Friday, February 26, 2016

ربودن زن جوان مقابل چشمان شوهر




پسر جوانی که دختر مورد علاقه خود را کشت و توانست از خانواده اولیای دم رضایت بگیرد، این‌بار زن مورد علاقه خود را در مقابل چشمان شوهرش ربود. این پسر پس از دستگیری ادعا کرد که شاکی با پای خودش همراه او رفته است.
به گزارش روزنامه شهروند، چندی پیش مرد جوانی به پلیس مراجعه کرد و در شکایتی از ربوده شدن همسرش خبر داد. این مرد به ماموران گفت: «دیشب مرد جوانی که از چند وقت پیش با ما آشنا بود جلوی در خانه ما آمد و پس از یک درگیری همسرم را در مقابل چشمانم ربود.»

Thursday, February 25, 2016

مهدی یعقوبی فیس بوک

آخوند مهدی کروبی درخواست صندوق رای سیار برای رای دادن کرده است



مهدی کروبی پنج سال است که در حصر خانگی به سر می‌برد.محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی، از رهبران معترضان به نتیجه انتخابات سال ۸۸ اعلام کرد که پدرش برای شرکت در انتخابات، درخواست صندوق رای سیار در محل حصرش کرده است. 
محمد تقی کروبی عصر چهارشنبه پنجم اسفند در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است: «دقایقی پیش مادر به نقل از پدر گفت علی‌رغم اشکالاتی که از ۸۸ تاکنون داشته و دارم در روز جمعه برای مصلحت مهمتری (حفظ جمهوریت) رای خواهم داد». 
وی افزوده است: «امروز عصر از ماموران امنیتی خواسته شده که زمینه حضور صندوق سیاری در مکان حصر جهت رای دادن پدر در روز جمعه را فراهم سازند». 
هنوز گزارشی از تصمیم یا واکنش میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به انتخابات روز جمعه منتشر نشده است، ولی سایت کلمه که اخبار این نامزد معترض انتخابات ۸۸ را منتشر می‌کند خبر داده که دختران وی گفته‌اند در رای‌گیری روز جمعه، هفتم اسفند، شرکت می‌کنند. 

Friday, February 19, 2016

خواص نوشیدن آب و ..





نوشیدن آب دومین چیز مهم (بعد از نفس کشیدن) در زندگی شماست. آب فواید زیادی دارد که از آن جمله است:

• سم زدایی از سلولها و شستن مواد زایید آنها
• کمک به فرستادن و گرفتن پیامها در بدن
• شستشوی چشم
• رقیق کردن خون و ترشحات غدد لنفاوی
• تولید بذاق دهان، عرق، خون، و دیگر ترشحات بدن

ما بدون آب بیمار می شوید، دچار پیری زودرس شده،و حتی می میریم. حالا که با فواید آب آشنا شدید، احتمالا با خود می گویید که راه حل آن آسان است و یک لیوان آب برمی دارید و می نوشید. اما قضیه به این سادگی نیست، و نوشیدن آب مراتبی دارد که بهتر است آنرا بدانید. این ها اشتباه هایی است که ممکن است شما انجام می دهید:
1- نوشیدن آب فراوان هنگام بیدار شدن از خواب

ممکن است شنیده باشید که بهترین راه برای کم کردن وزن خوردن آب زیاد صبح هنگام، بعد از بیدار شدن از خواب باشد. بعضی ها حتی 2 لیتر آب می نوشند. اما خوردن آب زیاد باعث رقیق شدن اسید معده می شود و آنرا روانه روده می کند. این موجب التهاب و مختل شدن کار آنزیمهای معده برای هضم مواد قندی می شود. از خوردن آب سرد خودداری کرده و یک لیوان آب برای جبران آب از دست رفته شما کافی است.
2- آب نخوردن قبل از خواب

احتمالا نمی خواهید با خوردن آب قبل از خواب، در طول شب بیدار شوید و به دستشویی بروید. اما یک لیوان آب برای کاستن از احتمال حمله قلبی و سکته لازم است. انتخاب با شماست.
3- نوشیدن آب در حین خوردن غذا

توصیه نمی شود که در حین خوردن غذا آب زیادی بنوشید، به خصوص آب سرد. خوردن یک لیوان کوچک (150 میلی لیتر) آب ولرم به هضم غذا کمک می کند. خوردن آب به بلع غذا کمک کرده و آنرا راحت به معده می فرستد.
4- نوشیدن 8 لیوان آب در روز

نوشیدن این مقدار آب برای همه نیست. میزان آب مورد نیاز شما به اندازه بدن، کارکرد کلیه ها، سوخت و ساز بدن، و میزان فعالیت شما بستگی دارد. درست آن است که، اگر فعالیت شدیدی نمی کنید، هر دوساعت یک لیوان آب بنوشید تا سموم بدن دفع شوند.
5- نوشیدن آب برای سیر شدن

بعضی ها آب زیاد می نوشند تا جلوی گرسنگی و زیاد غذا خوردن خود را بگیرند. این کار ممکن است باعث بیماری شود. به اندازه کافی آب بخورید، و یادتان نرود که تنقلات و غذای خود را نیز بخورید.

