Friday, August 12, 2016

واكنش "مجاهدين خلق" به انتشار سخنان منتظرى درباره اعدام‌های سال 67



محمد محدثين، از مسؤولان ارشد "سازمان مجاهدين خلق ایران" و رئيس كميته امور خارجه "شوراى ملى مقاومت ايران"، در مصاحبه‌اى با "العربيه.نت" در واكنش به انتشار فایل صوتی اظهارت آيت الله حسینعلی منتظری در جلسه‌اى خصوصى با مقامات قضایی وقت که "کمیته مرگ" نامیده شده و مسؤول اعدام‌های زندانیان سياسى در سال 1367 بودند، بار دیگر بر محاكمه عاملان اين اعدام‌ها در دادگاه‌هاى بين‌المللى تاکید کرد.

محدثين گفت: " انتشار نوار سخنان تكان دهنده منتظری جانشين وقت خمينی در ملاقات با اعضاء "كميته مرگ" در 28 سال پيش (24 مرداد 1367) ابعاد جديدی از قتل عام 30 هزار زندانی سياسی در سال 1367 را فاش می‌كند و نشان می‌دهد سركردگان رژيم آخوندی از ابتدا تا كنون بايد بخاطر فجيع‌ترين جنايت عليه بشريت در مقابل عدالت قرار گيرند".

برخی منابع شمار اعدام‌شدگان را تا 5000 ذکر کرده‌اند اما سازمان مجاهدین خلق تاکید دارد که شمار اعدام‌شدگان که اکثرا از اعضای این سازمان مخالف عمده جمهوری سالامی ایران هستند 30 هزار نفر بودند.

محدثين معتقد است كه: "اظهارات منتظری يک سند انكار ناپذير مبنی بر لزوم محاكمه مسئولان قتل عام سال 1367 يعنی سردمداران رژيم آخوندی به اتهام جنايت عليه بشريت می‌باشد".

او تاكيد كرد:" مقاومت ايران توجه جامعه جهانی بويژه شورای امنيت و شورای حقوق بشر ملل متحد را به ضرورت احاله اين پرونده به يک دادگاه ذيصلاح بين‌المللی جلب و تاكيد می‌كند بی‌تفاوتی در برابر بزرگترين قتل‌عام زندانيان سياسی بعد از جنگ جهانی دوم با وجود اسناد و مدارک روشن، زير پا گذاشتن آشكار ارزش‌های شناخته شده حقوق بشر، صلح و دمكراسی است كه سازمان ملل بخاطرآن بنا شده است".