Sunday, January 31, 2016

چند راهکار ساده برای خداحافظی با کمر درد




متخصصان تخمین می زنند که 80 درصد افراد کمردرد را تجربه می کنند.کمردرد علایم مختلفی دارد و تشخیص علت دقیق آن فرآیند پیچیده ای است؛ ولی می توان با حفاظت از ستون فقرات و تقویت ماهیچه ها، فشار و درد وارد بر کمر و ستون فقرات را کاهش داد.

****چند راهکار ساده برای خداحافظی با کمر درد 

**هنگام نشستن دقت کنید؛ اولین و مهمترین قدم برای جلوگیری از کمردرد، اجتناب از نشستن های طولانی مدت است. بیشترین مدت زمان نشستن حدود 45 دقیقه در نظر گرفته شده است. هنگام نشستن قوز نکنید و سعی کنید سر و گردن با ستون فقرات در یک راستا قرار داشته باشد. شانه ها را داخل گوش ها فرو نکنید و عضلات شکم را پیوسته منقبض نگه دارید. صندلی مناسب و راحت فراموش نشود. پس از هر 45 دقیقه نشستن، بلند شده و راه روید تا جریان خون کافی در اختیار عضلات و استخوان ها قرار گیرد.

سیاست‌مدار آلمانی: پلیس در صورت لزوم به پناهجویان شلیک کند



فرائوک پتری، سیاست‌مدار عوام‌گرای حزب دست راستی ای.اف.دی آلمان گفته پلیس این کشور باید اجازه یابد تا "در صورت لزوم" به پناهجویانی که به طور غیرقانونی از مرز این کشور عبور می‌کنند، شلیک کند.
خانم پتری که رهبر حزب راست‌گرای 'آلترناتیو برای آلمان' است به یک نشریه این کشور گفته: "نه این که من خواهان برخورد خشن باشم اما مجوز استفاده از اسلحه به عنوان آخرین راهکار (برای جلوگیری از ورود مهاجران) باید در دسترس پلیس قرار گیرد."

کاهش سن «روسپیگری» در ایران




یک استاد دانشگاه شهید بهشتی در نشست تخصصی «زنان و امنیت اقتصادی، اجتماعی، حقوقی و فرهنگی با بیان اینکه امنیت یک مفهوم فردی و اجتماعی است، گفت: فرد برای ایفای نقش های اجتماعی خود در ابتدا باید امنیت داشته باشد و امنیت یک فرد هم از سوی خود او و هم از سوی جامعه به خطر می افتد. 

به گزارش مهر، مجید ابهری با طرح این پرسش که داریم به کجا می رویم؟ گفت: داریم به آخر تمدن و اول بربریت می رسیم و به اسم دفاع از حقوق زن و فمنیسم، زنان را از خانه به در می کنیم. سن روسپیگری در کشور به ۱۶ سال رسیده است و ۲۰ درصد معتادان کشور زنان هستند. همچنین در سالن های ورزشی به جای داروهای لاغری به زنان ماده مخدر شیشه ارائه می شود. 

Saturday, January 30, 2016

رهبر یک فرقه مائوئیست به تجاوز به پیروان و اسیر کردن دخترش محکوم شد




رهبر یک فرقه مائوئیست در بریتانیا که مرتکب یک رشته از موارد آزار جنسی شده و دختر خود را برای سه دهه در اسارت نگه داشته بود، به ۲۳ سال زندان محکوم شده است.
آراویندان بالاکریشنان که ۷۵ سال دارد، به اعضای فرقه‌اش را باورانده بود که قدرتی شبیه خدا دارد.
در جریان محاکمه در دادگاه گفته شد که وی طی ۳۰ سال به دو تن از پیروان خود تجاوز کرده است.
کیتی مورگان دیویس، دختر آراویندان بالاکریشنان گفت وضعیت "وحشتناک، خیلی غیر انسانی و تحقیر آمیزی" بود.
خانم مورگان دیویس ۳۳ ساله که خواسته نام اصلی‌اش فاش نشود، افزود: "من خود را مانند یک پرنده در قفس با بال‌های بریده احساس می کردم."
آقای بالاکریشنان در ارتکاب جرائمی چون خشونت و بی‌رحمی نسبت به کودکان، زندانی کردن غیرقانونی افراد و تجاوز مجرم شناخته شد.
در دادگاه گفته شد که او سازمان مکتب کارگران مارکسیسم-لنینیسم-مائو تسه تونگ را در دهه ۱۹۷۰ در جنوب لندن تاسیس کرده و پیروانش را متقاعد می‌کرده که می‌تواند ذهن آن‌ها را بخواند و دارای نیروی مافوق طبیعی است.
دختر آراویندان بالاکریشنان، او را "عاشق خود و بیمار روانی" توصیف کرد و گفت: "افراد مورد پسند او کسانی مثل استالین، مائو، پل‌پوت و صدام حسین بودند - در خانه نیز اجازه نداشتیم از آنها انتقاد کنیم."
خانم مورگان دیویس در سال ۲۰۱۳ با یک سازمان خیریه ضد برده‌داری تماس گرفت و توانست از چنگ پدرش فرار کند. او شماره تلفن این سازمان خیریه را در خبرها دیده و حفظ کرده بود.
از آن زمان او به منطقه لیدز بریتانیا نقل مکان کرد و به تحصیل پرداخت. او می‌گوید: 
"من تمام زندگی‌ام متعلق به خودم نبودم و حالا شانس دارم خودم باشم."

بی بی سی



Friday, January 29, 2016

بی‌خوابی



 آگاهی از شیوع یک بیماری یا اختلال برای برنامه‌ریزی و تخمین نیازهای مراقبت بهداشتی و تخصیص اعتبارات مناسب برای آن ضروری است. افزون بر آن تحلیل شیوع با توجه به یافته‌های جمعیت‌شناختی- اجتماعی می‌تواند ما را در رهیافت سبب‌شناسی این اختلال و گروه‌های پرخطر و به دنبال آن یافتن روش‌های تشخیصی و درمانی مناسب یاری کند. طبقه‌بندی بین‌المللی اختلالات خواب، بیش از ٨٠ اختلال متفاوت خواب را مشخص کرده است. اختلالات خواب شایع هستند، اما با وجود شیوع فراوان، اهمیت آن توسط جامعه نادیده گرفته شده است. این امر سبب می‌شود که در بسیاری از موارد تشخیص داده نشده و در نتیجه درمان نشوند. مانند بسیاری دیگر از مشکلات پزشکی، درمان‌نشدن این اختلالات همراه خواهد بود با افزایش خطر بیماری و رنج بیمار در سطح فردی و افزایش هزینه‌های مالی و تبعات اقتصادی-اجتماعی آن. حداقل ١٠درصد افراد جامعه از یک اختلال خواب بارز بالینی رنج می‌برند. بی‌خوابی شایع‌ترین اختلال خواب است و به دنبال آن اختلالات تنفسی حین خواب و سندرم پاهای بی‌قرار جای می‌گیرند.

سوئد ۶۰ تا ۸۰ هزار مهاجر را بر می‌گرداند




copyrightReutersImage captionحدود ۱۶۳ هزار مهاجر در سال ۲۰۱۵ در سوئد درخواست پناهندگی کردند، که بالاترین آمار سرانه در اروپا بود 
وزیر کشور سوئد اعلام کرده است که دولت این کشور انتظار دارد حداکثر ۸۰ هزار پناهجو را که تقاضانامه های آنها رد شده از کشور اخراج کند.
آندرس ایجمن گفت که برای بازگرداندن این مهاجران که چند سال طول خواهد کشید از هواپیماهای اجاره ای استفاده خواهد شد.
او به رسانه های سوئدی گفت:‌ "ما از ۶۰ هزار نفر حرف می زنیم اما شمار آنها ممکن است به ۸۰ هزار نفر برسد."

Thursday, January 28, 2016

مرد افغان دخترش را ۱۶ میلیون تومان فروخت



دختر 17 ساله به نام زیبا که خود را تبعه افغانستان معرفی می‌کرد، به قاضی پرونده گفت: حدود 24 سال قبل پدر و مادرم از افغانستان به ایران آمده و در خیابان زمزم ساکن شدند. من در ایران به دنیا آمدم و در هفت سالگی به مدرسه رفتم. وقتی سه کلاس درس خواندم پدرم با ادامه تحصیلم مخالفت کرد و خانه‌نشین شدم. 12 ساله بودم که پدرم بحث ازدواج با پسر جوانی را مطرح کرد که من مخالفت کردم. او همیشه دوستانش را برای مصرف مواد مخدر به خانه می‌آورد و خانه برایم جهنم شده بود تا این که دو ماه قبل پدرم گفت، یکی از دوستانش مرا برای پسرش که در مشهد است خواستگاری کرده و پدرم نیز مرا با دریافت 16 میلیون تومان به او فروخته است. پدرم گفت 9 میلیون تومان از این پول را پیش گرفته و قرار است وقتی من نزد او رفتم، بقیه پول را بگیرد. او سه خواهر دیگرم را هم با گرفتن پول فروخته بود و برخی از آنها حتی ازدواج هم نکرده‌اند و به نوعی برده شده‌اند. 

