Tuesday, May 31, 2016

سرنوشت دردناک افغان های یک بار مصرف و معلول در جنگ سوریه


سید عالم اختری در جنگ سوریه دچار قطعی نخاع شد 

سرنوشت افغان های یک بار مصرف و معلول در جنگ سوریه
العربیه فارسی - همانگونه که در بسیاری از گزارش‌ها آمده، تهران، از افغان‌های مقیم در ایران به منظور اعزام آن‌ها به جنگ سوریه در دفاع از نظام بشار اسد استفاده می‌کند. این را افغان‌هایی که به اسارت مخالفان حکومت اسد در آمده‌اند نیز تایید می‌کنند.

افغان‌هایی که به سوریه اعزام می‌شوند، به عضویت «لشکر فاطمیون» در می‌آیند که از سوی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌شود. به این افراد حقوق هم داده می‌شود. بسیاری از آن‌ها در سوریه کشته می‌شوند. اما کمتر گزارشی از افغان‌هایی منتشر شده که در جنگ سوریه زخمی و دچال معلولیت شده‌اند.
صفحه «گزارش جنگ در سوریه و عراق» که اخبار این دو کشور را رصد می‌کند، گزارشی درباره سرنوشت افغان‌های زخمی شده در جنگ سوریه منتشر کرده است.

Monday, May 30, 2016

اعتراض زنان برنده صلح نوبل به حکم ۱۶ سال زندان نرگس محمدی



اعتراض زنان برنده صلح نوبل به حکم ۱۶ سال زندان نرگس محمدی
  محکومیت ۱۶ ساله نرگس محمدی اعتراض​هایی را در داخل و خارج از ایران در پی ‌داشت. زنان برنده صلح نوبل با صدور اطلاعیه‌ای خواهان آزادی فوری نرگس محمدی شدند. نسرین ستوده و جعفر پناهی هم حکم طولانی نرگس محمدی را محکوم کردند.

زنان برنده جایزه صلح نوبل روز یکشنبه ۹ خرداد (۲۹ مه) با صدور اطلاعیه​ای از دولت ایران خواستند تا به تعقیب قضایی مدافعان حقوق بشر پایان دهد. در قسمتی از این اطلاعیه که در وب سایت مؤسسه زنان نوبل منتشر شده، آمده است: «نوبلیست‌های مؤسسه زنان نوبل از دولت ایران می‌خواهیم که نرگس محمدی، روزنامه​نگار و فعال حقوق بشر که در ۱۷ مه ۲۰۱۶ به علت مبارزه علیه اعدام به ۱۰ سال حبس دیگر محکوم شده است را فورا و بدون قید و شرط آزاد کند.»

نرگس محمدی، نائب رئیس و سخنگوی "کانون مدافعان حقوق بشر" است که توسط شیرین عبادی یکی از برندگان صلح نوبل تأسیس شده است. خانم محمدی از بیماری سیستم عصبی که منجر به فلج عضلانی می‌شود رنج می‌برد. پزشکان معالج گفته‌اند که زندان وضعیت او را بدتر می‌کند و جان او را به خطر می‌اندازد. به گفته تقی رحمانی ، همسر نرگس محمدی او همچنین از دیدن خانواده و بچه‌هایش محروم است.

در پایان اطلاعیه زنان برنده جایزه صلح نوبل که در وبسایت "کانون مدافعان حقوق بشر" نیز انتشار یافته، آمده است: «سازمان ملل و عفو بین​الملل نیز خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط نرگس محمدی شده‌اند. ما نیز با آنها همراه همصدا می‌شویم و از دولت ایران می‌خواهیم که نرگس محمدی را آزاد کند و به تعقیب قضایی مدافعان حقوق بشر پایان دهد.»

دویچه وله

Saturday, May 28, 2016

دست‌کم ۵ حکم قصاص چشم و گوش در زندان رجایی‌شهر کرج آماده اجراست




دست‌کم ۵ حکم قصاص چشم و گوش در زندان رجایی‌شهر کرج آماده اجراست
حکم قصاص دست‌کم ۵ محکوم به قصاص از طریق ناقص سازی اعضای صورت از جمله مجتبی یساولی در زندان رجایی‌شهر کرج آماده اجراست با اینحال علی‌رغم فشار دستگاه قضایی، جامعه پزشکی برای نپذیرفتن مسئولیت اجرای این احکام تاکنون مقاومت کرده است. جزییات بیشتری از این پرونده های در آستانه اجرا در پی می آید.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دست‌کم پنج پرونده قصاص از متهمان اسید پاشی در زندان رجایی‌شهر کرج در اجرای احکام این زندان آماده اجراست اما جامعه پزشکی تاکنون برای اجرای آن همکاری نکرده است.

Wednesday, May 25, 2016

اجرای حکم شلاق ۱۷ کارگر معدن طلای‌ «آق‌دره»



اجرای حکم شلاق ۱۷ کارگر معدن طلای‌ «آق‌دره»
این همان نظام بقول خودشا ن عدل علی است که رهبرش میگفت یک تار موی کوخ نشینان  را به همه کاخ نشینان عالم نمی‌دهم  . نظامی فاشیستی که با ریش و عبا و عمامه و در تحت نام خدا وحشیانه ترین استثمار را میکنند 

 احکام قضایی تمامی۱۷ کارگری که با شکایت کارفرمای معدن طلای آق دره در دادگستری آذربایجان غربی محاکمه شده بودند در واپسین روزهای ماه گذشته به اجرا درآمد.

«وحید یاری» که در جریان رسیدگی قضایی به پرونده‌ای این ۱۷ کارگر وکالت آنها را برعهده داشته است، در این رابطه به ایلنا گفت: این کارگران براساس دو پرونده‌ قضایی که به صورت جداگانه علیه آنها تشکیل شده بود، به ترتیب در شعبه 101 دادگاه کیفری در شهر تکاب و شعبه 10 تجدید نظر استان آذربایجان غربی محاکمه شدند.

وی افزود: در مجموع متهمان این پرونده به تحمل مجازات تعزیری حبس، پرداخت جزای نقدی و تحمل ضربات شلاق محکوم شده بودند که در نهایت با اعلام گذشت شاکی و استفاده از فرصت عفو مقام قضایی، مجازات حبس تمامی کارگران مورد نظر لغو شد و مجازات پرداخت جزای نقدی و تحمل ضربات شلاق در مورد هرکدام از متهمان به اجرا درآمد.

در این باره منابع ایلنا می‌گویند که احکام متهمان یاد شده در واپسین روزهای ماه گذشته به اجرا درآمده است.

این وکیل دادگستری ادامه داد: در پرونده نخست که بصورت مشترک با شکایت شرکت پویا زرکان در مقام کارفرما و یکی از نگهبانان شرکت علیه هشت نفر از کارگران فصلی معدن تشکیل شده بود این هشت نفر به اتهام «ممانعت و بازداشتن مردم از انجام کسب و کار با ایجاد هیاهو و جنجال»، «توهین به نگهبان شرکت»، «تخریب لباس و توقیف غیر قانونی نگهبان» و «تخریت عمدی تابلوی شرکت» مورد محاکمه قرار گرفتند و براساس رای دادگاه بدوی تمامی این افراد مجرم شناخته شدند.
ایلنا

قاری محبوب رهبری؛ متهم اول اعمال «منافی عفت» در جامعه قرآنی کشور



 سی‌وهشت سال پیش وقتی‌که در بحبوحه انقلاب سخن از آینده ایران به میان می‌آمد، مهم‌ترین دیالوگ موجود از «رساندن مردم به مقام انسانیت» می‌گفت. از پاک‌سازی معنوی و جامعه‌ای عاری از فساد و تباهی که توسط روحانیت وعده داده می‌شد. اما پس از گذشت سی‌وهشت سال آنچه که در بساط حاکمیت جمهوری اسلامی به‌صورت سازمان‌یافته گسترش‌یافته، نه تنها معنویت و انسانیت نیست بلکه باکمال تأسف، رواج فساد و تباهی اخلاق و سیاهه بلند بالایی از فساد اخلاقی و مالی است. آن‌هم در بین مقاماتی که بیشترین نزدیکی را با شخص اول مملکت یعنی آیت‌الله خامنه‌ای داشته و دارند.

Tuesday, May 24, 2016

همجنسگرایی در ورزش بانوان ایران




روزنامه قانون: همواره در تاریخ زندگی بشر، حداقل تعریفی که از خانواده وجود داشته چیزی غیر از پیوند یک زن و یک مرد جهت تولید نسل و نگهداری از فرزندان و رشد دادن آنها نبوده است. هم‌اکنون در قرن حاضر نظام غرب به تلاش برای دگرگون سازی این تعریف غریزی دست زده و به تدریج در حال زمینه‌سازی برای این تحریف بزرگ است.

