Friday, September 30, 2016

مرد ایرانی به خاطر تغییر دین، همسرش را در سیدنی استرالیا کش




به گزارش صدای آمریکا به نقل از نشریات محلی سیدنی، پدر نسرین که در ایران است، روز پنجشنبه بارها با پلیس ایالت نیو ساوت ولز تماس می گیرد و از وضعیت دخترش نسرین ابراز بی اطلاعی می کند. بعد از تماس های مکرر، پلیس تصمیم به بازرسی از خانه او می گیرد. پلیس در خانه نسرین در حومه شرقی شهر سیدنی، جسد بی جان او را پیدا می کند.

گزارش اولیه پلیس نشان می دهد نسرین با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است.

پلیس بعد از بررسی های اولیه امیر همسر ۴۲ ساله او را به عنوان متهم به قتل دستگیر می کند. چاقویی که این زن با آن به قتل رسیده، در میان زباله های ساختمان پیدا شده است.

روی فیس بوک خانم نسرین، نام همسر او امیر دربانی ذکر شده است.

دیلی میل در گزارش خود نوشته امیر، همسرش را که آرایشگر بود، به دلیل تغییر دین و گرایش به مسیحیت کشته است.

امیر روز جمعه در دادگاه حاضر شده و محاکمه بعدی او آبان ماه خواهد بود.

پلیس گفت که هیچ سابقه ای از خشونت خانگی بین این زوج گزارش نشده و آنها چهارسال است که در استرالیا زندگی می کنند. این زوج با ویزای بریجینگ در استرالیا حضور داشتند که یک روادید موقت است.

همسایه های این دو گزارش کرده اند که چهارشنبه شب سر و صدا و فریاد های بلند آنها را شنیده اند.


.

کشته شدن فرمانده سابق ارتش سایبری رژیم ایران توسط وزارت اطلاعات




کشته شدن فرمانده سابق ارتش سایبری رژیم ایران توسط وزارت اطلاعات 

منابع خبرى آگاه با ارسال اطلاعاتى به "العربيه.نت" می‌گویند كه فرمانده سابق ارتش سایبری ایران ، محمد حسين تاجيک، در عملیاتى توسط نهادهايى در داخل وزارت اطلاعات، در تير ماه گذشته به قتل رسیده است.
گويا به دليل نوع انجام این عملیات و امنیتی بودن آن، و تصفيه عوامل داخلى غيرمرغوب ، این قتل حکومتی تا به حال در هیچ رسانه ایرانی بازتاب نداشته است.

Thursday, September 29, 2016

مدیر مدرسه روستایی در لاهیجان زنش را در چاه فاضلاب کشت



مدیر مدرسه روستایی در لاهیجان زنش را در چاه فاضلاب کشت
رکنا: مدیر یک مدرسه ابتدایی در روستای آرباستان لاهیجان برای پنهان ماندن راز ازدواج دومش همسرش را به طرز هولناکی به قتل رساند. 
75 روز پیش مردی که مدیر یک مدرسه ابتدایی در روستای آرباستان بود به پلیس آگاهی لاهیجان مراجعه کرد و ادعا کرد همسرجوانش آخرین بار خانه اش را برای خرید ترک کرده و دیگر بازنگشته است.
وقتی با دستور بازپرس دادسرای لاهیجان تیمی در دایره گمشدگان پلیس آگاهی وارد عمل شد تا ردی از زن گمشده به نام فریبا به دست آورد تجسس ها نشان داد این زوج هردو از اهالی دیوشل لنگرود هستند و شوهر فریبا مدیر سرشناسی در محدوده لاهیجان است و اسم ورسمی دارد.
درحالیکه هیچ کس اطلاعی از سرنوشت زن جوان نداشت و پسر نوجوان آنها نیز نمی دانست چه اتفاقی برای مادرش رخ داده است پلیس به رفتارهای مرموز مدیر مدرسه شک کرد و با تحت نظر قرار دادن وی و ردیابی های مخابراتی به ردپای زن

Wednesday, September 28, 2016

۱۶ سال حبس تعزیری برای نرگس محمدی



۱۶ سال حبس تعزیری برای نرگس محمدی


به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، نرگس محمدی، نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر در دادگاه بدوی که به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به پنج سال حبس و در مورد اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال حبس و در مورد اتهام تشکیل و اداره گروهک غیرقانونی لگام به ده سال حبس محکوم شده بود.
با اعلام رأی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی، وکلای خانم محمدی نسبت به این حکم اعتراض کردند. شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران روز دوشنبه، بیست و نهم شهریور ماه ۱۳۹۵ را روز برگزاری دادگاه اعلام کرد. در این جلسه، قرار بر این می‌شود تا وکلای خانم محمدی مدارک جدیدی را حسب خواسته شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر، تسلیم مستشاران این شعبه کنند. اما تقی رحمانی، همسر خانم محمدی در این خصوص اعلام کرد که دادگاه تجدید قبل از دریافت مدارک، حکم خود را صادر کرده است.

شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران در حکم خود نوشته است که تجدید نظرخواهی نرگس محمدی را با هیچ‌یک از شقوق ماده ۴۳۴ قانون آئین دادرسی در امور کیفری منطبق نمی‌داند و ایراد و اعتراض موجه و مستدلی نیز که موجبات فسخ آن را فراهم کند، ارائه نشده است.

بنابراین شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران با رد تجدید نظرخواهی واصله، وفق بند الف ماده ۴۵۵ قانون مذکور، دادنامه بدوی صادره را تأیید کرد.

این شعبه همچنین در اجرای ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی نیز مقرر کرد تا مجازات اشد اجرا شود.



قتل یک شهروند بهایی در یزد



بنابر گزارش مجموعه خبری بهایی نیوز این قتل که دلایل مذهبی نداشته در شهر یزد صورت گرفت و نامبرده پس از درگیری فیزیکی با افراد بازداشت شده توسط نیروی انتظامی به قتل رسید.

به گفته منابع مطلع " پریشب آن دو ضارب به منزل اقای امیری مراجعه می کنند و پسر ایشان به نام پویا درب منزل را باز می کند ،آنها از وی جویا می شوند که ایا ماشین شما فروشی است که وی پاسخ میدهد خیر ، اما آن دو ضارب شب گذشته نیز مجدد به منزل آنها مراجعه می کنند و این بار آقای فرهنگ امیری درب منزل را باز می کند و دوباره جویا می شوند که آیا ماشین فروشی است ؟ که آقای امیری می گوید نه اما پس از آن درگیری صورت میگیرد و آن دو ضارب با چاقو وی را مجروح می کنند و پس از آن وی کشته می شود."
به گفته این منبع مطلع " ماموران نیروی انتظامی هر دو ضارب را بازداشت کرده و آنها در بازداشتگاه به سر می برند."

در حالی به گفته منابع مطلع این قتل به دلایل مذهبی صورت نگرفته است اما دلایل قتل ایشان نیز همچنان معلوم نشده است.

