Monday, August 1, 2016

شغل پسران احمدی نژاد





آفتاب یزد - گروه سیاسی: پس از آنکه محمود احمدی نژاد از لاک بازخوانی و تبیین اندیشه‌های حضرت امام(ره) که قریب به سه سال در آن فرو رفته بود، بیرون آمد و در کمتر از یک سال مانده به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دوباره کاپشن بهاری قدیمی اش را به تن کرد و در مناظره‌ای تمرینی، حسن روحانی و دولتمردانش را در معرض آماج حملات خود قرار داد، گفتگویی از غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران، منتشر شد که پاسخگوی بسیاری از اتهامات احمدی نژاد به دولت حسن روحانی بود. در این گفتگو کرباسچی پای پسران احمدی نژاد را به کارزار دعواهای سیاسی باز کرد و اظهار داشت که: «... باید راجع به حضور پسر آقای احمدی‌نژاد در شستا و معاملات اقتصادی‌شان در کیش اشاره کنیم» بدین ترتیب نام فرزندان احمدی‌نژاد هم در کنار اعضای جنجال‌آفرین خانواده‌های برخی روسای جمهوری ایران قرار گرفت چراکه کرباسچی علامت سوال عریض و طویلی در اذهان ملت شکل داد که پسران محمود دقیقا به چکاری مشغول هستند؟!

مهدی پرحاشیه

محمود احمدی نژاد دارای سه فرزند به نام های مهدی، فاطمه و علیرضا است که از میان آنها نام مهدی بیش از سایرین در رسانه ها شنیده شده است. مهدی احمدی نژاد داماد رفیق بی کلک و جدایی ناپذیر پدرش است. زندگی کاری او همانند پدر همسرش، اسفندیار رحیم مشایی، حاشیه ساز بوده است. زمانی خبرهایی در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه مهدی در بازرسی نهاد ریاست جمهوری حضوری فعال دارد اما حکمی به نام وی نخورده است. بعد از آن حواشی بسیاری پیرامون محل تحصیلش شکل گرفت. مهدی در دانشگاه صنعتی شریف شعبه کیش به ادامه تحصیل در رشته مهندسی مکانیک پرداخته بود و شایعات فراوانی درباره هزینه تحصیل او و شهریه‌های سربه فلک کشیده تحصیل در کیش و همینطور محل زندگیش در این جزیره ایجاد شده بود. در آن زمان بسیاری اظهار می داشتند که پسر بزرگ احمدی نژاد در یکی از برج های کیش در حال زندگی کردن است. شاید اشاره کرباسچی درباره معاملات اقتصادی یکی از پسران احمدی‌نژاد درکیش ، به مهدی باشد که مدت ها دراین جزیره روزگار گذرانده است.

پست های فیس بوکی داماد مشایی نیز در بزنگاه‌های سیاسی حواشی فراوانی به همراه داشت. مهدی به عنوان پسر رئیس دولت های نهم و دهم در زمان ریاست پدرش، در شبکه اجتماعی فیسبوک برای خود تریبونی ایجاد کرده بود. یکی از جنجالی‌ترین مطالب او در فضای مجازی مربوط به ماجرای یکشنبه در مجلس نهم بود. مهدی در این باره در صفحه فیسبوک خود در ذیل تیتری تحت عنوان «منطق خوارج» چنین نوشته بود که: « از تمام تریبون ها شبانه روز فحش و توهین سرازیر می‌کنند ولی تا به آنها بگویی خودتان هستید می شوی بی ادب.» علیرضا برادر مهدی اما به اندازه او حاشیه‌ساز نبوده و از همین روی کمتر شناخته شده است.

پسران احمدی نژاد کارگری می‌کنند!

درباره اینکه پسران احمدی نژاد دقیقا به چه پیشه و حرفه ای مشغول هستند و همینطوردرستی ادعاهای کرباسچی مبنی بر فعالیت‌های اقتصادی یکی از پسران احمدی نژاد در کیش و حضور او در شستا، عبدالرضا داوری، مشاور وزیر کشور محمود احمدی نژاد ، به خبرنگار «آفتاب یزد» گفت: کسی که ادعا می‌کند باید اسنادش را ارائه دهد. البینه علی المدعی . آقای کرباسچی اولا اسنادش را ارائه کند ثانیا مطمئن باشد که اگر مطلبی بر ضد پسران آقای احمدی نژاد وجود داشت تا حالا دهها بار به آن رسیدگی شده بود. من می‌پرسم آقای کرباسچی در شهرداری تهران به چه کاری مشغول بوده ایشان خودشان پرونده فساد مالی داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پسران احمدی‌نژاد فعالیت اقتصادی دارند یا خیر، اظهار داشت:

خیر پسران رئیس دولت‌های نهم و دهم هیچ نوع فعالیت اقتصادی چه در زمان تصدی دولت توسط پدرشان و چه اکنون نداشته‌اند. هر دوی آنها مهندس هستند و در کار تخصصی خودشان در یکی از شرکت‌های مهندسی مشغول به کار هستند مثل صدها مهندس دیگر فعالیت می کنند و از زمان ریاست پدرشان در همان محل فعال بودند.
مشاور احمدی نژاد ادامه داد: هر دوی پسران رئیس دولت های نهم و دهم مهندس مکانیک هستند و در واقع کارگری می‌کنند. من مجاز نیستم در این باره اطلاعات بیشتری بدهم.

داوری در پاسخ به این سوال که منظورتان از اینکه پسران احمدی نژاد کارگری می کنند، چیست؟ گفت: همه ما کارگر هستیم هرکسی طبق قانون کار حقوق بگیرد کارگر است و پسران آقای احمدی نژاد هم طبق قانون کار حقوق می گیرند.
وی در جواب به این پرسش که آیا تحصیل مهدی احمدی نژاد در دانشگاه شریف شعبه کیش به حضور او در معاملات اقتصادی اش در کیش ارتباطی دارد، عنوان کرد: من نمی دانم ایشان مدرک تحصیلی‌اش را از کجا اخذ کرده است. هرچه هست ربطی هم به معاملات اقتصادی در کیش ندارد و من هرگونه انجام فعالیت اقتصادی پسر احمدی نژاد در کیش را تکذیب می‌کنم.