Wednesday, December 14, 2016

مردم دیگر زکات نمیدهند؟




مدیرکل زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) از افت درآمد حاصل از زکات در کشور خبرداد. انتظاری در جمع خبرنگاران در بحنورد اظهارکرد: طی سال جاری درآمد حاصل از زکات در کشور کاهش یافت که این مهم دلایل متعددی همانند عدم پرداخت وجه محصولات خریداری شده توسط دولت، خشکسالی و تعدد مراکز جمع آوری زکات دارد.

وی ادامه داد: طی هفت ماهه سال جاری در سطح کشور ۱۳۶۰ میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است، اما نمی توان ادعا کرد که همه زکات به کمیته امداد پرداخت می شود.

انتظاری با اشاره به اینکه ۲۳۰۰ میلیارد ریال زکات طی سال گذشته در کشور جمع آوری شد، گفت: براساس تصویب شورای زکات از این پس ۶۰ درصد زکات جمع آوری شده به منظور کمک به محرومان اختصاص می یاید و ۴۰ درصد از زکات نیز در چارچوب صرف هزینه پروژه های عمرانی می شود.

انتظاری با اشاره به مشارکت ۳۴ هزار عامل افتخاری در روستاها به منظور جمع آوری زکات، یادآورشد: هم اکنون شورای زکات در سطح استان های کشور تشکیل شده است و باید ایجاد این شورا به سطح بخش و روستاها هم تسریع یابد.

وی تاکید کرد: نباید بحث زکات را شرطی کرده و از مردم جدا کنیم.

انتظاری با تاکید بر احیاء فرهنگ زکات در کشور، گفت: تحقق این مهم از طریق مشارکت دستگاه های اجرایی، اعزام مبلغ و تبلیغات چهره به چهره امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه میزان جمع آوری زکات در خراسان شمالی مطلوب است، افزود: در مجموع امسال ۶۱ میلیارد ریال زکات در این استان جمع آوری شده است.

قائم مقام ولی فقیه در خراسان شمالی نیز اظهارکرد: باید به نحوه جمع آوری زکات در استان نگاه جدیدی ایجاد شود و به زکات نیز همانند برپایی نماز نگاه ویژه ای وجود داشته باشد و همان برپایی حی الصلاه حی الی زکات نیز رواج یابد.

حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر فرهنگ سازی جمع آوری زکات ، خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر خشکسالی و سرمازدگی در جمع آوری زکات تاثیر به سزایی داشته است