در سالهای گذشته نیز شاهد قتل شهروندان بهایی به دلایل غیرمذهبی بوده ایم اما ضاربین و قاتلین این شهروندان با مجازات های کامل قانونی روبرو نشده اند.




Tuesday, September 27, 2016

زن توریست فرانسوی که در تهران مورد تجاوز قرار گرفته بود،از اعدام مجرمان جلوگیری کرد




به گزارش ایران ، در این پرونده پس از صدورحکم اعدام دو نفر از متهمان، وکیل شاکی فرانسوی با ارسال رضایتنامه ای که به تأیید سفارت فرانسه هم رسیده به دادگاه رفت و رضایت موکلش برای بخشیدن متهمان را ارائه کرد. به گزارش خبرنگارگروه حوادث «ایران»، غروب 26 شهریور سال گذشته زن 23 ساله فرانسوی باچهره‌ای پریشان به کلانتری شهرک قدس رفت و از 4 مرد افغان به اتهام آزارواذیت شیطانی‌شان شکایت کرد.

Monday, September 26, 2016

اعلامیه آیت‌الله علی صافی اصفهانی: شمس تبریزی شاهدباز (بچه باز) بود و به ناموس مولوی تجاوز کرد


آخوندهای مرتجع هرگز از تجاوز در کهریزک ها در نظام جمهوری اسلامی ایران سخن نمی گویند اما ...


اعلامیه ی حضرت آیت الله حاج شیخ علی صافی اصفهانی
در اعتراض به برگزاری کنگره ی شمس تبریزی

بسم الله الرحمن الرحیم
باز هم برای چندمین بار نغمه ی شوم شرک و بت پرستی و تکریم و تجلیل
از ائمه ی کفر با هدف حذف فرهنگی عترت پیامبر اسلام
فضاهای مجازی و رسانه های گروهی این مملکت را پر کرد.
انالله و انا الیه راجعون
مملکتی که شیعه خانه ی امام زمان است و حضرت ثامن الحجج علیه السلام صاحب این خانه و حرم اهل بیت و حوزه های علمیه و نواب حضرت بقیة الله الاعظم(عج) در آن است اما استعمار پیر انگلیس بی اعتنا به همه این مقدسات با کمال بی شرمی و گستاخی در تلاش است تا دست ایتام آل محمد را از قرآن و عترت کوتاه کند و بوسیله امثال مولوی و شمس تبریزی فساد را و بت پرستی ر ا و شهوت رانی را و ناپاکی را و جهل و نادانی و خرافه پرستی را بنام عرفان جایگزین نماید و این پست ترین موجودات را (که فرمود انهم اخس طوائف الصوفیه (1)) شریف ترین خلق خدا معرفی کند.
و نه شریف ترین خلق خدا بلکه خود خدا همچنان که مولوی گفت: شمس من و خدای من و بایزید گفت لا اله الاها انا فاعبدون.

روزنامه رسالت : اصغر فرهادی به فاحشه‌ها احترام می‌گذارد



اصغر فرهادی به فاحشه‌ها احترام می‌گذارد
 فیلم فروشنده، نماینده رسمی جمهوری اسلامی ایران جهت شركت در مراسم اسكار فیلم‌های خارجی شد.

فروشنده فیلم اصغر فرهادی، كسی كه به فاحشه‌ها احترام می‌گذارد و از «درباره الی» به این سو تمامی آثارش با موضوع تجاوز و فحشا ساخته شده، نماینده رسمی سینمای ایران در مراسم اسكار می‌شود! گویی كه در این ۳۷ سال در تهران و ایران هیچ اتفاقی جز جولان روسپیان و دور دور اتومبیل‌های آنچنانی بچه‌ه ای لاابالی و بی‌قید و بند پولدار، نیفتاده است.
دست شما درد نكند جناب آقای ایوبی! واقعا مانده‌ایم كه این همه زحمات شما و همكاران‌تان را در معاونت سینمایی ارشاد چگونه جبران نماییم! فروشنده‌ها و لانتوری‌ها باید اكران شوند و راهی كن و اسكار گردند تا تصویری كه جهانیان از مردم ایران دریافت می كنند، مردمی مریض و روانی كه با انواع و اقسام معضلات جنسی روبه رو هستند؛ پرخاشگر، فحاش و بی‌فرهنگ!
آن هم در سرزمین حافظ و سعدی و مولانا. انگار نه انگار كه در تمام این سال ها جوانان دانشمند ایرانی در پژوهشگاه رویان و مراكز هسته‌ای با غیرت مثال زدنی خود كارهایی كرده‌اند كارستان. در فیلم لانتوری به سلامتی مریم عرق خورده می‌شود به سبك فیلم‌های مستهجن مثلا فارسی رژیم فاسد شاهنشاهی. پس غمت مباد

روزنامه رسالت


Sunday, September 25, 2016

اعدام برای مردی که از کانال کولر وارد خانه‌ای شد، دست و پای دو خواهر را بست و به یکی تجاوز کرد




حکم اعدام مرد جوانی که از کانال کولر وارد منزلی شده و دختر جوانی را به طرز فجیعی مورد آزار و اذیت قرار داده بود، در دیوان عالی کشور تائید شد.

تحقيقات پليس در اين باره از سال 94 به دنبال اعلام گزارشی به پلیس زرقان آغاز شد. آن روز زنی به دادگاه رفت و گفت شب گذشته مردي ناشناس او را مورد آزار و اذيت قرار داده است.

زن جوان در توضيح اين ماجرا اظهار داشت: نیمه شب، تک و تنها با خواهرم در خانه بوديم. در حالی که خواب بوديم با سروصدایی که ایجاد شد از خواب بیدار شده و ناگهان متوجه پسری شديم که بالای سرمان ایستاده بود.زن جوان ادامه داد: مرد جوان تهدید کرد که اگر کوچکترین سر و صدایی بکنیم ما را می کشد. سپس دست ها و پاهايمان را بست. وحشت كرده بودیم و با گريه التماس مي كردیم كه رهايمان كند اما او مرا مورد آزار و اذيت قرار داد و پس از سرقت طلا و مقادیری وجه نقد از منزل فرار کرد.

Saturday, September 24, 2016

مشاور ارشد دادستان کل کشور: اعدام‌های دهه ۶۰ از معجزات ولی فقیه بود



جامعه  قضایی - میزان نوشت: مشاور دادستان کل کشور ابهاماتی که در اذهان عمومی پس از انتشار این فایل 40 دقیقه‌ای، ایجاد شده بود را پاسخ داد.
بر آن شدیم تا در گفت‌وگو با حجت الاسلام و المسلمین محمدابراهیم نکونام مشاور ارشد دادستان کل کشور که وجود منافقین را از نزدیک لمس کرده بود، زوایای پنهان جنایات اعضای این گروهک را به تصویر بکشیم.