Tuesday, January 26, 2016

لیست پول نقد مقامات جمهوری اسلامی در بانک های جهان



لیست پول نقد مقامات جمهوری اسلامی در بانک های جهان
شبکه ی تلویزیونی C.N.N شب گذشته در گزارشی که روی سایت این شبکه قرار دارد ، اعلام داشت که توسط یکی از کارکنان ایرانی بانک های کشور مالزی در جریان لیستی از پول مقامات و رهبران جمهوری اسلامی در خارج از کشور قرار گرفته است .
این شبکه ی تلویزیونی مدعی شد که کارمند ایرانی بانک های مالزی بدلیل علاقه ای که به جنبش سبز در ایران دارد ، این لیست را برای انتشار در اختیار C.N.N گذاشته است . C.N.N ضمن تشکر از این فرد ایرانی که نام وی را اعلام نکرده ، لیست مورد بحث را انتشار داده که به شرح زیر است :

Sunday, January 24, 2016

نتایج تحقیق تازه: سکس دهانی خطر ابتلا به سرطان را ۲۲ بار افزایش می‌دهد



نتایج یک مطالعه تازه می‌گوید رابطه جنسی دهانی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را تا ۲۲ بار افزایش دهد. این نوع از رابطه جنسی، باعث می‌شود که “ویروس پاپیلومای انسانی” (HPV) مستقیما وارد دهان شود.
مطالعه‌‌‌ای که به تازگی در ژورنال “جاما انکولوژی” (JAMA Oncology) منتشر شده برای اولین بار نتیجه گرفته که رابطه‌ی مستقیمی میان نوع ۱۶ “ویروس پاپیلومای انسانی” و وقوع تومورهای حنجره وجود دارد. این تومور بر سقفِ (کام) نرم دهان، قاعده‌ی زبان، و لوزه‌ها اثر می‌گذارد.
بر اساس این مطالعه که در کالج پزشکی آلبرت اینشتین در نیویورک انجام گرفته، ویروس منتقل‌شده مستقیما باعث سرطان حنجره -که یازدهمین سرطان شایع جهان است- نمی‌شود اما سلول‌های آلوده‌شده را تغییر می‌دهد که می‌تواند باعث سرطانی‌شدن آن‌ها بشود.
پیش از این گزارش‌هایی وجود داشت که احتمال ابتلا به سرطان حنجره در مردان را دو برابر زنان می‌دانست که می‌تواند به این معنی باشد که سکس دهانی برای مردان دو برابر زنان خطرناک‌تر است.
دانشمندان “کالج آلبرت اینشتین” در مطالعه‌ی خود، ابتدا نمونه‌های دهان‌شویه‌ی ۹۷هزار فرد سالم را آزمایش کردند. آن‌ها چهار سال بعد وضعیت این افراد را پیگیری کردند و متوجه شدند که در این فاصله، ۱۳۲ نفر از آن‌ها به سرطان در نواحی سر و گردن مبتلا شده‌اند.
مطالعه می‌گوید آن‌ گروهی که در نمونه‌های دوم‌شان، HPV-۱۶ وجود داشت، در مقایسه با آن‌هایی که اثری از این ویروس در نمونه‌های‌شان نبود، ۲۲ بار بیشتر به سرطان حنجره مبتلا شده‌اند.
محققان هم‌چنین فهمیده‌اند که میان انواع دیگر “ویروس پاپیلومای انسانی” و سرطان‌های ناحیه‌ی سر و گردن نیز ارتباطی وجود دارد.
گفتنی است ویروس‌های پاپیلومای انسانی در حالت عادی از طریق تماس پوستی منتقل می‌شود و تقریبا روی همه‌ی افراد در مقطعی از زندگی‌شان اثر می‌گذارد. تاثیرگذاری این ویروس‌ها بر روی پوست و غشاهای پوستی در خط مقعد، دهان، گلو، و دهانه‌ی رحم است.
در حال حاضر در انگلستان به دختران ۱۲ یا ۱۳‌ساله نوعی از ایمن‌سازی در برابر انواع HPV برای جلوگیری از ابتلا به سرطان دهانه‌ی رحم توصیه می‌شود. هرچند که این واکسیناسیون هنوز برای پسران نوجوان ارائه نمی‌شود اما انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۷ در دسترس آن‌ها نیز قرار بگیرد.

منبع : تقاطع


Saturday, January 23, 2016

ناتوانی در پرداخت هزینه زایمان؛ نوزادی که ۲۷ روز در بیمارستان ماند



ناتوانی در پرداخت هزینه زایمان؛ نوزادی که ۲۷ روز در بیمارستان ماند

دیروز زنی نگران با مراجعه به دادسرای یافت‌آباد، از گروگان گرفته شدن نوزادش در بیمارستانی در جنوب تهران به خاطر پرداخت نکردن هزینه زایمان خبر داد و از مسئولان بیمارستان شکایت کرد.
زن جوان به نام جمیله خود را تبعه افغانستان معرفی و در شکایتش به قاضی پرونده عنوان کرد: “۱۵ سال قبل و در ۱۶ سالگی با همسرم در افغانستان ازدواج کردم که حاصل آن سه فرزند بود. چهار سال قبل برای زندگی بهتر به تهران آمدیم و در خیابان زائری ساکن شدیم. همسرم به نام ضیا کارگر ساختمان بود و درآمد خوبی داشت تا این که یک سال قبل توسط دوستانش معتاد شد و شیشه مصرف می‌کرد”.

Thursday, January 21, 2016

58 دلیل که رژیم ایران از تروریسم حمایت می کند




وزارت خارجه سعودی: اینها دلایل حمایت ایران از تروریسم در جهان است
یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه سعودی گفت که سابقه ایران از زمان انقلابش در سال ۱۹۷۹، مملو از ایجاد فتنه، تنش و بحران در کشورهای منطقه با هدف برهم زدن امنیت و ثبات آن‌ها است و در این مسیر، همه قوانین، توافقنامه‌ها و معاهده‌های بین‌المللی و ارزش‌های اخلاقی را زیر پا گذاشته است.
به گزارش خبرگزاری دولتی سعودی (واس)، این منبع گفت سعودی در این مدت، با وجود این‌که خود، کشورهای منطقه و جهان، در نتیجه سیاست‌های ستیزه جویانه ایران در رنج بودند، سیاست خویشتندارانه‌ای در پیش گرفت.
این مقام مسئول تاکید کرد که سیاست خارجی ایران، بر پایه دیباچه قانون اساسی‌اش و همچنین وصیت خمینی که بر ارزش صدور انقلاب تاکید می‌کند، استوار است؛ سیاستی که نقض صریح حاکمیت ملی کشورها و دخالت در امور داخلی آن‌ها با نام «حمایت از ملت‌های مستضعف و مظلوم» به شمار می‌آید تا از این راه، اقدام به بسیج شبه‌نظامیان در عراق، لبنان، سوریه و یمن بکند و به طور مستمر از تروریسم حمایت کرده، برای آن پناهگاهی امن در خاک خود فراهم آورد. همچنین اقدام به ایجاد هسته‌های تروریستی در برخی کشورهای عربی کند. علاوه بر همه این‌ها، ایران در انفجارهایی تروریستی که بسیاری از افراد بی‌گناه قربانیان آن شدند دست دارد، اقدام به ترور مخالفانش در خارج از کشور کرده است، حرمت هیئت‌های دیپلماتیک را بارها نقض کرده است و حتی با هدف ترور دیپلمات‌های خارجی، آن‌ها را در سراسر جهان تحت تعقیب قرار داده است.
از این رو وزارت امور خارجه سعودی، برگه‌ای مستند از فعالیت‌های ستیزه‌جویانه ایران در ۳۵ سال اخیر را که با ارقام و تاریخ مستند شده، تهیه کرده تا بدین منظور، دروغ پردازی‌های ایران از جمله سخنان وزیر امور خارجه‌اش را در مقاله نیویورک تامیز و نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد، فاش سازد.

یک ایرانی-آلمانی زن جوانی را جلوی قطار انداخت و سبب مرگ او شد




یک ایرانی-آلمانی زن جوانی را جلوی قطار انداخت و سبب مرگ او شد
یک مرد ایرانی-آلمانی در هنگام ورود قطار به یکی از ایستگاه‌های مترو برلین زن جوانی را روی ریل‌ انداخت. زن جوان در برخورد با قطار کشته شد. مجرم سابقه‌دار است و از قرار معلوم درگیر اعتیاد و بیماری‌های روانی. 

