیاری از مردم در زمان غسل و یا وضو گرفتن متوجه اسراف خود نیستند.

وی در خصوص مصرف شکر و نمک در کشور نیز گفت: پزشکان معتقدند نمک و شکر سم سفید است اما در مصرف در این دو محصول نیز در کشور شاهد افزایش هستیم.


کشف سکه های فرازمینی در مصر




 کشف سکه های فرازمینی در مصر
 گزارش روزنامه «دیلی استار»، سکه هایی در مصر یافت شده که روی آنها تصاویری از موجودات فضایی و بشقاب های پرنده  به چشم می خورد.

بنا به ادعای این روزنامه، سکه ها نشان  می دهد که موجودات فضایی در زمان های گذشته به زمین آمده و از آن دیدن کرده اند.  این سکه ها توسط یک شهروند مصری در منطقه صعید (جنوب مصر) و زمانی که در حال بازسازی خانه اش بوده یافت شده است.

شورای نگهبان بر نمایندگان مجلس "نظارت مستمر" خواهد داشت




با حکم علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نظارت استصوابی شورای نگهبان بر نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا پایان دوره چهارساله نمایندگی آنان ادامه خواهد داشت.
هفته گذشته نمایندگان مجلس طرحی را تصویب کردندکه بر اساس آن شورای نگهبان نمی‌تواند پس از اعلام صحت انتخابات در هر حوزه، صلاحیت منتخبان را رد کرده و آرای آنها را باطل کند.

ظاهرا ابلاغیه جدید خامنه‌ای پاسخی غیرمستقیم به این طرح نمایندگان مجلس و به منظور گسترش دامنه اختیارات شورای نگهبان است.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به مصوبه اخیر مجلس گفت: «مجلس نیز در این باره ورود کرد که البته نتوانست قوانین را به گونه‌ای اصلاح کند که آن‌طور که باید و شاید با نیازهای امروز منطبق باشد. ما بحث‌هایی در رابطه با تبلیغات، هزینه‌های انتخاباتی و احراز صلاحیت‌ها داشتیم که در این‌باره ضعف‌هایی ناشی از قوانین وجود دارد چرا که این قوانین، حداقلی و برای سه دهه قبل است.»

بررسی "دقیق‌تر" شرایط کاندیداها

علاوه بر گسترده‌تر کردن دامنه نظارت استصوابی شورای نگهبان بر نمایندگان مجلس، ابلاغیه اخیر رهبر جمهوری اسلامی نظارت دقیق‌تر شورای نگهبان بر شرایط نامزدهای انتخابات را نیز شامل می‌شود.

به گفته عباسعلی کدخدایی، سخنگوی این شورا، تنها گذاشتن شرایط حداقلی مثل سن و مدرک تحصیلی برای اینکه کسی بتواند به عنوان نامزد در انتخابات ثبت‌نام کند کافی نیست.

کدخوایی در این باره گفت: «در حوزه‌های سیاسی مثلا احزاب یک مکانیزم پالایش را برای ورود به نهادهای سیاسی دارد که ما این امر را نداشتیم. ما شرایطی مثل مدارک تحصیلی و سن را داشتیم که خیلی از افراد با داشتن این شرایط ثبت نام می‌کردند که مشکلاتی را برای خود و نظام ایجاد می‌کردند

منبع دویچه وله آلمان

Sunday, October 23, 2016

سالانه ۲۳۰ هزار نفر در ارتباط با مواد مخدر در ایران زندانی می شوند




علی مؤیدی جانشین ستاد مبارزه با مواد مخدر به خبرگزاری ایسنا گفت که اعتیاد در میان زنان و جوانان در حال افزایش است و مراکز علمی و آموزشی نیز برای مبارزه با آن باید وارد شوند.

طرح اتهام تجاوز از سوی جمعی از شاکیان علیه سعید طوسی



اخبار مربوط به «سعید طوسی»، قاری مشهور قرآن، در هفته‌ای که گذشت، فضای مجازی را تحت‌تأثیر خود قرار داد. شایعات و اسناد تأییدنشده‌ای که در این مدت حول و حوش او منتشر شد، ظاهرا شکل جدی‌تری به خود گرفته و اکنون از مرحله شایعات فضای مجازی عبور کرده و اخبار رسمی در این رابطه کم‌کم منتشر می‌شود. شاید آخرین و مهم‌ترین اتفاق در این حوزه، نامه‌ای است که ظاهرا از سوی خانواده شاکیان در حال نگاشته‌شدن است. عصر دیروز خبرگزاری «ایکنا»، خبرگزاری بین‌المللی قرآن، اعلام کرد که براساس اعلام یک منبع آگاه، شاکیان پرونده سعید طوسی در حال تهیه نامه‎ای خطاب به رئیس قوه قضائیه هستند که در آن ضمن اعلام برائت از رسانه‎های معاند، رسیدگی به پرونده را خواستار شده‎اند. به گزارش «ایکنا»، گفته می‎شود شاکیان در این نامه ضمن اعلام برائت از رسانه‎های بیگانه و فضاسازی دشمنان قرآن و نظام اسلامی به‌ویژه در فضای مجازی و با تأکید بر اینکه پشت‌پرده این رفتارها صرفا ضربه‌زدن به ساحت قرآن و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، رسیدگی به پرونده را خواستار شده‌اند. گزارش خبرگزاری ایکنا حاکی است به‌دنبال طرح اتهامی از سوی جمعی از شاکیان علیه سعید طوسی در دستگاه قضا، شاهد فضاسازی و جریان‌سازی شدید رسانه‎های خارجی و معاندان نظام جمهوری اسلامی بودیم که این نامه و ابراز انزجار شاکیان پرونده، بار دیگر طرح شومی که معاندان و دشمنان قرآن به آن دل بسته‎اند و آن را دستاویزی برای تخریب چهره انقلاب و مسئولان نظام اسلامی قرار داده‎اند، خنثی خواهد کرد. همچنین جمعی از پیش‌کسوتان و فعالان قرآنی نیز از جمله استاد عباس سلیمی و استاد سیدمحسن موسوی‌بلده در گفت‎وگوهایی که با ایکنا داشتند، هدف از این جریان‎سازی‎های گسترده را انتقام از قرآن عنوان کرده و خواستار پیگیری موضوع از طریق قانونی با حفظ منطق و آرامش جامعه قرآنی شدند. 

