Wednesday, June 29, 2016

درآمد برخی مداحان: ساعتي ۲۰ – ۳۰ میلیون؟




درآمد برخی مداحان: ساعتي ۲۰ – ۳۰ میلیون؟
در حالی که «حقوق ماهیانه» چند ده میلیونی برخی مدیران شرکت های خصولتی سر و صدا کرده، «دریافتی ساعتی» چند ده میلیونی برخی مداحان غیرشفاف باقی مانده است.

به گزارش انصاف نیوز، بخشی از مداحان در قبال مداحی اهل بیت پول نمی گیرند، بخشی هم می گیرند در قالب «صله» که معمولا از طریق یک مدیر برنامه دریافت می شود. «مداحان پاکتی» واژه ای است که در مورد بخشی از مداحان به کار برده می شود و مبالغ دریافتی آنها در سالهای اخیر نجومی شده و به ساعتی یا حتی نیم ساعتی چند ده میلیون تومان رسیده است.

البته از آنجایی که این پرداخت ها رسمی و علنی نیست، تاکنون آمار دقیقی از آن وجود ندارد و معمولا در برخی مصاحبه هایی که گاهی رسانه ها با آنها کرده اند، به صورتی کلی دریافت ها تکذیب می شود. هر چند در سالهای اخیر در برخی گزارش ها به بعضی از موارد دریافت های نجومی به صورتی اشاره شده است.

این روزها دریافت های بعضی از مدیران بانکی مثلا ۳۰ – ۴۰ میلیون تومانی برای حدود ۲۰۰ ساعت در ماه سر و صدایی به پا کرده است. این حقوق ها با تقسیم دریافتی بر ساعت کار، به تقریبا زیر ۲۰۰ هزار تومان در ماه می رسد. حقوق ساعتی حدود ۲۰۰ هزار تومانی برخی مدیران بانکی در حالی است که دریافتی مثلا ۲۰ – ۳۰ میلیون تومانی یک مداح برای یک ساعت یا حتی برای نیم ساعت، غیرشفاف و غیرعلنی در حال دریافت است و افکار عمومی از آن بی خبر است.

Tuesday, June 28, 2016

اولین عکس از جلاد مطبوعات در ایران



 او هیچگاه جلوی دوربین عکاسان قرار نمی گیرد 

پشت پرده توقیف روزنامه قانون: جلاد این روزهای مطبوعات کیست؟
امیر قطبی در ابتدا به عنوان عامل اصلی نهادهای امنیتی وارد دستگاه قضایی شد و به سمت سرپرستی دادسرای فرهنگ و رسانه منصوب شد. پرونده‌سازی برای مدیران مسوول، روزنامه نگاران، عکاسان و دیگر فعالان رسانه با هدف توقیف روزنامه ها، اصلی ترین دلیل حضور وی در این پست مهم قضایی است.

قطبی متولد شهرستان مرزن آباد استان مازندران است. از آنجا که رابطه بسیار خوبی با رییس قوه قضاییه دارد، در سودای دادستانی تهران به سر می برد و از سال ۹۳ فعالیت هایی را برای رسیدن به پست دادستانی تهران آغاز کرده است. او امیدوار است پس از جعفری دولت آبادی به این سمت مهم قضایی دست یابد.
از آنجا که قطبی قصد دارد راه سعید مرتضوی را ادامه دهد اما برخلاف وی به یک مهره سوخته تبدیل نشود، هیچگاه جلوی دوربین عکاسان قرار نمی گیرد و تاکنون هیچ عکسی از وی منتشر نشده است. سحام در این گزارش برای اولین بار عکس جلاد این روزهای مطبوعات را منتشر کرده است.

در دوره ریاست قطبی بر دادسرای فرهنگ و رسانه روزنامه هایی چون آسمان، شرق، اعتماد، مردم امروز، بهار، قانون و … همچنین سایت های خبری از جمله انتخاب، جماران، انصاف نیوز و … طعم توقیف و فیلترشدن را چشیده اند.

او در دوره جدید مسوولیتش پرونده سازی برای ورزشکاران، هنرمندان، اهالی موسیقی و… را نیز انجام می دهد تا فشار نهادهای امنیتی علاوه بر رسانه ها، بر دیگر اقشار مطرح جامعه نیز وارد شود
سحام نیوز

کاوه جوانمرد" از فرماندهان حزب دموکرات کشته شد



کشته شدن دستکم ۱۴ نفر در تازه‌ترین درگیری سپاه و حزب دموکرات کردستان ایران 
سپاه: انهدام کامل گروه "ضدانقلاب" در غرب کشور /"کاوه جوانمرد" از فرماندهان گروه کشته شد
کاوه جوانمرد
سپاه نیوز : فرمانده نیروی زمینی سپاه از کشته شدن "کاوه جوانمرد" (از اعضای کمیته مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران) در آخرین عملیات نیروهای سپاه در غرب کشور خبر داد.

سردار سرتیپ پاسدارمحمد پاکپور با اشاره به انهدام گروه 11 نفره افراد مسلح وابسته به |ضدانقلاب" در عملیات سپاه در کردستان اظهار داشت: عملیات تعقیب و درگیری با این اشرار مسلح  از 3 روز پیش در منطقه سروآباد آغاز و تا ظهر دیروز ادامه داشت.

وی افزود: در این عملیات تمامی 11 نفر این گروه کشته شدند و سلاح، مهمات و اسناد و مدارکی نیز از این گروه به‌دست نیروهای ما افتاد.
****

سه تن از به هلاکت رسیدگان سپاه پاسداران رژیم در قروه دفن شدند

میدیا کردستان : امروز سه‌شنبه هشتم تیرماه، سه تن از به هلاکت رسیدگان سپاه تروریستی پاسداران که در سروآباد به هلاکت رسیده بودند، با حضور مسئولان رژیم در قروه دفن شدند.