مشکل روابط نامتعارف جنسی در ورزش ایران تابویی است که مدت‌ها کسی به آن نپرداخته است؛ اتفاق ناگواری که برخی معتقدند پرداختن به آن هم اخلاقی نیست.

به هر ترتیب برخی از جمله شاه‌حسینی می‌گویند این اتفاق در فوتسال بانوان وجود دارد، یکی دیگر از بانوان تیم ملی فوتسال در این‌باره می‌گوید: «من نمی‌گویم همجنسگرایی در بین برخی ورزشکاران بانو وجود ندارد، بله وجود دارد ولی واقعاً همه‌چیز در حد شنیده‌هاست، من چیزی در این‌باره ندیده‌ام».

او در ادامه می‌گوید: «چند وقت پیش این ماجرا سر و صدای زیادی به راه انداخته بود و حتی کار به جایی رسید که در فدراسیون اخطارهایی به برخی بازیکنان دادند به عنوان مثال گفتند حق ندارید موهای سرتان را پسرانه بزنید یا به نوع پوششمان ایراد گرفتند».

این ملی‌پوش در پایان اظهار می‌کند: «به هر حال برخی ورزشکاران اقداماتی انجام می‌دهند که چون دور از رسانه‌ها هستند، دیده نمی‌شود. البته این را هم بگویم که موضوع همجنسگرایی یا دو جنسه بودن به صورت خیلی معدود دیده می‌شود ولی وجود دارد، به عنوان مثال برخی از بانوان ما دوست دارند عمل کنند و پسر شوند چون دوجنسه هستند ولی خانواده‌هایشان این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهند

مدلینگ میتواند تا 2 سال حبس داشته باشد




 عبدالصمد خرمشاهی، وکیل پایه یک دادگستری در ارتباط با جرایمی که مدلینگ‌های فضای مجازی مرتکب می شوند و نحوه برخورد کتاب قانون با آن ها، به خبرنگار اجتماعی روزنامه «ابتکار» می گوید: به طور کلی در قانون مدلینگ بودن جرم نیست؛ اما اشاره شده است که اگر عکس‌هایی از فرد توسط شخص او منتشر داده شود برای او جرایمی در نظر گرفته می‌شود. وی با اشاره به اینکه این جرایم جزو جرایم رایانه ای است، می‌افزاید: باتوجه به ماده 638 و 742 قانون مجازات اسلامی این تخلفات قابل پیگیری است؛ باید در نظر داشت با پیشرفت تکنولوژی این جرایم درحال گسترش هستند. ممکن است خلأ قانونی در این نوع تخلفات حس شود اما با استناد به جرایم رایانه ای مثل انتشار تصاویر و پخش آن مشمول برخی ماده های قانونی شود.

خرمشاهی گفت: براساس قانون کسی که تصاویر مستهجن (که این هم بستگی به قانونگذار دارد) را در فضای مجازی منتشر کند تا دوسال حبس و یا جریمه نقدی 4 میلیون تومانی شامل حالش می‌شود. هرچند این چاره راه نیست و همانگونه که اشاره کردم این مشکلات مالی و فرهنگی جامعه ما است. خلاء قانونی را می شود پر کرد اما بحث این است که این مسائل باید فرهنگی حل شود و برخورد قانونی همانگونه که تاکنون جواب نداده است، همچنان بی تاثیر و کم تاثیر خواهد بود .

روزنامه ابتکار

Monday, May 23, 2016

دو مسجد عمده نروژ توسط لانه جاسوسی جمهوری اسلامی مدیریت می شود




دو مسجد عمده نروژ توسط لانه جاسوسی جمهوری اسلامی مدیریت می شود 
شهروند
ارزیابی مرکز آمار نروژ که در هفته اخیر منتشر شده است، نشان می‌دهد که دو مسجد بزرگ و عمده‌ی نروژ از جمله مسجد توحید در اسلو از ایران مدیریت می‌شود.
در گزارشی که برای ماهنامه‌ی “فریاد” (Exclamation) تهیه شده، منابع آگاه اعلام کرده‌‌اند که امام‌های جماعت برخی از مسجدها از طرف ایران انتخاب می‌شوند تا پیام‌های ایران را در اروپا بگسترانند. همین گزارش تأکید می‌کند که سفارت جمهوری اسلامی برای کنترل جامعه‌ی پناهندگان ایرانی ساکن نروژ و برگزیدن کسانی که با آنها همکاری کنند به طور چشم‌گیری فعال است. کسانی که برگزیده می‌شوند، به کارهای گوناگون با نیت‌های متفاوت گمارده می شوند. آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر دینی ایران است و از سوی جامعه‌ی اهل بیت که مسجد «امام علی» در اسلو محل برگزاری مراسم مذهبی‌شان و گزینش نیرو برای ایران است، حمایت می‌شود.

Sunday, May 22, 2016

نام نویسندگان و شاعران اعدام شده در حکومت اسلامی




نام نویسندگان و شاعران اعدام شده در حکومت اسلامی
مسعود نقرکار


• یاد آوری به حسن روحانی: "اخلاق، مقدسات و ارزش ها، وامنیت ملی" سه اصلی هستند که حسن روحانی برای اهل قلم خط قرمز اعلام کرده است. لیست نویسندگان و شاعرانی که به اتهام رعایت نکردن خط قرمز امثال حسن روحانی توسط حکومت اسلامی اعدام شدند، جهت یاد آوری و اطلاع ایشان و مردم ایران منتشرمی شود.

آیت الله خمینی، بینانگذار حکومت اسلامی مواضعی سخیف وگستاخانه در برابراهل قلمی که درراه تحقق آزادی اندیشه و بیان و قلم در میهنمان تلاش می کردند، داشت. خمینی مواضعِ اش را بارها در سخنرانی ها ی اش بیان کرد و به آن ها عمل شد. خط قرمز خمینی برای شکستن قلم و سانسور، وتبعید، زندان، شکنجه و اعدام اهل قلم "اخلاق اسلامی ، مقدسات و ارزش ها ی اسلامی " و"امنیت ملی" یعنی حفظ حکومت اسلامی بود. تعفن متصاعد ازدهانی که توبه کرد از اینکه چرا زودتر برای اعدام اهل قلم دارها بر پا نکرد، و" بشکنید این قلم ها " را نعره زد، نه فقط فضای میهنمان که جهانی را آلوده و آزرده کرد.

راه و روش خمینی را رهبران حکومت اسلامی ادامه داده اند .درباره خباثت ها وجنایت هائی که آخوندیسم و خمینیسم در قبال اهل قلم آزاداندیش و آزادیخواه روا داشته اند به وفور و فراوان نوشته شده و اسناد و مدارک و شواهد برای اثبات جنایت علیه بشریت، حتی در همین محدوده کافی ست.

درخشش«فروشنده» فرهادی در کن، نخل طلا برای سینمای ایران



رادیو زمانه 

فیلم «فروشنده» تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن، به عنوان آخرین فیلم بخش اصلی به نمایش درآمد. منتقدان این فیلم را ستوده‌اند. فیلم فرهادی سطح رقابت‌ها در کن را بالا برد. آیا نخل طلای مهم‌ترین جشنواره سینمایی در اروپا به این فیلم تعلق می‌گیرد؟

فیلم «فروشنده» شامگاه جمعه ۳۱ اردیبهشت در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد. تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی زندگی زن و شوهری به نام رعنا (ترانه علیدوستی) و عماد (شهاب حسینی) را نشان می‌دهد که در حال بازی در نمایش «مرگ فروشنده» نوشته آرتور میلر، نویسنده و نمایشنامه‌نویس آمریکایی هستند. آن‌ها در یک مجتمع مسکونی سکونت دارند که یک روز، به طور غیر منتظره‌ای آسیب می‌بیند و در معرض فروپاشی قرار می‌گیرد. ساکنان سرآسیمه آپارتمانشان را ترک می‌کنند. مجتمع فرونمی‌پاشد، اما غیر قابل سکونت است.

تایید مرگ ملا منصور رهبر گروه طالبان



اداره امنیت ملی افغانستان مرگ ملا منصور را تایید کرد
وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون طی بیانیه‌ای اعلام کرده طی یک حمله هوایی ملا منصور، جانشین ملا محمد عمر، رهبر سابق طالبان را هدف قرار داده است.