Saturday, October 22, 2016

سیدعلی خامنه ای “ایرانی الاصل” نیست! محمد نوری زاد



من، احساسِ همینجوری ای دارم به یک افقِ محو اما حتماً محسوس. که همان افق، یک چیزک هایی نشانم می دهد بی اعوجاج. چه؟ این که: حتماً یک ارتباط قوی ای باید باشد میان حنجره های فحاش و پرخاشگر و فریب گسترِ بعضی ها، و بقای بعضی ها.

ریسمانِ امتداد این حنجره های فعال را که می گیرم و پیش می روم، می رسم به ارتباط قویِ میان مداحان و روضه خوانان و قاریان قرآن از یکسوی، و بقای نظام مقدس از دیگر سوی. نیز از آن میان، یک ارتباطکی هم پیدا کرده ام میان لواطگریِ یک قاریِ لواطگر از یکسوی، و ایرانی الاصل نبودنِ مسئولی که حتماً باید ایرانی باشد – و نیست اما – از دیگر سوی. چرا که اگر این ارتباطک نبود، تکلیفِ پرونده ی این قاری لواطگر خیلی پیش از این ها روشن شده بود.

نه این که به اشاره ی شخص رهبر، جلال الدین فارسیِ قاتل، از حکم قصاص و اعدام برهد صرفاً بخاطرِ رفاقتی که میان این دو بوده، و نیز پرونده ی لواطگریِ این قاریِ محبوب، به تعویقی از جنسِ “بیگانگی” درافتد. بیگانگی که می گویم، شما امتدادش را تا هرکجای نظام مقدس و بویژه آن لفظِ لفّاظی که از میان دو لب مبارک حضرت آیت الله جوادی آملی بیرون جهید، رد بگیرید.

بیگانگی یعنی این که: جلال الدین فارسی، صرفاً بخاطرِ این که پدرش افغانستانی بوده است، و طبعاً بخاطر این که خودش نمی تواند ایرانی الاصل باشد، از گردونه ی نخستین انتخابات ریاست جمهوریِ ایران کنار گذارده شود، و تو، که پدرت در نجف بدنیا آمده، و خودت که با این حساب مطلقاً ایرانی الاصل نیستی، جوری به چشمان قانون زل بزنی که فراتر از رییس جمهور و هر بنی بشری، “بتوانی” رهبرِ کشوری به اسم ایران شوی، و به همان کشوری که نامش ایران است به چشم یک غنیمتِ غلمانی بنگری.

خودمانیم، ما عجب مردم ملنگی بوده و هستیم با این خماریِ خمیده گری. که هر تازه واردی بتواند بیاید و کاره ای در سرزمین مان بشود و بر پشتمان بار بنهد و قاری قرآنش با پشت فرزندانمان آن بکند و دادستانش در کهریزک آن بکند و عربستانی ها در فرودگاهشان، آن.

می گویند: غضنفری بود تبحرش “قنفذ”گری. که بر پشتِ درهای چوبی مردم کپه ی آتش می نهاد و خود به گریستن می ایستاد و بر سر و سینه می کوفت و با صدای سوزناکی می سرود: عزا عزاست اینجا. در که می پُکید و وا می رفت، اشتلم کنان به اندرون می رفت و دلی از عزا در می آورد با اهالی خانه. بقول جوونا: عزا داری ات تو حلقم غضنفر!

Friday, October 21, 2016

قاضی آرژانتینی در پی بازداشت علی اکبر ولایتی



خبرگزاری دولتی آرژانتین (تلام) گزارش داده است که یک مقام قضایی ارشد این کشور از عراق تقاضای استرداد علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین المللی رهبر ایران را کرده است.

به گزارش بی بی سی، ولایتی روز پنجشنبه برای شرکت در نشست شورای عالی «مجمع جهانی بیداری اسلامی» به بغداد سفر کرد.

قاضی فدرال «رودولفو کانیکوبا کورال» مامور رسیدگی به پرونده بمبگذاری سال ۱۹۹۴ در انجمن همیاری اسرائیل و آرژانتین (آمیا) در بوئنوس آیرس است. در آن انفجار دست کم ۸۵ نفر کشته شدند.

آرژانتین در سال ۲۰۰۶ میلادی رسما چند مقام ارشد جمهوری اسلامی و گروه حزب الله لبنان را به طراحی و اجرای آن حمله متهم کرد.


کاسبی بس است آقایان ! اسلام را به خانه‌ها برگردانید، مجتبی واحدی




به عنوان یک فرد پایبند به احکام ‌دینی، تصور می‌کنم برای کسانی که دغدغه دین دارند تنها یک راه وجود دارد: اصرار بر پایان دادن به کاسبی‌های دینی، جمع کردن ‌بساط دین‌فروشی در عرصه‌های حکومتی و بازگرداندن‌ دین به خانه‌های متدینان

بیش از سی و هفت سال از آغاز حکومت دینی در ایران گذشته است و اکنون بعید می دانم‌ کسی جز منتفعان از این‌حکومت ، همچنان بر استقرار حکومت دینی اصرار داشته باشد؛ اگر چه اصولا من‌حکومت مستقر در ایران را "دین سوار " و نه " دینی " می دانم. بحث بر سر مبانی دین و حکومت دینی ، امری علیحده هست. ممکن است برخی افراد ، اشکال اساسی را در ساختار دین و اصول و فروع آن بدانند. گروهی دیگر شاید معتقد باشند " اسلام‌به ذات خود ندارد عیبی / هر عیب که هست در مسلمانی ماست " اما هر کدام‌از دو نگاه به دین که درست باشد تجربه استقرار سی و هفت ساله جمهوری اسلامی به همه افراد بی طرف ثابت کرد سپردن حکومت به دست متولیان امور دینی ، خطایی بزرگ‌است که نه تنها آخرت مردم را آباد نمی کند بلکه دنیای ایشان را نیز به نابودی می کشاند . در این دوره پر ظلم و فساد ، دین نه مبنای حکومت بلکه ابزار فریب ساده لوحان و تقویت نظام‌ولایت فقیه بوده است. اما بیایید چند دقیقه ، چشمان خود را بر تباهی های پایان ناپذیر حکومت جمهوری اسلامی ببندیم و از نگاه یک طرفدار " تلفیق دین و سیاست " به دنبال راهکار برای " آباد کردن دین و دنیای ایرانیان از طریق سپردن‌حکومت به" مفسران خود خوانده تشیع " باشیم.