هویت این به هلاکت رسیدگان قروه علی پویا، کامران حسین‌پور، جواد کاکه‌جانی اعلام شده است.

طی چهار روز درگیری نیروهای سپاه تروریستی پاسداران با پیشمرگه‌های حزب دمکرات کردستان ایران در سروآباد، ده‌ها تن از نیروهای تروریستی سپاه پاسداران به هلاکت رسیده‌اند.



Sunday, June 26, 2016

هتک حرمت مردان افغان به زنی بی گناه در مقابل دیدگان همسرش



سکوت سنگین افسران پلیس آگاهی نشان می داد سنگینی غمی بسان کوه ها را بر شانه های مرد جوان که جرات بازگویی ابعاد حادثه شوم را نداشت، احساس می کنند….

به فاصله کمی از او، زن جوان همانند انسان مسخ شده ای تنها به کف اتاق خیره شده بود و جملات نامفهومی را یکی پس از دیگری زیر لب بازگو می کرد. زن جوان جرات نگاه کردن به چهره شکسته شوهرش را نداشت و مدام آرزوی مرگ می کرد.


در یکی از روزهای بهمن سال گذشته مردی همراه همسر خود پس از حضور در کلانتری ۱۷۱ در حالی که هر دو بشدت مجروح بودند، با ارائه شکایتی بیان کردند که از سوی ۴ نفر که ۲ نفر از آنها نقاب به صورت داشتند مورد حمله قرار گرفته و اموالشان به سرقت رفته است.


Friday, June 24, 2016

ظهور حیرت آور یک شخص در دو عکس با فاصله زمانی 2 سال



ظهور حیرت آور یک شخص در دو عکس با فاصله زمانی 2 سال
العربیه فارسی - حضور ناخواسته افراد غریبه در یک عکس سلفی امر عادی است، اما حضور یک فرد غریبه در دو عکس که با فاصله زمانی 2 ساله گرفته شده خیلی عجیب است.

این خانم بریتانیایی از این که یک فرد غریبه در دو عکس او با دوستانش که در فاصله زمانی 2 سال کامل گرفته شده حضور دارد بسیار تعجب کرده است.

شارون هاک در پرواز از شهر نیوکاسل به شهر پالما، در هواپیما با دوستانش عکس سلفی می گیرد که در زمینه آن یک فرد غربیه حضور دارد. این موضوع امری عادی است، تا اینکه او این عکس را با عکس دیگری که 2 سال قبل گرفته مقایسه می کند.

این مقایسه چیزی غیرقابل باور را نشان می دهد. در هر دو عکس همان مرد غریبه در زمینه دیده می شود. به گزارش روزنامه دیلی میل، انتشار این عکسها در سایت های اجتماعی بحث های زیادی را پیش آورده است.

شارون به این روزنامه گفت: "من شنبه گذشته این دو عکس را که کاملا شبیه یکدیگرند نگاه می کردم، و متوجه فردی شدم که در هردو عکس در زمینه دیده می شود. با انتشار این عکسها در فیسبوک، همه کاربران تشابه فرد غربیه در هر دو عکس را تایید کردند."

Thursday, June 23, 2016

جزئیات زندگی آقازاده ها در حکومت مستضعفین



جزئیات زندگی آقازاده ها در حکومت مستضعفین

انتشار فیش‌های حقوقی در هفته‌های گذشته چنان هیاهویی به پا کرد که حتی استعفای مدیرعامل بیمه مرکزی و دستور صریح رئیس‌ جمهوری برای رسیدگی به آن و برگشت این پول‌ها هم نتوانست از این هیاهو بکاهد. فیش‌هایی که از اختلاف سطح درآمدی درمیان خانوارهای ایرانی حکایت می‌کند.

درشرایطی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی حداقل حقوق دریافتی کارگران برای‌ سال ٩٥ را حدود ٨١٢‌هزارتومان اعلام کرده که فیش حقوقی یکی از مدیران بانکی از دریافتی ٢٣٠میلیونی خبر می‌دهد. البته برای پی‌بردن به حکایت این روزهای اقتصادی ایران نیاز چندانی هم به انتشار فیش‌های حقوقی نیست. کافی است تا سری به خیابان‌های شمال تهران بزنید. خیابان‌هایی که از خودروهای لوکس، برج‌های آسمان‌خراشش گرفته تا مگامال‌ها و پوشش ساکنانش اختلاف هزینه درآمد مناطق مختلف پایتخت را به رخ می‌کشد. اختلافی که حتی توجه نیورک پست را نیز به خود جلب کرده است.


Wednesday, June 22, 2016

ویروس مرگبار جنسی




مراقب این ویروس مرگبار جنسی باشید 

به گزارش خبر جنوب، دكتر مریم یداللهی با بیان این كه ویروس پاپیلومای انسانی عامل زگیل تناسلی است، گفت: (HPV) گونه‌هایی از این ویروس‌ها به عنوان عامل ویروسی از نوع بدخیم یا سرطان زا هستند و حضور دراز مدت تعدادی از این ویروس ها در مخاطهای دستگاه تناسلی و سر دهانه رحم و مقعد و مجاری ادراری موجب سرطان دهانه رحم و حتی سرطان دستگاه تنفسی می شود.

وی با اشاره به این كه این بیماری دومین سرطان مرگ زای بانوان بعد از سرطان سینه است، گفت: متاسفانه آمار درگیری با این ویروس در حال پیشرفت است به گونه ای كه در بین سال های 2000 تا 2006 میلادی میزان مبتلا شدگان دو برابر شده و متاسفانه در كشور ما نیز این بیماری شایع است.