حمید اِ. ساعت ۲۳ و ۴۰ دقیقه سه‌شنبه (۱۹ ژانویه/ ۲۹ دی) در برلین، پایتخت آلمان، جرمی مرتکب شد که مجازات آن ممکن است حبس ابد باشد. این شهروند ۲۸ ساله ایرانی-آلمانی در ایستگاه مترو نزدیک دانشگاه صنعتی برلین (میدان ارنست رویتر در محله‌ی شارلوتنبورگ) زنی ۲۰ ساله و غریبه را زیر قطار انداخت.
یکی از مأموران پلیس که تصاویر ضبط‌شده با دوربین‌های مدار بسته را دیده، به روزنامه "بیلد" آلمان گفت که این اقدام قابل پیش‌بینی نبوده و هر کس دیگری ممکن بود قربانی شود.
حاضران در محل مجرم را دستگیر کردند و پلیس و آتش‌نشانی را در جریان اتفاق گذاشتند.
مجرم کیست؟

Wednesday, January 20, 2016

با هکر ایرانی آزاد شده توسط دولت امریکا آشنا شوید




با هکر ایرانی آزاد شده توسط دولت امریکا آشنا شوید
معامله  امریکا با تروریستها و خلاف کارها 

خرداد - دانشجویی فارغ التحصیل از دانشگاهی در ایران که متهم به حمله به شرکت فعال در حوزه آیرودینامیک "ورمونت" بود در جریان تبادل زندانیان ازاد شد. 
به گزارش خرداد، روزنامه امریکایی "یو اس ای تودی" اشاره می کند که این دانشجوی ایرانی از سوی دستگاه قضایی امریکا متهم به سرقت میلیون ها دلار نرم افزار از سایت آن شرکت شده بود. 
یو اس ای تودی اشاره می کند که "نیما گلستانه" نام این دانشجوی ایرانی بوده است که از او تحت عنوان "هکر" یاد کرده است. وزارت دادگستری امریکا هفته گذشته اعلام کرد که او نیز در جریان تبدل زندانیان با ایران ازاد خواهد شد.
یو اس ای تودی اشاره می کند که معلوم نیست که اقای گلستانه به چه دلیلی مورد عفو قرار گرفته است و در این باره می افزاید:"گلستانه پیش تر در ترکیه به سر می برد و از آنجا اخراج شد و در ماه فوریه گذشته به امریکا تحویل داده شد. این استرداد به دلیل ادعای مطرح شده از سوی شرکت ورمونت و با صدور کیفرخواست دادگاه فدرال امریکا صورت گرفت. این روزنامه می افزاید:"او به چندین فقره کلاهبرداری رایانه ای محکوم شده بود". 
"اریک میلر" دادستان ناحیه ورمونت از اظهانظر درباره علت ازادی گلستانه اظهارنظری نکرده است. "استیون بارت" وکیل او نیز به پرسش های مطرح شده در این باره در روز دوشنبه پاسخ نداده است. 
با این حال، مارک ریموندی سخنگوی امنیت ملی وزارت دادگستری امریکا تنها گفته است که این متهم در جریان مذاکرات با نیت خیرخواهانه میان ایران و امریکا آزاد شده است. او افزوده است:"این در راستای منافع ملی امریکا بود که آقای گلستانه در جریان تبادل زندانیان حضور داشته باشد تا بتوانیم هرچه سریع تر بازداشت شدگان امریکایی را به کشور بازگردانیم".
یو اس ای تودی اشاره می کند که محکومین فدرال معمولا باید با درخواست دادستانی و توسط وزارت دادگستری مورد عفو قرار گیرند اما به نظر می رسد در مورد اخیر چنین رویه ای طی نشده است. این روزنامه اشاره می کند که در متن کیفرخواست آمده است که آقای گلستانه دست کم به دو سرور شرکت مذکور دسترسی پیدا کرده بود. این روزنامه هم چنین اشاره می کند که او به همراه دوستانش از نام و ایمیل های مختلف برای مخفی کردن هویت واقعی شان استفاده کرده بودند


شرکت نفت ایران: تحریم بابک زنجانی لغو شد.. برای بازگرداندن پول نفت دیگر بهانه ندارد



شرکت نفت ایران: تحریم بابک زنجانی لغو شد.. برای بازگرداندن پول نفت دیگر بهانه ندارد

غلامرضا مهدوی وکیل مدافع شرکت ملی نفت ایران می‌گوید اطلاعات و شنیده‌هایشان حاکی از این است که بابک زنجانی و شرکت‌هایش از لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شدند و وی برای بازگرداندن طلب مجموعه نفت، بهانه‌ای ندارد. 

به گزارش خبرگزاری تسنیم نزدیک به نهادهای امنیتی ایران، غلامرضا مهدوی با اعلام این خبر گفته است که اگر زنجانی تا الان در اظهاراتش صادق می‌بود باید می‌گفت پول وجود دارد اما تحریم‌ها اجازه انتقال را نمی‌دهد در حالی که او همیشه آدرس‌های غلط می‌داد. 

Tuesday, January 19, 2016

توزیع کاندوم در زندان رجایی شهر بر اثر شیوع تجاوز های جنسی



شیوع تجاوز جنسی در بند جوانان زندان رجایی شهر
بند جوانان زندان «رجایی‌شهر» به محل امن و دلخواهی برای رابطه هم‌جنس بازان و بهشت متجاوزان جنسی به زندانیان کم سن و سال تر و انقیاد و فرمان‎برداری آن ها شهره است؛ جوانانی که نیمه شب توسط زندانیان شرور بندهای دیگر با تهدید وارعاب مورد تجاوز قرار می گیرند.
شاید علت این شهرت به میانگین سنی پایین ساکنان این بند یا توجه و میل خاص زندانیان شرور سایر بندها به ارتباط با افراد این بند و یا وجود عده ای هم‌جنس گرا برمی گردد که ساکن اندرزگاه جوانان هستند.

زورگیری خواهران دوقلو با تیپ پسرانه



زورگیری خواهران دوقلو با تیپ پسرانه
کلانتر ۱۲۶ تهرانپارس از دستگیری دو خواهر دوقلو که با پوشش پسرانه اقدام به سرقت و زورگیری از شهروندان می کردند، خبر داد. 
به گزارش جام جم آنلاین ، سرهنگ رضا امیری گفت: بامداد روز گذشته ماموران هنگام گشت‌زنی در خیابان ۲۱۸ شرقی به سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید سفید رنگ که در حال سرقت لوازم از داخل خودرویی بودند مشکوک شده و در صدد بررسی موضوع برآمدند. 
وی با بیان اینکه متهمان به محض مشاهده ماموران از محل متواری شدند، گفت: با فرار متهمان عملیات تعقیب و گریز پلیسی آغاز و در همین حین خودروی متهمان از مرکز کنترل پلیس پایتخت استعلام که در نتیجه مشخص شد سارقان این خودرو را نیز مدتی پیش به سرقت برده اند. 
کلانتر ۱۲۶ تصریح کرد: این تعقیب و گریز ادامه داشت تا اینکه خودروی متهمان در محدوده میدان هروی منطقه پاسداران با شلیک چند تیر متوقف و هر سه سرنشین آن که ظاهرا سه پسر جوان بودند بازداشت شدند. 
وی با اشاره به اینکه در خلال تعقیب و گریز پلیسی یکی از متهمان به نام «ساناز» از ناحیه پای راست مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد، افزود: دو متهم دیگر به نام های «الناز» و «آرمان» نیز به همراه خودروی مسروقه به کلانتری انتقال یافتند. 
سرهنگ امیری گفت: در بازجویی از متهمان مشخص شد دو تن از آنان خواهر دو قلو هستند که با پوشیدن لباس های پسرانه با همدستی متهم سوم، اقدام به سرقت می کنند. 
وی افزود: از خودروی متهمان سه قبضه سلاح سرد، مقادیری مواد مخدر و تعداد زیادی اموال مسروقه که از خودروهای شهروندان به سرقت رفته بود، کشف شد، همچنین هر سه متهم در بازجویی های انجام شده به جرایم خود اعتراف کردند. 
متهمان پس از اعتراف به جرایم خود راهی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ شدند و پرونده برای بررسی بیشتر و کشف سایر جرایم این متهمان و همچنینن استرداد اموال مسروقه به مالکان شان در جریان است.

متن کامل ، نامه آخوند روحانی به خامنه ای




بسم الله الرحمن الرحیم
«اِنْ یَنْصُرْکُمُ الله فَلا غالِبَ لَکُم»
محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی
حضرت آیت‌ الله خامنه‌ای (دامت برکاته)
با سلام و تحیات وافره،
حمد و سپاس بیکران به پیشگاه قادر متعال که بار دیگر با لطف و عنایت خود ملت بزرگ ایران را از امتحانی سخت و تاریخی، موفق و سرفراز بیرون آورد و دشمنان کشور و نظام را مبهوت ساخت.
درود و سلام بر پیامبر عظیم الشأن و اهل بیت مطهرش که عنایت آنان همواره شامل حال مردم عزیزمان بوده است.
سلام و تحیت به محضر ولی الله اعظم که همواره دستگیر این ملت در روزهای سخت بوده است.
درود بر امام راحل (ره) که راه عزت و سربلندی و اعتمادبه‌نفس را به ما آموخت.