طرح ترور سعید طوسی براى مختومه کردن پرونده‌ی تجاوزهای جنسی




طرح ترور سعید طوسی براى مختومه کردن پرونده‌ی تجاوزهای جنسی 
دبی-العربیه.نت، فارسی
يک سايت نزديک به اصلاح طلبان از طرح یک قرارگاه امنیتی براى مختومه کردن پرونده‌ی سعید طوسی، قاری قرآن بیت رهبر ايران که متهم به تجاوز جنسى به شاگردانش است، خبر داد.

به گزارش سايت " آمد نيوز"، یک قرارگاه امنيتى که آن را " بصیرتی – عملیاتی" توصيف کرده اما نامش را نبرده، با حضور اعضای شورای مرکزی خود تشکیل جلسه داده تا درباره‌ معضل سعيد طوسى، تصمیم اتخاذ کند.

بنا به اين گزارش ، در این جلسه که مدت دو ساعت به طول انجامید، با تحلیل و بررسی نوار یک‌ساعته‌ی برنامه‌ی صدای آمریکا (صفحه آخر، مهدی فلاحتی) و سخنان یکی از شکايان، تصمیم به «حذف و ترور سعید طوسی» اتخاذ شده است.

در اين گزارش آمده است که شورای مرکزی این «قرارگاه بصیرتی - عملیاتی» هم‌چنین با تحلیل فایل صوتی «سعید طوسی در گفت‌وگو با یکی از شاهدین»، سخنان طوسی مبنی بر به زیر کشیدن ۱۰۰نفر با خود و بررسی پرونده‌ی وی با حضور یکی از مسئولین قوه‌ی قضاییه، تصمیم به «ترور سعید طوسی» گرفته تا هم از علنی شدن پرونده‌ی «تجاوزات گروهی وی با برخی افراد ذی‌نفوذ به برخی نوجوانان» خودداری کند، هم مسئولیت این ترور را با توجه به سخنان یکی از شکات در برنامه‌ی تلوزیونی، به گردن شکات بیندازد و زمینه بازداشت و اعدام آن‌ها را فراهم کند".

سايت "آمدنیوز" گفته که با قبول مسئولیت انتشار این تصمیم محرمانه‌ی «قرارگاه بصیرتی- عملیاتی» و آگاهی از میزان فشارها و تخریب‌های پس از انتشار این خبر اعلام می‌دارد؛ هرگونه خدشه به امنیت جانی «سعید طوسی» بر عهده‌ی مقامات این «قرارگاه بصیرتی - عملیاتی» است و تنها راه نجات «طوسی» و «نظام» از این بی‌حیایی و اعمال غیرشرعی و قبیحه، «برپایی دادگاهی عادل و صالح با حضور هیئت منصفه» و «اجرای عدالت» در این خصوص است.

همه ده زنی که ترامپ را به «تعرض جنسی» متهم کرده اند



هنگامی که در سومین و آخرین مناظره اانتخاباتی، میزبان از آقای ترامپ درباره اتهامات وارد شده به او مبنی بر تعرض جنسی به زنان را مطرح کرد، آقای ترامپ در پاسخ گفت بیشتر این اتهامات رد شده اند.

اما «لس انجلس تایمز» می نویسد در حالیکه ستاد انتخاباتی ترامپ این اتهامات را رد کرده، این اتهامات هنوز پا برجا هستند. «لس انجلس تایمز» نگاهی دارد به زنانی که ترامپ را به تعرض جنسی متهم کرده اند:

۱- جسیکا لیدز: او زنی ۷۴ ساله اهل نیویورک است که می گوید در اوایل دهه ۱۹۸۰ هنگامی که با ترامپ در هواپیما همسفر بوده، دونالد بدون اجازه به او تعرض کرده است. ترامپ این اتهام را به شدت رد کرده است.

Thursday, October 20, 2016

سعید طوسی استاد قرآن به اتهام بچه بازی جواب داد



بسم الله الرحمن الرحیم
اینجانب سعید طوسی ، شاگرد و خادم قرآن کریم ، شایعاتی مبنی بر دستگیری خود به جرم های مختلف با آمار و اعداد عجیب و غریب و داستان های متناقض و سراپا کذب شنیدم که گویا از طریق برخی خبرگزاری ها و سایت های یهودی به طور هماهنگ و با کمک برخی از ایادی خود در داخل و یا خارج مستند سازی شده و با ارتباط دادن آن به ساحت مقدس قرآن و جامعه ی قرآنی و نیز شخص مقام معظم رهبری ناخواسته پرده از مقاصد شوم و خباثت آلود خود برداشته اند .
اگر چه اینجانب خود را بی نیاز از پاسخگویی به آنان دانسته و اعتنایی به آن ننمودم ، اما از آنجایی که این خبر کذب موجب نگرانی برخی دوستان قرآنی شده ، لازم دیدم ضمن نفی این اکاذیب و شایعات مطالبی را معروض دارم :
خطاب به دوستان قرآنی

مردی دختر 13 ساله‌ اش را در خیابان خفه کرد




امدادگران پس از حضور بربالین دخترک و مشاهده آثار خفگی دور گردنش دریافتند مغز او از کار افتاده اما قلبش می‌تپد. بدین‌ترتیب دختر نوجوان راهی بیمارستان شد اما قبل از رسیدن به آنجا روی دست امدادگران اورژانس جان باخت.

از سوی دیگر با اعلام خبر این جنایت، کارآگاهان پلیس آگاهی بروجرد وارد عمل شدند. درحالی که تحقیقات پلیسی آغازشده بود مردی با مراجعه به دادگستری بروجرد خود را قاتل دخترش معرفی کرد و تسلیم قانون شد.

سرهنگ علیرضا دلیری - فرمانده انتظامی بروجرد - ضمن تأیید این خبر گفت: «این مرد که سابقه ضرب و شتم در پرونده کیفری‌اش دارد، در اوج خشم و درپی یک اختلاف خانوادگی، دختر نوجوانش را سوار بر موتورش کرده و به خیابان برده است. وی که از قتل فرزندش بشدت پشیمان بود، پس از اینکه خود را به دادگستری بروجرد معرفی کرد به بازپرس گفت: به هیچ عنوان قصد کشتن دخترش را نداشته و تنها به قصد زهر چشم گرفتن و تنبیه روسری را دور گردن او انداخته است.»

متن استعفای جنتی



«جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی

رئیس جمهور محترم

با سلام و احترام

اینجانب افتخار دارم که در طول 50 سال گذشته با جنابعالی رابطه دوستی صمیمانه داشته و در مقاطع مختلف همکاری داشته‌ام و همواره از افکار و اندیشه‌های و سجایای اخلاقی شما بهره گرفته‌ام.