عده ای آب فیلتر شده می نوشند. فیلتر کردن آب هم چیزهای بد و هم مواد خوب آب را جدا می کند. بجای نوشیدن آب فیلتر شده، کمی اکسیژن و نمک دریایی به آن اضافه کنید.

Thursday, February 18, 2016

خیمه‌شب بازی تکراری، محمد ملکی




تلاش معتقدین و ملتزمین به نظام ولایی برای اینکه نشان دهند مردم ایران تنها در دو دسته اصول‌گرایان (بنیادگرایان) و اصلاح‌طلبان (استمرارطلبان) خلاصه می‌شوند بزرگ‌ترین ظلم به ملت ایران است

بسم الحق
تقدیم به آن‌ها که سالهاست دل در گروی یک انتخابات آزاد و مردمی دارند

خیمه شب بازی نوعی نمایش است برای سرگرم کردن تماشاگران. بالای جعبه فردی قرار می‌گیرد با تعدادی نخ که هر یک به بدن عروسکی وصل است و با صدایی ویژه خبرهایی می‌گوید و عروسک‌ها را به ورجه وورجه وا می‌دارد. تماشاچی می‌پندارد صدا صدای عروسکهاست و آن‌ها خود به این سو و آن سو حرکت می‌کنند درحالیکه همه چیز در دست بازیگردان است. علامه دهخدا در تعریف خیمه شب بازی می‌نویسد: «نوعی نمایش است که در آن عروسکهایی به شکلهای مختلف می‌سازند و به روی صحنه می‌آورند، و آن عروسک‌ها به نخهایی نازک متصل است که به وسیله آن نخ‌ها عروسک‌ها بحرکات مختلف وا داشته می‌شوند.» 

Wednesday, February 17, 2016

غذا خوردن در نیمه شب به مغز آسیب می زند




غذا خوردن در نیمه شب به مغز آسیب می زند
ناخنک زدن های گاه و بیگاه به غذای باقی مانده در یخچال در نیمه های شب احتمالا ضرر چندانی ندارد، اما اگر به یک عادت بدل شود، می تواند فیزیولوژی مغز را تغییر دهد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از دیلی میل، تازه ترین تحقیق نشان می دهد که مصرف شبانگاهی مواد غذایی و فعال شدن سیستم هضم غذا در زمانی که انسان باید در خواب باشد، به منطقه هیپوتالاموس مغز آسیب می زند و موجب اختلال در یادگیری و یادآوری می شود.

Tuesday, February 16, 2016

ایا اسرائیل عامل ابتلای رهبر حزب الله لبنان به بیماری سرطان بوده است؟



ایا اسرائیل عامل ابتلای رهبر حزب الله لبنان به بیماری سرطان بوده است؟ 
سرویس بین الملل خرداد: روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست" با انتشار گزارشی به نقل از رسانه های لبنانی در روز دوشنبه گزارش داد که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان برای درمان بیماری سرطان خود به ایران سفر کرده است. این روزنامه مدعی شده که شرایط او رو به وخامت گذاشته است. 
به گزارش خرداد، این روزنامه مدعی شده که سرطان در بدن او منتشر شده و به دلیل آن که پزشکان روسیه و کره شمالی قادر به معالجه او نبوده اند او به ایران سفر کرده است. این روزنامه اشاره کرده که علیرغم سکوت حزب الله لبنان درباره وضعیت جسمانی سید حسن نصرلله فعالان و احزاب مخالف حزب الله گمانه زنی ها و شایعاتی را درباره مرگ او آغاز کرده اند. این روزنامه اشاره کرده که انتظار می رود تا نصرالله عصر روز سه شنبه به مناسب روز بزرگداشت شهدای حزب الله سخنرانی داشته باشد. 
این روزنامه اشاره می کند که در فضای سیاسی داخلی لبنان همزمان با انتشار شایعات ابتلای حسن نصرالله به سرطان که تا انتشار خبر مرگ او نیز پیش رفته "سعد حریری" رهبر جبهه مخالفان حزب الله، ایران و سوریه و رییس گروه "المستقبل" اخیرا انگشت اتهام را به سوی حزب الله گرفته و معتقد است که آن گروه عامل قتل "رفیق" حریری سیاستمدار لبنانی در سال های گذشته بوده است. 
در اینجا این پرسش پیش می اید که در صورت صحت خبر ابتلای او به بیماری سرطان ایا این کار اسرائیل بوده است؟ آیا دستگاه امنیتی اسرائیل پیش تر سابقه این را داشته که رهبری سیاسی را به این بیماری مبتلا سازد؟ 