به گفته پنتاگون، باراک اوباما، رئیس جمهوری، شخصا دستور این حمله هوایی را صادر کرده است.
اداره امنیت ملی افغانستان تایید کرده که ملا اخترمحمد منصور رهبر گروه طالبان عصر دیروز در حمله هوایی در ایالت بلوچستان پاکستان کشته شده است.

این اداره با صدور اعلامیه‌ای گفته که ملا منصور حوالی ساعت ۳:۴۵ عصر دیروز به وقت محلی در جاده عمومی در منطقه دالبندین ایالت بلوچستان پاکستان کشته شد.

سازمان اطلاعات افغانستان نوشته که رهبر گروه طالبان از مدتی به این سو تحت "تعقیب جدی" بود و دیروز در حالی که بر یک موتر/خودرو سوار بود هدف حمله هوایی قرار گرفت و همراه با سایر سرنشینان این خودرو از بین رفت.
بیشتر بخوانید: افغانستان: در صورت کشته شدن منصور، طالبان فرصت جدیدی برای صلح می‌یابند

در اعلامیه اداره امنیت ملی افغانستان ذکری از حمله هواپیمای بدون سرنشین، پهپاد، آمریکا نشده است. پیشتر وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرده بود که ملا منصور هدف حمله هواپیمای بدون سرنشین قرار گرفته است.

وزارت دفاع آمریکا به صورت قطعی تایید نکرده که رهبر گروه طالبان در این حمله پهپاد آمریکایی کشته شده است.
عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان هم در حساب توییترش مرگ ملا منصور رهبر گروه طالبان را تایید کرده اما جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.

وزارت داخله/کشور افغانستان در اعلامیه‌ای نوشته که کشته شدن ملا منصور "ضربه‌ای محکم" به گروه طالبان تلقی می‌شود و به "بهبود وضعیت امنیتی کشور" کمک می‌کند.

بی بی سی فارسی



Saturday, May 21, 2016

6 عارضه جدی صبحانه نخوردن




ضرب المثل عاقلانه «صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است»، در طول اعصار مختلف نقل شده ولی با این حال شاید هنوز عمق این مساله که چرا صبحانه بسیار اهمیت دارد، به درستی درک نشده باشد.

به گزارش قدس آنلاین، عوارض جانبی صبحانه نخوردن شامل تاثیرات منفی روی وزن، عدم سلامت هورمونی، اختلال حافظه و خلق و خوی است.

چاقی: چاقی و عوارض متعاقب آن از قبیل دیابت، ناباروری، بیمای های قلبی، و .... از بزرگترین نگرانی های قرن هستند. عدم مصرف صبحانه در این میان می تواند خطر ابتلا به چاقی و عدم از دست دادن وزن را وخیم تر کند. به گفته کارشناسان تغذیه نخوردن صبحانه باعث می شود که شما در تمام طول روز پرخوری کنید. این در حالی است که مصرف مواد غذایی مناسب برای صبحانه مانع از تجمع انسولین می ‌شود.

Friday, May 20, 2016

مهماندار هواپیمای مصری که نحوه مرگ خود را پیش‌بینی کرده بود



مردم خاورمیانه که اغلب باورهای آنها در باره زندگی ومرگ از ادیان آسمانی یهودیت، مسیحیت و اسلام الهام گرفته شده، بر این عقیده‌اند که هیچ کس نمی داند که چگونه و کجا از دنیا خواهد رفت. اما در این میان هر چند گاهی استثنائی از این قاعده کلی بیرون می آید که نحوه مرگ خود را پیش بینی می کند. سمر عزالدین، مهماندار هواپیمای سرنگون شده مصری که روز پنجشنبه در اقیانوس مدیترانه سقوط کرد، یکی از این مستثنی‌ها بود.

سمر در تاریخ 26 سپتامبر، یک تصویری را در صفحه فیس‌بوک خود گذاشته بود که در آن زنی چمدان به دست در آبهای اقیانوس به طرف ساحل در حال راه رفتن است و پشت سر او هواپیمای آتش گرفته در حال سقوط در آب اقیانوس  مشاهده می شود. سحر این تصویر را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد و به دوستان خود گفت اینگونه خواهد مُرد.

منبع العربیه فارسی

کتک خوردن یک آخوند به خاطر فضولی در کار دیگران




 پس از حواشی ایجاد شده حول مسائل فرهنگی اسلامشهر در هفته های اخیر، این بار در اتفاقی تازه افرادی که در حال انجام اقدامات غیراخلاقی در یکی از محلات اسلامشهر بودند، بدون توجه به جایگاه روحانیت و به صرف سوال یک روحانی از آنها، وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

محسن فراهانی، روحانی آمر به معروف در این رابطه اظهارکرد: یک خانم به همراه سه مرد جوان در کوچه های شهرک جانبازان قائمیه در حال انجام حرکاتی زننده بودند. من به داروخانه رفتم و برای فرزندم شربت گرفتم و برگشتم، با این حال دیدم این افراد همچنان درحال تکرار کارهای خود هستند.

وی افزود: من سمت آنها رفتم و نسبت آنها را پرسیدم اما آنها جوابی نداشتند. در ادامه به آنها گفتم حتی اگر شما زن و شوهر هم باشید خیابان جای این کارها نیست که با گفتن این جمله آن خانم فرار کرد و یکی از آن سه نفر به یک باره با مشت به گیجگاه من زد.

فراهانی تصریح کرد: پیشانی، سمت چپ و راست گردن، روی گونه ها و چشمان من در این درگیری آسیب دید و در آن میان تنها کاری که من انجام دادم بستن گاردم بود تا با چاقو به من ضربه نزند.

این روحانی جوان تصریح کرد: آنها سه فرد جوان بودند که در هنگام درگیری دو نفر از آنها به عقب رفتند و یک نفرشان مرا مورد ضرب و شتم قرار داد که پس از تحقیقات ما مشخص شده این فرد شخصی با نام«م.ا» و از بوکسورهای این منطقه بوده است که اتفاقا در ماه های اخیر بنرهای مربوط به او نیز در قائمیه نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: این آقا چون بوکسور بوده و فکر می کرده زورش زیاد است به راحتی یک روحانی را مورد ضرب و شتم قرار می دهد. گله من این است که حتما باید برای من هم اتفاقی مثل شهید خلیلی یا دو فقره دیگری که چشمشان تخلیه شد بیفتد تا مسئولان پیگیر چنین اموری شوند

میزان 

اداره مهاجرت آلمان: ۷۸ درصد پناهجویان ایرانی تحصیلات عالیه دارند



اداره مهاجرت آلمان: ۷۸ درصد پناهجویان ایرانی تحصیلات عالیه دارند
بنا به گزارش تحقیقی اداره مهاجرت و پناهجویی آلمان، پناهندگان ایرانی بیش از حد میانگین دارای تحصیلات دبیرستانی و دانشگاهی هستند. حدود ۷۸ درصد پناهجویان بالغ ایرانی دارای دیپلم دبیرستان یا تحصیلات دانشگاهی هستند.
خبرگزاری دویچه وله در گزارشی به نقل از خبرگزاری KNA می‌گوید دو پنجم از مجموع پناهجویان بالغی که در سال گذشته در آلمان درخواست پناهندگی داده‌اند‌‌، در کشورهای خود تحصیلات دانشگاهی داشته یا دست‌کم دارای دیپلم دبیرستان هستند.

در تحقیقی که اداره فدرال مهاجرت و پناهجویی آلمان انجام داده است ۴/ ۲۲ درصدد کل پرسش‌شوندگان پناهجو حداکثر ۴ سال دانش‌آموز بوده‌اند و در مدارس ابتدایی خواندن و نوشتن را فرا گرفته‌اند.

تنها ۲/ ۷ درصد پناهجویانی که مورد پرسش قرار گرفته‌اند از هیچ دوره آموزشی یا تحصیلی برخوردار نبوده‌اند.

بنا به تحقیق این اداره فدرال آلمان، پناهجویان ایرانی و سوری بیش از حد میانگین دارای تحصیلات دبیرستانی و دانشگاهی هستند.

از میان پناهجویان ایرانی ۵/ ۴۲ درصد دارای دیپلم دبیرستان هستند و ۲/ ۳۵ درصد پناهجویان دیگر ایرانی نیز دارای تحصیلات دانشگاهی‌اند.

در میان پناهجویان سوری نیز میزان افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند قابل توجه است. بر اساس همین تحقیق ۶/ ۲۶ درصد پناهجویان سوری دارای دیپلم دبیرستان و ۲۷ درصد آنان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

در این تحقیق آمده است، پناهجویانی که از کشورهای مقدونیه و صربستان به آلمان آمده‌اند از سطح آموزش و تحصیلات کمتری در مقایسه با دیگر پناهجویان برخوردارند.