لازم می‌دانم قبل از هر چیز از حسن اعتماد جنابعالی و عنایت مقام معظم رهبری نسبت به اینجانب برای تصدی‌گری مسئولین خطیر وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی تشکر و سپاسگزاری نمایم.

Wednesday, October 19, 2016

سفارت جمهوری اسلامی در آنکارا به ایرانیان هشدار داد



سفارت جمهوری اسلامی در آنکارا به ایرانیان هشدار داد

به گزارش ایلنا، سفارت کشورمان در اطلاعیه دیگری از احتمال وقوع عملیات تروریستی در اماکن حساس ترکیه خبرداد و اعلام کرد:
هموطنان مقیم، دانشجویان و مسافران عازم جمهوری ترکیه، با عنایت به اطلاع‌رسانی رسانه‌ای سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه و استانداری آنکار در مورد احتمال وقوع عملیات تروریستی در اماکن حساس و ممنوعیت هر گونه تجمع با توجه به برقراری حالت فوق العاده، درخواست می‌شود حتی المقدور از انجام سفرهای غیر ضروری وحضور در اماکن حساس وپر تجمع جدا پرهیز کرده به هشدارهای مقام‌های امنیتی کشور میزبان توجه کنند.



Tuesday, October 18, 2016

کنسرت‌ها فقط آهنگ گوش دادن و کف زدن نیست، دختر و پسر معصیت و گناه می‌کنند




 کنسرت‌ها فقط آهنگ گوش دادن و کف زدن نیست، دختر و پسر معصیت و گناه می‌کنند
 به گزارش ایرنا آخوند محمد علی نکونام در نشست ماهانه ائمه جمعه استان گفت :به کنسرت های موسیقی به عنوان اینکه یک عده دور هم جمع می شوند و یک آهنگی گوش می کنند و کفی هم زده می شود، نگاه نکنید بلکه کنسرت هایی که امروز شاهد برگزاری آن هستیم اگر در موسیقی آن هیچ حرام و گناهی وجود نداشته باشد که متأسفانه موسیقی آن هم در بسیاری از مواد حرام است، در حواشی این کنسرت ها و اجتماع دختر و پسر شاهد گناه و معصیت هستیم و این ها برکسی پوشیده نیست.

وی با تاکید بر این که یقین داشته باشید که کنسرت های موسیقی سوغات غرب است، افزود: اگر وضعیت برگزاری کنسرت های موسیقی به همین شکل ادامه پیدا کند طولی نخواهد کشید که کنترل و هدایت آن به طور کامل از دست خارج می شود، کما این که در حال حاضر نیز نمی توانند آن را کنترل کنند و بتدریج همان مسامحه ای که نسبت به حجاب صورت گرفت و چادر به عنوان حجاب برتر کنار گذاشته شد و ضایعات فراوانی را بر جامعه تحمیل کرد با مسئله کنسرت ها پیش خواهد آمد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در جمع بندی این بخش از سخنان گفت: کنسرت های موسیقی را که امروز در کشور با این شرایط نامناسب برگزار می شود به عنوان یک آفت قلمداد کنید و نسبت به این مساله و در مجموع مسائل فرهنگی حساس باشیم و تقوا را ملاک و معیار کارها قرار دهیم.

تجاوز به دختر مترجم افغان در اردوگاه مهاجران در فرانسه



در اردوگاه مهاجران در شهر "کاله" در فرانسه، سه مهاجر از افغانستان به یک روزنامه نگار و مترجم حمله نمودند.

به گزارش خبرگزاری TASS، گزارشگری از کانال تلوزیونی فرانسه، به تحقیق در خصوص وضعیت مهاجران زیر سن قانونی در اردوگاه می پردازد. در روند تهیه این گزارش، یک دختر مترجم افغان 38 ساله از شهر پشتوهمراه این گزارشگر بود. یک شب در ساعت 3، سه مهاجر مسلح به سلاح سرد، این گزارشگر و مترجم را غافلگیر نمودند. این افراد پس از تهدید نمودن این دو، تجهیزات فیلمبرداری را از آنها گرفته و در عین حال یکی از این مهاجمان به دختر مترجم تجاوز نمود. در حال حاضر پلیس در حال بررسی پرونده این جنایت می باشد

منبع خبرگزاری روسیه

خبرگزاری‌های قوه قضائیه و بسیج خواستار شدند: نشریه صدا به اتهام توهین به رهبر توقیف شود




خبرگزاری «میزان» وابسته به قوه قضائیه و خبرگزاری رسمی بسیج با انتشار گفت‌و‌گو‌ها و گزارش‌هایی خواستار توقیف نشریه «صدا» شده‌اند.

خبرگزاری بسیج با انتشار گفت‌و‌گویی از احمد سالک٬ نماینده مجلس به نقل از وی نوشته که «شورای نظارت بر مطبوعات و دستگاه‌های قضایی باید در این نشریه را گل بگیرند.»

سالک گفته «نشریه صدا وقیحانه و صریح به مقام معظم رهبری توهین کرده است و این اتفاق را شدیدا محکوم می‌کنیم.»

محافظه‌کاران می‌گویند که نشریه «صدا» با انتشار متنی علی خامنه‌ای را به «گالیور» و محمود احمدی‌نژاد را به «رابین هود» تشبیه کرده است.

سالک گفته «در ایران ولایت فقیه خط قرمز ما است؛ قوه قضاییه باید هر چه سریع‌تر به این مساله ورود کند.»

خبرگزاری «میزان» هم روز سه‌شنبه با انتشار چندین گفت‌و‌گو و گزارش خواستار برخورد با نشریه «صدا» و ممنوعیت فعالیت رسانه‌ای محمد قوچانی شده است

منبع دیگربان

عملیات سریع بازپس گیری موصل




پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، می گوید که نیروهای عراقی در عملیات بازپس گیری موصل که صبح دوشنبه شروع شد "سریع تر از برنامه جلو رفته اند".

منابع آگاه در عراق و خبرنگاران هم می گویند که نیروهای دولتی در آغاز این عملیات گسترده پیشرفت داشته اند.

حدود ۳۰ هزار سرباز دولتی عراق همراه با نیروهای کرد و شبه‌نظامیان شیعه در اطراف آخرین پایگاه اصلی داعش در عراق گرد آمده‌اند.