کی‌اف‌سی باز شد ، مک‌دونالد در ایران نمایندگی می‌پذیرد



کی‌اف‌سی باز شد
در حالی که هنوز مک‌دونالد تا حضور در بازار ایران فاصله دارد، خبرگزاری تسنیم روز دوشنبه خبر داد که رستوران "کی‌اف‌سی حلال" که توسط مقام های قضایی و پلیس پلمب شده بود، بازگشایی شد.
کی‌اف‌سی شعبه شهرک غرب آبان ماه امسال کار خود را شروع کرد، اما دو روز بعد و در دوازدهم آبان ماه، توسط نیروی انتظامی پلمب شد. مقام های برخورد کننده گفتند به دلیل ارتباط این رستوران با همنام آمریکایی یعنی KFC این رستوران تعطیل شده، اما مدیر عامل رستوران زنجیره ای کی‌اف‌سی همان موقع گفت این اسم ربطی به کی‌اف‌سی آمریکا ندارد.
به نوشته تسنیم، دیوان عدالت اداری هفته پیش با تأیید آمریکایی نبودن کی‌اف‌سی حلال، رأی به فک پلمب و بازگشایی شعبه این رستوران در غرب تهران داد و این مجموعه فعالیت خود را از سر گرفت.

Monday, January 18, 2016

۶ دلیلی که صبحانه شما را لاغر و سالم نگه می دارد



۶ دلیلی که صبحانه شما را لاغر و سالم نگه می دارد

همه ی افرادی که نگران سلامتی ما هستند از پزشک گرفته تا مادرها و غیره هر روز بر خوردن صبحانه تأکید می کنند. واقعیت این است که صبحانه مهمترین وعده ی غذایی روزانه است. البته یک دلیل خوب دیگر نیز برای صبحانه خوردن وجود دارد و آن حفظ تناسب اندام است. 
اگر به تناسب اندامتان اهمیت می دهید و می خواهید لاغر و سالم بمانید بدانید که خوردن صبحانه ی سالم شما را به هدفتان نزدیکتر می کند. در این مطلب شما را با 6 دلیل مهمی که این وعده ی غذایی به لاغری و تناسب اندام کمک می کند بیشتر آشنا می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.
چرا صبحانه مهمترین وعده ی غذایی روزانه محسوب می شود؟ 

فرگوسن: فکر می‌کردم کروش جای من را در منچستر می‌گیرد



فرگوسن در مصاحبه تلویزیونی دانشکده اقتصاد لندن :
شما از کارلوس کروش که در کنارتان بود چه توقعی داشتید؟ این سؤال بعدی هایتنر از مربی افسانه‌ای اولدترافورد بود که نشان می‌داد مرد پرتغالی هنوز هم یکی از معماران موفقیت‌های منچستر قلمداد می‌شود. فرگوسن هم پاسخ خود را این‌گونه آغاز کرد: «وقتی کارلوس کروش را می‌بینی همیشه ریشش را می‌تراشد، لبخند خاصی بر لب دارد و طوری پرشور برخورد می‌کند و منتظر است کار را شروع کند که با خودت می‌گویی وای او جای من را می‌گیرد؟» (می‌خندد). 

سرآلکس که کاملاً مشخص بود رابطه بسیار صمیمانه‌ای با سرمربی کنونی تیم ملی ایران دارد سپس با بیان اینکه تمام این حرف‌ها باب مزاح بود ادامه داد: «من کسی را می‌خواستم که سختکوش باشد، بتواند به خوبی ارنج کند، تصویر‌سازی قوی داشته باشد و بتواند از این طریق به ارنج کردن تیم کمک کند. کسی که بتواند در کار مربیگری با تمرکز بالا و سرعت و دقت کار کند و این مشخصات را تنها یک نفر داشت آن هم کسی نبود جز کارلوس کروش که خیلی به من در آن سال‌ها کمک کرد». 

پدرم زن دوم گرفت و خانه ما جهنم شد



پدرم زن دوم گرفت و خانه ما جهنم شد
زمان موشک باران تهران بود و آن موقع من پسری دوازده ساله بودم. پدرم ثروتمند بود. مادرم هم زنی سنتی و خانه‌دار که گوش به فرمان پدرم بود. زندگی برای من در سن دوازده سالگی خوب و روبه‌راه بود تا اینکه یک روز از‌‌ همان روز‌های موشک باران ورق برگشت. موشکی اصابت کرد به یکی از خانه‌های تهران که نزدیک خانه یکی اقوام مادری بود و وقتی فامیل مادری برای کمک به خانه می‌رود پدرم را می‌بیند که در آنجا آه و ناله می‌کند.