Friday, June 17, 2016

وثیقه وام بانکی دختران در چین عکس برهنه است




وام دهندگان اینترنتی در چین زنان دانشجوی متقاضی وام را وادار می کنند تا یک عکس برهنه از خود را به عنوان وثیقه وام در اختیار آنها بگذارند.

به نوشته سایت "راشیا تودی"، در گزارشی که رسانه دولتی چین در هفته جاری منتشر کرد، بعضی از دختران دانشجو عکس برهنه خود را در حالیکه کارت دانشجویی خود را در دست دارند به وام دهندگان داده اند. در مقابل ارائه این عکس آنها می تواند مبلغ بیشتری- 2 تا 3 برابر حد معمول- وام دریافت کنند.

وام دهندگان دختران را تهدید می کنند در صورتی که وام خود را پرداخت نکنند عکس آنها را در اینترنت منتشر می شود.

بر اساس این گزارش یک دختر دانشجو در استان جیانگسو، که برای راه اندازی کاسبی خود به وام نیاز داشت، در مقابل عکس برهنه خود توانست 120 هزار یوان (67 میلیون تومان) وام بگیرد.

این وام ها بهره بالایی دارد، و وام این دختر دانشجو در ظرف 4 ماه دوبرابر شد. زمانی که او نتوانست قسط وام خود را بدهد، وام دهندگان تهدید کردند عکس او را چاپ کنند. این دختر با قرض کردن از خانواده خود جلوی چاپ شدن عکسش را گرفت.

العربیه فارسی


Thursday, June 16, 2016

3 پسر پولدار مادر معلول را سر راه گذاشتند





پیرزن روی صندلی چرخدار فرسوده‌اش نشسته، چادر سیاهش را روی صورتش کشیده، ساکت و آرام، در میان دست‌های چروک خورده‌اش جعبه‌ای قرار دارد و رهگذرانی که هر از چند گاهی سکه‌ای در آن می‌اندازند.

روی پاهای پیرزن کیسه‌ای قرار دارد، پیرزن به‌عابری که سکه‌ای درون جعبه می‌اندازد نهیب می‌زند من گدا نیستم، اسکاچ می‌فروشم، اگه راست می‌گی ازم اسکاچ بخر. زن جوان عذرخواهی کرده و تقاضای اسکاچ می‌کند پیرزن دست در کیسه می‌کند و اسکاچی در اختیار زن قرار می‌دهد و پولش را درون جعبه می‌اندازد.

به پیرزن نزدیک می‌شوم، اسکاچ‌های رنگی با نخ‌های رنگارنگ که به‌وسیله  دست بافته شده‌اند، این اسکاچ‌ها رو خودتون بافته‌اید؟
چادرش را کنار می‌زند، پیرزنی است سفید رو که روزگار خطوط متعددی را در چهره‌اش نمایان کرده با چشمان کم‌فروغش نگاهم می‌کند، بله.

درگیری خونین میان پیشمرگه های کرد و سپاه



وبسايت " کوردستان میدیا"  : درگيريها در شهرستان اشنویه در مابین روستاهای "سرگیز و قره‌سقل" در حالى به وقوه پيوسته كه یکی از تیم‌های پیشمرگه كه در میان مردم درحال انجام فعالیت‌های تشکیلاتی و سیاسی بودند، مورد هجوم نیروهای سپاه قرار گرفته و درگیری شدیدی میان دو طرف روی داده است.
شمار تلفات نیروهای سپاه درحال افزایش و کشته‌ها و زخمی‌شدگان این درگیری به بیمارستان اشنویه انتقال داده شده و رفت و آمد شهروندان به بیمارستان را ممنوع اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر "سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور" فرمانده نیروی زمینی سپاه هم گفت نیروی های اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه حمزه سیدالشهدا به دو "دو تیم تروریستی وابسته به گروهک های ضد انقلاب که برای خرابکاری و انجام اقدامات تروریستی قصد عبور از منطقه مرزی اشنویه به داخل کشور را داشتند" حمله کردند و آنها را کشتند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس هشتم: احمدی‌نژاد با ۱۴۰۰‌ میلیارد‌دلار چه‌کرد




عضو کمیسیون اصل 90 مجلس هشتم: احمدی‌نژاد با ۱۴۰۰‌ میلیارد‌دلار چه‌کرد؟/ماجرای "سی‌دی قرمز" چه‌بود؟
سخنان جنجانی سیدفاضل موسوی، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس هشتم درباره علت عدم رسیدگی به پرونده‌های قضایی احمدی‌نژاد که گفت دسترسی او به پرونده‌های وزارت اطلاعات مانعی برای بررسی تخلفاتش است، سبب شد تا روزنامه قانون به سراغ وی برود و از جزئیات ماجرا بپرسد.

وی با اعتقاد کامل به سخنانش گفت: مدارک در کمیسیون اصل 90موجود است.

به گزارش روزنامه قانون، مشروح گفت‌وگو با سید‌فاضل موسوی را در زیر می‌خوانید:

اظهاراتی که در رابطه با احمدی‌نژاد و اسناد وزارت‌اطلاعات بیان‌کردید، صحت داشت؟

Wednesday, June 15, 2016

قاچاق انسان در تهران




قاچاق انسان در قلب تهران
:

زیرپوست شهر تحت تاثیر معادلات جهانی مشاغلی هم ایجاد شده که برای برخی نا آشنا است اما جریان آن با تزریق پول زنده نگهداشته می شود. قاچاق انسان یک تجارت پرسود است که این روزها رونق دارد.