پس از مرگ "یاسر عرفات" رهبر سازمان ازادیبخش فلسطینی در سن 75 سالگی در سال 2004 میلادی گمانه زنی های زیادی درباره ابتلا او به بیماری سرطان و دست های پشت پرده موساد در این باره مطرح شد. در آن زمان گفته شده بود که نتایج ازمایش ها نشان می دهند که در مسواک عرفات از سوی دستگاه امنیتی اسرائیل مواد رادیو اکتیو کار گذاشته شده بودند

Thursday, February 11, 2016

قتل مرموز یک معلم ایرانی ‌تبار در آلمان



قتل یک معلم ایرانی‌تبار ساکن شهر سله در آلمان تأثر عموم را برانگیخته است. او در بین شاگردان و همکاران خود محبوب بود. اداره پلیس برای یافتن قاتل یا قاتلین این معلم "کمیسیونی ویژه" تشکیل داده است.

به گزارش دویچه‌وله، رسانه‌های آلمان این معلم آلمانی ایرانی‌تبار را مهدی ح. معرفی کرده‌اند. او ۵۵ سال داشته و در یکی از دبیرستان‌های شهر سله (Celle) ریاضی، فیزیک و شیمی تدریس می‌کرده است.
به نوشته رسانه‌های آلمان یکی از معلمان دبیرستان پس از غيبت يكروزه او از مدرسه به خانه همکارش مراجعه می‌کند و با کلیدی که قبلا مهدی در نزد همسایه‌اش گذاشته بوده، موفق می‌شود وارد خانه شود. او جسد او را در زیرزمین پیدا می‌کند و بلافاصله به پلیس اطلاع می‌‌دهد.
همسایه‌های مقتول گفتند که او فردی آرام و سربه زیر بوده و به اطرافیان خود کمک می‌کرده است.
مهدی درکنار شغل معلمی با اقامتگاه‌های پناهجویان در محل سکونت خود به صورت داوطلبانه همکاری می‌کرده است.
او علاوه بر کارهای ترجمه پناهجویان را در مراجعه به اداره و یا دکترهمراهی می‌کرده است. منابع پلیس گفته‌اند که او همچنین گاهی پناهجویان را به خانه‌اش دعوت می‌کرده است.
منابع پلیس در جریان تحقیقات اولیه خود علائمی که حاکی از دخیل بودن انگیزه‌های "بیگانه‌ستیزی" در این قتل باشد، مشاهده نکرده‌اند. تحقیقات اداره پلیس همچنان ادامه دارد.
شاگردان این معلم ایرانی‌تبار در شبکه‌های اجتماعی تأثر خود را ابراز داشته و نوشته‌اند که مهدی "محبوب ترین معلم" دبیرستان بوده است.


Wednesday, February 10, 2016

پیوستن نیروهای پیشمرگه و پلیس به معترضان به دولت اقلیم کردستان عراق



شدت اعتراض‌ها در اقلیم کردستان عراق پس از آن‌که دولت این اقلیم عزم خود را برای اجرای سیاست‌های صرفه‌جویانه به منظور جلوگیری از فروپاشی اقتصادی اعلام کرد، افزایش یافت. نیروهای پیشمرگه، پلیس و کارمندان دولتی هم به این اعتراض‌ها پیوستند.
تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و اخبار رسانه‌ها حاکی از آن است که نیروهای نظامی اقلیم کردستان عراق موسوم به پیشمرگه، سه‌شنبه ۹ فوریه در سومین روز اعتراض‌های نیروهای پلیس و کارمندان دولتی با خواست دریافت حقوقشان، یک اتوبان اصلی را در نزدیکی پایگاهشان در شهر سلیمانیه بستند.