به عنوان سئوال به اقدامات و ترورهایی که منافقین در سال‌های اول انقلاب در سطح شهرها انجام می‌دادند، اشاره کنید. حال و هوای کشور در آن روزها چگونه بود؟ و منافقین چه اقداماتی را در کشور انجام می‌دادند؟

جنایات منافقین بر کسی پوشیده نیست، آمار هموطنان ما که توسط منافقین به شهادت رسیدند تقریبا نزدیک 20 هزار نفر است، البته این آمار علاوه بر افرادی است که به فیض جانبازی نائل شدند. علاوه براین شخصیت‌های به نام کشور مثل شهید قاضی طباطبایی در تبریز، شهید مدنی، شهید صدوقی، شهید دستغیب و آیت الله قدوسی توسط منافقین شهید شدند و بعد هم قضایای هفتم تیر و شهادت دو تن از بزگوراران از دستگاه قضایی و تعدادی از نمایندگان مجلس اتفاق افتاد و بعد هم شهادت شهید رجایی و شهید باهنر. این‌ها جنایاتی بود که منافقین رقم زده بودند و نزدیک بیست هزار انسان بی گناه را به شهادت رساندند.

یک شبهه‌ای که در آن زمان و این روزها مطرح شده بود این بود که حکم این افراد که به قتل و غارت دست می‌زدند، محاربه نبوده است، نظر شما در این زمینه چیست؟

کلیسای ایران سریع ترین رشد مسیحیت را در جهان دارد



خیرگزاری صدای مسیحیان ایران
مسیحیان در ایران همواره با آزار و اذیت بی امان روبرو هستند،این کشور تحت حاکمیت آخوندهای شیعه در رتبه نهم سال گذشته سازمان درهای باز (Open Doors)  پرخطر ترین کشورها برای مسیحیان قرار گرفته است برگزاری مراسم مذهبی مسیحی برای مسلمانزادگان ممنوع است،گرویدن مسلمانان به مسیحیت ممنوع میباشد و در صورت مطلع شدن برای آنان حبس های طولانی مدت و شکنجه های روی و جسمی  در نظر گرفته میشود،[طبق قانون ارتداد ترک اسلام برای مرد ها مرگ و برای زنان حبس عبد در نظر گرفه شده است  ،اما با اینحال تنها یک کشیش که از اسلام خارج و به مسیحی گرویده بود حکم اعدامش به صورت رسمی اجرا شد.]

طبق آمار بدست آمده سال گذشته بیش از ۱۰۰  مسیحی در ایران دستگیر شدند،که مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفتند.

اما نکته مهم اینجاست که با اینهمه آزار و اذیت و شکنجه کلیسا در ایران همچنان رشد میکند و زنده است.

سال ۲۰۱۵ سازمان میشیونری جهانی اعلام کرد ایران با ۱۹.۶% رشد،بیشترین رشد کلیسا و مسیحیت انجیلی را در جهان به خود اختصاص داده است.

Friday, September 23, 2016

نائب رئیس مجلس: آباد کردن مملکت سخت تر از جنگیدن است




نائب رئیس مجلس: آباد کردن مملکت سخت تر از جنگیدن است
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آباد کردن و ساختن مملکت سخت تر از جنگیدن است چرا که آبادانی نیاز به تعهد، تخصص، جدیت و تدبیر دارد.

به گزارش جماران، مسعود پزشکیان روز پنجشنبه در مراسم افتتاح پارک امام خمینی(ره) و نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو اظهار کرد: وضعیت موجود بیانگر آن است که در ساختن و آباد کردن کشور راه را درست طی نکرده ایم.

Wednesday, September 21, 2016

پروژه هزار میلیارد تومانی ایران در جوار حرم امام علی در نجف



دویچه وله آلمان

به گفته فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ساخت صحن "حضرت زهرا" در جوار حرم امام علی تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود. این صحن یکی از بزرگترین صحن‌ها در جهان اسلام است و مساحت آن بالغ بر ۲۰ هزار متربع خواهد بود. 

جامعه
پروژه هزار میلیارد تومانی ایران در جوار حرم امام علی در نجف

Tuesday, September 20, 2016

بازداشت سه پناهنده ایرانی به اتهام تجاوز در دانمارک



 رسانه های دانمارکی به نقل از پلیس دانمارک از بازداشت سه پناهجوی ایرانی به اتهام تجاوز به عنف خبر داده است. یک زن 32 ساله گفته است که سه مرد ایرانی که در یک مرکز نگهد اری پناهندگان در سامسو (جزیره ای در کاتگات دانمارک) زندگی می کرده اند یکشنبه به او تجاوز کردند.


متهمان بعدازظهر دوشنبه در دادگاهی در آرهوس حاضر شدند. دادستان گفته است که تمام مردان متهم به ارتکاب تجاوز ایرانی بوده اند. پلیس گفته که طبق گزارشات تجاوز در خانه آن زن روی داده و حادثه در حدود ساعت 10:15 دقیقه بعدازظهر یکشنبه گزارش شده است.

به گزارش خرداد، دادستان خواستار بررسی این پرونده پشت درهای بسته و به صورت غیر علنی شده است. در جلسه دادگاه جزئیات درباره نوع رابطه این زن با مردان در مرکز پناهندگی مطرح شده است.

 دو تن از مردان دستگیر شده 30 ساله و نفر سوم 22 ساله بوده اند

خرداد 


Sunday, September 18, 2016

رفیق شفیق پنجاه‌ساله علی خامنه‌ای، احمد مروی کیست؟




رفیق شفیق پنجاه‌ساله علی خامنه‌ای، احمد مروی کیست؟
یوحنا نجدی – سعید قاسمی‌نژاد، سایت تقاطع
در میان افراد نزدیک به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، چهره‌هایی را می‌توان یافت که اگرچه قریب به بیست سال از حضورشان در بیت وی می‌گذرد اما هنوز برای رسانه‌ها و جامعه کمتر شناخته شده هستند. “احمد مروی” از جمله همین چهره‌ها است که رفاقتش با خامنه‌ای، به اوایل دهه پنجاه خورشیدی و زمانی باز می‌گردد که نوجوان بود. او هم‌چون خامنه‌ای، زاده‌ی مشهد است. در سال‌های پیش از انقلاب، پدرش (یحیی مروی) و برادرش (محمدهادی مروی) گاه میزبان روحانی جوان و لاغراندامی بودند که سعی می‌کرد خود را اهل ادبیات، هنر و به نوعی متفاوت از دیگر روحانیون نشان دهد؛ خامنه‌ای جوان گاه در خانه مروی‌ها منبر می‌رفت و ذکر مصیبت می‌کرد. این چنین بود که احمد مروی از دوران نوجوانی با این روحانی سخنور آشنا شد و پای خطبه‌هایش می‌نشست؛ آن‌چنان‌که هنوز نیز در بر همین منوال می‌چرخد.
پدر خانواده، یحیی مروی که طلبگی را به دلیل مشکلات اقتصادی، ناتمام رها کرده و بازاری شده بود، در سال ۱۳۵۶ درگذشت. محمدهادی، برادر بزرگتر احمد، اما خیلی زود وارد حوزه علمیه مشهد و سپس قم شد و از نیمه دهه چهل تا انقلاب سال ۱۳۵۷ درگیر فعالیت‌های انقلابی بود. او در شهر قم، با دختر روحانی تندرو، آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی ازدواج کرد. محمدهادی مروی بعد از انقلاب، با روحانیون سرشناسی همچون محمد بهشتی و مرتضی مطهری همنشین شد و البته به مناصب مهمی به ویژه در قوه قضاییه دست یافت. علاوه بر تدریس در دانشگاه “امام صادق“، ریاست “دادگاه عالی انتظامی قضات“، ” معاونت اول قوه قضاییه” و ریاست “کمیسیون نقل و انتقالات قضات” از مهمترین مسوولیت‌های او محسوب می‌شود. وی در سال ۱۳۸۶ بر اثر خونریزی مغزی درگذشت و علی خامنه‌ای در پیامی، با القابی پرطمطراق درگذشت او را تسلیت گفت.

