Sunday, October 9, 2016

هادی غفاری: من قاتل امیرعباس هویدا نیستم




هادی غفاری: من قاتل امیرعباس هویدا نیستم

دیگربان ـ هادی غفاری٬ عضو شورای مرکزی مجمع «نیروهای خط امام» گفته که وی قاتل امیرعباس هویدا نبوده و «کسی جز خلخالی، هویدا و خدا نمی‌داند چه کسی او را کشته» است.

آقای غفاری افزوده «هر کس بگوید غفاری یا هر کس دیگری این کار را کرد صددرصد دروغ می‌گوید. خلخالی بعد از پایان دادگاه همه را از سالن بیرون کرد و خودش ماند و هویدا.»
وی اضافه کرده که «هیچ‌گاه» از صادق خلخالی نپرسید چه کسی قاتل هویدا بوده٬ چراکه «این قدر جو آلوده بود اگر حرفی می‌زدیم حالت دفاع از هویدا پیدا می‌کرد.»

این در حالی است که عباس میلانی معتقد است در جلسه دوم محاکمه هویدا، بعد از خواندن رای هیئت منصفه توسط خلخالی، احتمالا فردی به نام «غفاری» با شلیک دو گلوله هویدا را به قتل رسانده است.

غفاری هم در واکنش به این مطلب٬ عباس میلانی را فرد «کم‌شرفی» خوانده که «هیچ اطلاعی از داخل کشور نداشته و صرفا داستان‌سرایی کرده است.»

وی افزوده «میلانی هر چه نوشته دروغ و خیال‌پردازی است. معلوم است اصلا در صحنه ایران نبوده است.»

غفاری گفته «میلانی دروغ اندر دروغ گفته است. گفته است من از پشت با شلیک دو گلوله هویدا را کشتم. من جنازه هویدا را دیده‌ام تیرهایی که به بدن وی خورده از روبروست نه از پشت سر.»

این روحانی در بخش دیگری از سخنان خود تائید کرده که در جریان دادگاه امیرعباس هویدا را تهدید به مرگ کرده بود و تمام نیرو‌های راست و چپ نیز موافق اعدام هویدا بودند.

غفاری همچنین با تعریف و تمجید از صادق خلخالی گفته «خلخالی مجتهدی مسلم بود و علمش کف دستش بود و فقه را خوب می‌دانست و بسیار آدم رئوف و مهربانی هم بود.»