Tuesday, September 6, 2016

ایران:درخواست قطع دست برای چهار آفتابه دزد برای لاپوشانی دزدی های میلیاردی



ایران:درخواست قطع دست برای چهار متهم به سرقت
 بازپرس شعبه٢٠٣ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد برای دو متهم سرقت،در این شهر و همچنین دادستان تهران برای دو متهم سرقت در پرونده ای دیگر  درخواست مجازات قطع دست  را از دادگاه درخواست کرده اند.

به نقل پایگاه های خبری داخل ایران کیفرخواست قطع دست دو سارق متهم به «سرقت سریالی کامپیوتر خودرو» در تاریخ ٣١مرداد امسال ازسوی قاضی مهدی ترابیان، بازپرس شعبه٢٠٣ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد صادر و به دادگاه ارسال شده است.

در تهران نیز، دادستان خواستار قطع دست برای دو متهم به «سرقت میلیاردی» شد.پرونده این دو متهم روز گذشته شنبه ۱۳ شهریور ماه در حالی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد که با توجه به «تعدد جرم» از سوی متهمان، دادستان برای آنها درخواست قطع دست را مطرح کرد.

این در حالی است قطع دست مجازاتی است که براساس قانون مجازات اسلامیِ حکومت جمهوری اسلامی ایران و آیهٔ ۳۸ سورهٔ مائده، در مورد متهمین به سرقت اعمال می‌شود.

براساس ماده ۱۹۸ قانون مجازات اسلامی، حکم قطع دست درباره سارقی اجرا می‌شود که به حد بلوغ شرعی رسیده باشد، در حال سرقت عاقل باشد، با تهدید و اجبار وادار به سرقت نشده باشد و بداند که مال غیر است و ربودن آن حرام است. همچنین در این قانون آمده‌است که سرقت در سال قحطی صورت نگرفته باشد، سارق مال را به عنوان دزدی برداشته باشد و مال دزدی از اموال دولتی و وقف و مانند آن که مالک شخصی ندارد نباشد و ارزش آن هم از یک چهارم گرم طلا بیشتر باشد.

مجازات هایی مانند سنگسار، قطع اندام‌های بدن و شلاق، که حقوقدان‌ها آن‌ها را مصداق‌های تنبیه‌های غیرانسانی و مغایر فرهنگ قضایی جهان می‌دانند، در قانون جمهوری اسلامی وجود دارد و گاه به اجرا گذاشته میشود.

خبرگزاری صدای مسیحیان ایران