با این حال پیتر کوک سخنگوی پنتاگون اخطار داد که این نبرد "ممکن است مدتی زمان ببرد" چون باید دید آیا جنگجویان گروه داعش "می ایستند و می جنگند" یا نه.

Monday, October 17, 2016

متلاشی کردن بزرگترین شبکه مدلینگ در زاهدان



همه کشورها تروریست ها را متلاشی می کنند در ایران تروریست ها شبکه های مدلینگ را

گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، می‌افزاید: هر چند این شبکه غیرقانونی مدلینگ کاملاً به طرز ماهرانه و در پوشش‌های مختلف فعالیت می‌کرد اما از دید مردم اصیل و بصیر استان پنهان نماند و گزارشات مردمی مختلفی به این مرکز ارسال شد و با توجه به اهمیت موضوع و جلوگیری از رخنه فرهنگی دشمنان، عملیاتی کردن بیانات مقام رهبری درباره برخورد شدید با هجمه‌های فرهنگی و احترام به خواست مردم، بررسی این پرونده به طور ویژه در دستور کار سربازان گمنام مرکز اطلاعات سپاه سلمان قرار گرفت.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: تمام افراد این شبکه سازمان یافته مدلینگ پس از هماهنگی با مقام قضایی صبح 24 مهر ماه دستگیر، احضار و مورد ارشاد قرار گرفتند.
بنابراین گزارش، این شبکه مدلینگ با جذب تعداد زیادی از دختران و پسران به طور غیرقانونی و زیرزمینی، آنها را اغفال کرده و در حالت‌های مختلف از آنها تصویربرداری داشته است و خوراک تبلیغاتی برخی از مجلات و شبکه‌های مجازی مدلینگ بین‌المللی را تهیه می‌کرده است.

گردانندگان این شبکه مدلینگ، در ابتدا با وعده حقوق‌های هنگفت، جوانان را جذب خود می‌کردند اما پس از سوء استفاده از آنها، افراد جذب شده را با تهدید و ارعاب مجبور به همکاری می‌کردند که در نهایت 11 نفر از سرشبکه‌های این تیم که در زاهدان مستقر بودند در عملیات سربازان گمنام امام زمان مرکز اطلاعات سپاه سلمان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

همچنین بیش از 50 نفر در این رابطه احضار و مورد ارشاد قرار گرفتند و تعداد سه باب آتلیه زیرزمینی از آنها کشف و پلمپ شد.

شایان ذکر است تمام صفحات مجازی فعال این شبکه در فضای مجازی توسط سربازان گمنام مرکز اطلاعات سپاه استان مسدود و از دسترس خارج شد.
فارس

Sunday, October 16, 2016

یافته‌های هزار ساله از «تعلیم ریاضیات» توسط یک ایرانی به ژاپنی‌ها خبر می‌دهد



باستان‌شناسان می‌گویند که قطعه چوبی را کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد ژاپن در ایام باستان منطقه‌ای «بین‌المللی» بود که در آن با «خارجی‌ها» رفتاری یکسان و برابر با خود ژاپنی‌ها می‌شده است.

این قطعه کشف شده که بیش از هزار سال قدمت دارد، نشان می‌دهد که مردی ایرانی در حال یاد دادن درسی به ژاپنی‌ها است.

تکه چوب مورد بررسی در انستیتوی نارا که از تعلیم «ریاضیات» توسط یک ایرانی در ژاپن هزار سال پیش پرده بر می‌دارد.

به گزارش ایندیپندنت،‌ باستان‌شناسان با استفاده از فن‌آوری اشعه مادون قرمز موفق به تحلیل حکاکی‌های روی این قطعه چوب شده‌اند. تصویر روی این چوب نشان می‌دهد که فردی از «پرشیا» در حال آموزش در یک محوطه متعلق به دولت باستانی نارا در ژاپن است.

نامه نمایندگان مجلس به رئیس قوه قضائیه؛ حکم زندان نرگس محمدی را نقض کنید




جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس قوه قضائیه خواستار نقض حکم زندان نرگس محمدی، فعال مدنی و رسیدگی دوباره به پرونده او شده‌اند.

در این نامه که یکشنبه ۲۵ مهر منتشر شده، با اشاره به تایید حکم ۱۶ سال زندان خانم محمدی به وضعیت سلامتی این فعال مدنی اشاره شده و آمده است: « گزارش‌ها حاکی از آن است که خانم محمدی که هم اکنون دوران محکومیت خود را در زندان می گذراند مدت‌هاست از دیدار دو فرزند خود محروم بوده است. از سوی دیگر از بیماری‌های آمبولی ریه و فلج عضلانی رنج می‌برد و متأسفانه تاکنون اقدام موثری برای معالجه او صورت نگرفته است. بر اساس نظر پزشک معالج تکرار فلج عضلانی می‌تواند خطرناک باشد.»

نمایندگان مجلس در ادامه به تلاش نرگس محمدی برای مشارکت مردم در انتخابات سال گذشته اشاره کرده و آن را نشانه دلسوزی این زندانی برای کشور دانستند.

نمایندگان در بخش دیگری از نامه خطاب به صادق آملی لاریجانی نوشته‌اند: «صدور احکامی اینچنینی برای منتقدان به نتیجه‌ای جز بالا بردن هزینه انتقاد سالم نمی‌انجامد و موجب دوری منتقدان از کشور و حاکمیت و رکود جامعه خواهد شد.»

امضا کنندگان نامه در ادامه از رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی خواسته‌اند که «با توجه به ایراد وارده در حکم صادره» به استناد ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، دستور نقض حکم و رسیدگی مجدد در شعبه همعرض را صادر کند.

نام نمایندگانی چون علیرضا محجوب، سهیلا جلودارزاده، علی مطهری، پروانه مافی، فاطمه ذوالقدر، ناهید تاج‌الدین، حمیده زرآبادی، پروانه سلحشوری، احمد مازنی، هاجر چنارانی، علیرضا رحیمی، فاطمه سعیدی، طیبه‌سیاوشی شاه‌عنایتی و محمود صادقی در میان امضاکنندگان نامه به چشم می خورد.