در سال ۲۰۱۵ بیش از یک میلیون پناهجو به آلمان وارد شدند. روزنامه آلمانی "راینیشه پست" ۱۶ فوریه به نقل از منابع دولتی خبر داد که دولت آلمان در انتظار ورود حدود نیم میلیون پناهجو به این کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی است.

Thursday, May 19, 2016

ازدواج شش دختر زیر ۱۰ سال در استان کردستان





محسن آقایی، مدیرکل ثبت احوال کردستان، روز پنج‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت ماه گفت که علاوه بر شش ازدواج دختران کمتر از ۱۰ سال در سال گذشته، ۱۶۴ فقره ازدواج زنان با مردان ۲۰ سال بزرگ‌تر از خود نیز صورت گرفته است.

آقایی افزود: « همچنین دو هزار و ۹۹ فقره ازدواج زوجین همسن و ۶۲۱ فقره ازدواج مردان با زنان یک سال بزرگ‌تر از خود در استان به ثبت رسیده است».

به گفته او  بر اساس این آمار میزان ازدواج ثبت شده در سال گذشته در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۳.۵ درصد کاهش داشته است.

طبق این آمارها میانگین سن ازدواج برای مردان ۲۸.۳۳ و برای زنان ۲۳.۸۸ سال است.

ازدواج کودکان زیر ۱۸ سال در ایران کماکان رواج دارد. بر اساس قانون مدنی ایران، سن قانونی ازدواج برای دختران ۱۳ سال و برای پسران ۱۵ سال تعیین شده است. با این حال در ماده ١٠۴١ قانون مدنی آمده است: «عقد نکاح دختر قبل از رسیدن به سن ١٣‌ سال تمام شمسی و پسر‌ قبل از رسیدن به سن ١۵‌سال تمام شمسی منوط است به اذن ولی به شرط رعایت ‌مصلحت با تشخیص دادگاه صالح».

سال گذشته، شهیندخت مولاوردی از آمار «نگران‌کننده» ازدواج کودکان دختر قبل از رسیدن به سن قانونی سخن گفته بود. او افزوده بود: «حتی شاهد ازدواج دختران کمتر از ۱۰ سال نیز بوده‌ایم».

بر پایه آمار صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، عوارض ناشی از بارداری و زایمان یکی از مهم‌ترین علل مرگ دختران در سنین ۱۵ تا ۱۹ سال در سطح جهان است و سالانه به ۷۰ هزار مرگ منجر می‌شود.

بنا به این گزارش، نوزادان مادران کمتر از ۱۸ سال نیز ۶۰ درصد بیشتر از سایر نوزدان با خطر مرگ و بیماری روبه‌رو هستند.


منبع ایرنا


وقتی بی‌بی‌سی بیست هزار کارمند دارد و صداوسیما چهل و هشت هزار




 خبرآنلاین، رشد حیرت‌انگیز نیروهای انسانی سازمان صدا و سیما که در دوره عزت‌الله ضرغامی (چهارمین رییس سازمان پس از پیروزی انقلاب) رقم خورد باعث شده تا امروز تعداد کارمندان رسمی، قراردادی و پیمانی صدا و سیما به ۴۸ تا ۵۰ هزار تن برسد، رقمی که در مقایسه با تعداد نیروهای انسانی تلویزیون‌های مختلف در گوشه و کنار جهان چشمگیر و قابل توجه است.

این در حالی است که پیش از دوره‌ی ضرغامی امورات صدا و سیمای ایران را حدود ۲۲ هزار نیروی انسانی رتق و فتق می‌کردند. این تعداد نیروی انسانی در کنار پست‌های مدیریتی که در این سازمان وجود داشت باعث میشد که حدد ۸۰ الی ۸۵ درصد بودجه صدا و سیما صرف حقوق و دستمزد نیروهای انسانی‌اش شود و تنها ۱۵ الی ۲۰ درصد بودجه برای تولیدات تلویزیونی در حوزه‌های مختلف باقی بماند.

Wednesday, May 18, 2016

قتل دلخراش یک پناهجوی ایرانی در حومه مونیخ



ایرانشهر - روزنامه های صبح چهارشنبه ۱۸ می ۲۰۱۶ در آلمان می‌گویند قتل دلخراش یک پناهنده ۲۸ ساله ایرانی در حومه مونیخ بار دیگر توجه به وضعیت پناهندگان خاورمیانه‌ای در آلمان را در صدر خواسته‌های امنیتی قرار داده‌است.
 این پناهنده مقتول که محمد جعفری، ۲۸ ساله و با ملیت ایرانی معرفی شده است از ابتدای سال ۲۰۱۵ در کمپ پناهندگان هرتن در حومه مونیخ اقامت داشته‌است و به گفته مقامات این کمپ پناهندگی از هیچ سابقه سوئی برخوردار نبوده است.

در تحقیقات اولیه که بلافاصله پس از وقوع قتل توسط پلیس آغاز شد، احتمال قتل برای سرقت از سوی دیگر پناهندگان مستقر در همان کمپ مطرح شد که در همین رابطه یک تبعه افغان و یک تبعه ایرانی دیگر ساکن در همین کمپ دستگیر شدند که پس از تحقیقات مقدماتی پلیس آنها را آزاد کرده است.

با توجه به آزادی دو متهم احتمالی روزنامه‌های مونیخ می‌گوییند ممکن است این قتل جنبه‌های نژاد پرستانه داشته باشد اما پلیس از صدور بیانیه جدید در این مورد خودداری کرده و سخنگوی پلیس مونیخ می‌گوید: شواهد نشان می‌دهد قتل توسط افرادی انجام شده است که در کمپ مستقر بوده‌اند اما تشخیص ابتدایی ماموران درباره متهمان احتمالی اشتباه بوده است.

انتشار تصاویری از این کمپ و پرداختن به موضوع قتل آقای جعفری در روزنامه های مونیخ نشانگر آن است که افکار عمومی از توضیحات پلیس قانع نشده است.


Tuesday, May 17, 2016

اطلاعاتی جدید از بزرگترین شبکه جاسوسی ایران در سعودی



العربیه فارسی 
سرتیپ مهندس بسام زکی بن عطیه از افسران سازمان آگاهی سعودی، اطلاعاتی تازه از بزرگترین شبکه جاسوسی برای ایران در خاک سعودی فاش کرد. دستکم ۳۰ تن از اعضای این شبکه از شهروندان سعودی هستند.

به گزارش روزنامه الوطن. این شبکه در ۸ شهر سعودی فعال بود. این در حالی است که مقام‌های سعودی در حال تحقیق درباره یک حمله سایبری ناموفق به سایت‌های دولتی سعودی هستند.

سرتیپ بن عطیه گفت که شبکه جاسوسی از سوی سفارت ایران در ریاض و با نظارت علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران اداره می‌شد. او افزود که هشت شهر سعودی، به صحنه فعالیت این شبکه جاسوسی تبدیل شده بودند که اعضای آن هم‌اینک در حال محاکمه شدن هستند.

این مقام مسئول سعودی توضیح داد که شبکه بزرگ جاسوسی، به سه شبکه کوچکتر تقسیم می‌شد. این شبکه ۶۴ پرونده اطلاعاتی حاوی گزارش‌های نظامی، امنیتی و غیر نظامی را از ۷ بخش مختلف، به ایران منتقل کرده است. سفارت جمهوری اسلامی ایران در سعودی، نیروهای این شبکه‌ را جذب و سازماندهی کرده بود.

سرتیپ بن عطیه توضیح داد که تروریسم ایرانی علیه سعودی، چند وجهی است که یکی از وجوه آن، جاسوسی است او ادامه داد که هدف قرار دادن پادشاهی عربی سعودی و تبدیل آن به محلی پر تنش، برای تهران یک هدف مقدس است.

این سخنان مقام مسئول سعودی در سمینار «تروریسم و گروه‌های تروریستی.. چالش‌ها، خطرها و مقابله با آن‌ها» مطرح شده است.

Monday, May 16, 2016

زرنگی یک ایرانی برای گرفتن تابعیت سوئدی به از دست دادن اقامت منجر شد



یک ایرانی ساکن سوئد که دارای اقامت دائم در این کشور است پس از گذشت پنج سال از اقامت دائمش درخواست تابعیت خود را تسلیم اداره مهاجرت سويدن نمود تا سیتی زن سويدن شود و از مزایای متعدد آن از جمله تردد بدون نیاز به روادید (ویزا) به اكثر کشورهای جهان برخوردار گردد.

یکی از شرایط در آمدن به تابعیت سويدن، زندگی قانونی و متداوم بمدت حداقل ۵ سال در این کشور است.