«شوهرعمه ۳۷ ساله» در نیشابور به اتهام تجاوز و قتل کیانای هفت ساله بازداشت شد




به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار بهمن امیری‌مقدم، فرمانده انتظامی خراسان رضوی، اظهار کرد: صبح روز چهارشنبه هفته گذشته خانواده‌ای در تماس با فوریت‌های پلیس ۱۱۰ از مفقود شدن دختر بچه ۷ ساله‌‌شان که خانه مادربزرگش بوده خبر دادند.

افزود: خانواده این کودک اظهار داشتند فرزند آنان نیمه‌های شب گذشته از خانه مادربزرگ ربوده شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و از طرفی نگرانی شدید و استرس و اضطراب خانواده دختر بچه بلافاصله دستورات لازم برای پیگیری موضوع صادر شد و کارآگاهان مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: تحقیقات علمی پرونده برای کشف راز معادله مجهول این پرونده در کمتر از ۴۸ ساعت به سرنخ‌‌هایی رسید که نشان می‌داد شوهر عمه این کودک او را ربوده است، پلیس متهم پرونده که ۳۷ سال دارد و دارای سوابق کیفری است را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کرد.

وی افزود: این مرد جوان که در برابر شواهد و ادله موجود راهی جز بیان حقیقت نداشت در اعترافاتی هولناک، گفت: با خانواده همسرم اختلافاتی داشتیم شب حادثه از طریق پشت‌بام وارد خانه مادر همسرم شدم، کودک خوابیده بود، او را بغل کردم و با موتورسیکلت به خانه خودم بردم، در آنجا پس از آزار و اذیت کودک، کیانا را خفه کردم، جسدش را به باغ پدرش در روستای صومعه انتقال دادم و در آنجا زیر مصالح ساختمان مدفون کردم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در پی این اعترافات، جسد دختربچه‌ کشف و به پزشکی قانونی انتقال یافت.



Saturday, September 17, 2016

خاطره جنتی از امام زمان




 جنتی در مصاحبه با نسیم آنلاین خاطراتی را از خزعلی تعریف کرده یک مورد آن در زیر میاید:
احمد جنتی: ... یکی از مسائلی که (علی خزعلی) چندین بار به من فرمودند- نمی‌دانم یادشان رفته بود که قبلاً به من گفته‌اند و شاید به این دلیل چند بار تکرار کردند- این بود که: «یک وقتی در یکی از خیابان‌های تهران راه می‌رفتم. آقایی به من رسید». اسم آن آقا را هم گفتند و یادداشت کرده‌ام. گفتند: «به من رسید و گفت: حضرت ولی‌عصر  به شما سلام رساندند!» ایشان می‌گفت :

Friday, September 16, 2016

پدر: برای خرید حلقه نامزدی، خودم را زیر پورشه انداختم



جمشید که دریکی ازخیابان‌های شمال شهر منتظرفرصت طلایی بود با دیدن پورشه به دوستش حجت که آن طرف خیابان ایستاده بود اشاره کرد. اما انگار زانوهای مرد میانسال به زمین قفل شده وتوان حرکت نداشتند. به همین خاطر بدون هیچ حرکتی فقط نظاره‌گر خودرو گرانقیمت شد. چند باری این اتفاق افتاد و حجت همان‌طور از سر جایش تکان نخورد. جمشید که از رفتارهای دوستش بشدت عصبانی شده بود، با خشم به طرفش رفت و گفت: «مرد حسابی مگر پول نمی‌خواهی؟ فردا که دخترت برای خرید عروسی می‌رود، پول حلقه نامزدی و سایرمخارج را چه کسی باید بدهد؟و...»

حجت که ازشنیدن حرف‌های مسعود به خودش آمده بود قول داد که با دیدن نخستین خودرو مدل بالا نقشه را اجرا کند. چند لحظه بعد خودرو پورشه‌ای به آنها نزدیک شد و حجت با حرکت دست مسعود خودش را به جلو ماشین انداخت. چند باری این کار را به صورت تمرینی انجام داده بودند، برای همین می‌دانست چطور خودش را جلو ماشین بیندازد که آسیب جدی نبیند.

لحظاتی بعد حجت که مقابل خودرو پورشه افتاده بود آه و ناله راه انداخت. راننده جوان بلافاصله از ماشین پیاده شد و خودش را به حجت رساند. نگرانی و اضطراب در چهره‌اش موج می‌زد. همان موقع مسعود با سروصدا وشیون وارد معرکه شد ودرحالی که فریاد می‌زد: «دوستم را کشتی»، «بدبخت شدیم» و... از راننده خواست خیلی سریع کمک کند تا مرد مجروح را به بیمارستان برسانند.

Wednesday, September 14, 2016

عصبانیت کوچک زاده از نامه مرتضوی: متهمان به محاربه را «شهید» خواندی؟



عصبانیت کوچک زاده از نامه مرتضوی: متهمان به محاربه را «شهید» خواندی؟

متن یاد داشت
بعد از «شهید» نامیدن «آبراهام لینکلن» برای دلجویی از خبرنگار شبکه ی آمریکایی سی ان ان توسط آن فتنه گر باغی [منظور این تندرو، سیدمحمد خاتمی است]، این بار متهمان به «محاربه و بغی و فساد فی الارض» با عنوان مقدس «شهید» نامیده شدند!

چه کسانی «شهید» نامیده شده اند؟ کسانی که در درگیری خیابانی، علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و لجاجت سران باغی فتنه، مجروح و توسط پلیس دستگیر و بعد در زندان یا بیمارستان و قصور احتمالی معدودی از دست اندرکاران مسائل آن روزها از جمله پزشکان و چند مأمور انتظامی، قبل از محاکمه و صدور حکم، از دنیا رفته اند و حسب اطلاعات موثق دیه ی آنها هم توسط نیروی انتظامی تأمین و داده شده! آیا به راستی اینها شهیدند؟!