قاچاق مهاجران غیرقانونی از آزادی تا استانبول
بخش قابل‌توجهی از مهاجران افغانی و پاکستانی که از مرز‌های شرقی کشور راهی تهران می‌شوند، تنها برای کار در پایتخت دست به این کار نمی‌زنند، بلکه هدف از سفر غیرقانونی آنها به ایران، رفتن به ترکیه، همسایه غربی کشور ماست، تا از این کشور به قاره اروپا مهاجرت کنند. آنها برای اینکه خود را به مقصد موردنظرشان برسانند، خاک ایران را بهترین و امن‌ترین مسیر می‌دانند. با وجود این، سختی‌ها و خطراتی در این سفر پرماجرا در کمین آنهاست. این مهاجران به‌سختی خود را از مرز شرقی ایران عبور می‌دهند و بعد از طی مسافتی حدودا هزار کیلومتری به شکل سواره و پیاده از مسیرهای ناهموار و خطرناک به تهران می‌رسند و سپس کوله‌بار سفرشان را دوباره از تهران به شهرهای شمال غربی کشور می‌بندند. در این گزارش تلاش شده است رد عبور آنها را از تهران به سمت شهرهای غربی ایران و از آنجا تا آنکارا یا استانبول دنبال کنیم.

مسافرکش‌های شهری که قاچاق انسان می‌کنند
تنها سرنخی که برای پیداکردن قاچاقچیان انسان در تهران به دست ما رسیده بود، شماره‌پلاک خودرو برخی شهرستان‌های غربی کشور بود که تعدادی از شهروندان درباره آنها گفته بودند کارشان جابه‌جایی مهاجران غیرقانونی از تهران به ترکیه است. پیداکردن آنها برخلاف آنچه گمان می‌رفت آسان‌تر بود؛ گشتی در اطراف میدان آزادی تهران و در محل توقف تاکسی‌های آن محدوده، شما را به خودروهای شخصی پرتعدادی با شماره‌پلاک‌هایی غیرتهرانی می‌رساند.

دو نمره انتهایی پلاک این خودروها حکایت از آن دارد که بیشترشان از اهالی استان‌های شمال غربی کشور هستند. برای گرفتن اطلاعات بیشتر در این رابطه، از یکی از افسران راهنمایی و رانندگی مشغول‌به‌کار در محدوده میدان آزادی که در حال هدایت خودرو‌ها در ابتدای خیابان محمدعلی جناح بود، کمک گرفتم تا بدانم این کدهای شماره‌پلاک متعلق به کدام شهرهاست. او هم تأیید کرد و گفت: «این شماره‌ها بیشتر متعلق به شهرهای استان آذربایجان غربی هستند».کار روزانه و غالب بیشتر این خودروهای شخصی، مسافرکشی در مسیرهای مشخصی در تهران است، کاری که با اعتراض و مخالفت تاکسی‌های خطی و فعال این مسیرها هم مواجه شده است.

سراغ‌گرفتن از تاکسی‌داران پایانه ضلع شمال شرقی میدان آزادی هم می‌توانست در این زمینه راهگشا باشد. در پاسخ به این سؤال که: «تاکسی‌های شخصی که کد شماره‌پلاک شهرستان دارند و مشغول مسافرکشی هستند، بر بازار شما تأثیر نمی‌گذارند»، «محمد» یکی از تاکسی‌داران می‌گوید: «از دست مسافربرهای شخصی خسته شده‌ایم؛ این افراد هم نظم رانندگی در شهر را برهم می‌زنند به‌طوری‌که هرجا دلشان بخواهند توقف می‌کنند و هم اینکه مسافران ما را جابه‌جا می‌کنند».

یکی دیگر از رانندگان تاکسی می‌گوید: «بیشتر مسافربرهای شخصی شهرستانی هستند، به دلیل بی‌کاری در شهرشان راهی تهران می‌شوند و مشغول جا‌به‌جایی مسافر می‌شوند و چون محل اقامت در تهران ندارند، شب‌ها را در خودروهای خودشان می‌گذرانند و همین موضوع مشکلات زیادی را به وجود آورده است»درحالی‌که رانندگان دیگری جمع شدند، یکی از آنها می‌گوید: «تعدادی از این مسافرکش‌های شخصی، به غیر از مسافرکشی در تهران، افغانستانی و پاکستانی‌هایی که به شکل غیرقانونی وارد تهران شده‌اند را نیز به مرزهای شرقی می‌برند تا آنها را از مرز ترکیه راهی اروپا کنند».

از او نشانی این افراد را پرسیدم و در پاسخ می‌گوید: «پاتوقشان در محله طرشت است. آنها خودروهایشان را در بلواری که در ضلع جنوبی میدان سما در محله طرشت است، پارک می‌کنند. بخشی از این افراد شب تا صبح در این محله می‌خوابند تا مسافر قاچاق به تورشان بخورد و بعضی دیگر نیز روزها در سطح شهر مسافرکشی می‌کنند و شب‌ها برای استراحت در این محیط حضور دارند».

شاهدان ماجرا

رفتن به محله طرشت و پرس‌وجو از اهالی آنجا گفته‌های راننده تاکسی قبلی را تأیید می‌کند. ابتدای خروجی محله طرشت در بلوار جناح، یک تعویض روغنی وجود دارد، صاحب این تعویض روغنی هم ماجرا را تأیید می‌کند و محل استراحت و توقف این خودروها را با دست نشان می‌دهد و درباره آنها می‌گوید: «این افراد به دلیل قرارگرفتن محله طرشت در هم‌جواری میدان آزادی، به‌عنوان بزرگ‌ترین میدان پایتخت که به ١١ استان غربی کشور از بزرگراه تهران_کرج متصل می‌شود، در این محله بساطشان را برپا کرده‌اند».

