Friday, August 12, 2016

طرح ترور بهزاد بهرامی توسط ماموران جمهوری اسلامی در ترکیه نافرجام ماند



طرح ترور بهزاد بهرامی توسط ماموران جمهوری اسلامی در ترکیه نافرجام ماند
خبرگزاری ایرانشهر - بهزاد بهرامی عضو جدا شده دفتر علی فلاحیان (وزیر سابق اطلاعات جمهوری اسلامی) که در چندین مصاحبه تلویزیونی با رسانه افق ایران، افشاگری های بی سابقه ای درباره سری ترین حلقه خودی های نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی کرده بود، از یک حادثه حمله مسلحانه در شهر آنتالیا در ترکیه جان سالم به در برد.

بهزاد بهرامی پناهنده سیاسی و عضو پیشین بخش روابط عمومی دفتر علی فلاحیان در پیش از ظهر روز پنجشنبه 11 آگوست 2016 (21 مرداد) مورد تهاجم گروهی از افراد مسلح قرار گرفت که با دو خودرو به وی و یکی از همراهانش حمله کردند.

آقای بهرامی به خبرنگار خبرگزاری ایرانشهر در ترکیه گفته که «قصد سرنشینان دو خودرو به احتمال قوی ربودن او بوده است» و همچنین تاکید کرده «آنها ابایی از اینکه پلیس ترکیه سلاح های شان را ببینند نداشتند.»

آقای بهرامی می گوید: «پس از نخستین مصاحبه افشاگرانه ام در شبکه تلویزیونی وابسته به شاهزاده رضا پهلوی افرادی که خود را نماینده سازمان اطلاعاتی اسرائیل معرفی می کردند با من تماس داشتند و گفتند که به من کمک می کنند تا به راحتی به کشور امنی منتقل شوم و خواستند که از مصاحبه مجدد خودداری کنم و اطلاعات و اسناد خود را به آنها تحویل دهم. اما من به گفتگوهای تلویزیونی خود با افق ایران ادامه دادم. سپس مشخص شد آنها با جعل راه های ارتباطی و شماره های تماس از داخل اسرائیل، در حقیقت ربطی به سازمان های اطلاعاتی اسرائیل ندارند و ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی هستند که می کوشند تا مرا فریب داده و به ایران منتقل کنند.»

سایت خبری اسرائیل تایمز نیز که در ترکیه خبرنگار فعال دارد به نقل از بهزاد بهرامی، طی اعلام این خبر نوشته است:

«ظهر امروز زمانی که با یکی از دوستانم در حال خروج از منزل بودم، سه اتومبیل به تعقیب ماشین ما پرداختند که در پی تعقیب و گریز آنها و من، در یکی از خیابانهای شهری که در آن سکونت دارم به اتومبیل نزدیک شده و با اسلحه شروع به تیراندازی کردند که خوشبختانه دوست من که پشت فرمان اتومبیل قرار داشت توانست با سرعت بالا من را از آنها دور کرده و جانم را نجات دهد که پس از آن به سرعت خود را به پلیس امنیت ترکیه رساندم و درخواست استمداد نمودم که هم اکنون در این ارگان هستم و پلیس امنیت ترکیه به من گفته است که از شما محافظت خواهیم کرد، اما نمی دانم آیا در امنیت جانی قرار خواهم گرفت یا نه؟».

آقای بهرامی به خبرگزاری ایرانشهر گفته در این حادثه آسیب جدی ندیده است اما به توصیه پلیس امنیت ترکیه، شهر محل حادثه را ترک کرده و تحت نظارت پلیس به سر می برد. همچنین یادآور شده است که کسانی که خود را به نام سازمان های اطلاعاتی اسرائیل به وی نزدیک کرده بودند، مستقیما از تهران و نهادهای امنیتی وابسته به جمهوری اسلامی دستور می گرفته اند.

پلیس ترکیه در پاسخ به سوال خبرگزاری ایرانشهر درباره این حادثه، از ارائه جزئیات این رویداد خودداری کرده و گفته با توجه به استفاده از سلاح گرم و تعقیب و گریز در خیابان های شهری، پس از بررسی های لازم اطلاعات را از طریق رسانه های ترک منتشر می کند.

بهزاد بهرامی در چندین مصاحبه تلویزیونی که تا کنون از رسانه افق ایران پخش شده است، مهمان برنامه هایی به میزبانی مهدی آقازمانی روزنامه نگار و برنامه ساز تلویزیونی نزدیک به شاهزاده رضا پهلوی بوده و با ارائه اسنادی دست اول از خصوصی ترین حلقه سران رژیم تهران، دست به افشاگری زده است .

او در یکی از همین برنامه ها اسناد قابل توجهی در خصوص هزینه های گسترده نهادهای امنیتی با نظارت بیت رهبری برای تاسیس احزاب به اصطلاح، اصلاح طلب و منتقد برای فریفتن افکار عمومی در آستانه انتخابات پیشین ریاست جمهوری در ایران را افشا کرد.