اما از آنجایی که این ایرانی مقیم سويدن عملا در سويدن زندگی نمی کرد و بیشتر دوره های زمانی در ۵ ساله اخیر را ساکن ایران بود با فکر بکری که به سرش زد تلاش نمود تا با گمراه کردن اداره مهاجرت موفق به کسب تابعیت سويدني شود.

لباس‌های مبتدل قاچاق حساب میشوند و با متخلفان برخورد خواهد شد



«علی اکبر مختاری» ، منطقه البرز، اظهار کرد: فروش لباس‌های مبتدل از آبان‌ماه پارسال در حکم قاچاق در نظر گرفته شده و با متخلفان این حوزه برخورد قانونی می‌شود.

او ادامه داد: هرچند این قانون از پارسال لازم‌الاجرا شده اما هنوز آماری از تخلفات این حوزه به‌صورت عمومی ارائه نشده است.

مختاری خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که از این نوع لباس‌ها در حکم قاچاق کالا قرار گرفته‌اند از این پس پرونده‌های این حوزه به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شد، اما پیش از این مسئولیت رسیدگی به این پرونده‌ها را دادسرا به عهده داشت.

Sunday, May 15, 2016

پیشرفته‌ترین بیمارستان عراق با همکاری ایران افتتاح شد


بیمارستان ولیعصر اراک

 وزیر بهداشت: دولت برای ساختن بیمارستان پول ندارد!! پیشرفته‌ترین بیمارستان عراق با همکاری ایران افتتاح شد
پیشرفته‌ترین بیمارستان عراق با همکاری ایران افتتاح شد 

آستان حسینی با همکاری موسسه خیریه الکوثر ایران پیشرفته‌ترین بیمارستان عراق را در کربلا افتتاح کردند.
 به گزارش فارس، مراسم افتتاح بیمارستان فوق تخصصی زین العابدین کربلا پس از 7 سال تلاش مهندسان ایرانی، شامگاه چهار شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت همزمان با شب میلاد امام چهارم شیعیان،گشایش یافت.
 سرکنسول کربلا، رئیس ستاد بازسازی عتبات، رئیس موسسه الکوثر ایران و تولیت حرم امام حسین ازجمله مسئولین حاضر در این بیمارستان بودند.

این اعداد نشانه سالم بودن‌تان است



نگاهی به آخرین برگه آزمایش‌تان بیندازید. چه اعدادی را می‌بینید؟ اصلا می‌دانید این اعداد چه رازهایی را در‌مورد سلامت شما فاش می‌کنند؟ سال‌هاست پژوهشگران درمورد این ارقام تحقیق می‌کنند و در بررسی‌های مختلف توانسته‌اند اعدادی که می‌توانند مرز میان سلامت و ناخوشی را روشن کنند، تعیین کنند. از نظر آنها از فشار‌خون شما گرفته تا میزان خواب‌تان، حد و اندازه‌ای دارد که در این مطلب این اندازه‌ها را با شما در میان می‌گذاریم. اگر برگه آزمایش شما ارقامی بسیار متفاوت با آنچه در این مطلب آورده‌ایم را نشان می‌دهد، هر چه سریع‌تر به یک متخصص مراجعه کنید و راهی برای مبارزه با مشکلی که گرفتارش شده‌اید پیدا کنید.

فشار‌خون: 140.90 میلی‌متر جیوه

Saturday, May 14, 2016

آیت‌الله خامنه‌ای: پیروان فرقه گمراه بهائیت محکوم به نجاست هستند و از هرگونه معاشرت با این فرقه اجتناب کنید


سند جنایت رژیم جمهوری اسلامی


آیت‌الله خامنه‌ای: پیروان فرقه گمراه بهائیت محکوم به نجاست هستند/ از هرگونه معاشرت با این فرقه اجتناب کنید

عصر ایران: مقام معظم رهبری درباه فرقه بهائیت می‌فرمایند: آنها نجس و دشمن دین و ایمانِ شما هستند. ایشان در پاسخ به استفتاء دیگری تأکید می‌کنند: از هرگونه معاشرت با این فرقه ضاله مضله، اجتناب نمایید.

به گزارش فارس، ایجاد ادیان و فرق ساختگی یکی از ترفندهای مرسوم دول استعمارگر برای به انحراف کشیدن جریان صحیح دینداری بوده است. در حقیقت هدف کلی این بوده که فرق دست‌ساز در نهایت جایگزین ادیان الهی شده و یا حداقل چهره ادیان الهی را مشوش سازند.

در مقوله مهدویت نیز قریب یکصد و پنجاه سال پیش با کمک و هدایت استعمار انگلیس، گروه دست‌سازی با نام و عنوان بابیت و بهائیت در کشور ما شکل گرفت.

مداوای مصدوم حادثه ی رانندگی محور تبریز-اهر توسط توریست های هلندیمداوای مصدوم حادثه ی رانندگی محور تبریز-اهر توسط توریست های هلندی




روز گذشته برخورد یک دستگاه پیکان و موتورسیکلت در محور اهر - تبریز منجر به مصدومیت شدید فرد موتورسوار گردید.

درحالیکه مردم دور فرد مصدوم گرد آمده بودند، یک پدر و دختر هلندی که در حال گذار از این مسیر بودند به کمک فرد موتورسوار شتافته و نسبت به اقدامات مراقبتی و امداد اولیه اقدام کردند.

این اقدام آنها با استقبال و تشویق مردم حاضر در صحنه روبرو گردید.

گفتنی است محور تبریز - اهر طی سالیان اخیر یکی از حادثه خیزترین جاده های آذربایجان شرقی است که به دلیل قرار گرفتن در مسیر جنگل های زیبای ارسباران یکی از محورهای گردشگری این استان به شمار می آید.

عملیات دوبانده کردن جاده تبریز - اهر در سالهای اخیر شروع شده اما بدلیل برخی محدودیت های مالی با کندی پیش می رود.

نصر

Friday, May 13, 2016

مسیحی شدن نخستین مسلمانی که به لقب «دختر شایسته آمریکا» رسید




شش سال پس از آن‌که نامش به عنوان نخستین دختر مسلمان دست‌یافته به لقب «دختر شایسته آمریکا» درخشید، اخیرا خبری منتشر شد مبنی بر این‌که ریما فقیه، دختر آمریکایی لبنانی الاصل، به دین مسیحیت گرویده و قرار است ۲۶ اردیبهشت جاری توسط پطر مارونی‌های لبنان، به ازدواج نامزدش در آید.

 ریما فقیه در مصاحبه با روزنامه هافینگتن پست گفته است که این تصمیم را پس از نامزدی با وسیم صلیبی، تهیه کننده آمریکایی لبنانی الاصل گرفته است.

مصطفی بدرالدین یکی از مخوف ترین تروریست های رژیم ایران، فرمانده نظامی حزب الله و قاتل مردم سوریه کشته شد




حسن داعی، 13 ماه مه 2016
مصطفی بدر الدین معروف به ذوالفقار، یکی از مخوف ترین تروریست های رژیم ایران در سه دهه گذشته است. وی در 1961 در بیروت متولد شد و همراه عماد مغنیه، که دوست نزدیک و برادر همسرش بود، به سازمان فلسطینی الفتح پیوست. در سال 1982 با تشکیل حزب الله توسط سپاه پاسداران، این دو نفر نیز به این سازمان پیوستند و رهبری نظامی آن را به دست گرفتند.

مغنیه فرمانده عملیات نظامی حزب الله شد و بدرالدین که مهارت ویژه ای در ساخت بمب داشت، در کنار وی قرار گرفت. اولین عملیات آنان در آوریل 1983 علیه سفارت آمریکا بود. رهبری عملیات با مغنیه بود و بمب های بکار رفته نیز دست ساخت بدرالدین بودند. در اکتبر همان سال، مرکز تفنگداران آمریکائی و مرکز سربازان فرانسوی مورد حمله تروریستی حزب الله قرار گرفت که صدها کشته و مجروح داشت. فرمانده عملیات مغنیه و سازنده بمب بدرالدین بود.

اتهام تازه در مورد «حمایت» مقامات سعودی از حمله یازده سپتامبر




اتهام تازه در مورد «حمایت» مقامات سعودی از حمله یازده سپتامبر
در تازه‌ترین اتهام علیه عربستان سعودی در ارتباط با پرونده حملات ۱۱ سپتامبر، یک عضو کمیسیون کنگره آمریکا برای بررسی این حادثه از «شواهد روشن» درباره مشارکت افراد وابسته به حکومت سعودی سخن گفت.