صدای آمریکا

1400 کارگر زغال سنگ طزره سه ماه معوقات مزدی دارند



منابع کارگری ایلنا در سمنان گزارش دادند، این کارگران که در یکی از واحدهای زیر مجموعه معدن طزره شاغل هستند تا سه ماه مزایای مزدی طلبکارند.
کارگران مورد نظر که به صورت رسمی و قراردادی مشغول کارند با بیان اینکه مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آنها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است، افزودند: با وجود آنکه از حدود سه ماه قبل وضعیت استخراج روندی رو به بهبود داشته است،اما مشکلات معیشتی آنها همچنان باقیمانده است.
منابع خبری بابیان اینکه کارفرما مدعی ست هر ماه به همه کارگران دستمزد  پرداخت می کند ، در ادامه افزودند: اگرچه کارگران به صورت ماهانه مزد خود را دریافت می‌کنند اما در عمل در فرآیند پرداخت دستمزد آنها سه ماه تاخیر وجود دارد.
به گفته کارگران معدن زغال سنگ طزره که در شهرستان شاهرود واقع شده است، آخرین حقوقی که کارگران این واحد دریافت کرده اند مربوط به دستمزد خرداد ماه  است که کارفرما آن را هفتم مهر ماه جاری به حساب کارگران واریز کرده است.
طبق اظهارات کارگران معدن البرز شرقی؛ مدیریت معدن هنوز بابت وصول طلب مربوط به فروش زغال سنگ‌های استخراجی همچنان با مشکل بدحسابی خریداران مواجه است و به همین دلیل این تاخیر سه ماهه وجود دارد .



Friday, October 14, 2016

کشته و زخمی شدن عزاداران حسین در دوراهی جاده عباس آباد



به گزارش جام جم آنلاین به گفته شاهدان، یک اصله درخت قدیمی در دوراهی جاده عباس آباد هنگام عبور عزادارن شکست و با پاره کردن سیم برق بر روی جمعیت عزادار افتاد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تائید این خبر، گفت: بر اثر آن یک نفر از عزاداران حسینی در دم جان باخت.

دکتر محمد سطان تویه افزود: یک نفر از جوانان عزادار نیز در این حادثه به دلیل شدت سوختگی ناشی از برق گرفتگی ناشی از سقوط تیربرق به بیمارستان سوختگی شهید زارع شهر ساری انتقال داده شد.

وی گفت : 10 نفر دیگر از عزاداران نیز در این حادثه تلخ دچار مصدومیت شدند که برای رسیدگی و مداوا به بیمارستان امام خمینی  انتقال یافتند.

سخنگوی اورژانس 115 مازندران نیز اعلام کرد که سه دستگاه آمبولانس برای اعزام مصدومان به مراکز درمانی به منطقه اعزام شد.

منابع محلی به خبرنگار ایرنا گفتند که دسته عزاداری از روستای «التپه» در حال دسته روی به سمت مزار شهدای گمنام واقع در منطقه گردشگری عباس آباد بودند که بر اثر سقوط درخت در دو راهی عباس آباد، این حادثه رخ داد.

روستای التپه با حدود 500 خانوار جمعیت حدود 2 هزار نفر جمعیت دارد

Wednesday, October 12, 2016

آمار تکان دهنده تجاوز به محارم در جمهوری اسلامی آخوندها




سایت تبیان، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی: آزار جنسی کودکان در دنیا پیشینه ای بسیار طولانی دارد که در تمام کشورها و فرهنگ های مختلف کام زندگی را به کودکان تلخ کرده است، اما دردناک تر هنگامی است که این آزار جنسی از سوی افرادی صورت می گیرد که قربانی، آن ها را حامی خود قلمداد می کرده است؛ تجاوزهایی که در حریم خانواده، یعنی امن ترین مامن بشر شکل می گیرد.

تشکیل 5200 پرونده تجاوز

اگر چه هیچ گاه آماری در ارتباط با پرونده های زنای با محارم در کشور منتشر نشده، اما رییس انجمن آسیب های اجتماعی در آخرین اظهارات خود درباره این موضوع، از تشکیل ۵۲۰۰ پرونده قضایی در کشور در مورد رابطه جنسی برادر با خواهر و پدر با دختر خبر داده است که البته این آمار غیر از تجاوزهای سایر محارم مانند دایی و عمو، پدرشوهر بوده و بسیاری از سوءاستفاده های جنسی نیز اساسا گزارش نمی شوند.
ایسنا هم در سوم آبان سال 82 "گزارشی تکان دهنده ای از قتل های ناموسی و تجاوز محارم در خوزستان" را منتشر کرد که بر اساس آن، مشاور وقت استاندار خوزستان با اشاره به مواردی از تجاوز محارم به دختران در استان گفته بود: "در این زمینه از میان تنها ۱۸ دختر بین ۱۲ تا ۱۴ سال كه به دلیل تجاوز پدر و برادرشان به دفتر امور بانوان استانداری مراجعه كرده اند، ۱۲ مورد آن ها دختران زیر ۱۴ سال بوده اند."

تجاوز پدران به دختران بیشتر از تجاوز برادران به خواهران گزارش می شود

جانشین خامنه ای داماد علم الهدی است




به گزارش آستان نیوز، پایگاه خبری آستان قدس رضوی، آقای رئیسی سه روز در هفته در مدرسه علمیه نواب درس خارج فقه که عالی‌ترین سطح دروس حوزوی را ارائه می‌کند.

در این گزارش آمده که آقای رئیسی در حوزه‌های علمیه تهران متون فقهی سطح عالی، قواعد فقه قضاء و فقه اقتصاد تدریس می‌کرده است.

در زندگینامه آقای رئیس آمده که او حدود چهارده سال شاگرد آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران در سطوح عالی بوده است.

حسن یوسفی اشکوری، پژوهشگر دینی به بی‌بی‌سی فارسی گفت که انتشار مقالات و کتاب‌ و همچنین داشتن شاگرد در سطوح مختلف از پیش‌نیازهای تدریس درس خارج است که به گفته او در زندگینامه آقای رئیسی چیزی در این باره دیده نمی‌شود.

آقای اشکوری "آغاز ناگهانی" تدریس خارج را زمینه‌ای برای مطرح کردن نام او به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی جایگزینی رهبر ایران می‎داند، با این حال، او رهبری آقای رئیسی را در آینده بعید می‌داند.

ابراهیم رئیس السادات، معروف به رئیسی، متولد ۱۳۳۹، کمتر از ۲۰ سال داشت که مسئولیت‌های قضایی بر عهده گرفت.

Monday, October 10, 2016

700 سایت همسریابی مسدود شد




به گزارش خبرگزاری صداو سیما؛ سردار سید کمال هادیانفر با بیان اینکه چند سالی است شاهد فعالیت سایت‌های همسریابی در فضای سایبر هستیم و برخی از این سایت‌ها مدعی هستند از نهادها و دستگاه‌های مختلف مجوز دارند، افزود: تا‌کنون، نیروی انتظامی هیچ مجوزی برای فعالیت این سایت ها نداده است .

