Friday, July 1, 2016

جمهوری اسلامی داعش را آموزش می‌دهد



جمهوری اسلامی داعش را آموزش می‌دهد
تحلیل روز - حسین یزدان‌پناه، فرمانده شاخه‌ی نظامیِ «حزبِ آزادیِ کردستان»، مدعی شده رژیمِ جمهوری اسلامی نیروهای داعش را آموزش داده و این سازمانِ تروریستی را از زمین و آسمان حمایتِ نظامی می‌کند.

در مصاحبه با «الشرق‌الاوسط»، یزدان‌پناه ادعا کرده جمهوری اسلامی نیروهای سنی را در پایگاه‌هایی در ایران آموزشِ نظامی و ایدئولوژیک داده و سپس رهسپارِ عراق، سوریه، مصر و لیبی می‌کند. به گفته‌ی بنا، کمپ‌های آموزشِ داعش در ایران پایگاه‌های «امام علی» در تهران، «حزب‌الله» در ورامین، «امام صادق» در قم، «قازانجی» در کرمانشاه، و «امیرالمومنین» در ایلام هستند.

نیروهای داعش در این پایگاه‌ها آموزشِ «ایدئولوژیک» نیز می‌بینند. یزدان‌پنا دو نهادِ «مرکزِ بین‌المللیِ دانش‌های اسلامی» و «موسسه‌ی همکاریِ فرقه‌های اسلامی» را مسئولِ شستشوی مغزیِ نیروهای داعش می‌داند. چنانکه وی می‌گوید، نهادِ دوم که وظیفه‌ی اصلی‌اش جذبِ مسلمانانِ سنی به جمهوری اسلامی است، در حقیقت نهادی «امنیتی» است که توسطِ سپاه قدس هدایت می‌شود.

در بخشی دیگر از گفتگویش، وی مدعی شده پیشرویِ نیروهای عراقی به سوی فلوجه با همکاریِ سپاه قدسِ جمهوری اسلامی ممکن شده است، که با داعش «مذاکره» کردند تا اجازه‌ی ورودِ نیروهای عراقی و نیروهای تحتِ امرِ جمهوری اسلامی به فلوجه را بدهند.

ایشان همچنین هشدار داده جمهوری اسلامی به قصدِ فریبِ افکارِ عمومی با قرار دادنِ خود در جایگاهِ «قربانی»، اخیرا اخباری مبنی بر قصدِ داعش برای انجامِ عملیاتِ تروریستی در ایران جعل کرده است. نیروهای امنیتیِ جمهوری اسلامی اخیرا ادعا کرده‌اند نقشه‌ی داعش برای خرابکاری در ۵۰ نقطه‌ی ایران را بر ملا کرده‌ و چند نفر را در این رابطه دستگیر کرده‌اند.