کمی آن‌سوتر، ساختمان سرای محله طرشت قرار دارد و در نزدیکی محل تجمع این خودروهاست، نام مدیر این سرای محله «جلال شاملو» است و او نیز با تأیید صحبت‌های کاسب محله طرشت می‌گوید: «با چشمان خودم دیده‌ام که قاچاقچیان انسان در هر خودرو بین هفت تا ١١ نفر را در این محله سوار می‌کنند».او می‌گوید: «حضور قاچاقچیان انسان در این محله که در دل تهران است، نزدیک به یک سال است که آغاز شده، به‌طوری‌که در گذشته در همین محله کانکس کلانتری ستارخان مستقر بود و شاهد حضور این خودرو‌ها در این محله نبوده‌ایم، اما از زمانی که مسئولان کلانتری این کانکس را جابه‌جا کرده‌اند، خودروهای پلاک شهرستان‌های غربی کشور بسیار زیاد در این محله توقف می‌کنند».

مدیر سرای محله طرشت علت حضور این افراد در این محله را این‌طور عنوان می‌کند: «نزدیک‌بودن این محله به میدان آزادی و پایانه اتوبوسرانی بین‌شهری آزادی، خلوت‌بودن این محله و نبود پاسگاه نیروی انتظامی علت حضور خودروهای شخصی با پلاک شهرستان است». شاملو می‌افزاید: «این موضوع را بارها با کلانتری ستارخان در میان گذاشته‌ایم و هرازگاهی مأموران این کلانتری به این محله گشتی می‌زنند، اما به شکل مداوم این اقدام صورت نمی‌گیرد».

میدان آزادی تا استانبول ٢ میلیون
محل اصلی توقف و استراحت خودروهایی که همه از نام و نشان آنها خبر دارند، در محله طرشت و جنوب میدان سما است. بلوار خلوت است و تنها هرازگاهی یک خودرو از آن عبور می‌کند، تعدادی خودرو شامل پراید و پژو به‌ردیف کنار هم پارک شده‌اند و پلاک همه هم حکایت از آن دارد که متعلق به تهران نیستند، چند راننده داخل خودروهایشان خواب هستند و کمی آن‌طرف‌تر چند راننده دیگر دور هم جمع شده و مشغول صحبت هستند. یکی از این رانندگان در حال تمیزکردن خودرو‌یش است، بازکردن سر صحبت با او نتیجه‌بخش است.

می‌پرسم خط تاکسی‌های آزادی- استانبول همین‌جاست. سرش را به علامت تأیید تکان می‌دهد و ادامه می‌دهم می‌خواهم چند نفر را بفرستم استانبول؛ کسی را می‌شناسید که بتواند کمکم کند، این را هم تأیید می‌کند و بی‌آنکه سؤال زیادی بپرسد، شماره یکی از دوستانش به اسم آقای «چ» را می‌دهد و می‌گوید او کارش همین است. تماس با شماره‌تلفنی که‌ گیر آمده و دادن نشانی‌ای که شماره را چه کسی داده است، برای قرارگذاشتن مجابش می‌کند.

قرارمان می‌شود در یکی از محله‌های غربی تهران نزدیک دهکده المپیک و دلیل قرار هم این است که من می‌خواهم سه افغانستانی را راهی استانبول کنم تا از آنجا به اروپا بروند. بعد از شنیدن این توضیحات، شروع به صحبت می‌کند و می‌گوید: «هزینه‌ بردن هر نفر دو میلیون تومان است که ما در ایران از طریق رابط هزینه را دریافت می‌کنیم؛ به این شکل که یک‌ میلیون آن را نقد و مابقی آن را زمانی که مسافر را به استانبول رساندیم از رابطشان دریافت می‌کنیم. برای ما فرقی نمی‌کند رابطی که این مهاجران را در اختیار ما می‌گذارد، ایرانی، افغانی یا ترکیه‌ای باشد؛ تنها هزینه جابه‌جایی این افراد را از رابط‌ها دریافت می‌کنیم و کاری به مهاجران نداریم.

شاید رابط‌ها بخواهند از مهاجر سه تا چهار میلیون تومان دریافت کنند، اما هزینه‌ای که برای ما تمام می‌شود دو میلیون تومان است که دراین‌باره افراد می‌توانند به خود ما نیز به شکل انفرادی مراجعه کنند. هستند افرادی که به شکل خانوادگی تصمیم به سفر به استانبول می‌گیرند و به ما مراجعه می‌کنند، اما خوبی مراجعه به رابط‌ها این است که آنها در استانبول نیز افرادی را دارند که آنها را به شکل پنهانی به یونان و دیگر کشورهای اروپایی برسانند».آقای «چ» ادامه می‌دهد: «شما مسافرانتان را می‌توانید در انتهای بزرگراه همت یا آزادراه تهران_کرج یا میدان آزادی در اختیار ما بگذارید و سه تا چهار روز بعد آنها را در استانبول تحویل بگیرید، درحال‌حاضر بیشتر مهاجرانی که ما انتقال می‌دهیم، افغانی و پاکستانی هستند و رابط‌های ما نیز افغانی هستند».