وی تصریح‌کرد: با توجه به جرائم مختلفی که از سوی این سایت‌ ها علیه کاربران صورت می‌گیرد، یکی از دغدغه‌های پلیس فتا برخورد با این‌گونه جرائم و سایت‌هاست.

سردار هادیانفر با اشاره به تشکیل پرونده‌های متعدد کلاهبرداری و هتک حیثیت مرتبط با ثبت‌نام در سایت‌های همسر‌یابی در پلیس فتا افزود: این امر خود گواه غیر قانونی بودن فعالیت سایت‌های همسر‌یابی بوده و گویای این است که این سایت‌ها با چه انگیزه‌ای فعال شده‌اند.

وی با اشاره به مسدود شدن بیش از 700 سایت‌همسریابی ، از معرفی دارنندگان این سایت‌ها به محاکم قضایی خبر داد .

رئیس پلیس فتا کشور در ادامه گفت: حتی برخی از این سایت‌ها پا را فراتر گذاشته و ادعا داشتند که آن‌ها برای مشروعیت فعالیت خود در خصوص همسر‌گزینی از مراجع معظم و معزز تقلید استفتاء کردند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در حالی‌که بنا‌بر استعلام پلیس فتا از دفاتر مراجع عظام تقلید ادعای کذب این سایت‌ها ثابت و مشخص شده که هدف گردانندگان سایت‌های همسریابی بیش از آن‌که حل مشکلات ازدواج جوانان باشد، کسب درآمد است و برای آن‌ها اصلاً مهم نیست که در این راه آبروی افراد ثبت‌نام کننده در سایت آن‌ها برود و یا برای این عزیزان از سوی مجرمانی که در این سایت‌ها ثبت‌نام کرده‌اند مشکلاتی به وجود آید.

يك كادر سپاه بدليل سرپيچى از رفتن به سوريه تحت شكنجه حفاظت اطلاعات كشته شد



دبی-العربیه.نت فارسی

منابع آگاه به «العربیه.نت » گزارش داده‌اند که حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران ایران، یکى از كادرهاى سپاه را به دلیل سرپيچى از حضور در جنگ سوریه، تا سر حد مرگ شکنجه كرده و او را کشته‌اند.

بنا به همین گزارش ها محمدرضا حمیداوی ۲۷ ساله، متاهل و دارای يك کودک است. او دستور رسیده از سپاه پاسداران مبنی بر اعزام وى به سوریه را نپذیرفته است اما به جای آنکه دادگاه نظامی او را محاکمه کند، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران او را شکنجه کرده و کشته است.

سپاه جنازه این عرب اهوازی کشته شده را به خانواده اش تحویل داد و مراسم تشییع او تحت تدابیر شدید امنیتی صبح امروز يكشنبه، برگزار شد. مراسم عزاداری او نيز در روستای شکریات از توابع شهرستان رامشير ( خلف آباد) در جنوب شرق اهواز در حال برگزاری است و نیروهای امنیتی محل برگزاری مراسم را تحت کنترل و نظارت خود گرفته‌اند.

منابع آگاه به " العربیه.نت " گفتند كه برخی از نزدیکان مقتول از وجود آثار شکنجه بر بدن خبر داده اند. کبودی گردن، دست ها و پاها و خمیدگی شدید برخی نقاط بدن، نشان از شدت شکنجه بیرحمانه ای دارد که با آن مواجه بوده است.

مقامات مسئول، مسئولیت کشتن این عضو سابق خود را نپذیرفته و با تناقض گویی سعی کرده موضوع را توجیه کند. آنها به خانواده مقتول گفته که او بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست داده است در حالی اطلاعات سپاه به آنها گفته که فرزندشان را در بازداشتگاه خود را دار زده است.
پيشتر، سپاه پاسداران برخی از شهروندان از جمله شهروندان اهل سنت بلوچ را به دلیل سرپیچی از رفتن به سوریه و مشارکت در جنگ به نفع بشار اسد، بازداشت کرده است. این شهروندان بلوچ بنا به فتوای علمای اهل سنت مبنی بر حرام بودن شرکت در جنگ سوریه، از رفتن به آن کشور سرباز زده بودند.

از سوی دیگر اعتراضات به مداخله ایران در سوریه، از سوی برخى شخصيتهاى سياسى داخل ایران رو به افزايش است. این دسته از فعالان مى گويند كه هزینه گزافی که در تهران در طول پنج سال گذشته در مداخله نظامى در سوريه براى حمایت از رژیم بشار اسد پرداخته، به ضرر منافع ملی ایران است

Sunday, October 9, 2016

هادی غفاری: من قاتل امیرعباس هویدا نیستم




هادی غفاری: من قاتل امیرعباس هویدا نیستم

دیگربان ـ هادی غفاری٬ عضو شورای مرکزی مجمع «نیروهای خط امام» گفته که وی قاتل امیرعباس هویدا نبوده و «کسی جز خلخالی، هویدا و خدا نمی‌داند چه کسی او را کشته» است.

آقای غفاری افزوده «هر کس بگوید غفاری یا هر کس دیگری این کار را کرد صددرصد دروغ می‌گوید. خلخالی بعد از پایان دادگاه همه را از سالن بیرون کرد و خودش ماند و هویدا.»
وی اضافه کرده که «هیچ‌گاه» از صادق خلخالی نپرسید چه کسی قاتل هویدا بوده٬ چراکه «این قدر جو آلوده بود اگر حرفی می‌زدیم حالت دفاع از هویدا پیدا می‌کرد.»

این در حالی است که عباس میلانی معتقد است در جلسه دوم محاکمه هویدا، بعد از خواندن رای هیئت منصفه توسط خلخالی، احتمالا فردی به نام «غفاری» با شلیک دو گلوله هویدا را به قتل رسانده است.

غفاری هم در واکنش به این مطلب٬ عباس میلانی را فرد «کم‌شرفی» خوانده که «هیچ اطلاعی از داخل کشور نداشته و صرفا داستان‌سرایی کرده است.»

وی افزوده «میلانی هر چه نوشته دروغ و خیال‌پردازی است. معلوم است اصلا در صحنه ایران نبوده است.»

غفاری گفته «میلانی دروغ اندر دروغ گفته است. گفته است من از پشت با شلیک دو گلوله هویدا را کشتم. من جنازه هویدا را دیده‌ام تیرهایی که به بدن وی خورده از روبروست نه از پشت سر.»