Sunday, January 17, 2016

به بچه‌های دروازه غار بگین «داش‌عباس» مُرد



مهدی اصلانی

در سکانس پایانی‌ی فیلم «رضا موتوری» وقتی رضا زخمی و خسته و تنها سر بر کفِ خیابانِ شاهرضا پل می‌زند و خون‌اش با آسفالتِ خیابان یکی می‌شود از تمامی‌ی تنهایی و جهانِ تنهایش تنها یک‌تن را فرا می‌خواند. آخرین کلامی که از حنجره‌ی خونینِ رضا پژواک می‌شود آن است: به عباس قراضه بگین رضا موتوری مُرد!
و صدای خسته‌ی فرهاد با کلام شهیار قنبری و موسیقی‌ی ویران‌گر اسفندیار منفردزاده بر رگ و پی آدمی آوار می‌شود: شب با تابوت سیاه/ نشست توی چشم‌هاش/ خاموش شد ستاره/ افتاد روی خاک/ یه مرد بود یه مرد.
رضا موتوری تنها مُرد و تنها رفت اما عباس رحیمی با رفتارش پس‌اندازی رشک‌برانگیز از شبکه‌ی دوستی برای خود فراهم ساخت که در تمامِ دورانِ بیماری‌ و اقامتش در بیمارستان با هجومِ دیدار مواجهه بود.
سرش آن‌قدر شلوغ بود که فرصت تنفر‌ورزی نداشته باشد. همه‌ی عمر درگير دوست داشتن ماند. با ترجیع‌بند مهرورزانه‌اش: می‌خوامت با همه‌ی دردسرات.
حرمتِ راه می‌دانست و قیمتِ یار می‌فهمید.
وقتی بهش می‌گفتی عباس یه دهن بخون جواب می‌داد: خوندن همین‌طوری یلخی که نمی‌شه. اول بایس منطقه رو شناسایی کرد و بدونی کجای تهرونی بعد بخونی.
از راه‌آهن شروع می‌کرد می‌رسید به گمرک، بعد امیریه و پهلوی بالا تا خودِ تجریش. تیکه به تیکه نوار عوض می‌کرد. از داوود مقامی و یساری و عباس قادری و سوسن شروع می‌کرد تا می‌رسید به سوگلی ترانه‌هاش با صدای پروا:
طوطی جون می‌خوام برات قصه بگم/ قصه از این دل پر غصه بگم
منم مثل تو به دامی اسیرم/ تو باغ آرزو دارم می‌میرم 
طوطی جون نمیری الهی/ دوباره پر بگیری الهی
تا واپسینِ دمِ حیات و از لابه‌لای پلک‌های سنگين و لبانش سرودِ عشق و عدالت سر داد. صدای‌اش آلوده به نکبت قدرت نشد. فهمِ دردِ دیگری داشت و دل‌گشودن‌اش هم‌‌نوایی انسان معنا می‌کرد.
کزکرده در گوشه‌ای از غربت چوب‌خطش پرشد. عباس مجازاتِ بدخاطر‌خواهی پرداخت کرد. ساخته شده بود تا پشت حبس بر تشک بدوزد و شیرین‌کِشی کند.
که حبس هم انتهایی دارد آخر!
آن‌گاه که مرگ در کمین عباس بو می‌کشید، کسانی که فهم معرفت نداشتند گریبان چاک دادند و سهمی از حقارت بر ته‌مانده‌ی زنده‌گی‌‌شان سقف زدند و چه ارزان فروختند حرمت را. و چه ارزان‌فروش آنانی که عباس را مهره‌ی اطلاعات خواندند. به فرموده عمل کردند و برای ارضای خویش روی زخم‌‌های عباس رژه رفتند. چه خوب که نشنید و ندید آن‌چه بارش کردند، ورنه وسعتِ بی‌مروتی‌شان به سخره می‌گرفت.
نام شناسنامه‌ای‌اش ابراهیم محمد‌رحیمی بود. اهل بند و دوستان نزدیک‌اش به مهر وی را «عباس نرگدا» می‌خواندند. به قاعده در محلات جنوب شهر تهران القاب تا دمِ واپسین بر سینه‌ی آدمی سنجاق می‌شود. رسم است که لقب را دیگران می‌بخشند. اما عباس بر مبنای بیتی از مولانا این لقب را خود گزیده بود. لقب چنان چسب‌خور عباس شد که "عموجلیل" پدر عباس که خود نیز زندانی بود وی را همین‌گونه خطاب می‌کرد.
در سیاه‌ترین دوران زندان به هنگامِ فرمانروایی جنون، و در معرکه‌گردانی حاج‌داوود رحمانی در قزل‌حصار از جمله باروحیه‌ترین‌ها بود. بارها به همین علت دم چک حاجی رفت که: سگ‌منافقِ پدر سوخته به منافقا روحیه می‌دی؟
در همین ایام 18 ماه را در مجرد‌های قزل‌حصار سر می‌کند. جایی که بسیارانی «چو بید بر سرِ ایمان خویش» لرزیدند. عباس می‌گفت: خیلی‌ها که رفتن اون تو مجنون اومدن بیرون.
در جوان‌کُشی 30 خرداد 60 هم‌راه با هم‌سرش پروین فیروزان ده‌سالی به حبس می‌شود. در همه‌کشی 67 بر اثر اتفاقی از مرگ می‌جهد. برادر از دست داده بود و این نوبت جگر‌سوز نبود دو خواهر می‌شود.
در اولین ملاقات عمومی پس از اسیرکشی 67 وقتی از مادر سونا(مادرش) سرنوشتِ خواهرانش مهری و سهیلا را جویا می‌شود، مادر سونا با نشان دادن دو انگشت دستش می‌گوید: ایکی باجی‌لارین‌دا ووردولار( هردو خواهرت را زدند)
-خیلی سختم بود. مهری و سهیلا رفته بودن، اما من و هوشنگ زنده بودیم. تو فکر بچه‌های دروازه غار بودم که چی فکر می‌کنن. دو تا خواهر اعدامی دو تا داداش سُر‌و‌مُر‌گنده و زنده.
پس از گذراندن 10 سال حبس در سال 1370 با پذیرش شرایط آزادی به اتفاق هم‌سرش از مرز گریخته و راهی پادگان اشرف در عراق می‌شوند تا به «مقاومت» بپیوندند. اقامتی 8 ساله که جوانی عباس می‌رباید. اقامتی با ترجیع‌بند:«امسال سال خون است یزید سرنگون است» پس از سقوط صدام و تبدیل شدن «پادگان اشرف» به «شهر اشرف» عباس «مسئله‌دار» شده و خواهان خروج از عراق می‌شود.
-میلیشیا کیلویی چنده؟ رستمِ بی‌اسلحه یعنی زرشک. دیگه موندن نداشت اونجا!
چهارسالی ساکن "اردوگاه تیف" می‌شود. با این حال تا واپسین دمِ حیات بدِ دوستانِ مجاهدش نگفت. فهمِ معرفت داشت و حرمت‌دار مرام بود. تنها گفت: از این‌جا به بعد دیگه نیستم.
-مگه آقا منتظری نبود. یه‌جا به خمینی گفت دیگه باهات نیستم. تا پای جهنم باهات اومدم اما تو جهنم نه!
با هر جان‌کندنی بود مسیر اربیل و دوهوک و ترکیه و یونان را پشت‌سر می‌نهد و سر‌آخر قایقِ بچه‌ی هشت متری ادیب در کنار رود تایمزِ لندن به گِل می‌نشیند: «منتظرم منتظرِ شادی‌ام. مسافرِ یه قایقِ بادی‌ام»
پیش‌تر پهلوان‌کُش‌ها با شلیکی بر پایش حرکت برایش دشوار ساخته بودند. یال و کوپال و پشت‌بازویش را هماره برای رفیق و برادر خرج کرد. هیچ‌گاه از بدنش برای خود خرج نکرد، همه‌ی عمر بالای بچه‌محل‌هاش دراومد.
-واسه پهلوون ننگه برا این‌و‌اون عضله به رخ بکشه
پهلوان‌ِ دروازه‌غار این‌بار به جای میل و کباده، عصا در دست خیابان‌های لندن را گز می‌کند. از تمامی‌ی لندن تنها اتوبوس‌های دوطبقه‌ی قرمز‌رنگ برایش شکلی از میدان غار و وطن داشت و خاطره. سرزمینی همیشه ابری و مه‌آلود با کوچه‌هایی که با آفتاب و گرمای "صابون‌پزخونه" غریبه بود. اقلیمی که متعلق به عباس نبود، و او به اجبار هر کله‌ی سحر به رفتگر محله‌شان در لندن به جای گفتنِ«چاکرِ مش‌قربان» می‌گفت: هلو! مستر؛ پیلیز.
از خیس‌‌چشمی‌ی مختار و ایرج و حمید نمی‌گویم که تا شعله‌ی واپسین بر بالین‌اش پروانه‌‌گی کردند.
هرگاه چشم باز می‌کرد و ایرج و حمید و مختار بر بالای سر می‌دید با صدایی از بنِ غار برآمده می‌پرسید: هستید؟ می‌خوامتون با همه‌ی دردسراتون.
آیا پاره‌ای بروبچه‌های لیبرتی و آلبانی که هنوز شیرین‌کِشی عباس و فهمِ معرفت فراموش‌شان نشده در نبودِ عباس چشم خیس خواهند کرد؟
با رفتنِ عباس رحیمی بخشی از حیثیتِ حبس و بندیان به امانت خاک سپرده شد.
و در سرمای تلخِ غربت، هنوز چه برف‌ها بايد پيرانه‌سر تکاند و چه بغض‌ها برای عباس ترکاند .

با بانوی تاثیرگذار در آینده صنعت نفت ایران اشنا شوید



بلومبرگ : خانم حسن زاده علیرغم سن کمی که دارد با شبکه گسترده ای از بازیگران مهم نفتی در اروپا آشنایی دارد. او درباره مدت زمانی که طول می کشد تا شرکت های غربی در صنعت نفت ایران فعال شوند می گوید:"دست کم ۱۸تا ۲۴ماه زمان می برد. علاوه بر شرکت های نفتی که باید اعتماد آنان را جلب کرد بانک های بزرگ نیز هنوز نیازمند گرفتن چراغ سبز آشکاری از وزارت خزانه داری امریکا برای سرمایه گذاری در ایران هستند.

متن کامل بیانیه مشترک ایران و کشورهای ۱+ 5



متن کامل بیانیه مشترک ایران و کشورهای ۱+ 5

متن کامل بیانیه مشترک محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده گروه ۱+۵ شنبه شب قرائت و منتشر شد.
درمتن بیانیه مشترک ظریف و موگرینی که شنبه شب در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین پایتخت اتریش قرائت شد، آمده‌است:

Saturday, January 16, 2016

نوجوان مسلمانی از ترس عذاب آخرت دست خود را قطع کرد



نوجوان مسلمانی از ترس عذاب آخرت دست خود را قطع کرد
یک نوجوان ١۵ ساله پاکستانی، که خود را بدلیل توهین به مقدسات اسلام و عدم انجام فرائض دینی، گناهکار می دانست، دست خود را برید. پلیس پاکستان، روز جمعه ۲۵ دی، ضمن تائید این گزارش اعلام کرد این حادثه چند روز پیش در روستایی واقع در ١۲۵ کیلومتری لاهور در شمال شرقی این کشور رخ داده است.

Thursday, January 14, 2016

مغز سالم 'در گروی پای قوی است'



مغز سالم 'در گروی پای قوی است'
از قدیم گفته‌اند عقل سالم در بدن سالم است اما اکنون محققان می گویند ذهن سالم ممکن است در گرو پاهای قوی باشد.

به گزارش بی بی سی، به عقیده پژوهشگران کینگز کالج لندن، قوت پاها معیار خوبی است که نشان می‌دهد آیا فرد به اندازه‌ای که برای سلامت مغز لازم است ورزش می‌کند یا نه.

رابطه استرس با بیماری ها




به گزارش وبسایت آتلانتیک شارون برگکویست، استاد داروشناسی دانشگاه اموری در آمریکا، می گوید هنگام استرس هورمون‌های کورتیسول، آدرنالین و نوراپینفرین در بدن ترشح می‌شود.

آدرنالین سرعت ضربان قلب را بالا می‌برد و می‌تواند باعث بالارفتن فشار خون هم شود. کورتیسول باعث تغییراتی در رگ‌ها می‌شود که در درازمدت می‌تواند امکان حمله قلبی و سکته را بالا ببرد. همزمان مغز هم کار معمول‌ش را متوقف می‌کند تا به اعضای بدن درباره استرس و منبع آن پیغام دهد. نتیجه این پیغام همان حس «دل و روده‌ام می‌پیچد» است که گاهی در زمان استرس حس می‌کنیم. این حس می‌تواند منجر به مختل شدن کار دستگاه گوارش بدن و تأثیر بر کار باکتری‌های مفید روده شود.