به گزارش روزنامه بریتانیایی گاردین در روز پنج‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت، جان اف لیمن، عضو جمهوری‌خواه و سابق کمیسیون کنگره درباره یازده سپتامبر، در مصاحبه‌ای از «شواهد روشنی» گفته است مبنی بر این که افرادی از حکومت عربستان سعودی جزئی از شبکه حامیان هواپیماربایان در روز ۱۱ سپتامبر بوده‌اند.

Thursday, May 12, 2016

فشار خون را این غذاها پایین می آورند





 بیشتر حمله‌های قلبی و سکته‌های مغزی ناشی از فشار خون بالاست. سردرد پس سر و پشت سر، منگی سر، فشار در مرکز قفسه سینه و گرگرفتگی از علائم پر فشاری خون است

لازم است بدانید فشارخون، حداکثر و حداقل دارد. در افراد بالغ بیشترین فشار بین 9 تا 14 و کمترین مطلوب بین 6 تا 9 است. فشار خون از 14 تا 16 فشار خون خفیف، 16 تا 17 متوسط و 18 به بالا افزایش شدید فشار خون به شمار می‌آید. کسانی که سابقه فشار خون بالا ندارند باید هر 6 ماه یک بار فشارشان را چک کنند. بعد از خوردن صبحانه بهترین زمان سنجش فشار خون است.

Wednesday, May 11, 2016

زهره طیب زاده حسن روحانی را بی حیا نامید




زهره طیب زاده حسن روحانی را بی حیا نامید
زهره طیب ‌زاده عضو مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان روحانی در باره آموزش زبان انگلیسی گفت: اگر آقای روحانی می‌خواهد دوره ریاست جمهوری‌اش تا انتهای این دوره ادامه پیدا کند به صلاح ایشان نیست که در مقابل نظرات ولی‌فقیه، هماورد طلبی کند؛ ظاهرا آقای روحانی مصالح نظام را نمی‌ داند.

وی که با خبرگزاری بسیج مصاحبه می‌کرد به روحانی هشدار داد و گفت: سنتی که آقای روحانی در پیش گرفته است فرجام خوبی برای ایشان و آینده نظام و انقلاب نخواهد داشت.

طیب ‌زاده گفت: تقابل گفته‌های رئیس‌جمهور با رهبر انقلاب بازی خطرناکی است و صرفا با بحث زبان انگلیسی تمام نمی‌شود؛ آقای روحانی روندی را شروع کرده است که مدام فرموده‌های رهبری را بدون فوت وقت مورد نقد قرار می‌دهد، این در حالی است که در همه اظهارات آقای روحانی، خیلی تشریفاتی از رهبری نام می‌برد اما عملاً با فرمایشات حضرت آقا در تقابل هستند.

وی روحانی را بی‌حیا نامید و افزود: آقای روحانی باید در نظر داشته باشد، که ایستادن در مقابل شورای نگهبان و خط انقلاب چیری نیست که مردم در مقابل آن سکوت کنند و اگر الآن مردم در مقابل این بی‌حیایی‌ها سکوت کرده‌اند به‌خاطر آبروی نظام است.

وی گفت: اگر آقای روحانی این روند را ادامه دهد برای انتخابات آینده ایشان مثبت نخواهد بود. آقای روحانی با این شیوه‌ای که در پیش گرفته است باید نگران تأیید صلاحیت خودش برای انتخابات آینده باشد.

پدری که از فرزندش در فروش مواد مخدر استفاده میکرد دستگیر شد



قاچاقچی مواد افیونی شگرد عجیبی داشت. این مرد برای اینکه در صورت مواجه شدن با گشت‌های پلیس ردی از خود بر جای نگذارد، پسر بچه خردسال خود را به‌عنوان حمل‌کننده مواد افیونی مورد استفاده قرار می‌داد.

کشف راز اقدام خلافکارانه این مرد به دنبال دریافت گزارش‌هایی از سوی ساکنان محلات مختلف شهر از سوی پلیس فاش شد.  وقتی مأموران پلیس رامسر در جریان اقدام‌های خلاف این مرد قرار گرفتند به‌صورت نامحسوس حرکات و رفتار او را تحت نظر قرار دادند.

این مرد جوان هنگامی که سوار بر خودروی خود به انتظار مشتریانش بود از سوی پلیس مورد بازجویی قرار گرفت اما بعد از تجسس‌های دقیق هیچ مدرکی درباره اقدام‌های او به دست نیامد.  نیروهای پلیس که اطمینان داشتند این مرد قاچاقچی در کار فروش مواد مخدر فعالیت دارد، به گشتزنی و تحقیق در خیابان‌های اطراف محل توقف او پرداخته و سرانجام به پسربچه‌ای که کوله پشتی‌ای بر دوش، حاشیه خیابانی چند صدمتر دورتر از مکان بازداشت مرد قاچاقچی ایستاده بود مظنون شده و او را مورد بازرسی قرار دادند.  در جریان بازرسی از کوله پشتی این پسر بچه مقدار 2 کیلو و 500 گرم تریاک و یک کیلوگرم حشیش که به طور ماهرانه‌ای جاسازی شده بود به دست آمد.

سرهنگ عزیزالله قربانی فرمانده پلیس رامسر در این باره به خبرنگار ما گفت: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر قاچاق موادمخدر، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت. با انجام کارهای اطلاعاتی، این فرد شناسایی شد. اطلاعات به دست آمده حکایت از آن داشت که او از مدت‌ها پیش از تهران به مقصد رامسر اقدام به حمل و توزیع مواد مخدر می‌کرد.  وقتی در بازدید از خودروی متهم چیزی به دست نیامد، پسر بچه او که خردسال بوده و دو کیلومتر پایین‌تر از محل بازداشت پدرش در یکی از خیابان‌های اطراف پنهان شده بود شناسایی شد و مورد بازرسی قرار گرفت. در این بازرسی‌ها از کوله پشتی او مقدار دو کیلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع تریاک و یک کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف شد.  بر اساس اعلام پلیس، شیوه و شگرد‌های این مرد این بوده که با پسر بچه خردسال خود اقدام به حمل مواد مخدر می‌کرد بدین صورت که بچه را در حالی که کوله پشتی حامل مواد مخدر روی دوشش بود در یکی از خیابان‌های اطراف و با پای پیاده اقدام به توزیع آن می‌کرد

Tuesday, May 10, 2016

نفوذ تروریست های وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در میان ایرانیان خارج از کشور




نفوذ تروریست های وزارت  اطلاعات جمهوری اسلامی در میان ایرانیان خارج از کشور

یکی از اعضای سابق وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی که به تازگی در اروپا پناهنده شده،پرده از نفوذ و فعالیت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در میان ایرانیان خارج از کشور برداشته است. او می‌گوید کار جذب ایرانیان خارج از کشور توسط وزارت اطلاعات از طریق واحدهای مربوط به سفارتخانه ها در هر کشور انجام می‌شود و فقط در آمریکا این کار به عهده افراد مشخصی است، پس از آنکه فرد شناسایی شد بسته به اینکه به ایران رفت و آمد داشته باشد یا خیر کارها تنظیم می‌شود.

شاهزاده رضا پهلوی جایزه حقوق بشری خود را به ایرانیان شجاعی پیشکش کرد که برای رسیدن به آزادی پیکار می‌کنند



شاهزاده رضا پهلوی جایزه حقوق بشری خود را به ایرانیان شجاعی پیشکش کرد که برای رسیدن به آزادی پیکار می‌کنند
شاهزاده رضا پهلوی جایزه‌ای یادبود هولوکاست برای دفاع از حقوق بشر را که 5 شنبه گذشته (5 می 2016) در چهارمین دوره مراسم سالانه ارزشهای جهانی جامعه یهود دریافت کرده بود به ایرانیان شجاعی پیشکش کرد که جان خود را در راه آزادی از دست داده‌اند، یا همچنان برای رسیدن به آزادی، پیکار می‌کنند. اهدای این جایزه واکنش‌های مختلفی را در میان رسانه‌های فارسی زبان برانگیخته بود.

