Wednesday, August 31, 2016

مصباحی‌مقدم: بازتاب محاکمه موسوی و کروبی به نفع نظام نیست



مصباحی‌مقدم: بازتاب محاکمه موسوی و کروبی به نفع نظام نیست
به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به جلسات اخیر جامعه روحانیت گفت:

اگر موسوی نتیجه انتخابات را می‌پذیرفت، رییس جمهور بعدی بود
 انتخابات ۸۸ واقعا خوب و یک حماسه سیاسی بود، نتیجه هم این شد ۲۵ میلیون رای احمدی‌نژاد و ۱۳ میلیون مهندس موسوی.

او ادامه داد: اگر موسوی تن می‌داد، شک نداشتم رییس جمهور بعدی بود، اگر دروغ تقلب را دنبال نمی‌کرد، جامعه با مشکل مواجه نمی‌شد. اعتراض بی‌معنای آقایان موسوی و کروبی باعث هزینه سنگین به جمهوری ‌اسلامی در منطقه و داخل شد و ظلم بزرگی بود چراکه تاریخ نشان داده کسی سفارشی از صندوق رای بیرون نمی‌آید.

مصباحی مقدم افزود: بعدها برخی متوجه اشتباه آقایان موسوی و کروبی شدند و حمایت نکردند، کسانی که به خیابان‌ها آمدند و در انتخابات‌ها شرکت نمی‌کردند و به موسوی و کروبی هم علاقه نداشتند، خواستند زیر چتر این اعتراض، مطالبات خود را دنبال کنند و وقتی شعار نه غزه نه لبنان دادند و روی جمهوری اسلامی و ولایت فقیه خط کشیدند، حکایت از این داشت که پایبند به ارزش‌های دینی هم نیستند، برای همین مردم نه دی به میدان آمدند و ای‌کاش متنبه می‌شدند؛ اگر می‌شد دیگر استخوان لای زخم نمی‌شد. آن اتفاق باعث شد یکسال در منطقه تاثیرگذاری‌مان از دست برود.
مهدوی کنی گفت بین بد و بدتر انتخاب می‌کنیم

خبرنگاری به حمایت قاطع اصولگرایان از احمدی‌نژاد و دیدگاه جامعه روحانیت در مورد محاکمه موسوی و کروبی اشاره کرد که مصباحی‌مقدم اینگونه پاسخ داد: این حمایت مربوط به احزاب نبود، حداقل جامعه روحانیت این حمایت را نداشت، اگرچه مرحوم مهدوی‌کنی شخصا از او حمایت کرد و گفت در شرایطی تصمیم می‌گیریم که انتخاب بین بد و بدتر می‌کنیم.

بازتاب محاکمه موسوی و کروبی به نفع نظام نیست

نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع حصر و محاکمه محصوران که سوال یکی از خبرنگاران بود، گفت: گفته شده به اتهامات آقایان موسوی و کروبی رسیدگی قضایی شود؛ شفاف‌ترین پاسخ را در این مورد رهبری دادند. به نظر می‌رسد محاکمه به نفع آنها و نظام نیست؛ محاکمه بدون پشیمانی آنها محکومیت‌شان را سنگین می‌کند. از طرفی اجرای این محکومیت هم به صلاح نیست. بازتاب داخلی وزارت خارجی آن به نفع نظام نیست، لذا اگر تجدید نظری از سوی خود آنها صورت گیرد، شاید بشود به صورتی مساله را حل کرد اما آنها طوری رفتار داشتند که گویی بر حق‌اند پس بهتر است محاکمه را کنار بگذاریم.