 از طرفی کریستول می‌تواند باعث بیشتر شدن اشتها و در نتیجه پرخوری شود که حاصلش چربی‌هایی است که در دور شکم ذخیره می‌شوند؛ این چربی‌ها خطر بیماری‌های مزمن را بالا می‌برد. وقتی استرس دایمی شود، بر فعالیت سیستم ایمنی بدن هم اثر می‌گذارد: زمان بهبود جراحات و آسیب‌ها طولانی‌تر می‌شود و بدن در برابر بیماری‌های عفونی ضعیف‌تر می‌شود.

بیشترین خطر اما متوجه کسانی است که به طور دایم در معرض استرس قرار دارند. ساعت‌های طولانی کار کردن و با ضرب‌الاجل‌های مختلف، نگران کرایه و خرج خانه بودن، فکر کردن بیش‌از حد  به وضع بچه‌ها و.. همه به اضافه شدن استرس کمک می‌کنند.

 توصیه دکتر برگکویست نگاه کردن به عوامل استرس‌زا، به عنوان چالش‌هایی است که می‌شود از پس آنها بر آمد و آنها را تحت کنترل خود درآورد قبل از آنکه آنها بدن و سلامتی را کنترل کنند.

خاستگاه وحی در شعور خودآگاه آدمی، حبیب‌الله پیمان



خاستگاه وحی در شعور خودآگاه آدمی، حبیب‌الله پیمان
توهمات  یک منورالفکر شیعه

.تلاش‌های علمی و غیرعلمی منکران وحی، و نیز اصرار گروه‌های سلفی و تکفیری یا سخت‌کیشان بر حفظ تعدادی اندیشه‌های خردستیز و برخی رفتار‌ها و کنش‌های خشن و نفرت‌انگیز، هیچ‌یک باعث حذف دین از زندگی بشر نشده است. آمیختگی دین با زندگی آدمی به گونه‌ای عمیق و ریشه درهستی آدمی دارد که به نظر نمی‌رسد از آن قابل تفکیک باشد .

Wednesday, January 13, 2016

فاطمه اختصاری و مهدی موسوی، دو شاعر جوان، سه ماه بعد از مواجه شدن با احکام سنگین حبس و شلاق، از ایران خارج شدند.




تقاطع: فاطمه اختصاری و مهدی موسوی، دو شاعر جوان، سه ماه بعد از مواجه شدن با احکام سنگین حبس و شلاق، از ایران خارج شدند.

آخرین آمار از میزان خط فقر نسبی در ایران - 33‌درصد جمعیت کشور دچار فقر مطلق هستند



آخرین آمار از میزان خط فقر نسبی در ایران؛
33‌درصد جمعیت کشور دچار فقر مطلق هستند 

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس می گوید خط فقر یعنی حقوق زیر دو میلیون و 300 هزار تومان و با دستمزد فعلی امکان گذران زندگی نیست. 
گروه اقتصادی-رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در تازه‌ترین اظهارنظر خود خط فقر را دو میلیون و 300هزار تومان دانست .

دو مجسمه زیبا در جمع آشغال های کاخ سعدآباد



Tuesday, January 12, 2016

کتاب‌هایی که کارتنِِ سیگار می‌شوند



کتاب‌هایی که کارتنِِ سیگار می‌شوند /ضرر ۳۰۰ میلیونی یک ناشر؛ ۴ میلیارد تومان سود نصیب دلال‌ها کرد
به گزارش خبرنگار ایلنا؛ بوی کاغذ و دیدن ستون‌های متعدد از کتاب‌ آن‌هم کتاب‌هایی با جلد شومیز معمولا باید احساس خوبی را در بیننده بیدار کند، اما این‌بار مشاهده‌ی ردیف‌های منظم کتاب روی هم چیده شده در سوله‌ای نزدیک به قرچک ورامین به هیچ‌وجه نشانی از خبرهای خوب برای حوزه‌ی کتاب ندارد.
در چندمین روز از شروع امحاء؛ بیش از 100 تن کتابِ تخصصی پزشکی منتشر شده توسط انتشارات تیمورزاده؛ توسط چهار خاور با ظریف 5 تا 10 تن بار زده شده تا راهی سرنوشت غم‌انگیز تبدیل شدن به دستمال کاغذی یا کارتن شیرینی و سیگار شوند.

Monday, January 11, 2016

عکس دیده نشده از تخریب قبر «رضاخان» توسط «خلخالی»



در کتاب خاطرات آیت الله خلخالی، که توسط نشر سایه منتشر شده است، ج1، ص342 و 347 آمده است: 
هيچ بيل و كلنگي به مقبره كارگر نبود 
«ما به دفتر امام رفتيم و طبق معمول، از هر دري سخن به ميان آمد و گفته شد: زمان آن فرا رسيده است كه مقبره پهلوي خراب شود. اين ايام مصادف بود با ورود مجدد شاه به مصر، سادات با پناه دادن به شاه، مي خواست او را در بازگشت به ايران كمك كند؛ ولي ما مي خواستيم به او و ياران او نشان دهيم كه ديگر در ايران، هيچ گونه ريشه و پايه و خانه اي ندارد. يكي از انگيزه هاي ما در خراب كردن مقبره پهلوي همين بود و نيز مي خواستيم، طرفداران او در ايران كه همچون ستون پنجم عمل مي كردند، به كلي مأيوس شوند. 

فروپاشی یک خانواده ایرانی در هر سه دقیقه




فروپاشی یک خانواده ایرانی در هر سه دقیقه
به طور میانگین در هر ساعت ۱۸.۶ مورد طلاق در کشور ثبت می‌شود یعنی در هر سه دقیقه یک خانواده ایرانی از هم فرومی‌پاشد. این آمار در کنار آمار پنهان اختلافات زوجین زنگ خطری جدی است. 
خبرگزاری مهر – گروه جامعه؛ علیرضا نائینی: در طول دو دهه گذشته، تحولات نهاد خانواده ایرانی بی سابقه بوده است. مسائل و آسیب‌های جدیدی پیش روی این نهاد قرار گرفته و بر پیچیدگی‌های آن افزوده شده است. از این رو بررسی این تحولات و توصیف تغییرات آن برای تبیین‌ها و آسیب‌ شناسی‌های دقیق‌تر بعدی لازم و ضروری است. در گزارش حاضر، آخرین تغییرات نهاد خانواده در ۲۰ سال اخیر را با توجه به شاخص‌های گوناگون مرتبط با ازدواج و طلاق، با استفاده از اطلاعات و آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران و سازمان ثبت احوال کشور مورد توجه قرار داده‌ایم.
وضعیت خانواده از نگاه آمار ازدواج و طلاق

گزارش تصویری “گاردین” از دختران نوجوان زندانی در ایران


یک “روحانی” هر روز برای برگزاری نماز جماعت به بند دختران نوجوان در “مرکز اصلاح و تربیت” می‌رود. او بعد از نماز درباره‌ی روش‌های تربیت صحیح برای دختران صحبت می‌کند و از خدا می‌خواهد که آن‌ها را ببخشد.

«دستورالعمل ترورداعش؛ ریش‌ها را بزنید و به مسجد نروید»





«دستورالعمل ترورداعش؛ ریش‌ها را بزنید و به مسجد نروید»
کتابی به نام دستورالعمل‌های ایمنی و امنیتی برای گرگهای مجاهد تنها، چشم‌انداز هولناکی از میزان آمادگی کسانی که تمایل به آشوب در اروپا دارند در اختیار می‌گذارد.
به گزارش اکسپرس، این دستورالعمل ترور ۵۸ صفحه‌ای، که عکسی از یک ساختمان غربی در حال سوختن روی جلد خود دارد، بر اهمیت غافلگیری در هنگام انجام حمله تاکید دارد؛ غافلگیری به منظور ایجاد حداکثر هراس.
این کتاب از تروریست های شهروند اروپا می‌خواهد که پیش از انجام حملات اقداماتی انجام دهند که کمتر جلب توجه کنند.
همچنین در این کتابچه آمده است که کلوپ‌های شبانه به خاطر صدای بلند موزیک و مست بودن افراد، محلی ایده‌آل برای صحبت در مورد برنامه‌های تروریستی است.

Sunday, January 10, 2016

ایران باید از این 5 سلاح مرگبار سعودی بترسد ؟!

  

داریوش فروهر در مصاحبه ای صریح در 1375: اگر در ایران، ضد انقلابی پیدا بشود، خود سران جمهوری اسلامی هستند




آ28بان 1393 -سایت انقلاب اسلامی: در فروردین ماه 1374 در کمربندی جتوب شهر تهران، بخصوص در اسلامشهر که اکثر مردم آن درآمد پایینی داشتند مردم به علت نبود آب اشامیدنی و گرانی قیمتها دست به اعتراض زدند. جمهوری اسلامی اعتراض مردم اسلامشهر را بشدت سرکوب کرد. مصاحبه ای که در زیر می خوانید در 1375 با داریوش فروهر صورت گرفته است. در این مصاحبه که برای اولین بار نوار صوتی آن را منتشر می کنیم، داریوش فروهر مواضع محکمی درباره رژیم می گیرد تا جائی که می گوید سران خود رژیم ضد انقلاب هستند. 