12 ماده غذایی که 300 برابر بیشتر از پرتقال ویتامین C دارند



مطالعات نشان داده است بر‌خلاف باور بسیاری از افراد که پرتقال را تنها منبع غنی از ویتامین C‌ می‌دانند، مواد غذایی وجود دارند که 300 درصد بیشتر از پرتقال حاوی ویتامین C هستند. 
به گزارش برنا، ویتامینC از جمله ویتامین‌هایی است که همه افراد برای ادامه زندگی به آن نیاز دارند. این ویتامین فواید بسیاری از جمله کمک به رشد و ترمیم بافت‌ها و استخوان‌ها، درمان زخم‌ها و همچنین درمان سرماخوردگی، سرطان، آسم و سکته مغزی، اختلالات قلبی عروقی، آب مروارید و کلسترل بالا را دارد. علاوه بر این، ویتامین C به جذب مواد معدنی در بدن کمک می‌کند. 
بهترین شکل مصرف این ویتامین به صورت خام است و پختن یا نگهداری طولانی‌ مدت ممکن است میزان این ویتامین را کاهش دهد. کمبود این ویتامین ارزشمند در بدن موجب کم‌خونی، التهاب و خونریزی لثه، افزایش عفونت‌های قسمت‌های مختلف بدن، به هم خوردن تعادل و سلامتی پوست و مو، کاهش متابولیسم و افزایش وزن و درد و ورم مفاصل می‌شود. 
ویتامین C که ویتامینی محلول در آب است مدت زمان کسالت و بیماری افراد به‌ خصوص بیماری سرماخوردگی و شدت و علائم آن را کاهش می‌دهد. بیشتر افراد بر این باور هستند که پرتقال منبع غنی ویتامین C است در صورتی که پرتقال در مقایسه با میوه‌ها و سبزیجات دیگر مقادیر کمتری از این ویتامین را دارد. 
در اینجا به 12 ماده غذایی اشاره می‌کنیم که سطح ویتامین C آن‌ها بیشتر از پرتقال است: 
فلفل تند، فلفل دلمه‌ای قرمز، فلفل دلمه‌ای سبز، کلم پیچ، کلم بروکلی، پاپایا، توت‌ فرنگی، گل کلم، کلم بروکسل، آناناس، کیوی و انبه از جمله مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند. 



Monday, May 9, 2016

بارزانی : خواهان جدایی از عراق هستم



مسعود بارزانی فرزند مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق گفته است که کردها شهروندان عراقی نیستند و خواهان جدایی از عراق هستند.

به نوشته روزنامه آمریکایی واشینگتن پست، مسرور بارزانی که ریاست شورای امنیت اقلیم کردستان را بر عهده دارد گفته است:‌ «ما شهروند عراقی نیستیم، میان ما و دولت مرکزی در بغداد اعتمادی وجود ندارد، تنها راه حل باقی مانده برای ما جدایی است».

بارزانی ادامه داده است: «اقلیم تمام راه‌های ممکن را برای بهبود روابط با دولت مرکزی بغداد امتحان کرد اما نتیجه‌ای نداشت، تنها راه حل باقیمانده برای ما جدایی از عراق است».

او افزوده است: «اقلیم کردستان خواهان جدایی از عراق به صورت مسالمت‌آمیز و بدون خشونت است. از اکنون ما شهروند عراقی نیستیم و میان ما و بغداد هیچ اعتمادی وجود ندارد، تنها راه حل باقی مانده برای ما جدایی است».

رئیس شورای امنیت اقلیم کردستان عراق گفته است: «هم‌زیستی اجباری با عراق، بدون فایده است چرا که کشوری شکست خورده است و اقلیم کردستان برای برگزاری همه‌پرسی تعیین سرنوشت پیش می‌رود».

العربیه فارسی

جعفر شجونی٬ عضو جامعه روحانیت مبارز: هاشمی رفسنجانی حرف‌های نامربوطی می‌زند



دیگربان
جعفر شجونی٬ عضو جامعه روحانیت مبارز گفته «هاشمی رفسنجانی از احمدی‌نژاد یک دشمنی دیرینه دارد» و «آقای هاشمی حرف‌های نامربوطی می‌زند.»
شجونی این مطلب را در واکنش به این اظهار‌نظر اکبر هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه «حالا که کشور را نجات داده‌ام می‌توان راحت بمیرم» بیان کرده است.
این روحانی محافظه‌کار افزوده «کینه احمدی‌نژاد هنوز در دل هاشمی مانده است و اظهارات آقای هاشمی درباره دولت قبل فقط از آن کینه نشات می‌گیرد.»
به گفته شجونی «اظهارات اخیر هاشمی مانند‌‌ همان حرفی است که می‌گفت امام مخالف شعار مرگ بر آمریکا بود؛ در شان یک رجل سیاسی نیست که این گونه حرف بزند.»
عضو جامعه روحانیت مبارز اضافه کرده «متاسفانه همسر و فرزندان هاشمی نمی‌گذارند او به قطار انقلاب برگردد و آرزو می‌کنیم که ایشان به قطار انقلاب برگردد.»

Sunday, May 8, 2016

تلاش برای ترور برادر موسوی در خیابان



میرمحمود موسوی از این سوء قصد جان سالم به در برده، اما از ناحیه گردن آسیب دیده است.
این دیپلمات سابق در خیابان و در کنار خودروی خود مورد هجوم قرار گرفت که با برنامه قبلی، ظاهرا قصد کشتن وی را داشته اند.

به گفته شاهدان عینی، یکی از مهاجمان به هیاهو و فحاشی پرداخته، دومی از جلو به وی حمله کرده و دیگری با چاقو از پشت حمله کرده و شاهرگ گردن وی را نشانه رفته بود.

وی پس از این سوء قصد، برای لحظاتی بیهوش شده و سپس در پی حضور نیروهای امنیتی و انتظامی به بیمارستان رفته و محل جراحت را پانسمان کرده است، اما به رغم نظر پزشکان بستری نشده و به منزل بازگشته است.

در زمان انتقال و حضور وی به بیمارستان، حضور پلیس و ماموران امنیتی لباس شخصی پرتعداد بوده و آنها مکررا در حال گرفتن فیلم و عکس از وقایع بوده اند.

میرمحمود موسوی در هفته قبل نیز دو بار هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفته بود. هرچند دو حادثه قبلی رسانه ای نشده بود، اما تکرار این سوءقصدها برای سومین بار در عرض کمتر از ده روز، وجود برنامه ریزی قبلی برای آسیب جانی به برادر میرحسین موسوی را نشان می دهد.

هفته گذشته صندوق عقب خودروی وی نیز مورد سرقت قرار گرفته و تعداد زیادی از مدارک همراه وی را به سرقت برده بودند. آثار باقی مانده از اقدام سارقان نشان می دهد که به طور مشخص به دنبال دستنوشته های وی بوده اند.

سایت کلمه 

Saturday, May 7, 2016

متن نامه و هشدار طلاب حوزه علیمه قم درباره شاخ به شاخ شدن حسن روحانی با آیت الله خامنه ای



متن نامه و هشدار طلاب حوزه علیمه قم درباره شاخ به شاخ شدن حسن روحانی با آیت الله خامنه ای
بسم الله الرحمن الرحیم
و اءخذنا منهم میثاقا غلیظا 
لیسئل الصادقین عن صدقهم  (احزاب /7-8)
خدمت ریاست جمهوری محترم حجت الاسلام روحانی
سلام علیکم
روز چهار شنبه این هفته کاروان تدبیر و امید قرار است به شهر کریمه اهل بیت فاطمه معصومه سلام الله علیها؛ شهر خون و قیام و مرکز حوزه های علمیه سفر دو روزه ای داشته باشد. لذا ما طلبه های حوزه علمیه قم  بر آن شدیم نامه ای دلسوزانه به شما ارسال نماییم.
حجت الاسلام روحانی
شما که خود از یاران حضرت امام و از فرزندان حوزه علمیه قم می باشید به خوبی واقف هستید که دشمنان قسم خورده انقلاب کینه ی غیر قالب وصفی نسبت به شهر قم و علی الخصوص حوزه های علمیه قم دارند چرا که طلاب و فضلای حوزه علمیه همیشه پشتیبان ولایت فقیه و این انقلاب عظیم بوده اند و شاهد این حمایت و پشتیبانی تقدیم هزاران شهید طلبه می باشد که رساله عملیه خود را با خون خود به امضا حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف رسانده اند. پس حوزه های علمیه حفظ و حمایت از انقلاب اسلامی را یک از وظایف ضروری خود می داند و در دفاع از ارزش ها و آرمان های آن تا پای جان ایستاده و از این دستاوردها و ارزش ها پاسداری میکند.

هشدار به کسانی که برای ازدواج به ایران سفر می‌کنند



هشدار به کسانی که برای ازدواج به ایران سفر می‌کنند
یک مقام بهداشتی در اداره مهاجرت آمریکا می‌گوید انتشار اخبار رسمی از افزایش ضریب ابتلای جامعه ایران به ایدز زنگ خطر جدی برای شهروندان ایرانی‌آمریکایی است که قصد دارند برای ازدواج به کشور اصلی خود سفر کنند.