از او می‌پرسم شأن و کرامت این مهاجران در طول سفر حفظ می‌شود؟ پاسخ می‌دهد: «در این سفر همه این افراد با خودرو پژو، سمند و زانتیا به لب مرز انتقال داده می‌شوند. رفتن از تهران تا لب مرز ١٢ساعت زمان می‌برد و در طول مسیر تهران تا مرز ایست بازرسی وجود ندارد. اگر بازارمان داغ باشد، مجبور هستیم ١١ مهاجر را در یک دستگاه خودرو جای دهیم، اما اگر بازار معمولی باشد، هر سرویس را با یک یا دو نفر نیز انجام می‌دهیم. سعی می‌کنیم به دلیل خلوت‌بودن مسیر، شب‌ها حرکت کنیم. همچنین تمامی مخارج خوراک آنها در این مدت با ماست و تنها یک شب در یکی از روستاهای مرز داخل کشور، سکونت داده می‌شوند و از طریق گمرک مرزی ایران و ترکیه انتقال داده می‌شود. فقط به شما بگویم که خیالتان راحت باشد، مهاجرانتان را از کوه، دشت و بیابان انتقال نمی‌دهیم؛ به شکل رسمی مسافران را از مرز عبور می‌دهیم؛ هزینه انتقال از گمرک نیز برعهده ماست».

او همچنین درباره اینکه سرنوشت این مهاجران در آن سوی مرز ایران در خاک ترکیه به چه شکل خواهد بود؟ می‌گوید: «افرادی که در خاک ترکیه با ما همکاری می‌کنند تا مهاجران را از لب مرز تا استانبول برسانند، از اقوام ما هستند که در خاک ترکیه زندگی می‌کنند و این کار شغل ما محسوب می‌شود و نگرانی در این رابطه نداشته باشید، چراکه روزانه نزدیک به ٢٠ تا٣٠ نفر تنها از میدان آزادی راهی سفر به ترکیه می‌شوند و بخشی دیگر نیز از مسیر شهرهای دیگر به مرز منتقل می‌شوند».

روزنامه شرق 

Monday, June 13, 2016

یک پیشنهاد خوب برای بیت رهبری




یک پیشنهاد خوب برای بیت رهبری
محمد نوری زاد

یک جوان ایرانی به نام امیرعباس فخرآور بقول خودش چهارسال تمام تحقیق کرده وبا سفر به هرکجا، کتابی فراهم آورده در ده فصل و هفتصد صفحه به اسم ” رفیق آیت الله”. رکنِ محوریِ این کتاب بر این آراسته شده که: شخص سیدعلی خامنه ای سالها پیش از انقلاب از راه انزلی به شوروی سفر کرده و در دانشگاه پاتریس لومومبای موسکو دوره ی جاسوسی دیده و بعدها مستقیماً در تک به تک حادثه ها و ترورهای دوران انقلاب و پس از انقلاب دخالت مستقیم داشته و با کمک روس ها قدم به قدم تا رهبری پیش رفته است. در این کتاب اسنادی فراوان آورده شده تا به قوتِ این ادعای سترگ، استحکام بخشد.

Sunday, June 12, 2016

آیت الله علوی بروجردی بعد از دفاع حقوق بهائیان و افتخار به منشور کوروش، وادار به ارائه توضیح شد




آیت الله علوی بروجردی بعد از دفاع حقوق بهائیان و افتخار به منشور کوروش، وادار به ارائه توضیح شد
 آیت الله محمدجواد علوی بروجردی، از روحانیان بلندپایه قم و نوه آیت الله بروجردی، پس از آنکه اعلام کرد بهائیان "براساس مبانی خودِ اسلام هم شهروند هستند و حقوقی دارند و ما حق کشتن و حبس آنان را به جرم عقیده نداریم"، مجبور شد با انتشار اطلاعیه ای درباره تاکیدش بر حق شهروندی بهائیان توضیحاتی ارائه کند.

زن هلندی «قربانی تجاوز» به اتهام «زنا» در قطر زندانی شد





زن هلندی «قربانی تجاوز» به اتهام «زنا» در قطر زندانی شد
. این زن گفته است، روز ۱۵ مارس زمانی که او و دوستش در قسمت بار یک هتل در شهر دوحه بوده‌اند، شخصی "به نوشیدنی او چیزی اضافه کرده" و همین موجب شده تا حافظه‌اش مخدوش شده و حالش بد شود


یک زن ۲۲ ساله هلندی سه ماه پیش نزد پلیس دوحه رفته و گزارش کرد که به او تجاوز شده است. این زن به اتهام "زنا" توسط پلیس بازداشت شد. سفارت هلند و وزارت خارجه هلند رسما این خبر را تأیید کرده‌اند.
کیل یک زن هلندی در قطر گفته است که موکل او در این کشور تحت بازداشت است. این زن ۲۲ ساله ماه مارس امسال به پلیس قطر مراجعه و ادعا کرده بود که مورد تجاوز قرار گرفته است. سفارت هلند نیز بازداشت این زن را تأیید کرده و گفته است که جلسه دادگاه او روز دوشنبه (۱۳ ژوئن/ ۲۴ خرداد) در شهر دوحه برگزار خواهد شد.

خوراکی هایی برای تناسب اندام




چاقی و اضافه وزن یکی از مهمترین دغدغه های افراد است و هر کسی دوست دارد که اندامی متناسب و زیبا داشته باشد… 

اکنون با خوراکی هایی آشنا شوید که هم خوشمزه اند و هم به تناسب اندام کمک می کنند.
انار 

محققان دریاقتند این میوه میزان اسیدهای چرب در خون (NEFA) را کاهش می‌دهد.مطالعات قبلی نشان داده بود میزان NEFA به ذخیره چربی زیادی در اطراف شکم بستگی دارد، علاوه بر این‌که آب انار خاصیت درمانی برای سرطان و بیمار قلبی دارد، در آب کردن چربی دور شکم نیز موثر است. محققان دریاقتند آب انار میزان اسیدهای چرب در خون (NEFA) را کاهش می‌دهد. 