Friday, January 8, 2016

مدیر حوزه علمیه امام مهدی روح‌الله قرهی: انقلاب اسلامی نهایتا ۵۰ سال عمر می‌کند




این خبر از سایت خبرگزاری فارس حذف شده است 

آخوند (آیت الله) روح‌الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی در درس خارج فقه خود به موضوع «فتنه‌های جدید و راه رهایی از آنان» پرداخت، وی گفت: 

Thursday, January 7, 2016

ضریح امامان شیعه در قم، جان یک مادر و دو فرزندش را گرفت



ضریح امامان شیعه در قم، جان یک مادر و دو فرزندش را گرفت
کاروانی از اراک برای بازدید از ضریح "امامین عسگریین" به قم آمده بودند که در حین بازدید، یکی از درب‌ها بر روی پسری ۱۶ساله سقوط می‌کند که هم‌زمان، مادر این پسر به همراه کودک ۶ساله‌اش به طرف او می‌دوند که درب بر روی هر سه نفرشان می‌افتد».

گفتنی است در ساخت این ضریح، ۷۰ کیلوگرم طلا، ۴۵۰۰ کیلوگرک نقره، ۱۱۰۰ کیلوگرم مس، و ۱۱ هزار کیلوگرم چوب ساج استفاده شده و هزینه‌ی بیش از ۲۰ میلیارد تومانی ساخت آن، توسط دفتر آیت‌الله علی سیستانی، مرجع تقلید پرنفوذ ساکن نجف تامین گردیده است .

حدود یک سوم جمعیت بزرگسال ایران دچار اختلالات روانی هستند




 رئيس سازمان بهزیستی ایران گفته است که ۳۴ درصد جمعیت کشور در سنین ۱۹ تا ۶۰ سال دچار اختلالات روانی‌اند. تنگناهای اقتصادی و هم‌چنین فشارهای روانی حکومت ایدئولوژیک می‌تواند از جمله دلایل این وضع باشد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی ایران روز چهارشنبه (۱۶ دی/۶ ژانویه) در جلسه مدیران ارشد این سازمان به آمار بالای شهروندانی که به مشکلات روانی دچار هستند اشاره کرده است. آماری که او داده، بسیار نگران‌کننده است؛ ۳۴ درصد از افراد بالغ کشور دچار مشکلات روانی هستند.
سرعت افزایش بیماری‌های روانی در ایران بی‌سابقه است. در سال ۹۲ این آمار به گفته احمد جلیلی، رئیس منتخب انجمن علمی روانپزشکان ایران، ۲۵ درصد افراد بزرگسال را در برمی‌گرفت.
خشونت، افسردگی، اعتیاد و خودکشی

Wednesday, January 6, 2016

افزایش شش برابری فقر در ایران



مقام‌های دولتی همچنان از ارائه آمار دقیق خط فقر و جمعیت زیر خط فقر خودداری می‌کنند، اما پژوهش‌های صورت گرفته بیانگر رشد شدید فقر در ایران و افزایش جمعیت زیر خط فقر هستند. فقر در استان‌های دور از مرکز شدیدتر از فقر در استان‌های مرکزی است.
نتایج تحقیقی که توسط پژوهشکده آماری ایران منتشر شده، نشان می‌دهد که حداقل هزینه زندگی یک خانوار پنج نفره در تهران، پنج برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است.

Tuesday, January 5, 2016

بیشتر زنان مبتلا به ایدز در کرمانشاه از طریق شوهرانشان مبتلا شدند




از گفته های علی کماسی بر‌می آید که در سال گذشته ۱۱۰ مورد جدید ابتلا به ایدز در این استان شناسایی شده اند که سی درصد از آن‌ها زن هستند که اکثر‌ آن‌ها از طریق همسران خود به ویروس اچ آی وی مبتلا شدند. 
او با اشاره به این موضوع که هر سال بین ۹۰ تا۱۱۰ مورد جدید ابتلا به ایدز در این استان شناسایی می شوند می گوید که از سال ۷۳ تاکنون ۳۵۰۰ مورد در این استان شناسایی شده اند که از این میان ۱۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند. 
این کارشناس همچنین توضیح می‌دهد که پیش‌تر تصور جامعه از ایدز غولی غیر قابل کنترل بود اما در واقع در سال های اخیر پیشرفت‌های چشم‌گیری در این زمینه و درباره درمان آن صورت گرفته و افراد مبتلا به ایدز می توانند با مراجعه به مراکز مشاوره به زندگی طبیعی خود ادامه دهند و حتی طول عمر طبیعی داشته باشند. 
او نیز مانند دیگر کارشناسان به موضوع تغییر الگوی انتقال ایدز از سرنگ آلوده مشترک معتادان تزریقی به شیوه انتقال اچ آی وی از طریق تماس ‌های جنسی اشاره کرده است. 
این کارشناس مسئول ایدز و بیماری‌های آمیزشی همچنین می‌گوید که تمام خدماتی که برای مشاوره رفتاری این افراد زیر نظرمعاونت بهداشت انجام می‌شود رایگان است و خدمات بسیار متنوعی از جمله داروهای سرکوب کننده ویروس به آنان داده می‌شود تا اگر رفتاری پر خطر داشته باشند انتقال را به حداقل برسانند.

من و تو

Monday, January 4, 2016

ویزای آمریکا ۱۰۰ میلیون، اروپا ۳۵ میلیون تومان




ویزای آمریکا ۱۰۰ میلیون، اروپا ۳۵ میلیون تومان 
سفر به آمریکا و کانادا و حتی کشورهای اروپایی آرزوی برخی از خانواده‌های قشر متوسط یا حتی متوسط رو به بالاست اما برخلاف بعضی از کشورهای همسایه که با استفاده از قانون ورود بدون روادید توانسته‌اند سهم قابل توجهی از گردشگران ایرانی را به خود جذب کنند، سد ویزا در مقابل گردشگران ایرانی برای سفر به اروپا یا قاره آمریکا همچنان برجای خود باقی‌ است.

به گزارش روزنامه وقایع اتفاقیه، «پرینت شش‌ماهه حساب بانکی با مانده حداقل 50 میلیون تومان، مدارک کامل شغلی، سند ملکی به نام درخواست‌کننده ویزا یا حتی دعوت‌نامه از یک یا شرکت معتبر»، از شرایط اولیه درخواست ویزا برای یک ایرانی از کشورهای اروپایی است. گرچه باوجود تمام این مدارک ممکن است باز هم مهر قرمز ریجکت (عدم قبول صدور ویزا) بر گذرنامه مردم نقش ببندد و این یعنی محترمانه عذر شما را خواسته‌اند و امکان سفر به آن کشور را ندارید!

احمد جنتی تعدادی قمارباز و مشروب خوار در خبرگان ثبت نام کرده اند



احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با لحنی غیر معمول از ثبت نام افراد برای خبرگان رهبری انتقاد کرده است.
احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با انتقادی تند گفته است با بررسی سوابق برخی از داوطلبینی که برای مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند، مشخص شده برخی از آنان مشروب خوار و قمار باز ،و تعدادی دیگر دارای فساد اخلاقی هستند.
دبیر شورای نگهبان صبح امروز دوشنبه ۱۴ دی ماه ۱۳۹۴ در همایش ائمه جمعه سراسر کشور این مطالب را عنوان کرده بود ، درباره راه یافتن آنچه که وی گفته است “نفوذی‌ها” به خبرگان و مطرح شدن بحث شورای رهبری هشدار داده است.
به نقل ازایسنا وابسته به جمهوری اسلامی وی با بی درو پیکر خواندن مراکز ثبت نام با انتقاد از بالا بودن تعداد متقاضیان کاندیداتوری انتخابات مجلس خبرگان گفت : در میان بیش از۸۰۰ نفر از ثبت نام کنندگان مجلس خبرگان برخی کت و شلواری و برخی نیز زن هستند که مراجعه و ثبت نام کرده‌اند؛ من نمی‌فهمم که وضعیت چگونه است و چرا اینقدر بی در و پیکر است. مجلس خبرگان رهبری شرایطی از جمله اجتهاد دارد اما برخی از این افراد خود اعلام کرده‌اند که تحصیلات حوزوی ندارند.
همچنین وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اتفاقات پس از انتخابت سال ۸۸ گفت:” همگان دیدیم که در فتنه چه بر سر مردم آوردند و مملکت را ماه به آشوب کشاندند. امروز همین اصحاب فتنه طمع کردند که به مجلس بروند و برای تاییدشدن صلاحیت به این در و آن در می زنند.”
احمد جنتی عضو فقها و دبیر شورای نگهبان وامام جمعه موقت تهران است. جنتی از دوره اول شورای نگهبان در سال ۱۳۵۹ به عنوان عضو فقهای این نهاد منصوب شد و از سال ۱۳۷۱ دبیری شورا را برعهده داشته‌است.