آقای مرتضوی دادستان محترم وقت که بار همه ی جنایات سران باغی فتنه را در چند سال برو و بیا در دادگاهها و آبرو ریزی، به تنهایی پاسخ داده اند و امروز تبرئه شده اند بهتر از هر کس بار محتوایی و معنی کلمات را می داند، یقینا برای رعایت حرمت کلام مقام معظم رهبری که تاکید داشتند بساط فتنه باید بدون صدمه به مردم برچیده شود (که متاسفانه به دلیل لجاجت سران باغی فتنه میسر نشد) و احتمالا برای التیام خانواده های درگذشتگان، علیرغم تبرئه از سوی دادگاه و دیوانعالی کشور در بحث معاونت، عذرخواهی کرده اند اما لزوما این به معنای درستی به کارگیری لفظ مقدس «شهید» برای متهمان به بغی و محاربه نیست! لازم به تذکر است که حسب شنیده های موثق، حتی بنیاد شهید نیز از پذیرش نام این افراد به عنوان «شهید» امتناع نموده است!

مگر ممکن است هم ایثارگرانی که خون پاکشان در راه دفاع از این نظام مقدس و مظلوم ریخته شده «شهید» باشند و هم باغیان فتنه گری که در برابر این نظام قد علم کرده اند؟! جل الخالق!

به راستی، خانواده های محترم درگذشتگان اگر خود را مقید به نظرات و فرمایشات رهبر مظلوم و مقتدر انقلاب می دانند، چرا علیرغم فرمایش صریح رهبر انقلاب که فرمودند: «اگر نخبگان سیاسی بخواهند قانون را زیر پا بگذارند، یا برای اصلاح ابرو، چشم را کور کنند، چه بخواهند، چه نخواهند، مسوول خونها و خشونتها و هرج و مرج‌ها، آنهایند» و با توجه به پذیرش ادعایشان در قوه قضاییه که می توانند پرونده ای را ٧ سال درگیر شکایات متعدد خود کنند، چرا به خود زحمت شکایت از مقصران اصلی خون ریزیها را ندادند؟! وَالفِتنَةُ أَکبَرُ مِنَ القَتلِ وَلَا یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُم حَتَى یَرُدُوکُم عَن دِینِکُم

و فتنه از کشتار بزرگتر است و آنان پیوسته با شما مى ‏جنگند تا اگر بتوانند شما را از دینتان برگردانند!


گسترش روزافزون سایت های صیغه یاب در جمهوری مقدس اسلامی



منبع - صبح نو

بخش اجتماعی الف
گسترش روزافزون سایت‌های صیغه‌یاب و ازدواج موقت نشان می‌دهدکسب درآمد مبتنی بر تحریک نیازهای غریزی انسان‌ها و سوء استفاده از نیازهای جنسی و مالی وعاطفی برخی از زنان و مردان این روزها به تجارت پرسودی تبدیل‌شده؛اگرچه هریک ترفندهای متفاوتی را پی می‌گیرند.

این سایت‌ها اگرچه معمولاً بعد از مدتی فیلتر می‌شوند ولی فعالیت آنها متوقف نمی‌شود و با همان قالب قبلی ولی در نشانی جدید به فعالیت خود ادامه می‌دهند. آنها معمولاً نشانی جدید خود را برای کاربران قبلی ارسال و از این طریق شبکه اجتماعی قبلی خود را بازسازی می‌کنند.

عنوان سایت

Tuesday, September 13, 2016

جان کری وزیر خارجه آمریکا انتقال تمام اعضای سازمان مجاهدین به خارج از عراق را پیروزی دیپلماسی آمریکا خواند.



جان کری وزیر خارجه آمریکا انتقال تمام اعضای سازمان مجاهدین به خارج از عراق را پیروزی دیپلماسی آمریکا خواند.
بی بی سی فارسی

آقای کری دیروز در یک کنفرانس خبری در وزارت امور خارجه آمریکا در واشنگتن گفت که انتقال ۲۸۰ عضو سازمان مجاهدین خلق ایران از اردوگاه لیبرتی عراق به آلبانی یک "دستاورد انسانی مهم" بوده و آمریکا مفتخر است که "نقشی حیاتی" در به انجام رسیدن این کار ایفا کرده است.

به گفته آقای کری، خروج تمام اعضای سازمان مجاهدین از عراق محصول "ابتکار عمل چشمگیر دیپلماسی آمریکا" بوده است که سلامت و امنیت بیش از سه هزار نفر از اعضای سازمان مجاهدین را که "جانشان در معرض خطر بود" تامین کرد: "همانطور که همه به خاطر دارند اردوگاه آنها بارها هدف آتش‌باری قرار گرفت و عده‌ای کشته و زخمی شدند."




افشای جذب ایرانیان خارج از کشور توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی!
خبرگزاری صدای مسیحیان ایران

 کار جذب ایرانیان خارج از کشور توسط وزارت اطلاعات از طریق واحدهای مربوط به سفارتخانه ها در هر کشور انجام می شود و فقط در آمریکا این کار بعهده افراد مشخصی است،پس از آنکه فرد شناسایی شد بسته به اینکه به ایران رفت و آمد داشته باشد یا خیر کارها تنظیم می شود!

دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی، هدف خود را تاثیرگذاری روی جریان‌های خارج از کشور گذاشته‌اند و خانواده‌های مختلف امنیتی هم‌اکنون در خارج از کشور مستقر شده‌اند. هیچ آمار رسمی در مورد تعداد کارمندان و پرسنل شاغل در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور وجود ندارد. با این حال، وزارت دفاع آمریکا، در ژانویه ۲۰۱۳ میلادی، با انتشار یک گزارش ۶۴ صفحه‌ای دربارهٔ وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ، به نقل از مگنوس رانستورپدر مصاحبه‌ای تعداد پرسنل این وزارت‌خانه را حدود ۳۰ هزار برآورد کرده است،اعضای این وزارتخانه در ادبیات رسانه‌ای ایران با لقب «سربازان گمنام امام زمان روحی له الفداء» شناخته می‌شوند،همچنین این وزارت خانه دارای دانشکده‌ای تخصصی به نام «دانشکده امام باقر» است.

"وضعیت خطرناک و حساس فعلی تنها با حکم اعدام مرتضوی قدری ترمیم خواهد شد



یک کارشناس مسایل فقه و مبانی حقوق اسلامی در واکنش به عذرخواهی اخیر مرتضوی از مردم در پیام اینستاگرامی خود نوشت: بقای جمهوری اسلامی به اعتماد عمومی و اعتقاد مردمی وابسته است و اعتقاد مردم به عوامل گوناگونی همچون رأی دادگاه مرتضوی بستگی دارد.