مطالعات قبلی نشان داده بود میزان NEFA به ذخیره چربی زیادی در اطراف شکم بستگی دارد. همچنین میزان زیاد NEFA خطر بیماری قلبی و دیابت نوع دوم را افزایش می‌دهد. در این تحقیق افراد داوطلب روزانه به مدت ۴ هفته آب انار خوردند. در پایان یک ماه، میزان NEFA بدن این افراد کاهش یافته بود. این موضوع سبب می‌شود که چربی ذخیره شده در اطراف شکم نیز کاهش یابد.علاوه بر آن، فشارخون این افراد نیز کاهش پیدا کرده بود. کم شدن فشارخون کاهش خطر بیماری قلبی، سکته و بیماری کلیوی را نیز به دنبال دارد. 

Saturday, June 11, 2016

وضعیت ۱۰ هزار «تن فروش» در تهران؛ ۳۵ درصد متاهل




وضعیت ۱۰ هزار «تن فروش» در تهران؛ ۳۵ درصد متاهل
وضعیت تن فروشی در پایتخت آرام آرام به سمت آژیر خطر کشیده می شود اما مسئولان همچنان از بیان آمارها و وضعیت هراس دارند و حتی وزیرکشور هم هیچ حرفی از این آسیب اجتماعی به بهارستانی ها نزد.

روسپی گری یا تن فروش به افرادی گفته می شود که از راه ارتباط جنسی با جنس مخالف اقدام به کسب درآمد می کنند. اما این تعریف کمی متفاوت شده چراکه همجنس گرایی و تن فروشی خاموش هم به جمع تعاریف روسپی گری اضافه شده است.

دیگر زمان حکومت «زال ممد» در دوره رضا شاه نیست تا دخترکان خیابانی تهران را در محلی گرد هم جمع کرده و به خوشگذران ها ارائه دهد. «شهر نو» هم نداریم! لاله زار هم سالهای سال است لاله زار قدیم نیست…

تن فروشی پناهجویان جوان ایرانی در یونان


عکس از آرشیو

تن فروشی پناهجویان جوان ایرانی در یونان
تحقیقات بی‌بی‌سی نشان می‌دهد شماری از پناهجویان مرد جوان از جمله نوجوانان در آتن، پایتخت یونان به تن‌فروشی روی آورده‌اند.

بسیاری از این افراد مایل هستند که به اروپای شمالی بروند اما تغییر قوانین مرزی باعث شده تا در یونان بمانند و از آنجایی که به طور قانونی نمی‌توانند کار کنند، شماری از آنها مجبور شده‌اند برای تامین معاش، دست به تن‌فروشی بزنند.

Friday, June 10, 2016

آتش زدن دختر ۱۳ ساله در فردیس




به گزارش کرج رسا، سرهنگ ایوب احمدی اظهار داشت: این دختر به نام "م . پ ” ساعت ۲۳ چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه جاری در یک ساختمان متروکه در روستای فرخ آباد زیبادشت فردیس بنا به عللی با تینر به آتش کشیده شد.
وی اظهار داشت: به دنبال ناله های این دختر، مردم به کمک وی شتافتند و با پتو آتش را خاموش کردند و با کمک امدادگران مرکز فوریت های پزشکی البرز به بیمارستان شهید مدنی کرج انتقال یافت.
احمدی گفت: سرانجام به علت شدت مصدومیت ساعت ۱۴ روز پنجشنبه این دختر ۱۳ ساله جان خود را از دست داد.
فرمانده انتظامی شهرستان فردیس با بیان اینکه متهم اصلی مرگ این دختر و تعدادی دیگر مظنون دستگیر شدند، در تشریح حادثه اظهار داشت: پس از وقوع این حادثه ماموران پلیس آگاهی فردیس پسری ۱۷ ساله به نام "ح . ن ” به عنوان متهم اصلی و تعدادی دیگر مظنون دستگیر کردند.
احمدی گفت: متهم اصلی پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد و در انگیزه قتل این دختر گفته است که قصد ازدواج با وی داشته اما بنا به عللی از رفتارهای او عصبانی شدم.
وی اظهار داشت: متهم گفت که نتوانستم بر عصبانیت خود غلبه کنم و او را به ساختمانی متروکه در روستای فرخ آباد زیبا دشت کشاندم و با پاشیدن تینر بر روی صورت این دختر نوجوان و با جرقه فندک او را به آتش کشیدم.
وی افزود: متهم اصلی و چند مظنون دیگر در کمتر از ۱۲ ساعت از وقوع قتل در شهرستان فردیس دستگیر شدند.
شهرستان ۶۰۰ هزار نفری فردیس در جنوب شرقی کرج قرار دارد.

Thursday, June 9, 2016

توصیه‌های قرنی به آمریکا در مورد آیت‌الله خمینی



توصیه‌های قرنی به آمریکا در مورد آیت‌الله خمینی
کامبیز فتاحی بی‌بی‌سی، واشنگتن 
محمد ولی قرنی، اولین رییس ستاد مشترک ارتش ایران بعد از انقلاب، به آمریکا توصیه کرده بود که حملات لفظی آیت‌الله خمینی را جدی نگیرد چون‌که شعارهایش "تاکتیکی" است .

Monday, June 6, 2016

داعش، ۱۹ دخترِ کُرد را به شیوه خلبان اردنی، در قفس سوزاند.



 داعش، ۱۹ دخترِ کُرد را به شیوه خلبان اردنی، در قفس سوزاند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر مطبوعاتی اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد که عناصر داعش، قفس هایی آهنین در یکی از میدان های شهر موصل نصب کردند و دختران کرد را در آن ها زندانی کردند آن گاه قفس ها را به آتش کشیدند تا دخترانِ کُرد، به فجیع ترین شکل ممکن، در میان شعله های آتش سوختند.