دستگیری «سردسته ایرانی» جاعلان گذرنامه در تایلند



پلیس تایلند ۲۱ بهمن ماه گفت در پی عملیاتی پنج ساله موفق شده اعضای یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین گروه‌های جعل‌کننده گذرنامه، از جمله «سردسته ایرانی» آن را، دستگیر کند.
بنا بر گزارش‌ها از تایلند، پلیس آن کشور نام «سردسته» این گروه را حمیدرضا جعفری عنوان کرده که ۴۸ ساله است و به «دکتر» شهرت داشت.
در این عملیات پلیس، ۶ شهروند خارجی بازداشت شده‌اند.

Tuesday, February 9, 2016

کلیه های شما سپر بلای این اشتباهات شما می شوند



کلیه های شما سپر بلای این اشتباهات شما می شوند 
کلیه یکی از قسمت های مهم بدن است که مراقبت از آن در درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. عادتهای بدی هستند که می توانند به کلیه تان صدمه وارد کنند. بهتر است برای سالم نگهداشتن کلیه های تان از این کارها دوری کنید.

۵ کاری که کلیه تان را نابود می کند

افزایش ورود توریست های آمریکایی به ایران



روزنامه نیویورک تایمز آمریکا با انتشار گزارشی از افزایش علاقه توریست های آمریکایی برای سفر به ایران علی رغم هشدار وزارت امور خارجه این کشور مبنی بر ریسک پذیر بودن سفر به ایران خبر داد.

به گزارش عصر ایران این روزنامه آمریکایی در گفت و گو با فعالان صنعت گردشگری و صاحبان دفاتر خدمات گردشگری در نقاط مختلف آمریکا از افزایش قابل ملاحظه اشتیاق آمریکایی ها برای سفر به ایران پس از لغو تحریم های این کشور خبر داد.

"باربارا بَنکز" مدیر یک آژانس توریستی در برکلی کالیفرنیا درباره اشتیاق برخی از آمریکایی ها برای سفر به ایران گفت: اینها افرادی هستند که می خواهند با سفر به ایران پیش از آغاز موج سفر بسیاری از مردم به آنجا، تجربه این سفر را کسب کنند."

Monday, February 8, 2016

تبلیغات اجاره رحم شبیه به خرید و فروش کلیه شده‌است



یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه تبلیغات درخصوص اجاره رحم شبیه به خرید و فروش کلیه شده است؛ بر ضرورت تدوین مبانی قانونی و اخلاقی درخصوص رحم جایگزین تاکید کرد.
علیرضا باقری چیمه (عضو هیا ت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران) در گفت‌و‌گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری ایلنا، درخصوص انتشار آگهی‌های تبلیغاتی درمورد فروش تخمک و تقاضا برای رحم جایگزین به زنان نابارور گفت: این آگهی‌ها کاملا برخلاف موازین علمی هست یعنی به همین راحتی که نوشته شده؛ نیست. به عنوان مثال اهدای تخمک یک پروسه خیلی پیچیده و رنج‌آوری برای خانم‌هاست.

Wednesday, February 3, 2016

درمان کامل HIV با روش «شوک و کشتن»




داروهایی که برای درمان HIV تجویز می‌شوند به طور مؤثری سبب جلوگیری پیشرفت بیماری می‌شوند اما ویروس برای مدت زمان زیادی درون بدن مخفی باقی می‌ماند. به تازگی محققان با استفاده از یک رویکرد که "شوک و کشتن" نامیده می‌شود، موفق به از بین بردن این ذخیره پنهان HIV شدند. 
به گزارش ایسنا، HIV از طریق ادغام با ژنوم سلول‌های ایمنی که به عنوان حافظه سلول‌های T شناخته می‌شوند، به عنوان یک تکه از DNA در خزانه سلولی مخفی باقی می‌ماند و از این رو پیدا کردن آن توسط داروها مشکل است. 
اگرچه در بیماران تحت درمان ضد ویروسی (ART)، ایدز پیشرفت نمی‌کند اما HIV پنهان می‌تواند منجر به اثرات شدید بیشتری همچون حملات قلبی یا دیابت شود. این بیماری‌ها در افراد مبتلا به ایدز زودتر از افراد سالم بروز می‌کنند. همچنین اگر درمان مختل یا متوقف شود، مخزن پنهان دوباره فعال می‌شود و سلول‌های بیشتری را آلوده می‌کند. 
اگرچه دانشمندان چندین سال است که در مورد این ذخیره پنهان آگاه هستند اما تحقیقات و تلاش‌های کلینیکی اولیه بر روی بهبود روش‌های ART برای برطرف ساختن نشانه‌های ایدز و مرگ‌های سریع متمرکز بود. اکنون که روش‌هایART بهبود یافته‌اند، محققان می‌توانند بر روی ریشه‌کن کردن بیماری تمرکز کنند.