به گزارش تدبیر ، حجت الاسلام محمدرضا زائری افزود:جرم او تنها قتل قربانیان مظلوم کهریزک و معمای پیچیده زهرا کاظمی نیست و اتهام او نیز فقط اختلاس ها و دروغ ها و پرونده های مطبوعاتی و ... نیست. بسیار نکته های وحشتناک هست که اگر روزی فضای لازم فراهم شود شاید بر زبان ها بیاید و به گوش ها برسد.

وی ادامه داد: اعتماد مخدوش مردم مخصوصا در وضعیت خطرناک و حساس فعلی تنها با حکم اعدام او قدری ترمیم خواهد شد و هرگونه سستی و تهاون نسبت به این موضوع و بی توجهی به خسارت های سهمگین و جدی که او به ارکان جمهوری اسلامی وارد کرده است منجر به تهدیدهایی خواهد شد که فروپاشی نظام کمترین آنها خواهد بود.

این کارشناس فقه و مبانی حقوق اسلامی در پایان اضافه کرد: فرمود :"الملک یبقی مع الکفر و لا یبقى مع الظلم / نظام حاکمیت با کفر می پاید اما با ستم از هم خواهد گسست " ! و خدا هم هیچ تعهدی نداده که ما هر کار خواستیم بکنیم و باز هم جمهوری اسلامی را حفظ کند! و ننگ بر امثال من اگر برای منفعت و مصلحت یا به طمع جیفه دنیا بر غارت دین مردم سکوت کنیم و دم برنیاوریم !


Monday, September 12, 2016

نماینده مجلس در واکنش به مرتضوی: عذرخواهی برای جنایات کهریزک کافی نیست





خبرگزاری هرانا ـ یکی از نمایندگان مجلس به نامه عذرخواهی و شرمندگی سعید مرتضوی در مورد حوادث سال هشتاد و هشت واکنش نشان داد. نماینده مردم کاشمر گفت “جنایاتی که در کهریزک و نیز ستمهایی که در حق بازداشت شدگان وقایع  ٨٨ به ناروا رفته است چیزی نیست که با یک عذرخواهی ساده به انجام برسد.”

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، بهروز بنیادی عضو فراکسیون امید و نماینده مردم کاشمر در مجلس دهم در واکنش به عذرخواهی سعید مرتضوی اینگونه نوشت:

در ساعات گذشته، خبری در فضای مجازی در حال دست به دست شدن بود؛ عذرخواهی سعید مرتضوی بابت جنایات صورت گرفته در زمان دادستانی وی.

Saturday, September 10, 2016

نامه ی شاگرد آیت الله منتظری به آیت الله جنتی



آیت الله منتظری ساده لوح نیست

بسم الله الرحمن الرحیم
آیت الله آقای جنتی؛ با سلام و حفظ احترام.
از اظهارات امروز شما در خطبه ی جمعه مانند بسیاری از خطبه های دیگرتان نهایت تاثر و تاسف خود را ابراز می دارم و بلکه با این اظهارات باید تسلیت عرض کنم.


۱- تعبیر به شیخ ساده لوح درباره ی فقیه ناموری که در جامعیت علمی و تبحر و احاطه بر آرای فقهای اسلام اعم از شیعه و چهار مذهب اهل سنت در عصر خود بی نظیر یا بسیار بسیار کم نظیر بوده است، خلاف عدالت و حداقل سخت صحت خطبه و نماز جمعه را مورد شک و تردید قرار می دهد.

شخصیت علمی و فقهی بزرگی که حداقل چیزی که می توان گفت اینست که بسیاری از شاگردان او از حضرتعالی از نظر فقهی قوی ترند. کوچک ترین شاگرد آیت الله العظمی منتظری رضوان الله علیه بنده حقیر هستم. یکبار دیگر در نامه به فقهای شورای نگهبان حضرتعالی را به مناظره ی فقهی و اصولی دعوت کرده [لینک]، الان نیز تکرار می کنم بنده بر سر قرار خود هستم، کافیست که فقط چند ساعت قبل، اطلاع داده شود در هرکجا و هر زمان آماده ی بحث با شما هستم.

Friday, September 9, 2016

اداره مهاجرت هلند اقامت دهها پناهنده ایرانی را پس گرفت!




خبرگزاری صدای مسیحیان ایران
دلیل پس گرفتن اقامت ها این بوده که اطلاعاتی که این دسته از پناهندگان در بدو درخواست خود ارائه داده و براساس آن موفق به دریافت جواب اقامت شدند با فعالیتهای فیسبوکی شان در تناقض قرار داشته است!

در یکی دو هفته گذشته دهها پناهنده ایرانی که بین ۲ تا ۵ سال در هلند اقامت داشتند به دلیل تحقیق بخش تحقیقات دیجتالی اداره مهاجرت هلند و با هماهنگی پلیس بخش سایبری؛ جوابهای اقامت شان پس گرفته شده است.

دلیل پس گرفتن اقامت ها این بوده که اطلاعاتی که این دسته از پناهندگان در بدو درخواست خود ارائه داده و براساس آن موفق به دریافت جواب اقامت شدند با فعالیتهای فیسبوکی شان در تناقض قرار داشته و فعالیتها و اطلاعات فیسبوکی انها این ابهام را ایجاد کرده که انها به اداره مهاجرت دروغ گفته بودند.

در نامه های منفی اداره مهاجرت اشاره شده که در این تحقیقات پست ها، عکسها و حتی کامنت های انها بطور کامل رصد میشده است .


نامگذاری گونه ای از گل رز فرانسوی به نام شهبانو فرح




نامگذاری گونه ای از گل رز فرانسوی به نام شهبانو فرح
خبرگزاری ایرانشهر
سازمان پرورش و توسعه گل و گیاهان بومی فرانسه طی مراسمی که روز 7 سپتامبر 2016 در جنوب این کشور برگزار شد، یک گونه گرانبها از گل رز فرانسوی را به نام شهبانو فرح پهلوی نامگذاری کرد.


به گزارش وب سایت rankings roses موسسه پرورش و توسعه گیاهان بومی فرانسه و شرکت delbard french roses که بزرگترین تولید کننده گیاهان تزئینی در اروپاست طی مراسمی، گونه ای خاص از گل رز دو رنگ فرانسوی را به نام Impératrice Farah (شهبانو فرح) نامگذاری کرده اند. 

Thursday, September 8, 2016

کارگر ساختمانی و صاحبکارش , دختر جوان را بعد از تعرض کشته و جسدش را به آتش کشیدند



کارگر ساختمانی و صاحبکارش , دختر جوان را بعد از تعرض کشته و جسدش را به آتش کشیدند

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، دهم تیر سال 84 خانواده دختر 26 ساله با مراجعه به پلیس خبر دادند که فرزندشان گم شده است.
پدر این دختر به کارآگاهان گفت: «سارا»، چند ماهی است که با پسری به نام محسن – 27 ساله – که از کارگران ساختمانی است ارتباط دارد و قرار بوده این جوان با دخترم ازدواج کند، حالا فکر می‌کنم گم شدن دخترم زیر سر او باشد.وقتی محسن تحت بازجویی قرار گرفت از سرنوشت «سارا» اظهار بی‌اطلاعی کرد اما سرانجام لب به اعتراف گشود و راز جنایت هولناک را فاش کرد.