آمارهای اداره مهاجرت آمریکا نشان می‌دهد که همه ساله گروهی از ایرانیان با ویزای نامزدی به این کشور مهاجرت می‌کنند و همچنین بسیاری از مردان ایرانی‌آمریکایی پس از سفر به کشور اولیه خود در هنگام بازگشت اعلام کرده‌اند که در ایران ازدواج کرده و خواهان اخذ گرین کارت و انجام پروسه معمول برای الحاق همسران خود به آنها در خاک ایالات متحده آمریکا هستند.
این ابراز نگرانی اداره مهاجرت در پی آن مطرح شد که یک مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ایران گفته شمار مبتلایان به ویروس ایدز در ایران که تا کنون شناخته شده‌اند به بیش از ۳۱ هزار تن رسیده است و آمار پنهان می‌تواند تا چند برابر این رقم باشد.
پروین افسرکازرونی، رئیس اداره کنترل ایدز، در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی ایران اعلام کرده بود که آمار مبتلایان به ایدز به سرعت در حال افزایش است و باید به طور جدی از اپیدمی این بیماری در ایران خصوصا در بین جوانان 18 تا 36 ساله ابراز نگرانی کرد.
خانم کازرونی همچنین گفته است که ۸۵ درصد از مبتلایان به ایدز مرد، و ۱۵ درصد زن هستند.
رئیس اداره کنترل ایدز تصریح کرده است که اقدامات گذشته «ناکافی» بوده و افزایش تعداد مبتلایان و همچنین کاهش سن ابتلا نشانگر این امر است.
با توجه به همین آمار از کسانی که تمایل به ازدواج در ایران دارند درخواست شده تا تمهیدات پزشکی و آزمایش‌های مورد نیاز در چهارچوب رعایت نکات بهداشتی و ایمنی را برای سلامت خود و همسرانی که با آنها در خارج از ایالات متحده آمریکا پیمان زناشویی می‌بندند را انجام داده و این اخطار راجدی بگیرند.
وجود بازار زیر زمینی و غیر قابل کنترل سکس در ایران و شیوع خودفروشی دیگر عاملی است که خصوصا سلامت مردان بدون تعهدی که به ایران سفر می‌کنند را تهدید می‌کند.
پزشکان معتقدند استفاده از امکانات پیشگیری کننده از سرایت بیماری‌های مقاربتی خصوصا در رفتارهای جنسی پر خطر می‌تواند تا حدود زیادی از ابتلا و شیوع بیماری ایدز جلوگیری کند.

منبع ایرانشهر

Friday, May 6, 2016

جزئیات جدیدی از آزار جنسی دختر ۹ ساله توسط معلمش در زنجان



جزئیات جدیدی از آزار جنسی دختر ۹ ساله توسط معلمش در زنجان
روزنامه محلی "مردم نو" روز یکشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه خبر داد که ندا، دختر ۹ ساله ساکن روستای قره‌محمد از توابع خدابنده زنجان، توسط معلم مدرسه مدت‌ها مورد آزار جنسی قرار گرفته است. در نهایت این دختر در اسفند ماه سال گذشته موضوع را با خانواده درمیان می‌گذارد و با شکایت خانوادهمرد متهم به آزار جنسی دستگیر می‌شود.

درگیری خونین پیشمرگ‌های کُرد با نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی



گزارش‌های رسیده از ایران حاکی از آن است که پیشمرگ‌های کُرد با نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، چهارشنبه ۴ می به شدت درگیر شدند که این درگیری‌ها به کشته و زخمی شدن نیروهایی از دو طرف انجامیده است.

دعوای خانوادگی دو آخوند روحانی و خامنه ای




روحانی در برابر خامنه‌ای؟ 

در جدیدترین اظهارنظر متفاوت با دیدگاه رهبر جمهوری اسلامی، حسن روحانی درباره‌ تدریس زبان انگلیسی در مدارس ایران گفته است: «اینکه کدام زبان و چه تعداد زبان خارجی بیاموزیم هم به امکانات ما و هم به تعداد معلمین آشنای ما به زبان‌های خارجی ارتباط دارد و البته هم به خواست مردم مرتبط است. مردم خودشان باید بخواهند و دانش‌آموز هم باید خودش بخواهد و باید بتواند انتخاب کند چند زبان می‌خواهد بیاموزد.»

اظهارنظر رییس‌جمهور ایران، تنها دو روز پس از سخنان شخص اول نظام در دیدار با معلمان ابراز شده است. آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از «اصرار بر ترویج انحصاری زبان انگلیسی»، آن را «کار ناسالم» توصیف کرده و افزوده بود: «زبان خارجی که فقط انگلیسی نیست، زبان علم که فقط انگلیسی نیست. چرا زبان‌های دیگر را در مدارس به‌عنوان درس زبان معین نمی‌کنند؟ چه اصراری است؟ این میراث دوران طاغوت است؛ این میراث دوران پهلوی است.»

Thursday, May 5, 2016

درگیری مشاور ایرانی تبار اوباما با یک سارق



الوند صالحی مشاور ایرانی آمریکایی باراک اوباما در حوزه فناوری است که بر روی سیاست‌های دولت در زمینه منابع کامپیوتری و داده‌هایی که می‌توان در اختیار عموم گذاشت، فعالیت می‌کند.

به گزارش صدای آمریکا ، آقای صالحی، حقوق‌دان و اهل ایالت کالیفرنیا، سه شنبه هفته گذشته هنگامی که در نزدیکی محل کار خود متوجه شد مردی اقدام به سرقت از یک زن کرده است، جلوی او را گرفت و باعث شد سارق به سمت نرده‌های کاخ سفید تغییر مسیر دهد .

Wednesday, May 4, 2016

مصباح یزدی: بعضی از مسئولین میگویند زن میتواند برهنه باشد



به گزارش «انتخاب»، مصباح یزدی در دیدار با جمعی از سرداران سپاه پاسداران، گفت
کی دیگر از مسئولینی که هم اکنون یکی از مناصب عالی کشور را در اختیار دارد، صراحتا گفت که می‌خواهیم کشوری مانند لبنان داشته باشیم تا هر کس هرگونه خواست زندگی و رفتار کند؛ کسی که می‌خواهد با چادر بیرون آید، و کسی که می‌خواهد برهنه باشد،‌ آزاد باشد!

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که نباید تسلیم این ناهنجاری شد و باید به فکر اصلاح امور بود، ادامه داد: باید دید مردمی که آن گونه صابر و فداکار بودند، چگونه تربیت شده بودند و مسئولین آن چگونه بودند؛ به عنوان نمونه، مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری شان به بنده فرمودند: من تا کنون گوشت گرم نخریده‌ام؛ گوشت خانه ما همان گوشت یخ‌زده‌ کوپنی است که سایر مردم می‌خرند! آیا سیاستمداران امروز ما همین راه را می‌روند، یا با همه تبار خود با هواپیمای اختصاصی به کیش و سوئیس و لوکزامبورگ می‌روند؟!

مصباح یزدی گفت: سایت‌ها و رسانه ها با تبلیغاتشان، فکر جوانان را بمباران می‌کنند تا زندگی به سبک آمریکایی را یک زندگی الگو و ایده‌آل تصور کنند؛ حتی نقاط ضعف مشهود آن را هم توجیه می‌کنند. این گونه القاء می‌کنند که امروز سخنان امام در دنیا خریدار ندارد، و برای پیشرفت راهی جز راهی که سایر کشورها رفته اند، نیست؛ و برای تحقق زندگی آمریکایی، وجود سرمایه‌دارانی مانند سرمایه داران آمریکا لازم است؛ ولو این‌که لازمه آن، فقیر شدن و از بین رفتن عده‌ای باشد، زیرا برای رسیدن به رفاهی که اکثریت جامعه را شامل شود، چاره ای جز این نیست!

دستگیری بازیگران معروف در پارتی شبانه




«هفت بازیگر معروف سینما» در یک «پارتی شبانه» در شمال تهران خبر داد.

به گزارش رادیو فردا، این خبرگزاری روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت به نقل از یک «منبع آگاه» گزارش داد که این هفت بازیگر شب جمعه هفته گذشته در باغی در منطقه سعادت‌آباد بازداشت شده‌اند.

این «منبع آگاه» که نامش فاش نشده٬ همچنین از کشف ۸۰ بطری نوشیدنی الکلی در این «پارتی شبانه» خبر داده است.

بازداشت این افراد در شرایطی صورت گرفته که زندگی خصوصی هنرمندان و ورزشکاران در ایران در ماه‌های اخیر با برخی حاشیه‌ها و شایعه‌ها همراه شده است.