عربستان؛ نوری زاد: کاسه ای زیر نیم کاسه



یکی از من پرسید: این آقای روحانی چرا در باره 9 دی اینجوری صحبت کرد؟
....شما را بخدا توجه کنید به هیاهویی که آیت الله های خودمان و آخوندهای حکومتی و صدا و سیما و حتی دستگاه سیاست خارجی براه انداخته اند. اینها عربستان را بخاطر کاری محکوم می کنند که خود نظام مقدس صد پله بدترش را در پرونده دارد. شیخ نمر حتما به برکت نظام جمهوری اسلامی کاسه هایی زیر نیم کاسه داشته و برای فردای خودش خواب ها دیده مسلحانه بی تردید. درست مثل جناب سید حسن نصرالله.
****
محمد نوری زاد 
سیزدهم دیماه نود و چهار – تهران
فقیهی که فرو افتاد!
یک: آقایان خمینی و خامنه ای، درست از مجاورتِ همه ی فرصت ها و خوبی ها و درخشندگی ها و نیکبختی هایی که دمِ دستشان بود و می شد با فرو شدن به اقیانوسِ آن همه فرصتِ کم نظیر، باردیگر سر به زانوی انسانیت نهاد و همه ی جهانیان را بدینسوی فرا خواند، ترجیح دادند همه ی آن فرصت ها و بایستگی ها را در مشت بگیرند و همان مشت را بر درِ عصبیت بکوبند و دروازه های عربده را برای بارشِ مرگ بر این و آن وا کنند و بجای رواج خردمندی، به رواج تشیعی خیز بردارند که عصبیتِ سراسیمه اش سر بر می کشد به هر سو. آسیب های آقای خمینی بکنار، اما بزرگترین آسیبی که آقای خامنه ای به جان مردم ایران انداخت، چند شقگیِ اقوام و چند پارگیِ مردمی است که برای با هم بودن استعداد ژرف تری داشته اند تا به روی هم تیغ گشودن. آقای خامنه ای کار ناجوری که کرد، گزینه ی ” یا همه یا هیچ” را بر سفره ی مردم و حتی بر سفره ی هم صنفانِ خود نهاد. آقای خامنه ای مثل غریقی است که مکرر بخود می گوید: من که قرار است غرق شوم، چه دنیا باشد چه نباشد. بهمین خاطر است که می گویم: آقای خامنه ای ارثیه ی ناجوری از خود به یادگار نهاد. ارثیه ای که دزدی را بجای پاکدستی نهادینه کرده است، و نفرت را بجای همدلی، و ریاکاری را بجای یک رنگی. همه ی تحقیرهای بین المللی و همه ی شکست های پی در پیِ داخلی و خارجی نیز از همین ” عصبیتِ جاری” و شیعه گستریِ وی است که بر می جهند و جز خسارت بجای نمی نهند. فردا که زنگِ کوچِ همه ی ما بصدا در آید، از هرکدامِ ما سخن ها ساز می کنند. سخنی که در باره ی آقای خامنه ای دهان به دهان خواهد شد، بسیار دهشتناک است. چه؟ ای بسا مردم در توصیفِ وی بگویند: خامنه ای، فقیهی که از مجاورتِ “گاندی شدن” فرو افتاد، و مردمی را با خود به زیر برد. 

زن لبنانی من تنها با مهاجم کنسولگری عربستان شوخی کردم



توییت همراه با شوخی یک خبرنگار زن لبنانی خطاب به یکی از حمله‌کنندگان به کنسول‌گری عربستان در مشهد برایش دردسرساز شد. 
“رعنا حربی” خبرنگار روزنامه‌ی “الاخبار” نزدیک به سازمان شبه‌نظامی “حزب‌الله” لبنان، شام‌گاه شنبه (۲ ژانویه-۱۲ دی) تصویری را در توییترش منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: «مرد ایرانی، پرچم عربستان را از کنسول‌گری این کشور در مشهد پایین کشیده است. پیدایت می‌کنم و با تو ازدواج می‌کنم (شکلک اشک شوق).» 
این توییت شوخی به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های خبری ایران منتشر شد به طوری که در فاصله‌ی کوتاهی کاربران ایرانی به توییتر این خبرنگار جوان عرب هجوم بردند و برایش پیام‌های عمومی و خصوصی نوشتند. 
اتفاقی که با تعجب و واکنش “رعنا حربی” روبه‌رو شد و او به فاصله‌ی سه ساعت از توییت اولش، در توییتی دیگر نوشت: «آه خدای من… نوتیفیکیشن‌هایم (شکلک اشک شوق) “کوت” کردن فارسی توییت من را متوقف کنید. پیام خصوصی به من ندهید. نمی‌خواهم دنبال آن مرد برایم بگردید. این یک شوخی بود. یک شوخی.» 
“حربی” چند ساعت بعد هم در توییت دیگری برای دنبال‌کننده‌هایش توضیح داد که ماجرای توییتش، در فیسبوک و اینستگرام و وب‌سایت‌های خبری فارسی با تیتر “توییت دختر لبنانی برای جوان ایرانی” به صورت گسترده‌ای دست به دست می‌شود. 
او اضافه کرد که اینباکس پیام‌های دریافتی‌اش در حال “انفجار” است. 
وی هم‌زمان در صفحه‌ی فیسبوکش نیز با اشاره به مشهور شدنش در فضای رسانه‌های فارسی نوشت «ایرانی‌ها جنبه‌ی شوخی ندارند .

پیشگیری از سکته مغزی



۹۰ درصد سکته مغزی به دلیل داشتن سبک زندگی نادرست است. با بی تحرکی مفرطی که امروزه گریبانمان را گرفته، تغذیه ی ناسالم و زندگی پرتنش و پراسترس روزمره، باید قبول کرد که خطر سکته ی مغزی بیخ گوشمان است.
پیشگیری از سکته مغزی

این هشدار بسیار جدی است به همان اندازه ای که پیشگیری از آن جدی است. بدون شک ما نمی توانیم با ژنتیک یا سن و سالمان مقابله کنیم تا خطر سکته از ما دور بماند. اما می توانیم با تغییر عادت های غذایی و در پیش گرفتن تغذیه ای سالم تر با یکی از عوامل اصلی این مشکل مبارزه کنیم. سکته ی مغزی مشکل فلج کننده ای است که نه تنها خود فرد بلکه اطرافیان وی را نیز از زندگی عادی ساقط می کند.

Sunday, January 3, 2016

جستجوهای سال ۲۰۱۵ در ویکی‌پدیای فارسی؛ از الکسیس تگزاس تا قاسم سلیمانی




لیست بیشترین جستجوی انجام شده به زبان فارسی در دانشنامه اینترنتی ویکی‌پدیا در سال ۲۰۱۵ میلادی شامل نتایج جالبی است و ترکیب عجیبی از مسائل جنسی و سیاست را دربر می‌گیرد.
بر طبق لیستی که یکی از زیرمجموعه‌های تحقیقاتی ویکی‌پدیا منتشر کرده، بیشترین جستجوی انجام شده در ویکی‌پدیای فارسی، خود کلمه "ویکی‌پدیا" بوده است. پس از آن "ایران" در جای دوم قرار گرفته است.
اما حضور الکسیس تگزاس، بازیگر مشهور فیلم‌های پورنوگرافی، در جایگاه سوم یکی از موارد جالب توجه این فهرست است.
این ستاره پورنوگرافی در سال گذشته میلادی مورد توجه کاربران ایرانی در شبکه‌های مجازی قرار گرفته بود و چندین بار صفحات او در شبکه‌های اجتماعی مملو از کامنت‌هایی به زبان فارسی شد.
نخستین فرد ایرانی که نامش در این فهرست ذکر شده، قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، که در جایگاه چهارم قرار گرفته است.
پس از سلیمانی، عنوان "آمیزش جنسی" جستجو شده و به ترتیب "ماه‌های میلادی"، "ویکی‌پدیای فارسی"، "تهران"، "داعش" و "زبان انگلیسی" ششم تا دهم هستند.
ایالات متحده آمریکا با حضور در رتبه یازدهم بیشترین جستجو در میان کشورها را به خود اختصاص داده و رامبد جوان هم پس از ارائه برنامه تلویزیونی موفق خندوانه در جایگاه چهاردهم جستجوها قرار دارد و به نوعی مورد توجه‌ترین هنرمند ایرانی بوده است.
محمد جواد ظریف، محمدرضا شاه پهلوی و گوگوش هم به ترتیب در رتبه‌های هجدهم، نوزدهم و بیستم حضور دارند.

صدای آمریکا