Tuesday, July 26, 2016

بیداری اسلامی در فرانسه / دو مهاجم مسلح به کارد یک کشیش ٨٤ ساله را در شمال غربی فرانسه سر بریدند.



بیداری اسلامی در فرانسه 
دو مهاجم مسلح به کارد یک کشیش ٨٤ ساله را در شمال غربی فرانسه سر بریدند. داعش مسئولیت این جنایت را به عهده گرفت
رادیو فرانسه - یک کشیش ٨٤ سالۀ فرانسوی که روز سه شنبه ٢٦ ژوئیه/ ۵ مرداد ماه همراه با دو راهبه و دو فرد دیگر به هنگام دعای صبحگاهی در کلیسای شهر "سنت اِتیِین دو روورِه"* در کنار "روآن" در شمال غربی فرانسه به گروگان گرفته شده بود، توسط دو مهاجم گروگان گیر کشته شد. دو تن دیگر در این حمله زخمی شده‌اند که یکی از آنان، بگفتۀ وزارت کشور، در میان مرگ و زندگی بسر می برد. رئیس جمهوری فرانسه و وزیر کشور با تغییر برنامۀ خود در محل حاضر شدند. این دو مهاجم با تیراندازی نیروی ویژۀ پلیس از پا در آمدند.

این دو مهاجم صبح سه شنبه وارد کلیسا شده و پس از به گروگان گرفتن ۵ نفری که در محل بوده‌اند، به کشیش حاضر حمله کرده و سر او را بریدند. این ٢ تن، یک گروگان دیگر را نیز بشدت زخمی کردند. یکی از افراد حاضر در کلیسا که موفق به فرار شده بود، پلیس را مطلع ساخت. "گروۀ تجسس و ضربت" پلیس فرانسه به محل اعزام شد و دست به «خنثی کردن» مهاجمان زد.

فرانسوا هولاند، رئیس جمهوری فرانسه، دیدار خود با رئیس جمهوری را مالی را به بعد موکول کرد و بلافاصله عازم "سنت اِتیِین دو روورِه"* گردید. وزیر کشور فرانسه وی را همراهی کرد.

فرانسوا هولاند پس از ملاقات با اعضای خانوادۀ کشیش مقتول و افرادی که در کلیسا به گروگان گرفته شده بودند، فاش ساخت که «دو مهاجم خود را وابسته به داعش معرفی کرده اند». رئیس جمهوری از نیروهای پلیس که بگفتۀ او «بسیار سریع به محل رسیده و موفق به نجات جان گروگان‌ها شدند»، تمجید کرد.

فرانسوا هولاند گفت «ما در برابر آزمونی دشوار قرار گرفته‌ایم زیرا تهدید شدید است. ما در برابر گروهی ایستاده ایم که به ما اعلام جنگ داده است. ما باید با استفاده از کلیۀ وسائل و با احترام به حقوق در این جنگ حاضر باشیم. با احترام به حقوق زیرا فرانسه یک کشور دموکراتیک است».

وی یکبار دیگر تأکید کرد که فرانسه «در رویاروئی با تروریست‌ها، بصورت خستگی ناپذیری» مبارزه خواهد کرد.

گروه دولت اسلامی (داعش) با انتشار بیانیه ای از طریق آژانس خبری خود "اعماق"، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت و اعلام کرد که این تهاجم توسط دو تن از اعضای "جنود" این گروه صورت گرفته است.

براساس اطلاعات فاش شده توسط رسانه ها، یکی از این دو تروریست پیش از این بدلیل سفر به سوریه در بازگشت دستگیر و سپس تحت مراقبت ویژه از طریق دستبد الکترونیکی آزاد شده است. این فرد در سازمان اطلاعاتی فرانسه شناخته شده و دارای "برگ اس" بوده است. "برگ اس" دربارۀ افراد سابقه‌داری تهیه می‌شود که باید تحت نظر باشند بی‌آنکه خطری فوری از جانب آنان وجود داشته باشد.