او گفت: «چند ماهی بود که با سارا آشنا شده بودم، او به من علاقه داشت و پی در پی برای دیدنم به ساختمانی که در آنجا مشغول کارگری بودم می‌آمد.به خاطر اینکه من با تلفن همراه صاحبکارم به او زنگ می‌زدم صاحبکارم – مجید – شماره سارا در گوشی‌اش بود. به او زنگ زد و گفت: «اگر محسن با تو ازدواج نمی‌کند من حاضرم با تو ازدواج کنم.» اما سارا به این درخواست جواب رد داد.»در ادامه تحقیقات نیز مشخص شد «مجید» ـ38 ساله – و «محسن» با طرح نقشه‌ای شیطانی سارا را به قربانگاه کشانده و پس از آزار و اذیتش او را به طرز فجیعی کشتند.این دو شیطان‌صفت چند روز بعد نیز به محل جنایت هولناک‌شان در اطراف بیابان‌های پاکدشت رفتند و با ریختن بنزین جسد قربانی را به آتش کشیدند.محسن پس از دستگیری با اعتراف به قتل، همدستش را هم لو داد که مجید نیز دستگیر شد.آنها پیش از این از سوی قضات دو شعبه دادگاه کیفری تحت محاکمه قرار گرفته بودند که قضات یکی را عامل قتل و دیگری را به عنوان مباشر در قتل دانستند. اما اعترافات ضد و نقیض دو متهم، دادرسان دادگاه را در تشخیص اینکه کدام یک عامل اصلی جنایت است دچار تردید کرد تا اینکه صبح دیروز برای سومین بار این دو شیطان صفت تحت محاکمه قرار گرفتند و در پایان جلسه قضات دادگاه برای صدور رأی وارد شور شدند. قرار است رأی دادگاه بزودی صادر شود.



Tuesday, September 6, 2016

ایرانیان مسلمان نیستند و دشمن اهل تسنن هستند



شیخ عبدالعزیز الشیخ، مفتی اعظم عربستان سعودی در پاسخ به انتقاد آیت الله علی خامنه ای، رهبر دینی ایران اظهار داشت ایرانیان "دشمن مسلمانان بویژه اهل تسنن" هستند.

خامنه ای روز دوشنبه به خاطر چگونگی سازماندهی سفر حج از عربستان به شدت انتقاد کرده و ضرورت تجدید نظر در سیستم اداره اماکن مقدس مسلمانان را خاطرنشان ساخت. مفتی اعظم عربستان در مصاحبه تلفنی با روزنامه سعودی "مکه" اعلام کرد حملات خامنه ای به ریاض در رابطه با مناسک حج تعجب آور نیست. شیخ عبدالعزیز الشیخ گفت:" ما باید درک کنیم که این افراد مسلمان نیستند. آنها اخلاف زردشتیان هستند و خصومت آنها نسبت به مسلمان مخصوصا سنی ها یک قضیه قدیمی و دیرینه است". اخیرا عربستان و ایران در رابطه با آغاز مناسک حج در مکه ومدینه در این هفته اتهامات زیادی را به یکدیگر وارد می سازند.

خبرگزاری اسپونتیک



ایران:درخواست قطع دست برای چهار آفتابه دزد برای لاپوشانی دزدی های میلیاردی



ایران:درخواست قطع دست برای چهار متهم به سرقت
 بازپرس شعبه٢٠٣ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد برای دو متهم سرقت،در این شهر و همچنین دادستان تهران برای دو متهم سرقت در پرونده ای دیگر  درخواست مجازات قطع دست  را از دادگاه درخواست کرده اند.

به نقل پایگاه های خبری داخل ایران کیفرخواست قطع دست دو سارق متهم به «سرقت سریالی کامپیوتر خودرو» در تاریخ ٣١مرداد امسال ازسوی قاضی مهدی ترابیان، بازپرس شعبه٢٠٣ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد صادر و به دادگاه ارسال شده است.

در تهران نیز، دادستان خواستار قطع دست برای دو متهم به «سرقت میلیاردی» شد.پرونده این دو متهم روز گذشته شنبه ۱۳ شهریور ماه در حالی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد که با توجه به «تعدد جرم» از سوی متهمان، دادستان برای آنها درخواست قطع دست را مطرح کرد.

رهبر فیلیپین اوباما را حرامزاده خواند



دیدار اوباما و رئیس‌جمهوری فیلیپین پس از ناسزاگویی رهبر فیلیپین لغو شد

دوترته در حال سخنرانی در مانیل کاخ سفید آمریکا از لغو دیدار باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، و رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین، خبر داده‌است.

دوترته گفته آمریکا نمی‌تواند در مورد کشتار فراقانونی فروشندگان مواد مخدر در آن کشور نظر بدهد و باراک اوباما «حرامزاده» است.

به گزارش رسانه‌های ایالات متحده، مقام‌های رسمی کاخ سفید آمریکا، گفته بودند آقای اوباما قصد داشت در جریان دیدار با همتای فیلیپینی خود، به وضعیت فعلی مقابله با فروشندگان مواد مخدر و قتل فراقانونی آن‌ها بپردازد.

بازیکن تیم بانوان مرد بود



ورود ناشیانه عادل فردوسی پور به پرونده تعطیلی تیم بانوان ملوان در برنامه 90، حساسیت ها را نسبت به فوتبال بانوان بیشتر کرد. تهیه کننده و مجری برنامه 90 که انگار در جریان مشکلات ورزش بانوان و گزارش های پشت پرده فوتبال بانوان نبود، بی خبر از همه جا و خیلی احساسی به ماجرا ورود کرد و باعث تشدید حساسیت ها شد.
دقیقا از فردای شبی که فردوسی پور گزارشی از تمرینات تیم منحل شده بانوان ملوان پخش کرد، آنهایی که از مشکلات پشت پرده فوتبال بانوان خبر دارند، به تکاپو افتادند تا جامعه را متوجه کنند گزارش عادل غلط بوده است.
برابر با شنیده های ما درست به همین دلیل پرونده های قدیمی فوتبال بانوان نظیر شایعه حضور دوجنسه ها در برخی تیم های بانوان و شایعه همجنس خواهی دو بازیکن سرشناس تیم ملی بانوان دوباره بر سر زبان ها افتاده است.

اما در این میان حالا خبر جدیدتری به گوش می رسد. خبر می رسد چندی پیش در اردوی یک تیم فوتبال بانوان، بازیکنی نوشیدنی الکلی می خورد و در مصرف الکل به حدی زیاده روی می کند که از خود بیخود می شود و وقتی او را به اتاقش برمی گردانند، طرف دست به کاری می زند که معلوم می شود اصلا زن نیست!