این روحانی در بخش دیگری از سخنان خود تائید کرده که در جریان دادگاه امیرعباس هویدا را تهدید به مرگ کرده بود و تمام نیرو‌های راست و چپ نیز موافق اعدام هویدا بودند.

غفاری همچنین با تعریف و تمجید از صادق خلخالی گفته «خلخالی مجتهدی مسلم بود و علمش کف دستش بود و فقه را خوب می‌دانست و بسیار آدم رئوف و مهربانی هم بود.»


این گوسفند سگ به دنیا آورد



اتاق خبر - گوسفندی که توله سگ بدنیا آورد,هر روز ده ها فرد کنجکاو به مزرعه کشاورز چینی می روند تا این حیوان عجیب را از نزدیک ببینند.کشاورز چینی وقتی متوجه شده گوسفندش حیوان دورگه ای متشکل از گوسفند و سگ بدنیا آورده، شگفت زده شد.

او در آن لحظه ترسیده بود، چون در طول سال های کاری خود که در زمینه پرورش گوسفند فعالیت کرده با چنین موردی مواجه نشده بود. او باور نمی کرد که گوسفندش توله سگ بدنیا آورده است.دامپزشکان در این باره گفتند که محال است یک گوسفند سگ بدنیا بیاورد.

کشاورز چینی که صاحب این حیوان است در این باره گفت: این حیوان عجیب پوست پشمی دارد اما دهان، بینی، چشم، دم و کف پاهایش مانند سگ ها است. رفتار این حیوان شبیه رفتار توله سگ ها است.

Saturday, October 8, 2016

سلفی دو آخوند و یک بلوند بی‌ حجاب




 پوستر فیلم «پارادایس» با حضور دو روحانی و یک زن بی‌حجاب به کارگردانی علی عطشانی رونمایی شد.

داستان «پارادایس» به تهیه‌کنندگی علی عطشانی در مورد دو طلبه جوان است که می‌خواهند برای شرکت در سمیناری دانشگاهی پیرامون ادیان الهی به آلمان بروند. رئیس حوزه علمیه آن‌ها که حاج‌آقا فراستی نام دارد، راه سفر را بر آن‌ها می‌بندد. طلبه‌های جوان، ویزایی هم برای او می‌گیرند تا با آن‌ها به آلمان برود.

بازیگران «پارادایس» که محصول سال 1394 است مهران رجبی، جواد عزتی، محمدعلی نجفیان، سامان صفاری، بیتا عطشانی، الیویا بورکارت، ماتیاس متس، کلاتسیدا روبرت و کاترین فلوس هستند.

علی عطشانی اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرده بود نسخه نهایی فيلم سينمایی «پارادايس» برای دريافت پروانه نمايش به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحويل داده شده است تا در نوبت اكران عيد فطر قرار گيرد.

تهیه‌کننده و کارگردان «پارادایس» این اثر را یک فيلم دينی نامیده بود که با نگاهی طنازانه به برتری مسلمان‌ها در اروپا اشاره می‌کند


24 آنلاین

Friday, October 7, 2016

علم الهدی امام جمعه تذکر لسانی جواب نمی دهد به ساپورت پوش ها اسیدپاشی کنید



علم الهدی امام جمعه تذکر لسانی جواب نمی دهد به ساپورت پوش ها اسیدپاشی کنید
مقابل ساپورت‌پوشی که در خیابان به‌عنوان نماد و الگو، عفاف و حجاب را هدف گرفته است، منطق و استدلال جواب نمی‌دهد بلکه جریان عملیاتی قوی می‌خواهد که بایستد و آن جریان نیروی انتظامی است.
 متأسفانه شورای فضای مجازی از اول تا امروز به هیچ جا نرسیده و هر چه ما تأکید می‌کنیم بدتر هم شده است. 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمد علم‌الهدی در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی خراسان رضوی بابیان اینکه موقعیت کنونی پلیس بی‌نظیر است،
حضور یک زن لاابالی بی‌حجاب و بدحجاب در خیابان باید در برابر بینش شما به‌عنوان پیاده‌نظام دشمن جلوه‌گر باشد و منظور از برخورد جدی و قاطع، خشونت و درگیری نیست بلکه آن را باید به‌عنوان سوژه عملیاتی خود ببینید و برخورد مسامحه‌کارانه صورت نگیرد که اگر برخورد مسامحه‌کارانه باشد ما شکست می‌خوریم و در واقع ادامه‌دهندگان راه عاشورا شکست خواهند خورد
نه‌تنها خط مقدم بلکه همه دستگاه عملیات دفاعی ما اکنون نیروی انتظامی است و باید با عملیات آگاهانه و حساب‌شده، دشمن را کنار بگذارند و لازمه آن مقداری عاشورایی شدن و پیدا کردن خاصیت شهدای عاشوراست و خود را در کنار 72 تن ببینید و آن‌گونه عمل کنید که در کنار آن‌ها هستید و اکنون شما اردویی کربلایی هستید.

امام‌جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل امنیت داخلی و مبارزه با فساد داخلی جریان ماشینی و تکنیکی جوابگو نیست بلکه عرصه عملیات نیروی انسانی می‌خواهد و باید حاضر درصحنه بود.

به گزارش فارس؛ وی ادامه داد: ارتباطات تکنیکی و ماشینی موجود در نیروی انتظامی ممکن است در حوزه اطلاعات و سلطه بر نظارت بر جریان‌های امنیتی جواب دهد اما در حوزه عملیات جوابگو نیست بلکه باید نفر درصحنه باشد و در عرصه‌های مختلف اجتماعی حضور پلیس باید باشد.


Wednesday, October 5, 2016

تورم در ایران از ١٥٩ کشور جهان بیشتر است



اقتصاد مقاومتی نتیجه داد 
تورم در ایران از ١٥٩ کشور جهان بیشتر است

به گزارش فارس، جدیدترین آمار صندوق بین‌المللی نشان می‌دهد نرخ تورم ایران در سال 2016 به 7.3 درصد کاهش خواهد یافت. نرخ تورم ایران برای سال گذشته میلادی 11.9 درصد برآورد شده است.

به این ترتیب، ایران در سال 2016 در میان 191 کشور مورد بررسی در این گزارش به لحاظ تورم در جایگاه 32 قرار گرفته است و 159 کشور تورم کمتری نسبت به ایران دارند.