به نوشته وبگاه “روسیا الیوم”، “عبدالله الملا” از شاهدانِ عینی این ماجرا، به دفتر مطبوعاتی اتحادیه میهنی کردستان عراق خبر داد که علتِ اعدام این دختران، مخالفتِ آن ها با تبدیل شدن به برده جنسی برای عناصر مسلح داعش بود.

گروه تروریستی داعش، این شیوه از کشتن را پیش از این برای اعدام “معاذ الکساسبه” خلبان اردنی به کار بسته بود. اعدام خلبان اردنی که با فیلم برداری هالیوودی همراه بود، خشم جامعه جهانی را برانگیخت

فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» به دلیل انتقاد مکارم شیرازی بطور غیر رسمی توقیف شد




با افت فروش به واسطه حذف فیلم‌های اکران نوروزی، شورای صنفی نمایش در تصمیم خود تجدیدنظر کرد و این فیلم‌ها به صورت محدود به پرده بازگشتند؛ اما نه همه آنها. آن‌گونه که حبیب ایل بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی تأکید دارد، اکران «پنجاه کیلو آلبالو» به دستور سازمان سینمایی در سراسر کشور متوقف شده است.

فوتبال یورو؛ بازداشت فردی با 125 کیلو تی.ان.تی



فوتبال یورو؛ بازداشت فردی با 125 کیلو تی.ان.تی

رئیس سازمان امنیت اوکراین امروز اعلام کرد فردی که اخیرا در مرز این کشور بازداشت شد قصد داشته است در فرانسه و همزمان با آغاز مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا دست به حملات تروریستی بزند.

وی گفت: فرد بازداشت شده که یک شهروند فرانسوی است، با گروه های مسلح در اوکراین برای خرید مواد منفجره تماس گرفته است.

Saturday, June 4, 2016

کارنامه سیاه خایه مالی به نام ابراهیم یزدی از زبان بی بی سی




کارنامه سیاه خایه مالی به نام ابراهیم یزدی از زبان بی بی سی

تماس‌های سری دولت کارتر با آیت‌الله خمینی یک روز پیش از خروج شاه از ایران شروع می‌شود. اینکه آیت‌الله خمینی و دولت کار‌تر چه روابطی داشتند و چطور خط‌ مشی آنها در ظاهر و برای مدت کوتاهی همخوانی پیدا کرده بود در پی انتشار مجموعه جدیدی از اسناد آمریکا بهتر قابل درک است.
بنیانگذار جمهوری اسلامی مأموریت حساس گفت‌وگوهای محرمانه با دولت کارتر را به ابراهیم یزدی واگذار می‌کند. یزدی سالها در تگزاس زندگی کرده بود و زبان آمریکایی‌ها را خوب درک می‌کرد. به علاوه او دوستانی چون ریچارد کاتم، استاد دانشگاه پیتسبورگ داشت که سال‌ها بعد مشخص شد در جوانی مأمور مخفی سیا در تهران بوده است.

Wednesday, June 1, 2016

پیام‌ محرمانه آیت‌الله خمینی به دولت کندی



پیام‌ محرمانه آیت‌الله خمینی به دولت کندی
کامبیز فتاحی بی‌بی‌سی ، واشنگتن 

در یکی از اسناد سازمان سیا حکایت شده که نیم قرن پیش یکی از علمای قم که در شمال تهران در حبس خانگی بوده، به دور از چشمان تیزبین ساواک، با دولت آمریکا تماس می‌گیرد.

آیت‌الله دربند از مراجع بزرگ آن زمان ایران نبود ولی شدیدتر از همه آنها "انقلاب سفید" شاه را می کوبید؛ برنامه اصلاحات اقتصادی - اجتماعی بحث برانگیزی که به زن ایرانی حق رأی داد و زمین‌های بسیاری از فئودال‌ها را بین رعیت‌ها تقسیم کرد.

جاسوسان وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران




جاسوسان وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران
صدای آمریکا : هفته گذشته دکتر شاهین دادخواه، مأمور سرویس ضدجاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در ۲۵ سال پیش، در برنامه حضور داشت. آقای دادخواه از خرداد ۸۹ تا آذر ۹۴ به اتهام جاسوسی در اوین زندانی بود. قرار بود ایشان در برنامه این هفته هم حضور یابد، که به دلائلی عذر خواست.

اما در ادامه بحث جاسوسان اطلاعات و سپاه، دی‌ ماه ۹۱ مصلحی، وزیر اطلاعات اعلام کرد سربازان گمنان امام زمان، ۲۰ تا جاسوس اسرائیل را در پیوند با ترور دانشمندان هسته‌ای، دستگیر کرده‌اند.

ملکه زیبایی پیشین ترکیه به اتهام توهین به اردوغان به 14 ماه حبس تعلیقی محکوم شد



ملکه زیبایی پیشین ترکیه به اتهام توهین به اردوغان به 14 ماه حبس تعلیقی محکوم شد

 روز سه‌شنبه (۳۱ مه/۱۰ خردادماه) مقامات دادگاه در استانبول مروه بیوک‌ساراچ را به‌دلیل اشتراک‌گذاری شعری در اینستاگرام که دفتر رئیس‌جمهور و دادستانی "توهین‌آمیز" می‌دانند، به حبس تعلیقی محکوم کرد.

این "ملکه زیبایی" پیشین ترکیه که در سال‌های اخیر به‌عنوان طراح، مدل و نویسنده فعالیت دارد، شعری را با عنوان "شعر ارباب" در صفحه‌ی اینستاگرام خود منتشر کرد که دراین شعر که بر وزن سرود ملی ترکیه بود، گروهی از نزدیکان اردوغان و از جمله پسر وی، به فسادمالی متهم می‌شوند.

این شعر درصفحه‌ی بیوک‌ساراچ بیش از ۹۶۰ هزاربار در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد.