Friday, July 1, 2016

فیروز‌آبادی به خاطر حمایت از برجام برکنار شد



تابناک: فیروز‌آبادی به خاطر حمایت از برجام برکنار شد
دیگربان - سایت محافظه‌کار «تابناک» نزدیک به محسن رضایی از برکناری حسن فیروزآبادی از ریاست ستاد کل نیروهای مسلح به خاطر حمایت از توافق‌نامه «برجام» خبر داده است.

این سایت روز پنجشنبه (۹ تیر) در قالب یادداشتی آورده که انتصاب علی باقری به سمت ریاست کل ستاد نیروهای مسلح کشور، آن هم در شب‌های قدر نشان از «نوعی فوریت در کار» بوده است.

«تابناک» نوشته که «این انتصاب و قبل از آن برکناری آقای فیروزآبادی قطعا ابعاد مختلفی داشته و دارد» و می‌تواند مربوط به حمایت فیروز‌آبادی از توافق‌نامه «برجام» بوده باشد.


حسن فیروز‌آبادی سال گذشته پس از امضای «برجام» پیام تبریکی برای علی خامنه‌ای فرستاد که رهبر جمهوری اسلامی چندی بعد به «تقبیح» این رفتار فیروز‌آبادی پرداخت.

این سایت نوشته که پیام فیروز‌آبادی از نظر علی خامنه‌ای «منطبق با روحیه انقلابیگری نبوده» و «گذر زمان یقینا گوشه‌های مختلفی از راز این تغییر را آشکار خواهد نمود.»

حسن فیروز‌آبادی از جمله فرماندهان بلند‌پایه جمهوری اسلامی است که پیش از برکناری رابطه نزدیکی با حسن روحانی داشت.

به نر می‌رسد برکناری فیروز‌آبادی از سوی علی خامنه‌ای در ادامه اقدامات وی برای برخی تغییر و تحولات در ساختار نظام برای محدود کردن دامنه نفوذ جریان اکبر هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی صورت گرفته است.