هم اتاقی های این بازیکن از طریقه دستشویی رفتن او متوجه می شوند همبازیشان دختر نیست و با جیغ و داد ناگهانی یکی از آنها بقیه هم متوجه این موضوع می شوند! گزارش این واقعه به گوش مسئولان رسیده است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ


Monday, September 5, 2016

عکسی که جهانی شد


 نوه جوان آخرین لحظه تلخ و شیرین مرگ مادربزرگ را در کنار پدربزرگش به ثبت رساند.

جوان امریکایی با انتشار تصویری دیدنی از مادربزرگ و پدربزرگش لحظه مرگ مادربزرگ خود را جهانی کرد.

این زوج 77 سال در کنار یکدیگر زندگی کرده بودند.

«ردیت» نوه جوان آنها با انتشار این تصویر در فضای مجازی نوشته: مادربزرگم 96ساله و پدربزرگم 100 ساله بودند. این دو سا‌ل‌ها در کنار یکدیگر با عشق زیادی زندگی کردند اما در لحظه مرگ مادربزرگ، پدربزرگ اصرار داشت تا در کنار او باشد و دستانش را بگیرد. آنها برای یک عمر عاشق هم بودند و من قصد داشتم تا این عشق بی‌نظیر را به تصویر بکشم.بسیاری از زوج‌های عاشق در فاصله کوتاه چند ساعته از یکدیگر جان می‌دهند.این عکس در عین تلخی، شیرینی خاص خود را نیز دارد. آنها روحشان از عشق با هم یکی شده و بشدت به هم وابسته هستند ولی متأسفانه مادربزرگم را از دست دادیم و حال پدربزرگ نیز چندان مناسب نیست .

منبع رکنا

جمع‌آوری امضا برای محاکمه داریوش مهرجویی



گروه جامعه: پس از درگذشت مرحوم عباس کیارستمی و حواشی پیرامون آن بود که داریوش مهرجویی در مراسم بزرگداشت این کارگردان، سخنانی را علیه پزشکان بیمارستانی که کیارستمی در آن بستری بود، به زبان آورد. مسئله‌ای که از همان ابتدا واکنش جامعه پزشکی را به همراه داشت. هرچند مهرجویی بارها تأکید کرد روی سخنانش با همه پزشکان نبوده و خطاب او پزشکان بی‌مسئولیت هستند؛ اما این دلگیری‌ها ادامه پیدا کرد. تا جایی که یکی از پزشکان بیمارستان جم که کیارستمی در آن بستری بود، پلاکاردهایی اعتراضی خطاب به مهرجویی در دست گرفت و جلوی بیمارستان ایستاد. البته ماجرا به همین‌جا ختم نشد و موضوع با اظهارات تند حامد بهداد، ادامه پیدا کرد. بهداد در نامه‌ای خطاب به پزشکان نوشت: اینکه شما ما را دشمن خود فرض کرده‌اید، ناشى از نگاهى پر از ترس و تبعیض است و اینکه آن را سازمان‌یافته خوانده‌اید، احساس خطرى است که قدرت‌طلبى و اقتدارگرایى، در پشتِ نقابِ هر پزشک می‌کند و همه این تلقى‌ها از سرِ بى‌رحمى و عافیت‌طلبى و خودپسندى است و همه سراسر قصور. اینکه اسرار پزشکى را در اختیار خانواده کیارستمى یا هر خانواده دیگری قرار نمی‌د‌هید یا اینکه مهرجویى را در حدى نمی‌دانید که چه و چه... از نگاهِ خودپسندانه و طبقاتى شماست. حال در آخرین واکنش، جامعه پزشکی اقدام به برپایی کمپینی برای مقابله با این‌گونه رفتار‌ها کرده است. پزشکان با جمع‌آوری امضا و نوشتن نامه‌ای به علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی، خواستار پیگیری و برخورد قضائی با داریوش مهرجویی شده‌اند. 

Sunday, September 4, 2016

زیباکلام: نوبخت از جنتی بدتر، نهاوندیان از هر دوی آنها بدتر و نعمت‌‌‌زاده از همه بدتر است




به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، صادق زیباکلام از تئوریسین های اصلاح طلبان گفت و گویی با شماره حدید هفته‌نامه مثلث انجام داده است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

آقای روحانی چه نسبتی را بین خود و جناح‌های سیاسی تعریف کرده است؟

به نظر من آقای روحانی در مدت سه سال سعی کرد در مرکز یا وسط طیف سیاسی کشور حرکت کند. به‌عبارت دیگر عمده مناسبات او متوجه دو بخش میانه‌رو اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بود. یعنی عملا مناسب‌ترین رابطه را سعی کرد با اصولگرایان معتدل و میانه‌رو و اصلاح‌طلبان معتدل و میانه‌رو داشته باشد. در عین حال مخالفت و انتقاد از او عمدتا از ناحیه اصولگرایان‌ رادیکال جبهه پایداری و طرفداران آقای احمدی‌نژاد و اصلاح‌طلبان رادیکال بود چون این دو گروه کارنامه او را خیلی مثبت ارزیابی نمی‌کنند بنابراین می‌شود گفت که بیشترین حمایت و تلاش و موفقیت را در زمینه ایجاد ارتباط سیاسی با بخش میانه‌رو داشت.

Saturday, September 3, 2016

فساد مانند موریانه‌ به‌جان کشور افتاده




اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز ( شنبه) در شصت و یکمین همایش سراسری سازمان حراست کل کشور که با عنوان "حراست ها، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" برگزار شد،  با اشاره به عزم دولت در مبارزه با فساد گفت: از نظر دولت و آقای رئیس جمهور مبارزه با فساد اولویت نخست قانون گرایی است در همین زمینه نیز مهمترین رسالتی که در مقطع فعلی برای حراست ها تبیین می شود، قانون گرایی و مبارزه با فساد است.

جهانگیری با بیان اینکه متاسفانه نقش فساد در کشور ما پر رنگ شده و فساد سیستمی به عنوان موضوعی جدی در کشور مطرح می شود ادامه داد: در مقطع فعلی رسالت همه ما، پاک کردن دامن جمهوری اسلامی از فساد است، متاسفانه فساد مانند موریانه ای به جان کشور افتاده است و اعتماد و اعتقاد مردم را اشاره گرفته است.

وی با تاکید بر این که اعتماد مردم سرمایه ای بزرگ برای نظام است که باید از آن حفاظت شود، بر لزوم مبارزه با فساد تاکید و اظهار کرد: آنچه که نگذاشته با فساد مبارزه ای دقیق شود این است که با فساد  از موضع یک بلا برای نظام برخورد نشده است و هر کسی فکر کرده می تواند رقیب خود و کسانی را که قبول ندارد  با اتهام فساد از صحنه خارج کند یا اینکه در جایی فسادی اتفاق افتاده است و آن فرد از دوستان ما است، سعی شود که آن فساد کوچک نمایی شود و برعکس.

منبع ایسنا