Tuesday, July 26, 2016

ده هزار زن تن فروش در ایران، به ارمنستان و تاجیکستان هم می روند



بیش از 250 هزار ایرانی گرفتار ایدز شده اند و بسیاری از آنها از وجود این ویروس در بدنشان خبر ندارند و تبدیل به ماشین انتقال ایدز شده اند.

معاون وزیر بهداشت می گوید: " ابتلا به ایدز در سال‌های گذشته دو برابر شده است."

دبیر کارگروه سلامت و محیط‌ زیست معاونت امور زنان ریاست ‌جمهوری می گوید: کنترل‌های اجتماعی باعث شده برخی روابط به زیرزمین‌ها و جاهای مخفی کشیده شود تا از پیش چشم بزرگ ‌ترها پنهان شوند. برخی از دخترانی که به ما مراجعه می‌کنند، می‌گویند چون در اینجا (ایران) نمی‌توانیم راحت باشیم، به ترکیه یا ارمنستان می‌رویم و همین امر موجب انتقال بیماری‌های مختلف می‌شود.

حالا صحبت از این است که که برای زنان تن فروش کارت سلامت صادر شود که بانگ "وا اسلاما" برخاسته است.

اسلام پناهان می گویند صدور چنین کارتی به معنای به ‌رسمیت ‌شناختن تن‌فروشی است و میخواهند زنان تن فروش را سازماندهی کنند.

این بحث هاش شتابزده نشان میدهد که ساماندهی زنان تن‌فروش گریز ناپذیر است. آمار های غیر رسمی می گوید که حداقل اکنون در ایران 10 هزار زن تن‌فروش وجود دارد که نگاهی حرفه ای به تن فروشی دارند و آن را کار و شغل خود می دانند.

در حال حاضر 500 زن معتاد خیابانی در شهر تهران برای تأمین مواد خود تن‌ فروشی می‌ کنند که از هر 14 نفر، دو نفر مبتلا به HIV مثبت هستند. آنها از کجا مبتلا شده‌اند؟ هرچه سریع تر باید کلینیک‌های زنان آسیب ‌دیده تاسیس شود. حتی کلینیک‌های سیار را باید راه اندازی کرد .

منبع پیک نت